×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Vitali Klitschko interjú

2008-10-15 00:00:00 /

Vitalij Klicsko, négy év kihagyás után, meggyőző teljesítménnyel győzte le Samuel Petert, a WBC addigi nehézsúlyú világbajnokát, és csatolhatta vissza az áhított zöld övet a dereka köré. A meccsel, a felkészüléssel, és a – „rendhagyóan” Lennox Lewis-t is bele álmodott – jövővel kapcsolatos benyomásait, gondolatait osztotta meg egy interjú során James Slagteren keresztül a nagyközönséggel.

JS: Nos, Vitalij, először is fogadd gratulációmat a Peter elleni győzelmedhez!

VK: Köszönöm szépen! Sok kétkedő hangot hallottam a meccset megelőzően, amelyek azt harsogták, hogy több, mint 3 év kihagyás után gyakorlatilag esélytelen vagyok. Szerintem Õk úgy gondolták, hogy három évig semmit nem csináltam, csak téli álmot aludtam és gyógyszereket tömtem magamba (a sérülések miatt). De én minden nap edzettem, napi 2-3 órákat még akkor is, ha a ringtől igen távol voltam. A pihenőidő arra is lehetőséget adott, hogy a sérüléseim teljes mértékben helyrejöjjenek.

JS: Meglepődtél azon, milyen könnyű dolgod volt Peterrel?

VK: Tudtam, hogy igen nagy kockázatot vállalok. Egy egy útra szóló jegyet váltottam, hiszen, ha azt a mérkőzést elvesztem, akkor több lehetőségem nem lett volna, hogy visszaszerezzem a címet. A megbecsülésem úgyszintén oda lett volna, ha veszítek. Peter a második legjobb nehézsúlyú bunyósnak számított, az Öcsém után közvetlenül. Hálás vagyok a környezetemben levőknek, akik végig hittek bennem. És akkor a meccsre térve: eléggé meglepődtem, hogy Peter ülve maradt a 8. menetet követően. Nemcsak az álla van vasból a fazonnak, de az egész feje is. Mi is a becenevem? Vasököl Doki, ugye? Na, hát ütöttem becsülettel, de csak talpon maradt. Bíztam magamban, hisz’ remek kondiban voltam, az edzőtábor is nagyon jól sikerült, minden erőmmel a felkészülésre és a meccsre tudtam koncentrálni.

JS: Most, hogy a testvéreddel való vált a közös álmotok, hogy érzed magad, milyen sporttörténelmet írni?

VK: Mindig arról álmodtunk, hogy egy időben uralkodjunk a nehézsúly trónján. Az élet pedig unalmas álmok nélkül. Mindketten olimpiai bajnoki címet akartunk, de én nem tudtam ott lenni az olimpián, viszont Vlagyimirnek sikerül megszerezni az aranyérmet. A másik álmunk ez volt, ami most valóra vált. Mindig keményen hajtottunk a cél érdekében, igyekeztünk mindent megadni a rajongóknak. És most, az utolsó lépés az, hogy mind a négy öv nálunk legyen. Néhányan biztos megmosolyogják ezt, akadnak bőven szkeptikusok is, de ha van egy álmod, ezek a vélemények nem tántoríthatnak vissza attól, hogy megpróbáld valóra váltani.

JS: Kit szeretnél következő ellenfélnek? Nikolai Valuev lenne a célszemély?

VK: Nos, csak egy valaki van a porondon rajtunk kívül, övvel a derekán, és mi mind a négyet akarjuk. A Valuev elleni egy igen érdekes találkozó lenne. Hatalmas ember, a valaha volt legóriásibb méretű nehézsúlyú. De vannak még reményeim egy második Lennox Lewis elleni találkozóra. Meg akarom adni a világnak ezt a visszavágót, hiszen mindenki kíváncsi lenne rá. Maximálisan hálás vagyok Lennox Lewisnak, hiszen megadta nekem a lehetőséget, hogy bizonyítsam a képességeimet ellene, a legerősebb nehézsúlyú világbajnok ellen. Õ volt a legkeményebb bunyós, akivel valaha találkoztam, mondom ezt a 20 év tapasztalattal a hátam mögött. Érdekes lenne még egy ütközet közöttünk.

JS: Lewis nagyon eltántoríthatatlannak látszik, a visszavonulását illetően, és valószínűleg nem kockáztatna nimbuszának  egy visszatérést.

VK: Nézd meg Henry Maskét, Õ is elég meggyőzően tért vissza, 10 év kihagyás után! Ha megvannak a képességeid, akkor nem számít sokat néhány év távollét a ringtől. Lewisnak is csak néhány hónap kéne, hogy visszanyerje az erőnlétét, mivel a képességei még mindig megvannak és meg is lesznek. Õ, akárcsak én, egészséges életet él, nem dohányzik, vagy drogozik. Lényeg, hogy nagy reményekkel nézek egy visszavágó elé.

JS: Inkább ez a meccs, mint egy Valuev elleni?

VK. Természetesen. Össze sem hasonlítanám Lewist Valuevvel…

JS: Lépjünk tovább, mit jósolsz Öcséd legközelebbi meccsére, a veretlen Alexander Povetkin ellen?

VK: Tudom, hogy Vlagyimir nagyon komolyan készül, folyamatosan csiszolja a tudását. Povetkint egy hatalmas ígéretnek tartom, minden bizonnyal szép jövője lesz, és van egy  olimpiai aranyérem is a zsebében, akárcsak Vlagyimirnek. De hány meccse is volt, tizenhat? Azt hiszem, a menedzsmentje óriási hibát követ el, hogy ennyi profi tapasztalattal összeereszti egy testvérem kaliberű bunyóssal. Jó képességei vannak, de túl fiatal és túl korán jön neki ez a meccs. Nem lesz könnyű akadály az Öcsémnek, de szerény véleményem szerint Vlagyimir megsemmisíti Õt.

JS: Megkérdezhetlek még David Haye-ről? Nemrég mindkettőtöket kihívott. Szeretnél egy nap megütközni vele?

VK: Nos, nem tudok Neked egzakt választ adni erre. Nézd, nálam ez motiváció kérdése. Motivál, hogy szerezzek egy további címet, motivál, hogy újra összecsapjak Lennox-szal, de Haye-jel kapcsolatban egyelőre nem érzem ezt. Talán, egy nap, ha majd már letett valamit ebben a súlycsoportban az asztalra, és némi bevételre is hordoz majd esélyt magával, akkor lehet róla szó.


Greg - 2008.10.15.


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

mola!
Szerinted bízol abban, hogy Lennox-nak kell egy - esetleges - maflás? Írtam már, hogy felesleges reménykedni, akkor és ott kellett volna kiütni a Bajnokot...

» grabanc   válasz erre
    2008-10-17 20:27:19

Nem pénz hanem ész kérdése!Egyáltalán nincs edzésben és az idő pedig kegyetlenül repül felette is.Neki már nem szabad újra kezdenie!

» ogreface   válasz erre
    2008-10-17 12:24:02

Ugyan urak!- egyet tudomásul kell venni, Vitalij a jelenlegi mezőnyben, ha nem sérül meg verhetetlen. Hihetetlen fizikai adotságokkal rendelkezik, a boksz tudása, szóval nem egy virtuóz, de amit csinál azt jól csinálja és beton feje van! Emlékezzetek csak vissza a Sanders elleni meccsére, ott olyan ütéseket szedett be amitől az öccse már korházba végezte volna, neki pedig meg sem kottyant! A Lewis témáról pedig, szerintem csak a nyilatkozat háború része amit egymás ellen folytatnak. Vitalij anyiból szimpatikusabb, hogy Lewist nagyon nagyra tartja, Lewis viszont lenézi őt! Ha Lewis lenne olyan őrült, hogy visszatér biztos a padlón végezné. Lewis visszatáráse csupán anyagi kérdés, ha részvényben van a pénze, még lehet akármi!

    2008-10-17 10:23:10

Az családon belül le lett rendezve. Vitali elintézte Sanderst és Purittyt, Vova Byrdet és saját magának Brewstert. Lewis maradt az egyetlen függő ügy...

    2008-10-17 08:40:03

Egyébként az jutott eszembe most így hirtelen, hogy valahogy Byrd ellen sosem törekedett visszavágóra. Pedig ott is vesztett, sérülés miatt, de utána soha nem mondta, hogy megint össze akar vele csapni. Érdekes...

    2008-10-17 07:34:19

Ahogy kokó mondta: Nem tud veszíteni. Csak ennyi a Lennox fóbia, semmi több. Õ a legjobbnak érzi magát, és ki akarja próbálni a tudását a legyőzője ellen, akkor is, ha visszavonult. Lehet ez a mentalitás segítette a visszatérésben is...
Ha nem érezte volna, hogy tud valamit alkotni a bokszban, nem hagyják ott a Kohl-erát, és még ma is bamba, fánkzabáló európai kidobókat verne 3 menet alatt. (Vagy azt mondaná, hogy ez nem motíválja, és kihúzná a 12-t? )

» qaz123   válasz erre
    2008-10-16 22:45:01

Azért erre ne idd ki a méregpoharat... T. Acélember ; )

» grabanc   válasz erre
    2008-10-16 21:39:41

Ehehe, Vitya aligha lesz már akkor aktív bokszoló, mire Haye letesz valamit az asztalra, még ebben a gyenge nehézsúlyú mezőnyben is...:-)

» Steelman   válasz erre
    2008-10-16 21:18:57

:D

» Shaham   válasz erre
    2008-10-16 18:33:14

Hát,, ezt mindenki jól beszopta, Peterrel az élen... :)

» Tyll Vietta   válasz erre
    2008-10-16 16:59:54

Elég nagy köcsögség Klicskótól, hogy kihagy 4 évet, közben meg sunyiban gyakorol :)

» Killjoy   válasz erre
    2008-10-16 15:19:55

" Vitya nemcsak 4 évet kihagyott, de ezt sérülések kísérték végig, és már 37 ő is."

Õ maga mondta, hogy napi 3 órát gyakorolt, teát formában tartotta magát. Lewis teljesen inaktív...nem gyakorol.

» Sztrego   válasz erre
    2008-10-16 14:51:29

Lennox Lewis számomra nagyon szimptaikus, iszonyat jó bunyós volt, imádtam a meccseit, amúgy Rahman kiütötte (Lewis szórakozott vele)és még Mccall( ez komoly ko volt akinek igazából nem is tudott visszavágni,Mccall állt a ringben és bőgött a visszavágón) , ő is állandóan nyafogott amikor Bowe nem állt ki ellene anno.....

    2008-10-16 14:46:07

no meg még annyi: annak idején szurkoltam ám én is mint a rossebb Lewis ellen, de csak mikor már nagyon untam a hegemóniáját. Amikor berongyolt az amcsik közé és osztotta őket, az nagyon tetszett.

» grabanc   válasz erre
    2008-10-16 14:25:32

Szerintem senki nem kergeti Lennox-ot ebbe a csatába... szuverén joga, hogy él-e egy megmérettetéssel így leengedve vagy nem. Az hogy szakkomentátorként (is) alkalmazzák és kikérik a véleményét, az még akkor sem vérlázító, ha sorra rosszul tippel...ő a ringben szerezte a tapasztalatát, nem a sarki fűszeresnél. Akkor kellett volna elpicsázni, amikor még aktív volt. Ezt Rahman -szerencsésen - meg is tehette. Õ elmondhatja, hogy megfektette az akkori királyt. VitKlics nem. Lehet az ukrán akárhány éves és akárhány bajnoki cím birtokosa.

» grabanc   válasz erre
    2008-10-16 14:20:32

Sztem pont, hogy egy passzív bunyós maradjon csöndben. Sokáig úgy volt, lesz visszavágó, ehelyett visszavonult, pedig az anyagi kéréseit is teljesítették. Azért teheti meg, mert nincs vele semmi célja? Na ez jó nagy hülyeség. Pont ezért szánalmas, Vitali legalább céllal teszi. Egyébként meg egy 37 éves, közel 4 évig inaktív bunyósról beszélünk, nem mondhatnám, hogy irreálisak Vitya szándékai. Legalábbis Lewis visszatérése nem lenne irreálisabb, mint egy 4 évig sérült, több műtéten átesett 37 éves bunyós visszatérése egy rangos szervezet világbajnoka ellen. Vitya nemcsak 4 évet kihagyott, de ezt sérülések kísérték végig, és már 37 ő is. Lewis 5 éve vonult vissza, makk egészségesen. Pár évvel idősebb, de Vitya visszatérése már önmagában is irreális volt, ennek fényében Vitya szándéka sem őrült gondolat, más kérdés, hogy Lewisnak nincs már kedve az egészhez.

» manchester   válasz erre
    2008-10-16 13:57:52

Ühüm...első olvasatra nekem is Lennox jött le...sőt, akár másodikra is (biztos nekem is szövegértelmezési gondjaim vannak :D
(csak úgy Killjoy védelmében)

» grabanc   válasz erre
    2008-10-16 13:51:54

Manchester: Igen, az is szánalmas. :) De ő szerintem megteheti már, hiszen nem akítv, és nem az a célja, hogy ezzel visszacsalogassa Vitalijt. :)

    2008-10-16 13:42:00

Hát, mivel idézőjelet nem láttam, így azt hittem ezek a hozzászóló saját szavai.
A cikket meg nem jegyeztem meg fejből. Van ilyen. De kösz, hogy szóltál.

» Killjoy   válasz erre
    2008-10-16 13:14:54

Killjoy! De az idézett szövegedben Lewis Vitali-ról beszél. Nem kapcsolódik oda, hogy Rahman kiütötte már, csak akkor lenne értelme, ha az ukránt ütötte volna ki.

» manchester   válasz erre
    2008-10-16 13:07:36

A kisklicskó technikásabb a nagynál, viszont sokkal defenzívebb, mert félősebb. A nagyklicskó nem támaszkodik meg ölelget, hanem üt, de úgy, hogy minden létező kis résbe belever és nem megy mellé.
Ezért nem bírja megverni senki.

    2008-10-16 13:03:17

Sztrego! Egyszerre intézze el őket, vagy külön-külön is jó lesz?

    2008-10-16 13:01:19

Én se Klicskóra gondoltam.

» Killjoy   válasz erre
    2008-10-16 12:57:21

Klitschko nem bokszolt Rahmannal. Szövegértelmezés jól megy?

    2008-10-16 12:43:50

"Szerintem Lewis nyilatkozata nem szánalmas sőtt. Neki az a fura, hogy nem verték még meg...egyébként nekem is. De ugy gondolom, tényleg csak kis idő kérdése már... "
Mintha valami Rahman (nyinov?) kiütötte volna :)

» Killjoy   válasz erre
    2008-10-16 12:25:13

Vagy úgy is végezheti, hogy befogja a száját a boksztól való visszavonulás után, és a privát, civil életével foglalkozik, ha már nem adott idejében visszavágót, amikor szó volt róla, és amikor a visszavágó feltételeként kért meccspénzre is rábólintott az HBO.

» manchester   válasz erre
    2008-10-16 12:19:17

miért lenne az jó, ha LL visszatérne és úgy végezné, mint Ali? Neki legalább volt esze, hogy időben hagyja abba. Kicsi úgy tűnik, hogy egy bajnok csak kétféleképp végezheti: hülyére (szó szerint) vereti magát és akkor szánalmasnak tartják vagy időben vonul vissza, akkor meg gyávának

» 1attila1   válasz erre
    2008-10-16 12:15:02

Szerintem Lewis nyilatkozata nem szánalmas sőtt. Neki az a fura, hogy nem verték még meg...egyébként nekem is. De ugy gondolom, tényleg csak kis idő kérdése már...

Egyébként még mindig fentartom, hogy tudják kit kell neki választani...Annyi jól látható, hogy Vitya nem bírja a mozgékony ellenfelet, még mindig velük szenvedett a legjobban. Érdekes, de szerintem az öccse ezerszer jobb ebben,.

» szabolcs0820   válasz erre
    2008-10-16 12:12:16

Ki a másik kick-boxos, Vitalijon kívül, Sztrego?

    2008-10-16 11:54:47

Lewsi fóbiája van. Én most már tényleg örülnék, ha visszatérne, jól felkészülne, és végleg elintézné ezt a két kick-boxos droidot.

» Sztrego   válasz erre
    2008-10-16 11:52:23

Azért VitKlics az afrikainak is szépen megköszönheti a sikeres visszatérést... hisz az olyan gyönyörűen állt egy helyben és itta, csak itta az...(hát nem a szavait) ütéseit az ukránnak.
Lennox nem tér vissza...van annyira felelősségtudó magával szemben...a lehetőség anno ott volt...tán tetszett volna élni vele...
Pov-nak tényleg késhetett volna még egy vagy két meccset a VlaKlics elleni derbi...
Haye pedig verje végig a másodvonalat figyelemfelkeltés gyanánt :)

» grabanc   válasz erre
    2008-10-16 11:29:48

Lewist, ha érdekli a saját nimbusza és van egy csepp esze, akkor nem áll ki Vitalij ellen, mert nagyon ki fog kapni. Kérdés, hogy elegendő pénzzel elhomályosítható e a józan ítélőképessége.

» Killjoy   válasz erre
    2008-10-16 11:28:27

Leibi!

Elvben igazad van, viszont a mérkőzések képei nem mutatnak erre utaló jeleket. :)

» manchester   válasz erre
    2008-10-16 11:08:44

"Kiváncsi vagyok mikor lép legközelebb szorítóba! "

Három hónap múlva, Gomez ellen, különben elveszik a címét és annyi az álmoknak...

    2008-10-16 11:02:23

Szerintem is korrekt nyilatkozat. Tisztelettel beszél Lennox-ról, a helyzetét a Lewis meccset leszámítva jól látja. Kiváncsi vagyok mikor lép legközelebb szorítóba!

» Miskolci   válasz erre
    2008-10-16 10:56:26

Manch

"Még szerencse, hogy az nem szánalmas, hogy Lewis minden meccse előtt Vitali ellenfelét tippeli meg győztesnek, és rendre nyilatkozik a meccseiről. Vagy erről mi a véleményed? "

Az, hogy ha Klitschkoék még sokáig folytatják, akkor Lennox is majd előbb vagy utóbb, de egyszer eltalálja a győztest:-)

» leibigab   válasz erre
    2008-10-16 10:49:40

Korrekt nyilatkozat. Lewis eleni álmait sem fogja feladni ez az ember, az tuti... Hayeról is tetszett amit mondott. Előbb tegyen le valamit, nehézsúlyban is az asztalra, ne csak arcoskodjon. Már rég vívhatott volna egykét felhozómeccset, de csak a szája jár hónapok óta...

    2008-10-16 10:28:55

Az is szánalmas amit Lennox csinál , de ez nem változtat azon , hogy Vitalij Lewisolása már-már kezelésre szoruló tüneteket mutat.
Az, hogy Lewis nyilatkozik Vitya meccseiről , nem hiszem, hogy gond lenne. Viszont a tippjei tényleg kicsit viccesek szoktak lenni.

» dermedt   válasz erre
    2008-10-16 10:27:26

Tök korrekt nyilatkozat.

» belizar   válasz erre
    2008-10-16 10:07:54

Gaius!

Még szerencse, hogy az nem szánalmas, hogy Lewis minden meccse előtt Vitali ellenfelét tippeli meg győztesnek, és rendre nyilatkozik a meccseiről. Vagy erről mi a véleményed?

» manchester   válasz erre
    2008-10-16 10:02:31

Nem azt mondta,hogy csak a pénzre hajt,hanem,hogy nincs motivációja,hogy Haye ellen bokszoljon és ez érthető is.

» superman   válasz erre
    2008-10-16 09:54:29

Szánalmas ez a nyivákolása Lennoxról. Ezzel szokott minden olyat lerombolni, amit gondolok róla (hogy jobb, mint az öccse).

    2008-10-16 09:54:24

Igaza van, az ő korában már mindenki a pénzre hajt...

    2008-10-16 09:40:15

Csak akart utalni, h kemény a keze. Ha jól értem, barkit megver, de csak is nagy pénzekért.

» matador   válasz erre
    2008-10-16 09:15:46

"Mi is a becenevem?" A nehézsúlyban töltött évek a doktor úrnál sem múlhattak el nyomtalanul... :)

» loop80   válasz erre
    2008-10-16 08:49:58
Ugrás az oldal tetejére