×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Interjú Sergey Kovalevvel

2016-05-21 19:46:39 /
Július 11-én, Jekatyerinburgban Isaac Chilemba ellen teszi kockára WBA-IBF-WBO félnehézsúlyú világbajnok címeit Sergey Kovalev, a 33 éves orosz bunyóssal ezúttal a Sovsport.ru készített interjút. Az alábbi riportban szóba kerül többek között Andre Ward és a Moszkvába tervezett összecsapás, az amerikai élet, és persze nem maradhatott ki a kérdéskörből Adonis Stevenson sem.

-Szergej, az a hír járja, hogy Jekatyerinburg után Moszkvában szeretne bokszolni. Azért döntött így, mert úgy gondolja, hogy a profi boksz lassan nálunk is az ipar része lesz, mint az USA-ban?
- Igen, a televiziós csatornáknak köszönhetően egyre népszerűbb lesz Oroszországban a profi boksz, ezért úgy gondoltuk, hogy lépéseket kell tennünk ez irányba. Azt hiszem, a barátaim, Ruszlan Provodnyikov, Gennagyij Golovkin, Jevgenyij Gradovics és én, tettünk annyit annyit, hogy a profi bokszot itthon is népszerűsítsük, ne csak Amerikában. A leendő profik hisznek bennünk, hisznek nekünk és így egyre jobban bíznak saját magukban! És milyen érdekes, egyikünk sem volt amatőr olimpiai bajnok, de profiként már letettük a névjegyünket.

- A Ward elleni esetlegesen Moszkvában rendezendő összecsapás szimplán kereskedelmi jellegű vagy inkább csak szeretné megmutatni magát Moszkvában is?
- Ez is, az is. Persze, szeretnék pénzt is keresni és csak úgy, egyszerűen Moszkvában bokszolni. Megnézzük gazdasági szemponbtból, mennyire érdekelné az embereket a meccs. Aztán levonjuk a következtetéseket, hogy mennyire érdeklem itt az embereket.

- Miért vesz személyesen részt a helyszín keresésében?
- Ezzel a kérdéssel az egész csapatom foglalkozik. Egyelőre két lehetséges helyszínt találtunk. A lényeg, hogy jól megközelíthető legyen és sok ülőhely. 

- Nem olyan régen mesélte, hogy saját promóteri irodát nyitott. Mi késztette erre a lépésre?
- Így van, nemrégiben Elgis Klimasszal megalapítottuk a Crusher Promotions-t az USA-ban. A célunk fiatal tehetségek felkutatása és versenyeztetése. Olyan srácokat keresünk, akiknek a tehetsége, akaratereje lehetővé teszi, hogy a csúcsra jussanak. De egyelőre neveket ne kérjen, annyi most a dolgom, hogy még a saját meccseimmel sem tudtam eddig foglalkozni. 

- Amikor a soros meccséhez szparringpartnereket választ, azt a leendő ellenfél stílusához hasonlítva teszi?
- Amit én szeretek tudni az ellenfelemről, az a magassága és hogy melyik az ütő keze. Honnan tudnád, hogy épp ellened, ki, hogy fog a ringben viselkedni, harcolni? Minden ellenfelem néhány meccsét megnézzük, elemezzük. Kiértékeljük, melyik ütésfajtákat részesíti előnyben.Minden egyéb a ringben dől el. Én nem szeretek alkalmazkodni az ellenfelemhez, alkalmazkodjon ő hozzám. Így szoktam meg, így kényelmes.

- Lepte már meg önt bármelyik ellenfele bármivel?
- Bernard Hopkins. Ismerve őt, sok fogást, fejelést, huzavonát vártam. De ezeket a dolgokat a remekül felépített stratégiának köszönhetően semlegesíteni tudtam. A mérkőzés folyamán végig próbáltam megőrizni a hidegvéremet és nem siettetni az eseményeket. Tudtam, hogy a kidolgozott taktika meghozza az eredményét. Boldog voltam, hogy becsülettel küzdöttünk 12 meneten keresztül. Bernard óriási bokszoló, rafinált, mindent tud az ökölvívásról. 

- Meg szokta tervezni, hogy mikor üti ki az ellenfelét?
- Ez boksz, itt nem lehet ilyesmire alapozni. Mindig 12 menetre készülsz, de megpróbálod hamarabb befejezni. Mint az utcai verekedés: vagy te ütöd le az ellenfelet vagy fordítva. Minden ütés akár fejre, akár testre mikrosérüléseket okoz és fáj. Ezért, ha van lehetőség, ki kell ütni az ellenfelet.

- Volt olyan ellenfele, aki nem megfelelően viselkedett önnel? 
- Pascal. A mérlegelésen leverte a fejemről a baseballsapkát. A mérlegelés után oda se mentem hozzá fényképezkedni, felöltöztem és elmentem. A viselkedésével nem csak engem sértett meg, hanem a segítőimet is. Igaz, én ezt tőlem szokatlanul nyugodtan fogadtam. Én már nem hőzöngök, minek? Pláne egy olyannal, aki nincs tisztában az alapvető udvariassági formulákkal. Az más kérdés, hogy mindent visszaadtam neki a ringben.Úgy ütöttem direkt, hogy fájjon neki. Volt olyan, hogy kitartottam az ütést egy pillanatra, hogy még jobban fájjon neki. Nem akartam gyorsan kiütni, látni akartam a szenvedést az arcán. De nagyon hamar megtört, már azt vártam a harmadik menettől, hogy mikor adja fel. Kiütni nem akartam, neki az megváltás lett volna.
És még Szillah volt ilyen. A meccs napjáig jóban voltunk, tiszteltük egymás eredményeit. Pár nappal a meccs előtt átadtak egy levelet, amiben ezt írta: "Először megbüntetlek, utána kiütlek!" Másnap megkérdeztem tőle: Te skizofrén vagy? A sajtótájékoztatón még jóban voltunk, azóta mi változott?" Válaszul épp, hogy le nem köpött és csak annyit mondott: "Vigyázz magadra!" Igazán felidegesített. Aztán a ringben eldőlt, mint a kivágott fa.

- Önnek sosem mondták, hogy csináljon cirkuszt a mérlegelésen?
- Nem. Vannak írott és íratlan szabályok. Én tisztelem az ellenfeleimet, ezeket a szabályokat betartom, senkit nem nézek le. Persze, van pár szájhős, de ez engem nem érdekel. Engem úgy neveltek, hogy a kimondott szóért felelni kell (ez Oroszországban és a volt Szovjetunió területein komoly dolog!- a szerk.).
Nem ígérek olyat, amit nem tudok megcsinálni. Úgy gondolom, józanul kell értékelni a lehetőségeinket.

- Soha nem mondott olyat, amit később megbánt?
- Úgy gondolom, nem.

- A civil életben mi tudja kihozni a sodrából?
- Normális életet élek. A kellemetlenségeket vagy a bajt igyekszem elkerülni. Tudom magamról, jobb, ha én nem folyok bele utcai vagy kocsmai verekedésbe. Meg már túl is vagyok azon a koron, hogy bajt csináljak. Elég tapasztalt vagyok. (mosolyog) 

- Volt olyan a múltban, hogy a ringen kívül szabadjára engedte az emócióit? 
- Nem volt. Sosem támadtam senkire. De ha megtámadtak, védekeztem.

- Volt rá szükség?
- Egyszer. De néha ma is álmodom róla. Lehettem olyan 19-20 éves, hideg, havas, téli este volt. Nem sokkal az eset előtt vettem meg az első autómat, egy 1985-ös kiadású 1500-as Ladát. Elakadtam vele a hóban. Próbáltam kitolni, nem sikerült. Megszomjaztam a nagy tologatásban, szemben az utcán volt egy kis közért. Bejött utánam két srác, az egyik mondta, adjak neki 10 rubelt. Én meg megkérdeztem tőle: Úgy nézek ki, mint egy bankfiók? Kimentem az utcára, ők utánam. Nekem ugrottak, az egyiket leütöttem, a másik elfutott. Beültem az autóba, persze elindulni nem tudtam. Szerencsétlenkedtem pár percig, egyszer látom, jönnek vissza vagy tízen. Na, gondoltam, itt csúnyán kihúzom a gyufát. Aztán a szüleimre gondoltam, meg az addigi életemre. Hirtelen eszembe jutott, hogy van egy kalapács a kocsiban. Kivettem, kiszálltam, elindultam a kalapáccsal a kezemben és azt kiabáltam: na, most megdöglötök! Láthatták rajtam, hogy már félelmemben is használni fogom a kalapácsot. Szerencsére, ebben a pillanatban egy másik autó érkezett a bolthoz, benne pár sráccal. Odakiabáltam neki: srácok, segítsetek kitolni az autómat a hóból, aztán ti is menjetek isten hírével, mert ez nem egy barátságos környék. A boksznak köszönhettem, hogy megúsztam.

- Cseljabinszkban nőtt fel. Elég mostoha gyerekkora lehetett.
- A 90-es években gyerek voltam (akkor voltak a nagy maffia leszámolások, érdekháborúk, abban az időben turista nem tette be a lábát az országba- a szerk.), engem a leszámolások, maffiaháborúk nem érintettek. Persze, sokmindent láttam. A szüleim szegények voltak, 10 évesen autót mostam pár rubelért, majd a nagyobbak elvették. 11 évesen kerültem a bokszterembe, onnantól már hittem magamban. Akkor már odavágtam, ha a pénzem kellett a nagyobbaknak. Szerencsém volt a boksszal. Megvédett, nem engedett kísértésbe esni. Megvédett a balhéktól, a piázástól, kábítószertől. Mindent a sportnak köszönhetek.

- Sok gyerekkori barátja esett kísértésbe?
- Azoknak, akik most is közel állnak hozzám, sikerült. Mindegyik megállapodott, családjuk van. De a gyerekkorukra ők is úgy emlékeznek, mitónt egy rossz álomra. Köszönöm első edzőmnek, Pavel Szergejevics Novikovnak, hogy hitt bennem. 1995-ben meghalt a nevelőapám, aki 3 éves koromtól nevelt és édesapámként szerettem. 12 éves voltam. 4 hónapig sírtam, nem voltam saját magam. Aztán az egyik nap megjelent Novikov: Nyomás a terembe! A mai napig hálás vagyok neki érte!

- Melyik a legnehezebb hét a felkészülés alatt?
- Olyan kérdést tesz fel, amire nem tudok válaszolni. Mindegyik nap, hét, hónap nehéz. (mosolyog)

- Sosem volt olyan, ami még nehezebbé tette ezt az időszakot?
- A bokszban a legnehezebb időszak a felkészülési. Maga az összecsapás befejező fázis, amikor tudod, hogy már "csak" 12 menetet kell bokszolnod. És már ettél, ittál rendesen. De ha kell a legnehezebb, az a Hopkins elleni volt. A feleségem mindennapos volt, állandóan a telefonon lógtam. 

- Nehezen fogyaszt?
- Nem. 12 év alatt elég tapasztalatom van. Ha gyárilag nehezebb lennék, már átléptem volna másik súlycsoportba. Mindig időben kezdem el és még a mérkőzések között sem hagyom el magam. 5-6 kilókat kell a végső szakaszban fogynom, egyáltalán nem megterhelő.

- Régóta él az Államokban. Milyen élettapasztalatokat szerzett?
- Tanulok angolul, ez a legfontosabb. Na jó, még nem ötös, talán hármas alá, de gyakorlom. (mosolyog) És Amerika megadta azt, amit a hazám sosem, megbecsült bokszoló lehetek. Amikor jött a lehetőség, hogy abbahagyjam az amatőrbokszot, leltároztam. Az jött ki, hogy 15-16 év után semmit nem tudok felmutatni. Tekergethetném a csavarokat valami gyárban... nem az én világom... Mindig a sportban szerettem volna nyújtani kmiemelkedőt, de ezt otthon nem hagyták. Ezt a lehetőséget Egis Klimas adta meg. Mindent a nulláról kellett kezdenem. 

- Megtanult "amerikaiul" élni?
- Nem. De adaptálódom. Például megtanultam közlekedési szabálysértések nélkül közlekedni. Megérkezek Cseljabinszkba és csodálkozom, mennyit fejlődtem. 

- Nehéz visszaszokni az orosz közlekedésbe? 
- Két-három napig úgy vezetek, mint Amerikában. Aztán visszarázódom. (mosolyog)

- Mikor lett könnyebb az élete Amerikában?
- Most sem mondanám, hogy könnyű. De amikor már pénzt kaptam a meccseimért fokozatosan könnyebbedett. Úgy éreztem, mintha púp lennék Elgis hátán, mindenemet ő fizette. 15-16 meccs után nem láttam kiutat, megfordult a fejemben, hogy más foglalkozás után nézek. Bokszoltam egyet Oroszországban, gondolkoztam, visszajöjjek-e. De hívott Egis, hogy Katy Duva érdeklődik utánam. "Micsoda??? Egy nő? Ne hülyíts!" Azt mondta, nem hülyít. Visszamentem, lekötöttek egy meccset, utána hozták a szerződést. Kathy segített autót, telefont venni.

- Mi lepte meg a legjobban Duvával kapcsolatban?
- Az, hogy ő volt Lennox Lewis és Zab Judah promótere is.

- Elmondta magának, hogy miért szerződtette?
- Nem beszéltem vele. Egis azt mondta, jó szerződést kínált, elfogadtuk. 

Kovaljov a menedzserével érkezett az interjúra, ezért őt is megkérdeztük:
 
- Egis, mesélje el, mi keltette fel Duva érdeklődését?
- Az, hogy a szerződés aláírásáig a legnehezebb meccse a Boone elleni volt. Amikor elkezdtük a tárgyalásokat Duvával, felmerült néhány név lehetséges ellenfélként, de lemondta az első, a második, a harmadik... 10 nap volt a meccsig, ellenfél sehol... Felhívott Kathy: Egis, találtam egy ellenfelet, de lehet, Szergej nem fog örülni, de Boone lenne az ellenfél." 

- Hogy reagált Kovaljov?
- Örült.

- Komolyan mondja?
- Igen. Azt mondta: az előző meccs óta eltelt két év, legalább letesztelem, hol tartok, fejlődtem-e. " Aztán a ringben nagyon megverte Boone-t, két menet alatt. Mire kijöttünk a ringből, már várt Duva a kész szerződéssel, csak alá kellett írni.

- A legfurcsább ismerkedése Amerikában?-tesszük fel a kérdést már Szergejnek 
- Roy Jones-szal. Egy barátom hívott Floridából, hogy Roy szeretne velem találkozni. Találkoztunk egy étteremben, beszélgettünk sok mindenről, egyszer azt mondja: "Szerintem te keveset keresel, rossz szerződést kötöttél. " Kérdeztem magamban, honnan tud Roy a szerződésem részleteiről, de csak annyit mondtam: "Kathy mindig többet ad, mint ami a szerződésben van. Ha majd komolyabb meccseket nyerek, komolyabb pénzeket kapok." Úgyhogy a továbbiakban már csak semleges dolgokról beszélgettünk. És hogy igazam lett, ennek örülök. Minden meccsemet egymillió felett látták, még a kevésbé ismert Mohamedi ellenit is.

- Hogy viszonyul Adonis Stevensonhoz?
- Sehogy. Õt, mint lehetséges ellenfelet, már elengedtem. Az öve érdekel, de remélem a következő ellenfele megszabadítja tőle és akkor csinálhatunk egy címegyesítő meccset. Hogy mennyit tud Stevenson, azt Fonfara ellen láttam... Szerencséje volt, hogy Andzej nem ütötte ki. 

- Milyen gyűrű az ujján? 
- A Hopkins elleni meccs után kaptam Kathytól. Ugyanilyet adott Egisnek és a két edzőmnek, Derrick Santosnak és John David Jacksonnak is. Aranygyűrű, kis drágakövekkel, és a monogrammommal.

- A súlya mennyi?
- 30 gramm körüli. Ja, az első övem elnyerésekor is egy gyűrűt adott mindannyiunknak. Így is motivál bennünket.

- Mindig hordja?
- Igen, csak a felkészülés elején vszem le és a meccs után veszem vissza. Igazából, amit megkeresek, nem elszórom, hanem befektetem. A gyűrű pedig egy kedves gesztus Katytól.

-Mibe fekteti a pénzét?
- Ingatlanba és egyebekbe. Jobb, mintha autókat vagy drága, de használhatatlan dolgokat vennék rajta. Úgy gondolom, dolgozzon a pénzem.

- Nagyon köszönjük az interjút!

Fordította: csiga (2016-05-21)

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@northpaw: Shabranskyy ellen még megnézném Kovát, de neki egyelőre még elég hanyag a védekezése... Továbbá amíg ő beérik, Kova addig visszavonul (hacsak nem B-HOP génekkel rendelkezik az orosz :D)

» HunFighter   válasz erre
    2016-06-02 10:33:07

@Kane: Egyetértek, valóban ezért is lesz majd nagy jelentőségű ez a meccs.

» HunFighter   válasz erre
    2016-06-02 10:26:27

@HunFighter: Én Ward és Kovalev meccsét azért is várom annyira, mert kiderül hogy az amerikai vagy az orosz bokszsuli hatékonyabb. Mindketten a saját iskolájuk csúcsterméke, nagy jelentőségű összecsapás ez.

    2016-06-02 08:45:22

@northpaw: Ahogy nem túl rég olvastam, Oscar hajlandó lenne belemenni egy Ward elleni meccsbe, de Wardék állítólag keveset ajánlottak.

    2016-06-01 22:09:03

@csiga: Nem is kell még, ők mindannyian prospectek jelenleg (bár Beterbiev annyira nem, neki már volt gatekeeper ellenfele), kell nekik még jó pár meccs, mielőtt arra a szintre kerülnének, hogy Kovalev ellen esélyük lehetne. Egyébként meg lehetne említeni még Shabranskyy-t és Salamovot is, ők sem rosszak, de egyelőre távolabb vannak ettől a szinttől.

» northpaw   válasz erre
    2016-06-01 21:35:25

@HunFighter: Beterbijevet Haymon nem fogja engedni, Stevenson sosem fog Kovaljov ellen menni, Gvozgyik is Klimas embere, és Rjabinszkij nem fogja egyelőre engedni Bivolt Kovaljov ellen.

    2016-06-01 21:16:12

@northpaw: Gvozdyknak hasonló stílusa van, mint Beterbievnek, csak egy leheletnyit kisebb az ütőereje, cserébe nagyobb tempóban bokszol. Az a helyzet, hogy Beterbievet, Bivolt, Adonist meg tudná oldani simán, de szerintem még soha nem kapott akkora bombákat fejre, mint amiket ők tudnak adni és Kováról nem tudni, hogy ezeket a bitang nagy ütéseket mennyire bírná ki, ha csak egy is betalál tisztán - 12 menet alatt simán előfordulhat. Igen, amatőrben Arturt alázta, de azóta technikailag és ütőerőben is sokat fejlődött, egy más Beterbiev ellen kellene bokszolnia a ringben most, mint annak idején... Akinél azt látom, hogy taktikailag tudna Kova fölé emelkedni, az egyedül André Ward, ő még talán képes lenne egy ilyen nehéz feladatot abszolválni.

» HunFighter   válasz erre
    2016-06-01 20:00:00

@HunFighter: És akkor már Gvozdykot és Bivolt se hagyjuk ki.

» northpaw   válasz erre
    2016-06-01 18:13:15

@Feeder: Ez így van. Még mondjuk Mekhontsevet is közéjük sorolnám, vele jó mérkőzést csinálna - de soha nem fognak összekerülni.

» HunFighter   válasz erre
    2016-06-01 15:58:06

@HunFighter: Akkor másképp mondom.Kovalevnek jelenleg két ellenfele lenne,Stevenson és Ward.

» Feeder   válasz erre
    2016-06-01 11:08:49

@Feeder: Hát azért Chilemba már valamennyire értékelhető ellenfél. Egy Lepikhint azért megoldott, pedig ő egy eléggé kellemetlen ellenfél és Alvarezzel is egy elég szoros mérkőzést nyomott le. De igen, jó lenne már valami igazánn jó bokszoló ellen látni Kovát, elvileg Ward ellen összejön a mérkőzés (az egy érdekes meccs lenne).

» HunFighter   válasz erre
    2016-05-31 14:02:17

@HunFighter: Lehet,inkább az beszél belőlem hogy jó lenne Kovalevet valami értékelhető ellenfél ellen látni,talán ez majd összejön.

» Feeder   válasz erre
    2016-05-31 10:54:29

@Feeder: Igen, azért Marc Ramsay kezei alatt fejlődött Beterbiev, jobban bunyózik, mint amatőrben. A ledózerolásra én sem fogadnék, de abban biztos vagyok, hogy Kova megoldaná, komplexebb bunyós ő, mint Artur (ettől függetlenül Artur is nagyon jó bokszoló).

» HunFighter   válasz erre
    2016-05-31 08:16:14

@Kane: Hogy ledózerolná a csecsent,mert semmi viszonyítási alap nincs.
Ilyen sok évvel ezelőtti szparringos mendemondákat meg amatőr meccseket pláne nem lehet idevenni.

» Feeder   válasz erre
    2016-05-30 22:44:00

@Feeder: Mármint mire?

    2016-05-30 21:43:02

@Kane: Arra azért ne tegyél nagy összeget.

» Feeder   válasz erre
    2016-05-30 19:38:39

@Kane: Oké, mert az nagyon nem lett volna szimpatikus Kovától, szerintem nem Beterbiev tehet arról, h elcsalták a mérkőzést. Az meg sparringolásnál simán belefér, hogy elpicsazza, a félholtra verés az egy kicsit más tészta...

» HunFighter   válasz erre
    2016-05-30 17:49:34

@HunFighter: Félholtra nem verte, de a második menet után leállították a szparringot. Egyszer feltettem ide az egyik meccsüket, de azóta a neten sem találom. Ordas csalással adták a meccset Beterbijevnek. A csecsen mögött komoly összegek álltak/állnak a háttérben. Ezért volt csak 1x orosz bajnok.

    2016-05-30 17:36:41

Mindegy, a lényeg hogy Kovalev sokkal jobb bokszoló mint Beterbiev, és profiban is szétverné a csecsent.

    2016-05-30 16:55:45

@HunFighter: Fogjuk rá hogy túlzás de Beterbiev szédelegve, vérző fejjel távozott a ringből, és amikor már az orosz válogatottban leállítanak egy sparringot ott azért van baj.

    2016-05-30 16:52:37

@HunFighter: pedig szimpatikus viselkedés lenne, sokan be is nyalnának neki itt érte. :) :(

    2016-05-30 14:22:42

@Kane: Remélem ezzel a bosszúból félholtra verte sztorival csak túlzól...

» HunFighter   válasz erre
    2016-05-30 12:55:58

@HunFighter: https://youtu.be/v57HACSCpAk

Itt van a meccs és Kovalev nyert. Akivel két meccsét is elcsalták az Beterbiev, simán megverte őt mind a kétszer és elvették tőle. Bosszúból az orosz olimpiai edzőtáborban félholtra verte a csecsent, akivel le kellett állítani a sparringot nehogy komoly szinten megsérüljön és ne tudjon indulni a világbajnokságon.

    2016-05-30 11:59:03

@antonio: Beterbiev pl. nagy kihívás lenne számára, bár szerintem őt is megoldaná (azért abban nem vagyok olyan biztos, hogy Wardot is meg tudja oldani). Jó lenne, ha esetleg megvalósulna a Stevenson elleni meccs is. Mekhontsev ellen is egy izgalmas meccset csinálna szerintem, szóval még van kit legyőzni a súlycsoportban.

» HunFighter   válasz erre
    2016-05-30 08:51:52

Kovalev egy igazi ütő klasszis, ideje volt hogy feltűnjön végre egy normális ember félnehézsúlyban, de ha meglesz Ward is hova tovább ebben a súlyban?

» antonio   válasz erre
    2016-05-29 23:46:59

@northpaw: Kova tudomásom szerint országos bajnokságon lett 2. helyezett, Korobovval döntőzött, elvileg nem túl jogosan nyert Korobov. A 2005-ös OB-t megnyerte. Voltak neki is nemzetközi eredményei, 2x-es katonai világbajnok amatőrben.

» HunFighter   válasz erre
    2016-05-29 22:58:47

tök szimpatikus. és köszi a cikket!

    2016-05-29 22:51:17

@ManU1: Manu1: elhiszem, de ez biztosan karakterfüggő is (kicsit magamra ismerek, pedig középosztálybeli családból származom).
csiga: az tuti hogy sok mindenen meglepődnék, sőt elsőre alighanem elveszett is lennék:) A legtöbb sajátjától "idegen" kultúrával így van az ember. Én még az északíreknél is sok mindenen meglepődtem... de mint mondja is, Kovalevnek sem lehetett könnyű az amerikai beilleszkedés. Lehet "betanult"/"faék" szöveg mint azt itt mondta valaki, de attól még nagyon is igaznak és őszintének tűnik.

» Peacock   válasz erre
    2016-05-29 19:42:14

Egyébként Kovalev az interjú alapján egy kimondottan szimpatikus embernek tűnik.

» iceman   válasz erre
    2016-05-29 00:40:07

Ward Kovalev ellen azért jobb lenne, mint a legutóbb mutatott formája, mert ott a ringrozsda erősen látszott rajta. Ezzel együtt én Kovalev-re tippelnék, mert Ward ellene támadásban nagyon keveset tudna szerintem felmutatni, Kovalev pedig remekül tudja kezelni a technikás bunyósokat is, kiválóan "szűkíti a ringet" és zárja le a menekülési útvonalakat, legalábbis Hopkins ellen ez látszott.

» iceman   válasz erre
    2016-05-29 00:37:19

Meg ha megnézed, korábban nem volt gyakori egyáltalán, hogy olyan kelet-európai bokszolók menjenek USA-ba bunyózni, akik nem voltak neves amatőrök. Klicskók, Golota, Jirov, Tszyu, Maskaev, Liakhovich, Korobov mind olimpián vagy kontinensbajnokságon voltak érmesek. Szerintem Kovalev az első ilyen, aki ezek nélkül befutott az államokban, de lehet, hogy tévedek, és csiga megcáfol majd. Mindenesetre most már máshogy van, Top Ranknél, Haymonnál, GBP-nél is vannak kelet-európaiak szép számmal, azok is, akik nem voltak sikeres amatőrök, de 2009-ben, amikor Kovalev profinak állt, még nem ez volt így.

» northpaw   válasz erre
    2016-05-29 00:19:50

sportolók között teljesen megszokott, hogy valaki a végletekig nyomja, mert nem nagyon ért semmi máshoz, hiszen arra tette fel a fiatalkorát. nem hiszem hogy Kovalevnek lett volna olyan sok egyéb lehetősége, de tök mindegy, máshogy látjuk és kész.

    2016-05-29 00:01:59

@Romsy: Nem gondolnám, hogy ezt össze lehet hasonlítani azzal, hogy valaki kimegy nyugatra pincérnek mondjuk. Ez kicsit rizikósabb annál, bármikor benne van, hogy véget ér a karrierje sérülés miatt (vagy csak kiesik hosszú évekre, mint Vitali), és akkor kicsit nehezen fogja visszafizetni a kölcsönt. Továbbra is tartom, hogy ilyen rizikót kevesen vállalnának be. Kovalev nem éppen abban a helyzetben volt, mint Lomachenko mondjuk, hogy egy (két) olimpiai arany után leigazolta a Top Rank, és onnantól fogva biztosítottak mindent számára.

» northpaw   válasz erre
    2016-05-28 23:41:23

"Nem vagyok benne biztos, hogy sokan meghozták volna ezt a döntést helyében, hogy nekivágnak egy ilyen kalandnak."

ezt komolyan írod? csak Magyarországon van erre több százezer példa, csak nem sportolók között. ebbe nem kell sokat belelátni, onnantól egy világklasszis alapanyagból kihozták ami van. az lenne a bátorság, ha a tutiból menne valaki a bizonytalanba.

    2016-05-28 23:28:32

@Romsy: Amikor az USA-ba költözött még nem ő volt a világ legjobbja, az csak sok munka után jött össze neki. Úgy ment az Államokba, hogy nem volt egy nagy nevű amatőr, éttermekben bokszolt kezdetben, mert nem akarta egy neves promóter sem leigazolni ekkor még, ezért mindent a menedzsere finanszírozott, így az első 18-19 meccspénze csak arra ment el, hogy az adósságát fizesse vissza, mert akkora adósságot halmozott fel, tekintve hogy a profiboksz komoly szinten űzve nem olcsó. Nem vagyok benne biztos, hogy sokan meghozták volna ezt a döntést helyében, hogy nekivágnak egy ilyen kalandnak.

» northpaw   válasz erre
    2016-05-28 22:57:18

ja mert az olyan gyakori, hogy nem jön be valakinek az USA-ba költözés, ha valamiben a világ legjobbja. :D

de nyilván senki sem ismeri annyira hogy el tudja dönteni, csak nekem ez jött le róla mostanában.

    2016-05-28 22:39:13

@Romsy: "olyannak tűnik mint egy faék"

Azért olyan ostoba mégsem lehet, ha egy peták nélkül ment egy idegen országba, amelynek a nyelvét, kultúráját nem ismerte, de mégis megcsinálta a szerencséjét. Lehet, hogy nincs sok iskolája, de mégis tudott érvényesülni, pedig nem volt könnyű dolga.

» northpaw   válasz erre
    2016-05-28 19:04:02

Remek cikk!

» Bruneor   válasz erre
    2016-05-28 15:19:00

szerintem egy küzdősportban nem hátrány, ha valaki úgy üt hogy a másiknak fájjon. :D

nekem sem szimpatikus Kovalev, a boksza tetszik de amúgy kb olyannak tűnik mint egy faék ha előtte nem gyakoroltatják be vele, hogy mire mit kell mondani, de azért ezen felháborodni vicc.

    2016-05-28 14:01:29

@csiga: "Ne etesd a trollt! :D"

Csak minuszold! :)

» Galamb   válasz erre
    2016-05-28 13:24:48

"Úgy ütöttem direkt, hogy fájjon neki. Volt olyan, hogy kitartottam az ütést egy pillanatra, hogy még jobban fájjon neki. Nem akartam gyorsan kiütni, látni akartam a szenvedést az arcán. "

Ez így leírva durván hangzik, de ha tárgyilagosan belegondolunk, szinte mindenkiben van egy (talán még egészségesnek is mondható) bosszúvágy. Az ember
-jogosan- akarja megbüntetni azt aki vele szemben szándékosan rosszindulatú vagy gonosz volt.
Kovalav ezt mindössze nyíltan kimondja, felvállalja. :)

» Galamb   válasz erre
    2016-05-28 13:22:49

@deontay: Ward már azt a kubait is alig bírta megverni, aki pedig nincs az élvonalban, Kovalev ellen nincs több esélye 25 százaléknál.

» antonio   válasz erre
    2016-05-28 13:21:06

@Moorer: Stevensont maximum az azóta megkeresett pénz "változtatta meg", aki ilyen komoly bűncselekményeket képes csinálni, az örökre patkány marad, csak más a látszat.

    2016-05-28 12:39:30

@Kane: Mert hiába nagyon jo bunyos érdemi ellenfelek,nagy csaták nélkül ez még senkinek sem sikerült.

» Feeder   válasz erre
    2016-05-28 12:21:45

Jó cikk, köszönjük!

» ogreface   válasz erre
    2016-05-28 12:12:17

@northpaw: Stevenson megváltozott és sokkal jobb ember lett. A múlt megtörtént azon változtatni nem lehet, de az sem jó ha ezt mindig felemlegetik vele kapcsolatban. Ma már példakép is lehet azon fiataloknak akik rossz sorból jönnek és a bűn útjára léptek de láthatják hogy más út is van. Járj a megbocsátás útján az ami nem vezet további konfrontációhoz.

» Moorer   válasz erre
    2016-05-28 09:31:12

Végre egyszer úgy szerepelnek az orosz nevek, ahogyan egy magyar szövegben kell. Csak a cím lóg ki; azt más adta?

Kovaljov ismét szimpatikus interjút adott.

» Untouchable   válasz erre
    2016-05-28 08:32:01

@Peacock: A volt Szovjetunio országaiban egy kézfogás és az adott szó betartása ma is sokkal fontosabb, mint bármilyen pecsétes szerződés. :)
De van még azon a tájon pár furcsaság, amin meglepődnél. :)

    2016-05-28 08:28:17

@atontonka: Ez nagyon durva, én azonnal tiltanálak mindenféle kommentár nélkül....

Peacock: érdekes dolog ez, én Erdélyben nőttem fel, nem voltam hajléktalan, de eléggé szerény körülmények közt, következésképpen sokat lófráltam az utcán. Pár dologra biztosan megtanított, a kimondott szó alapján ítéltek meg, a becsület meg mindenek fölött volt, a barát szó nem üres frázis, hanem mindenféle feltételek nélküli kapcsolat. Lehet ezért mondhatom azt, hogy negyven valahány évesen egy barátom van, a többi csak haver...

    2016-05-28 07:47:45

@zolimt: Bakker tényleg, egy az egyben az a stílus. Kéne egy Sztrego-Monroe Hutchen vita arról hogy Hopkins vagy Ward az isten, én befizetnék rá...

    2016-05-28 07:04:11

OFF
"Engem úgy neveltek, hogy a kimondott szóért felelni kell (ez Oroszországban és a volt Szovjetunió területein komoly dolog!- a szerk.)."
Az rendben hogy Kovalev ezt mondja, így érzi, ezzel ugye szimpátiát kelt maga iránt (bennem is). De az a "teljes volt Szovjetúnió területén" fontos a kimondott szó értéke betoldás szerkesztői megjegyzésként nekem kicsit elfogultnak tűnik (fura megpróbálni egy nemzettel, pontosabban egy volt államszövetség állampolgáraival szemben szimpátiát ébreszteni). Bocsi csiga, no offense, csak vájtfülú vagyok az ilyen általánosításokra;)
(Arra is hogy a legtöbb magyar vagy a legtöbb amerikai ilyen vagy olyan.)
ON
Szuper kis interjú, köszi csiga a fordítást! Jók ezek a háttérinfók, Kova szimpatikus figurának tűnik. Ez a Roy Jones-os sztori tényleg furcsa (főleg hogy utána meg pont Roy lett Pascal edzője a Kova elleni meccsre, lehet próbálta volna így vagy úgy meglovagolni a népszerűséget?).

» Peacock   válasz erre
    2016-05-28 00:46:11

@Kane: nem, o Sztrego...

» zolimt   válasz erre
    2016-05-27 23:50:06

@atontonka: Valóban? Mikor ítélték el Kovalevet emberölés miatt? Csak azért mert Stevenson négy évet kapott azért, mert fiatalkorú lányokat kényszerített prostitúcióra és vert közben rendszeresen. Szóval miért is kéne Stevensont tisztelni?

A trollkodáshoz is kéne némi ész, te nagyon gyengén műveled a műfajt.

» northpaw   válasz erre
    2016-05-27 23:45:04

@Kane: Persze, de ettől még szeret trollkodni. :D Szerintem ne is olvasd el, amit ír. :D

    2016-05-27 23:35:40

@atontonka: Mond te hülye vagy?

    2016-05-27 23:33:30

@northpaw: Igen és Kovalev meg embert ölt ennyit erről.

» atontonka   válasz erre
    2016-05-27 23:30:44

@lunatic3: Simakovot tobbszor megkerte meccs kozben hogy adja mar fel. De meg ha igy is erzett, egy bokszolot ezert nem lehet felelossegre vonni. Nezd meg Tyson, Foreman, McClellan, Benn meccseit, szerinted ok mit akartak latni az ellenfelen? Van aki allatnak szuletik, es van aki ezt a ringen belul eli csak ki.

    2016-05-27 23:30:07

@lunatic3: Nézd meg a meccset...

    2016-05-27 23:29:55

@northpaw: Ne etesd a trollt! :D

    2016-05-27 23:29:28

@atontonka: Mit kent rá Kovalev?

Amúgy olvass utána, milyen jellegű bűncselekményekért ült Stevenson, és majd utána térjünk vissza rá, mennyire is kéne őt tisztelni.

» northpaw   válasz erre
    2016-05-27 23:24:32

"Úgy ütöttem direkt, hogy fájjon neki. Volt olyan, hogy kitartottam az ütést egy pillanatra, hogy még jobban fájjon neki. Nem akartam gyorsan kiütni, látni akartam a szenvedést az arcán. "

Vajon Simakov ellen is így ütött?

» lunatic3   válasz erre
    2016-05-27 23:23:12

Kovalevnek ugyanaz Stevenson, ami GGG-nek Ward. Ráken mindent és nem tiszteli.

» atontonka   válasz erre
    2016-05-27 23:22:18

@deontay: Ha olyan formaban lesz Ward mint Barerra ellen, akkor orulhet ha vegigallja Kovalev-vel a meccset. Barrera ellen csak a gyorsabb kezeivel gyozott, semmi masban nem tudott fole emelkedni. Sergey ellen ez keves lesz.

» Slajos   válasz erre
    2016-05-27 23:16:08

Köszi a cikket Csiga!

» mexico   válasz erre
    2016-05-27 22:52:12

@deontay: Egyaltlan nem olyan biztos Ward gyozelme. Szerintem most kb 60-40 Kovalev javara. A legutobbi teljesitmenye nem volt valami meggyozo. Szepen kivedekzte Barrera-t csak eppen latvanyos tamadasokra nem futotta. Kovalev ennel sokkal nagyon pressziora kenyszeritene es ott keves lesz csak haritani a tamadasokat. Kova jo esellyel ott fog annyit talalni mint Ward csak mig az o ereje rombol addig Ward utesei nem igazan tehetnek kart.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-05-27 22:51:38

@HunFighter: Golovkin nagyjából pont ugyanezt mondta a Stevens elleni meccséről.

» northpaw   válasz erre
    2016-05-27 22:50:54

Köszi Csiga! Egy élmény volt olvasni ezt is!

» kovban   válasz erre
    2016-05-27 22:45:46

@deontay: Én meg úgy gondolom,hogy sokan meglepődnek majd,hogy a vártnál mennyivel könnyebben hozza Kovalev azt a győzelmet....

» mexico   válasz erre
    2016-05-27 22:39:22

Jó fej, bár egy kicsit elszörnyülködtem, amikor Jean Pascal-féle meccséről beszélt, mint valami pszichopata gyilkológép... :D :D :D

Tetszett a cikk, köszönjük a fordítást, @csiga!

» HunFighter   válasz erre
    2016-05-27 22:34:37

@deontay: Ezt így borítékolnád?

    2016-05-27 22:31:51

@Kane: Mert Ward meg fogja verni.

» deontay   válasz erre
    2016-05-27 22:25:55

jó kis interjú , köszönjük Csiga Úr ! ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-05-27 22:17:33

@Feeder: Miért is?

    2016-05-27 22:12:30

- na, most megdöglötök!
:DDDDD

Kosz a cikket csiga.
Lehet hogy RJJ at akarta ot akkor csabitani Duvatol?

» Slajos   válasz erre
    2016-05-27 22:09:00

@Kane: P4P#1

Az valószínűleg sosem lesz.

» Feeder   válasz erre
    2016-05-27 22:07:15

Ez az ember hatalmas:D Ha összejön a Ward elleni csata, és legyőzi akkor P4P#1. Egy barátom miatta szerette meg a bokszot, amúgy kívülállóként mutattam neki egy highlight videót, annyit mondott hogy "ki ez az állat?!"

    2016-05-27 22:01:37

"Például megtanultam közlekedési szabálysértések nélkül közlekedni."


Vicces, jól megszerkesztett interjú.


Köszönjük, Csiga!

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-05-27 21:58:04

Kiderült hogy nem csak jó bunyós, haenm intelligens és szimpatikus fickó ez a Kova.

» senki-001   válasz erre
    2016-05-27 21:56:49
Ugrás az oldal tetejére