×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Chris Byrd interjú

0000-00-00 00:00:00 /

Április 22-én újra megmérkőzik Wladimir Klitschko-val az IBF nehézsúlyú világbajnoka Chris Byrd. A rendkívül rutinos amerikai újra Németországban találkozik egykori legyőzőjével, de ezúttal talán esélyesebb, mint az első meccsükön. Byrd a Boxingtalknak adott egy hosszabb interjú az összecsapás alkalmában, melyben beszélt arról, hogy szeretne ő lenni az első olyan bunyós, aki mindkét Klitschko-t legyőzi.

 

El tudnád mondani, hogy mit jelent számodra április 22-e?

Mindent. Ez nem csak a visszavágóról szól, hanem arról is, hogy én vagyok a világ legjobb nehézsúlyú bokszolója. Én lehetnék az első, aki mind a két Klitschkot megverte, szóval ez a meccs sokat jelent a számomra.

 

Mindennél fontosabb a számodra, hogy te legyél az első ember, aki megveri a Klitschko testvéreket?

Mindhárom tényező motivál. Gondold csak el, Vitali Klitschko már nem fog többet bokszolni és én már megvertem őt. Csak Lennox és én voltunk képesek erre. Aztán jött Wladimir, akitől kikaptam és most kaptam egy esélyt, hogy legyőzhetem őt. Ez hihetetlen.

 

Méltatlannak gondolod azt, hogy a legtöbb embert Wladimirt tartja esélyesebbnek, annak ellenére, hogy te vagy a leghosszabb ideje uralkodó nehézsúlyú világbajnok?

Ez jó. A karrierem ezen pontján a legkevésbé az érdekel, hogy az emberek mit gondolnak. Nem ők fognak ott állni és bokszolni. Ameddig nem lépünk ringbe és a bíró nem emeli a kezemet a magasba, addig az emberek nem fognak bennem hinni.

 

Milyen hatással volt rád Wladimir teljesítménye Samuel Peter ellen?

Semmilyennel. Fogott és véleményem szerint le kellett volna léptetni ezért. Ne legyél gyáva egy bokszmeccsen és ne fogjál. Kérdezd meg Samuelt és el fogja mondani neked, hogy Klitschko halálra volt rémülve. Õ egy nagydarab srác, aki bokszolt volna. Én kicsi vagyok, de elmondom neked, hogy felforrósítom a meccset és ha ő fogni próbál akkor tényleg gyáva.

 

Ez a stratégiád a győzelemre?

Egy kicsit mindent meg fogok próbálni. Nem csak odaállok és hajszolom. Nagyon jó a technikám. Az első alkalommal amikor találkoztunk mindig megálltam előtte, de most valami mást fogok csinálni. Mindent megteszek, hogy hatástalanítsam a stílusát. Ha kell akkor a külharcot fogom erőltetni. Bokszolni fogok és körbemozgom. A legtöbb nagydarab srác, aki ellen ezt bevetettem nem tudod egykönnyen eltalálni.

 

Aggódsz amiatt, hogy Németországban lesz a meccs?

Nem tartok semmitől. Először azt gondoltam, hogy nem megyek Németországba, de hívő ember vagyok és meg akartam tudni, hogy Isten mit tartogat a számomra és ez a Klitschko elleni mérkőzés volt. Talán nem kapok még egy esélyt, hogy mérkőzzek ellene, mert ő a WBO-nál is hivatalos kihívó, így Lamont Brewster ellen is bokszolhatott volna. Õ azonban engem választott. Ha pedig Lamont megverné, akkor teljesen kész lenne Wladimir és soha nem bokszolhatnék ellene már. Meg kell ragadni az esélyt, hogy mind a két Klitschko-t megverd. Ezért nagyon motivált vagyok. Kiváló formában leszek és egyáltalán nem érdekel, hogy hol lesz a meccs. A lényeg, hogy összecsapjunk. Arról beszél Klitschko, hogy ki fog engem ütni és befejezi azt a munkát, amit az első meccsünkön elkezdett. A legrosszabb napomon sem tudott kiütni. Ezúttal még több töltény lesz a pisztolyomban.

 

Befejezted Don King-el…

Nincsen kifogásom, nincsen stressz rajtam. Csak menni akarok végre bokszolni. Ez a meccs tényleg sokat jelent a számomra.

 

Még nem beszéltem King-el erről, de van egy érzésem, hogy azt mondaná a mostani Klitschko elleni meccsedről, hogy ugyanaz, mint amit ő szervezett volna meg tavaly. Miért most jön létre ez a meccs? Miért nem tavaly, amikor ezt King először felajánlotta számodra? Mi változott azóta?

Miután Wladimir megvert egy szemét voltam, egy senki. Szemetet hoztak nekem, semmit nem értem. Nem akartam vele bokszolni, hanem inkább Vitali volt a célpontom. Tavaly májusban semmi értelme nem lett volna Wladimir-al bokszolni. Nem bokszolt olyannal, aki megérdemelt volna egy címmérkőzést, szóval miért kellett volna bokszolnom vele. Most, hogy megverte Samuel Petert, sokan újra értékelik Klitschko teljesítményét és most már van értelme vele bokszolni. Az első számú bunyóssal akartam bokszolni, amikor én és Vitali voltunk a legjobbak. Azonban Vitali azt mondta, hogy nem bokszol velem, amíg a testvére ellen nem lépek ringbe. Nem akartam vele addig bokszolni, amíg meg nem érdemli ezt a meccset. Most kiérdemelte. Tudtam várni és más meccseket vállalni, de most már nincs kedvem tovább várni.

 

Most érzed először hosszú idő után, hogy a karriered egy esetleges április győzelemmel beindulna és nem lesznek többet nyolc hónapos szünetek a meccseid között?

Remélem nem lesznek hosszú szünetek. Nagyon szeretek bokszolni és aktív akarok maradni. Ha nyerek az nagyszerű lesz és továbbra is sokszor szeretnék ringbe lépni, hogy igazán nagy meccseket bokszolhassak. Felkészülök erre a meccsre és én fogok győzni.

 

Szerinted Klitschko javult vagy visszaesett a legelső meccsetek óta?

Szerintem úgy tűnik, hogy a teljesítményének csúcsán volt, amíg nem jöttek rá az ellenfelek, hogy kiüthető. Azután már nem látszott annyira jónak. Tudom, hogy ő egy erős és magabiztos, mert megvert engem, de én már egy teljesen más bunyós vagyok, mint az aki öt évvel ezelőtt voltam. Azóta mentálisan sokat javultam. Nem érzem úgy, hogy van olyan nehézsúlyú, akinek jobb kondíciója lenne egy 12 menetes csata után, mint nekem.

 

Tesztelni akarod az állóképességét április 22-én?

Eddig akárkivel bokszoltam teszteltem a kondícióját és az állóképességét. Az enyémért pedig egyáltalán nem aggódom. Nézd meg a meccseimet, talán több 12 menetes meccset bokszoltam, mint bárki a nehézsúly történelmében. Szeretek eljutni az utolsó menetekig és nézni, ahogyan az ellenfél elfogy és elkezd fogni. Vicces, hogy 210 és 215 font körül vagyok és úgy tekintenek rám, mint egy „nulla-ütőerejű” bunyósra, de a végén mégis lefognak. Jól van, majd meglátjuk, hogy mennyi töltényt tartogat Klitschko a számomra. Az enyém 12 menetre is elég lesz.

 

Wladimir Klitschko most a legkeményebb ellenfél számodra?

Persze, hiszen nagyon magas és 250 font a súlya. Nem lesz könnyű menet, de én szeretem az ilyen helyzeteket és a keményebb stílust. Szeretem az olyan meccseket, amiről a média azt gondolja, hogy esélytelen vagyok és veszíteni fogok. Nem szeretek a favorit lenni. Minden mérkőzésen én akarok lenni az esélytelen és annak is kellene lennem ebben a súlycsoportban, mert 210 font vagyok. Mióta Vitali elment a legtöbb ranglistán én vagyok a legjobb nehézsúlyú és csak 210 font vagyok! Fel vagyok készülve arra, hogy az emberek nevetni fognak a kettőnk közötti méretbeli különbségen, mint ahogyan nevettek akkor is amikor a testvérével bokszoltam. Azonban négy-öt menet után meg fognak lepődni. Mannheimben mindenki szeretni fogja, ahogy ez a kiscsávó bokszolni fog. Nagyon-nagyon várom ezt a meccset. Nem éreztem ezt már a David Tua elleni meccsem óta.

 

Szeretnél befejezésül mondani valamit?

Ez egy élet-halál harc lesz a számomra. Azért megyek oda, hogy bebizonyítsam: én vagyok a legjobb nehézsúlyú bokszoló a világon.  

 

 

2006. 02. 17.  Hollywood


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

És az ukránnak a súlya is jelentősen nőtt az utóbbi 6 évben,ebből gondolom,hogy sanszosabb egy ko-ra,és mint tudjuk ez a fajta többletsúly nem egy Toney féle plussz kiló.
Ha már itt tartunk szerintetek milyen lenne egy Wladimir Klitschko - VS - James Toney meccs?
A jelen állás szerint talán a leghitelesebb meccs ez lenne amit el tudnék képzelni.

    2006-03-17 17:11:20

Most sokkal nagyobb esélye van egy ko-győzelemre Klicsko-nak mint 2000-ben.Néhány meccset játszott azóta - igaz kétszer elkalapálták,de a meccsrutin az meccsrutin.Na nem mintha Byrd-nél nem lenne meg ez,de más nemigen,max a hajlongásai.
Wlad szerintem ki is ütheti ha akarja.

    2006-03-17 17:08:03

Szerintem is pontozással nyer Klitschko, ha rendben lesz a kondija.

» Romsy    válasz erre
    2006-03-17 13:47:21

Nem hinném, hog kiüti, ahhoz túl betonfejű a madár. Ibeabuchi kiütésétől sem maradt lenn, pedig olyat kapott, hogy majd' elszállt a feje, attól egy elefánt is kilyukasztotta volna a csarnok tetejét.

    2006-03-17 08:10:52

Nem rossz srác ez a Byrd. Bevallom a Golota és a McLine elleni meccsein neki szurkoltam. De most azt mondom az ukrán "barátunk" ki fogja ütni. Elvégre is elég ha csak 1 jobbosba lép bele Chris. Hajrá Klicskó!

» pipee    válasz erre
    2006-03-17 07:58:30

Nem tudom miről beszélsz... Az ifjabb Klitschkot kifejezetten kedvelem...

» Romsy    válasz erre
    2006-03-17 00:22:21

Valóban hiába magyarázza nekem egy végletekig elfogult Klicsko-utáló, hogy a nyilvánvaló, reális fölénye ellenére, amit a pontozás reálisan mutatott is, a nagy ember sérülés nélkül is kikapott volna a kis embertől.
Dehát savanyú a szőlő, nekem se lenne jó kedvem a helyedben, ha utálatom legfőbb célpontja toronymagas esélyesként várná a következő meccsét. :)

    2006-03-17 00:14:05

Ezt a hülyeséget meg honnan vetted?

» Romsy    válasz erre
    2006-03-17 00:13:24

Neked is hiába magyaráz az ember Romsy! Neked ami nem Johnny Ruiz-zal kapcsolatos, az nem is nehézsúlyú ökölvívás, pláne nem a Klicskók. :D

» scarggy    válasz erre
    2006-03-17 00:06:54

Neked hiába magyaráz az ember, olvasd el mégegyszer amit D-Guy írt. Reális pontozás szerint.

» Romsy    válasz erre
    2006-03-16 21:49:37

Bocs, 8:1-re.

    2006-03-16 21:47:33

Igen, nyilván azért pontozták 7:2-re illetve 7:1-re a meccset, mert Byrd megfordította volna.
Ha nem logikázódna ki: Byrd a hátralevő 3 menetben nem tudta volna megfordítani. Kiütésre nincs ereje, pontozással pedig matematikailag sincs esélye.
A számok minősítik az eredményt, úgyhogy tökmindegy, hogy SZERINTETEK mi lett volna, a valóságba nem az lett volna. :)

    2006-03-16 21:47:02

Az utolsó menetekben már Vitya hátrált, ugyhogy alázásról nem igazán lehet beszélni. Tény, hogy ő volt a jobb és hogy eleinte Byrd minden erejét a védekezésre fordította, de sajnos bejött a taktikája (ha ezt annak lehet nevezni). Remélem Vova kiüti és jó sokáig nem kerül majd képernyőre :)

» Edgegod    válasz erre
    2006-03-16 18:52:26

"Maradjunk annyiban, hogy az a meccs a leállítás pillanatában reális pontozás szerint még vékonyan Vitalijé volt, de szerintem Byrd pontozással is megfordította volna (ha nem németeknél van a meccs). "

És ezt nem én írtam.
Németországi pontozás meg gondolom sokkal mérvadóbb mint a tényleges találati arány. De hiába magyarázok, gondolom mindjárt az a verzió jön, hogy minden izma elszakadt. Nemrég még kedvenc oldalatokon (boxrec.com) is ki volt írva, hogy rotátor köpeny sérülés történt, de lehet kötni az ebet a karóhoz.

» Romsy    válasz erre
    2006-03-16 18:48:50

lehet , h volt benne 1 kis Valuev-fééling is! nem? (pontozás) habár sztem is simán vitte a meneteket Klicsek!

» Justin    válasz erre
    2006-03-16 18:39:28

Megint jól látszik, hogy Romsy nem is utálja a Klicsko-testvéreket. :D

Csak segítségképpen közölném akkor, hogy:
1. Elszakadt az izom a vállában
2. 9 menet után az állás 83-88, 82-89 és 83-88, ez nyilván azért volt, mert simán partiban volt.

:)

    2006-03-16 18:31:54

a.) A rotátor köpeny egy izületi tok, nem izom.
b.) Találati arány: 132 Klitschko, 124 Byrd. Hol itt az alázás?

» Romsy    válasz erre
    2006-03-16 18:18:52

Az igazság az hogy nagyobb a szája mint a tehetsége. Mindenesetre ha a Tua elleni formáját hozza nagy meccs lehet belőle. Remélem Vova kiüti.

» undespuited    válasz erre
    2006-03-16 17:54:17

Most már megnézem mégegyszer a meccset!(pedig nem egy nagy élmény)

» kunga    válasz erre
    2006-03-16 17:40:17

Romsy, elszakadt az izom, utána műtötték is. Ez persze nem jelenti h Byrd nem megérdemelten nyert, mert vajon miért is sérült meg Vitalij?
1. A levegőt csépelte
2. Byrd jól találta el a vállát

Mindkét eset Byrd-öt igazolta. Maradjunk annyiban, hogy az a meccs a leállítás pillanatában reális pontozás szerint még vékonyan Vitalijé volt, de szerintem Byrd pontozással is megfordította volna (ha nem németeknél van a meccs).

» D-guy    válasz erre
    2006-03-16 17:36:49

Romsy! Azt hiszem, most én sem tudok egyetérteni Veled. A "simán patrtiban volt" enyhén szólva is csúsztatás.

» Waltergibson    válasz erre
    2006-03-16 17:22:02

Végül is igazad van Romsy. Elvégre te vagy a profiboksz.hu nehézsúly "bokszszakija" és neked mindig igazad van. Tehát Byrd simán verte Vitali-t és megérdemelten lett anno (2000. április 1-én) világbajnok.
Csak mosolygok rajtad..... :-))))

» pacific    válasz erre
    2006-03-16 16:52:32

Nem is szakadt el a vállában semmilyen izom.

» Romsy    válasz erre
    2006-03-16 15:57:48

Byrd sokat képzel magáról, hogy legyőzte Vityát ! Tíz meneten át nyelte
a pofonokat és fikarcnyi esélye sem volt, szerencsélyére elszakadt
Vitya vállizma.Németországi fellépésein egy árva menetet sem tudott
nyerni (o') ! Utolsó három címvédésén a pontozóbiróknak ill: Don Kingnek
köszönhette a győzelmeit. Remélem Vova eltakaritja ezt a beképzelt
"madarat" akiből teljesen hiányzik a realitás.

» Bokszrajongo    válasz erre
    2006-03-16 15:57:42

Dehogy kapott ki csúnyán Vitalitól, simán partiban volt.

» Romsy    válasz erre
    2006-03-16 15:57:16

Vitalij azért volt gyenge, mert már a második menetben elszakadt a vállában az izom. És még így is verte pontozással addig... csak a fránya sérülés és az lett a vége, hogy INJURY KLITSCHKO.

» pacific    válasz erre
    2006-03-16 15:57:11

Hát a Vitalij elleni meccsén nem bokszolt rosszul. Vitalij viszont harmatgyenge volt.

» Sztrego    válasz erre
    2006-03-16 15:45:56

Egyetlen Klicskót sem vert meg, és ezután sem fog.
Azért elég masszív bátorság van benne, talán inkább arcbőrnek kellene nevezni. Csúnyán kikap Vitalitól (sérüléstől függetlenül ott bizony vesztett, akármi az adminisztratív végeredmény), Wlad majdnem kiüti, végül csak lealázza, aztán most meg ő akar lenni az, aki mindkettőt megveri.

Az igazság az, hogy a közelébe sem jön egyiknek sem.

    2006-03-16 14:13:38

Úgy beszél, mintha agyonverte volna Vitalit, pedig minden pontozónál az ukrán vezetett jócskán, csak jött a sérülés! Nem kéne ennyire fényeznie magát, főleg ennek a meccsnek az alapján! 22-én nagy meglepetés éri(remélem).

» kunga    válasz erre
    2006-03-16 13:40:50

Azért azt csípném, ha Madár is hasonló hangot ütne meg a meccsek előtti nyilatkozataiban! Ez tetszik!

» rubio    válasz erre
    2006-03-16 13:23:09

Az eddigi címvédésein olyan szinten volt meggyőző, hogy ezeket a dolgokat, amiket az interjúben említ, tutira mindenki elhiszi neki:)

    2006-03-16 11:53:54

Ez egy régebbi riport, de eddig még nem jelent meg. Azért került fel most, mert egyrészt még mindig aktuális, másrészt pedig csak most fért be az oldal menetrendjébe.

» Hollywood    válasz erre
    2006-03-16 11:06:40

Byrd jó gyerek kár érte, Don King megszívatta és most lenullázza magát. Ha lett volna egy kis esze címeggyesítősdit próbált volni kicsikarni Brewster ellen, bár ki tudja most mennyit kaszál ($) ezen a meccsen.

» tbnet    válasz erre
    2006-03-16 10:24:16

Szt hittem ez már egy mostani riport, de még a régi. Sebaj, azért ha van új akkor azt is tegyétek fel.

» pacific    válasz erre
    2006-03-16 10:16:10

Szegényt nagy csalódás fogja érni. Szerintem a legtöbb, amit elérhet, hogy végigállja a 12 menetet.
Vovát sokan nagyon leírják, hát majd meglátjuk, igazuk van-re.

» Waltergibson    válasz erre
    2006-03-16 10:15:35

Hajrá Byrd!

» Sztrego    válasz erre
    2006-03-16 09:02:37
Ugrás az oldal tetejére