×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Lennox Lewis - Mike Tyson vitathatatlan nehézsúlyú világbajnoki mérkőzés

0000-00-00 00:00:00 /

2002. június 8.

Amerikai Egyesült Államok, Piramis Aréna, Memphis

A vitathatatlan nehézsúlyú cím története

Amióta versenyszerű ökölvívásról beszélhetünk, mindig is a nehézsúly számított a legnépszerűbb, legnagyobb érdeklődéssel kísért súlycsoportnak. A hősidőkben nem volt ritka, hogy alsóbb súlycsoportok merész és elszánt bajnokai kihívták a nehézsúly uralkodóját. 1909-ben a legendás Jack Johnson a kiütés szélére került a középsúly nagy verekedője, Stanley Ketchel ellenében, de 8-nál fel tudott állni, és az újból nekirontó, győzelmében biztos Ketchelt egy jobb felütéssel kiütötte. 1921-ben Carpentier, az elegáns francia félnehézsúlyú világbajnok próbálkozott a smirgli keménységű Jack Dempsey ellen, sikertelenül. Az ötvenes évek nagy csatája volt a minden hájjal megkent, rutinos, a védekezés új dimenzióit megnyitó félnehézsúlyú világbajnok Archie Moore és a nyers erő Rocky Marciano találkozása. Mindketten megismerkedtek a padlóval a meccs folyamán, de ismételten győzött az erő, Marciano veretlensége megmaradt.
Ma már nem találunk arra példát, hogy valódi súlycsoportkülönbséggel lépjenek ringbe a küzdő felek, de a nehézsúlyba való felhízás-felerősödés útját sok félnehéz-, sőt középsúlyú is választotta, keresve a nagyobb elismertséget, dicsőséget. A maiak közül elég Holyfield, Moorer vagy Chris Byrd nevét említeni.

1892-től, az első kesztyűs nehézsúlyú bajnoki mérkőzéstől kezdve 1978-ig aktuálisan egy bajnokot tartottak nyilván, bár 1962-ben a World Boxing Assosiation megalakulása, illetve rá egy évre a rivális World Boxing Council létrejötte elvileg megteremtette annak a lehetőségét, hogy két öklöző is magáénak mondhassa a "királykategória" bajnoki címét. Elismert bajnoknak azonban 1978-ig mindig csak egy sportoló számított. Ekkor azonban a WBC megfosztotta Muhammad Alit a címétől, mivel az nem volt hajlandó kiállni az első számú kihívóval, Ken Nortonnal, hanem inkább az olimpiai bajnok, de profiként még tapasztalatlan, verhetőnek tűnő Leon Spinkst választotta. A WBA viszont továbbra is elismerte Ali bajnokságát, aki azonban a címmeccsen általános meglepetésre kikapott Spinkstől. Norton a másik ágon később Larry Holmes ellen elvesztette WBC címét. Larry Holmes az Ali utáni évek legnagyobb, de igazából nem elismert bajnoka törekedett a vitathatatlan cím megszerzésére, de pluszban "csak" a frissen megalakuló IBF címet tudta 1983-ban begyűjteni Joe Frazier fia, Marvis Frazier elleni első menetes KO-jával.

1987-ben került egy kézbe az immáron három bajnoki öv, a mostani mérkőzés egyik résztvevője, Mike Tyson jóvoltából. Az erőtől duzzadó fiatal Tyson előbb begyűjtve a WBC, majd a WBA címet, utolsó lépésként az IBF-bajnok Tony Tucker egyértelmű legyőzésével joggal mondhatta magát a nehézsúly koronázott királyának. Ezek után értelemszerűen az első öklöző, aki legyőzte Tysont, automatikusan vitathatatlan bajnoknak számított. James Buster Douglas nem sokáig örülhetett e címének, mert Evander Holyfield felkészültségével szemben nem tudott semmit felmutatni. Holyfield és Tyson között érlelődött a csata a vitathatatlan címért, de mielőtt létrejött volna a küzdelem, 1992-ben Riddick Bowe egy öldöklő csatában megfosztotta veretlenségétől Holyfieldet.
Itt lép színre a mostani mérkőzés másik szereplője, Lennox Lewis. Az egykori olimpiai bajnok hivatalos kihívó pozícióba került Bowe ellenében a WBC-nél, de Bowe nem állt ki a brit ellen. Az üresen maradt WBC címet így Tucker ellen ugyan megszerezte Lewis, de a vitathatatlan cím csak álom maradt Lewis, de Bowe számára is. A három nagy szövetség trónjáért ezek után emlékezetes csatákat vívott Holyfield, Moorer, Tyson, de egyszerre egyikük sem birtokolta a három övet. Érdekes elem, hogy Lewis egy kis McCall-döccenő /még lesz szó róla/ után 1996-ban kihívóként a bajnok Frank Brunót verő Mike Tysonnal bokszolhatott volna a WBC címéért, de máig vitatott okok miatt /Tyson nem akarta a meccset?/ nem jött létre ez a mérkőzés. Tysont megfosztották WBC övétől, s McCall elleni győzelmével újból Lewis került itt a trónra. A másik vonalon a reneszánszát élő Holyfield megszerezte a WBA és IBF övét, megnyitva a lehetőségét a címegyesítő csatának. 1999-ben végül két, eléggé biztonsági meccs döntött a képzeletbeli trónusról Lewis javára, összességében megérdemelten. A WBA-vonal azonban megszakadt a brit számára, a háttérben ugyanis Don King már egyengette az utat védencének, a jelenlegi WBA-bajnok John Ruiznak, akivel nem óhajtott bokszolni Lewis.

2000-ben a WBA mellett a negyedik nagy szervezet, az időközben már 12 éves múlttal dicsekedő, az Universum német istállóval szoros kapcsolatot tartó WBO-nál is más volt a bajnok. Itt a prímet mind a mai napig a Klicsko-fivérek viszik. Valójában tehát a szó szoros értelmében a június 8-i mérkőzés nem egyesített világbajnoki címért megy. Lewis címvédéseit azonban a szakmában és a publikum soraiban mindenki vitathatatlannak ismeri el. 2001 áprilisában általános meglepetésre egy motiválatlan Lewist jogosan büntetett az amúgy középszerű Rahman, de a brit fél évvel később visszaszerezte WBC, IBF és IBO címeit, melyekért most a modern, sokszervezetes kor első vitathatatlan bajnoka, Mike Tyson jelentkezik.

A mérkőzés háttere

A közel egyidős Tyson és Lewis útjai hat évvel ezelőtt már majdnem keresztezték egymást. Ha belegondolunk, hogy mindketten túlvannak már pályafutásuk derekán, és sok szervezési nehézség után csak most küzdenek meg egymással, érthető, miért is örülhetünk a mérkőzés létrejöttének. Tyson és Lewis menedzsmentje, valamint a mögöttük álló tv-társaságok, ahogy Lewis visszaszerezte bajnoki címeit Rahmantól, elkezdték az egyeztetéseket. A profiboksz történetének legdrágább, egyes hírek szerint 100 millió dolláros összecsapását már ez év áprilisára, Las Vegasba tervezték, de a januári New York-i sajtótájékoztató ismert botránya után a nevadai szövetség nem engedélyezte Tyson ringbe szállását. Több helyszín is felmerült ezek után: több amerikai mellett brit, dán, dél-afrikai, de még közel-keleti városok, sőt Peking és Bukarest is szóba került. Az amerikaiak azonban minden áron otthon akarták tartani a meccset, így Washington, majd Memphis látszott befutónak, de a magas rendezési költségek miatt meghiúsulni látszott a mérkőzés. Végül a Tyson mögött álló Showtime közreműködésével sikerült rendezni a helyszín kérdését. A tv-társaságok egyébként nem csalatkoztak reményeikben:hatalmas az érdeklődés a PPV-meccs iránt.

Öröm a magyar tv-nézők számára, hogy az utóbbi időkben minőségi mérkőzéseket adó Viasat3 televízióban ez az óriási érdeklődéssel várt találkozó is megtekinthető!

A januári affér óta szogorúan elkülönülten tartják a mérkőző feleket, a meccset megelőző sajtótájékoztatót és mérlegelést is külön tartják. Az edzőtáborokból persze színes hírek érkeznek: Lewis szex nélkül készül a meccsre, Tyson meg akarja ölni ellenfelét, aki viszont rajzfilmigurának nevezte őt. A show folytatódik Valódi hírekkel az edzők sem szolgáltak: mindkét fél biztos védence sikerében. Talán a Tyson súlyával kapcsolatos hírek érdemelhetnek figyelmet: a kezdeti elszomorító képek után biztató információk jöttek Tyson fizikai állapotát illetően. Megszólalt az egykori közös ellenfél, Evander Holyfield is, aki Tyson győzelmét prognosztizálta.
Az utolsó héten is várható egy pár "szenzációs" értesülés: a mérkőzés felvezetése méltó az amerikai hagyományokhoz. A ringszpíker kiválasztása is igazi telitalálat: a jelenkor két leghíresebb személyisége lesz jelen. Lewist az HBO révén Michael Buffer jeleneti be a nagyérdeműnek, a Showtime pedig Jimmy Lennon Jr.-t adja Tyson bemutatásához.
A pontozóbírák és a vezetőbíró személye is ismert: a rutinos, komoly csatákban edződött (lásd Bowe vs Golota II.) Eddie Cotton garancia lehet a korrekt és erélyes bíráskodásra. A pontozást belga, thaiföldi és dél-afrikai nemetiségű úriemberek vezetik.

A WBC, az IBF és az IBO nehézsúlyú világbajnoka:
Lennox Lewis

Lewis komoly tapasztalatokkal a háta mögött lép ringbe június 8-án. Pályafutása során kétszer is megtapasztalta, mi a következménye annak, ha nem figyel egy pillanatra, lebecsüli az ellenfelét, nem készül fel 100%-osan a mérkőzésre. 1994-ben Oliver McCall jobb kezének egyetlen villanása két és fél év felesleges kitérőt jelentett Lewis pályafutásában: a visszavágón azonban Lewis dominált. Rahman ellen is ugyanezt a forgatókönyvet játszotta el Lewis. Tysonra már biztosan felkészül, és saját hibájából nem kerül ilyen helyzetbe. Egy tudatos, felkészült Lewis kétség kívül a legképzettebb nehézsúlyú versenyző, aki mindig képes az adott ellenfélhez alkalmazkodni. A veszélyes, de lassan bemelegedő Golotát lerohanta az első menetben, a fogást-fejelést szívesen alkalmazó Holyfieldet túlbirkózta, az önbizalommal teli, de rutintalan Grantet kisebb szabálytalanságokkal megállította, majd kiütötte. A mindenkire veszélyes Tua balhorgát 12 meneten keresztül -egy alkalom kivételével, amit azonban a gong és maga segítségével lábon kihordott- elkerülte, módszeresen kimozogta.
Fizikai paraméterei is segítik őt: hatalmas termete, természetes, laza izomzata méreteihez képest harmonikus mozgáskoordinációval párosul. Hátramozgásai természetesek, nem gépiesek, mint pl. a Klicskó fivéreké. Taktikai érzékét és technikai felkészültségét megalapozta és egyben bizonyítja a sikeres amatőr múltja: 1988-ban a szöuli olimpián Riddick Bowe ellen nyert szupernehézsúlyban.
Legnagyobb fegyvere a hatalmas jobbegyenes és csapott, ezekre a mostani meccsen is támaszkodni akar. Szurkáló balosai és remek keresztbeverései szintén sikerre vezethetik őt.
Hibájának a gyenge ütésállóságát -vitatható fogalmazással: üvegállát- lehet felhozni: mindkét vereségét egy ütésből szenvedte el. Az utóbbi években minőségi ellenfelekkel küzdve saját magának is bizonyította, hogy tökéletesen koncentrálva mindenki legyőzhet. Motiválatlanul egy átlagos ellenféllel szemben még megél a rutinjából: Zeljko Mavrovic esete, de egy nagyütő ellen kikaphat: McCall, Rahman.

A kihívó: Mike Tyson

Mike Tyson fénykorát 1986 és 1990 között élte. A súlycsoporthoz képest alacsony, de elképesztő őserővel rendelkező fiút Cus d'Amato tanította meg a hatékony védekezésre, az állandó fejmozgásra-körözésre, melyből kiindulva a magasabb ellenfelek ütőtávján belülre kerülve a rendkívül gyors kézzel ütött pusztító erejű horgokkal, kombinációkkal legázolta a teljes nehézsúlyú mezőnyt. Sebesség és erő: senki nem találta az ellenszerét a fiatal Tysonnak. A siker, pénz, nők, csillogás világa azonban legyőzte őt: elhibázott házasság, nemi erőszak, börtön: és Tyson mára már egy másik ember.
Két visszatérése közül az első alkalommal bár fokozatosan nehezedő ellenfelek után / McNeely , Mathis Jr., Bruno, Sheldon/ jutott el a nagy mérkőzésig Holyfield ellen, de a viszonylag laza fizikai felkészülés és egysíkú, nagy ütésre törekvő taktika megbosszulta magát. A fülharapásos visszavágó pedig már Tyson labilis lelkivilágát, pszichikai problémáit, alacsony tűrőképességét mutatta, pedig a rövid pár perc alatt Tyson pozitív benyomást tett bokszával. Összeszedett, éles, kombinációkkal operáló bunyóját azonban semmissé tette viselkedése, melyet még Holyfield esetleges szabálytalanságai sem menthetnek.
Az újabb eltiltás és börtön óta visszatérő Tyson a bokszával kétségek között hagyja a sportvilágot. Botha ellen egyetlen remek ütés döntött, de előtte több mint 4 meneten keresztül Botha kontrollálta a meccset. Norris ellen a gong utáni ütés kavart vitákat, Julius Francis nem volt számottevő ellenfél. Egy szemmel láthatóan felkészületlen Savarese szinte még a bírók karjaiban is kapott a jóból Tysontól: bizony komoly pszichikai kezelésre szorult ezek után Tyson. Golota rövid két menet alatt megmutatta, hogy feltartó egyenesekkel, kulturált boksszal tartható Tyson, igaz, ezt komoly sérülések árán tette a lengyel... 5 meccsen kevesebb, mint 12 menetet láthattuk Tysont, aki nem győzte meg rajongóit. Ütései ugyan most is erősek, kezei gyorsak, de nem annyira robbanékony. Lábmunkája látványosan romlott, kombinációkkal elvétve próbálkozik, védekezése szellős. Utolsó mérkőzésén a tudatosan csak a túlélésre játszó dán óriás, Nielsen becsületesen nyelte az egyre apatikusabbá váló Tyson ütéseit, aki ugyan szemmel láthatóan semmi jelét nem mutatta pszichikai problémáknak, de ez a tompa nyugalom sem nyugtathatja meg rajongóit. A mai Tyson pszichikai és taktikai felkészültsége -számára kedvező esetben- leginkább egy rövid mérkőzéses sikert engedélyezhet Lewis ellen.

A ranglistákon elfoglalt helyezések

Lennox Lewis az IBF, WBC és IBO világbajnoka, más szervezeteknél ezért nincs rangsorolva.
Mike Tyson WBC-1., WBA-4. Az IBF és a WBO nem rangsorolja.
A Fightnews szerint Lewis a legjobb nehézsúlyú, míg Tyson a harmadik, megelőzi őt Vladimir Klicsko.
A BoxRec szerint Lewis első, Tyson második a világ nehézsúlyúi között.
Az IBO számítógépes listáján Lewis első, Tyson csak negyedik Rahman, Ruiz és Holyfield mögött.
A Secondsout-nál Lewis az első, Tyson csak hatodik.
Véleményem szerint Lewis az első, Tyson harmadik Vladimir Klicsko mögött.
A legtöbb, szakmailag elfogadott p4p listán nem szerepel Lewis és Tyson.

A két bokszoló összehasonlítása

Előre kell bocsátani, hogy ez az összehasonlítás a döntően jelenlegi állapotot próbálja modellezni, az elmúlt két év mérkőzéseiből kiindulva. A két öklöző egykor volt, mára csak potenciális adottságaira, erősségeire ahol kell, kitérek.

Rutin

Lewis: 10

Tyson: 9

Lewis és Tyson ketten szinte mindent megéltek már a ringben. A brit saját kárán tanulhatott két ízben is, és az eredmény azt mutatta, hogy képes változtatni pozitív irányban, képes a tapasztalatait értékelni, beépíteni felkészülésébe. Tyson az utóbbi időkben inkább olyan meccseket vívott, amelyeken nem szerzett-szerezhetett újabb benyomásokat, nem nőtt, inkább csökkent a meccsrutinja. Az 54 mérkőzését azonban nem lehet elvitatni tőle. A közel azonos életkor és a több Tyson-meccs ellenére Lewis jelenleg nagyobb meccsrutinnal rendelkezik.

Ütőerő

Lewis: 9

Tyson: 10

Tyson e képessége vitán felüli, bár "Nielsen állva halt meg" ellene. Lewis ütőereje nem ennyire impresszív, de gyorsaságát is felhasználva kellemetlen pillanatokat tud okozni elenfeleinek: lásd Golota, Rahman II.

Ütésállóság

Lewis: 8

Tyson: 9

Tyson kellő felkészültség hiányában a mérkőzés utolsó harmadában kiüthető, de ez inkább állóképességi probléma nála (Douglas, Holyfield I.), Lewis pedig Rahman ellen Lewis ugyan bemutatta, hogy alapból nem egy McCall-gránitállú, de kellőképpen bemelegedve, odafigyelve kibír nagy bombákat is (Bruno, Tua).

Offenzív képességek

Lewis: 7

Tyson: 9

Tyson támadó boksza az utóbbi évekre kisssé elszürkült, de még így is félelmetesen domináns. Ha elő tudja venni a tárházából a felütés-testütés-horog váltakozó kombinációit, és nem csak a kétségkívül benne lévő együtéses KO-t erőlteti, uralhatja a mérkőzést. Lewis, bár inkább óvatos, taktikus bokszolónak tartják, egy-egy pillanatra látványosan fel tud gyorsulni, és hatalmas jobbosaiban joggal bízhat.

Védekezés

Lewis: 9

Tyson: 8

Az amerikai itt biztos romlott, bár legutóbbi ellenfelei nem késztették tudatos, komoly védekezésre. Francis, Savarese esetében semmit nem mérhettünk le Tyson defenzív képességeiről, Botha és főleg Golota viszont el-eltalálta őt. Lewis lábmunkája, tudatos fogásai-kapaszkodásai, hátramozgása, tempóérzéke és magas szintű óvatossága biztos védekező alapokat jelent számára. Csak egy gyors, együtéses KO jelenthet rá veszélyt.

Gyorsaság

Lewis: 9

Tyson: 8

Tyson természetesen gyorsabb volt fénykorában, mint a mai Lewis, de az utóbbi pár meccsén szembetűnő a lassulása. A brit lábon sokkal gyorsabb, kéztechnikában még tartja magát Tyson. A menetek előrehaladtával azonban Lewisnak egyre nőnek az esélyei.

Technikai képzettség

Lewis: 9

Tyson: 8

Lewis elismerten nagyon elöl áll a nehézsúlyúak mezőnyében, ami a technikai képzettséget illeti. Egyesek ezt inkább óvatosságnak nevezik, de az vitathatatlan, hogy a brit mintaszerű feltartó egyenesekkel, hátsókezes ütésekkel rendelkezik, és legtöbbször megtalálja a kellő szakmai választ a mérkőzés kihívásaira. Boksza tudatos, nem ösztönből, nem zsigerből bunyózik. Tysonnak is nagyon jó alapot jelentett Cus d'Amato, de az elmúlt évtized, a többszöri edzőváltás -a legutóbbi épp a mostani felkészülés ideje alatt- nem tett jót technikájának: egysíkúbbá vált a repertoárja.

Állóképesség, kondíció

Lewis: 9

Tyson: 8

Ha mindketten lelkiismeretesen felkészülnek, egyikük kondíciójával sem lehet nagyobb gond. Lewis több komoly meccsen bizonyította állóképességét, Tyson igazi formájára e téren az utóbbi időben nem derült fény, hat meccsen átlag alig 3 menetet bokszolt, így csak találgatni tudunk. Azért a Douglas és a Holyfield I. meccs intő példa lehet számára.

Mentális tényezők

Lewis: 9

Tyson: 6

Tyson idegi labilitását kérdéses, hogyan tudja kezelni a felkészítését irányító csapat. A sajtóban történt kirohanásai azonban nem feltétlenül jelentik a meccsen is előtörő, kontrollálatlan magatartást, példa erre a Nielsen-mérkőzés. (Ellenpélda a Savarese-meccs.) Ha belátja és átérzi, hogy ez élete utolsó nagy lehetősége, itt siker arathat, visszatérhet a csúcsra, akkor félig nyert ügye lehet. Lewisnak -ez mindenki számára világos- eszébe sem jut az a nyegle mentális hozzállás, amit Rahman I-en tanúsított. .

Egyéb tényezők

Lewis: 9

Tyson: 7

Emmanuel Steward és a Kronk Gym régi, biztos, összeszokott hátteret biztosít Lewis számára. Tysont edzőváltása után ugyan továbbra is minőségi szakember, Vernon Forrest trénere, Ronnie Shields irányítja a munkát, de a harmonikus és kölcsönös tiszteleten alapuló munka Lewisékra jellemző.
A jelenlegi forma, állapot Lewisnak kedvez, bár Tysonról is kedvező hírek érkeznek, de ez fakadhat a csapat kötelező kincstári optimizmusából is. Utóbbi ellenfeleik ranglistákon elfoglalt átlaghelyezése Lewis számára kedvezőbb, hiszen a Botha, Norris, Francis, Savarese, Golota, Nielsen névsor összeségében messze áll tudásban a Holyfield I és II, Botha, Tua, Rahman I és II névsortól. Az amerikai helyszín elvileg Tysonnak kedvezőbb, de Lewis is megszokta a boksz fellegvárának számító Amerikát, ismeri a mérkőzések hangulatát.

összesen:

Lewis: 88

Tyson: 82

A mérkőzés tétje és következményei

A mostani mérkőzést szinte mindenki tető alá akarta hozni. Üzletileg nincs jobb párosítás ma, mint az egykori vitathatatlan bajnok, sok-sok fanatikus rajongó számára ma is az igazi küzdelmet, erőt felmutatni képes Tyson és a szakmában legjobbnak tartott, de a közönség által többször bírált Lewis meccse. Szakmailag ugyan elhangzik néha Tysont illetően, hogy jelen állapotában valóban ott van-e helye közvetlenül Lewis mögött, sőt előtt, de éppen ez a mérkőzés tétje: igazolni vagy cáfolni a pro és kontra érveket. A közönség látni akarja Tysont, mit tud nyújtani az egykori vitathatatlan bajnok. Képes-e börtönéveit, botrányait, lelki problémáit feledtetve egykori önmagát felidézni, és nemcsak méltó ellenfelévé válni a jelen legjobbjának tartott Lewisnak, hanem legyőzni a sokak szemében unalmasnak, biztonsági bunyósnak tartott brit bajnokot. Lewis számára végre igazi elismertséget és pályafutásának megkoronázását jelentené a Tyson elleni siker. Egy jó Tyson elleni látványos, egyértelmű győzelemmel válaszolhatna, üzenhetne kritikusainak. Akármelyikük győz azonban, azt borítékolhatni lehet, hogy jelentős esélye lesz egy visszavágónak, mint azt a menedzsmentek és a tv-társaságok eleve is tervezték. Nem mindegy viszont a mérkőzés lefolyása: egy korai, esetlegesen jogos Tyson-diszkvalifikáció elfordíthatja a nézőket az amerikaitól, végleg beszámíthatatlannak minősítve őt. Ha viszont Lewis egy unalmas, fogásokkal széttördelt meccset produkál és így nyer, nem könyvelhet el sikert sem a szakma, sem a publikum előtt.
A győztes rögtön célkeresztjébe kerülne a trónkövetelőknek: a szervezetek pillanatnyi állása szerint rövid távon Vitalij Klicsko vagy Chris Byrd küzdhetne meg a győztessel. Az igazi kihívást azonban Vladimir Klicsko jelenthetné a most megküzdő feleknek, de félő, hogy mire a fiatalabb Klicsko és óvatos menedzsmentje címegyesítésre szánná el magát, Lewis és Tyson már rég unokáinak mesélné egykori pofozkodásuk történetét...
A valódi vitathatatlan cím birtoklása, a WBC, WBA, IBF és WBO öveit egy kézben tartani most elérhetetlen célnak tűnik a visszavonulását tervező Lewis, vagy a kiszámíthatatlan Tyson számára, akármelyikük is győz majd. A WBO stabilan az Universum vadászterülete. Még az 1999-es állapotot visszahozni is nehéz, mikor egy kézben volt a WBC, WBA és IBF öv, hiszen a WBA külön utat jár. Tyson győzelme azonban talán megkeverhetné a WBA kártyáit is. Lewis sikere, ismerve a Holyfield elleni győztes csatáját követő eseményeket, nem érintené a WBA vonalát.
Ha objektíven nézzük a jövőt, és most küzdő hőseink okulnak Holmes, Ali és a többi, visszavonulni nem tudó nehézsúlyú példáján, egyértelmű a képlet. Mivel mindkét küzdő fél 36 év fölött van, mérkőzésük vagy mérkőzéseik egy korszak lezárását jelenthetik a nehézsúly történetében és saját pályafutásukban.

Esélylatogatás

Amivel a legtöbb szakértő és rajongó egyetért, az az, hogy ez a mérkőzés aligha tarthat 12 menetig.
Három részre lehet osztani a 12 menetet. Az első harmadban legnagyobbak az esélyei egy Tyson KO-győzelemnek. Ekkor még friss és éles lehet a mozgása, a kezdeti vehemens rohamok meghozhatják az eredményt. Lewisnak két lehetősége van a kezdetekkor: vagy sok fogással-birkózással, hátramozgással öli az időt, próbálja Tysont fékezni, vagy mint azt egyes cikkeik sejtetni engedik, meglepetésként ő is kirobban az első menetekre, és talán a Golota-meccsre emlékeztetően próbálja rögtön döntésre vinni a mérkőzést. Akár így, akár úgy történik, a meccs második harmada két-, sőt háromesélyes lehet. Ha eladdig Tyson dominált, Lewis feljöhet, és a fokozatosan tompuló, elkedvetlenedő amerikaival szemben pontelőnyre tehet szert. Kevéssé valószínű, de elképzelhető itt egy Lewis KO-győzelem is.
A diszkvalifikálás is szóba kerülhet: a kezdeti sikertelenség, Lewis esetleges inkorrekt védekezése-dulakodása miatt: Tyson "bekattan", és botránnyal ér véget a mérkőzés.
A harmadik verzió is állhat a mérkőzés közepére: ki-ki alapon Tyson jön ki jól egy nyíltabb csatából, és kiüti Lewist.
Ahogy elérkezünk a mérkőzés utolsó harmadához, egyre fogynak Tyson győzelmi esélyei. Lewis őrzi pontelőnyét, akár egészen a 12. menet végéig, avagy a fáradó és elkedvetlenedő Tyson nem bírja a sok bekapott egyenest, és ha nem is egy, azaz egy ütéstől, de lemegy, elfogy az ereje. Tyson pontozásos győzelme alig valószínű, bár az IBF kimondottan a támadó felfogású bokszolókat részesíti előnyben. A kérdés az, hogy mennyire tudja Tyson mondjuk a 10-12. menetben fitt, támadó kedvű bokszoló benyomását kelteni...
Evander Holyfield Tyson győzelmét jósolja. Szerinte Lewis nem bírja majd a tempót, lés KO-val fog kikapni. Holyfield biztos abban, hogy Tyson meg tudja oldani a porblémát, hogyan kell Lewishoz közel kerülni.
A fogadóirodák inkább Lewis mellett vannak. Mint azt ahogy a profiboksz.hu híreiben olvashattuk, a fogadóirodákban jelenleg 2,2-1 arányban Lewis az esélyes, azaz minden Lennox-ra tett 2,2 dollár után 1 dollár nyeremény jár. Tyson győzelme esetén 2,25-szörös pénzt fizetnek. A oddsok szerint Tyson korai KO győzelme esélyesebb, mint az, hogy Lewis gyorsan pontot tesz a meccs végére. Az első 2 menetben elért Tyson KO győzelem 6-szoros pénzt hoz a helyesen fogadóknak, míg Lewis KO győzelme ugyanekkor 8-szoros pénzt ér. Lewis pontozásos győzelme és Tyson kiütéses győzelme egyaránt 9-5 arányban szerepel a tétek között.
Véleményem szerint kár, hogy csak 2002-re került elérhetõ közelségbe ez a meccs. 5 évvel ezelõtt nagyobb sportértéke lett volna, így inkább a show-jelleg fog dominálni. A Tyson-hívõk legtöbb érve a régi Iron Mike teljesítményébõl és egyfajta romantikus rajongásból fakad. A valóságban azonban mára csak a nagy ütõerõt és a még mindig élõ mítoszt látom Tyson oldalán állni a kétségtelen lassulás, mentális problémák, börtönévek (ez utóbbiak mint sportpályafutást gátló tényezõk), komoly ellenfelek hiánya ellenében. Lewis ezzel szemben elég egyenletes pályafutással, benne két, le nem tagadható, de kellõképpen büntetett pillanatnyi megingással jut el a szupermeccsig. Természetesen egy ütés is dönthet majd Tyson javára, de más aligha...

A szerkesztőség tippjei:

Golyo: Lewis WI vagy Tysont diszkvalifikálják.

Prof: Lewis WI vagy Tysont diszkvalifikálják.

Hollywood: Lewis WI a meccs utolsó harmadában.

Laja: Tyson győz kiütéssel.

2002. május 31.

prof

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@Streky: szerintem egész pontosan a 1986-88-as Tyson...a kulcsfigura edzői oldalon Kevin Rooney, nélküle szerintem kb 35 % esélye lett volna Lewis ellen

» sasmedve   válasz erre
    2010-11-09 00:08:33

@Chiro: Elírtam, nem Biggs, hanem Tubbs vitézkedett egy meneten át ügyesen Tyson ellen.

    2010-11-05 09:27:45

@Streky: Hopkinst kihagytad... :)

» ogreface   válasz erre
    2010-11-04 13:21:19

Egyébként Haye, és Pac kiütné mindkettőt -.-

» Streky   válasz erre
    2010-11-03 22:35:24

@Feri: Teljesen igazat adok neked.
Nagyon jól leírtad a viszonyításokat, hogy Tyson milyen bunyósokkal találkozott, és hogy Lewis milyenekkel..
Ezek alapján a 86-90-es Tyson megvené Lennoxot, csak hát ugyebár ez boksz..

» Streky   válasz erre
    2010-11-03 22:31:28

A megcsípéstől azért az messze volt.
A lényeg h Tysonnak nem okozott gondot a 80-as években h a nála 10-15 cm-el magasabb és hosszabb ütőtávú emberek ellen hatékonyan működjön. Az a Tyson gyorsabb volt lennoxnál, a kéztempója nem is kicsit, nagyobbat ütött és borzasztóan agresszív volt, emelett nagyon nehéz volt értékelhetően többször egymásutánban eltalálni. Én csak azért írtam a Merceres példát mert mindenre rá lehet cáfolni vagy példát és ellenpéldát találni, de nem érdemes mert nem ad megfelelő viszonyítási alapot. Lennox sosem találkozott Tysonhoz hasonlóan egyszerre gyors agresszív és nagyütő ellenféllel. Tyson azonban találkozott néhány Lennoxhoz hasonló stílusú és méretű ellenfélel( Biggs, Holmes, Tucker) akiket gond nélkül elintézett. Igaz ezek mind (Holmes az ismert okok miatt)valamivel gyengébbek de már valamivel jobb viszonyítási alapot kapunk Tyson esetében mint Lewiséban fordítva. Mégis úgy gondolom ennek semmi értelme. A lényeg h valószínűleg a fiatal Tyson óriási próbatétel elé állította volna Lewist. Lewisnak pontosan azok a kisebb méretű lábon gyors nagyütő ellenfelek nem feküdtek amilyen Mike volt épp ezért lett volna jó meccs. Persze Lewis bízhat a magasságában és az alkalmazkodókészségében de az a Tyson minden pillanatban életveszélyes volt, egy pillanatra elég volt kihagyni és game over. Én úgy gondolom akkor is lettek volna győzelmi esélyei ha nem bírja kiütni lewist. Úgy a korrekt sztem ha azt mondjuk egy igazi ki ki meccs lehetett volna ha rejük teljében találkoznak.

    2010-11-03 19:25:23

@Feri: WDe meg lehet ezt fordítani is. Lennox élethalál meccset vívott a Tysonhoz hasonló méret/felépítésű, keményen nyomuló de Tysonnál mégis szinten minden tulajdonságában gyengébb Mercerrrel ahol csak kínkeservesen, saját elmondása szerint a poklot megjárva tudott csak egy vitatható győzelmet kiharcolni. Ez a Mercer jobb kondícióval rendelkezett mint a 2002-es Tyson, ráadásul nem kicsit volt motivált. Mégis úgy gondolom h a 86-90 közötti Tysonhoz nem mérhető. Ha ebből indulok ki akkor nem tudom mi garantálja azt, hogy Lewis megoldja a csúcson lévő Mikeot is. Semmi... Borzasztóan nehéz dolga lett volna. De ez persze oda vissza igaz mindkettőre."

Hát Mercer is erős felépítésű, valamivel magasabb Tysonnál, de az ütőtávja Tysonénál 15 centivel hosszabb. Ez még mindig rövidebb mint Lewis karhossza, de ennek ellenére pl. Mercer meglepően jól dolgozott a balegyeneseivel Lewis ellen. Az a Mercer egyébként nem volt rossz, az előző meccsén Holyfield ellen és az utánalévőn, az exbajnok Witherspoon ellen sem. (akkoriban talán még jó ellenfele lehetett volna még Tysonnak is) Ezek a dolgok számomra inkább azt mutatják, hogy mindenkinek megvan a maga kellemetlen ellenfele. Nyilván, Tysonnál mindenki ellen benne lehet egy KO erejű ütés, de Lewis is sokkal jobb azoknál, mint akiket Tyson könnyedén kiütött... Nem gondolom, hogy bármelyik is könnyű győzelmet aratna a másik felett, de szerintem Lewis megoldaná.

"Az, hogy nem sikerült kiütnie, hát istenem. A másodiktól kezdve (kéztörés ide vagy oda) csak a túlélésre játszott. "

Hát ha ezt a Csonttörő Smithre mondod, akkor azt mondom, hogy ő tényleg a túlélésre ment, de Tucker nem igazán. Néhány menetet oda is lehetett adni Tuckernek, a 12. menetben pedig egy jó horoggal meg is csipte Tysont.

» leibigab   válasz erre
    2010-11-03 17:19:33

De meg lehet ezt fordítani is. Lennox élethalál meccset vívott a Tysonhoz hasonló méret/felépítésű, keményen nyomuló de Tysonnál mégis szinten minden tulajdonságában gyengébb Mercerrrel ahol csak kínkeservesen, saját elmondása szerint a poklot megjárva tudott csak egy vitatható győzelmet kiharcolni. Ez a Mercer jobb kondícióval rendelkezett mint a 2002-es Tyson, ráadásul nem kicsit volt motivált. Mégis úgy gondolom h a 86-90 közötti Tysonhoz nem mérhető. Ha ebből indulok ki akkor nem tudom mi garantálja azt, hogy Lewis megoldja a csúcson lévő Mikeot is. Semmi... Borzasztóan nehéz dolga lett volna. De ez persze oda vissza igaz mindkettőre.

    2010-11-03 15:41:35

@leibigab: Lewis általában eléggé szenvedett az alacsony, zömökebb testalkatú bunyósokkal szemben, a magasabb bokszolók sokkal jobban feküdtek neki.

Tucker későbbi pályafutásából szerintem nem szabad messzemenő következtetéseket levonni az akkori formájára. Nagyon jó bunyós volt ő akkor, többet Lewis sem tudott volna a meccsből kihozni.

Egyébként különösebben nem izgat a kérdés, 2002-ben kellett volna Tysonnak jobbak lennie, alászolgája.

    2010-11-03 15:36:35

Tucker szerintem még Lewisnál is erősebb volt fizikálisan, igaz nem volt annyira képzett de jó kis bunyós volt. De a stílusuk azért nem ugyanaz. De a lényeg h az egész meccs alatt egy igazán jó ütése volt, egy felütés az elsőben. Ezen kívül folyamatosan hátramenetben igyekezett kitérni Tyson elől. Az egy sima és nagyon egyértelmű meccs volt Tyson fölénnyel. Az, hogy nem sikerült kiütnie, hát istenem. A másodiktól kezdve (kéztörés ide vagy oda) csak a túlélésre játszott. Aki ezt a meccset állítja párhuzamba az esetleges Lewis/csúcs Tyson meccsel az eléggé mellé lő. Igaza van Chironak, meg kell nézni a fiatal Tyson munkatempóját, menetenkénti ütésszámát, kondiját, szélesebb ütésskáláját, védekezésést, fényévekkel gyorsabb lábmunkáját. Ekkora összehasonlítani a 2002-el és láthatjuk, hogy az különbség elképesztő. Ennek fényében már jóval árnyaltabb a kép. Az a lewis sokkal közelebb állt a csúcsformájához még 2002-ben is mint Tyson aki enervált motiválatlan és túlsúlyos volt, edző és magánéleti gondokkal. Minimum kiegyenlített meccs lett volna. nem elvitatva Lewis nagyszerű teljesítményét és eredményeit.

    2010-11-03 15:34:05

@Chiro: "Foreman pont nem volt az jabkirály, Frazier a legjobb példa, hogy mivel lehet legjobban hatástalanítani a balegyenest. "

Nem tudom, hogy mit értsek a jabkirály alatt, de Foreman jabjét is odatenném a nehézsúlyban a talán 10 legjobb közé. Az első meccsen is jópárat beütött belőle Fraziernek, amit rögtön követett a jobbhorga vagy jobbfelütése, megfűszerezve azzal, hogy ha Frazier nagynehezen közel került, akkor a vállainál fogva egyszerűen ellökdöste magától.

"No meg Lewis sem az a hátra-oldalra táncolva jabeket szurkáló bunyós. Szerintem az a taktika, amivel 2002-ben bunyózott Tyson ellen, egy nagy verést hozott volna csak neki."

Ez is elképzelhető. De, azon a 2002-es meccsen, igaz egy megkopott Tyson volt, de az a Tyson azzal a Lewisszal és azzal a taktikával semmit nem tudott kezdeni. Lewis elmozgott előle, lefogta, lefárasztotta, széttördelte a bunyóját, aztán miután megpuhult, és elvesztette a maradék önbizalmát, csúnyán kiütötte. Ha azt gondoljuk, hogy Lewis azon meccsen volt a csúcs, azon kívül más taktikával nem is tudna bunyózni Tyson ellen...a kérdés még mindig az marad, hogy egy fiatalabb Tyson egyáltalán "feltudott-e volna nőni" ahoz a feladathoz. A 87-es Tyson, igaz, pontozással legyőzte a 2. menettől törött kézzel bunyozó Tony Tuckert, de ha ebből indulok ki, akkor a Tuckernél szinte minden szempontból jobb Lewist nem látom, hogy olyan nagy verést kellene kapjon. sőt.

» leibigab   válasz erre
    2010-11-03 14:31:12

@leibigab: Foreman pont nem volt az jabkirály, Frazier a legjobb példa, hogy mivel lehet legjobban hatástalanítani a balegyenest. No meg Lewis sem az a hátra-oldalra táncolva jabeket szurkáló bunyós. Szerintem az a taktika, amivel 2002-ben bunyózott Tyson ellen, egy nagy verést hozott volna csak neki. Holyt két meccsen egyszer sem tudta még csak keményen megfogni sem, a sokkal gyorsabb és nyomulósabb Tyson agressziójára szerintem nem lett volna fegyvere.

    2010-11-03 13:33:29

@Chiro: "Szerintem a jó jab fialat Tyson ellen nem sokat ért, sőt inkább pokoli önveszélyes dolog volt a jabeket eregetni"

Szerintem a jó jab, nem csak Tyson ellen, hanem mindenki ellen sokat ér. Nem véletlenül az ökölvívás talán legfontosabb ütése.

"mert pont azok mellet bújt be, a súlypontját előre dobó jabelő bunyós mellé, és sorozta meg."

A balegyenest nem csak előrefelé és előre helyezett súlyponttal lehet ütni. Ütheted előre lépésből és ütheted hátrafelé mozgásból is. Ütheted a testsúly jobb lábra való helyezésével, enyhén jobbra vagy hátrafelé hajolva. Vagy akár balra kilépéssel és az elől lévő lábad mintegy tengelyként használva le is fordulhatsz pl. egy rohamozó ellenfél elől. De, aki mestere, az üthet belőle pillanatok alatt duplákat is. Ha pedig mellé még egy fürge vagy jó ütemű lábmunka is társul 15-20 centis magassági és ugyanannyi karhossz fölénnyel, az bizony a fiatal Tysonnak is okozhat problémákat. Mint ahogy okozott is neki Douglas. Aztán Tyson a következő két meccsén pillanatok alatt leverte Tillmant és Stewartot is. Aztán jött Ruddock (akinek szintén elég jó jabje volt, és nagydarab is), na ő már közel sem volt olyan könnyű préda, mint az előbb említett kettő. Szóval, az sem mind1, hogy ki az ellenfél és kinek a jabjével kell szembenézni. Frazier is Tysonhoz hasonló stílussal, folyamatosan hajolgatva ment előre, mindenki ellen jó volt, aztán jött egy Foreman és az addig bevált stílusa teljesen hatástalan volt ellene...

» leibigab   válasz erre
    2010-11-03 13:10:36

Az egyik kedvenc videóm

http://www.youtube.com/watch?v...

    2010-11-03 12:46:45

@Chiro: .

» kilcsko   válasz erre
    2010-11-03 12:11:17

Na mindegy te így látod,én úgy ezen nem veszünk össze!:)

» kilcsko   válasz erre
    2010-11-03 12:10:49

@kilcsko: Azt a Tysont én nézőként sem bírtam bemérni. Olyan volt, mint valami tasmán ördög.

    2010-11-03 10:54:42

@Chiro: "jabeket eregetni ellene, mert pont azok mellet bújt be"


No hát ez a veszély fen állhat! De ha ezt Lewis úgy próbálta volna (szerintem) kontrollálni hogy amikor elengedi az első kezet és avval beméri magának Tyson-t (úgy ahogy) már engednie is kellet volna rá a jobbost! Közelről meg fogni fogni kicsit tördelni a meccset és ütni azokat a remek fel
ütéseket!

» kilcsko   válasz erre
    2010-11-03 08:17:59

@sasmedve: Remekül látod, pontosan így van. Ezt Rooney is megerősítette egy néhány évvel ezelőtti interjúban...

    2010-11-03 06:07:48

a Douglas elleni meccsen már nem az eredeti catskill-i csapattal volt. A Spinks utáni első meccsen (Frank Bruno 1989), miután kirúgta az eredeti csapatot, annyi ütést kapott be, mint az összes addigi meccsén összesen. Mérkőzésről mérkőzésre egyre kevesebb kombináció, semmi fejmozgás, egy-egy nagy bombával próbálja kiütni az ellenfeleket. Gyakorlatilag 1988-ban vége a fénykorának, hiába veretlen még kb 1,5 évig..

» sasmedve   válasz erre
    2010-11-03 01:36:02

@Monzon: Igen én is úgy láttam: Tysoné volt az egyik tökéletes technikájú ütés .Amilyen harmonikusan mozgott a lábujjától az ökléig ,mint egy rugó pattant ki bam-bam,és megint bam-bam- vitte bele a hatalmas energiát az számomra lenyűgöző volt nézni. Az is technikai képzettség ahogy azokkal az esetlen, totyogó lépéseivel pillanatok alatt ellopta a távolságot.Persze voltak gyengéi is de az inkább a fejében és /vagy a gyerekkorában voltak.Nagyon jó technikájú bokszoló volt.

» Horváth Imre   válasz erre
    2010-11-03 00:09:28

@kilcsko: Szerintem a jó jab fialat Tyson ellen nem sokat ért, sőt inkább pokoli önveszélyes dolog volt a jabeket eregetni ellene, mert pont azok mellet bújt be, a súlypontját előre dobó jabelő bunyós mellé, és sorozta meg. Lehet ezt látni Bruno vagy Holmes ellen is. Inkább a sokat oldalra-hátra mozgó, gyors kombókat szóró bunyósok éltek meg úgy-ahogy Tyson ellen, mint Tucker vagy Douglas (de Biggs 1. menetes jó szereplése is ilyen stílusban ment).

    2010-11-02 22:43:36

Bocs ha egy kicsit összeszedetlen és nehezen értelmezhető voltam, csak meló közben gyorsan írtam ami jött!:)

    2010-11-02 22:26:05

Ha már munkatempó, és kombinációs készség ajánlom mindenkinek Tyson Biggs elleni meccsét. Van egy nagyon jó kis Highlight róla a youtubeon. Egészen elképesztőek azok a távolról indított beugrós horgok, sokszor több egymásutánban, nem beszélve arról h ezek után még több ütés következett gyomorra, bordára fejre míg már szegény biggs azt sem tudta honnan kapja az ütést. érdemes még megfigyelni Tyson 2002-es lábmunkáját mondjuk a 87-esel. Tyson borzasztóan gyorsan lopta a távot, fej és törzs folyamatosan mozog, hopp már ott is van és jönnek az írtózatos kombók. Mintha a két ember nem is ugyanaz lenne. az a Tyson minimum partiban lett volna lewisal és ezt lennox is nagyon jól tudta. Chiroval maximálisan egyetértek. Sztem Holyval sokkal nehezebb lett volna a dolga mint Lewisal mind1 melyik Tysonról van szó.

    2010-11-02 22:24:02

@Chiro: Lehet kicsit túl értékeljük nem tudom,de Lewis egy nagyon rafinált nagy ütő bunyós volt. És hát mint tudjuk nagyon jól dolgozótt első kézzel ami egy olyan stílusnál amit Tyson képviselt döntőfontóságú lehetett volna (lett is) Hát én többnyire ilyen alap pillérek mait mondanám hogy ki-ki meccs lett volna! De lehet hogy sima Tyson ko győzelem,vagy fordítva..

» kilcsko   válasz erre
    2010-11-02 21:56:56

Bocs hülyeséget írtam, úgy értettem Chiro-nál a pont :-))

» sasmedve   válasz erre
    2010-11-02 21:18:33

@Monzon: Monzon-nál a pont. A Lewis elleni meccsnél már a 8-at sem érte el a technikai képzettség, de érdemes lenne megnézned egy 1985-1988 közötti tyson meccset (a tréner: Kevin Rooney!)

» sasmedve   válasz erre
    2010-11-02 21:17:42

@Streky: Ez a szép a bokszban - és a sportban, hogy tiszta szívvel és hevülettel tudunk lelkesedni hőseinkért. :)
Az "Mi lett volna, ha... " mindig is kedvenc témája a szurkolóknak. Mi lett volna, ha a top Tyson találkozik Lewissal? Na, de melyik Lewisszal? A topon lévővel, vagy a 2002-es aktuálissal, vagy ez a Lewis egy és ugyanaz? :)

Az összehasonlítás a 2002-es meccs előtti aktuális állapotokat próbálta szemléltetni, de persze mindenki szívében ott él egy abszolút kép idoljáról.

Amúgy a Bokszvilág Magazinban volt is egy rovat az elképzelt csatákról, ahol totálisan olyan összecsapások kvázi elemzései szerepeltek, amelyek eleve nem jöhettek létre a generációk közötti különbségek miatt. Na, ott mindenki szabadjára ereszthette a fantáziáját: mi lett volna, ha...

    2010-11-02 20:53:30

@kilcsko: Azért most már kicsit túlértékeljük Lewist. A Top Tyson 4x annyi ütést indított menetenként, mint a 2002-es. Nézd meg ezt a meccaset, és szorozd meg Tyson sebességét 2-vel, a munkatempóját 4-gyel. Ha akkor Lewisnak 50 % sansza lett volna, itt elég lett volna neki 1 menet.

    2010-11-02 20:23:01

@Monzon: Mindkét kezével minden ütést tökéletesen, KO veszélyesen tudott, a kombói egészen egyedülállóak voltak. Szerintem mint soha senkinek a boksztörténetben, súlycsoportoktól függetlenül. Az igaz, hogy ezt akkoriban már nem nyomta olyan jól, olyan pontosan.

    2010-11-02 20:19:32

Szerintem meg a top Tyson-nak sem lett volna több esélye mint 50%!

» kilcsko   válasz erre
    2010-11-02 20:05:25

@Chiro: Tyson technikai képzett 10-es?
Akkor Alié 15 Holyé (a 94ig bezárolag utána megváltozott a stilusa) 12 Leonardé 20 Jonesé 20 .. és még rengetegen vannak fölötte
nem mondom,hogy rossz volt de inkább a robbannékonyságából erejéből élt..közelharcban sem volt az igazi inkább távolról beugrásokból dolgozott..de nem volt rossz tényleg képzett volt de nem ez volt a legnagyobb erénye.

» Monzon   válasz erre
    2010-11-02 19:44:52

@fixpont: Szerintem nincs igazad, szerintem igenis halvány árnyéka volt. :) (Bár Lewis nálam előrébb van az örök ranglistán mint Mike)

    2010-11-02 19:22:49

Tydson állóképességét 8-asra értékelni, több, mint hízelgő. Mondjuk, a technikai képzettsége az lehetett volna akár 10 is.

    2010-11-02 18:48:56

Sajnos Tyson már kiégett a meccsre. Egyébként nagyon jó videó, nemcsak a bunyó jó. Klassz az is, ahogy bejönnek a ringbe, s pláne ahogy Lennox és Mike beszélgetnek a riporterrel a meccs után, már nyoma sincs az ellenségeskedésnek. Mike meghajol Lennox nagysága előtt, Lennox viszont méltatja a fiatal Tysont, hogy akkoriban senki nem tudta őt megverni. Angol nyelvgyakorlásnak is jó a meccs utáni interju

» Leonard   válasz erre
    2010-11-02 15:17:25

Ez a Tyson mar halvany arnyeka sem volt onmaganak.

» fixpont   válasz erre
    2010-11-02 13:54:09

@greg: :DD Az lehet, de a 43 éves Tyson nagyon csúnyán kiütötte! :D
Nagyon jó cikk, bár a meccsen Tyson-tól sokkal többet vártam, Lewis szerintem a vártnál sokkal simábban hozta a derbit...

    2010-11-02 09:55:04

Szerintem pedig a mostani Zach Galifianakis ki tudná ütni a hatéves Mike Tysont.

    2010-11-02 08:06:24

Az 1988-as Spinks elleni Mike kiütötte volna Lewist...
Az összehasonlítás pedig borzalmas...
Gyorsaság? Pff... :D

» Streky   válasz erre
    2010-11-01 23:38:44

Sztrego, az inkriminált -kissé talán valóban karakteres- "gyenge" szót Lewis nagyságához illeszkedően, önmaga szuverenitásában értelmeztem. Persze, hogy sokan mások szívesen elfogadták volna az ő ütésállóságát, de anno azért sokakban ott bujkált a kisördög, hogy Tysonnak sikerül-e az a bizonyos egy ütés... :)
Az üvegáll-kifejezést akkor is igazságtalannak éreztem, és hát e témában később Vitya ellen is bizonyított Lewis.
2010-ben meg még tisztábban látjuk Lewis nagyságát (és bizony lehet, ez történik majd a Klicsko-tesókkal is... :) ).

    2010-11-01 22:28:52

Nagyon jó cikk!
Az ő visszavonulásukkal tényleg vége lett mindennek.
Lewist nem szerettem a tökéletesen jellemzett bunyója miatt.
Későn jött létre a meccs.Sok sport értéke nem volt.Tyson csak állt.
Mondjuk itt még tényleg azt lehetett hinni hogy Wladimirből lesz valami:)

    2010-11-01 22:24:39

Lewinn gyenge ütésállósága? Sok bokszoló szeretné, ha annyit bírna.

» Sztrego   válasz erre
    2010-11-01 21:13:28

... és a meccs videója:

http://www.profiboksz.hu/video...

    2010-11-01 20:41:47
Ugrás az oldal tetejére