×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Wladimir Klitschko legjobb meccsei

2008-12-05 00:00:00 /

Szombaton Hasim Rahman ellen védi meg WBO/IBF nehézsúlyú világbajnoki címét Wladimir Klitschko. A királykategória első számú alakja a balszerencsésnek tartott tizenharmadik világbajnoki meccsére készül, így ebből az alkalomból a profiboksz.hu összeszedte a magyar bokszrajongók által nagyon kedvelt Klitschko karrierjének eddigi legjobb teljesítményeit. Lássuk mikor sújtott le legjobban az Acélkalapács.

5. Axel Schultz, 1999. 09. 25.
Ez volt Wladimir első igazán komoly mérkőzése. Az akkor 23 éves nehézsúlyú reménység új hazájának, Németországnak az első számú kedvencével lépett közös ringbe. Schultz ugyan soha nem volt világbajnok, de hajtós, szívós bunyójával sok ellenfél életét keserítette meg. Klitschko ellen semmi esélye nem volt. Az ukrán óriás gyakorlatilag az első perctől kezdve uralta a ringet és agresszív, de taktikus bunyóval megsemmisítette veterán ellenfelét. A győzelem azért is különösen fontos volt Klitschko számára, mert a hatalmas televíziós nézettségnek köszönhetően egész Németország megismerte a nevét és ez meghozta számára a nagy pénzekkel járó találkozókat.

4. Chris Byrd, 2006. 04. 22.
Vova második alkalommal bokszolt a "neki kitalált" Chris Byrd ellen és ezúttal is az apró termetű amerikai érkezett címvédőként az összecsapásra. A meccs gyakorlatilag hasonló mederben folyt, mint a hat évvel korábban megrendezett első derbi, hiszen Byrd most sem találta óriási méretű ellenfelének a méregfogát, amit ki tudott volna húzni. Klitschko az első perctől kezdve bátran és erőteljesen bokszolt és a korábbi rossz tapasztalatok ellenére ezúttal nem kellett tartania a nagy ütéstől, mivel Byrd a súlycsoport egyik legkisebb ütőerejű bokszolójának számított, aki éveken át bokszolt KO győzelmek nélkül. Lényeges különbség az első és a második meccs között, hogy ezúttal Klitschko már nem bízta a pontozókra a döntést és 7. menetben kiütötte az akkora már esélytelenné vált bajnokot. Byrd az 5. és a 7. menetben is padlózott, ráadásul egy súlyos szemsérülés is hátráltatta, amit a szünetekben nem tudtak megfelelően kezelni a segítői.

3. Samuel Peter, 2005. 09. 24.
Hogyan lehet egy bunyós egyik legjobb teljesítményének nevezni az olyan mérkőzést ahol három alkalommal is padlóra kerül? Úgy, hogy Klitschko a két ominózus menetet nem számítva - amikor az említett balesetek történtek - esélyt sem adott egy veretlen, ereje teljében lévő és nagyon motiváltan küzdő ellenfélnek. A meccs előtt sokan azt gondolták, hogy a nagyütő Peter megállítja majd a gyenge álláról híres ukrán, aki azonban bebizonyította, hogy igenis van szíve a bokszhoz. Az 5. menetig minden a szokásos Klitschko meccsek koreográfiája szerint zajlott, hiszen a balegyenes és 5 percenkét egyszer elengedett jobbegyenes ellen Peternek sem volt ellenszere. Aztán egy Peter bomba betalált és minden felborult, beleértve Vovát is. A nagy nehézségek árán túlélt etapba még egy padlózás belefért, de az afrikai bunyós nem tudta befejezni a megkezdett munkát és a 6. menettől kezdve újra simán nyelte a balosokat. A 10. menetben újra felcsillant a remény Peter előtt, hiszen Klitschko megint a földre került, de a menetrend ugyanaz volt, mint korábban Klitschko nagy küzdeniakarásról tanúbizonyságot téve átvészelte a kritikus időszakot. Sőt, arra is volt ereje, hogy az utolsó menetben nagyon komolyan megrendítse a betonfejűnek tűnő afrikait, aki végül is pontozással tudta hozni a vereséget. Ezzel a remek győzelemmel Klitschko nagy elismerést vívott ki magának, hiszen az egyik legkomolyabb trónkövetelőt legyőzve jutott el a nem sokkal később megrendezett Byrd elleni világbajnoki meccsig. 

2. Sultan Ibragimov, 2008. 02. 23.
Wladimir Klitschko karrierjének első címegyesítő mérkőzése ez, ahol a veretlen WBO bajnok Ibragimov volt az ellenfél. A legtöbb szakértő a meccs előtt azon a véleményen volt, hogy az orosz bokszoló hiába az egyik legtechnikásabb nehézsúlyú a mai mezőnyben és hiába voltak szép eredményei korábbról, egy olyan monstrum ellen mint Klitschko nem fogja tudni kihasználni a gyorsaságát és a mozgékonyságát. A szakértőknek igazuk lett, ugyanis Vova szemre ugyan nem túl szép, de igen hatékony bunyója ellen Ibragimov sem tudott semmit se tenni. Ráadául egy jogos számolást is megúszott a meccs során, ugyanis a mérkőzésvezető egy alkalommal nem számolt rá a köteleknél csetlő-botló oroszra. A végeredmény egy újabb tökéletes Klitschko produkció és egy újabb sima pontozásos győzelem. Wladimir Klitschko két szervezet világbajnok lett. 

1. Lamon Brewster, 2007. 07. 07.
Rendkívül fontos és lélektanilag igen nehéz találkozó volt ez Wladimir számára. Három évvel korábban ugyanis Brewster némi meglepetésre és meglehetősen szokatlan, az FBI által is vizsgált körülmények között kiütötte hősünket, akiben sokáig érett a visszavágó gondolata. A Kölnben rendezett találkozón hiába kezdett agresszíven a kihívóként ringbe lépő amerikai, ugyanis Wladimir remek védekezéssel és a már megszokott bivalyerős balegyenesekkel teljesen megtörte a rohamokat. Az első menetekben rendkívül óvatosan és zártan bunyózó ukrán aztán kinyitotta a pofonládát és olyan verést utalt ki a teljesen tanácstalan és kedvetlen Brewsternek, hogy végül a 6. menetben a ringsarokban feladták a kilátástalan küzdelmet. A siker értékét növeli, hogy Vova már az első menetben eltörte a középső ujját és végig sérülten bokszolt. Ezzel a győzelemmel Wladimir valószínűleg átlépte a saját árnyékát, hiszen egy ilyen sikerből rengeteg önbizalmat meríthet egy sportoló, akit gyakran kritizáltak a szurkolók óvatos ellenfélválasztása és unalmas stílusa miatt.

2008. 12. 05.   Hollywood


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

ezek komoly ellenfelek?... de ez a súlycsoport kritikája, vovának az én szememben nem volt még klasszis ellenfele(szerinted ki?) és egy kiöregedet Sanders simán kicsapta, akire senki nem mondaná hogy a nehézsúly csillaga. Én nem fogom csak a címei alapján megítélni!

    2008-12-11 21:05:53

klicskokat hogy csípitek Erdeit meg csak fikázátok, ja ti az izgalmakat szeretitek....
» karaj2008-12-09 12:03:57

Karaj, figyelmen kívül hagyod, hogy a Klitschkok a lehető legkomolyabb ellenfelekkel csapnak össze, így van is értelme az egésznek. Majd ha Madár lesz a súlycsoport egyesített bajnoka, minden független ranglista legjobbja, akkor bizony nagyon büszkék lehetünk. De erre elég kicsi a sansz sztem.

» manchester   válasz erre
    2008-12-10 10:21:14

"pontozással tudta hozni a vereséget" 8)

    2008-12-09 20:57:37

Klitschko nekem régen tetszett amikor még bevállalósabban bokszolt, például érdemes meglesni a Paea Wolgframm elleni meccsét. Amióta rájöttek, hogy üvegálló teljesen le lett egyszerüsítve a boksza. Haye viszont az üvegállúsággal együtt is bevállalós bunyós maradt, ez egy Vova elleni meccsen lehet előny is hátrány is. Nagyon várom ezt a meccset.

» George   válasz erre
    2008-12-09 18:20:12

a sok töleléket meg elintézi a kétméter hosszú karú nyársaló Wlad is

    2008-12-09 18:18:10

"Én nem szoktam pl. a Klicskó meccsek előtt olyan hozzászólást olvasni(max. Sztregotol),hogy erős az ellenfél."

Én sosem mondtam, hogy erős ellenfelei vannak... Nem nagyon volt igazán jó ellenfele, és ez a nehézsúly kritikája is egyben. Vakok közt félszemű a király.
Sajnos, túl sokáig uralkodhat, hiszen ma már olyan ellenfelekkel van tele, akik néhány évvel ezelőtt csak töltelékeknek lettek volna jók.

» Sztrego   válasz erre
    2008-12-09 18:00:52

úgy látom nem csak régebben kritizáltuk(cikk utolsó mondata) nyúlszívű acélkalapács

    2008-12-09 16:35:32

Én nem szoktam pl. a Klicskó meccsek előtt olyan hozzászólást olvasni(max. Sztregotol),hogy erős az ellenfél.

    2008-12-09 15:38:22

ott a pont..

» Bruneor   válasz erre
    2008-12-09 13:33:45

Én leírom: "Povetkin".
Hahaha.

» Nikike   válasz erre
    2008-12-09 13:30:29

chicóval teljesen egyetértek. én is azt gondoltam haye képes lehet meglepni wovát de barett elleni teljesítménye engem nem győzött meg.

» undisputid   válasz erre
    2008-12-09 13:30:19

Én azért Povetkint sem írnám le Vova ellen..alig várom már a mecset

» Bruneor   válasz erre
    2008-12-09 13:27:45

Haye-t még hagyjuk egyelőre... Én rettentően kedvelem, de nem biztos, hogy készen áll ő még a Klicskókra, Vitalij-ra pedig végképp nem... Barrett ellen remek dolgokat csinált, de nagyon ellazázta a védekezését... Egy kis Peter, egy kis Toney, egy kis Povetkin és aztán mehet esetleg a címért...

Ami a cikket illeti, tényleg van miért méltatni Wladimir-t, de Vitalij úgyis sokkal jobb nála...
Vitalij-t a szó legszorosabb értelmében senki sem győzte még le...
Wladimir-ről ezt egyáltalán nem lehet elmondani...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2008-12-09 13:14:26

dehogy nem lehet. Csak igen elfogultan próbálsz minden apró kis hibájába kapszkodni, amiketén az utóbbi mérkőzésein nem nagyon vettem már észre.
ez egy másik vova aki elhitte hogy stewraddal képes lehet a legjobbá kinőni magát. A vova meccsek előtt mindíg agyon vannak sztárolva az ellenfelek hogymajd ő, meg majd ő levrei... aztán a ringben pár bekapott balos után teljesen más a kép. aztán pedig miután földbe döngölte őket jön az hogy hát persze, ez gyenge ellenfél volt. De pár napal előtte mégsem. Akkor hogyvan ez? A végén "nálatok" úgy is vova a sz@r tehet akármit. Innetől meg nem vagy szubjektív sztem.

    2008-12-09 12:58:14

nem lehet szubjektív véleményem, dehát épp ezért értelmetlen ez a vita de gondolod ahogy és én is, minek tovább vitázni, ez olyan mintha arról próbálnálak meggyőzni, hogy miért ne szavazz az mszp-re kb., úgyhogy részemről vége. ui.: haye szerintem nagyságrendekkel jobb boxoló mint vova

    2008-12-09 12:51:50

karaj butaságokat beszélsz.:-)

    2008-12-09 12:47:43

vitya esetleg, de vova borulni fog....

    2008-12-09 12:44:08

Haye-t meg kiüti max 8 menetben...

» himpike   válasz erre
    2008-12-09 12:36:07

"kinyújtom a kétméteres kezem, a fejem jól hátrahúzom, mert ha kapok egyet tele lesz a pelus..." volt egy ilyen kép Ibragimov elleni meccs után.lehet, hogy itt sokaknak szimpatikus a bunyója,de én személy szerint nem kedvelem ezt a gépies mozgást.elnézést a klics fanoktól.

» Bruneor   válasz erre
    2008-12-09 12:31:18

ezért jobb ha nem is nézed legalább nem idegesít...

» undisputid   válasz erre
    2008-12-09 12:22:15

kinyújtom a kétméteres kezem, a fejem jól hátrahúzom, mert ha kapok egyet tele lesz a pelus...ez a védekezés vova módra, remélem bokszol majd Haye-el, szaporodik a Ko-i száma negatív irányba

    2008-12-09 12:17:56

nem néha hanem álltalában...számomra azok az ökölvívók izgalmasak akikben mindig benne van a k.o.

» undisputid   válasz erre
    2008-12-09 12:11:35

mert vova izgalmasabb mi, néha kiüt egy két embert mert akkora mint a toronydaru

    2008-12-09 12:09:47

Vicccccccc az egész ..

» Iron.01 The Legend Tyson_   válasz erre
    2008-12-09 12:08:45

"klicskokat hogy csípitek Erdeit meg csak fikázátok, ja ti az izgalmakat szeretitek...."
mert ugye erdei izgalmasabb mint klitschko:-) egyébbként senki nem fikázta erdeit
(max az unit) nem is tudom hogy jön ez ide.

» undisputid   válasz erre
    2008-12-09 12:06:42

egy valamit elfelejtenek itt sokan. ibargimov eléggé iskolázott boxoló aki a legtechnikásabb nehézsúlyúak közé tartozik manapság. olimpiai szereplése sem volt hiába való. minden erejét arra fordította hogy minél kevesebb ütést kapjon és esetleg megkontrázza sandershez hasonlóan wologyát. ez sikerült is neki (mármint a védekezés) vagyis ilyen ellenfél ellen nagyon nehéz látványos meccset csinálni.

» undisputid   válasz erre
    2008-12-09 12:04:20

klicskokat hogy csípitek Erdeit meg csak fikázátok, ja ti az izgalmakat szeretitek....

    2008-12-09 12:03:57

most nagyot fogok offolni, klicskó életrajzát nézegetve láttam egy ilyen sort, hogy lelkes sakkboksz játékos (chess boxing). Nem is hallottam erről a sportról eddig, de aztán kiderült, hogy ez bizony az aminek látszik, villámsakk és boksz, felváltva, egy menet sakk, egy menet boksz, kiütéssel vagy mattal érhet véget egyrészt, ez mekkora már! :) másrészt, ha mondjuk egyik sincs, akkor a sakk részét hogyan pontozzák? nagyon érdekes és vicces lehetne szerintem nagy történelmi összecsapásokat újból leírni, hogy hogyan zajlottak volna, ha sakkbokszmeccsek lettek volna. egyáltalán, miből áll fel egy sakkboksz team? tréner, cutman, és 2 szekundáns? mit csinálnak a szekundánsok bokszmenet előtt? mit csinál a cutman sakkmenet előtt, szórja be a szájba a szőlőcukrot? a mérlegelés is fizikai és szellemi részből áll? elképzelem magam ahogy lekötünk egy 10 milliós sakkbokszmeccset valuevvel, és az első menet végén a felkínált királyom fölött lila fejjel ordítom, hogy mattolj már be baszki! aztán meg lenyilatkozom, hogy elnéztem egy lépést sajnos, pedig a következő 3 percben kicsaptam volna. na, bocs az off meg az esetleges cinizmus miatt, de ez kicsit megmozgatta most a fantáziámat.

» Feverlast   válasz erre
    2008-12-09 12:02:59

"jellemző, hogy a dögunalmas Ibragimov elleni meccs a második a listán, ez mindent elmond Klicskó névshowráról."

Megint képzavarban vagy, Mikrobi, valami hiba lehet a programodban. Nem a legnagyobb nevekről volt szó, sőt, még nem is a leglátványosabb meccsekről, hanem a legjelentősebb győzelmekről. A címegyesítést véghez vinni pedig jelentős győzelem, akárhogy is vesszük. A cél pedig szentesíti az eszközt. A cél az egyesített cím volt, az eszköz meg, hogy legyőzze Ibragimovot. Hogy most ezt unalmasan csinálta, vagy nem, az más kérdés. Szerintem senki nem mágnesezett le Téged, hogy "márpedig nézned kell" a Klicsko meccset. De, ha mégis, akkor bocsánat.

    2008-12-09 11:59:50

Sztergo. De Vova benne lesz! :D És Vitya is:D Sanders az nem :-)

    2008-12-09 11:58:11

jól van na, ha nektek tetszik az utóbbi időben mutatott fosos, kislányos boksza, nem szóltam, már a gondolattól is megijed, ha felélegyintenek

    2008-12-09 11:52:40

Ezekből egyik sem kerül be a boksz nagykönyvébe, az biztos! jellemző, hogy a dögunalmas Ibragimov elleni meccs a második a listán, ez mindent elmond Klicskó névshowráról.

» Sztrego   válasz erre
    2008-12-09 11:51:58

Így van Undis! ezen nincs mit vitatni. Az Ibragimov féle találkozó pedig 99óta az első címegyesítés volt nehézben, másért biztos nem került ide, de az miatt jogosan van itt.

    2008-12-09 11:37:08

szerintem nagyon korrekt és jó írás. számomra a byrd elleni első meccs jobb volt mint a 2. mert ott még byrd sokkal jobban védekezett. a mercer elleni volt az egyik leghatározottab teljesítménye ill. a chufford és a fantasztikus 1. leütés jefferson ellen. jobban szeretném ha olyan agresszívan boxolna mint pályafutása elején de bármennyire is van sok olyan szurkoló aki bukását kivánja ha tetszik ha nem be kell látniuk hogy jelenleg ő a legjobb nehézsúlyú boxoló. amióta nincs az uni azóta sokkal beválalósabb az ellenfélválasztás (na jó briggset kihagyták) és megmutatta hogy 2 súlyos vereség után is talpra tud állni. manapság a sok gagyi világbajnok jön megy csak ő az aki stabilan védegeti a címét ráadásul a legmagasabban jegyzett ellenfelek ellen.

» undisputid   válasz erre
    2008-12-09 11:04:24

én is baxus!

» grabanc   válasz erre
    2008-12-09 10:56:36

Igen, az Ibra elleni derbi említésére én rácsodálkoztam... ott nem tudta VlaKlics még ezt az unalmas bunyóját sem hozni... (hacsak nem a címegyesítő titulus miatt került be)

» grabanc   válasz erre
    2008-12-09 10:56:14

vagyis hat ellenuk...mindenki ellen maskepp kell keszulni....

» sydney   válasz erre
    2008-12-09 10:47:38

senki nem lehet mindig tokeletes formaban evekig top 10 boxolok kal...

» sydney   válasz erre
    2008-12-09 10:46:30

ezek mind nagy nulla meccsek voltak, ibragimov elleni volt a leggyengébb, hogy lehet az a második??

    2008-12-09 10:45:49

Ezek a mérkőzések mind hagynak kivetnivalót maguk után:)
Szerintem kár volt ezt így összeszedni.
Ha "jó" meccseket keresünk tőle,akkor mindenképp régre kell visszamenni,mikor még nem lehetett tudni mi lesz belőle.

    2008-12-09 09:54:40

igy van vitali sokkal jobb.és élvez hetöbb a meccsei is.

» spiller   válasz erre
    2008-12-09 09:06:41

Ha már Klitschko akkor a bátyja és nem Õ...

» Bruneor   válasz erre
    2008-12-09 08:57:36

Egyelőre messze ő a legjobb nehézsúlyú, úgyhogy a tisztelet kijár neki. Partedlis ovisoktól mindenképpen...

» gallien   válasz erre
    2008-12-09 08:24:58

Az Ibragimov elleni pedig pocsék volt.

    2008-12-09 08:10:53

Egyébként kissé elfogultnak tűnik a cikk, de nem rossz. Azért nekem tetszett a Mercer ill. a Botha meccs is.

    2008-12-09 08:10:05

Nagyon jó ez az irónikus duma, jót is nevettem rajta hahaha.

    2008-12-09 08:08:23

És hol maradt a szintén jó, és szórakoztató Corrie Sanders elleni? Én azt tenném az első helyre mindenképp, az tetszett legjobban. :P

    2008-12-09 07:26:09
Ugrás az oldal tetejére