×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Kovalev: Bármilyen furcsa, örülök, hogy kikaptam

2016-12-14 09:14:40 /
Az Andre Ward elleni véleményes vereség óta sem csitul a felhajtás a félnehézsúly korábbi világbajnoka, Sergey Kovalev körül. Az orosz bokszoló elsőszámú célja nyilván egy Ward elleni revans, amire elméletileg opciója is van. Kovalevnek a mérkőzés óta természetesen volt lehetősége mélyebben is elemezni a történteket és úgy tűnik, már a következtetéseket is levonta a felkészülést, az edzői stábot illetően. 
 
 
A Ward meccs felkészülési hibáiról:
 
Amit Tyson mondott a meccs előtt, hogy széttépem Wardot, nem sikerült, és ennek okai vannak. Ezek az okok pedig a felkészülés alatt elkövetett hibák. És bármilyen furcsán hangzik, most már örülök, hogy a pontozóknál kikaptam. ha nekem adták volna a meccset, azt hinném, hogy minden jó volt a felkészülésemben, és ugyanúgy csinálnék továbbra is mindent. Ha összehasonlítom a Chilemba és a Ward elleni meccseket, ugyanolyan rosszul teljesítettem. Az első négy menetben még önmagam voltam, utána érthetetlen módon visszavettem a tempóból. A legfőbb hibát a felkészülés első szakaszában látom. Öt hétig voltam magaslati edzőtáborban mindkét meccs előtt, holott előtte mindig hármat voltam. Chilemba ellen a ringbe alig tudtam bemászni, olyan beteg voltam, egy rakás antibiotikum volt bennem. Ward ellen nem voltam beteg, és ennyire volt elég. Az ötödik menet közepétől lelassultam, és fejben szétestem.Üres fejjel bokszoltam végig a meccset.
 
Hogyan javítom ki a hibákat:
 
- Leszűrni, mire van szükségem a felkészülésben, mire nincs. Ha kell kiegészítés, tudni kell, mi az. Beszéltem néhány szakemberrel, hogy mire van szükségem a további karrierem érdekében. Ez rendkívül fontos! Az éves teljesítményem is felemás. Jó meccset vsináltam Pascallal, aztán két szörnyű teljesítmény... A Chilemba mérkőzés után úgy éreztem magam, mintha vesztettem volna.
 
Edzőkről és felkészülési módokról:
 
- Soha nem követtem az amerikai felkészülési gyakorlatot. és az amerikai edzők által forszírozott taktikát. Sokan azt gondolják, hogy az amerikai edzők szuperek. Tévednek. Ha őszinte akarok lenni, a legtöbbje nulla. Nagyrészük a vállukra dobnak egy törölközőt, és kinevezik magukat edzőnek. Pedig egy edzőnek pedagógusnak is kell lennie. Most nem azt akarom mondani, hogy én mindennap egyetemre jártam, de azért valami ragadt rám a bokszkarrierem alatt. Kéne tudni, hogy mikor, milyen terhelést adjon, és az sem lenne baj, ha tisztában lennének az időzónákkal... Az amerikai edzők azt hiszik, hogy robotokkal dolgoznak, akik mindig ugyanúgy érzik magukat a bőrükben.
 
Lehetséges edző:
 
- Először is beszélek Nyikolaj Hromovval, (Hromov kétszeres szovjet bajnok, EB bronzérmes, az orosz válogatott volt szövetségi kapitánya, az AIBA 2009-ben az év edzőjének választotta) meghallgatom a véleményét, kikérem a tanácsát, és ha beleegyezik, felkérem edzőmnek. Annak ellenére, hogy amatőrökkel foglalkozott mindig, én a világ egyik legjobb edzőjének tartom.
 
 
Az interjút fordította: Csiga

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@Kane: Meghazudtolod a kedvencedet....

» patton   válasz erre
    2016-12-20 00:34:04

@csiga: Hagyd rá...

    2016-12-15 00:54:14

@czir88: Te milyen meccset néztél?

    2016-12-15 00:42:51

@Jersey Joe: Naná hogy arról van szó! Csak elfogult vélemény lehet az aki szerint azt a meccset "simán" Kovalev nyerte, inkább ő is nyerhette volna, de a ward győzelemmel sem történt csalás, talán a legigazságosabb 1 döntetlen lett volna. Nah de ez van.
Mentik Kováék is a menthetőt, kicsit magyarázkodás szaga van a dolognak, Ráadásul a meccs végén mutatták a csapatát is még az eredmény hirdetés előtt, az arcukra volt írva hogy ők sem voltak biztosak a győzelembe.

» czir88   válasz erre
    2016-12-14 19:50:25

@Totti: ward kovalev 160k ppv eladást csináltak szerintem kova barkivel bunyozik sosem lesz olyan ppv szupersztár.

» dondannyboy   válasz erre
    2016-12-14 19:28:47

Ne örülj, inkább sajnáld hogy nem a megfelelő emberekkel vetettted magad körül. A legnagyobb érték hogy ismered a másik ember tulajdonságait!!!!!

» senki-001   válasz erre
    2016-12-14 18:09:54

@Totti: Nem tudom,szerintem ha két ember vitézkedik egy üres súlyban,ellenfelek nélkül,úgy nem egymás ellen a jenkik,a jenkit fogják inkább megnézni.
Mégis csak a saját fiuk.
Pac is hiába meccselt mindig ott,emészthetőbb stílusban,Mayt istenítették a maga dögunalmas produkcióival.
Igaz ott ellenfelekben nem volt hiány.
Egy orosznak,nem bajnokként,semmi esélye szerintem,ilyen milliőben.

» picker   válasz erre
    2016-12-14 17:51:18

Nemesapáti Norbert Januárban Anthony Direll ellen bokszol. Ez a nap híre.

» Arnold79   válasz erre
    2016-12-14 17:50:53

@gigaboly: "...Amúgy Ward legutóbbi interjúban azt mondta fontolgatja a visszavonulást meg a Kovalev visszavágónak nem biztos hogy van értelme, és ő a bajnok stb,..."

Fury vs. Klitschko Déjà vu...

» Blackpanther   válasz erre
    2016-12-14 17:48:09

Furcsa kicsit ez a nyilatkozat.

Az rendben van, hogy önkritikus, javítani akar, de nem teljesen értem, mit akar mondani ezzel..

Ez egyfajta elismerése annak, hogy újranézte a meccset és esetleg ő is azt látja, pontozásban tényleg meleg volt a pite?

Mert ha nem, akkor mi a baj az edzővel?

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-14 17:45:41

@Chico: Hát igen. Sajnos itt már nem, hogy "betyárbecsület" nincs, de még az érvényes szerződés sem számít semmit.

@picker: Szerintem majdnem mindenhol Kovaljov a népszerűbb. Még USA-ban is. Ward egyszerűen nem egy közönségszórakoztató bunyós, ráadásul nagyon piszkosan bunyózik általában.

Wardnak ha eddig nem sikerült nagy ppv-s sztárrá válni, ezután sem fog.
Kovaljovnak nagyobb esélye van erre, de neki sem lesz könnyű.

    2016-12-14 17:29:47

@picker: Szerintem Magyarországon-, de lehet, hogy még az USA-ban - is

» emgabor   válasz erre
    2016-12-14 14:55:49

@GaiusM: Oroszországban valószínűleg igen.

» picker   válasz erre
    2016-12-14 14:41:47

@picker: Ward eddig sem volt eladhato,ezutan meg ennyire sem lesz.

» miskacarus   válasz erre
    2016-12-14 14:38:44

@Totti: Furynak is, ha jól tudom :)

    2016-12-14 14:31:47

@picker: Szerintem Kovaljovra többen kíváncsiak, mint Wardra. Izgalmasabb bunyós.

» GaiusM   válasz erre
    2016-12-14 14:19:27

@picker: Szerződésbe volt foglalva a visszavágó, én úgy tudom.

    2016-12-14 14:07:42

Ha nincs szerződésbe foglalva a visszavágó Ward-al,akkor a további pályafutása az amerikain múlik.
Ha a jenki akar revansot az jó,akkor még kétszer is bunyózhatnak,ha ez kötelező akkor biztos.
Üres a súlycsoport,övek nélkül meg nem lesz eladható Kovalev.
Ward igen.

» picker   válasz erre
    2016-12-14 14:04:43

@Valero: Hromov biztos hogy az egyik legjobb amatőr bunyóra szakosodott edző a világon, de nem hallottam még hogy volt köze profik felkészítéséhez, az pedig egy teljesen másik kávéház, mindent máshogy kell csinálni. Az oroszok szerintem nem arról van szó hogy fanatikusak, hanem hogy olyan brutál szigor van edzéseken mint nagyon kevés helyen. Ha nem bírod az edzést és megállsz amikor nincs megengedve, olyan hajszárítót kapsz hogy megnézheted magad utána. Az edzés elméletét már kisgyerekkorban megtanítják, de ehhez képest sok ottani bunyós inkább az éjszakában kamatoztatja a tehetségét, ott is sokan szállnak ki a buliból, szóval szerintem szó sincs össznépi fanatizmusról.

    2016-12-14 12:44:26

@superman: mondjuk az a megjegyzés azért érdekes, hogy:

"Soha nem követtem az amerikai felkészülési gyakorlatot. és az amerikai edzők által forszírozott taktikát."

Ha ez így van, akkor tényleg nem azedzőt kéne hibáztatni egy rosszabb teljesítményért (tekintve, hogy nem azt csinálja amit kér)

Olyasmit tudok elképzelni, hogy esetleg az összhang nem olyan jó közöttük. lehet, hogy a nyelvi nehézségek miatt is vagy ki tudja...
Elképzelhető, hogy egy másik edző jobban tudná motiválni őt - és ez neki sokat számít. Nem tudom. A szakmai munka tekintetében én sem hinném Jackson-ra lehetne panasz

» emgabor   válasz erre
    2016-12-14 12:09:49

@Arcos Harcos: Azért Kovalev nyilatkozata korántsem mentegetőzés, mint egyes más vereséget szenvedett sportolóké. A dumája és a hozzáállása sem szokványos szerintem. Korrekt és követendő nyilatkozat.

» djanko   válasz erre
    2016-12-14 12:07:15

Kova sem jobb a deákné vàsznànàl. Egy vesztes(még ha csak a pontozólapokon is) meccs utàn ō is elōállt a szokásos dumákkal: sérült kéz, rossz forma, most pedig rájött, h az edzōje is inkompetens. Persze ha Kovalev nyilatkozik ilyeneket, az rendben van, sōt egyeseknek még szimpatikus is.

» Arcos Harcos   válasz erre
    2016-12-14 11:49:28

@Valero: biztos, hogy kiváló edző Hromov, de hogy tényleg egy amatőr edző alkalmasabb lesz az elhúzódó meccsek késői szakaszában jelentkező problémái megoldására és az amerikai profi bunyósokkal szembeni felkészítésre, mint Jackson, az minimum kérdéses szerintem. Persze ha már itt tart a dolog, hogy a sajtónak kifejezi Kovalev az elégedetlenségét, akkor valószínűleg erősen megrendült a bizalma valamiért.

» superman   válasz erre
    2016-12-14 11:47:02

Az orosz sportolók nagy része fanatikusan, és precízen áll hozzá az edzésekhez, és a mérkőzésekhez! Kivételes fizikai adottságaik vannak, és nagyon jó az orosz iskola! Én semmi kivetni valót nem találok abban ha edzőt vált, és pont arra az emberre akit meg is nevezett. Bár szerintem is Kovalevnek kellett volna nyernie Ward ellen, de érezhető valóban a Chilemba óta tartó egy helyben topogás. Ward így is és úgy is felkötheti a gatyáját ha lesz visszavágó!

» Valero   válasz erre
    2016-12-14 11:33:35

@emgabor: Nagyon kár érte, Jackson nagyon jó edző... Kíváncsian várom mi lesz ennek az eredménye.

    2016-12-14 11:08:40

@Kane: Hát nagyon úgy tűnik, hogy edzőt vált.
Nem sokat tudni a kettőjük viszonyáról, de szerintem Jackson Kovelevvel szép eredményeket ért el. Nem vagyok benne, hogy egy edzőváltás jó hatással lesz a teljesítményére.
Aztán ki tudja...

» emgabor   válasz erre
    2016-12-14 11:03:20

Lehet így is kezelni egy vereséget (ami nem is volt az valójában). Hisztizhetne, hogy de ő nyert, ellopták az öveit, stb... ehhez képest magában keresi a hibát. Ráadásul még igaza is van, mind láttuk, hogy a Chilemba meccsen sem volt olyan igazi.

» GaiusM   válasz erre
    2016-12-14 10:39:30

@Chico: Egyetértek, tényleg jó, hogy folyamatosan igyekszik kijavítani a hibáit, de szerintem nagyot kockáztat Jackson leváltásával. Az biztos, hogy vele a súlycsoport legjobbja és p4p top 10-es bunyós lett, számomra kétségesnek tűnik, hogy ezt a szintet meg tudja majd haladni egy másik edzővel, nagyobb a valószínűsége, hogy az ellenkezője történjen.

» superman   válasz erre
    2016-12-14 10:22:42

Most akkor Kovalev edzőt fog váltani?

    2016-12-14 10:03:20

Ez nagyon dicséretes, hogy magában keresi a hibát és ezeken próbál javítani, de ettől függetlenül azt a mérkőzést így is megnyerte. A világ jelenlegi egyik legjobb bunyósát győzte le ,ilyen szinten már nem hiszem ,hogy lehet 120-108as eredményt várni, de lehet pont ezek a kisebb változtatások szükségesek, hogy még egyértelműbben verje egy visszavágón. De ez kicsit most olyan nekem mint mikor Floyd felrepedt Maidanka ellen (életében először talán)aztán megvált a cutmantől aki úgy tudom az egyik legjobb a szakmájában.

    2016-12-14 09:52:32

Nagyon jó cikk,

Amúgy Ward legutóbbi interjúban azt mondta fontolgatja a visszavonulást meg a Kovalev visszavágónak nem biztos hogy van értelme, és ő a bajnok stb, nincs kizárva hogy Ward valahogy kikerüli a visszavágót akár ideiglenes visszavonulással

» gigaboly   válasz erre
    2016-12-14 09:22:40
Ugrás az oldal tetejére