×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

A 10 legjobb ökölvívó, aki sosem volt kiütve

2013-08-17 06:21:51 /

Semmi sem olyan egyértelmű a sport világában, mint a kiütés. A brutalitása megkérdőjelezhetetlen, a találat maga lélegzetelállító. Nem számít a hírnév, a legyőzöttek névsora – a KO bárkit elérhet. Akad azonban néhány ember a boksz történelmében, akiknek a gránit állnak, vagy a megállíthatatlan akaraterőnek köszönhetően sikerült elkerülnie a szinte elkerülhetetlent.
A teljesség igénye nélkül nézzük meg, kik lehettek a sport történetének 10 „legkiüthetetlenebb” versenyzői – ABC sorrendben :



 

Charley Burley  82-12-2 (50 KO)


Charley Burley a boksztörténelem egyik legjobban került bunyósa volt. Jake LaMotta, Tony Zale, Henry Armstrong, Sugar Ray Robinson – vagy éppen a managereik – sem akartak ujjat húzni vele. Egész egyszerűen túl jó volt. Csúcsformában bárkit megvert volna nagyváltótól középsúlyig. A távolságtartása mesteri volt, időzítése majdnem hogy természetfeletti.
 1936 szeptemberében kezdte profi pályafutását és kevesebb mint 2 éven belül legyőzte a Hall of Fame tag Fritzie Zivic-et, majd 2 hónapra rá 15 menetben kipontozta a Cocoa Kid-et a színes bőrű váltósúlyú világbajnoki címért. 1942-ben újból legyőzte Zivic-et, majd olyan kiválóságok skalpjait gyűjtötte be, mint Jimmy Leto, Nate Bolden, Antonio Fernandez vagy a 220 fontos nehézsúlyú Jay D. Turner és hatalmas verésben részesítette az ugyancsak Hall of Fame tag Holman Williams-t.
 Burley-nek ugyan „rendes” világbajnoki címet nem sikerült szereznie, de több későbbi világbajnok skalpja is ékesíti a mérlegét (Archie Moore, Ezzard Charles). 1992-ben, 75 évesen hunyt el.

 
 

Kid Gavilan  108-30-5 (28 KO)


 A „Kubai Sólyom” brilliáns, rendkívül technikás ökölvívó volt. Amit nem vagy képes eltalálni, az nem tudod kiütni – sikerült egy életre megtaníttatni az ellenfeleivel. Minden idők egyik legjobb váltósúlyú bunyósa volt, egyes vélemények szerint csak Sugar Ray Robinson előzheti meg a képzeletbeli ranglétrán. 22-23 éves korában kétszer nézett farkasszemet a legendás Robinsonnal, mindkét esetben pontozással maradt alul. Miután Sugar Ray középsúlyba vándorolt, Gavillan 5 esztendőn keresztül uralta a váltósúlyt, 1950-ben legyőzte Billy Graham-et, majd 1951-ben, Johnny Bratton felett aratott győzelme után végre felült a váltósúly trónjára és megszerezte a világbajnoki címet. Az ezt követő 4 évben olyan ellenfeleket győzött le, mint Bobby Dykes, Ralph Zanelli, Gil Turner, Chuck Daveny valamint a Hall of Fame tag Carmen Basillio és Billy Graham (még két alkalommal).
 1954-ben kisérletet tett a középsúlyú világbajnoki cím megszerzésére, azonban szoros, többségi döntéssel
maradt alul Bobo Olson-nal szemben. 2003-ban, szívroham következtében, 77 évesen hunyt el.



Mike Gibbons     113-10-9 (38 KO)

133 mérkőzés, csupán 10 vereség – és egy sem kiütés! 1887-ben született, 20 évesen, 1907-ben állt profinak. Bár világbajnoki címet sosem nyert, 1917-re a világ legjobb középsúlyú – valamint kora súlycsoportoktól független legjobbjaként tartottak számon. 15 éven keresztül aprította a váltósúly és középsúly legjobbjait. Olyan skalpokat gyújtott be, mint Gus Christie , Jimmy Clabby , Willie "KO" Brennan, Young Ahearn, Al McCoy, Bob Moha, Eddie McGoorty, George Chip, Soldier Bartfield , Leo Houck, Silent Martin, Augie Ratner, Chuck Wiggins és a Hall of Fame tagok közül Harry Greb, Jack Dillon, Ted Kid Lewis és Jeff Smith .
1958-ban beválasztották a Ring Hall of Fame tagjai közé, valamint 1992-ben a Nemzetközi Hírességek csarnokába is. 69 évet élt.




Marvin Hagler     62-3-2 (52 KO)

 A „Csodálatos” Hagler a boksztörténelem egyik legszeretettebb figurája, 80-as évek legmeghatározóbb középsúlyú alakja volt.
 Profi pályafutása kezdete 1973-ra datálódik, 1979-ben szerzett világbajnoki címet, amiket aztán 1987-ig, Sugar Ray Leonard elleni vereségéig ki sem adott a kezéből. A 80-as években 16 győzelmet aratott, abból 14-et kiütéssel – 12-t címmérkőzésen. Legyőzöttei között olyan nevek találhatóak, mint Vito Antuofermo, Roberto Duran, vagy Thomas Hearns. Beválasztották a Nemzetközi – és a Világ Boksz Hírességek Csarnokába, megkapta az Évtized Bokszolója címet, két alkalommal az Év Mérkőzésének résztvevője. Jelenleg a BBC szakkommentátora.



Eder Jofre    72-2-4 (50 KO)

Jofre-t a valaha élt legjobb harmatsúlyú ökölvívóként tartják számon. Beceneve is stílszerűen az „Arany Harmat” volt.
Dél-Amerika kitakarítása után 1960-ban kezdte meg Észak Amerika meghódítását, és Eloy Sanchez kiütésével megszerezte a harmatsúlyú világbajnoki övet. Innentől kezdve 5 éven át nem talált legyőzőre, majd 1965-ben szoros, pontozásos vereséget szenvedett Fighting Harade ellen. Egy évvel később megpróbált visszavágni Harada-nak, de ismét alulmaradt. Ekkor úgy döntött, hogy szögre akasztja a kesztyűket, ám 1969-ben visszatért – akkor már pehelysúlyúként. Pályafutása második felvonása alatti 10 évben nem talált legyőzőre, 1973-ban pedig újból világbajnoki címet szerzett az új súlycsoportjában. Minden idők egyik legsikeresebb visszatérése fűződik a nevéhez.
 Jelenleg Sao Paoloban él és kiváló egészségnek örvend, 2010-ben, 74 éves korában saját fitnessz videója jelent meg.

 

Rocky Marciano   49-0-0 (43 KO)

Marciano nevéről két dolog ugrik be rögtön a rajongóknak: az oroszlán szíve és a makulátlan rekordja. És mivel nem talált legyőzőre, így mindenképpen helye van a mostani felsorolásban.
1952-ben szerezte meg a nehézsúlyú világbajnoki címet Jersey Joe Walcott legyőzésével, amit 6 további alkalommal sikeresen meg is védett. Sikerét tetőzi, hogy 180 centis magasságával kifejezetten kis nehézsúlyúnak számított és még így sem szenvedett el sohasem kiütést. Olyan nagyütő ellenfelek, mint Archie Moore vagy Joe Louis (akiknek együttes kiütéses győzelme majdnem eléri a 200-at) sem voltak képesek kiütni Marciano-t (bár Moore-nak egyszer sikerült leütnie).
 Talán mondani sem kell, hogy Marciano bekerült a Boksz Hírességek Csarnokába és ez idáig ő az egyetlen nehézsúlyú világbajnok, aki nem szenvedett vereséget karrierje során. 49 győzelméből álló veretlenségi rekordját többen próbáltak megdönteni, de a mai napig ez senkinek sem sikerült. 46. születésnapja előestéjén, 1969-ben repülőgép szerencsétlenségben hunyt el.

 

Packey McFarland      105-1-7 (50KO)

Korának legrafináltabb bunyósa volt. Karrierje csúcsán megüthetetlennek és ezzel egyidejűleg legyőzhetetlennek tartották. Egyetlen vereséget karrierje legelején, 1904-ben könyvelte el.
Õt tartják a legjobb, világbajnoki címet soha nem szerzett bunyósnak a boksz történelmében. Olyan kiválóságokkal bokszolt, mint Kid Goodman, a korábbi pehelysúlyú világbajnok Benny Yanger,  Kid Herman, Jimmy Britt, Leach Cross, Owen Moran, Harlem Tommy Murph, Matt Ells, Ray Bronson , valamint a legendás Jack Britton (2 alkalommal). 1909 és 1913 között a legjobb könnyűsúlyú bunyós volt. 1913-ban aztán visszavonult, majd 1915-ben visszatért, hogy megszerezze a középsúlyú övet az akkori legjobbtól, Mike Gibbons-tol. A mérkőzés döntetlennel végződött, viszont sokan McFarland győzelmére esküdtek.
1936-ban, 47 évesen egy a szívét megtámadott fertőzés következtében hunyt el.



Carlos Monzon      87-3-9 (59 KO)

Monzon volt a sebesség, erő, technika, agresszió és kifáraszthatatlan akarat tökéletes keveréke. Õ volt az abszolút ura a ringnek.
1963-ban kezdte a profi pályafutását és 18 hónapon belül be is gyűjtötte a karrierje összes vereségét. A következő 13 évben megállíthatatlan lett. 1970-ben megszerezte a WBC, valamint WBA világbajnoki címeit és a 70-es évek középsúlyának egyeduralkodójává vált. 14 alkalommal védte meg a címeit. Az akkori középsúlyú elit zöme (Denny Moyer, Fraser Scott, Tom Bogs, Bennie Briscoe, Jean-Claude Bouttier (2 alkalommal), Gratien Tonna, Tony Mundine, Tony Licata, Rodrigo Valdes (2 alkalommal) , valamint a Hall of Fame tag Jose Napoles es  Emile Griffith is) megpróbálta letaszítani a trónról, minden esetben sikertelenül. Bár utolsó mérkőzésén meglátogatta a padlót, győzelme így sem forgott veszélyben. 1977 augusztusában bejelentette a visszavonulását. Magánéletében zűrös figuraként volt ismert, 1989-ben 11 éves börtönbüntetésre ítélték emberölés vádjával. 1995-ben kimenőt kapott a börtönből, majd a visszatéréskor autóbalesetet szenvedett és a helyszínen, 52 évesen életét vesztette.

 

Barney Ross     74-4-3 (22 KO)

9 éven át Ross tornádóként söpört végig 3 súlycsoporton és amerre járt, csak pusztítást hagyott maga mögött. Kibokszolta a bokszolót, megverte a verekedőt és karrierje csúcsán csupán 2 vereséget könyvelt el – természetesen kiütni senki sem tudta. Habár karrierje utolsó mérkőzésén nagyon közel került a megsemmisítéshez: 1931. május 31-én Henry Armstrong ellen tette kockára a váltósúlyú világbajnoki címét. Armstrong hatalmas verésben részesítette (bar leütni így sem sikerült őt), Ross könyörgött a bírónak, hogy ne állítsa le a mérkőzést és hatalmas szívének és akaratának köszönhetően a végigállta a találkozót.
 A 30-as években 3 bunyós uralta a láthatárt, Jimmy McLarnin, Tony Canzoneri és természetesen Ross. A boksztörténelem könyvekben csak „Szent Háromság”-nak nevezett trióban Ross 2 alkalommal is legyőzte a másik két riválisat és ezzel méltán neveztek a kategóriája uralkodójának.
 1967-ben, 57 évesen halt meg.

 

Gene Tunney      80-1-4 (48KO)

Tunney hatalmas stratéga volt. Stílusa a sakkhoz volt hasonlítható, taktikus és átgondolt. Nem volt túl népszerű az olyan verekedők között, mint Jack Dempsey, Harry Grebb vagy Mickey Walker. Természetesen ez nem azt jelentette, hogy unalmas jabmester lett volna, szívesen leállt verekedni, ha úgy támadt kedve, de mesterien tudta alkalmazni a balegyenest, amivel rendszerint megelőzte és irányította ellenfeleit. Remekül alkalmazkodott az ellenfele stílusához és kifinomult lábmunkájának köszönhetően rendre győztesen hagyta el a szorítót.
 Egyetlen vereségét Harry Grebb ellen jegyezte, akinek 4 alkalommal is visszavágott. Karrierje során egyetlen alkalommal volt padlón, a Jack Dempsey elleni második mérkőzésen, amely „A hosszú számolás ” néven híresült el. Dempsey a hetedik menetben padlóra küldte Tunneyt, majd a semleges sarokba küldték. Dempsey azonban nem mozdult, diadalittasan bámult a földön fekvő Tunney-ra. Amikor a bíró elkezdett számolni, már legalább 8 másodperce volt a földön Tunney és így is csak a 9-re tudott felállni. Dempsey nem tudta befejezni a mérkőzést és végül Tunney győzött pontozással. Tunney 81 éves korában, 1978-ban hunyt el.



Végül néhány legenda, akik 1 "kiütéses" vereségükkel éppen, hogy lemaradtak a 10-es listáról:

Muhammad Ali  56-5-0
Jack Britton  239-57-44
Tony Canzoneri  141-24-10
Tommy Gibbons  95-5-5
Jimmy McLarnin  55-11-3
Carlos Ortiz  61-7-1
Sandy Saddler  144-16-2
Michael Spinks  31-1-0
Freddie Welsh  122-29-16
Teddy Yarosz  107-18-3

A bleacherreport.com cikke alapján fordította és szerkesztette Tóth Zoltán (zolimt), 2013.08.11.


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Ismael Laguna, Joey Archer, Billy Graham...Nem kis bokszolok voltak raadasul

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-07-17 15:21:28

A Rigo-típusú kontrabunyósnak elvileg nem a kivárásos taktika fekszik legjobban, hanem éppen az, amikor valaki jön előre (igaz, gyakorlatilag neki a kivárás még inkább kedvez, mert képességekben és tudásban az ilyen típusú bunyóban mindenki felett áll és ha nincs rajta teljesítménykényszer, akkor így bárkit verne 

Le is írtad a lényeget, Morales nem együtéses nagyütő, mint Donaire ,nem is olyan gyors ügyes mint Loma, és Rigo az aki tört már el állat..

» Masvidal   válasz erre
    2020-06-04 14:31:43

@superman: Le is irtal mindent ezzel kapcsolatban. Teljesen Egyetertek.

» sarkozi robert   válasz erre
    2020-06-04 11:29:09

@Sarkozi Robert: A Rigo-típusú kontrabunyósnak elvileg nem a kivárásos taktika fekszik legjobban, hanem éppen az, amikor valaki jön előre (igaz, gyakorlatilag neki a kivárás még inkább kedvez, mert képességekben és tudásban az ilyen típusú bunyóban mindenki felett áll és ha nincs rajta teljesítménykényszer, akkor így bárkit verne rendkívül eseménytelen és unalmas meccsen). Ezért nem írnám le még Morales ellen sem, szerintem a pontos kontrái ülnének az előre nyomuló Moralesen is, tehát a meccs ott dőlne el, hogy ezekkel meg is tudná állítani és elbizonytalanítani a mexikóit, vagy Morales meccseinek többségéhez hasonlóan ezek után Morales pillanatai következnének, aki utolérné a kubait és elhelyezne rajta egy sorozatot. Azért én egyáltalán nem zárnám ki az első verziót sem, ha Zahir Raheem is megcsinált valami hasonlót Morales-szel, akkor a nála sokkal jobb Rigondeaux sem lett volna esélytelen erre. De persze joggal mondhatnád azt is, hogy ez már Morales számára kedvezőtlen súlycsoportban és nem a csúcs Morales-szel történt, ezért magam is a 2. verziónak adnék több esélyt. A csúcs Rigondeaux-t talán pont egy ilyen bunyós verhetné, aki a harci moráljának, keménységének, fizikai fölényének, szintén jó képességeinek és magas szintű technikai tudásának köszönhetően rá tudná erőltetni a saját bunyóját Rigondeaux-ra, anélkül, hogy az el tudná bizonytalanítani.

» superman   válasz erre
    2020-06-04 10:19:18

@kovban: Szerintem se....

» robhalford   válasz erre
    2020-06-03 23:46:56

@Sarkozi Robert: Fene se tudja. Sztem kispehelyben senki nem tudta volna Rigot megverni. Na persze, ha nem minimumon pörög. A fölött meg Loma is....

» kovban   válasz erre
    2020-06-03 23:05:40

@kovban: persze csakis csúcsformájukban kepzelem el en is a meccset. A Donaire elleni Rigot hasonlitom a 98-2000 közötti Moraleshez.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-03 22:33:38

@Masvidal: A Mayweather vs. Marquez es a Rigo vs. Donaire teljesen mas mérkőzések voltak, mindkét esetben ket kontra bunyós talalkozott egymassal ahol a gyorsabbik, jobban mozgo, (May esetében raadasul méretben is nagyobb) győzött.
Véletlenül sem hasonlitanam össze Morales bunyóját Marquez vagy Donaire-val, es igy a meccs kép sem lehet hasonló.
Morales Kispehelyben azert elég nagy ütőnek számított szerintem, raadasul naturalisan is nagyobb volt Rigonal, de meg Donairenal is.
Azt sem mondtam hogy Rigo biztos leallna verekedni, csak azt hogy ellene mar egyaltalan nem mukodne ugy Rigo fegyverarzenalja, es szerintem bedaralná őt Morales, vagy TKO-val vagy feladással.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-03 22:21:58

@Sarkozi Robert: Feladtad a leckét! Gondolkozom, hogy az egyik legnagyobb kedvencem (El terrible) vajh elverné-e a másik kedvencemet.....Na persze csúcs formában...

» kovban   válasz erre
    2020-06-03 22:12:57

@Sarkozi Robert: Nagy szive volt Moralesnek de még kimondottan nagyütőnek se tartom, probálni mászni Rigóra aki kimozogná keresztbeveregetné néha, de tuti nem állna le vele verekedni, ..
Kb. Ilyen May vs Marquez meccshez hasonlóra számítanék!

» Masvidal   válasz erre
    2020-06-03 21:05:44

@Masvidal: Meg ha kozben is utnie Rigo, akkor sem tudna hatralasra kenyszeriteni Moralest a feje es szíve miatt. Ilyenkor pont hogy még jobban felpörgette a fordulatszámot Morales, ez eleg jellemző volt rá, pl Ayala eléggé közbeverte es Morales meg mosolygott eggyet majd még jobban felporgott.
Ebben azert elegge eltér Donairetol akinek nem volt ennyire jo a vedekezese könnyebb volt eltalalni, megàlljra kényszeríteni es eleve a balkontrákra behelyezkedve inkabb kivárt( hát Rigo ellen ez pont nem a megfelelő taktika volt) . Arrol nem is beszelve hogy Méretben minden tekintetben nagyobb Morales mint a két emlitett uriember. Reachben konkretan 10 cm előnyben volt Morales Donairevel szemben.

En se Méret, se stilus, se ütőerő tekintetében nem latom Rigo mikepp allitana meg Moralest. Teljesen eltérő minden szempontbol mint Donaire.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-03 16:45:07

@Sarkozi Robert: Igen viszont rigo akkor üt közbe jó ütemben, mikor az ellenfél támad ,ez könnyen óvatosságra intené Moralest ,a kiütés nem csak az ütőerőn múlik, hanem az időzítésen Rigo ebben zseni..

» Masvidal   válasz erre
    2020-06-03 15:21:53

a cikk jó. megkéne fordítani a helyzetet és kellene 1 olyan cikket írni hogy a 10 legtöbbet kiütött boxoló.

    2020-06-03 14:44:26

@superman: Szerintem itt annyira nem lenne döntő tényező Rigo ütőereje, Moralesnél jobb álla nem nagyon volt senkinek akikkel Rigo találkozott. Ha Barrera es Pacquiao uteseivel elbirt Morales(egy darabig), akkor Rigo uteseivel is bírna. Raadasul az említett két bokszoló jóval nagyon fordulatszamon zuditották az ütéseit mint Rigo.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-03 11:34:41

@Sarkozi Robert: Szerintem ott az lenne a döntő, hogy Rigo ütéseit mennyire érezné meg Morales. Ha komolyan meg tudná rendíteni Rigo a meccs elején (mert szerintem azért annyira nem védekezett jól Morales, hogy a kubai ne találná el), akkor jó esélyei lennének Morales kibokszolására, de ha nem, akkor a mexikói kegyetlenül bedarálná.

» superman   válasz erre
    2020-06-03 11:11:07

@fixpont: Szerintem olyan nyomast helyezne volna Rigora hogy végül behuzna a meccset, Morales nagyon jol vedekezett, raadasul.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-03 11:02:02

@Sarkozi Robert: megneztem volna Rigo ellen a legjobb Moralest a legjobb Rigo ellen 122-ben

» fixpont   válasz erre
    2020-06-03 10:19:04

@kovban: Koko eleg jol latta a dolgokat. Morales es Barrera szintje teljesen mas volt mint Hamed korabbi ellenfelei, egy lapra sem lehet tenni őket. Mindketten hatalmas bunyosok voltak, es bizony talalkoztak Hamednel jobb bunyosokkal es azokon is nagy teljesitmenyt nyujtottak.
Pont valamelyik nap nézegettem Kispehelysulybol Morales meccseket, elkepesztő volt az ember, minden idők legjobb Kispehelysulyu bunyosa(Barreraval együtt) .

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-03 10:01:43

@kovban: Barrera elleni is kevés lett volna bármikor, azért az egy iskolabunyó volt, az ő szintjükhöz már kevés volt Hamed kissé képzetlen bunyója ,ezen a szinten nem lehet lógatott kézzel hajolgatni, ehhez Hamed nem tudott felnőni......Persze egy ösztönös zseni volt ettől függetlenül!

» Masvidal   válasz erre
    2020-06-03 08:53:30

@kovban: Így van,sosem tudjuk meg.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-03 08:11:30

@robhalford: Koko anno azt mondta - persze akkor, amikor még Hamed veretlen volt -, hogy Morales ötször jobb a Hercegnél. Nem tom, hogy top formában mire lett volna képes Naz, de sztem Morales ellen bármelyik formájában elvérzett vna. De ez csak egy vélemény.

» kovban   válasz erre
    2020-06-03 07:56:57

@yoda: Tényleg Bowe sem volt kiütve soha.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-03 07:54:17

@Sarkozi Robert: Szerintem meg egy top Hamed ellen nem állt volna meg a lábán,de ezt sosem tudjuk már meg.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-03 07:52:37

@ogreface: Egyébként szerintem is megerdemelten győzött Barrera, A Korabbi meccsein olyan teljesitmenyeket tett le az asztalra amilyennel Hamed közel sem talalkozott. Azert ne felejtsük el hkgy Moralest is megruhàzta és aki ellene igy bunyozik az ellen Hamed is kevés.
Micsoda szép idők voltak: Barrera, Morales, István Koko, Corrales, Mayweather, Kostya Tszyu, Mosley, De La Hoya, Hopkins, Roy Jones, Tyson és Lennox Lewis.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-02 23:17:40

@ogreface: Azt mondtam Hirtelen kettő ugrott be, nem azt hogy kettő ilyen eset volt ;-)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-02 23:05:38

@Sarkozi Robert: Akkor itt is bejön az, hogy a kivétel erősíti a szabályt. ;-)

» ogreface   válasz erre
    2020-06-02 22:56:46

Canelo még aktív, mit keresne ezen a listán? Majd ha végérvényesen visszavonul......
Holy nincs a listán, mert le volt ütve párszor, meg ki is volt ütve, DE, ha más aki soha nem volt kiütve is találkozott volna a prime Bowe-val, Lewissal, meg ringháborúkat nyomott volna Mercerrel, leállt volna verekedni Foremannal, akkor nem biztos hogy nem végezte volna a padlón, sok múlik azon is ki az ellenfél.
Hamednek azért Barrerán kívül is volt egy két jónevű, veszélyes nagyütő ellenfele és tény, hogy Barrera ellen a fogyasztás miatt félhulla volt, sérült kézzel.
Ko és Tko között én különbséget tennék, Ali soha nem volt kiütve, igazából a közelében sem járt a kiütésnek, a padlón volt néhányszor, de úgy kelt fel mint aki csak megcsúszott.

    2020-06-02 21:51:43

@ogreface: "En meg olyat nem hallottam hogy valaki azt meselte volna később, hogy azert kapott ki mert a masik jobb volt"

volt pedig ilyen, hirtelen kettő ugrik be, Donaire amikor kikapott Walterstől, vagy pl Leonard amikor kihoztak dontetlenre Hearns ellen, de azt mondta hogy nála Hearns nyert.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2020-06-02 21:15:39

@robhalford: En Hameddel ugy voltam, hogy majd Morales helyre teszi, nem gondoltam, hogy Barrera lesz az elkoveto. Emlekeim szerint akkor nem is sikerult a szalto a meccs elott, ha valaki szereti az ilyen into jeles dolg9kat -vagy into jel lehetett, higy Barrera egy bitang jo bunyos, akit par nagy utes nem igazan hoz ki a lelki bekejebol. Azert kicsit talan Fury visszahozza a showt, mondjuk nala nincs meg az, hogy felrenezel egy pillanatra es az ellenfel mozdulatlanul fekszik (cserebe ez a mutatvany Fury reszereol benne van a pakliban :) ).
Elkezdtek osszehozogatni a nagy meccseket. Volt Rocky story is, visszavagas is, kiutottek Wildert, van egy Alvarez is, aki tomegeket vonz. Szerintem sokaig teszthalott volt a boksz de valami elindult. Lehet a ppv mint olyan, megszunik, de ha fel tudnak noni az uj lehetosegekhez, akkor megtalaljak, hogy adjak el a nezoknek a sportot. Kivattazott bajnokokkal biztos nem,de mostanaban jonnek ossze nagy meccsek (mondjuk ez a virus fene tudja, mennyire tett be).
En azert bizakodom. :)

» bandi78   válasz erre
    2020-06-02 20:03:47

@ogreface: Egyébként a 8hét meg a 16 kiló,plussz az ízületi betegség nem kamu,ergo elég nyomós ok.
De mint mondtam az az ő baja hogy így is vállalta,pusztán a pénzért.
Akár romantikus,akár nem.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-02 19:40:08

@ogreface: Kérdezték,válaszoltam,én sem vagyok annak híve hogy azzal szimpatizáljak aki úgy lép ringbe hogy nem felkészült.
A ló másik oldala amikor alázzák pl Alvarezt,hogy nem hagyott időt,meg leaszalta Kovalevet.
Minden csak nézőpont kérdése.
Hamed ettől függetlenül számomra az egyik legjobb marad,ő és Roy Jones volt számomra az utolsó két mohikán aki showt hozott a bunyóba,és aminek hiánya miatt fog végérvényesen elbukni a sportág szerintem.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-02 19:37:36

@robhalford: Az annyira érdekes és romantikus, hogy szinte az összes nagy bajnoknak van egy története arról, hogy miért húzta be az első vereségét. Én még olyat nem hallottam, hogy valamelyik azt mesélte volna később, hogy azért kapott ki, mert a másik jobb volt. ;-)

» ogreface   válasz erre
    2020-06-02 19:26:02

@Totti: Sanchez ellen eltört a keze,emiatt kihagyott,sosem jött neki rendbe,a Barrera elleni meccsre 8hét felkészülési ideje volt,akkor épp 16kiló túlsúly volt rajta,de a pénz ugye...szóval törvényszerű volt a bukása,ez a felkészülés minden maradék energiáját elfogyasztotta,beinjekciózott kezekkel bokszolt,és bár Calvo ellen nyert még egy kissebb övet,de aki látta a meccset tisztába volt vele hogy ez már nem az a Hamed,nem érdekelte többé a boksz,inkább a család és a biznisz,be is fejezte,huszonévesen,amikor mások a legjobb korban vannak.Talán a fejében is volt baj,ezt nem tudhatom,de ma ahogy nyilatkozik,igaz furcsa "felépítéssel",de nem látom benne hogy zizzent lenne.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-02 18:45:58

@robhalford: "Annak azért oka volt,de az idő csak egy statisztikai adatnak simította,"

Mire gondolsz?

    2020-06-02 18:19:45

@superman: Annak azért oka volt,de az idő csak egy statisztikai adatnak simította,nagyjából ilyen lesz egyszer pl a Canelo-Kova is.
Ma még tudjuk mi miért történt,de 20év múlva már nem emlékszik rá senki.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-02 18:15:42

hát sokat nem mond ez a lista szerintem,egy jó játék a tényekkel,de azért mögé is kell látni :D

fent van a listán azóta maywaether pl. úgyhogy ilyenekkel bokszolt mint mcgregor meg berto karrierje végén,meg sokszor megkapta ugye,hogy unalmasan pötyörészik
értelemszerűen nincs fent a listán mert padlózott stb,egy holyfield pl,pedig valszeg neki all time az egyik legkeményebb álla van miután tolt 2 meccset lennox és tyson ellen,bowe ellen 3at,foreman ellen stb..., ezekből a meccsekből kb 1-2 elég egy embernek az életbe :D
na mindegy azért irtam csak,hogy ebből nem derül ki kinek milyen álla van,sőt igazából ebből a listából semmi nem derül ki,csak a tény,hogy ki nem volt kiütve.

    2020-06-02 18:04:23

@robhalford: Kétségtelenül valamelyest szubjektív minden ilyen lista, de az kevéssé vitatható, hogy Hamed-et az egyetlen igazi klasszis ellenfele egyértelműen verte.

» superman   válasz erre
    2020-06-02 16:58:48

@Masvidal: Stallone is kikölcsönözte a nevét 3 filmjében is.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-02 16:26:41

@superman: Bajnokok voltak,próbáltam innen megközelíteni,nyilván most is vannak esélyesek,akik majd egyszer feliratkoznak,Canelo,Loma,stb.
Nyilván szimpátia kérdése is a dolog,pl Hameddel kapcsolatban nem értek egyet(sztem all time top pehelysúlyú volt),de az biztos hogy sok jó állú nagyszerű bunyós volt,régen és most is,a cikkben felsoroltak is pazar harcosok voltak.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-02 16:25:16

@Masvidal: Canelo-nak még nem ért véget a karrierje, tehát semmiképp nem szerepelhet a listán és a cikk írásakor Toney, Ward és May is aktív volt, így ők sem. Ahhoz, hogy a listán szereplő bunyósok eredményeit ismerjük (és elismerjük), még nem kell látnunk is őket, ennyi erővel mindenkinek a jóságát megkérdőjelezhetnénk, akivel nem bokszoltunk mi magunk, hiszen lehet, hogy akiket láttunk, azok is megrendezett, lebundázott meccseken szerepeltek...

» superman   válasz erre
    2020-06-02 16:24:37

Valőszínűleg Barney Ross nagyobb bunyós volt ,mint Mayweather vagy Ward együtt!

» Masvidal   válasz erre
    2020-06-02 16:17:26

@fixpont: Toney, Ward, May, Canelo, Calzaghe kihagyhatatlanok lennének egy ilyen listáról, nem értem hogy lehet előrébb helyezni olyan bunyósokat akik biztos jók voltak, de nem teljes bizonyosságal mivel nem is láthattuk őket,na mind1...

» Masvidal   válasz erre
    2020-06-02 16:07:36

James Toney sem volt kiütve ha jól emlékszem, pedig ő megmérkőzött pár nagyütővel!

» Miskolci   válasz erre
    2020-06-02 15:52:21

@robhalford: "Sok van,Valero,Calzaghe,Hamed,Valuev stb,de így érdekesebb cikk volt a régi bokszolókkal."
Itt a legjobbakról van szó, azokból pedig nincs olyan sok és azért a régi bokszolók vannak ott, mert ők jobbak voltak :) Valuev semmi esetre sem tartozik a legjobbak közé, Valero sem bizonyított (élesben) a legjobbak ellen, de szerintem még Hamed sem eleget a régiekhez képest. Calzaghe elég jó volt, róla már lehetne vitatkozni, bár a legjobb ellenfeleit nem a csúcsformájukban verte. Marquez nagy harcos volt, de azt nem állítanám egyértelműen, hogy leszoríthatna bárkit a listáról a felsoroltak közül. Mayweather viszont valóban ott lehetne (csak ki helyett? :)).

» superman   válasz erre
    2020-06-02 15:38:47

@fixpont: Canelo szinten belefer a listaba.
Talan meg padlon se volt,nemhogy kiutve.

» miskacarus   válasz erre
    2020-06-02 15:33:04

@robhalford: talan meg Ward az aki odatennek a listara az elmult evekbol May mellett

» fixpont   válasz erre
    2020-06-02 15:06:18

@robhalford: bar ezek kozul akiket felsoroltal sokat szeretek, de csak olyan tennek a listara akinek legalabb volt 10 minosegi (legalabb "B" kategorias) ellenfele, ezeknek meg nem voltak, Maynek meg volt 10 "A" is

» fixpont   válasz erre
    2020-06-02 14:59:53

Érdekes, hogy a jelen nehézsúlyú elitjében nem nagyon van leüthetetlennek tűnő bunyós: Parker, Ruiz nagyon jó állúak, de voltak már padlón. Povetkin, Pulev szintén bírják a strapát, de már voltak kiütve. AJ, Wilder, Takam, White, Chisora, Ortiz, - jó álluk van, de üthetőek. Fury eddig mindig lazán felkelt, de jól ismeri a padlót. Usik is kemény állú, de még kérdés, hogy mennyire.

    2020-06-02 13:25:30

@fixpont: Sok van,Valero,Calzaghe,Hamed,Valuev stb,de így érdekesebb cikk volt a régi bokszolókkal.

» robhalford   válasz erre
    2020-06-02 12:18:45

Bocs Pacquiao 4-szer

    2020-06-02 12:11:11

@zappa: 60 fölötti meccsszám, Pacquiao 3-szor, Barrera, Mayweather, rengeteg címmeccs, és rengeteg jó ellenfél 41 éves koráig bokszolt, kiütni mégse tudták. Még úgy se, hogy pl. Pacquiao ellen honnan kellett visszajönnie!

    2020-06-02 12:10:24

Vitali, nyilván jó álla van, de viszonylag kevéssé lett tesztelve. Már úgy értem a listán szereplő többi bunyóshoz képest. Arábnylag sok olyan meccse volt, ahol alig kapott érdemi ütést.

Én akit odatennék és valszeg már nem is lesz aktív, az Marquez. Ki soha nem ütötték, padlóról is mindig felállt, jó ellenfelek ellen bokszolt, több súlycsoportban, és igencsak le is volt tesztelve az álla.

    2020-06-02 12:07:15

+ most mar May

» fixpont   válasz erre
    2020-06-02 11:55:09

@Thunderstruck: Szerintem az indított ütések számában is.

» Untouchable   válasz erre
    2013-08-31 09:45:55

@bandi78: OFF

"A jobb stratéga kérdés... Szerintem Foremanban azon a meccsen több kihasználatlan lehetőség volt, mint Aliban. Ali szerintem kb kihozta a maximumot magából -az egészségével játszva-, míg Foreman szépen belesétált a jól felépített csapdába. Minden respect Alié, de szerintem mondjuk Steward mesterrel a sarkában azon az estén Ali nem maradt volna talpon Big George ellen. "

Úgy gondolom, hogy Ha valakit "győztesnek várunk", de mégis veszít, akkor hajlamosabbak vagyunk azt feltételezni, hogy "több volt benne" ... míg ugye, a győztesen nem is annyira gondolkozunk, hogy "több volt-e benne". Tehát, ha Foreman más taktikát választ, miért gondolod azt, hogy arra Alinak ne lett volna ellenszere...vagy, hogy az volt a maximum amit tudott? A másik: Ha Foreman mellé teszed pl. Steward edzőt, aki nagy stratéga volt (ebből feltételezve, hogy Foreman egy jobb stratégiával lépett volna ringbe)...ezáltal előnyösebb helyzetbe hozod, de miért nem állítod pl. Stewardot mondjuk Ali sarkába, A. Dundee mellé... vagy éppen (mivel képzelt dolgokról beszélünk) mindkettő sarkába? Nem beszélve arról, hogy mindezek mellett a rettenetes hőség, mint körülmény is megmarad, amit edző ide-vagy oda, de szintén ki kell bírni. Szóval ezek a Ha ez, meg Ha az lett volna, mindkét fél mellé oda lehet tenni, nem csak az egyik mellé, ha érted mire gondolok :) Viszont mindenféle Ha nélkül, Ali legyőzte Foremant...ez a biztos.

ON

"Az ütésállóságról van szó, és szerintem mind Holmes, mind Foreman veszettül ütésállóak voltak. Alihoz képest ilyen téren annyi a különbség, hogy míg Alinak ráment erre az egészsége - :(((( -, addig Foreman és Holmes ép aggyal úszta meg a sok bekapott hatalmas pofont. "

Alinak korábban vissza kellett volna vonulnia, ez tény. Azonban a parkinson kór genetika is, hiszen hány olyan parkinson kóros van, aki még csak bokszmeccset sem látott soha. Viszont akiben erre hajlam van, nyilván hamarabb leépül, ha pluszban bokszoló... Viszont, vannak olyan bokszolók, akik számos ütést kaptak, de mégis tisztábbak agyilag, mint mondjuk az a "butuló" kis nyugdíjas, aki sosem kapott ütést és mégis parkinson vagy alzheimer kóros ... Szóval minden ember más...

» leibigab   válasz erre
    2013-08-31 09:08:15

Különben elég gagyi felsorolás ez mivel így keverni a súlycsoportokat jó
nagy marhaságnak tűnik.Kívánci lennék például Monzon ütésállóságára egy
88-as Tyson,70-es Foreman és Ibeabuchi kombináció után.
Marciano 49 mérkőzése-számomra túl kevés.Vitalij Klitschko eddigi 47
meccse javarészt hurkák ellen nem mutat semmit.
Számomra egy jó sorrend ez(csak nehézsúly):1. Obie Walker 101 mérkőzés/639 menet:0 ko vereség 2.Oliver McCall 71m./415m.:1 ko vereség.De ez mentális
összeroppanás miatt. 3.Larry Holmes 75m/579m.:1 ko vereség a 21 éves Tyson miatt.
Most Vitalij 47 meccse és mindössze 235 menete hol jön ezekhez?
Valahogy némely Klitschko rajongót lehetetlen megérteni.Összesen Vitalij
a zsíros,üvgeállú Lennox ellen ment 6 menetet.Többi ellenfele hurka volt.
Erre azért nem kéne annyira büszkének lenni!
Egyébként Maskaev RSC2-vel verte Vitalijt amatőrben.Ez nem pontozást jelent.

» Fekete Mihály   válasz erre
    2013-08-31 00:06:49

@dr. Bufa Sándor: Ez most komoly? Vitalij Klitschko gyakorlatilag elmenekült a klasszikus
kiütéstöl Byrd ellen.Valószínűleg ezért nem lett kiütver a hagyományos módon.
Lewis pedig szintén kiütötte-teljesen legitim módon-őt.Nem menti Klitschko
helyzetét, hogy sérülés történt, mivel minden-értelmesebb- versenyző tudhatja, hogy a sérülésre vigyázni kell.

» Fekete Mihály   válasz erre
    2013-08-30 23:43:41

Calzaghe-t én sem raktam volna bele…
Bár igaz, ha van valami, amiben tényleg átlagon felüli volt, az az ütésállósága.

» Thunderstruck   válasz erre
    2013-08-20 15:41:07

@zolimt: Erdekes cikk koszi szepen! Azert Mickey Wardot igazan hianyolom rola.

    2013-08-19 11:51:00

@dr. Bufa Sándor: a cikk a mar inaktiv versenyzokre koncentral. kismillio bunyost fel lehetne sorolni, Shane Mosley-tol Vitali Klicskon keresztul Mayweatherig, de mivel meg nincs lezarva a palyafutasuk, benne lehet meg a ko vereseg lehetosege.
A lista amugy sem mervado semmilyen szempontbol, nem allit fel sorrendet, nem mondja, hogy ki jobb kinel...! rengeteg okolvivo van az elmult ~150 evbol aki biztosan hianyzik a listarol, ez igy sikerult ! :)

» zolimt   válasz erre
    2013-08-19 10:52:19

És kimaradt az első helyezett: Vitali Klicsko, akire még csak rá sem számoltak, és az összes mérkőzésén (beleértve a két, sérülés miatt leállítottat is...) vezetett pontozással. Amúgy nem tudom, mit akar az jelenteni, hogy Michael Spinks épp lemaradt a listáról... Ugyan már: egy nagy nulla volt és annyi. És az, hogy Vitalit kiütötték kickboxer korában, örömlányra nem ide tartozik. Akkor ennyi erővel bele lehetne számolni azt is, hogy amatőr bokszolóként hány embert ütöttek ki, akit profiként nem. Mindjárt szűkülne a lista...Vicc

» dr. Bufa Sándor   válasz erre
    2013-08-19 10:41:58

@edge: Kösz az infót, megdöbbentő :(

» gyurcio   válasz erre
    2013-08-18 08:59:24

Én csak azon lepödtem meg hogy Calzage nincs benne
Nagyon jó cikk egyébként!

    2013-08-18 06:00:53

@Tamás: Egyrészt régen egy nagy meccsre több kisebbel készültek, mintha ma egyik sparring edzést meccsnek hívnánk. Másrészt ma, a tv idejében annyit érsz amennyit a legutóbbi mérkőzésed, így mindenki csúcsformában - lehetőleg nagy meccsen - akar ringbe lépni.

    2013-08-17 21:50:27

A régi idők bokszolóival foglalkozó cikkeknél mindig elgondolkozok azon hogy míg a mai profik karrierjük során általában 50-nél nem több profi meccset vállalnak addig a régiek nem ritkán 100 profi meccs felé mentek. Gyakran volt hogy 2-3 hetente vívtak meccseket és utána se voltak hullák. Számomra ezután értelmetlen a több hónapos felkészülés egy meccsre. Ha sokkal rosszabb körülmények között fel tudtak készülni és minőségi ökölvívást bemutatni, akkor a mai bajnokok is vállalhatnának mondjuk évi 3-4 meccsnél többet.

» Tamás   válasz erre
    2013-08-17 21:00:50

Jó cikk!!!!
Közelmúltból nekem Hamed hiányzik.
A valaha volt legnagyobb őstehetség+kiüthetetlen, pedig 4-szer is volt padlón ha jól emlékszem. Kevin Kelly ellen 2-szer(abból az egyik nem volt az),Alicea(legelső padlójárás) és Sanchez is leütötte bár a bíró nem számolt rá.

» Hamed1.0   válasz erre
    2013-08-17 17:29:12

@fixpont: Roy egyre hülyébb meccseket vállal be, mintha kezdene megzakkanni. Igaz, amit mondasz, de JOnes régen ütést is alig kapott, most meg... ahhoz képest... még mindig alig tudom elhinni, mikor kiütik... (élőben már nem is merem nézni a meccseit, csak ha már tudom, hogy nem ütötték ki megint, akkor nézem meg max). sic gloria transit mundi... :(

» bandi78   válasz erre
    2013-08-17 15:57:32

@bandi78: Szerintem nem az egyuteses KOktol lesz igazan bajom, hanem az ellenkezojetol amikor beton fejed van es 12 meneten keresztul utik, te de csak allod es allod es allod...

» fixpont   válasz erre
    2013-08-17 14:45:54

Nagyon jó cikk, köszi érte!

» Beast_Pete   válasz erre
    2013-08-17 14:40:09

Érdekes, hogy az ilyesmi cikkek szinte kivétel nélkül kissé nosztalgikusra sikerülnek...

» Shaham   válasz erre
    2013-08-17 13:08:10

Jó kis cikk de bevehették volna a közelmúlt-manapságot is.

» Shaham   válasz erre
    2013-08-17 13:07:13

@leibigab: itt elsősorban arra gondolok, hogy igazán szólhattak volna neki meccs közben, hogy ember, ha így folytatod, akkor a seggeden veszed majd a levegőt a felére. Ehhez nem kellett volna valami überbrutál szinttel jobb stratéga és akkor szerintem semmilyen ko nincs - Nem azért ütötte ki Ali Foremant, mert Foreman olyan könnyen kiüthető lett volna. :)
A jobb stratéga kérdés... Szerintem Foremanban azon a meccsen több kihasználatlan lehetőség volt, mint Aliban. Ali szerintem kb kihozta a maximumot magából -az egészségével játszva-, míg Foreman szépen belesétált a jól felépített csapdába. Minden respect Alié, de szerintem mondjuk Steward mesterrel a sarkában azon az estén Ali nem maradt volna talpon Big George ellen. De ez egy nagyon off téma, bocsi, hogy egyáltalán előkerült itt, ezen poszt alatt. Az ütésállóságról van szó, és szerintem mind Holmes, mind Foreman veszettül ütésállóak voltak. Alihoz képest ilyen téren annyi a különbség, hogy míg Alinak ráment erre az egészsége - :(((( -, addig Foreman és Holmes ép aggyal úszta meg a sok bekapott hatalmas pofont. Ehhez nem értek, ez talán tényleg genetika. (Roy Jones esetében aggódom, hogy nehogy baja legyen ezek miatt a KO-k miatt, amiket mostanában szedett össze...)

» bandi78   válasz erre
    2013-08-17 12:25:19

@gyurcio: persze, nagyon sokáig létezett....

    2013-08-17 11:58:59

:) http://offline.hu/kikapcs/2013... :)

    2013-08-17 11:58:04

off: A Charley Burley résznél, tényleg létezett külön szinesbőrű VB cím?

» gyurcio   válasz erre
    2013-08-17 11:33:47

@bandi78: "Big George (Ali ellen az szerintem egy kondi ko volt, ami egy jobb stratéga edzővel sosem történt volna meg."

Na igen, de ez megtörtént, a többi pedig mindössze feltételezés. Mert ugye, Ha Foremantól egy még jobb stratégiát feltételezünk, akkor ezt a lehetőséget miért ne kaphatná meg Ali is, úgy pedig ő megint csak jobb lehetett volna nála:)

Amúgy az 1 KO-s vereségűek közül többek között pl. Ray Robinson is nagyon hiányzik.

» leibigab   válasz erre
    2013-08-17 11:29:08

Jó kis cikk, köszönjük!
Egyébként még lehetne ilyen figurákat sorolni. Például Randall "Tex" Cobb, aki igen híres volt a gránit álláról, akit a régi bajnokok közül például Norton, Holmes és Buster Douglas sem tudott kiütni. Õ viszont úgy ütötte ki a félelmetes Shaverst, hogy 8 meneten keresztül nyelt be olyan bombákat, amivel falakat is kilehetett volna dönteni, de kibírta, Earnei pedig mind szellemileg, mind fizikailag teljesen kifáradva, TKO vereséget szenvedett.

» ogreface   válasz erre
    2013-08-17 10:42:20

1 KOsok kozul hianyzik Sugar Ray Leonard, de ot is csak ugy utottek ki, hogy a visszavonulasa utan sok evvel visszatert egy meccsre es akkor, szoval a szememben o sem votl kiutve soha.

» fixpont   válasz erre
    2013-08-17 10:07:46

Egyebkent tenyleg erdekes cikk, gratula!

» bpjotruska   válasz erre
    2013-08-17 10:07:39

Paulino Uzcudun is befért volna az egy kiütéses társaságba azthiszem, egyébként egy érdekes írás. Köszönjük a fordítást.

» Miskolci   válasz erre
    2013-08-17 10:05:58

@Balázs: köszi, javitottuk

    2013-08-17 09:36:07

@edge: Jó kis cikk. A maiak azért nincsenek benne szerintem, mert még aktívak és -még ha nem is sanszos- de becsúszhat nekik egy ko vereség.
Vitali volt már kiütve -igaz, nem bokszban és igaz, hogy nagyon fiatal volt még. Akit én hiányolok az éppen lemaradt listáról: Big George (Ali ellen az szerintem egy kondi ko volt, ami egy jobb stratéga edzővel sosem történt volna meg. Jimmy Young ellen meg mentálisan padlón volt Big George). Ha Spinks ott van, akkor Foreman miért is nem? Vagy Larry Holmes. Õ is játszott nagyütőkkel, igaz, hogy Tyson kiütötte (bár ha jól emlékszem, kb 2 éves kihagyás után vitték oda Tyson elé, nem biztos, hogy ott ko lett volna, ha jó formában van Holmes).
Mindegy, tetszik a cikk, tényleg jó. Amire felhívnám a figyelmet: a meccsszámok...

» bandi78   válasz erre
    2013-08-17 09:36:04

Van egy kis elírás Packey McFarland adataiban:
"1947-ben, 47 évesen egy a szívét megtámadott fertőzés következtében hunyt el.
Egyetlen vereséget karrierje legelején, 1904-ben könyvelte el."-tehát 4 évesen :)
a wikipedia szerint:
November 1, 1888 – September 22, 1936
http://en.wikipedia.org/wiki/P...

» Balázs   válasz erre
    2013-08-17 09:30:47

Köszönöm a cikket! Leginkább azért, mert nem tudtam, hogy voltak olyan bunyósok, akik mindössze 1 vereséget szenvedtek el ennyi győztes meccs mellett.

    2013-08-17 09:29:08

@edge: McCall nalam is a kiuthetetleneseg hus-ver szobra... durva volt latni, amikor Lewis-tol meg Frank Bruno-tol olyanokat kapott, hogy a 100-110 kilojat elmozditotta ugyan az utes, de a terde egy pillanatra sem rogyott meg.

» bpjotruska   válasz erre
    2013-08-17 09:26:13

@g a: nyilván nem csak a granit all szamit.. de pl Mayweather volt mar megfogva Corley, Judah es Mosley ellen is.. es mind3 esetben azonnal reagált, fogott, birkozott, es villamgyorsan regenerálodott. Hopkins is hasonlo eset...nemsokára 49 lesz, de nem tudom elkepzelni, hogy bárki is kiusse...

    2013-08-17 09:05:49

Legutoljára: szerintem az sem mindegy, hogy ki hogy védekezik. Pl. Mayweather esetében nyilván nem a gránitáll a kiüthetetlenég oka. Igazi gránitálla annak van, aki igazi adok-kapok epikus ütközetek után is elmondhatja, sohasem volt padlón (a régi nagyok közül (rengeteg meccsel) már nem nagyon lehet hitelesen megmondani, hogy voltak-e padlón és hányszor)).

    2013-08-17 08:28:29

Egyébként azért Klitchko-t emeltem ki a maiaik közül, mert ő nehézsúlyú és az igazi nagy ütések itt vannak (pl. minimumweight-ben nem akkora durranás kiérdemelni a státuszt). McCall is jó példa lenne, nem tudom, ha a visszavágó végig megy, kibírja-e. Azért valószínűleg igen...

    2013-08-17 08:24:02

Igen. Egyetértek Edge-el. Igaz, hogy ha a lent említett bunyósok túl sokáig halogatják visszavonulásokat, a kiüthetetlenségi nimbuszukat is kockára teszik. Pl. Vitalij Klitchko padlón sem volt soha. Még a közelében sem, egyedül az öreg Sanders 1. menetes ütése szaladt keresztül rajta (meg volt fogva).



Viszont pl. Marciano volt padlón és szerepel a cikkben (ami amúgy tetszik), igaz, hogy később megnyerte a mérkőzést.

    2013-08-17 08:20:49

jó a lista, bár en a mai idok bunyosait hianyolom rola, kozuluk is leginkabb oliver mccallt. nalam o az abszolut le és kiuthetetlen bunyos. igaz jegyez egy tko vereseget lennox lewis ellen de ott tudjuk, hogy szo sem volt kiutésrol.. egyszeruen nem volt kedve bunyozni es feladta a meccset..+ a maiak kozul idevennem: shane mosley-t, vitali klitschko-, mayweathert és bernard hopkins-t. roluk nehezen tudom elkepzelni, hogy valaha is ko vereseget szenvedjenek el

    2013-08-17 08:00:14
Ugrás az oldal tetejére