×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Erdei Zsolt legjobb profi meccsei

2009-01-18 00:00:00 /

Erdei Zsolt nemrégiben 11. alkalommal védte meg WBO félnehézsúlyú világbajnoki címét, így ebből az alkalomból Madár eddigi pályafutásáról készítettünk egy összefoglaló írást. A magyar klasszis 30. profi meccsel a háta mögött számtalan nagy csatán van már túl, így ezek közül bőven volt lehetőségünk kiválasztani a legjobbakat. Lássuk tehát melyek voltak Erdei Zsolt eddigi legszórakoztatóbb, legizgalmasabb és legjobb meccsei profi bunyósként.

5. Hugo Hernan Garay I. (2004. május 8.)
Erdei Zsolt egyik legnehezebb meccsének tekinthető a Hugo Hernan Garay elleni első címvédése. A dortmundi meccsen a bulldog taktikát alkalmazó, folyamatosan támadó és nagyon sokat ütő argentin igencsak feladta a leckét Madárnak, aki gyors balegyeneseivel és remek elmozgásokkal próbált operálni. A sokak szemében véleményes meccsen Erdei nagy küzdeni tudásról, nagyfokú alkalmazkodóképességről és kiváló taktikai érzékről tett tanúbizonyságot. A látványosan bokszoló Garay azonban pontosságban nem tudta felvenni a versenyt a magyar klasszissal, aki hajszálnyival ugyan, de legyőzte az azóta is nemezisének számító dél-amerikait. A pontozók végül többségi döntéssel a világbajnokot látták jobbnak, de a meccs szorosságát mutatja, hogy nem sokkal később a világszervezet nyomására visszavágót is rendeztek a két bokszoló között. Az idő távlatából nézve a Garay elleni győzelem volt talán Erdei profi karrierjének legértékesebb és legnagyobb volumenű győzelme, hiszen az argentin azóta a WBA világbajnoki címét is begyüjtötte bizonyítva ezzel, hogy a közvetlen élvonalba tartozik. 

4. Mehdi Sahnoune (2005. október 22.)
Vitathatatlanul ez volt Erdei karrierjének egyik legizgalmasabb és legdrámaibb meccse. A korábbi WBA világbajnok Shanoune az egész mérkőzés alatt sokat ütött és folyamatosan nagy bombákkal szórta a meccs második felére elfáradó világbajnokot. Erdei mozgása a középső menetekre teljesen szétesett és többször is a padlózás szélére került, de hihetetlen akaraterejének köszönhetően sikerült átvészelnie a kritikus időszakot. Az utolsó menet előtt mindkét bunyós bizonytalan lehetett a pontozást illetően, hiszen nagyon szoros és kiegyenlített csatát láthattak szurkolók. Az utolsó etapban azonban hatalmas fordulat következett be, hiszen Erdei megrázta magát és egy bődületes jobbegyenessel nagyon komolyan megrendítette kihívóját, aki a kötelekhez szorulva számtalanul nyelte be Madár pofonjait, így Joe Cortez vezetőbíró kevéssel a végső gongszó előtt leléptette Shanounet. Ezen a meccsen Erdeiről megtudhattuk, hogy nemcsak kivételes technikai képességei és gyorsasága emeli a félnehézsúly legjobbjai közé, hanem akaratereje és szívóssága is.

3. Yuri Barashian (2009. január 10.)
Madár legutolsó meccse érdekes körülmények között került megrendezésre, ugyanis Barashian már a mérlegelésen elvesztette a lehetőséget, hogy világbajnok legyen mivel átesett az előírt súlyhatáron. A meccset mindezek ellenére megrendezték és Zsolt profi karrierjének talán legjobb hat menetét produkálta ezalatt. A magyar világbajnok a meccs első felében tőle szokatlanul agresszíven bokszolt és remek kombinációkkal, súlyos jobbkezesekkel próbálta megtörni a nálánál jóval nagyobb termetű ukránt. Barashian a meccs második felében már jelentősen feljavult és Madár ekkor már nem sziporkázott annyira, de az egyhangú pontozásos győzelmet egy percre sem tudta veszélyeztetni az ukrán. Az első hat menetben mutatott brilliáns teljesítmény azonban mindenképpen Erdei egyik legjobb profi teljesítménye volt.

2. Thomas Ulrich (2006. július 29.)
Németországban valószínűleg ez volt Erdei Zsolt legnagyobb visszhangot kiváltó győzelme. A helyi kedvenc Thomas Ulrich nem tartozott sohasem a kategória közvetlen élvonalába, de mindenképpen veszélyes nagyot ütő ellenfélnek számított, aki technikailag is a képzett ökölvívók közé sorolható. Ráadásul a német közönség jól is ismerte őt, hiszen korábban számtalanszor vívott főmérkőzést az Universum Box Promotion gáláin. Madár azonban villámgyors feltartó balegyenesekkel már az első menettől kezdve teljesen szétzilálta Ulrich önbizalmát és a korábban rá annyira jellemző fizikális holtpontoknak ezúttal nyoma sem volt a középső menetekben. A 12 menetes meccs során a kiütés ugyan nem lógott a levegőben, de a győzelem vitathatatlan volt, hiszen a két bunyós között hatalmas klassziskülönbség volt. A pontozók végül néhány felvonást Ulrichnak adtak, ami kétségtelenül inkább a kihívóra volt hízelgő, mint a végig parádézó Erdeire. 

1. Julio Gonzalez (2004. január 17.)
A németek szemében legendásnak számító Dariusz Michalczewskit legyőző Julio Gonzalez a WBO félnehézsúlyú övével a derekán nagy magabiztossággal várta a nemzetközileg ismeretlennek számító Erdei Zsolt elleni meccset. A hosszú kezű, kellemetlen stílusú mexikói azonban már az első címvédésén elvesztette bajnoki övét, mivel egy parádés teljesítményt nyújtó, nagyon összeszedett és rendkívül koncentrált magyar bokszolóval találkozott. Madár a meccs első percétől kezdve sakkban tartotta a világbajnokot a gyors balegyeneseivel és a meglepetésszerű ritmusváltásaival. A teljesen tanácstalannak tűnő Gonzalez képtelen volt szinte még menetet nyerni is a rendkívüli napot kifogó Erdei ellen. A 12 menetes meccs alatt Gonzaleznek egy pillanatig sem volt esélye a korábban sokat bírált (elsősorban erőnléte miatt) magyar ellen, aki egyhangú pontozással abszolválta a meccset és a WBO félnehézsúlyú világbajnoka lett.

2009. 01. 18.   Hollywood


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

"Madár" Igazi csapattárs, honfitárs, ízig-vérig csupa szív érző ember akit sajnos nem tudni miért nem nyomtak annyira, véleményem szerint most kéne abba hagynia és veretlen világ bajnokként be vonulni a sport könyvekbe.

    2009-08-23 07:23:36

Akkor legyen NAGY, ha már megverte Antonio Travert, Roy Jonest vagy Bernard Hopkinsot. Na akkor, én is elhiszem, hogy méltó a nagy nevére!
HAJRÁ MADÁR!!!!!

    2009-07-11 13:35:52

te mit szívsz?

» sugar greatest jr   válasz erre
    2009-05-17 18:12:26

MADÁR KELL ERÕSEBB BOKSZOL .MADÁR VILÁGBAJNOK KIRÁLY .

    2009-05-17 16:19:58

Nem tudom... Talán azért, mert azt írta? :D Hameddel meg végülis most valóban egy súlyban vannak... :)

    2009-01-22 19:46:17

Blaze,hogy Erdei jobb-e lehet,boxoljon olyan klasszisok ellen mint Hamed.

» Sándor   válasz erre
    2009-01-22 19:14:42

Blaze,miért kell mindenbe beleértened a nacionalizmust?Nem arról van szó ki magyar ki nem.Boxról.

» Sándor   válasz erre
    2009-01-22 19:13:46

...ehhez semmi köze... :)

    2009-01-22 17:51:57

De, elég jól megy :) Csak egy kicsit sírva fakadtam ettől: "egy magyar és egy brit összehasonlításból ne egy britet hozzál ki győztesként ha már magyar vagy". Ez meg úgy hülyeség, ahogy van, már ne haragudj :) Ha a brit a jobb, akkor ő a jobb, és ennek semmi köze semmi másnak. Az ilyen összehasonlításoknál nem úgy szól a feltétel, hogy ha A bunyós jobb B bunyósnál, vagy ha A bunyós magyar, akkor A bunyós jobb, mint B :)

    2009-01-22 17:41:22

Nyílván két világbajnokra(hiteles) gondoltam, de épp elöbb irtam h kár ez az összehasonlítósdi vagy nem tudsz olvasni?

    2009-01-22 17:26:23

Ez mondjuk nem feltétlenül állja meg a helyét. Egy Nagy Zsolti vs Hamed összehasonlításból pl hozzam ki Nagy Zsoltit, mert ő magyar? :)

    2009-01-22 16:01:14

Sándor butaság összehasonlítani a kettőt, másodszor egy magyar és egy brit összehasonlításból ne egy britet hozzál ki győztesként ha már magyar vagy ráadásul egy Erdei cikknél, szánalmasok vagytok.

    2009-01-22 15:11:35

Sándor ismered azt, hogy irónia? :)

Erdei meg klasszisokkal jobb ökölvívó, mint Hamed, csak nem csinál showt közben.

    2009-01-22 14:14:21

Hamed,Erdei soha nem lesz Hamed szintű.Hamed egy igazi klasszis.Neked mi a véleményed?

» Sándor   válasz erre
    2009-01-22 00:27:30

Hamed Kokótól félt.Jézusom,ne olvass Kill több bulvárlapot,rosszak rád nézve a mellékhatásai.

» Sándor   válasz erre
    2009-01-22 00:26:17

Killjoy,te tényleg ilyen géniusz vagy?

» Sándor   válasz erre
    2009-01-22 00:25:00

Maradjunk annyiban h egy Ruiz elleni derbi nem volt valami kockázatos Jones számára. Hamed az első nagy veresége után visszavonult, egyébként nem is bánta senki, annyira irritáló volt, Barrera bucira verte hálistennek.
ZSolti meg kérjen elnézést, hogy 5 éve világbajnok ilyen remek produkcióval mint a fennt említettek, ááá ,gyerünk fikázzátok ha ez okoz örömet nektek.

    2009-01-21 21:41:24

Nem hiszem hogy szégyenkeznie kellene mindenkinek megvan az ellenfele. Majd ha Erdei annyi világbajnokot és nagy nevet legyőz mint Hamed majd akkor van helye a vitának de addig nincs.

    2009-01-21 17:48:28

Mondjuk Barrera nevetségessé tette a "nagy" Hamedet azon a meccsen.

» Killjoy   válasz erre
    2009-01-21 16:52:44

Ja, ez népbutítás, de amikor azt mondja az rtlklub, hogy Inkin nyert pontozással, akkor meg nem népbutítás. :)
Jó lenne eldönteni, hogy az rtl az népbutít vagy nem.
:D

» Killjoy   válasz erre
    2009-01-21 16:45:20

Hamed is félt Kokotól azért állt ki Barreraval! Röhej az egész.

    2009-01-21 16:16:57

Értelek én, Exe, nem kell mondanod! :) Illetve, nem nekem kell...

Mondom, Roy Jones a leghitelesebb példa a "félelemre"... :DDD

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-01-21 14:38:48

Roy Jones Jr.

Most láthatod te is milyen jó munkát végez a UBP, és az
RTL Klub! Ilyen szintre emelték a népbutítást, a németek
már nem nagyon eszik meg, a magyaroknak meg kötelező!
Egyébként "Killjoy" nem csak az amik nem mernek kiállni, hanem a komplett felsőkategória, az alsó is csak a pénz miatt vállalja!

» The executioner   válasz erre
    2009-01-21 14:22:26

Roy Jones is "félt" Michalczewski-től, azért szedte össze a többi övet, mert "félős"... Nehézsúlyba is azért ment föl, mert "félt"... :)

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-01-21 14:09:06

Mindenesetre jól hangzik, ellenbizonyíték meg nincs :)
Szóval igazabb, mint nem.

» Killjoy   válasz erre
    2009-01-21 13:40:21

Killjoy

Hagyjuk már ezt a NEM MERNEK KIÁLLNI ELLENE-sztorit... :)))
Ez borzasztó! :)

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-01-21 12:22:25

Pont tegnap sikerült megnéznem a Barashian elleni meccset. Nagyon jó volt. Erdei bebizonytotta, hogy azért nyújt unalmas teljesítményt, mert félgőzzel is simán veri akiket odaraknak elé. Egyszer azt is, mondta, hogy ha így se mernek ellene kiállni az amerikaiak, akkor hogy mernének akkor, ha megmutatná mit is tud valójában. Én elhiszem neki, hogy bárki ellen van jó esélye és tud ennél még élesebben is harcolni.

» Killjoy   válasz erre
    2009-01-21 11:41:23

Klassz cikk, gratulálok!
Alapjában véve egyetértek a sorrenddel, apró különbség: nálam a Sahnoune meccs előrejön a második helyre. Az akaraterő győzelme miatt.
Johnsont, Woodsot, Tarvert Zsoltinak!

» Terence Hill   válasz erre
    2009-01-21 00:21:13

off. amúgy a kis kedvencem Ivan is öt éve bajnok, csak ő közben ugrott egyet.

    2009-01-20 23:22:55

Chico

Így van Én nem Narvaezre gondoltam ez meg sem fordult a fejemben.

    2009-01-20 21:31:28

A konkurencia eleve sokkal kevesebb, mint a "normál" súlycsoportokban...
Ha meg még címet sem egyesítenek sosem, akkor meg nem is olyan nehéz dolog bajnoknak marad maradni...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-01-20 20:06:03

Több dologtól függ ez, hogy ki meddig maradhat bajnok...
Szerintem az a döntő, hogy általában a kisebb súlyokban, konkrétan a légsúlyban a címegyesítés ismeretlen fogalom...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-01-20 20:03:40

Lehet itt nem őrá gondolt Hamed...

    2009-01-20 20:00:24

Hát Narvaeznek sok jó meccse volt és sokszor bokszolt idegenben. Minden tekintetben nagyon hiteles bajnoknak tekinthető, aki nem szorult nagyon a pontozók jóindulatára egyszer sem.

» Hollywood   válasz erre
    2009-01-20 19:55:01

Az hogy ki meddig világbajnok az nagyban függ az ellenfelek minőségétől és a bírók jó indulatától.

    2009-01-20 19:52:27

"Egy darab. Most olvastam valahol."

Ezen nem sokat kellett gondolkoznom, mert sok éve bújom már a ranglistákat... Ez az egy:

Omar Narvaez - WBO flyweight champion

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-01-20 19:51:16

Egy darab. Most olvastam valahol.

» Hollywood   válasz erre
    2009-01-20 19:03:05

Azért akárhogy isnézzük 5 éve már világbajnok Zsolti. Kiváncsi lennék, hány régebben uralkodó világbajnok van jelenleg.

» Vlagyi   válasz erre
    2009-01-20 18:54:36

Meg Sahnounenak is volt egy verekedése, valami NightClubnál. Nemrég kapott 3 évet, de úgytudom ez még nem jogerős.

» leibigab   válasz erre
    2009-01-20 18:42:45

Erdei óta nem meccselt. Állítólag amúgy sem vetette meg az éjszakai életet, gondolom a veresége után sem. Meg gondolom a menedzsmentje is inkább Tiozzot nyomta (volna), nem őt. Plusz volt ott valami botrány is a menedzsmentje körül, lehet az sem tett jót neki, meg Tiozzonak sem.

    2009-01-20 17:26:09

Nekem a Sahnoune meccs az 1. Tényleg vele azóta mi lett?

    2009-01-20 17:06:27

Fixpont
Semmi különösebb oka nincs annak, hogy ez a cikk most készült. Volt már ilyen Wladimir Klitschkoról, Joe Calzagheról is. Nem fog Madár visszavonulni szerintem még egy ideig. Egyszerűen most jött össze annyi meccs Erdeitől, hogy már lehetett egy ilyenbe gondolkodni és nem kell erölködni, hogy összeszedjünk öt normális meccset.

Calogero
A cikkekben a profiboksz.hu soha nem fogalmazott meg éles, kemény kritikát egyetlen magyar bunyóssal szemben se és ezen nem is igazán szeretnénk változtatni. Ha bírálat volt is, akkor az óvatosan volt leírva, mert nem az a célunk, hogy kellemetlen helyzetbe hozzuk a bokszolókat. Erdei egy öt éve uralkodó világbajnok, aki messze-messze minden idők legjobb magyar profi bokszolója. Miért sértegetnénk, inkább örölünk neki, hogy van egy ilyen bokszolónk. Reméljük még jó sokszor meg fogja védeni a világbajnoki címeit és büszkék lehetünk rá.

A cikkhez írt gratulációket pedig természetesen köszönöm.

» Hollywood   válasz erre
    2009-01-20 16:54:47

» The executioner
Racz Felix bunyosai hol is vannak ma mar??

» Megalodon   válasz erre
    2009-01-20 16:23:46

Nekem az Ulrich elleni meccs lóg ki ebből a listából olyan szempontból, hogy az egy alvós meccs volt, egyoldalú veréssel. A többi vagy magasfokú, látványos iskola volt, vagy fordulatos, izgalmas meccs. A Garay elleni kimondottan keményre sikerült, és szerintem sokan még mindig nem a megfelelő szinten kezelik azt a meccset, csupán Garay (el)ismeretlensége miatt. Sem az ellenfelek listája, sem a meccseken mutatott bunyó nem lefitymálandó. Tudomásul kell venni, hogy 1-2 bunyós kivételével az európai bunyósok nem témák az usában. Így a kinti, egymás közt körmérkőzéseket vívó bunyósoknak nem téma egy Madár elleni meccs. Ha olyan gyengusz lenne Zsolti, mint azt sokan gondolják, akkor lehet rámentek volna már az övére, mert olcsó övnek gondolnák. Ezért kéne minden követ megmozgatni egy Woods, majd Johnson elleni meccsért, hogy ez változhasson. Most már lassan bele is férne Zsolti karrierjébe.

    2009-01-20 14:52:42

ha jol emlexem Zsolti celozgatott egy kerek szamra, ami elerese utan visszavonul....

» greenmachine   válasz erre
    2009-01-20 14:34:28

Remek összefoglaló,köszönjük!Én még reménykedem hogy a mostani első leszorul legalább a harmadik-negyedik helyre.

» ogreface   válasz erre
    2009-01-20 14:31:21

na,azért lehet a kákán is csomót találni...

» superman   válasz erre
    2009-01-20 14:25:06

En meg akkoriban biztam egy Darius - Erdei meccsben. :-)

» fixpont   válasz erre
    2009-01-20 14:17:23

Ezek közül talán a Gonzalez elleni meccset nézném meg újra, szóval részemről ennyire voltak "nagyok" ezek az összecsapások. A cikknek eléggé "mi nem kritizáljuk a magyar ökölvívókat" célja van... :)

» calogero198   válasz erre
    2009-01-20 14:11:14

Egyetértek "kefi"-vel,
nem akarok semmi negatívat írni Erdei meccseiről,
de ha ezek a meccsek egy feltörekvő huszonéves bunyósnál
lennének a legjobb meccsek, akkor még figyelemre
méltóak lennének, de így sajnos szánakozok, hogy egy
világbajnok profi bokszoló karrierje végén ezek az ellenfelek,
és meccsek a legjobbak!
Ha valaki külföldön olvasná ezt a cikket, aki ért a bokszhoz,
de nem tudná ki Erdei, akkor azt gondolná, hogy egy karrieje
közepén lévő bunyós legjobb meccsei!
Sajnálom, hogy eltékozolta a tehetségét, mert lehetett volna
másként is, sokra vihette volna, ha nem az UBP-hez kerül,
mert itt a divat a "veretlenségi mítosz" és görcsösen ragaszkodni
az övhöz, rizikó nélkül! Ahogy ezt Rácz Félix is megmondta, és
még sokan mások!
Csak remélni tudom, hogy majd pár év múlva Karesznál nem
ilyen ellenfelek ellen lesz a legjobb 5 meccs!

» The executioner   válasz erre
    2009-01-20 14:10:01

Jo cikk de....miert? Es miert eppen most? Te mar tudsz valamit? Ez amolyan sportoloi nekrolog mar az utolso felvonas elott? Ilyen osszegzest aktiv sportolonal nemigen szoktak csinalni...

» fixpont   válasz erre
    2009-01-20 14:05:34

Akkor lenne igazán jó, ha ezek lettek volna a legrosszabb meccsei.

    2009-01-20 13:02:29

Remek írás, köszönet érte! Fasza lenne ezt angolra fordítani és felrakni valamelyik nemzetközi bokszoldalra... Álom, álom, szép álom...

    2009-01-20 12:40:06

Köszi szépen jó kis cikk és jó volt kicsit felidézni ezeket a mérkőzéseket.

    2009-01-20 12:24:05

Nagyon szuper cikk jo kepekkel!!!
Annyit azert hozzatennek hogy Mehdi Sahnoune ellen Zsolti serulten bokszolt, es azt hiszem az nem kicsit hatraltato tenyezo volt egy ilyen kemeny ellenfel ellen.Szerintem erdemes lett volna ezt is megemliteni!!

» Megalodon   válasz erre
    2009-01-20 11:16:20

Nekem a képek (is) tetszenek nagyon :) Főleg remek megelőző és kontra ütések közelharcban. Szép válogatás minden szempontból :)

    2009-01-20 11:05:13

Nagyon jó cikk lett, gratula hozzá! Sőt mi több, teljesen egyetértek a rangsorral!

» chubba   válasz erre
    2009-01-20 10:49:21

Csatlakozom a cikk méltatóihoz, Madár is megérdemli most a méltatást és sztem is ezek voltak a legemlékezetesebb meccsei.Remélem az universum vezetőinek is feltűnik majd,hogy Madár a legnagyobb nevű ellenfelek ellen nyújtotta a legjobb teljesítményeit és egy esélyesebb ellenfél hatására csak többet hozott ki magából általában.

» superman   válasz erre
    2009-01-20 10:41:37

Remek cikk:D Barashian ellen soha nem volt úgy megfogva mint Garay, annak ellenére, hogy bődületeseket üt az ukrán. Én azt is kijelenteném, hogy ütésállósága se rossz de semmi kép nem üvegállú.

    2009-01-20 10:15:22

Nekem a Sahnune elleni meccs volt a kedvencem, hihetetlen izgalmas meccs volt az.

» Miskolci   válasz erre
    2009-01-20 10:15:02

Abszolút egyetértek az "elsô helyezettel"! És nekem az a meccs kifejezetten tetszett is!

» Nikike   válasz erre
    2009-01-20 10:05:57

Igen, többek közt én is, ez nagyon jó lett :-) Egyébként én szeretem még a Lakatus elleni meccset is, de jogos, hogy az nem fért be ide. Még annyit esetleg hozzáfűznék, hogy Sahnoune ellen szerintem inkább a bordasérülésnek volt betudható Erdei holtpontja a meccs közepén, mint az ellenfél ütéseinek, de persze ezzel lehet vitatkozni.

    2009-01-20 09:43:26

Hát, ilyen írások miatt szeretek ide járni :)

    2009-01-20 09:38:38
Ugrás az oldal tetejére