×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Big George 65, interjú a legendával

2014-01-10 15:28:21 /
 „Egy csodát nem győzhetsz le, én pedig egy igazi csoda vagyok.”– George Foreman egyszer ezt állította magáról. Az örökké mosolygó texasi élete tényleg bővelkedett a csodákban, előbb az ökölvívás, később a hit. Fiatalkorában könnyen a börtönben végezhette volna, de egy rehabilitációs program végül jó útra terelte, az ökölvívás megmentette életét. 1968-os olimpiai győzelme után profinak állt, ahol világbajnokként olyan legendák ellen bokszolhatott, mint Ali, Joe Frazier vagy Ken Norton. Miután 1977-ben egy mérkőzés után hallucinációi támadtak, szögre akasztotta kesztyűit, az életét az egyháznak szentelte. Tíz évvel később mégis visszatért, majd 1994 novemberében ismét világbajnoki címet szerzett, miután kiütötte honfitársát, Michael Moorert. 45 évesen és 299 naposan minden idők legidősebb nehézsúlyú világbajnoka ma 65 éves.

Remekül néz ki.

De ez normális, nem? Nézd, teljesen jó formában vagyok, a második visszatérésemre készülök, csak nem találok ellenfelet. Mindenki fél tőlem, mindenki azt kérdezi, hogy ki ez az öreg fószer, ezek a Klitschkók, ezek a Tysonok vagy, hogy hívják ezt a szőke német lovagot, aki ellen bokszoltam egyszer?

Axel Schulzra gondol, aki ellen 1995 áprilisában igen vitatható módon védte meg világbajnoki címét.

Pontosan, a kedves Axel, istenem, hát igencsak megnehezített az életemet. Élete mérkőzését vívta, majdnem kicsinált. Az akaraterejével, az ellenállásával, a hihetetlen harci szellemével menetről-menetre épített le, mégpedig mentálisan. Esélytelenként érkezett, de hősként hagyta el a ringet.

Ki próbálná még egyszer, milyen is a szorítóban?

Nem, természetesen nem, ne is áltassuk magunkat. De azért köszönöm ezt a bókot. Igazán jól érzem magam, valószínűleg nem sokan vannak, akik ebben a korban jobban éreznék magukat a bőrükben.

Legalábbis a hetvenes évekbeli nehézsúlyú világbajnokok között Ön örvend a legjobb egészségnek.

Ebben teljesen igaza van.

Joe Frazier és Ken Norton meghaltak, Ernie Terrell demenciában szenved, Leon Spinks alkoholista, Larry Holmesnak szívinfarktusa volt, Muhammad Ali pedig évtizedek óta küzd a Parkinson-kórral.

Elég szomorú képet festett le, sajnos ezekkel nem mindig vagyok tisztában. Pokoli, összetöri a szívemet, ha arra gondolok, hogy Joe Frazier és Ken Norton már nincs közöttünk. Mindkettőjüket nagyon szerettem, életem végéig hiányozni fognak. Annyira sokat tettek az ökölvívás népszerűsítéséért. De nincs mit tenni, Isten egyik után szólítja el a másikat. Amikor előbb Joe Frazier, majd Ken Norton ment el, azt mondtam a feleségemnek: "Fogj meg, ne engedd, hogy én is elmenjek.” (nevet)

Mit válaszolt?

Foglak kedvesem, ameddig én élek, addig nem foglak elengedni.

Minek köszönheti, hogy ennyire jó egészségnek örvend?

A hamburgereknek és a sajtburgereknek. Sokat eszem belőlük, a hamburger teljessé, a sajtburger boldoggá tesz. Egy jó sajtburgernél nincs is jobb a világon. Ha a napodat minden nap egy jó evéssel ünnepled meg, akkor sokáig fogsz élni.

Mégsem néz ki úgy, mint aki naponta tucatnyit enne belőle.

Nem is eszek már annyit, természetesen csak vicceltem. Azért még most is szívesen ennék ezt azt, de már teljesen átállítottam a táplálkozási szokásaimat, nagyon komolyan odafigyelek az egészséges táplálkozásra, sokkal kevesebb szénhidrátot és zsírt eszek. Le is adtam jó pár kilót, amitől igen jól érzem magam. Persze hébe-hóba én is bűnbe esek, azért a sajtburgerről nem szeretnék teljesen lemondani. Ha ritkán eszek egyet, akkor rögtön egy duplával kezdek. (nevet)

Ezt teszi majd pénteken is?

Természetesen, már most folyik a nyálam.

Nagyszabású partit szervez?

Mi számít nagynak? Nagycsalád vagyunk, tíz gyerekem van és közben már hat unokám. Ha mind eljönnek, akkor igazán nagy felfordulás lesz. De örülök, ha minden gyerekem együtt van, nézni az unokákat, ahogy felnőnek, játszani velük, ez igazán nagyszerű. Nagyon bízom benne, hogy ezt még legalább húsz évig élvezhetem.

És mit fog csinálni, ha már az unokák is kirepülnek?

Nyughatatlan vagyok, mint régen is. Nem tudok lepihenni, mindig százféle dolgot csinálok, az üzlet egyszerűen nem hagy békét nekem.

De úgy tűnik pénze is van bőven. Csak a grillsütős üzletéből, amelyet a 90-es években kezdett, több mint 100 milliót adott el és legalább 150 millió dollárt hozott a konyhára.

Ez egy hihetetlen történet, azt mutatja, hogy semmi sem lehetetlen. Az elején vissza akartam utasítani, hogy reklámfiguraként működjek közre. A sütő hónapokig ott porosodott a házunkban, aztán a feleségem, mikor kipróbálta és azt mondta, hogy milyen egyszerű és gyors a használata, az egész családot ellátja, akkor visszamentem a gyártóhoz és azt mondtam neki: Ok, benne vagyok, de minden eladott sütőből 45 százalékot kérek. Jó, nem? Egyébként 1997. november 22-ét sosem fogom elfelejteni.

Miért nem?

Ez volt az utolsó mérkőzésem. Teljesen indokolatlanul veszítettem pontozással Shannon Briggs ellen, teljesen magam alatt voltam, amikor is az ügyvédem bejött az öltözőbe és egy csekket dugott az orrom alá. Üzletemberként ez volt életem legszebb napja. Utána egyértelművé vált minden: most már nincs szükségem a bokszra, csak a grillsütős üzlettel kell törődnöm.

Mennyi pénzt szeretne még keresni?

Szeretnék egyszer egy milliárd dollárt az adóhatóságnak fizetni, akkor végre milliárdos lehetnék.

Ez ennyire fontos?

Miért ne? Biztos vannak fontosabb dolgok is az életben, mint hogy minél több pénz legyen a birtokodban. De ha erre őszintén rászolgálsz, akkor miért ne vennéd el. Persze a szerencsém, a boldogságom nemcsak ettől függ. Ami számít, az az egészség. Bízom benne, hogy én és a szeretteim még sokáig áldottak lesznek. Az Istenben való feltétlen hit segít ebben és ez tesz bennünket boldog emberekké.

Jézus egyházának prédikátora, reklámarc, bokszkommentátor, ifjúsági központot vezet, bokszmérkőzéseket szervez...

…és nem tud egyetemi diplomát előhúzni a zsebéből, és megmutatni, hogy mi az, amit a boksz, a prédikálás, az üzlet, az apaság és nagyapaság mellett még elért. Büszke lennék rá, ha tudnék, kár érte.

A fia, George Foreman III öt éve profi, ön menedzseli. 16 mérkőzésén is veretlen, de már 31 éves lesz hamarosan. Lehet még belőle világbajnok?

Időt kell adni a fiúnak, csak 24 évesen kezdett el bokszolni. Erőnlétre, tapasztalatra, ravaszságra, dörzsöltségre van szüksége. Ha ezekre felkészült, amit el is várok tőle, csak akkor lehet képes erre. Ez különösen igaz a nehézsúlyra. Mindenki csak arra figyel, hogy milyen gyorsan tudja megtömni a pénztárcáját, de nekem nem ez a stratégiám, mindennek eljön a maga ideje.

16 meccsből 15 kiütés.

A jobbkeze nem rossz, egy igazi gyilkos fegyver. De az ütésállóságán még javítani kell, így senki sem tudná kiütni és a legkeményebb pofonokra is csak annyit mondana nevetve, hogy csak meglegyeztél.

Hét éve nincs világbajnoka az Egyesült Államoknak.

Ez igazán szomorú, az emberek kiütéseket akarnak látni és igazi látványosságot csak a nehézsúlyban láthatunk. Szükségünk van végre olyan bokszolóra, akire mindenki azt üvölti, hogy ez igen, egy bokszoló, akit mindenki elismer. Az én időmben ott volt Ali, Frazier, Norton, vagy előttünk Joe Louis és Max Schmeling. Ezek a nevek még ma is sokat jelentenek. Vagy Mike Tyson. Persze a Klitschkók is sztárfigurák, de a győzelmi sorozatukkal provokációt váltanak ki, mindenki azt várja és kérdezi: mikor kerülnek padlóra, kinek sikerül végre kiütnie. Hihetetlen, hogy nincs senki, aki felvenné velük a versenyt, szó szerint halálra nyerik magukat.

Ez történt volna a 70-es években is?

Nem, biztosan nem. Nagy gondban lettek volna Frazierrel, aki mindig előre ment és mindig belharcra kényszerítette az ellenfeleit. Ez érvényes a fiatal Tysonra is, akinek nagyon hasonlított a stílusa Frazierére. Muhammad Alit a legjobb éveiben egészen biztosan csak egy puskával lehetett volna megállítani, nem bokszkesztyűkkel. Ha nincs az a három éves kihagyás a katonai szolgálat megtagadása miatt, akkor minden rekordot megdöntött volna. Biztos, hogy többször védte volna meg a világbajnokságát, mint Joe Louis.

Akinek ez 25-ször sikerült. Meddig akar még várni a fiával, míg a Klitschkók visszavonulnak?

Meglátjuk, szeretnék világbajnokot faragni belőle, ez az álmom.

Gunnar Meinhardt

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@bpjotruska: "Nem talalom igy hirtelen, pedig magyar nyelvu bokszportalon olvastam anno, szerintem itt kellett legyen..."

OK, köszi, akkor keresgélek itt, hátha rálelek.

» Farkas Krisztián   válasz erre
    2014-04-18 13:29:00

Szóval hatott rám a karizmája, pedig azt se tudtam ki az, meg mit mond...:)

    2014-04-18 08:48:10

Most beugrott egy régi emlék Alival kapcsolatban. Talán az első életemben. Gyerek voltam, és a TV-ben bevágtak egy Ali jelenetet, ahol Ali nagyon mondja a magáét. Nyilván nem értettem, csak láttam, hogy tele van tűzzel, nagyon komolyan beszél és nagy elánnal a "bácsi", és gyerek fejjel megfogott, azt gondoltam, nem tudom mit mond, de tuti igaza van.:D

    2014-04-18 08:47:02

@chubakka: :)

» Bruneor   válasz erre
    2014-04-17 20:56:40

@chubakka: zseniális jelenet.. láttam már sokszor, de még mindig az egyik kedvenc :)

    2014-04-17 20:45:28

@Farkas Krisztián: Nem talalom igy hirtelen, pedig magyar nyelvu bokszportalon olvastam anno, szerintem itt kellett legyen...

» bpjotruska   válasz erre
    2014-04-17 18:38:17

@bpjotruska: Ezt a levél dolgot nem is tudtam, mármint, hogy Lewis köszönetet mond benne korábbi ellenfeleinek. Ennek a levélnek a tartalma nincs fenn valahol neten? Mert nagyon érdekelne mit mond nekik. Főleg, hogy sokáig fújt Holyfieldre, kiváncsi vagyok, hogy később kibékültek-e?

» Farkas Krisztián   válasz erre
    2014-04-17 15:19:11

@chubakka: Ez nagyon nagy, köszi a linket :)

» bandi78   válasz erre
    2014-01-21 00:30:47

Hatalmas jelenet:

http://www.youtube.com/watch?v...

» chubakka   válasz erre
    2014-01-20 14:38:36

@Untouchable: Az internet és a videómegosztók korában ma már ez könnyen ellenőrizhető:

http://www.youtube.com/watch?v...

A második mérkőzésen tisztán látszik, hogy Patterson vezetett Ali ellen.
Az első mérkőzésen Ali tényleg megérdemelten győzött, de egyáltalán nem olyan könnyedén, mint Liston Pattersonnal szemben.

(Alinak egyébként jónéhány alkalommal szerencséje volt pályafutása fontos mérkőzésein (pl. második meccsén Fraizer ellen). A szerencse persze kell, de azért tegyük hozzá a korrektség kedvéért.)


Foremanre visszatérve: negyven mérkőzésen keresztül nem volt szüksége arra, hogy ügyes legyen, mert mindenkit kiütött. Ráadásul hihetetlenül jól bírta az ütéseket is, tehát védekeznie sem úgy kellet, ahogyan másoknak. Pont akkorra kezdhetett volna érettebben bokszolni, amikor váratlan vereséget szenvedett Young-tól.

» chubakka   válasz erre
    2014-01-20 10:21:12

@chubakka: Liston ügyesebb volt, több mérkőzést is nyert pontozással. Persze, ő is nagyütő volt, és bolond lett volna nem kihasználni.

Olyat előtted még senkitől nem olvastam, hogy Ali szenvedett volna Pattersonnal. Azt igen, hogy macska-egér harc volt...
Jobb példa lehetne Chuvalo. Bár ő eltartott néhány menetig Foremannak is, piszkosul bírta a verést. (Pattersont talán csak az nem ütötte le, akivel nem meccselt.)

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-20 07:43:19

@Untouchable: "Csak én sohasem láttam, hogy Foreman egyebet is tudott volna. Akkor sem, amikor éppen szüksége lett volna rá."


Sonny Liston sem tudott egyebet, mint összeaprítani az ellenfeleit. Ilyen volt a fizikai felépítése Listonnak és Foremannek is.
Ahogy Ali viszont nem tudott buldózer módjára lehengerelni szinte senkit.

(Ali pl. Floyd Pattersonnal kétszer is megszenvedett, második alkalommal a már 36 éves Patterson megrendítette Alit, amikor sérülés miatt leléptették. Liston viszont a fiatal, csúcsformában levő Pattersont két vb-címmecsen kétszer intézte el az első menetben. Mind a kettő a boxtörténelem legnagyobb verései között van.)

Mindenki abból főz, amije van.
Ha valaki gyors, akkor próbál gyors lenni, ha valaki erős, akkor próbálja az erejét kihasználni.

» chubakka   válasz erre
    2014-01-20 00:46:11

@Tamás: "Leibi, Brewster ellen valami nagyon nem volt rendben, de nem hiszem, hogy valaha is kiderül, mi történt valójában. Vlagyimir a Ross Purity elleni meccsét valóban a fáradtság miatt vesztette el, de az 11 menet alatt következett be és fokozatosan."

Erre csak azt tudom mondani: Tamás! Mit szeretnél hinni? Bármit hiszel, igazad van, még akkor is ha tévedsz :) Én pedig a hitedben nem próbállak megingatni, mert a hitünk az a dolog, amihez a legvégsőkig ragaszkodunk. Szerinted meggyőzhető lennél arról, hogy Wladimir egyszerűen erősen kezdett, majdnem kiütötte Brewstert, folytatta a támadást, de Brewster csak nem akart összeesni...sőt, elkezdett visszatámadni, meg is ütötte néhányszor,... ami Klitschkot olyannyira demoralizálta, hogy egyszerűen fejben megadta magát. Az idegileg fáradt, demoralizált Klitschko el kezdte elveszíteni a győzelembe vetett hitét, ami pillanatok alatt egy olyan láncreakciót indított el, hogy fizikálisan és lelkileg összeomlott?
(Azt pedig már csak halkan jegyzem meg, hogy a bokszolók nagyrészénél sokszor nem is fizikális elfáradás áll fenn , hanem idegi, ami nagyon hasonló tüneteket produkál, mint a fizikális elfáradás. )

» leibigab   válasz erre
    2014-01-15 19:14:49

@Untouchable: Tudomásom szerint Ali is úgy nyilatkozott a memoárjában már később, hogy valójában nem volt tudatos a kifárasztás, egyszerűen beszorult a sarokba.

» chubakka   válasz erre
    2014-01-15 19:05:24

@leibigab: Teljesen más eset, ha valaki magyarázkodik, hogy zsibbadt a kislábujja, vagy ha szemmel láthatóan rosszul lesz. Túl intenzív magyarázkodás nem volt a Brewster meccs után, inkább a kommentárok próbáltak mindenfélét belevinni. (Éppen ezért volt olyan gyanúm is, hogy rosszul sült el valami kémiai támogatás.) De Brewsternek az nem érdeme, hogy Vlagyimir instabil állapotba került. Akkor lenne az, ha ő is a tudatos kifárasztására játszott volna, mint Ali Foreman ellen. De a meccs képéből semmi ilyen nem látszik.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-15 18:49:42

@Tamás: Sztem Brewster ellen a Sanders meccs flashelt vissza. Az egy mentális szétcsúszás volt. Nem tudta kiütni Braewstert, gondolom végiggondolta, hogy ha ezt nem ütöm ki, esetleg elfáradok és akkor az is megtörténhet mint... és már el is kezdte fáradtnak érezni magát, emlékeim szerint kapott egy két keményebb pofont Wladimir, és sztem megzuhant mentálisan.

Sztem ott meccs után nem a kondi edzőt vagy az italát stb kellett vizsgálni, hanem egy pszichológusnak kellett összekaparni Wladot, és kutatni az okok között.

    2014-01-15 18:43:16

Annál jobb érzés egy bokszoló számára, mint mikor

» chubakka   válasz erre
    2014-01-15 18:25:20

@Untouchable: Annál jobb érzés egy számára, mint mikor kiüt valakit, kevés akad.

Fura lenne Foreman rovására írni, hogy nem pontozásra ment, amikor egyszerűen volt annyira jó, hogy szinte bárkit bármikor kiüthessen

» chubakka   válasz erre
    2014-01-15 18:25:04

@leibigab: Leibi, Brewster ellen valami nagyon nem volt rendben, de nem hiszem, hogy valaha is kiderül, mi történt valójában. Vlagyimir a Ross Purity elleni meccsét valóban a fáradtság miatt vesztette el, de az 11 menet alatt következett be és fokozatosan. Brewster ellen meg feleannyi menet alatt és rövid időn belül történt meg az "elfogyás." A meccs körül is sok ellentmondásos dolog történt, ha visszaemlékszel.

» Tamás   válasz erre
    2014-01-15 18:10:51

@Untouchable: "Foreman fáradtságérzésére a korabeli hírekből nem emlékszem. Ez csak most, utólag merült föl. De ha így volt, az oka akkor sem annyira rejtélyes: végighajtott több, mint 7 menetet az afrikai klímában, miközben 2 menetes meccsekhez volt szokva."

Foreman a meccs után mondott ilyet. De a segédeit is okolta a laza ring kötélzetért... Ezeket a eseteket (mind Foreman, mind Klitschko esetében) egyszerű magyarázkodásnak tartom. Mindketten magasan esélyesek voltak, és ennek ellenére kikaptak elég rendesen. Ilyen helyzetben, az átlagember viselkedésére is ez a jellemző, hogy nem érti mi történt, magyarázatot keres, a rossz szereplésre. "Kínjában" mindenkit okol, mindenki hibás csak ő nem, hiszen a a felkészülés tökéletes volt, a meccs előtt tökéletesnek érezte magát, ő volt az esélyes, erre tessék... Mi történhetett, meg kell magyarázni, önmagának is. Aztán mikor lenyugodtak, átgondolták, ... egyszer beismerik maguknak, hogy talán a legkézefekvőbb magyarázat a dologra az, hogy akkor és ott a másik ember volt a jobb.
Kicsit hasonló ez, mint mikor a vezető bunyóst kiütik ... Ilyenkor a vesztes reakciója, hogy: "lucky punch, szerencséje, mákja volt .... stb." Aztán később ha hajlandó szembenézni magával, kénytelen elismerni , hogy: Hibáztam. Elnéztem. Nem figyeltem... az "én" hibám.

» leibigab   válasz erre
    2014-01-15 17:35:25

@leibigab: Foreman fáradtságérzésére a korabeli hírekből nem emlékszem. Ez csak most, utólag merült föl. De ha így volt, az oka akkor sem annyira rejtélyes: végighajtott több, mint 7 menetet az afrikai klímában, miközben 2 menetes meccsekhez volt szokva.

"Mi a baj abban a felfogásban, "ha megtehetem, hogy akit elérek azt egyből le is bombázom"?"
Ezzel nincs különösebb baj. Csak én sohasem láttam, hogy Foreman egyebet is tudott volna. Akkor sem, amikor éppen szüksége lett volna rá.

Igen, a sok fogás az, aminek a szempontjából leginkább megértem Vlagyimir kritizálóit. Önmagában az, hogy nem akarja azonnal agyonverni az ellenfelet, nekem nem probléma. Sőt, én éppen akkor tartok igazán jónak egy ökölvívót, ha pontozással is jobb az ellenfeleinél.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-15 16:24:09

@Untouchable: "Te komolyan úgy gondolod, hogy dicsőség olyat legyőzni, aki ringen kívüli okból nincs rendben?"

Klitschko a meccs előtt rendben volt, aztán a meccs után már valamiért nem volt rendben. Foremannél szintén felmerült utólag, hogy a meccsen valami rejtélyes okból kifolyólag fáradtnak és gyengébbnek érezte magát... :)

"Mert érdemi pofont csak akkor kapott, amikor már csak támolygott. Kondiproblémája pedig nem szokott lenni, azt általában az antifanok is elismerik, hogy sportszerűen él, és rendesen edz."

Ez így van, de ez nem azt jelenti, hogy ilyen típusú sportoló egyszer-egyszer ne időzíthetne rosszul, ill. ne fáradhatna el idegileg 1-1 meccsen.

"Ali elég jó volt ahhoz, hogy a vereség önmagában ne legyen szégyen. A szégyen az, hogy valaki nem veszi észre, mi folyik vele és körülötte, csak zörömböl előre, mint egy felhúzott játékautó. "

Ha elfogadjuk, hogy esetleg egyik meccsen sem volt semmi külső beavatkozás, akkor bizony Klitschkora is ugyanazt elmondhatod amit Klitschkora. Mind a Brewster, mind a Puritty elleni meccsen nem vette észre, hogy mi folyik körülötte... Vagy észrevette, csak éppen nem tett, (nem tudott) ellene tenni.

"Foreman ezt az egyet tudta: menni előre, és a ringvászonba döngölni mindazokat, akik kisebbek és gyengébbek nála. (Sokakra igaz volt.) Csak őt ezért legendának tartják, Klicskónál pedig bűnként szokott felmerülni, amiért él a méretfölényével."

Nyilván, mindenki abból él, amije van :) És Klitschko éppen azért kap több kritikát, mivel olyan erős mint Foreman, de nem beledöngöli az ellenfeleit, hanem "unalmas" taktikai/ biztonsági játékos. Nyilván, az ő szemszögéből jó ez neki, azonban a méretfölényét úgy használja ki, hogy (asszem sok szurkoló nevében mondhatom), hogy látványilag tönkreteszi a szurkolók szórakozását. Ezt nem tudják megemészteni a kritikusai.

" És ez az a terület, ahol én csak egyfélét látok: akit elért, lebombázta. Taktika, stratégia, ügyesség, technika nem igazán jellemezték."

Mi a baj abban a felfogásban, "ha megtehetem, hogy akit elérek azt egyből le is bombázom"? Mitől jobb az, hogy megtehetném, hogy egyből lebombázom, mert másfélszer akkora vagyok, de én nem bombázom le, hanem taktikázok? Ez maga is egy taktika/stratégia: Ahogy tehetem lebombázom. Ahogy elértem lebombáztam, ügyetlen voltam? :) Amúgy ezek stílusbeli kérdések, kinek ez, kinek az tetszik ... a túl sok fogdosódás pedig még kevesebb szurkolónak tetszik.

» leibigab   válasz erre
    2014-01-15 14:49:44

@Tamás: Na de azt az embert Will Smith is legyőzte :D :D

» bandi78   válasz erre
    2014-01-14 12:00:02

@Tamás: :) Na, erre nem emlékeztem, pedig láttam a filmet :)

» bandi78   válasz erre
    2014-01-14 11:59:19

@bandi78: :)
Vártam már, hogy mikor veszi észre valaki! Arra céloztam, hogy Vlagyimir 2001 augusztus 4.-én kiütéssel verte Charles Shuffordot. És ugyanez a Charles Shufford játszotta Foreman-t a szintén 2001-es Will Smith-es Ali c. filmben.

» Tamás   válasz erre
    2014-01-14 09:58:56

@chubakka: Egyetértek.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-14 06:01:52

@Tamás: "Erről jut eszembe, Vlagyimir legyőzte a "csúcs-Foreman-t." :))"

He?

» bandi78   válasz erre
    2014-01-14 05:58:47

Egyébként az interjú nem tetszik.
Nagyon szívesen meghallgatnám még a régi meccsekről, miről mi a véleménye.

Amúgy belegondolva, összességében Foremannak volt talán a legszerencsésebb és legboldogabb élete a nagy bokszolók közül eddig.

» chubakka   válasz erre
    2014-01-13 22:54:58

Összetetten kell nézni a dolgokat.


1. Először is:
Ahogy minden sportág, úgy a boksz is fejlődik. Tetszik, nem tetszik, de összességében a maiak valamivel jobbak, mint a húsz évvel ezelőttiek, a húsz évvel ezelőttiek egy kicsivel már jobbak voltak, mint az azelőttiek.
Nem lehet nyersen összehasonlítani a régi és a mai bokszolókat, inkább csak összevetni lehet őket, esetleg a jelentőségüket vitatni.
Talán sokak számára felháborító lesz amit írok, de a kilencvenes évek nagyágyúival szemben például egy Muhamad Ali igencsak megszenvedett volna ... és akkor enyhén fogalmaztam.

2. Ami Foremant illeti, legyen elegendő Muhamad Ali edzőjének a nyilatkozata, aki azt mondta, hogy Ali után Foreman volt a második legjobb.
Foreman a huszadik század legjelentősebb bokszmeccsét veszítette el Kinshasában Ali ellen. Ha akkor nyer, ma őt tartanák a legjobbnak, vagy legalábbis ott valahol.
Arról a meccsről egyébként annyit, hogy nem véletlenül tartották esélyesebbnek Alinál. (Sőt, a saját támogatói imádkoztak a meccs előtt közvetlenül azért, hogy Foreman ne ölje meg Alit a ringben!)
Elrontotta azt a meccset, egészen egyszerűen azért, mert Ali fejben nagyon j volt. Ali Sonny Listont is az első meccsen, Fraizert is a második meccsen és Foremant is igazából fejben verte meg. Ali hihetetlenül gyors volt, technikás, stílusos, de például Foreman ellen ebből igen keveset mutatott: a kötélre támaszkodva védekezte végig a mérkőzést. (Állítólag a kötélen lazítottak is a meccs előtt szándékosan.)
Foreman fejben elszállt, ráadásul néhány évvel ezelőtt nyilatkozta, hogy valami miatt egészen érthetetlenül fáradtnak érezte magát a mérkőzésen.
Ezek is döntöttek.

3. Foreman kapcsán sokaknak a második pályafutása ugrik be leginkább, de azért én azt gondolom, hogy az igazi Foreman az volt, aki megnyerte az olimpiát, majd 40 profi mérkőzésén nem talált legyőzőre és simán szétverte Fraizert, meg Ken Nortont is.

Foreman rendkívül leértékelt bokszoló, s ez nagyjából annak az egy elrontott mérkőzésének tulajdoníthat Alival szemben.

» chubakka   válasz erre
    2014-01-13 22:49:15

@Untouchable: Ha jól emlékszem, Angelo Dundee mondta is Alinak, hogy ne szemből támadja Foreman-t, hanem üsse meg őt különböző szögekből, mivel nyers erővel úgysem bírna vele. Foreman-nek az volt az egyik nagy baja akkor, hogy kevés olyan meccse volt, ami végigment, a legtöbbet 1-2-3 menetes KO-val megoldotta. Plusz az, hogy az Alit legyőző Fraziert is két menet alatt leamortizálta, valószínűleg hihetetlenül megdobta az önbizalmát is és azt hihette, hogy " a nagyszájú" se bírja majd sokáig.
Erről jut eszembe, Vlagyimir legyőzte a "csúcs-Foreman-t." :))

» Tamás   válasz erre
    2014-01-13 17:24:19

Igazad van, a második bajnokság szintén mellette szól. Frazier elsöprése már egyrészt az erőfölény, másrészt a stílusbeli passzolás miatt nem olyan nagy ügy. Joe a számára volt legyártva: ő is csak egy síkon mozgott, bele a bombákba. Az, hogy ki ellen lépett ringbe, nem jellemzi ökölvívó kvalitásait. Az a lényeg, mit mutatott ellenük. És ez az a terület, ahol én csak egyfélét látok: akit elért, lebombázta. Taktika, stratégia, ügyesség, technika nem igazán jellemezték.

Klicskót itt szerintem hanyagoljuk, ez a cikk nem róla szól. Csak egyetlen hasonlathoz volt rá szükség.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-13 13:29:47

@Untouchable: Történelmet írt azzal, hogy kb tíz év után ismét világbajnok tudott lenni, amikor erre senki semmi esélyt nem adott neki. Ez pl. legendás tett volt. Sokkolta a világot mikor Fraziert elsöpörte. És ahogy elsöpörte. Az érdeklődés, amit tudott generálni. 2 olyan korban bunyózott, ami tele volt kiemelkedő bunyósokkal. És ezekkel bunyózott is... ésatöbbi. Persze nem Wlad tehet arról, hogy most ilyen satnya a nehézsúly. Wladnak nem tudsz olyan meccsét mondani, amit olyan ember ellen vívott (max Haye), aki a későbbiekben is előjön a legendák taglalása kapcsán. Legalább Valuev ellen meccselt volna egyet.
Nézd, a sort lehetne folytatni, egyet úgysem fogunk érteni szerintem :) Tiszteletben tartom az álláspontodat, de nem értek egyet vele továbbra sem.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-13 12:50:59

@Tamás: Pont Sanders az, aki teljesen -és csúnyán- legyalulta. És ott helyette Vitya állt ki.
A másik:
"Szerintem akkoriban Lewis nem akaródzott egyikükkel sem bokszolni. Az érdekes, hogy mindenki azt elemzi, hogy mennyire nem lett volna ő Lennox szintje, viszont fordítva sosem. Vagyis azt, hogy mennyivel nagyobb dicsőség legyőznie Lewisnak a túlsúlyos Bothát, a képzetlenebb és üthető Grantet vagy a kiégett Tysont; mint a feltörekvő, komoly fenyegetést jelentő fivéreket?"

Én úgy emlékszem, hogy Vitya ellen játszott egy meccset. Eredetileg úgy emlékszem, hogy a Tyson ellenit tervezte az utolsó meccsének (iszonyat pénz, sokan akarták látni), de utána még Vitalijjal is kiállt, rá asszem valami felhozóember -Kirk Johnson?- ellen készült (meg is látszott).
Na, Vitali ott a szememben -végeredménytől függetlenül- nagyot nőtt. A másik az a Sanders elleni meccs volt, ahol rengeteget nőtt a szememben Vitali. Wladnak még későbbi meccsein is mondták, hogy az ott nem Sanders... Vitali nagy bajnok a szememben, 100x jobban kedvelem, mint Wladimirt. Wladot elismerem, de neki nem voltak olyan meccsei, mint a bátyjának.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-13 12:36:42

@bandi78: OK, csak akkor lássunk legalább néhányat azokból a tényezőkből.

Én mindjárt felhozom azt az egyet, amit Foreman javára tudok írni: fizikailag is, mentálisan is jól állta azokat az ütéseket, amiket kapott. Erre elsősorban Lyle ellen volt szüksége. Azt mondták neki a sarokban: ő is roggyant, te is. Az fog győzni, aki jobban akarja a győzelmet. Ugye, te akarod jobban?
És ő akarta/bírta jobban.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-13 12:34:01

@Untouchable: Értem, amit mondasz, csak nem értek egyet vele. Az, hogy kihasználják a fizikai adottságaikat(még jó, hogy kihasználják), az csak egy kis része az egész bokszoló megítélésének, nem az egy és kizárólagos aspektusa. Én meg erre próbálok rávilágítani. Van 499 másik tényező és ezek együtt teszik -vagy éppen nem teszik- legendává az adott bokszolót. Ne csak egy szempontból hasonlítsd őket össze!

» bandi78   válasz erre
    2014-01-13 12:24:00

@bandi78: "Ha meg már Foreman stílusát kritizálod... jab-jab, fogás, jab-jab, fogás, kis tánc, pár dobás, jab-jab, fogás, aztán ha eléggé elfáradt az ellenfél akkor mehet egy jobbegyenes is már... Ez aztán valóban technikás... "
Szerintem ez nem Foreman stílusa. Ahelyett, hogy nála hoznál fel valami erényt, nekiállsz Vlagyimiren fanyalogni. Ettől George nem lesz jobb.

Én kimondottan csak arra akartam célozni, hogy mindketten a méretfölényükből élnek, csak kettős a mérce.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-13 11:53:25

@bandi78: "Összehasonlításképpe n Wlad életében, hasonló korban szintén volt egy nagy név, akivel ha kiáll és lenyomja, simán legenda lett volna... "

Én is jobban örültem volna, ha nem az Ocean's Eleven-ben, hanem élesben állnak szemben a ringben, de ezen már nem változtathatunk. Amennyire visszaemlékszem, akkoriban Vlagyimir beszélt folyton Lewis-ról, míg a brit nem igazán, azt mondta, hogy nem érdekli a meccs és hogy úgyis kiütné.Vlagyimir azt felelte, hogy ha így véli, akkor miért nem áll ki ellene?
Szerintem akkoriban Lewis nem akaródzott egyikükkel sem bokszolni. Az érdekes, hogy mindenki azt elemzi, hogy mennyire nem lett volna ő Lennox szintje, viszont fordítva sosem. Vagyis azt, hogy mennyivel nagyobb dicsőség legyőznie Lewisnak a túlsúlyos Bothát, a képzetlenebb és üthető Grantet vagy a kiégett Tysont; mint a feltörekvő, komoly fenyegetést jelentő fivéreket?

» Tamás   válasz erre
    2014-01-13 11:00:25

@bandi78: "Mellesleg Wladimir sosem állt ki újra az ellen, aki annyira megverte."

Sanders-el nem, de Brewster-el igen és akkor már nem volt probléma. Ott van Peter, őt elsőre is megverte, de háromszor is padlóra került akkor és voltak kritikus pillanatok. Vele is kiállt még egyszer és akkor már sokkal simább meccsen, kiütéssel verte.

» Tamás   válasz erre
    2014-01-13 10:50:16

Tyson és Ali.
http://www.youtube.com/watch?v...

Szomorú Alit így látni, ugyanakkor magható, hogy Tyson tényleg szereti Alit és még most is champ-nek hívja.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-13 10:05:43

"Foreman ezt az egyet tudta: menni előre, és a ringvászonba döngölni mindazokat, akik kisebbek és gyengébbek nála. (Sokakra igaz volt.) Csak őt ezért legendának tartják, Klicskónál pedig bűnként szokott felmerülni, amiért él a méretfölényével."

Nagyon el vagy tévedve és sajnálom, hogy ennyire frusztrál, hogy Foremant jobban elismerik, mint Wladot. Mellesleg Wladimir sosem állt ki újra az ellen, aki annyira megverte. Helyette a bátyját küldte harcba maga helyett... Foreman 25 évesen kiállt Frazierrel, Alival, Nortonnal... Összehasonlításképpen Wlad életében, hasonló korban szintén volt egy nagy név, akivel ha kiáll és lenyomja, simán legenda lett volna... De a nagy névvel is a bátyó állt ki inkább... Ha meg már Foreman stílusát kritizálod... jab-jab, fogás, jab-jab, fogás, kis tánc, pár dobás, jab-jab, fogás, aztán ha eléggé elfáradt az ellenfél akkor mehet egy jobbegyenes is már... Ez aztán valóban technikás...

» bandi78   válasz erre
    2014-01-13 10:03:29

@leibigab: Ali elég jó volt ahhoz, hogy a vereség önmagában ne legyen szégyen. A szégyen az, hogy valaki nem veszi észre, mi folyik vele és körülötte, csak zörömböl előre, mint egy felhúzott játékautó.
Foreman ezt az egyet tudta: menni előre, és a ringvászonba döngölni mindazokat, akik kisebbek és gyengébbek nála. (Sokakra igaz volt.) Csak őt ezért legendának tartják, Klicskónál pedig bűnként szokott felmerülni, amiért él a méretfölényével.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-13 06:50:23

@leibigab: Te komolyan úgy gondolod, hogy dicsőség olyat legyőzni, aki ringen kívüli okból nincs rendben?
Mert érdemi pofont csak akkor kapott, amikor már csak támolygott. Kondiproblémája pedig nem szokott lenni, azt általában az antifanok is elismerik, hogy sportszerűen él, és rendesen edz.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-13 06:40:50

@Untouchable: "Itt jön ki a butaság. Nincs róla tudomásom, hogy Ali személyes légkondival mozgott volna a ringben. Csak ő képes volt alkalmazkodni eme körülményhez. (Sőt, a rossz nyelvek szerint éppen ezért vitték Afrikába a meccset...). Foreman meg nem."

Csak ő képes volt alkalmazkodni :) Már már olyan irányba megyünk el, mint ha Alitól ott Afrikába szégyen lett volna kikapni :) Ahoz, hogy Ali alkalmazkodjon, Alinak el kellett nyelnie annyi pofont, amennyit Foreman ütni tudott. Azt gondolta, hogy Alit is kiüti majd ... hát tévedett.

"Sokadszorra is az a véleményem, hogy a Klicsko - Brewster I alkalmával valami egyéb problémája volt Vlagyimirnek. Nem Brewster érdeme, ő találta azt a győzelmet. Az első három menetben annak rendje és módja szerint elindult a vereség felé."

Szerintem pedig egyszerűen csak elfáradt... Ez a nem Brewster érdeme pedig olyan dolog, hogy Brewsternek előbb túl kellett élnie azt a 3 menetet, aztán pedig kiütnie. Én ugyanúgy tudom értékelni (sőt), ha valaki vesztes helyzetből vissza tud fordítani a maga javára egy meccset. Persze neked ezek lehet, hogy mind az érdemtelen, talált győzelem kategória :) Én máshogy látom :)

» leibigab   válasz erre
    2014-01-13 00:24:47

@zolimt: :))))
sajna néha úgy érzem, hogy Morales is ezt a diétát követi. Meg Joan Guzmannak is tuti lecsúszik néha 1-1 sajtburger. :(

» bandi78   válasz erre
    2014-01-12 15:44:35

@bpjotruska: Bokszról beszélünk, soha senki nem esélytelen. Én Tyson miatt kedveltem meg a bokszot, egyik legnagyobb kedvencem azóta is, mégis szerintem Foreman jóval esélyesebb lett volna. A legfőbb hátrányának azt tartanám egy ilyen meccsen, hogy simán nem igazán tud hátramenetben bokszolni. Az nem Tyson stílusa, nagyon nem. Itt meg rá lett volna kényszerítve jó eséllyel. De senki nem esélytelen.

@Untouchable: persze, hogy nem lett volna esélytelen, talán egy bikát is le tudott volna ütni egy ütéssel. De amit Cus mondott, azt Tyson szerintem feltétel nélkül elhitte. És ahogy Iron Mike ellenfelei sokszor már a meccs előtt vesztettek, lehet ez lett volna Tysonnal is emiatt. DE ez boksz. Bármi lehet. Mindenki csak egy ütésre van a győzelemtől.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-12 15:42:09

@Leonard: Solis es Toney akkor jo uton halad :)

» zolimt   válasz erre
    2014-01-12 15:27:19

@bandi78: Tysonnak beadta az edzője, hogy esélytelen, pedig nem lett volna az. Frazier lábon lassan cserkészett előre, még Foreman ütőtávján belül is. (A sajátjából meg George szemét módon kilökdöste, a bíró pedig nem szólt...) Tyson sokkal gyorsabb beugrásokra volt képes. És igen, Qawi megmutatta, hogy a hajlongó védekezés hatásos tud lenni. Mi lett volna, ha Tysontól kap annyit a gólem?

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-12 13:54:24

Összefoglalkásként : a hamburger és a sajtos hamburger a hosszu élet és a jó kondició titka

» Leonard   válasz erre
    2014-01-12 13:47:11

@bandi78: Erdekes cikk, de vannak benne tulzo allitasok. Pl az, hogy tenykent probaljak kozolni, hogy Tyson-nak semmije sem volt, amivel legyozhetne Foreman-t. Sokkal gyorsabb volt, kepzetebb, kombinativabb, sokkal jobban vedekzett, es ez eppenseggel nem keves, sokszor boven eleg egy meccs eldontesehez. Foreman nagyobb volt, erosebb, mentalisan stabilabb, nagyobbat is utott valoszinuleg ( de ezt Tyson kezsebessege, pontossaga jol kompenzalta szvsz, es o is iszonyu nagyot utott ), szivosabb is volt. Nagyon erdekes stilus-parositas, es akar igaz is lehet, hogy Tyson felt, de eselytelennek beallitani szerintem eros tulzas.

» bpjotruska   válasz erre
    2014-01-12 13:45:42

@leibigab: Itt jön ki a butaság. Nincs róla tudomásom, hogy Ali személyes légkondival mozgott volna a ringben. Csak ő képes volt alkalmazkodni eme körülményhez. (Sőt, a rossz nyelvek szerint éppen ezért vitték Afrikába a meccset...). Foreman meg nem.

Sokadszorra is az a véleményem, hogy a Klicsko - Brewster I alkalmával valami egyéb problémája volt Vlagyimirnek. Nem Brewster érdeme, ő találta azt a győzelmet. Az első három menetben annak rendje és módja szerint elindult a vereség felé. A negyedikben szerintem Klicsko már érezte, hogy valami nincs rendben vele, megpróbálta befejezni, de már nem sikerült. Utána csak lézengett a szorítóban.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-12 13:34:45

http://coxscorner.tripod.com/f...

» bandi78   válasz erre
    2014-01-12 13:22:05

Az érem másik oldala meg az, hogy Frazier esetében láttuk, hogy mit ér, mikor valaki nagy elánnal nekiesik Foremannak. Az sem egy életbiztosítás Big George ellen. De ha jól emlékszem, anno D'Amato mondta Tysonnak, hogy a Frazier-féle harcmodor (amihez Tyson stílusa és testalkata is nagyon hasonlított) öngyilkosság Foremannal szemben. Talán ez is benne volt, hogy miért nem jött össze kettejük meccse. Mindenesetre -ha hinni lehet annak, ami többször felmerül a médiában -és amit Tyson talán sosem cáfolt?- - az az, hogy Foreman akarta a meccset, Tyson meg nagyon nem.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-12 13:18:04

@leibigab: Cooper egy igazan latvanyos es nagy utoereju ficko volt, de gyorsasagban es utesallosagban jocskan elamradt Tyson-tol, azok meg kulcsfontossaguak Big George ellen szerintem. Tyson-t nagyon nehez volt megutni, es azert nem kell elfelejteni azt sem, hogy amikor nem tudta kiutni az ellenfelet, akkor is sokkal tobbet talalt tisztan, ergo siman gyozott. Pl Tucker lehet, hogy nem volt roszabb bunyos Foreman-nal ,vagy legalabbis pontozassal nem volt konnyebb megverni. Ruddock is hsonlitott valamelyest talan, a drabalis fizikumaval, nagy utoerejevel es kozepes gyorsasagaval, es ot is siman verte pontozassal ( mondjuk Foreman-t leutni azert nehezebb lett volna, de nem lehetetlen ).

» bpjotruska   válasz erre
    2014-01-12 10:53:29

Ebben a rövidke interjúban is sok olyat mondott, amiből bőven tanulhat az ember.

» Gergoke   válasz erre
    2014-01-12 01:55:32

@Tamás: "Mondjuk azért az igaz, hogy akik Foreman-t istenítik, elfeledkeznek róla, hogy képes volt 8 menet alatt kiütni magát Ali ellen akkor, amikor még 15 menetesek voltak a meccsek. Akkor mindent erőből akart megoldani és ez megbosszulta magát."

Képes volt 8 menet alatt kiütni magát? Extrém hőmérsékleti körülmények voltak... és csak a Legnagyobb állt vele szembe :) Hasonló történt Klitschkoval is... csak ott egy Brewster volt az ellenfél. Az pont 3 menettel rövidebbre volt tervezve, Klitschko pedig az 5.-ben, vagyis pont annyival korábban omlott össze :)

» leibigab   válasz erre
    2014-01-11 21:17:27

@bandi78: "Én csak remélni merem, hogy annak, hogy Ali ott üttette magát meneteken keresztül Foremannel nincs köze az alzheimerhez :("

Ezen én is sokat gondolkodtam. Meg azon is, hogy ha Ali ütésállóságával együtt is más lehetett volna a végeredmény egy kicsit okosabb bunyóval Foreman részéről. Persze ezt utólag könnyű mondani, mert szó szerint hihetetlen, hogy Ali mit hordott ki lábon...

    2014-01-11 20:14:16

@bandi78: Oké, csak azt se felejtsd el, hogy Sanders sokkal gyorsabb is volt Foreman-nél.

» Tamás   válasz erre
    2014-01-11 19:02:58

Mondjuk azért az igaz, hogy akik Foreman-t istenítik, elfeledkeznek róla, hogy képes volt 8 menet alatt kiütni magát Ali ellen akkor, amikor még 15 menetesek voltak a meccsek. Akkor mindent erőből akart megoldani és ez megbosszulta magát.

» Tamás   válasz erre
    2014-01-11 19:01:26

@leibigab: Így igaz, két okos, taktikus versenyző találkozóján elalszanak a vérszomjas típusú nézők.

Visszatérve Big George-ra: a drabális fizikum azért nem zárja ki szükségképpen a ringintelligenciát. Csak hát a legtöbb esetbem nem hiányzott neki.
A Tyson - Foreman párosítás azért érdekes, mert mindkettőjükre jellemző volt a mentális lehanyatlás olyankor, ha nem sikerült az első menetekben levadászni az ellenfelet. Foreman kondícióval sem nagyon bírta a hosszú mérkőzést.

De hogy valamiben méltassam is az ünnepeltet: legalább olyan jól néz ki, mint amikor versenyzett. Ez különösen annak fényében elismerésre méltó, ha megnézzük, hogy egyesek (pl. Morales, aki pedig sokkal jobb volt ökölvívónak) milyen lehangoló képet mutatnak inaktivitásban.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-11 16:50:22

@bpjotruska: "bar sokan rebesgetik, hogy felt tole Vas Miska"

Több az mint rebesgetés ... , így pedig már nem is nagyon van miről beszélni. De ott van Cooper is, aki mégjobban emlékeztett Tysonra, mint Qawi és Foreman ellen semmi, de semmi esélye nem volt. (Érdekes, pedig Cooper inkább nehézsúlyúbb volt, mint Qawi, ennek ellenére jóval gyengébben teljesített Foreman ellen) Qawi nagyon jól bújkálgatott, és ha lehet ilyet mondani, már már kellemetlenül alacsony volt Foremanhez. A rövid karjaival, érdekes módon pedig nagyon hosszan vezette ki az ütéseit)
(Sztem egy Tyson Foremannél sztem a kérdés, hogy Tyson kiütötte volna-e az első pár menetben. Ha nem, utána egyre inkább Foreman átvette volna az irányítást)

» leibigab   válasz erre
    2014-01-11 16:12:02

Ez most csak úgy eszembejutott az okos-buta bokszoló kapcsán, hogy milyen meccsképe lenne, mikor két okos bunyós - mondjuk Wladimir Klitschko saját magával találkozna? Talán el se engednék egymást és folyamatosan összekapaszkodnának? Sokaknak egyet is büntetés nézni... de ha ketten lennének a ringbe, egymás ellen ... :)

» leibigab   válasz erre
    2014-01-11 16:01:01

@leibigab: A Qawi-meccsrol nekem inkabb az jut eszembe, hogy az idosebb Foreman Tyson ellen lett volna szinte tehetetlen, nem Klicskoek ellen. Qawi torpe volt, tulsulyos, es nem is nehezsulyu, megis nyelte az uteseit Big George, amig vegul fel nem orolte a hatalmas fizikai foleny... szvsz Tyson nagyon nem fekudt volna neki, bar sokan rebesgetik, hogy felt tole Vas Miska.

» bpjotruska   válasz erre
    2014-01-11 15:58:44

@Untouchable: "de bokszolónak buta volt"

Hááát, igazából nem is tudom, hogy ilyen kijelentésnek van-e egyáltalán értelme, ugyanis egy bokszoló stílusa elsősorban egyéb készségeitől függően alakul ki. Foreman pályafutását összességében elnézve, nem hiszem, hogy kijelenthető, hogy a gyengébb karriert futott be, mint azt a képességei alapján elvárható lett volna. Ja, hogy Alitól kikapott ... nem volt szégyen tőle kikapni. Foremannek volt néhány veresége ... de ezek ott vannak Klitschko karrierjében is. Qawi elment vele 6 menetig (nálam ez inkább az alacsony Qawi nagyságát bizonyítja :), de aztán idő előtt veszített.

"De George-on nem látszott, hogy újat tudott volna kitalálni a harcmodora ellen..."

Big Georgenak nem kellett újat kitalálni ... neki 10-12 menet áll(t) a rendelkezésére, hogy egyszer rendesen betaláljon (akár egy Klitschko ellen is , és akkor game over :)

» leibigab   válasz erre
    2014-01-11 15:07:39

@Untouchable: bocs, a nem túl bátran azt arra értettem, hogy egyből lefagy egy pillanatra ha kap egy nagy ütést és egyből fogni próbál. Foreman ellen egyszerűen el kell tudni fizikálisan és mentálisan is viselni azt, hogy nincs fizikai fölényben az ember. Erre -szerintem- Wlad nem képes. Sanders ellen láttuk, hoyg mi van, ha nekiugrik egy olyan ember, aki átsétál a jabeken, kb kiüthetetlen és kellő ütőerővel rendelkezik. Foreman pedig még Sandersnál is erősebb volt...
Én csak remélni merem, hogy annak, hogy Ali ott üttette magát meneteken keresztül Foremannel nincs köze az alzheimerhez :( A más klímához való alkalmazkodás, erőbeosztás, stb... Ezért fizetik az edzőt szerintem. Big George olyan fizikai adottságokkal rendelkezett, hogy minimális idő alatt pl olimpiai bajnok lett. Erre azért nem sokan képesek. Tény, hogy a fizikai erejének köszönhette a sikereit, de ez a fizikai erő szerintem Wladimirnek sok lett volna. És amit Wlad művel, az sokszor engem a judóra emlékeztet inkább, gyönyörű dobásokat is képes produkálni világbajnoki bokszmeccsen...
Vitali stílusa tetszett, Wladé nem. Neked meg Foreman stílusa nem tetszett. Ennyi. Még más: az, hoogy 10 év kihagyás után, negyven fölött vissza tudott térni és ismét a csúcsra érni, az számomra igencsak elismerésre méltó tett. Csak egy a sok közül, amiért kedvelem Foremant.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-11 14:49:55

@bandi78: Ráadásul Foremannak tök jó és romboló jabje is volt, és jó nagy karfesztávja.

    2014-01-11 14:41:27

@bandi78: Sejtettem, hogy a kedvelőinek nem fog tetszeni, amit írtam, de nem saját találmány. Valamelyik elemzésben olvastam - nem kizárt, hogy Füzesy Zoli bácsitól - hogy Kinshasában Ali a konok butaság felett győzedelmeskedett.
És úgy emlékszem, a meccs előtt kevesen tettek volna Ali győzelmére, különösen kiütéssel.

Én meg úgy gondolom, Foreman ellen éppen túl bátran nem volt szerencsés ringbe szállni. Norton, Frazier ütni akartak és ez lett a vesztük. Young kibekkelte az első meneteket, és pontozással győzött, pedig ütőerőben nem állta volna a versenyt. Vagy ott volt Dwight Muhammad Quawi, aki iszonyú fizikai hátránnyal (nehézsúlyban már komikusan nézett ki) elment a hatodik menetig - csak elfáradt a sok hajlongásban, és elkezdett ütéseket beszedni. De George-on nem látszott, hogy újat tudott volna kitalálni a harcmodora ellen...

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-11 14:33:51

@Untouchable: Azt hiszem, hoyg kifejezetten nem értünk egyet. A vödör saras hasonlatodra inkább nem is mondok semmit, de az, hogy csak szerencsés ütéssel verte volna? Wladimir még a sokkal kisebb, sokkal kevésbé ütésálló és nem utolsósorban a sokkal kisebbet ütő bunyósok esetén is hogy finoman fogalmazzak "több mint óvatos". Természetresen lehet kedvelni ezt a végletekig biztonsági bunyót és a jab + tánc, aztán jab + tánc parádét, de nekem ez a stílus nem tetszik. Ízlések és pofonok. De a jabek nem működtek volna Foreman ellen, a valaha volt egyik legerősebb nehézsúlyúról beszélünk, a fogás sem ment volna annyira. Nem igen tudom elképzelni, hogy Wlad hogyan nyerhetett volna ellene. Természetesen mindkettő esetében a top formában levő énjüket veszem. Vitali más tszta, de Foreman ellen egy gyanús áll és a bátorság hiánya nem a legjobb belépő.

» bandi78   válasz erre
    2014-01-11 14:22:56

@bpjotruska: Sztem is így van.

    2014-01-11 14:20:52

@bandi78: "Jajj, mit tett volna Big George Wladdal a ringben"

Szerintem legfeljebb véletlen találattal verte volna meg. Lehet, hogy nyilatkozni tud rokonszenvesen, de bokszolónak buta volt, mint egy vödör sár. Én a mai napig sötét erőembernek tartom, és nem kedvelem ezt a típust.

» Untouchable   válasz erre
    2014-01-11 13:05:05

@zappa: Lewis szerintem sem buta ficko, sot, kimondottan ertelmes, de emellett nagyon buszke, vagy inkabb hiu is. Eveken at probalta elbagattelizalni Vitalij ellene nyujtott teljesitmenyet, annyira sertette a buszkeseget az, hogy sokak szerint - szerintem nem egyebkent - az ukran nyerte volna azt a meccset. Amikor bejelentette a visszavonulasat, akkor sem emlitette Vitalij-t abban a nyilt levelben, amelyben koszonetet mondott pl Mercer-nek es Holyfield-nek meg masoknak a kemeny csatakert. En az egyik legjobb valaha elt nehezsulyunak tartom ot, de az a tuske azert benne maradt az utolso meccse utan, szerintem azert tippelt "csakazertis" mindig a fiverek ellen.

» bpjotruska   válasz erre
    2014-01-11 12:34:52

@ogreface: Igen, valahogy mindig tudott úgy nyilatkozni, akár Aliról, Klicskokról, Lewisről, vagy pl. Listonról Frazierről, hogy nem arról szólt a nyilatkozat, hogy saját maga mekkora ász, hanem igazi tisztelet volt benne mindenki iránt!

    2014-01-11 11:43:33

"A hamburgereknek és a sajtburgereknek. Sokat eszem belőlük, a hamburger teljessé, a sajtburger boldoggá tesz."

Szerintem Solis az interjúnak csak ezt a részét olvashatta, az alább következőket már nem:

"Nem is eszek már annyit, természetesen csak vicceltem. Azért még most is szívesen ennék ezt azt, de már teljesen átállítottam a táplálkozási szokásaimat, nagyon komolyan odafigyelek az egészséges táplálkozásra, sokkal kevesebb szénhidrátot és zsírt eszek." :)

Egyébként nagyon szimpatikus ember és félelmetes bokszoló volt Foreman, csúcsformájában ma is rendet vágna a súlycsoportban!

» ogreface   válasz erre
    2014-01-11 11:09:36

@zappa: Azért Lewis nem csak a Klicskókkal kapcsolatban mondott olyan tippeket, amikhez semmi köze sem volt a végeredménynek, sőt nem is mindig nehézsúlyban.

» ogreface   válasz erre
    2014-01-11 11:03:30

@bpjotruska: Én amúgy nem hiszem, hogy azokat Lewis komolyan gondolta, hogy x-y elveri Vitalit. Sokszor ezt nem tudtam mire vélni, volt hogy a hozzá közelebb álló (angol) bunyót emelte ki ezzel.
Lewis sztem nem egy buta ember, és úgy érzem ezekben a tippekben is taktikus.

Egyébként, mikor egyszer egyszer szakmailag elemzett egy meccset, amúgy nem mondott hülyeségeket.

    2014-01-11 08:59:44

@bpjotruska: Tippelésben Csepi tuti kenterbe verné Lewist meg Foremant is egyszerre :)

Jajj, mit tett volna Big George Wladdal a ringben.... öröm lett volna nézni :D Mellesleg ahogy elnézem, a 65 éves Foremantól sem szívesen kapnék egy pofont... :)

» bandi78   válasz erre
    2014-01-10 23:53:28

@Sarközi Róbert: Lewis is bunyozott az egyik Klicsko-val, es meg sok mas bunyossal, es azota minden Klicsko meccs elott megtippeli, hogy ki fognak kapni. Mint tapasztalt bunyosnak, gondolom az o szavanak is van nyomateka. Kar, hogy azota egy csomo altala megtippelt meccs letre is jott, es gyakorlatilag mindig tevedett ;-) persze lehet hinni abban, hogy Foreman jobb tippelo, mert jobb bunyos aligha volt, amellett, hogy nagyon birom en is az oreget.
Ezzel persze nem konkretan Frazier eselyeirol beszelek, csak azt a logikat szeretnem cafolni, hogy ha valaki remek bunyos volt, az szakertokent is remek lesz. Egy Lennox Lewis vs Csepi tippversenyben szerintem Petranyi folenyes gyozelmet aratna, de a ringben azert nem szivesen neznem meg oket egymas ellen, prime-for-prime, es ezzel remelem nem sertek meg senkit :-)

» bpjotruska   válasz erre
    2014-01-10 22:33:22

@Forest Law: Fraizert szerintem Vitali pl megverné... Tyson pedig összehasonlíthatatlan Fraizer-rel. Gyorsabb, technikásabb, nagyobbat üt, agresszívebb... Betonfejű... Tyson szerintem viszonylag hamar kiütötte volna Fraizert, akit szintén kedveltem.

» Streky   válasz erre
    2014-01-10 22:20:27

Mekkora hatalmas fazon!A fotórol is az sugárzik hogy egy bikát orrba vágna és nem lenne szükség altatóinjekcióra a heréléshez.

» Császár Lóránt   válasz erre
    2014-01-10 22:19:53

Szimpatikus pali. Vicces, hogy régen egy sötét erőembernek tartották, egész kikupálódott :)

» Pisti801227   válasz erre
    2014-01-10 22:08:04

@Tamás: Hiába, ha Frazier egy dózer volt. Tyson is alacsonyabb, de egy vasat sem tettem volna a Klicskokra.

» Forest Law   válasz erre
    2014-01-10 21:58:05

Nagyon jó interjú, szimpatikus ember.
Frazier győzelmében nem lennék olyan biztos a hatalmas méretkülönbség miatt.

» Tamás   válasz erre
    2014-01-10 21:27:50

@Dirhanka: :DDDD

» Streky   válasz erre
    2014-01-10 21:21:07

Ne féljetek nem sokára jönnek majd a kommentek, hogy szenilis meg hasonlók.

» Dirhanka   válasz erre
    2014-01-10 19:51:34

@Sarközi Róbert: Egyértelműen megverte volna őket, ha azt vesszük, hogy az ő szintjét távolról sem kaparó bokszolók is legyőzték Klicskot.

» Forest Law   válasz erre
    2014-01-10 19:30:06

Emlekszem mregen hosszu vitat folytattunk paran hogy Frazier vajok gondot okozott volna Klitschko-nak. Hat most George megadta erre a valaszt. Mint olyan aki mar bunyozott vele es mint szakerto szakkommentator talan van nyomateka a mondanivalojanak...

» Sarközi Róbert   válasz erre
    2014-01-10 19:05:40

@fixpont: Ugyanúgy kikapott volna, mert Ali ravaszabb, okosabb dörzsöltebb és nem utolsó sorban jobb ökölvívó volt.

» Forest Law   válasz erre
    2014-01-10 17:18:37

Nagy kedvencem az öreg... köszönet a cikkért.
Minden idők legidősebben lett nehézsúlyú világbajnoka, de minden idők talán legnagyobb ütője,fizikailag legerősebb nehézsúlyúja is talán. Isten éltesse!

» Apacsabi   válasz erre
    2014-01-10 16:26:34

Nagyon komoly az öreg :) Fraizer és Foreman stílusa nagyon tetszett...
sajnálom,hogy nem a mai mezőnyben jeleskednek...

» Vig Szabolcs   válasz erre
    2014-01-10 16:17:03

Bódog szülinapot BIG George!

Ütésállóságot lehet javítani? nekem ez új...

» faceload   válasz erre
    2014-01-10 16:05:28

szeressük az ilyen cikkeket! :)

    2014-01-10 16:04:00

Szuper interju, es jo fej az oreg. Kar, hogy nem volt visszavagoja Alival. :)

» fixpont   válasz erre
    2014-01-10 15:57:40

Big George a legnagyobb kedvencem, Isten éltesse még jó sokáig!

» bandi78   válasz erre
    2014-01-10 15:56:30
Ugrás az oldal tetejére