×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Emanuel Steward: Klitschkóból legenda lesz

2010-09-10 11:21:19 /

A felkészülés befejeződött, így Emanuel Stewardnak maradt egy kis ideje, hogy közelebbről is megismerje Frankfurt belvárosát és azt a bevásárlóközpontot, ahol pénteken a hétvégi Wladimir Klitschko vs. Samuel Peter nehézsúlyú címmérkőzés hivatalos mérlegelésére is sor kerül. A tréner hat éve dolgozik együtt Wladimirrel, és bár közös munkájuk csúnya vereséggel indult, de az ukrán azóta egyeduralkodónak tekinthető a súlycsoportban. A kihívó Peter öt évvel ezelőtt már megismerhette Klitschko balegyeneseit, de nem adta olcsón a bőrét, háromszor padlóztatta a világbajnokot. Sokak szerint erre most nem lesz lehetősége, egy évvel a Brewster-vereség után az akkori Klitschko sokkal sebezhetőbb volt, az elmúlt években azonban még ütést se nagyon kapott. Steward is bízik védencében, négy-öt menetet jósol a kihívónak, de azért óva int a túlzott magabiztosságtól.

Öt évvel ezelőtt Samuel Peter háromszor is padlóra küldte Klitschkót, de pontozással végül elveszítette a mérkőzést. Mit nyerhet egyáltalán ezzel a visszavágóval Wladimir?

Rengeteget. Wladimir be akarja bizonyítani, hogy továbbfejlődött, uralni akarja a meccset és idő előtt befejezni. Ez az, amit várnak tőle. Én arra tippelek, hogy a negyedik vagy ötödik menetben kiütéssel nyer.

Miután Peter két évvel ezelőtt kiadós vereséget szenvedett Wladimir bátyjától, Vitali Klitschkótól, sokan megtört emberként tekintettek rá. Tévedtek vele kapcsolatban?

Igen, egyértelműen. Szombaton egy olyan Peterre számítok, aki olyan erős lesz, mint még soha. A Vitali elleni meccséhez képest 20 fontot dobott le, fizikálisan abszolút csúcsformában van, mivel Abel Sanchez lett az edzője, ő pedig pontosan tudja, hogy mire van szüksége Peternek. De ami ennél sokkal fontosabb: Peter mentálisan sokkal magabiztosabb lett. Tudom, hogy sokan azt hiszik, hogy Vitali összetörte őt, de ez nem igaz. Azon a meccsen rengeteg problémája volt a közvetlen környezetében és ez meg is látszott rajta, de ezek a problémák most eltűntek. Sam Peter készen áll a háborúra.

A felkészülésben változott valami az első mérkőzéshez képest?

Sport szempontból egyáltalán nem, mivel Peter taktikája szinte semmit sem változott azóta. Persze nem bokszol már olyan piszkosan, a sok tarkóütés már a múlté, sokkal strukturáltabban bunyózik. Mégse nevezhetjük technikásnak, mert ő megmaradt punchernek. Wladimir jól tudja ezt és erre különösen oda kell majd figyelnie. Pszichológiai szempontból ez a meccs azért sokkal érdekesebbnek ígérkezik, az első találkozóból mindketten sokat tanultak, Wladimir háromszor padlózott, amit fel kellett azért dolgoznia, míg Peter annyi ütést szedett be, mint még soha eddigi pályafutása alatt. (kivéve Vitali Klitschko ellen – szerk.) Mindkettőnek ez fog a fejében járni, mikor szombat este meghallják az első gongszót.

Egyébként úgy tűnik, hogy Wladimirt az ilyen dolgok most kevésbé zavarják, mint öt évvel ezelőtt.  Az Ön szemében miben fejlődött a leginkább az elmúlt időszakban?

Wladimir ez idő alatt igazi bajnok lett. Nagyon öntudatos, aki hihetetlenül profin végzi a munkáját. Igazi szakember, ahogy elemzi az ellenfeleit, minden edzésen 100 százalékig koncentrált és mindezt teljes türelemmel teszi.

Edzőként mit lehet még mutatni egy ilyen sportolónak?

Mindenek előtt azon dolgozunk, hogy a dominanciáját ennél is hatékonyabban használja ki. Wladimir tudja, hogy a jabje minden ellenfelénél gyorsabb, ezért gyakran csak erre támaszkodik és az egész meccset a balegyenesével építi fel. De azt is tudja, hogy minden ellenfelét ki tudja ütni, ha a jobbja pontosan betalál. Azt próbálom elérni nála, hogy utóbbit gyakrabban használja. Meg vagyok róla győződve, hogy Wladimir eddig teljesítőképességének csak 65-70 százalékát használta ki.

Minden nagy bajnoknak voltak olyan meccseik, amelyek fordulópontot jelentettek pályafutásukban. Wladimir számára ilyen volt a Peter elleni első összecsapás?

Pontosan, az a meccs hozta vissza őt. A Corrie Sanders és Lamon Brewster elleni súlyos vereségek után senki nem hitt benne, de aztán ráeszmélt, hogy három leütés ellenére is vissza tud jönni és nyerni tud. Azon a meccsen érett be, ez a találkozó volt pályafutása fordulópontja.

Nagy bajnok viszont csak akkor lesz valaki, ha nagy meccseket is vív. Mindkét Klitschkónak óriási nehézséget okoz, hogy megfelelő ellenfelet találjanak maguknak. A két testvér a nehézsúly jelenlegi gyengélkedése miatt szenved?

Ezt azért nem mondanám. Viszont az is igaz, hogy mióta jó ötven évvel ezelőtt elkezdtem a boksszal foglalkozni, azóta nem éltem még meg ilyet, hogy ennyire kevés ember legyen, aki bokszolni akar a világbajnokkal. Ez is a Klitschko-testvérek dominanciáját jelzi, és nem kritika velük szemben. Amúgy korábban hasonlót éltem át Lennox Lewisszal is. Õ is hosszú ideig elégedetlen volt a kihívóival és akkor jött a Mike Tyson elleni mérkőzés és hirtelen minden jó lett. Neki ugyanazt mondtam, mint most Wladimirnek is: csak védd meg kitartóan a címedet, a nagy meccs, amire vársz, akármikor eljöhet.

Lát olyan bokszolót, aki veszélyes lehet a Klitschkókra?

Nem igazán, de azt hiszem, a WBA bajnok David Haye elleni összecsapásban megvan a potenciál, hogy igazi klasszikus váljon belőle. És biztos vagyok benne, hogy Haye jövőre már nem tud tovább bujkálni és ki kell majd állnia valamelyik testvér ellen.

A német publikumot úgy tűnik, nem igazán érdekli, hogy ki lesz az ellenfél, Wladimir sorozatban harmadszor bokszol labdarúgó stadionban, Ön mit szól ehhez a felhajtáshoz?

Sok mindent átéltem már a pályafutásom alatt, de ami itt Németországban történik Wladimirrel, az számomra is igazi csúcspont. Ekkora lelkesedés sehol sincs a világon, még engem is felismernek a szurkolók az utcán, itt már legalább olyan ismert vagyok, mint az USA-ban és erre nagyon büszke vagyok. Csak kevés bokszolónak adatik meg, hogy stadionban bokszolhat, Wladimir csak sok év múlva fogja majd megérteni, hogy jelenleg élete legszebb éveit éli át. Én látom ezt és mondom is neki, de még egyáltalán nem tudja megérteni.

Wladimir mindig is a nép bajnoka akart lenni, képes lesz elérni ezt?

Németországban már most is az. És ha néhányan azt is mondják, hogy az USA-ban nem kedvelik, az sem igaz. A Peter elleni meccsnek remek nézettsége lesz ott. Wladimir már most világsztár, és biztos vagyok benne, hogy a következő években olyan látványos meccseket fog vívni, amelyek után világszerte legendaként fogják számon tartani.

Forrás: Björn Jensen


Emanuel Steward az elmúlt napokban több interjút is adott, a német RTL-nek új taktikáról és Peter erősségeiről beszélt az edző.

Milyen típusú bokszolót testesít meg Sam Peter?

Egy puncher, akit nem szabad lebecsülni. Öt évvel ezelőtti meccsük után Wladimir most találkozik először igazi nagyütővel. Sultan Ibragimov, Ray Austin, Eddie Chambers és a többiek nem igazán voltak erős ütők. De a 250 fontos Petert nagyon nehéz kiszámítani, ami kisebb fejtörést okoz nekünk, nekem legalábbis többet, mint Wladimirnek. Szóval mindenképpen nagyon tiszteljük őt.

Tisztelet, de mielőtt?

Nézzék csak meg a Nagy Aguilera elleni mérkőzését, amit a második menetben nyert meg kiütéssel. Hihetetlenül erőteljes volt, soha nem láttam még jobbnak. Kőkemény ütéseket indított messziről és közelről és mindegyiket nagyon precízen ütötte. Az egész bokszoló nagyon kompaktnak tűnt és egyáltalán nem volt szüksége arra, hogy piszkos módszerekhez folyamodjon, mint korában tette. Mindez az új edzőjével, Abel Sanchezzel történt együttműködésnek köszönhető, akit edzőként és barátként is nagyon sokra tartok.

A hétfői sajtótájékoztatón azt mondta, hogy Wladimir az ötödik menetig kiüti Petert. Elég merész előrejelzés az előzőeket figyelembe véve.

A „Rémálom” veszélyes ember, nem szabad hagyni, hogy érvényesüljön. Éppen ezért kockáztatni fogunk és Wladimir megpróbálja majd a lehető leghamarabb kiütni.

Akkor úgy néz ki, hogy a legutóbbi meccsen mutatott, inkább biztonságosnak mondható stratégiát most feladják…

Részben igazat adok Önnek, Eddie Chamberst hamarabb is kiüthette volna, de amikor a végén merevre ütötte azzal a brutális balhoroggal, akkor eszmélt rá Wladimir, hogy mennyi erő is rejlik az ütéseiben. Az ütés nem volt kifejezetten gyors, ennek ellenére megsemmisítő hatású. Ha most egy kicsit agresszívebben bokszolna, mint korábban…

…Ön szerint még mindig nem elég agresszív?

A szememben még mindig túl intelligensen bokszol, az ütései nem ösztönszerűen jönnek, hanem mindig gondolkodik rajtuk. Vitali egyszer azt mondta nekem: ha Wladimir annyira agresszíven bokszolna, ahogy te szeretnéd, akkor mindannyian börtönbe kerülnénk.


A következő interjúban Wladimir Klitschkónak, a boksztörténelemben betöltött szerepéről esik szó:

Ön együtt dolgozott Lennox Lewisszal is és most Wladimirrel, össze tudná hasonlítani a két bokszolót?

Wladimir mozgása jobban koordinált, lábon sokkal jobb. Öt nehézsúlyú világbajnokkal dolgoztam eddig, beleértve Evander Holyfieldet is és azt tudom mondani, hogy Wladimir mozgása sokkal jobb, mint a korábbi tanítványaimé. Ugyanakkor sokkal agresszívebbnek kellene lennie, ha ezt sikerül elérnie, ha még ennyi esélyt sem adna az ellenfeleinek, akkor minden idők legjobb nehézsúlyúja lesz. Elmondhatom, hogy a nehézsúlyú világbajnokok közül, akikkel együtt dolgoztam, ő a legtehetségesebb.

De hétfőn azt mondta, hogy ő a legjobb…

Azt mondtam, hogy neki van a legnagyobb ütése. Egy ütéssel sokkal többre képes, mint bármelyik más bokszoló, ezt láthattuk az Eddie Chambers elleni mérkőzésen is. De a legerősebb nehézsúlyú Muhammad Ali, aki az évek során rengeteget fejlődött. Wladimir még nem jutott el arra a szintre.

Mi a véleménye Ali és Klitschko jabjéről?

Ég és föld. Wladimir balegyenese sokkal erőteljesebb, egyszerűen sokkoló, tetőtől talpig belerázkódik az ellenfél. Alié is nagyon pontos volt, de gondja volt az egyensúllyal, technikai szempontból Klitschko jabja számomra messze a legjobb, utána Larry Holmest tenném majd Lewist.

Ha Klitschko a 90-es években lett volna karrierje csúcsán, akkor mire lett volna képes az olyanok ellen, mint Tyson, Holyfield vagy Lewis?

Azt hiszem Klitschko akkor is a legjobbak közé tartozott volna és komoly problémát okozott volna az említett bokszolóknak, pusztán a magassága, a mozgáskoordinációja és tökéletes munkatempója miatt. És akkor még a balegyeneséről még nem is beszéltem…

És ki a jobb, a csúcsformában lévő Lewis vagy a mostani Klitschko?

Lewis egy nagyon sokoldalú bunyós volt, képes volt teljesen átvariálni a mérkőzés kimenetelét. De boksztudásban Wladimir a jobb, azonban még nagyon fiatal, de megvan a lehetősége, hogy a következő években a boksztörténelem legjobbjává váljon. Persze mindez nagyban függ az ellenfelek hiányától is. Povetkin úgy fut előle, mint a nyúl, ugyanúgy, mint Haye is menekül Wladimir, illetve Vitali elől.

Mit szól Peter nyilvános edzéséhez, táncolt, szórakozott, nem igazán akart mutatni semmit.

Szerintem az edzője és a menedzsere kérte erre, megteheti. De Wladimirt ez hidegen hagyja, mentálisan nagyon jól felkészült. Ne feledjük, már 1996-ban sztár volt, rendkívül tapasztalt bokszoló. Nem vagyok biztos benne, hogy Peter is ennyire tapasztalt lenne. Klitschko nagyszerű formában, jól érzi magát a bőrében, régóta bajnok, nagyon jó a humora, hasonló mint Alinak volt.

Forrás: Alexander Pavlov


Leone, 2010-09-10


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Ezt az üvegáll dolgot nem értem. Vova igazán pontos és nagy ütést, Sanders ellen kapott az első menetben. Abból felállt, de lelkileg teljesen összetört. A többi k.o. vereség a kondi miatt volt, ami szintén mentális okokra visszavezethető. Kiváncsi vagyok, aki üvegállat emleget, hogy viselte volna Csaga állj utáni ütését. Összegezve: nincs üvegálla. Haye-nek a védekezése hiányos, neki sincs üvegálla, kib...ott nagy ütésekből felállt már nemegyszer. Sőt, ha megnézitek Khan Prescott elleni meccsét, annál pontosabb és erősebb állas nem sok van. És az elsőből, ha rongylábbal is, de felállt, nem ájult el. A második már Tuát is levitte volna. A szar védekezés nem egyenlő az üvegállal. Értitek már?

» Lacika75   válasz erre
    2010-09-11 17:58:36

@zappa: "lényegtelen hogy valaki az első ütéstől ottmarad, vagy felkel és elszerencsétlenkedik még pár leütést... "-Dehogy az!És Lewisnál azt írtad,hogy nincs üvegálla...Amikor Rahman szinte agyonvágta...és nem kelt fel belőle...Akkor most mi van?

    2010-09-11 16:14:49

Én egyébként biztos vagyok benne, hogy lesz jövőre Klicsko-Haye meccs... Érthető Haye visszatántorodása, nincs elég tapasztalata a sulycsoportban... 2 év visszatántorodás még belefér, ha jövőre bevállalja a meccset

» Leonard   válasz erre
    2010-09-11 14:21:46

@zappa: Lényegtelen ha egy menet legvégén kap egy maflást valaki, lenmarad kiszámolják, vagy felkel, és van egy perce regenerálódni? Szerintem nem. A másik dolog kettő nagyon komoly pofonból felállt. Nem a sarokban üldögélve adta fel a meccset. Ezután a meccs után meg nem az ellenfelétől kapta a pofonokat, hanem a majrétól. Úgy néz ki a majré nagyon nehéz ellenfél. Ha most símán lealláza az egyik legnagyobbat ütő nehézsúlyút akkor a következő évek igen unalmasak lesznek nehézsúlyban.

» Marci30   válasz erre
    2010-09-11 13:46:59

Irbisz : a Hall of Fame tagság nem kérdés. Ha mindketten befejezik most, akkor is azok lesznek.
Buksi : igazad van, rossz volt a Klicskok menedzselése pályájuk elején. Nem azonosak voltak a körülmények Lennoxéval, igy nem lehet összehasonlítani.

Egyébként magyar boxolók miért (majdnem)mindig az Universummal kerülnek szerződésbe ? Nincsenek elérhető angol egyesületek ? Vagy nincsenek olyan jók, mint az Universum ? Pláne, az angol nyelv könnyebb is.

» Leonard   válasz erre
    2010-09-11 13:37:35

"Sanders ellen brutál pofonokból kelt fel...Szóval,ha mégis üvegálla van...akkor gyorsan regenerálódik."

Dehát nem regenerálódott! Sztem azt se tudta hol van utána. Tulajdonképpen lényegtelen hogy valaki az első ütéstől ottmarad, vagy felkel és elszerencsétlenkedik még pár leütést...

    2010-09-11 13:03:51

@zappa: Üvegáll ide v. oda, 5 éve világbajnok zsinórban (már nem is egy szervezetnél), és az erőviszonyokat nézve minimum 3-4 évig az lesz még (és előtte is az volt még vagy 2 évig).
aki meg ennyi ideig nehézsúlyú világbajnok, ebbe tán még rekorder is lehet, az tuti Hall of Fame tag lesz.

» Irbisz   válasz erre
    2010-09-11 12:40:44

Köszi szépen Leone. Kicsit elfogult az öreg ,de sztem nagyrészt igaza van. Vova nagyon jó alapanyag csak néha sokat agyal...

    2010-09-11 12:26:37

@Horváth Imre: "A két Klicskó együttvéve sem lépet az elmúlt 6-8 évben oldalra vagy bokszolt hátrafelé"-Miért kéne ezt tenniük?Gondolj bele,hogy nézne ki:az ellenfél hátrál...erre Õk is hátrafelé lépkedve ütögetnének...

    2010-09-11 10:49:09

@zappa: Sanders ellen brutál pofonokból kelt fel...Szóval,ha mégis üvegálla van...akkor gyorsan regenerálódik.

    2010-09-11 10:42:59

az előző Sam Peter meccs állat volt, megnéztem tegnap este megint... (A Vitali Sam Peter meccs szar volt, Peter picit belassult a súlya miatt, nem volt akkora kondija se, és Vitali szabályszerűen feltörölte a padlót vele egy borzasztóan egyoldalú címmeccsen)

A Wladimir elleni Peter életveszélyes, ha olyan jön ki, mint az első meccsen, csak a kondija nem kilenc menetig tart, hanem 12-ig, akkor nagyon jó meccsre számítok!

    2010-09-11 09:54:14

@Leonard: Ezt az összehasonlítást te sem gondolhatod komolyan annak tudatában hogy Klitschkoék az Universum-nál bunyóztak...

    2010-09-11 09:48:33

@Horváth Imre: "A két Klicskó együttvéve sem lépet az elmúlt 6-8 évben oldalra vagy bokszolt hátrafelé(maximum csapkodott elkeseredetten )ringben. "

Ami azt illeti, a korábbi meccseiből látszik, hogy Vlad mindent meg tud csinálni, tud hátra bokszolni, ismeri, és régebben sűrűn használta is az összes ütésfajtát, csak a vereségei óta sokkal inkább a biztonságra törekszik, és semmit nem kockáztat. Az, hogy nem csinálja, messze em jelenti azt, hogy nem tudja.

    2010-09-11 08:45:33

Lehet, Wladimir annyira elfelejtette már, milyen egy igazán gyors bunyos (pl. Sanders), hogy mégegy olyan vereséget beszed :-)

» Leonard   válasz erre
    2010-09-11 04:43:18

Hat holnapi SamPete elleni meccs sokat elmond majd. Ezt Wlad nem backelheti ki "biztonsagi bunyoval", es SamPete elegge ugy nez ki hogy jo allapotban van. Igazabol Klitchkok barmelyikerol elmondhato hogy unalmas bunyot csinalnak, viszont ettol fuggetlenul vegul tenyleg be fognak kerulni a Legendak Csarnokaba. Amugy Wladimir hibait leginkabb vesztett meccsekbol merititek, ilyen pedig utoljara 6 eve volt.

» moRtiZ   válasz erre
    2010-09-11 03:09:23

Előbb megnéztem Wladimir meccseit a boxrecen. 1996tól kezdve 2000 végéig 36 meccset vivott, a nevesebbek : Chris Byrd, Ross Purity, Monte Barret, Alex Schultz.
Lennox 1989től 1999 végéig 37 meccset vivott, köztük 2 Holyfield meccs, Andrew Golota, 2 Oliver McCall, Ray Mercer, Frank Bruno, Tony Tucker, Donovan Ruddock, Tyrel Biggs.

Nem tudom, ezzel mire lehet következtetni... Kb ugyanannyi meccset vettem, Wladimir hamarabb, Lennox lasabban vivott ennyi meccset. De mégis, Lennox ellenfelei fajsulyosabbak voltak, azaz hamarabb került össze nagy nevekkel...

Illetve David Haye is 20 meccs alatt már abszolut cirkáló bajnok volt. Tyson is sokkal hamarabb érett meg, mint Wladimir. Wladimirnek volt elég meccslehetősége felfejlődni...

» Leonard   válasz erre
    2010-09-11 02:07:20

Stewardnak szerintem teljesen igaza van. Wlad mozgáskordinációja, meg a technikája kiemelkedően jó a nehézsúlyúak között. Csak mindent elfelejt ha kap pár nagyobb maflást. Ahogy Steward is mondja az ösztönösség hiányzik belőle. Ki is tér a konkrét kérdés elől, hogy most akkor ki is a jobb, Wlad vagy Lewis. Wlad talán ügyesebb mint az itt emlegetett legendák nagy része, szerintem a legtöbbtől mégis kikapna. Aztán hátha a magabiztossággal ez is változik. Bár én kétlem.

» phillyshell   válasz erre
    2010-09-11 01:11:42

"Klitschkóból legenda lesz"

Igen,és ezt nem egy jött ment mondta! Hiába az edzője st st.. 50 évet eltőltőtt az ökölvívás világában,szerintem olyan nagy butaságokat őn nem fog állitani!

» kilcsko   válasz erre
    2010-09-10 22:03:39

"Wladimir mozgása jobban koordinált, lábon sokkal jobb"
Ennél azért Steward edző jobban ért a bokszhoz!
A két Klicskó együttvéve sem lépet az elmúlt 6-8 évben oldalra vagy bokszolt hátrafelé(maximum csapkodott elkeseredetten )ringben.
Viszont amiben tényleg a legjobbak közt vannak az az,hogy az erősségeiket tényleg maximálisan használják .

» Horváth Imre   válasz erre
    2010-09-10 20:55:54

"De akkor Lewis is üvegállú?Mert azért belefutott durva Ko-kba.És Morales?Mert Pac ellen úgy tűnt... "

Õk nem, mert ugyan volt Lewis életében 2 ütés ami után nem tudta folytatni a meccset, de volt egy rakás meccsén egy csomó nagyon kemény ütés, amik után simán hozta a meccset. (Morales méginkább)
Ez hiányzik Wovánál, ezért nem tudhatjuk, hogy milyen az álla. De legalábbis nem sok minden igazolja eddig, hogy jó.

    2010-09-10 19:38:31

"Klitschkóból legenda lesz"
No majd túléljük valahogy... :D

» grabanc   válasz erre
    2010-09-10 18:58:46

Az öreg Stew nem tudott meglepni,fel vagyok már készülve ezekre a kijelentéseire:)
Kár is sorba menni rajta.
Viszont van itt egy fél mondat:"az ütései nem ösztönszerűen jönnek, hanem mindig gondolkodik rajtuk."-na ezért mondják rá sokan hogy fosik.A bal mögé bújik.Sosem lesz élvezhető a bunyója.Elhízott félnehézsúlyúakat sem mer megtámadni.
5 meneten belül akkor végez ha bebénáz egy jobbost.

    2010-09-10 18:36:35

nna... http://www.youtube.com/watch?v...

» bpjotruska   válasz erre
    2010-09-10 18:32:56

Egy masik kozos ellenfel, Botha is sokkal tobbet kapott Klicskotol, megis mintha rosszabbul nezett volna ki Lewis 1-2 kombinacioja utan, mikor majd' kiesett a ringbol. Mindketto TKO-gyozelem volt, de Lennoxnak nem volt szuksege arra, hogy egy kifarasztott ellenfelet sok tiszta utessel eltalaljon, ahhoz, hogy felboritsa. Gondolom, mindenki latta mar, de ismetles a tudas anyja :-)http://www.youtube.com/watch?v...

» bpjotruska   válasz erre
    2010-09-10 18:32:19

Nem ertek egyet azzal, hogy Wologya tehetsegesebb, mint Lewis, es azzal sem, hogy nagyobbat utne. Klasszis ellenfelet igazi KO-val csak a legutobbi meccsen vert - igaz, az tenyleg brutalis volt. A kivenult, dagadt, szinte veszelytelen Rahmannal viszont mar nem tudta ezt megcsinalni: http://www.youtube.com/watch?v...

» bpjotruska   válasz erre
    2010-09-10 18:22:28

Basszus azért egyben van még a rémálom!
Amugy nemtom miért vagytok kiakadva azon hogy túloz steward mester...hát mit mondana...de most tényleg.hogy egy béna állat ez a wlad gyerek!vagy mi?
sztem amugy klicsko nyer kb 8-9 menetben de remélem samuel megbasztatja egy kicsit...hogy érezze a törődést

» astone   válasz erre
    2010-09-10 18:17:05

"Vitalij is megkapta ugyanazt, de ő állva maradt."-Azért Vitya már tudta,hogy mi vár rá.Wladimir pedig kicsit lebecsülte.
De akkor Lewis is üvegállú?Mert azért belefutott durva Ko-kba.És Morales?Mert Pac ellen úgy tűnt...

    2010-09-10 17:25:48

@Leonard: hát ezt így elég nehéz értelmezni, ezért vitatni sem lehet. :)

én azt gondolom, hogy évtizedek távlatából az fog számítani, mennyi ideig volt valaki a csúcson, és hogy mennyire dominált a küzdelmekben.

    2010-09-10 17:14:34

@Leonard: Lennox vérbelibb bunyós?Klicskó mikor lépett dagadtan ringbe?Mert még Sztrego is elismeri,hogy volt ilyen...
Haye...mint vérbeli bunyós?Egy lapon említve Alival,Tysonnal?Ez kicsit meredek...

    2010-09-10 17:09:49

Hát én is rendesen meglepődtem Steward bácsi néhány szövegén. Hogy lenne már technikásabb Wladimir Lewisnál? Azért ez nagyon merész! A jabje tényleg brutális de azért hogy egyértelműen minden idők legjobbja az nagyon elfogult kijelentés.Lewis, Holmes, Bowe simán voltak olyan jók ebben is mint Klicsko.Hogy az ütőereje a legjobb és hogy tehetségesebb mint bármeyik korábbi tanítványa? Lewis jobbosa simán volt olyan erős mint Klicskoé, tehetséget nézve pedig sztem Lewis és Holyfield jócskán felette áll Klicskónak.

    2010-09-10 16:48:04

@Leonard: "Olimpiai aranyát folyóba dobta, mert senki nem volt rá kiváncsi, "

Pontossabban azért dobta, mert egy étteremben nem akarták kiszolgálni, mert fekete volt...

» leibigab   válasz erre
    2010-09-10 16:33:46

@Leonard: Haye-nek sokkal jobban a vérében van??!! Ezt viccnek szántad ugye? Akinek a vérében van a bunyó az nem rafkózik meg üzenget mint valami kis taknyos gyerek! Akinek a vérében van az bemegy a ringbe és ott bizonyít! Erről ennyit!

    2010-09-10 16:21:32

David Haye is sokkal vérbelibb, mint Klicsko. Az más kérdés, hogy Klikcsko nagyobb, és esetleg megveri, de Hayenek ez sokkal jobban a vérében van

» Leonard   válasz erre
    2010-09-10 16:01:03

Ha Alira gondolok, mindig egy boxoló van előttem, aki nagyon jó volt. Volt még rengeteg vérbeli boxoló. Klikcsko bár nagyon jó, most talán a legjobb, de nem olyan vérbeli, mint Ali.. Ali fiatalkorában még a feketéket övező ellenségeskedést érezte a bőrén, Olimpiai aranyát folyóba dobta, mert senki nem volt rá kiváncsi, sokkal inkább azonosult a boxal, mint Klicsko. A két Klikcsko inkább két nagydarab pasas, akik bátrak is voltak, és jól megtanultálk a boxot, de nem olyanok, mint egy vérbeli Ali. Lennox és Tyson is sokkal inkább vérbelibb bunyosok, mint a két Klicsko... Klicskonak az 1996os olimpiai győzelme után kellett vagy 8 év, mire egyeduralkodó tudott lenni, Alinak ehhez 4-5 év kellett, Lewisnak 4év... Tyson meg 20 éves korában az lett.

» Leonard   válasz erre
    2010-09-10 15:59:27

Közben megvolt a mérlegelés, Peter kicsit könnyebb az első meccsükhöz képest, kb. 109 kg.

    2010-09-10 15:49:22

@Gaius: Klicsko mar most legenda, ha azt mondom "2000-2010 nehezsulyu boxolo?" mindenkinek klicsko jut az eszebe eloszor.

100 ev mulva ugy fognak roluk cikkezni a profiboksz.hu archivumban mint akik mindenkit maguk ala gyurtek, lewis-t botranyos meccsen visszavonultattak, aztan meg senki nem mert kiallni veluk, mert mindenki fosott. Az unalmas jabezest az ido tavlatabol majd nemet precizitassal vegrehajtott strategianak hivjak majd.

    2010-09-10 15:43:28

Mikor Jermain Taylor edzője volt, ezt nyilatkozta Steward Taylorról:

"Ha én Hagler, Hearns, vagy Ray Robinson edzője lennék, nem akarnám, hogy a tanítványaim Taylorral küzdjenek."

Szóval, nincs semmi meglepő ebben, hogy ilyeneket beszél az öreg, nyilván kicsit biztatni akarja a tanítványait.

    2010-09-10 15:41:06

Látom sokan a harmadik interjún lovagolnak, igaz Steward itt beszél igazán "fontos", múltat bolygató dolgokról :)

Kicsit elbizonytalanodtam, amikor többen azt írták, hogy Steward meghülyült Lewisszal kapcsolatban, átfutottam még egyszer hátha rosszul lett lefordítva, mivel az eredeti cikk oroszul volt, de ugyanerre jutottam.

A harmadik interjú eredeti szövege itt olvasható: http://news.sportbox.ru/Vidy_s...

Én az angol és a német webfordítást vetettem össze és írtam át magyarra, aki jól ért oroszul az nyilván pontosabban tudná visszaadni egy-két mondatát a szövegnek, de a lényeg szerintem stimmel.

    2010-09-10 15:35:20

stewartal egyetértek szinte mindenben csak abban nem hogy Lewis tudásban alatta maradt..klitschkó "fanként" is látom hogy lewis azért jóval ügyesebb volt mint wlad. viszont jab tekintetében és ütőerőben wlad a legjobb!

» undisputid   válasz erre
    2010-09-10 15:19:35

sztrego: leülhetsz, szöveg értelmezés 1es.
"Ha Klitschko a 90-es években lett volna KARRIERJE CSÚCSÁN, akkor mire lett volna képes az olyanok ellen, mint Tyson, Holyfield vagy Lewis?"

Látuk, mire ment az agresszív bunyójával Corrie Sanders ellen...

» MKB-VP   válasz erre
    2010-09-10 14:48:38

Tomba!

Mivel egyelőre csak az derült ki, hogy nagyobb ütéseket nem bírt ki Wova, ha állást kell foglalni, inkább azt mondanám gyenge az álla.
Ha lett volna 3-4 kemény meccse, ahol nagy ütéseket hordott volna ki lábon, vagy a bekapott ütéseknél állva maradt volna, mondhatnánk, hogy nem üvegállú, de így max csak feltételezheted, minden alap nélkül.

    2010-09-10 14:36:02

Hat Steward rendesen hulyul az evek mulasaval,hajaval egyutt az eszet is elveszti!Milyen labmunkaja van Klicskonak mert nekem a labmunkaja 1 robotehoz hasonlo.Ali,Lewis es Holy ele helyezni barmiben is hatalmas butasag es tulmegy a sajt tanitvanya irant erzett elfogultsagon!A legrosszabb ha ezt Klicsko meg el is hiszi!
Eddig szimpatikus volt Steward de ezek utan nem sokra tartom a velemnyet!

» Lennox Lewis   válasz erre
    2010-09-10 14:17:00

@Sztrego: :D

    2010-09-10 14:12:46

Tényleg jó lett volna látni, hogy Wova Vitali állával és mentalitásával mire vitte volna... Szerintem az elmúlt 5-6 évben 3 menetnél hosszabb meccse nem lett volna:)

» deniro2   válasz erre
    2010-09-10 14:12:13

Steward mester már saját magának is füllent:(
Tisztázzunk néhény dolgot.

"Ha Klitschko a 90-es években lett volna karrierje csúcsán, akkor mire lett volna képes az olyanok ellen, mint Tyson, Holyfield vagy Lewis?"

Látuk, mire ment az agresszív bunyójával Corrie Sanders ellen...

"Lewis egy nagyon sokoldalú bunyós volt, képes volt teljesen átvariálni a mérkőzés kimenetelét. De boksztudásban Wladimir a jobb"

Ez talán a legnagyobb füllentés, megnéztem volna Steward mimikáját, amikor ezt mondta.

"Wladimir balegyenese sokkal erőteljesebb, egyszerűen sokkoló"

Ezt azért mondja, mert mást sem üt, ez a full repertoár.

"Klitschko jabja számomra messze a legjobb, utána Larry Holmest tenném majd Lewist."

Lewist meg sem lehetett kozelíteni, tőkéletesen használta ki a karhosszát, míg Klicsko görcsösen ütögeti a balt és sokkal lassabban, meg is támadható, amitől zavarba kerül. Klicsko egyetlen igazi fegyvere nem való a top 10-be.

» Sztrego   válasz erre
    2010-09-10 14:07:22

@tomba: Pontosan ezért mondják. Vitalij is megkapta ugyanazt, de ő állva maradt. Tehát pont azt erősíted, amit tagadni próbálsz: Wladnak üvegálla van. :)

    2010-09-10 13:35:46

Unom a szöveget az üvegállról. Azoktól az ütésektől amiktől lement mindenki lement volna, még Vitalij is megingott Sanders ellen.
Valaki elkezdte mondani, aztán egy csomóan mantrázzák.

    2010-09-10 13:31:59

"Meg vagyok róla győződve, hogy Wladimir eddig teljesítőképességének csak 65-70 százalékát használta ki."

ez elég nyilvánvaló, hogy így van. fél gőzzel tarol le mindenkit.

» vizslahal   válasz erre
    2010-09-10 13:29:31

@marcikaaa: Nagyon sokan lesajnálják a Klitschkokat, mondván nincs nehéz dolguk a mostani halvány nehézsúlyban. Ebben van igazság, ahogy abban is, hogy Steward finoman túloz, de szerintem az itt felsoroltak közül csak Lewis enné meg Vovát. A többiek túl alacsonyak rövid ütőtávval, hiába lennének gyorsak és erősek, szerintem nem igazán tudnák elérni őt, a balos jab-ek meg szép lassan mindet felőrölnék. Ez az én véleményem, sajnos soha nem derülhet ki, mire ment volna a 90-es évek legjobbjai ellen.

» AirBundy   válasz erre
    2010-09-10 13:15:31

Várom már Lewis tippjét is, ti nem? :)

    2010-09-10 12:53:48

Nekem az nem tetszik, hogy az edző megmondja, hogy védence X. menetben kicsapja az ellent, miért nem lehet azt mondani, hogy meggyőződésem hogy Valadimir megnyeri ezt a meccset, és szerintem nem fog végigmenni a találkozó. De nem Steward és Roach megmondja a tutit.

    2010-09-10 12:48:58

Lewis sokkal összetettebb bokszoló volt, sokkal több kombinációt tudott ütni, hatalmas erővel, és az álla is bírta a strapát(a ko-k ellenére is). Lábon nála tényleg jobb Vladimir, de hogy Holyfieldnél jobb lett volna e téren, azt kötve hiszem... A '90es évek nehézsúlyú legendái ellen nem bírta volna ki a 12 menetet Klicskó, az fix. Nem akarom tényleg hasonlítgatni az akkori bokszolókhoz, mert nem fair dolog, de egy top Tyson, Lewis, top Holyfield, Ibeabuchi, top Tua, top Briggs stb. mind-mind kivégezte volna. Azok az emberek egyszer biztosan betaláltak volna, és akkor padló az üvegáll miatt. Viszont Vlad Klicskó Vitali ütésállóságával tényleg legenda lehetne.

» marcikaaa   válasz erre
    2010-09-10 12:48:17

Mit mondjon egy edző a tanítványáról, aki mellesleg két világszervezet bajnoka is? Talán azt, hogy "életemben még ilyen rakás szerencsétlenséggel sehol nem dolgoztam"? Majd ha tovább folytatja az edzői munkáját és lesz egy új tanítványa, aki hasonló sikereket fog elérni, akkor az lesz a szemében a legjobb.

» ogreface   válasz erre
    2010-09-10 12:45:08

Tom1

Steward tud furcsákat mondani. 2 éve kijelentette, hogy a legjobb bunyós akit valaha edzett, az Andy Lee, mire két hét mulva egy felhozóellefél kicsapta a fickót :).

    2010-09-10 12:23:05

@Tom1: Steward nyilatkozata tartalmaz némi túlzást, nyilván h. az egekbe dícséri a tanítványát egy, a mai szinten jelentős meccs előtt.
De mivel a hatékonyság és a sokoldalúság/látványosság sokszor nem esik egybe, könnyen lehet h. sokkal több igazság van a szavaiban, mint azt sokan elfogadni lennének hajlandók :)

» Irbisz   válasz erre
    2010-09-10 12:22:52

@Tom1: Nyilván képességekről beszélt és nem meccsképről...

» deniro2   válasz erre
    2010-09-10 12:08:15

Nem értem Stewardot. Wladimir tehetségesebb mint Holyfield vagy Lewis? Lewisnál jobb a boksztudása? Nagyon nem így látom, persze én huszadannyit sem értek a bokszhoz mint ő. Vagy nagyon rosszul látok valamit vagy csak udvarias volt a jelenlegi tanítványához. Ti értitek ezt?

    2010-09-10 12:05:59

Ez itt a lényeg:

"De a legerősebb nehézsúlyú Muhammad Ali, aki az évek során rengeteget fejlődött." by Emanuel Steward

Nesztek egy kis Muhammad Ali:) - A Fekete Superman -

http://www.youtube.com/watch?v...

» leibigab   válasz erre
    2010-09-10 11:52:22

Legenda biztosan nem lesz. Maximum a legendásan valaha volt leggyengébb nehézsúlyú időszakként fogok erre visszaemlékezni. Látványos stílus? Ugyan már... És természetesen hajrá Peter! :)

    2010-09-10 11:40:42
Ugrás az oldal tetejére