×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Mire menne Erdei Zsolt a félnehézsúly legjobbjai ellen

0000-00-00 00:00:00 /

A félnehézsúlyú kiválóságunk Erdei Zsolt több mint két éve ül a WBO trónján. Az Universum Box Promotion magyar klasszisa ez idő alatt négyszer tudta megvédeni bajnoki címét, de a súlycsoport legelismertebb bokszolói közül eddig csak Julio Gonzalezzel találkozott, akit még 2004-ben nagyon magabiztosan győzött le. A német klub tervei szerint a hétvégi címvédés után Erdeire nagy feladat vár, hiszen a nyáron címegyesítő mérközést bokszolhat a WBA világbajnok Fabrice Tiozzo ellen vagy esetleg Glen Johnson-al szemben védheti meg bajnoki címét. Legfrissebb írásunkban a súlycsoport közvetlen élvonalába tartozó bokszolókat hasonlítunk össze Madárral. Lássuk mire menne Erdei Zsolt a súlycsoport legszűkebb elitje ellen.

 

A súlycsoport jelenlegi legelismertebb alakja Antonio Tarver, aki Roy Jones és Glen Johnson legyőzésével bizonyította, hogy többféle stílus ellen is hatékonyan tud fellépni. A hosszú kezű, balkezes amerikai talán a legveszélyesebb ellenfél a mai mezőnyben Erdei számára. Tarver ütőerőben, rutinban mindenképpen Erdei felett áll, de technikai tudása és gyorsasága is igen veszélyes lehet Madárra. A magyar bunyósnak mindenképpen közel kellene kerülnie Tarverhez és belharcban kellene ellenfele fölé nőnie, de a fizikai fölényben lévő amerikai ellen ehhez rendkívül jó kondíció szükséges. Ha figyelembe vesszük, hogy Erdei az utóbbi meccsein többször is komoly holtpontokat élt a mérkőzés közepe táján, akkor kijelenthető, hogy ezen a meccsen győzelme mindenképpen a bombameglepetés kategóriájába lenne sorolható. Ha mindehhez még azt is hozzávesszük, hogy Zsoltnak nem sok tapasztalata van a fordított alapállású bunyósok ellen akkor még inkább borúsabb a kép. Tippünk: Tarver győzne TKO-val a 10. menetben

 

Glen Johnson szintén egy nagyon tapasztalt és veszélyes ellenfél. Bár ütőereje és gyorsasága nem emelkedik ki a mezőnyből, de alkalmazkodó képessége, erőnléte és kérlelhetetlen stílusa miatt bizonyosan problémát okozna Madár számára. Erdei az eddigi tapasztalatok alapján kifejezetten szenved a „pressure fighter”-ek ellen és közülük éppen Johnson az, aki talán a legjobb és a leghatékonyabb ebben a stílusban. Madár egyetlen esélye ezen a meccsen a gyorsaságának és a kiváló balegyeneseinek a fokozott használata lenne, de a sikerhez 12 meneten keresztül kellene koncentrálnia és kifogástalan állóképességgel kellene rendelkeznie, ami eddig csak Gonzalez ellen sikerült neki. Tippünk: Szoros mérkőzésen megosztott pontozással Johnson nyerne.

 

A legendás Roy Jones Jr még mindig a legnagyobb név a kategóriában, aki ellen a legtöbb pénzt tudja keresni minden félnehézsúlyú bunyós. Az egykor zseniális reflexekkel megáldott, csodálatos lábmunkával bíró bunyós mára kicsit a fogatlan oroszlánra emlékeztet. Mozgáskultúrája, ritmusérzéke, technikai tudása még mindig lebilincselő, de ütésálló képessége, önbizalma és védekezése borzasztó módon visszaesett az elmúlt években. Jones ellen azt kell, hogy mondjam minden Top 10-es félnehézsúlyúnak jó esélyei vannak, ugyanis a mai Roy akár egyetlen jó ütéssel is teljesen kibillenthető a megszokott komfortérzetéből és ekkor egy közepesnél nagyobb ütőerejű bunyós által is elkapható. Ráadásul az a bokszoló, aki gyorsaságban és belharcban is jó a köteleknél sokat tartózkodó Jones-t rövid idő alatt képes lehet megtörni. Erdei elsősorban kontrabunyósnak számít, kifejezetten az ellenfél hibáira építi taktikáját és ebben a legjobb, de ha Sdunek mesterrel képesek lennének kidolgozni egy olyan stratégiát ami fokozottan épül a belharcra és nyomást tudnak gyakorolni Jones-ra akkor ez a meccs akár kiütéssel is nyerhető lenne a magyar klasszis számára. Az, hogy Jones 12 meneten keresztül kibokszolja Erdeit egyetlen komolya bekapott ütés nélkül a dolgok mai állása szerint valószínűtlennek tűnik. Tippünk: Erdei TKO-val győzne a meccs második felében  

 

A Dariusz Michalczewskit verő Fabrice Tiozzo jelenleg a WBA világbajnoki címének birtokosa. A komótosan kezdő, de rendkívül rutinos francia eddig háromszor szerzett világbajnoki címet különböző súlycsoportokban és ezek alapján minden idők egyik legjobb európai félnehézsúlyú bokszolójának tekinthető. Azonban Tiozzo egy igazi „Janus-arcú” bunyós, aki a kiemelkedő teljesítmények mellett képes arra is, hogy kiábrándítóan bokszoljon. Õ is, hasonlóan Johnson-hoz egy támadó felfogású, elsősorban hajlított karú ütésekre építő bokszoló, aki kifejezetten szereti belharcra, verekedésre kényszeríteni ellenfeleit, de sok mozgással és megelőző balegyenesekkel zavarba lehet hozni, ahogy azt már az Erdeinél klasszisokkal gyengébb Silvio Branco is megmutatta. Az a szurkoló, aki eddig kizárólag a Michalczewski elleni Tiozzot látta egészen biztosan meglepődne a francia néhány többi mérkőzését elnézve, ugyanis a veterán bunyós karrierje során még soha nem volt annyira „egyben” és soha nem volt annyira sikerre éhes mint a Tigris ellen Hamburgban. Véleményem szerint a legutóbb egy éve ringbe lépő francia verhető, kibokszolható ökölvívó, aki ellen a lábmunka és a gyors, pontos ütések kiemelkedő szerepet kaphatnak. Tippünk: Erdei egyhangú pontozással nyerne 

 

A IBF bajnok Clinton Woods sokan a súlycsoport leggyengébb bajnokának tartják. A magas, hosszú kezű angol srác azonban utóbbi mérkőzésein figyelemre méltó módon intézte el a veretlen Rico Hoye-t és a magasan rangsorolt Julio Gonzalez-t is. Zsolt számára talán a legideálisabb ellenfél lehetne a kategória legjobbjai közül. Woods ugyanis egy nem kifejezetten gyors, nem igazán erős és nagyon kiszámítható bokszoló, akinek azonban jó ütésálló képessége van, valamint hatalmas szíve is. Az IBF bajnok is elsősorban támadó felfogású bokszoló, de az olyan másodszándékból is bunyózni tudó ellenfelek ellen, mint Zsolt a stílusa nem igazán hatékony. Woods-nál is jelentkeztek már kondicionális problémák a mérkőzéseken, de az utóbbi időben ebben a tekintetben fejlődött a sheffieldi bunyós, ugyanis a Gonzalez elleni meccsén az utolsó percekben is jó erőben volt. Ha azonban valaki képes megelőzni és elmozogni az angol elől, akkor Woods az ellen a bunyós ellen képtelen megfelelő teljesítményt nyújtani. A megilletődött Hoye és a lassú Gonzalez erre nem volt képes, de Erdei számára ez korántsem tűnik megoldhatatlan feladatnak. Mondhatjuk ezek alapján azt is, hogy Woods tipikusan az a bokszoló, akit Erdeinek találtak ki. Tippünk: Erdei egyhangú pontozással nyerne.

 

Ha létezik a súlycsoportban Erdei Zsolton kívül az USA-ban szinte ismeretlen, de nagyon veszélyes ellenfél akkor az a WBC király Thomasz Adamek. A lengyel bunyós ugyan a Paul Briggs elleni háborújával és a Thomas Ulrich elleni könnyed címvédésével a szakértőket lenyűgözte, de ennek ellenére továbbra fekete ló a „közönséges” amerikai szurkolók szemében. A hosszú kezű, kiváló technikai képzettséggel és nagyszerű jobbegyenessel rendelkező Adamek képes lehet arra, hogy Tarvert is beleértve minden félnehézsúlyú számára megoldhatatlan feladatot nyújtson. A jó ütőerő a veretlen bokszolónál kiváló ütésállósággal és remek állóképességgel is párosul, így Madár a gyorsaságon kívül szinte az ökölvívás egyik szegmensében sem tud igazán a lengyel fölé nőni. Ráadásul a gyorsaságára is csak a kezdeti menetekben számíthatna Erdei, hiszen Adamek jóval kiegyensúlyozottabban képes végigbokszolni egy 12 menetes címmeccset, mint a WBO bajnok. A 29 éves lengyel bunyós mind belharcban, mind pedig külharcban világklasszis teljesítményre képes, így gyakorlatilag nehéz lenne megmondani, milyen taktika is lenne célravezető Erdei számára egy ilyen meccsen. Tippünk: Adamek nyerne TKO-val

 

Bár még jelenleg a nagyközépsúly legjobbja, de már kacérkodik a félnehézsúlyal Joe Calzaghe. A „walesi sárkány” legutóbb egy hosszú szakmai hullámvölgyet hagyott maga mögött amikor is zseniális teljesítménnyel verte meg Jeff Lacyt, az IBF nagyközépsúlyú bajnokát. A kérlelhetetlen verekedő hírében álló Calzaghe a Lacy elleni meccsen rendkívül technikás, sokféle ütésfajtát bemutató, ugyanakkor kőkemény bunyót mutatott be. Ha ezt a formáját állandósítani tudná, akkor Erdei számára rendkívül veszélyes és kockázatos ellenfél lenne, de a világ élvonalában már csak ilyenek vannak sajnos. Mindezekkel együtt egy jól felkészült, kondicionálisan 100%-os Erdei valószínűleg sok elmozgással, sok előkészítő balossal és gyors ritmusváltásokkal képes lehet meglepni a walesi klasszist. Hátrány lehet ezen a meccsen, hogy Madár eddig nem sok balkezessel találkozott profi karrierje során, és már Garay-val is megszenvedett, akinél Calzaghe klasszisokkal keményebb, jobb, technikásabb és erősebb is verekedésben. Tippünk: Ha Calzaghe „korábbi” formáját hozza akkor Erdei nyerhet egyhangú pontozással, de ha a Lacy elleni bunyóst látjuk akkor nem kétséges a győztes személye.

 

2006. 03. 20.   Hollywood


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Szerintetek Madár tiozzó után ki ellen lehet még esélyes?

» djmoci    válasz erre
    2006-05-22 17:55:27

Garay pontosan Madár miatt került fel a top 20-ba, különben még a közelébe sem férne. Tarver egy másik dimenzió Madárhoz képest, csak úgy, mint G. Johnson, vagy a kiöregedő Roy Jones. Én mégis a Calzaghe vs Madár meccset nézném meg a legszívesebben, még annak ellenére is, hogy nem tartana túl sokáig, sajnos.

» Chunky_Lee_Chong    válasz erre
    2006-05-15 11:16:05

Mindenképpen elgondolkodtató, hogy az a Garay, aki kénytelen volt bevállalni Madár ellen két meccset is Németországban, miért nem küzdött más nagymenőkkel, holott a ranglistás helyezése és a - Madárt leszámítva - hibátlan rekordja is simán predesztinálná erre. Szerintem egyszerűen nem mernek kiállni ellene. Nincs benne akkora pénz, viszont a kockázat óriási. Leütni képtelenség, viszont egy hatalmas adok-kapok nem kerülhető el ellene. Ez pedig például sem Tarvernek, sem RJJ-nak egyáltalán nem feküdne, őket speciel egyáltalám nem tartom esélyesnek Garay ellen, aki szerintem jelenleg a legkeményebb, legjobb kondijú félnehézsúlyú a világon.

Tarver most a legnagyobb név, de az ő nagy erőssége a hosszú kezével kidöfött jab, viszont pörgős, akciódús meccset nagyon régen nem vívott, Madár ellen pedig ezt nem tudná elkerülni, nagyon sok balost kapna tőle, akkor meg azért már más lenne a leányzó fekvése. Mindenesetre szerintem annak az esélye, hogy Madár az amerikai sztárokkal bokszoljon, gyakorlatilag zéró. Õk egymást kergetik, mert egyrészt abban van a pénz, másrészt meg így nem bukik ki, hogy nem is olyan túl jók.

Johnson bármennyire darálógép, annyival lassab, mint Madár, hogy nehezen tudom elképzelni, hogy domináljon ellene. Persze, láttunk már karón varjút, amikor a Tarver elleni simán elbukott meccset is neki adták, és mivel Madár nem az a KO király, a bukmékerlobbi ellen neki sem lenne sok esélye, annak ellenére, hogy klasszisokkal jobb, de ez csak elméleti vita, sztem ez a meccs soha nem fog létrejönni.

Tarver, Johnson vagy RJJ egyáltalán nem egyértelmű esélyes sem Garay, sem pedig Madár, Calzaghe vagy Adamek ellen, sőt. Inkább az a helyzet, hogy vigyázni kell, nehogy ugyanaza csúfság essen meg, mint a nehézsúlyban, hogy a "nagy fekete reménység" után kelljen imádkozni.

RJJ kontrabunyója - most már - nem élne meg Madár ellen, az ő balosait megkontrázni gyakorlatilag lehetetlen, szerintem ellene a legnagyobb esélye - pontozásos győzelemre - Calzaghenak, illetve erős pontozói segítséggel Johnsonnak van, illetve pontozásra semmiképpen, de KO. győzelemre Garaynak, a többieknél egyértelműen jobb ökölvívó Madár.

Adamekről nem mondok véleményt, várjuk ki, mit villant még, bár szerintem Madárt le KO-zni nem elsősorban nagy ütéssel, hanem kifárasztással, pressinggel lehet.

» Chiro    válasz erre
    2006-05-08 10:33:15

Sdunek az NS-beli nyilatkozata alapján éppen gy látja az esélyeket mint Hollywood, alighanem épp ezért gondolkodik az universum is egy Tiozzo, Woods meccs valamelyikében:))
Az emlegetett Tarver, Jones meccs meg olyan lehet szerinte, hogy ha már úgyis vonul vissza Madár, akkor megpróbálják neki összehozni, több övvel nagyobb esély van rá alapon. Az interjórészlet:
"– Mennyit fejlődött Erdei boksza, mióta világbajnok lett?
– Tovább javult a védekezése, az elöl lévő kezével jól dolgozik, jobban vigyáz a fülére, és végre levetkőzte magyaros könynyelműségét. És ami fontos, javult az erőnléte is. Korábban túlságosan is hektikusan kezdte a meccseit, előfordult, hogy a nyolcadik-kilencedik menetre elfogyott a levegője, most viszont már tizenkettőig bírja oxigénnel. És azt se feledjük el, hogy csak kemény címvédései voltak, miközben másoknak évente legalább egy laza ütközet is adódott.

– A képességeit tekintve meddig juthat?
– A világ tetejéig. Ha optimálisan kihasználja adottságait, a világ legjobbja lehet. Amikor az Egyesült Államokban voltunk, edzők és bokszolók is látták, mit tud, hogyan leckézteti meg a cirkálósúlyú bunyósokat, és azt mondták, ez a srác tökéletes. Neki Antonio Tarverrel vagy Roy Jonesszal kellene bokszolnia, és a gyorsaságával mindenkit megverhet.

– Mikor tudja ezt a nagyközönségnek is bizonyítani?
– Talán már a következő meccsén, mondjuk címegyesítő mérkőzésen Fabrice Tiozzo vagy valaki más ellen. Már szóltam Klaus-Peter Kohlnak, az Universum főnökének, hogy jöhet bárki, mi készen állunk. Zsolt még a mostaninál is nagyobb eredményeket akar és tud elérni, a motivációját látva két-három évig még biztosan a csúcson lesz."

» Irbisz    válasz erre
    2006-05-07 21:03:04

Az itt felsorolt bunyósok ellen, egyértelműen féltem Erdei Zsoltot, mert sajnos Õ a gyengébb, a legtöbb szempontot tekintve. Szerintem nem szabad ezek ellen most még összeengedni. Azt hiszem nem jutott még el fejlődésben odáig, hogy sikerrel megkűzdjön ellenük. Én még várnék ezzel, remélem jelenlegi irányítói is hasonlóan vélekednek.

    2006-05-06 14:03:59

Átvittem a félnehéz topicba. Ha valakinek van kedve még vitázni :)

» BlaZe    válasz erre
    2006-05-04 22:20:46

Én mit látok Adamekben?
Csak a realitás beszél belőlem,de hidd el nekem : ma ezt a pasast ebben a súlycsoportban megverni nem lehet.És én úgy gondolom ez még évekig így lesz.
A védekezés? nos ez biztos "Polák sajátosság" - de ha jól emlékszem azért ebben Darek sokkal katasztrofálisabb volt.
Adamek viszont van akkora ütő mint Dariusz volt - szerintem ez vitán felüli.

    2006-05-04 20:40:24

Calzaghe kérdésben nem értek egyet a kétkedőkkel. Lehet hogy ütőereje nem félelmetes, viszont nagyon technikás. Ha nem is ütné ki (szerintem a bunyójában mindig is benne volt és benne lesz a KO) ellenfeleit egy súlycsoporttal feljebb, de a listából több embert verne mint Zsolti.

Említettétek, hogy lement kisebb ütőerejű bunyós ellen. Hogyne ment volna le, amikor akkora jobb horgot kapott be, hogy majd leesett a feje. Nem számít, hogy ki milyen ütésálló, ha kiütési ponton jó erővel eltalálják akkor összecsuklik és kész. Ez a legjobbakkal is előfordulhat (nála a veszély is nagyobb, mert a sok ütés miatt gyakrabban kinyílik) de attól igazi klasszis, hogy egy ilyen füles után felállt és megette az ellenfelet reggelire.

» faceload    válasz erre
    2006-05-04 18:31:04

Kíváncsi lennék, hogy ki mit lát Adamekben, amiért ilyen jónak tartjátok. Szerintem egy jobbfajta verekedő, jó állóképességgel, aki cserébe kiszámítható, és életveszélyes a védekezése.

» BlaZe    válasz erre
    2006-05-04 17:17:35

ko.man!Én mindjárt tudnék neked 2 olyan boxolót aki simán verné Garay-t,és az sem biztos,hogy ehhez 12 menet szükséges lenne.
Szerintem a súlycsoport jelenlegi legjobbja Adamek - ellene nem is húzná ki 12 menetig Garay,de valszeg Glen Johnson is leverné,és ha már itt járunk akkor Tarver is.
Az biztos,hogy egy erőszakos boxoló de messze van a legjobbaktól.

    2006-05-04 17:01:07

Igen, csak Tarver 13 centivel magasabb, mint Lacy, és 6 centivel magasabb, mint Calzaghe, gyorsabb, mint Lacy, és sokkal élesebb, mint Lacy. Természetesen van gyengéje neki is, de érzésem szerint komoly szakadék van közöttük méretben, erőben. Calzaghe nem tudja úgy megütni, hogy az komoly kárt okozzon Tarverben. Viszont ha Tarver betalálna, akkor Calzaghe azt se tudná, hogy ki kivel van.

De esélye az persze van. Viszont a realitás szerintem az, hogy KO vereséget szenvedne.

» BlaZe    válasz erre
    2006-05-04 14:11:35

Szerintem Calzaghe egyikük ellen sem lépne esélytelenül ringbe. Tarvert és Johnsont a Jones elleni diadaluk emelte a mezőny fölé. Ugyanakkor Roy akkor a visszafogyasztás miatt már nem volt a régi.
Calzaghe egy csúcson lévő Lacy-t iskolázott le, ami a körülmények tükrében legalább akkora fegyvertény.

» Waltergibson    válasz erre
    2006-05-04 13:47:56

Csak azt az egy dolgot hagyod figyelmen kívül, hogy Lacy nem találta el Calzaghe-t :) Viszont volt, aki sokkal kisebb ütőerővel leküldte. Egyébként Jones, Tarver ütőereje szerintem mindenképpen legalább ugyanakkora, mint Lacy ütőereje. Ha esetleg erőben nem is lennének partyban, hatékonyságban mindenképpen felette állnak.

» BlaZe    válasz erre
    2006-05-04 12:34:12

Calzaghe-val kapcsolatban: nem vagyok meggyőződve arról, hogy a fenti nevek bármelyike Lacy-vel ütőerő dolgában felvenné a versenyt. Egy súlycsoport nem jelent olyan nagy differenciát.

» Waltergibson    válasz erre
    2006-05-04 12:05:15

Lejjebb nem Jones-t hanem Johnsont akartam írni....bocs:)

» Victor    válasz erre
    2006-05-04 10:24:57

Tényleg nagyon jó ez a cikk....kétség kívül nagyon sok a bizonytalansági tényező így sokat lehet vitázni Zsolti képességeiről.Jonesot ugyan mindenki temeti de azt hiszem,hogy jobb lenne ha nem jönne létre......egy ilyen meccsen csak a lové jelenti az előrelépést.
Tarver az aki nem fekszik senkinek....Zsoltinak sem.Azt hiszem,hogy csúnya verést kapna tőle....egyébként utálom Tarvert és a stílusát de sajnos nagyon hatékony.Esetleg ha aaz amerikai félvárról venné akkor lenne esély.
Jones nagyon veszélyes.Az ütőereje és az indított ütések száma nagyon kemény.Esetleg ha az első 6 menetben romboló erejű megelöző ütésekből bemenne 10-12 akkor kihúzhatná a végéig és pontozással jönne a meccs.
Adamek szerintem sem akkora ász.Az a véres meccs amit a sérülékenység és a rossz védekezés okozott nálam nem elég Erdei ellen.Technikailag Zsolti fölénőne szerintem.
Calzaghe-t egyáltalán nem értem.....szerintem ha először lép fe félnehézben jöjjön csak nyugodtan.....mert ugye utánna már nem lesz akkora értéke a skalpjának....egyszerűen kevés ide a pali...ennyi.
Tiozzo és Woods azok akikkel talán láhatjuk is a mi Zsoltinkat és nagy valószínűséggel jönni is fognak a meccsek pontozással.
(SZERINTEM)

» Victor    válasz erre
    2006-05-04 10:22:42

Adamek akkor verné Erdeit ha Zsoltinak mindkét kezét hátra kötnék. Johnson hiába egy daráló nagyon pontatlan és Zsolesztől valószínűleg sokat kapna szerintem Erdei UD verné az itt említett urakat, egyébként Tarver is csak KO val verné, pontozással ha kondiban rendben van senki nem veri meg.

» kovban    válasz erre
    2006-05-04 08:15:37

Adamek akkor verné Erdeit ha Zsoltinak mindkét kezét hátra kötnék. Johnson hiába egy daráló nagyon pontatlan és Zsolesztől valószínűleg sokat kapna szerintem Erdei UD verné az itt említett urakat, egyébként Tarver is csak KO val verné, pontozással ha kondiban rendben van senki nem veri meg.

» kovban    válasz erre
    2006-05-04 08:15:25

Higgyétek el,hogy Garay ellen Zsoltin kívül senki sem állná ki a 12 menetet félnehézben....

» ko.man    válasz erre
    2006-05-04 08:08:10

En feltenem Zsoltit Calzaghe ellen. Nem veletlenul kerulte el meg Roy Jones is par evvel ezelott... Eppen az a kerdes , hogy mielott visszavonul Madar
akar-e feljebb lepni. Fixpont jol latja a helyzetet...

» Trinidad    válasz erre
    2006-05-03 22:31:02

Calzaghe esetében az az 1 súlycsoport nagyon is sok., tekintve h az ütőereje jelenlegi versenysúlyában is kihivásokkal küszködik. Mesteri a boksztudása....de megnézném a lábmunkáját és gyorsaságát félnehézben,ott is érvényesiteni tudja-e. Lacyt lemosta, de ahogy irták többen, ennyi tiszta találattal illett volna őt viszintesbe küldeni.

» Axl_de_la_Winky    válasz erre
    2006-05-03 19:29:43

Köszi a gratulációkat. Ez egy szubjektív írás, kizárólag az én véleményemet és a meglátásaimat tartalmazza. Szerintem Erdeinek igazából Jones, Tiozzo és Woods lenne az optimális ellenfél és az első kettő ellen nyerné a legtöbbet. Egyébként ilyen cikk még nem volt a profiboksz.hu-n, ami volt az a WBO Top 15-ös listáját vizsgálta PTM által..

» Hollywood    válasz erre
    2006-05-03 19:29:19

» alain""
Garay-t pedig sokan lenézik, de kíváncsi leszek majd a fanyalgókra, ha Garay-t összehozzák a fentiekkel... szerintem meglepetések sorát okozná... "

Eggyet ertek veled mert azert kivancsi leszek amikor ezek az emberek alnak majd oda a Garay daralogephez es 12 menet ki is birnak ellene,ha netan nem fogjak majd birni akkor az emberek is nagyobra ertekelik majd Erdeit!!Azert az utolso meccsen ilyen serulessel kiutni az ellenfelet igazi nagy teljesitmeny volt.Ha pedig felteszik a mercet neki o is maskeppen bokszol,lathato volt az elso cimmerkozesen is.Calzaghe jo bunyos Lacy ellen aki kb olyan lassu film volt.Az Erdei vs Gonzales is kb ilyen stilusu meccs volt szamomra.Nem feltem en ot,tud o meg majd meglepetest okozni.

» Megalodon    válasz erre
    2006-05-03 19:17:47

Minél feljebb lépsz, annál többet jelent az a +pár kiló ütőerőben (is). Másrészt Calzaghe ütőereje nagyközépben sincs meg. A gyilkos stílusa miatt aratott főleg KO győzelmeket, nem a brutális ütőereje miatt. Annyi ütéssel egy lovat le lehet teríteni, amennyit Lacy kapott.

» BlaZe    válasz erre
    2006-05-03 18:26:23

Nem ertem azokat akik szerint Calzaghe kicsi lenne ide, 1 sulycsoport a kulonbseg!!!! Eggyel kevesebbszer megy be a szaunaba a merlegeles elott es felnehezben van, ennyi, az utoero meg a sebesseg 3-4-5 sulycsoportnal mar kemenyen latszik, mint pl. Oscar eseteben, de 1 sulycsoport lepes az semmi. 7LBS az 3 kilo, menny lehet Calzaghe amikor nem boxol, tizzel tobb mint a versenysulya (tomege) tizenottel?

» fixpont    válasz erre
    2006-05-03 18:06:23

Nagyon jó írás, teljesen egyet lehet vele érteni. Zsolti ma kb itt van.

» szerkesztokedvence    válasz erre
    2006-05-03 18:02:16

Calzaghe szerintem egyszerűen kicsi lenne ide, hiába jó bunyós. Ezekkel a "nagyfiúkkal" nem úszná meg, hogy ne találják el. Az pedig nem esik jól neki. Veit is majdnem leküldte, pedig nem egy nagyütő... Nála pl Zsolti jóval nagyobbat üt. És mondhatjuk azt, hogy Lacy feje öntöttvasból van, de ha valakit ennyiszer megütök, és nem megy le... Hát nemigen jutna eszembe felfelé kacsintgatni. Szerintem Calzaghe ütőereje pár súlycsoporttal lejjebb van, és ez irtó nagy hátrány lenne neki, ha feljebb lépne.

Én Tarver és Johnson (és kicsit Jones) ellen félteném Zsoltit reálisan, de ez nem azt jelenti, hogy tuti nem tudna nyerni. A többit szerintem csak akkor bukhatja el, ha nagyon elnéz valamit, vagy nagyon rossz formában van.

» BlaZe    válasz erre
    2006-05-03 17:36:13

Szerintem Adameket mindenki továbbra is túlértékeli, nem látom, hogy pontosan ütőerőn kívül miben lenne meggyőzőbb Zsoltnál. Egyelőre nem voltak olyan kaliberű ellenfelei mint Zsoltnak (kivétel Briggs, aki ellen korántsem egyértelmű, hogy még1x győzne, múltkor sem sokon múlt), Ulrichot Madár is kb. hasonló módon rakta volna helyre. Kétségtelen, szoros meccs lenne, de Adamek TKO győzelme nagyon valószínűtlen, Zsolt keményebb bunyós Briggsnél.
Sőt, általában valószínűtlen Zsolt TKO veresége bárkitől. Aki ellen nem Zsoltra tennék per pillanat az csak Tarver és Calzaghe.

» D-guy    válasz erre
    2006-05-03 16:58:33

Grat Holly! A cikk nagyon jó. Annyiban nem értek veled egyet, hogy szerintem Tarvert egy kicsit túlértékeled, bár tény, hogy nagyon jó adottságai vannak, és képes azokat kihasználni, de hajlamos arra, hogy hamar elfáradjon, és akkor elég könnyen üthetővé válik. Ez persze Zsoltira is igaz. Adameknél pedig az a megállapítás tűnt erős túlzásnak, hogy Zsolti csak gyorsaságban nőhet fölé, szerintem a védekezése is messze jobb a lengyelénél. Adamek szereti leengedni a kezeit, és simán szedi be a jobbokat.

» Darien    válasz erre
    2006-05-03 15:33:38

Madár egy nagyon kiszámíthatatlan bunyós. Vannak a súlycsoportban páran, akik ellen ténylegesen esélytelenebb pozícióból indulna, ugyanakkor ez volt a helyzet a Gonzales elleni meccs előtt is. A tippekkel többé-kevésbé egyetértek, ugyanakkor Zsolti esetében annyira nagy a bizonytalansági tényező, hogy szinte bármely mérkőzés esetén könnyen borulhatna a papírforma.
A gond csak az, jelen esetben az érdemi kérdés nem az, hogy ki ellen lehetne esélye győzni, hanem, hogy ki ellen van esélye ringbe lépni.

» Waltergibson    válasz erre
    2006-05-03 14:23:45

Azért kicsit többre tartanám Zsoltit ennél, szerintem Jánosfitól nem kapna ki megosztott pöttyözéssel, hanem UD-val nyerne.
De érdekes párosítások lehetnének, például ugye Jónás Fák-ot jól megverte TKO6tal 2002-ben, szerintem megint meg tudná csinálni, mert ellene nem félne, mint Tarver ellen, ugyanígy nem félne Zsolti ellen sem, ergo szerintem ott kérdéses a TKO-s Zsolti-győzelem.

    2006-05-03 13:15:36

Nagyon jó cikk, még a legkissebb elfogultság sincs meg benne. Szerintem azért Zsolti bármelyik nagyágyú ellen képes lenne nyerni, de tény, hogy jelenleg vannak nála esélyesebbek.

» luggi    válasz erre
    2006-05-03 12:48:22

de ami az en legnagyobb felelmem, hogy sosem fogjuk ezek ellen latni boxolni, akik itt vannak :-(

» fixpont    válasz erre
    2006-05-03 12:47:00

Szerintem csak woods es tiozzo ellen lenne realis eselye pontozasos gyozelemre, a tobbit kizartnak tartom, de ettol szep a box, mindenkinek mas a velemenye, es itt megoszthatjuk. :-)

» fixpont    válasz erre
    2006-05-03 12:45:26

Én is másképp' gondolom: Jones ellen nyerne pontozással, Johnson ellen lenne esélye KO-ra! ;p

» loop80    válasz erre
    2006-05-03 12:23:00

Nagyon jó cikk, egészen a tippekig!:-)
Igazán "csak" Tiozzó ellen lenne reális esélye, az hogy Johnson ellen pontozással, Jones ellen pedig TKO lehetőség lenne, ez nagyon kérdéses!

» oakenfold    válasz erre
    2006-05-03 12:09:03

Mi ez, hiba a Mátrixban? :) Mintha ilyen címmel ment volna már egy cikk.

Szóval ugyanaz vagy csak ugyanolyan? :)

» Maris_szomszed    válasz erre
    2006-05-03 11:28:39

Egyet értek azzal h Calzaghe ha feljön félnehézbe, lassulni fog jelentősen...legalábbis idő kell,mig megszokja. Lacy ellen bevallottan élete legnagyobb formáját hozta, nem hinném h meg tudja ismételni-Lacy hatalmas kihivás volt,hónapokig készült rá mentálisan.Sajnos Zsoltit nem nyomná a média Joe nyakára....
Tarver elleni meccs utópia. Tarver pénzre hajt, Zsoltiban nincs akkora ismertség és szencáció. Ha bejűjtené mondjuk Woods-tól és Adamektől az övet,akkor talán mehetne Tarverrel...de ezek évek,Zsolti pedig már a visszavonuláson gondolkodik.
Gratulálok a cikkhez. Valóban nagyon objektiv.

» Axl_de_la_Winky    válasz erre
    2006-05-03 11:03:22

Szerintem is Adamek képességei túl vannak lihegve. Plusz a cikk nem szól arról, hogy tálcán kínálja magát a gyors, és kemény jobbkezes ütésekre, amiben Zsolti (is) jó. A meccseiben szerintem nagyon benne van a kiütéses vereség lehetősége. Briggs ellen is kisebb csoda volt párszor, hogy kihúzta.

Valamint Calzaghe helytállásában én a Lacy elleni teljesítménye ellenére sem lennék teljesen biztos. Lacy ellen brillírozhatott, mert sokkal gyorsabb volt. De félnehézben kicsit lassulna, és én az ütőerejétől se vagyok elájulva. Viszont itt már nagyobb pofonkra is számíthat, mint amiktől lement anno. Érdekes meccs lenne Calzaghe bárkivel félnehézben, de szerintem egyáltalán nem lenne lefutva.

Tarver és Johnson viszont valóban nagyon veszélyesek :) Tarver nagyon magas, és nagyon jó egyenese van. Johnson meg egy darálógép.

De jó a cikk szerintem is :)

» BlaZe    válasz erre
    2006-05-03 10:16:13

Áh, más idők járnak már... Anno ez a dolog működött, amit itt leírtál, amikor még az Universumnak volt vagy 5-6-7 világbajnoka. Most már ez nem működik, nincs annyi jó kvalitású bunyósa, mint anno, és a WBO-nál sem annyira erősek, mint mondjuk DM idején. A profitorientáltság pedig belekényszeríti őket a kockázatvállalásba, ld. Erdei vs. Gonzales, Sturm vs. DLH, Vitalij vs. Lennox, stb.

    2006-05-03 10:03:20

Az Universum általában megelégszik egy világbajonki övvel (ami rendszerint a WBO). Nem mer kockáztatni és sosem fog címegyesítő meccseket produkálni, mert félti a bokszolóit. Inkább "otthon" Németországban védegetik az öveket és megelégszenek a Kelet és néha Nyugat európai sikerekkel.

» pacific    válasz erre
    2006-05-03 09:39:34

Tiozzo legyőzése után be fog jelentkezni Johnson! De az Uni kétséges hogy elindulna felé, ami nagy kár lenne, hiszen az Amerikai piacon is érvényesülni lehetne a legyőzésével! Woods szerintem is ideálisabb lenne és akkor már 3 világbajnoki övvel a derekán igencsak jó fotókat lehetne csinálni Madárról... :o))

    2006-05-03 09:32:28

Örülök, hogy ennyire objektív cikk látott napvilágot, teljes mértékben egyetértek vele. Eddig a hónap legjobb írása! Igaz, még csak 3-a van... :)))

» loop80    válasz erre
    2006-05-03 09:31:29

Jó cikk, pont jókor. Egy ilyen cikknek már nagyon itt volt az ideje. Az biztos, hogy nem részrehajló, de talán elfogadtam volna egy picit optimistábban is. :-)
Az a "fogatlan oroszlán" nagyon betalált nálam! :-)))))))
A hétvégi KO győzelem után bármelyik fenti ellenfél ellen megnézném Madárt.

» philosopher    válasz erre
    2006-05-03 08:53:02

ez mind szép és jó, de csak akkor lennénk okosabbak, ha a fenti párosításokból összejönne 1-2 meccs... addig ez mind csak "okoskodás", igaz nem negatív értelmben, hiszen Zsolt Gonzalez és Shanoune ellen megmutatta, hogy milyen tartalékai vannak, Garay-t pedig sokan lenézik, de kíváncsi leszek majd a fanyalgókra, ha Garay-t összehozzák a fentiekkel... szerintem meglepetések sorát okozná...
egy a lényeg, ha én Zsolti lennék csak a fenti párosítások megvalósítását nyomnám, és nem a nevenincs de rohadt veszélyes Murdoch jellegű bonyósokat....

» alain    válasz erre
    2006-05-03 08:48:38

Nagyon-nagyon reális, minden részrehajlást nélkülöző cikk.
Gratula Holly! Ezzel a cikkel egyet fog érteni sokmindenki.

    2006-05-03 08:44:50

Sajnos a megállapítások szinte 100%-ig helytállóak. Érhet még minket meglepetés Zsolti részéről, de az eddigi képek alapján valóban ez az arány jön le. Most hétvégén Zsolti megmutathatja, hogy megtudna, vagyis megtud újjúlni, és magabiztosan lép kötelek közé, és egy világbajnokhoz méltó teljesítménnyel győzi le az ellenfelét. Ha van még benne eddig ki nem használt lehetőség, akkor arra mostanában szüksége lesz. Sok siket a hétvégére neki!

» Tyll Vietta    válasz erre
    2006-05-03 08:21:50

Bocs. Pont nem gyorsaságot akartam írni. Hanem, hogy erős azt állítani, hogy csak gyorsaságban jobb.

» KriZS    válasz erre
    2006-05-03 08:18:22

Szerintem kicsit túlmarketingelt lett Adamek. Ulrich ellen és Briggs ellen jó volt. De egyáltalán nem hiszem, hogy képes lenne pl Tarvert megcspíni. Remélem kiderül. És azért szerintem erős azt mondani, hogy gyorsaságban jobb Zsoltnál, amikor amatőrben Zsolti tök simán kipontozta a lengyelt.

» KriZS    válasz erre
    2006-05-03 08:16:59
Ugrás az oldal tetejére