×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Ki Amerika legjobb nehézsúlyú bokszolója?

2009-07-29 19:56:29 /

Lassan 10 éve már, hogy nagyon komoly válságba került az amerikai nehézsúlyú boksz. Korábban Muhammad Ali, Joe Frazier, Larry Holmes, Mike Tyson, Riddick Bowe és Evander Holyfield uralta a királykategóriát, de ma már olyan bunyóst is nehéz találni, akinek minimális esélye lenne a világbajnoki cím megszerzésére. A Klitschko testvérek és a többi orosz nehézsúlyú az elmúlt években komoly dominanciát harcolt ki magának és jelenleg minden öv ex-szovjet ökölvívók kezében van. Az Eastsideboxing ötlete alapján legújabb írásunkban arra keressük a választ, hogy ki napjaink legjobb amerikai nehézsúlyú bunyósa és ki az akinek esélye lehet a későbbiekben megtörni a boksz "Vörös hadseregének" egyeduralmát.

Eddie Chambers: Napjaink egyik leggyorsabb és legügyesebb nehézsúlyú bunyósa, aki már négy élvonalbeli bunyóssal is összemérte erejét. Az olimpiai bajnok Alexander Povetkinnek okozott ugyan kellemetlen perceket, de végül az orosz bunyós legyőzte őt. Viszont Samuel Peter, Calvin Brock és legutóbb Alexander Dimitrenko is fejet hajtott Chambers előtt, ami nagyon hiteles kihívóvá tette a 27 éves amerikait. Vitathatatlan, hogy a Peter és Dimitrenko ellen látott "Fast Eddie" sokat fejlődött korábbi önmagához képest. Izmosabb lett, mozgékonyabb, jobb a kondíciója és végre ütőerőben is előre tudott lépni. A legnagyobb problémája, hogy magasságban és súlyban nincs azon a szinten mint a jelenlegi világbajnokok. 
Esélyek: Vitali Klitschko ellen: 10%, Wladimir Klitschko ellen: 10%, Nikolai Valuev ellen: 60%

John Ruiz: Utolsó három világbajnoki meccséből kettőn kikapott a sokak által szidott és unalmasnak titulált Ruiz, aki évekig volt korábban a WBA bajnoka. Azonban a 37 éves veterán még mindig benne van a legjobb amerikai nehézsúlyúak között, ami egyúttal mutatja a mezőny "erősségét" is. Ruiz birkózó stílusa miatt szinte képtelen látványos meccset csinálni, de karrierje során már ezzel a brusztolással is legyőzte Evander Holyfieldet, Hasim Rahmant és Andrew Golotát, valamint megosztott pontozással kapott csak ki Ruslan Chagaevtől és Nikolai Valuevtől is. Nagyon ritkán bokszol az utóbbi időben, de a mezőny hiányosságai miatt bármikor oda kerülhet egy címmeccsre, főleg a WBA-nál.
Esélyek: Vitali Klitschko ellen 5%, Wladimir Klitschko ellen 1%, Nikolai Valuev ellen 25%

Chris Arreola: A legnagyobb kedvence az amerikai szurkolóknak a bivalyerős Los Angeles-i. A "Rémálom" technikai és taktikai értelemben messze van Chamberstől vagy Ruiztól, de ütőerőben és küzdeni tudásban valószínűleg mindkettőjük fölött áll. Az állóképesség nagy kérdés nála, mivel eddigi ellenfelei nem késztették igazán komoly küzdelemre. A riválisok közül eddig Jameel McCline, Chazz Whiterspoon és Travis Walker emelkedik ki, akik azért nem a kategória élmezőnyét jelentik, így nem tudni, hogy mihez kezdene a közvetlen élvonallal szemben. Az ereje ugyan megvan, hogy világbajnok legyen, de a fent említett hiányosságai (kondició és technikai képzettség) valószínűleg megakadályozzák abban, hogy bajnok legyen.
Esélyek: Vitali Klitschko ellen 15%, Wladimir Klitschko ellen 20%, Nikolai Valuev ellen 20%

Kevin Johnson: Nagyon hasonló bunyós, mint Eddie Chambers. Ügyes, gyors és technikás, de nem számít igazán nagy ütőnek. Ráadásul Chamberssel ellentétben szinte teljesen kipróbálatlan, lévén eddigi legnagyobb sikere a 17-0-ás rekorddal bíró ex-olimpikon Devon Vargas kiütése, aki nagyon messze van még a legjobb 20 nehézsúlyútól is. Előrelépés nála, hogy utolsó három ellenfelét már kiütötte és próbál agresszívebben bunyózni. A következő mérkőzésére augusztus 15-én kerül sor Odlanier Solis ellen és ha nyer akkor az jelentős mértékben meglódíthatja a karrierjét.
Esélyek: Vitali Klitschko ellen 5%, Wladimir Klitschko ellen 5%, Nikolai Valuev ellen 30%

Lamon Brewster: Ruizhoz hasonlóan sokat próbált harcos, aki fénykorában Wladimir Klitschkot is kiütötte, igaz egy későbbi visszavágón hatalmas verést kapott az ukrántól. Viszont Ruizzal ellentétben képes igen izgalmas meccseket produkálni és az ütőereje is rendben van. Nála nagy probléma a mentális felkészültség, ami néha bizony nem sikerült túl jól az egykori WBO bajnoknak. 36 éves korára már inkább már olyan bokszolónak számít, akit a csúcsra igyekvő tehetségeknek le kell győzniük, mintsem jövőbeni bajnokaspiránsnak.
Esélyek: Vitali Klitschko ellen 1%, Wladimir Klitschko ellen 1%, Nikolai Valuev ellen 1%

Evander Holyfield: Szinte hihetetlen, de igaz. Evander Holyfield 46 évesen is ott van a legjobb amerikai nehézsúlyúak között. Holy apó utolsó meccsén simán megverte Nikolai Valuevet, de a pontozók nem akarták, hogy ismét világbajnok legyen, így a kiváló napot kifogó öreg harcos sajnos nem tudott kilépni a szürkeségből. Ha csak a boksztudást, a motivációt, a hozzáállást és a küzdeni tudást nézzük, akkor Holyfield minden idők egyik legnagyobb nehézsúlyú bajnoka. Sajnos 46 évesen már nem valószínű, hogy lehetőséget fog kapni, így ő is Brewsterhez hasonló pályát futhat be a későbbiekben, azaz fiatalabb reménységek ugródeszkája lesz.
Esélyek: Vitali Klitschko ellen 1%, Wladimir Klitschko ellen 2%, Nikola Valuev ellen 10%

Tony Thompson: Egy újabb ringveterán, aki már egyszer megmérette magát Wladimir Klitschko ellen, de nagyon könnyen átugorható akadálynak találtatott. A fordított alapállású Thompson ügyes, kellemetlen bunyós, akinek remek fizikai adottságai is vannak, de valami hiányzik belőle, hogy igazán jó bokszoló legyen. Jelenleg elsősorban sparring partnerként tevékenykedik és nem valószínű, hogy sokat látjuk még a ringben. Mindezek azonban pillanatnyilag elegek ahhoz, hogy felkerüljön a listánkra.
Esélyek: Vitali Klitschko ellen 1%, Wladimir Klitschko ellen 1%, Nikolai Valuev ellen 15%

2009. 07. 10.   Hollywood


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

ÉS felix Savon? Sztem kb Holynál is jobb lett volna profiba.

» Roberto   válasz erre
    2009-07-31 21:02:32

Jorge Luis Gonzalez szerintem am nem gondolta komolyan a profi karrierjét, ő többre volt ennél képes, Lennoxot is verte amatőrben, pedig azért ő sem volt kutyaütő már. Persze ez olyan téren meddő vita, hogy úgyse fogjuk egymást meggyőzni és abban igazad van, hogy sosem lehet tudni, lehet, hogy Teo az USA-ban elzűlött volna, lát(t)unk már kubai bokszolót így járni, de a képességei, az eredményei a testalkata és a legyőzött ellenfelei alapján azért valószínűsíteni lehet SZERINTEM, hogy ő nagyon jó profi lett volna!

» Miskolci   válasz erre
    2009-07-31 11:21:04

"Az egyik LEHET, hogy nagy profi is lett volna, míg a másik nem csak lehet, hanem nagy profi is volt!"
Azért a "keleti" fiúk egy kis hátrányból indultak, ami a profivá válást illeti!:D A Brewster meccsel nem is azt mondtam, hogy na most a nagy Lamon Brewstert megverte.... hanem hogy hogy verte meg!? Semmi esélye sem volt az amerikainak, Clay ellen nyilván nehezebb dolga lett volna Savónnak, nem is ő lett volna az esélyes, de azért nagyon sokra lett volna képes, a mozgása és a kézsebessége iszonyatosan jó volt, szerintem be fért volna a 90-es évek szűk elitjébe!

» Miskolci   válasz erre
    2009-07-31 10:52:10

Ahogy itt írjátok, az oroszok mindig is ott voltak az amatőr ökölvívásban. Az, hogy egyáltalán nem próbálkozhattak profiként, azért eléggé leszűkíti a korrekt mérlegelés lehetőségét. Mert igaz, hogy a nyugati olimpikonokból sem mindig lett nagy profi sztár, de azt honnan tudhatná bárki is, hogy hány orosz (kubai magyar, ...) amatőrből lett volna csúcs profi, aki mondjuk nem nyert olimpiát.

    2009-07-31 09:10:30

leibigab

"Aliék is simán nyerték az olimpiát, viszont ők megmutatták, hogy nem csak amatőrben, hanem aztán profiban is nagyok tudtak lenni."

Akkoriban még a mainál is nehezebb volt szökdösni a kubai diktatúra elől ami akkor sokkal keményebb volt.De Stevenson nem is akarta elhagyni az országot,mert így is megvolt mindene amit akart és egy óriási ikon volt az ottaniak szemében.Castronak is nagy kedvence volt,el is halmozta kiváltságokkal.
Azért még mindig nagyon kevesen vannak ökölvívásban akik három olimpiai aranyat mondhatnak magukénak és azért ez nem semmi!

"Azért a régi időkben szerintem a kubai Stevenson is tudott volna egy kis kavarodást okozni a királykategóriában."

Ezt írtam az először.Ebben nincs semmilyen konkrét utalás arra hogy Ali,Foreman vagy Fraizer ellen hogy teljesített volna. ...mert az csak egy volna,olyan mint a fejetlen zokni szár nélkül. ;)

» ogreface   válasz erre
    2009-07-30 22:17:14

helyesebben

"Úgyhogy én inkább nem úgy kérdezném, hogy nekik mi esélyük lett volna Stevenson ellen, hanem inkább úgy, hogy Stevensonnak lett volna-e ellenük esélye."

» leibigab   válasz erre
    2009-07-30 20:21:06

ogre

"Viszont Teofilo ezt háromszor tette meg zsinórban és ő sem "lepkefingok" ellen! "

Ez így van. Nem is hurrogni akarom Stevensot, mert valóban nagy amatőr bunyós volt...na de maradt amatőr:) Aliék is simán nyerték az olimpiát, viszont ők megmutatták, hogy nem csak amatőrben, hanem aztán profiban is nagyok tudtak lenni. Az egyik LEHET, hogy nagy profi is lett volna, míg a másik nem csak lehet, hanem nagy profi is volt! Azért érzed a különbséget?:)

» leibigab   válasz erre
    2009-07-30 20:08:33

"Nézd meg, hogy Ali, Frazier és Foreman kik ellen nyerte az olimpiát. Az akkori világ legjobb amatőr bunyósait verték nagyon simán."
Viszont Teofilo ezt háromszor tette meg zsinórban és ő sem "lepkefingok" ellen!

» ogreface   válasz erre
    2009-07-30 19:55:19

Miskolci

"Hatton, ez azért nem igaz, mert Aliék korszakában voltak olyan amatőr bunyósok, mint pl.: Teofilo Stevenson, akinek igen is lett volna sansza akár még Muhammad Ali ellen is, ha van 1-2-3 éve átszokni a profikhoz, irtó jó mozgású nagy ütő magas bunyós volt, Frazier meg Norton biztos feküdt volna ellene, és Foremannak is nagy gondot okozott volna a stílusával."

Na ez is túlzás egy kicsit. Teofilo hatalmas amatőr bunyós volt, de nem lett profi. Ott van pl. Jorge Luis Gonzalez, aki méretben Stevensonnál is nagyobb volt, megverte Teofilot is, de profiként azért nem lett túl nagy ász. Tehát az, hogy kiváló amatőr, még nem garancia, hogy a profik között is a legjobb lesz. Főleg nem egy olyan mezőnyben, ahol egy Frazier, Ali, Holmes Norton vagy Foreman szerepel. Úgyhogy én inkább nem úgy kérdezném, hogy nekik mi esélyük lett volna Stevenson ellen, hanem inkább úgy, hogy Stevensonnak lett volna-e ellene esélyük.
Nézd meg, hogy Ali, Frazier és Foreman kik ellen nyerte az olimpiát. Az akkori világ legjobb amatőr bunyósait verték nagyon simán. Eredményes és sokkal rutinosabb amatőrök álltak szemben a fiatal, kevbésbé rutinos amcsikkal és simán kikaptak tőlük. Miért? Mert ők ennyire voltak jók. Ebből is látni, hogy a 90-es évekbeliek már egy gyengébb generáció, már amatőrként sem tudtak a legjobbak közé kerülni....
Az orosz amatőrök már az 50-es évek közepétől a világ legjobbjainak számítottak, nem most erősödtek meg. Csak nem mind1, hogy egy 20 éves Brewster vagy egy 20 éves Foreman vagy Clay áll fel ellenük.:)

» leibigab   válasz erre
    2009-07-30 19:38:33

Ez nem hiszem, hogy így menne teljesen, vagyis, hogy ettől majd valaki nagy bajnok legyen, ennél többre van szükség! Calvin Brockra úgy vigyáztak mint a hímes tojásra. Szép fokozatosan építgették a karrierjét, 29-0-ás, 75%-os KO aránnyal érkezett Wlad ellen, ismert neveket is megvert már, és nesze... Sima Klitschko KO. Ennél többre van szükség, sajnos sokkal kevesebb fiatal srác választja az ökölvívást saját sportjának, inkább amerikai focival próbálkoznak, mert ott horribilis összegeket fizetnek ki a jó játékosoknak. Látszik is ha megnézel egy régi NFL meccset mennyi volt a fekete, meg most mennyi!? Az erőemberek 90%-a csoki már ott is!

» Miskolci   válasz erre
    2009-07-30 17:29:45

Shelf, köszi ez jó volt!:)

» szakerto   válasz erre
    2009-07-30 15:19:41

Ez a 10% elég kevésnek tűnik Holyfieldnek Valuev ellen amikor szerintem simán verte.

» svindler   válasz erre
    2009-07-30 12:41:43

Nézetem szerint az egész csupán annak a kérdése, hogy mikor hajlandó valaki Amerikában a zsebébe nyúlni annak érdekében, hogy néhány éves befektetéssel legyártsanak egy új nehézsúlyú klasszist.
"Szevasz George/Johnny/Jack/stb. fiam, én Don/Bob/Joe bácsi vagyok, látjuk hogy ügyesen mozogsz a ringben, és pár év múlva egész jó versenyző lehetsz, úgyhogy elhatároztuk hogy segítünk neked ebben, persze csak a saját érdekedben. Mostantól nincs más dolgod mint edzeni, ez a bácsi itt Emmanuel/Freddie/Floyd/stb., ő fogja majd dirigálni hogy mit csinálj, ettől a másik fehér köpenyes bácsitól néha majd kapsz egy injekciót, csak ne kérdezd hogy mi van benne. Apádat már kihoztuk a sittről, anyád holnaptól kap egy szobát a rehabon, a nyolc nővéred huszonhét gyerekét is beiskolázzuk, neked meg töröljük a priuszodat amit dílerkedésért meg nemi erőszakért kaptál. Szóval csak ügyesen, ez a két nagydarab napszemüveges bácsi majd segít hogy reggel ne legyenek gondjaid a felkeléssel, este hét után pedig el ne tévedjél a lakásban. Itt van kétszáz dollár zsebpénz, gondolom nem akarsz semmit kérdezni, úgyhogy a következő versenyen találkozunk, na szevasz."

    2009-07-30 12:33:57

Lehet a százalékokon vitatkozni de jelenleg ez az amerikai nehézsúly...
Azért a régi időkben szerintem a kubai Stevenson is tudott volna egy kis kavarodást okozni a királykategóriában.

» ogreface   válasz erre
    2009-07-30 11:47:13

Hatton, ez azért nem igaz, mert Aliék korszakában voltak olyan amatőr bunyósok, mint pl.: Teofilo Stevenson, akinek igen is lett volna sansza akár még Muhammad Ali ellen is, ha van 1-2-3 éve átszokni a profikhoz, irtó jó mozgású nagy ütő magas bunyós volt, Frazier meg Norton biztos feküdt volna ellene, és Foremannak is nagy gondot okozott volna a stílusával. (mondom ezt úgy, hogy a füstös a kedvenc bokszolóm ALL TIME!) Amellett ott van Felix Savón (nézd meg mit csinált Brewster ellen) és Balado is! És voltak jó kis szovjet bunyósok is, bár ők talán a nagy bajnokokat nem verték volna meg, de azért okoztak volna egy két meglepetést, ilyen például: Yagubkin.
A cikkre visszatérve, a százalékokat tekintve tényleg a Valu elleniek nem reálisak sztem, ott nem mindenhol a kőbunkó lenne az esélyesebb!
Klitschkoéknál meg nem 1-2%-nak kéne lennie hanem 5-nek 10-nek! A fogadóirodák sem fizetnének 100-szoros pénzt, ha Brewster nyerne!
Ruiznál is lejtett azért a hazai pálya régen, pl.: aki szerint megverte Golotát az nézze meg azt a meccset!
Tony Thompsonról még annyit, hogy sztem neki hozzáállási gondjai vannak a dologhoz, Wladimir elleni meccsén is volt, hogy keményen visszaütött 1-2X és Wlad bele is zavarodott a bunyójába össze vissza hadonászott stb., ha ő felszívná magát én őt raknám a 3. helyre Haye és Solis után a kihívói rangsorban, Povetkinnél minden bizonnyal esélyesebb lenne az ikertornyokkal szemben.

» Miskolci   válasz erre
    2009-07-30 10:44:01

Lamon Brewster esélyeinél Valuev ellen lemaradt 1 nulla. De lehet, hogy 2 is :)

» Maris_szomszed   válasz erre
    2009-07-30 10:27:29

Holly apónak én is legalább 60-70 %-ot adnék - semleges pályán - Valuev ellen. Le is győzte a Gólemet, csak a pontozók szerint nem.

» Bálint   válasz erre
    2009-07-30 10:26:58

Ali félne ebben a korszakban szerintem...:)))

» Justin   válasz erre
    2009-07-30 10:15:39

nem azért uralják az ex-szovjetek a nehézsúlyt, mert betörtek a piacra, hanem azért, mert komolytalan az egész...egy Ali-Foreman-Frazier-Norton-Holmes-Tyson_Holyfield(fénykorában)- Bowe stb 60-90 es évekig nehézsúlyban semmilyen ex-szovjet vagy ex-kubai nem férne bele...elég gáz, hogy Valuev félék bárki ellen eséllyel indulhatnak ma

» Hatton   válasz erre
    2009-07-30 10:02:05

Tisztában vagyok vele, csak azért hoztam fel őket mert ők azok, akik később talán eséllyel léphetnek ringbe a most uralkodók ellen. Amerikai bunyóst nem tudnék mondani.

» George   válasz erre
    2009-07-30 09:50:02

George: Haye és Solis nem amerikai. :)

    2009-07-30 09:46:27

Hát igen. Holyfield az, akitől MINDEN bajnok, akármekkora súlycsoportban is van, csak tanulhatna.

    2009-07-30 09:45:55

Szerintem Chambers lazán kipontozná Valuevet és Vitali dolgát is rendesen megnehezíthetné. Gondoljunk arra, hogy a hasonlóan gyors Byrd ellen, hogy szenvedett annak idején. Ruizt egyfelől utálom, mert elalszom a meccsein, másfelől viszont azt is nézni kell, hogy kétszer is meglopták Valuev ellen, de ettől függetlenül vissza kéne vonulnia, ugyanis a harmadik lehetőséget nem fogja megkapni, Klitschkok ellen meg semmi esélye. Arreola egy nagyütő tuskó. Talán Wladimir ellen lett volna esélye az üvegáll miatt, Vitali bevállalásával aláírta a haláléos ítéletét. Solis ha fizikálisan ok lesz, akkor elveri Johnsont elég simán. Brewster, Holy és Thompson meg szerintem már felejtős világbajnoki címmeccsek szempontjából. Akik szerintem képesek lehetnek megtörni az ex-szovjet egyeduralmat: Haye és Solis.

» George   válasz erre
    2009-07-30 09:44:53

Holy 10%-a Valu ellen nyilván a hazai pálya miatt lehetséges.
Sztem Ruiz kellemetlenebb lenne Wladimirnek mint Vitalinak, én 10%-ot inkább ott adnék.

    2009-07-30 09:14:39

Elég siralmas felhozatal,de azért a Valuev elleni esélyszámításba úgy látom eleve belekalkulálták a hazai pálya lejtőszögét is,reálisan sztem Ruiznak kb. 50,Arreolának 45,Brewsternek 40,Holyfieldnek 70,Thompsonnak 60 % esélye lenne túlzás nélkül.Brewsternek,mint nagy ütőnek,a Klicskok ellen is kevéssel több esélyt adnék azért 1%-nál,főleg,mivel korábban kiütötte Vladimirt.

» superman   válasz erre
    2009-07-30 09:11:25

Jó kis cikk, kemények ezek az 1%-ok:). Amúgy én Chambersnek adnék 20-at is Vitalij ellen, elég mozgékony, ügyes a srác, szerintem ennyire azért nem lenne underdog. A Valuev elleni esélyekben pedig azért erősen benne van a hazai pálya lejtése, szerintem, mivel, csak a látottakból kiindulva - pártatlan hozzáállású döntnökökkel - Ruiznak és Holyfieldnek is minimum 50%-a van ellene.

    2009-07-30 09:05:24
Ugrás az oldal tetejére