×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Erdei Zsolt : Nem bánt már az elbukott 100 millió

2015-11-08 15:46:17 /
Erdei Zsolt világbajnok bokszolóként állandóan reflektorfényben volt. Aztán házassága, válása, gyermekei miatt is sokat írtak róla. Mostanában viszont keveset szerepel a címlapokon. Pedig figyelemre méltó férfi.
 
Hol van a százmilliója? 
Miféle százmillióm? 
 
Amit még tavalyelőtt perben nyert volt klubjától, az Universumtól. 
Ja, abból a 330 ezer euróból egyetlen centet sem láttam, s nem is fogok, mert az ítélet előtt pár nappal csődöt jelentettek. 
 
Azért ez fájhat… 
Bosszantó, de higgye el, nem foglalkozom vele. Aki a múlton rágódik, az nem tud a jelenre figyelni, s elveszti a jövőt. Nekem pedig van most épp elég feladatom.
 
Bokszedzőként? 
Elsősorban, de a TF-en testnevelőtanári diplomát is szeretnék szerezni. Itt vannak ugye, a tanítványaim a Madárfészekben, nem egy közülük sokra hivatott tehetség. Aztán dolgozom a profik között versenyző Bedák Zsolttal, remélem, hamarosan megint címért bokszolhat. És ott van még Bacskai Balázs is, aki talán az én segítségemmel kijuthat az olimpiára. 
 
Apropó, olimpia. Mit szól hozzá, hogy volt klubtársa, Vladimir Klicsko lehetőséget kaphat, hogy induljon a játékokon? 
Ha a nemzetközi szövetségtől tényleg zöld utat kap, az ő helyében biztosan él­nék a lehetőséggel. 
 
És a saját helyében? 
Ha 2011-et írnánk, a londoni olimpiát vállalnám, de Rióra – bár nyilván­valóan fel sem ajánlanák a lehetőséget – már biztos nemet mondanék. 
 
Mert… 
Mert 42 éves leszek. Ugyan nincs rajtam ko­moly túlsúly, mozgok is, és talán képes lennék magam összeszedni az olimpiáig, de már nem tudnék azon a szinten bokszolni, hogy ne érezzem úgy, csak égetem magam. 
 
Mindenben ennyire becsvágyó? Ha esély sincs a győzelemre, akkor inkább bele sem vág? 
Nagyon erős bennem a versenyszellem, gyűlölöm, ha bármiben jobbak nálam, azt sem bírom elviselni, ha az autópályán valaki megelőz.
 
Akkor mit tesz? Odalép a gázpedálnak? 
Régen elég őrült tempóban száguldoztam. Amikor még Hamburgban éltem, a német sztrádákon mindig kétszázzal repesztettem. 
 
Mennyi a sebességi rekordja? 
Kétszázötven.
 
„Csak”? 
Nem bírt többet a kocsi. 
 
Most milyen autót hajt? 
Egy ötös BMW-t. De amióta gyerekeim vannak, csak ritkán száguldozom. 
 
Ha valaki le akarja előzni? 
Nem, nem! Csak ha nagyon sietek valahova vagy ha nagyon fáradt vagyok. 
 
Csak ha fáradt? Megnyugtató… 
Úgy gondolom, a lassú vezetés veszélyesebb, mert akkor az ember elálmosodik. A gyors tempónál viszont az adrenalinfröccs felébreszti. 
 
Említette, hogy a gyerekei miatt lett óvatosabb. Miben nyilvánul ez meg? 
Amikor Viktor megszületett, a ringben is sokkal jobban vigyáztam magamra. Addig hajlandó voltam verekedni is, nem érdekeltek a pofonok. Akkortól azonban óvatosabb lettem, jobban figyeltem a védekezésre, emiatt nem volt olyan szórakoztató a bunyóm.
 
Szóval benőtt a feje lágya? 
Azért ez így túlzás. A múltkor egy versenyquaddal mentem egy erdős részen, százhússzal, bukósisak nélkül. Arra, hogy ez mekkora őrültség, akkor döbbentem csak rá, amikor majdnem felborultam vele. 
 
Ilyenkor eldönti: soha többé nem tesz ilyet? 
Persze… és két-három hétig be is tartom. Azért az látszik, hogy öregszem és bölcsebb leszek, mert régen csak pár napig tartottam magam a fogadalmamhoz. 
 
Valamelyik korábbi interjújában beszélt arról, hogy nem fél a haláltól. Még most sem? 
A haláltól nem félek, tudomásul veszem, hogy ez a dolgok természetes rendje. Attól tartok csak, hogy túl korán ragad el, hiszen kicsik a gyerekeim és nagyon szeretek élni. 
 
Meg hát nem is a halál a szörnyű, hanem – legtöbb esetben – az odáig vezető út. 
Épp a minap láttam egy izlandi filmet, amiben az idős, beteg férfit a feleségének kellett már pelenkáznia. Ezt nem szeretném megérni. Ha ilyen állapotban leszek, inkább dugjanak be egy otthonba, elvagyok én egyedül, nem akarok a szeretteim terhére lenni.
 
Azért még jó eséllyel ön előtt áll az út fele. Hogyan képzeli az életét mondjuk tíz-tizenöt év múlva? 
Nem nagyon gondolkodtam ezen. Csak olyan közhelyeket tudok mondani, hogy szeretném, ha boldog lennék a családommal. Ja, s jó lenne nagyon sokat utazni, Dél-Amerikát és Ázsiát szeretném bebarangolni, különösen Peru és Nepál vonz. Csak repülni ne kellene! 
 
Nehogy azt mondja, hogy egy ilyen kemény férfi fél a repüléstől! 
Régen valóban nem féltem, sőt a rázós utakon azzal szórakoztam, hogy a többieket ijesztgettem. De amióta megszülettek a gyerekeim – igen, már megint ők –, azóta a legkisebb turbulenciában előjön az ő kis arcuk, s vele együtt a halálfélelem. 

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Ezek a kérdések...:D

» Shaham   válasz erre
    2015-11-09 22:12:51

A Cloud meccsért tényleg kár. Akkoriban ugyan sokan esélytelennek mondták Madárt, de így utólag tudjuk, hogy Cloud akkor már lejtőre került, amit viszont akkor még senki nem látott, így a legyőzése nagy dicsőséget és elismerést hozhatott volna.

» superman   válasz erre
    2015-11-09 17:37:36

Szerintem Erdei egy olyan bunyós volt akinek kellettek volna folyamatosan a komoly kihívások, a klasszis ellenfelek, címegyesítés meg ilyenek, de hát ugye az universum. :-( Amúgy Cloud-ot szerintem különösebb probléma nélkül verte volna, ha csúcsformába lett volna. Chilemba az már más tészta, ő szerintem nehezebb lett volna, de mazért megoldható lett volna Madár számára. De azért így is szép volt Madár!! Meg szerintem edzőként is jó lesz ő, meg már most sem rossz nyiván, de csak jobb lesz. hajrá Madár!!

» CHUBAKKA   válasz erre
    2015-11-09 16:05:38

Erdei Zsolt technikailag abszolút klasszis szerintem, és ebben az értelemben kifutotta azt, ami benne volt, azaz, hogy profi világbajnok lett. Amit sose értettem és nem tudtam azóta se megmagyarázni, hogy miért volt az, hogy rengeteg meccsén a hetedik-nyolcadik menettől kezdve (nem akarok degradáló kifejezést használni, de) szinte tántorgott, úgy nézett ki, mintha 1 perc múlva elájulna, és ezt nem rosszindulattal mondom, ilyenkor aki neki drukkolt az majdnem becsurgatott izgalmában és tövig rágta a körmét, ahogy én is, mert nagyon drukkoltam neki, de akkor se és azóta se értettem ezt a jelenséget, mert olyan meccseken is előfordult, amikor nem lett volna indokolt látszólag, mert nem kapott előtte annyi ütést, ami ennyire kikészíthette volna.

    2015-11-09 15:21:39

@deontay: A mondat első részével 1ütt és értek, de azért maradjunk a realitás talaján. és ezzel szerintem semmi sértőt nem mondtam, Madár nem semmi karriert futott be, de az usában bokszolni kicsit más tészta lett volna!

» czir88   válasz erre
    2015-11-09 15:04:04

Madár egy kivételes tehetség, szerintem ha ma lenne csúcsformában, és normális promótere lenne, nem Kovalevről szólna a súlycsoport.

» deontay   válasz erre
    2015-11-09 14:09:50

Szinte egyik nagy mexikói bunyósnak sem volt amatőr múltja, Roberto Durannak sem, rengeteg ilyen nagy bunyós van, de mégtöbb van olyan olimpiai bajnokból akiket az első komolyabb profi meccsükön kicsaptak. Semmire nem garancia az amatőr múlt a profi teljesen más és nem is jó ha keverjük a kettőt. Persze ha van esze és olyan stílusa amit át tud vinni profiba, az úgy a legjobb. Képzeljetek el egy Morales vs Lomachenko harcot, mennyivel más stílusúak.

    2015-11-09 13:16:33

azért a dzsungel királyától nem azt várná az ember, hogy azzal henceg mennyivel tud menni az autója. ezt meghagyhatná inkább Viktorkának az óvodában.

    2015-11-09 13:08:55

@mexico: ezért írtam, hogy ha az adatok mögé nézünk, az sem Madár felé billenti a mérleg nyelvét. Ettől még nem valószínű, hogy bármilyen magyar bunyós képes lesz hasonlóra belátható időn belül...

» superman   válasz erre
    2015-11-09 13:02:46

@superman: \"bár olyan sok címvédésre sem sokan voltak képesek profiként, mint Madár\"

Hasonló jellegű vitáknál sokszor olvastam már itt,hogy \"de nem mindegy,hogy kik ellen\"....

» mexico   válasz erre
    2015-11-09 12:34:01

@senki-001: \"tehát szükség van az alapokra.\"

Ez sem szentírás amit mondasz mert Hamednek meg nincs amatőr múltja aztán olimpiai bronzérmest is kicsapott.Meg biztos van még hasonló de ez ikonikus példa.

» Hamed1.0   válasz erre
    2015-11-09 10:48:51

A tényeknél maradva Madár minden idők messze legeredményesebb magyar profi ökölvívója, ehhez nem fér kétség, ahogy ahhoz sem, hogy Papp Laci volt minden idők legeredményesebb magyar amatőr bunyósa. Ha feltétlenül össze akarjuk hasonlítani őket, akkor csak a számoknál maradva is belátható, hogy Papp Laci eredményei egyedülállóbbak, hiszen rajta kívül csak ketten voltak képesek elérni, amit ő (bár olyan sok címvédésre sem sokan voltak képesek profiként, mint Madár, de azért jóval többen, mint 3 olimpia megnyerésére). A tények mögé nézve is azt látjuk, hogy azért Madár csak egy övet birtokolt huzamosan a 4 nagy közül és ez alatt az idő alatt a legjobbaknak csak igen kis százalékával állt ki, míg az olimpiák megnyeréséhez nem lehetett válogatni az ellenfelek közt. Ennek ellenére Madár eredményei is fantasztikusak, nem véletlenül mondják sokan, hogy hosszú évtizedekig nem várható olyan magyar bunyós, aki akárcsak a közelébe érhet. De még ha erről van szó, akkor is még valószínűtlenebb, hogy Papp Laci eredményeit valaha meg tudja ismételni magyar bunyós.

» superman   válasz erre
    2015-11-09 09:51:25

@senki-001: Ha May meccsét nem pontozták volna el az elődöntőben, valószínűleg olimpiai bajnok lenne most. Így bronzérmes lett igen fiatalon és inkább elment nagy pénzért profinak. Amit írsz úgy hangzik mintha Maynél nem lennének \"alapok\".

» goldenboy   válasz erre
    2015-11-09 09:26:49

@deontay: Papp Laci 3 x-os (!!!) olimpiai bajnok!

amelyik olimpián elindult azt meg is nyerte, erre csak egy klasszis képes, és Õ az volt.

pac, méj ha nyertek volna olimpiát akkor meg főleg mi lett volna belőlük, hiszen az alapok az amatőröknél vannak elhelyezve. nézd csak meg roy jonest, leonard mind az ottani alapokkal indultak a profi karriernek és értek is sikereket.
tehát szükség van az alapokra.

» senki-001   válasz erre
    2015-11-09 06:14:10

@deontay: Persze az amatőr karrier nem jelenti azt, hogy profiként is te leszel az egyik legjobb, de Papp Laci más kategória volt. A 3x olimpiai bajnoki cím kibaszott sokat ért és számított. Azóta is csak 2 embernek sikerült ( Stevenson, Savon). Amúgy Koko 1 olimpiai aranyat és egy bronzot nyert( 1996 és 1992) tehát nem több olimpiát nyert.

» kovban   válasz erre
    2015-11-08 23:18:48

Erdeit nagyon tisztelem, rendkívül jó bunyós klasszis,igaz nemtudta meg mutatni magát a legnagyobbak ellen. Azért az univerzumnal szépen kereset khol egy interjúban elmondása szerint madár cimecsekert volt hogy 3-4 százezer eurót is kaszált, de ő állítólag többet akart.nemtudom hogy mi az igaz ebből. Ez csak pénz maga az ember nagyon szerethető, és hatalmas szívű harcos amitt többször meg mutatót,az egy vereséget sokszor láttam, de az elenfele négy menetnél többet nem nyert az tuti,eskűszöm egy normálisan ki vezetett utese nem volt a palinak. Most hogy ezt írom az ideg még most is elkap sima sima győzelem volt, és még is el vették tőle a veretlenseget HIHETETLEN!!Múltkor valamelyik amerikai gálat angol nyelven volt szerencsém végig nézni és a két rendkívül híres kommentátornal szóba került madár és egy jó pár percig róla beszélgetek hogy mekkora tehetség és a volt világ bajnokok,között akik ennyiszer védték az ovet plusz még egy súlyal feljebb megszerzik a vb címét sokkal sokkal nagyobb tisztelet járt volna neki.A tengeren túli sztarokal is hasonlították ami sajna nem jött össze, de még ők is nagy sanszot látták arra hogy ott is gyozhetet volna.

» gege322.GG   válasz erre
    2015-11-08 22:59:23

@deontay: Ez valoban igy van. De Papp László a profik kozt is sikeres volt. A vb cim kapujaban kaszaltak el a karrieret.

» Slajos   válasz erre
    2015-11-08 22:42:04

@senki-001: Pár példát szeretnék felhozni: Zou Shiming 2szeres olimpiai bajnok, mégse sikeres profi, Koko is több Olimpiát nyert mint madár, és mégis sikeresebb profi lett, Floyd Mayweather és Manny Pacquiao se nyert 1 olimpiát se, mégis a legjobbak lettek. Magyarul egy sikeres amatőr karrier nem garancia a sikeres profi karrierre.

» deontay   válasz erre
    2015-11-08 22:06:51

Remekbe szabott interju. SZerintem ilyen nyito kerdes utan kb igy kene folytatodjon:
- Hol van a szazmillioja?
- Elmesz te a... ( tetszes szerint kitoltendo nem szalonkepes kifejezessekkel ) ; vonalat bont.

» bpjotruska   válasz erre
    2015-11-08 21:08:00

@Slajos: ez olyan mint nem rég hallottam vidéken a következőt:

felvettem az otp kölcsönt a cib banktól. :DDD

» senki-001   válasz erre
    2015-11-08 20:59:55

@senki-001: Ez ugy van mint ahogy az egyik ismerosom mondta egyszer dumalas kozben. A legismertebb magyar bokszolo az Puskás Öcsi :DDDDD

» Slajos   válasz erre
    2015-11-08 20:22:25

@deontay: szeretem Madárt, DE, akárhogy is csűröd-csavarod 3 olimipai bajnokság az 3 olimpiai bajnokságot jelent. és mint tudjuk: a tények makacs dolgok, nem lehet velük vitatkozni.

Madár pedig 1-et nem tudott nyerni. szóval akkor most hogy is van ez? :D

» senki-001   válasz erre
    2015-11-08 20:01:30

@Kane: Joe Bugner(magyar származás) és Papp Laci után.

» dondannyboy   válasz erre
    2015-11-08 19:58:49

@senki-001: Sajnos sok a ha pedig szenzációs tehetség volt :( Így viszont Madár a N1

» deontay   válasz erre
    2015-11-08 19:53:31

nos akkor Papp Lacit (https://hu.wikipedia.org/wiki/... hová helyezed?

ha a szemét-rohadék-gazember politikusok nem szólnak az életébe bele, akkor ma Ö lenne a leghíresebb Magyar.

» senki-001   válasz erre
    2015-11-08 19:19:24

@Slajos: Igaza van a Zsoltnak. Ha valaki hosszabb tavon vezet, akkor egy gyorsabb tempoval, egyfajta felporgetett allapotban hatekonyabban kepes az ember vegig koncentralni. En is nagyon sokszor vezettem az elmult evekben hosszabb utakon (800-1500 km egy nap) es ha nem temposan mentem hamarabb elfaradtam es meg kellett szallni valahol.

» traveler   válasz erre
    2015-11-08 17:59:43

Nem értem Madár akkori ügyvédjét, miért nem nyújtottak be azonnal hitelezői igényt, legalább vmekkora hányada megtérült volna annak a 100M-nak... Midegy, a riport meg nem a legjobb, valóban béna kérdések voltak, a riportalannyal semmi gond nincsen.

» rosta.roland   válasz erre
    2015-11-08 17:47:11

Legjobb magyar ökölvívó a történelmünkben szerintem. Elég szerencsétlen körülmények áldozata lett, de ez nem von le belőle, mindig alázatos maradt az emberek és a sport iránt is, és most vissza is adja a sportágnak amit kapott tőle.:) A madárfészkes fiatalokkal mindig számolni kell, a mostani ifi OB-n 14 érmet szereztek. Hatalmas ember madár, ha több ilyen figura lenne a magyar ökölvívásban sokkal előrébb tartanánk.

    2015-11-08 16:40:13

@CHUBAKKA: Nagy kar, hogy a Cloud elleni derbi nem jott ossze. Az a meccs valahol hianyzik a karrierjebol.

» Slajos   válasz erre
    2015-11-08 16:36:27

@Jersey Joe: Szerintem ezt arra ertette, hogy amikor faradt a gyorsabb vezetes miatti adrenalin felebreszti. Van egy kollegam aki szinten azt allitja, hogy a gyors vezetestol felebred, de szerintem ilyenkor jobb inkabb meginni egy kavet, kolat mint gyorsan hajtani vagy a legjobb faradtan nem vezetni.

» Slajos   válasz erre
    2015-11-08 16:33:27

Erdei a szememben veretlenül visszavonult bunyós, kétszeres világbajnok, szép volt Madár, szép volt bajnok!

» CHUBAKKA   válasz erre
    2015-11-08 16:29:38

ez tényleg jó volt, lehetne 1 reklám szlogen.

\"Ön fáradt vezetés közben? félre húzódna, megpihenne?? Ne tegye, inkább száguldozzon!\"

kész agyrém:D

» czir88   válasz erre
    2015-11-08 16:26:53

@Romsy: Egy bulvárújság, mit vársz? Kiteszik a címlapra a fejét és máris megveszik, függetlenül attól, hogy semmi mondanivalója az interjúnak.


Egyébként Erdei nagy hülyeséget mond, amikor arról beszél, hogy a nagy sebesség kevésbé veszélyes, mint nyugodtabban menni.

» Jersey Joe   válasz erre
    2015-11-08 16:02:59

mik ezek az elfuserált kérdések?

    2015-11-08 15:53:49
Ugrás az oldal tetejére