×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Abraham: meg kell semmisítenem Wardot!

2011-05-11 17:33:58 /

A hétvégén rendezik Andre Ward és Arthur Abraham összecsapását, a kalifornia Carsonban megrendezésre kerülő párharc tétje a nagyközépsúlyú szupertorna döntőjébe való jutás. Ward egyelőre ellenállhatatlan és veretlenül, a torna előtt nagy esélyesnek kikiáltott Abraham viszont két kínos vereséggel érkezik az elődöntőbe, a fogadóirodák szerint szinte esélytelenül. A sérülések és a kilépők miatt mégis ott lehet a legjobb négy között, egy utolsó-utáni lehetőség, hogy megmentse pályafutását.

Ulli Wegner azt mondta, hogy a mostani edzőtábor sokkal keményebb lesz, mint a korábbiak. Így történt?

Egy kicsit tényleg keményebb volt az eddigieknél, de ez nem volt meglepetés a számomra. Mindig nagyon keményen edzünk. Robert Wogével és néhány orosz kesztyűpartnerrel készülhettem, akik nagyon sokat segítettek.

Nemrég volt egy kis vita a bíróküldés miatt, a kaliforniai bizottság helyi vezetőbírót akart delegálni a mérkőzésre. A promótere, Wilfried Sauerland a találkozó bojkottálásával fenyegetőzött, ha nem lesznek semleges bírók.

Én nem akarok belefolyni ebbe a vitába, Wilfried és Kalle Sauerland majd elintézik a dolgot. Biztos vagyok benne, hogy nem lesz gond a bíró és pontozóküldéssel.

Legutóbbi két meccsét külföldön vívta és egyiket sem tudta megnyerni. Nem zavarja, hogy most ismét idegenben, ezúttal Los Angelesben kell majd bokszolnia?

Szívesen bokszolok Németországban, természetesen szívesebben, mint az Egyesült Államokban. De aki sikeres és elismert akar lenni, annak az USA-ban is meg kell mutatnia magát, minden híres bokszoló ezt tette. De bízom abban, hogy sok örmény-amerikai is ott lesz a meccsen, így még sem lesz annyira idegenbeli ez az összecsapás.

A Carl Froch elleni vereség után Wegner rengeteget kritizálta, többek között gyávának titulálta.

Ulli Wegner olyan mintha az apám lenne. Nincs ezzel semmi probléma, apa és fia között gyakran vannak nézeteltérések, de e nélkül nem lehet előrébb lépni.

Nem gondolt arra, hogy edzőt vált?

Nem, Ulli Wegner csak teszi a dolgát, sikeres akar lenni, nem akart nekem ártani.

Meddig tartott, amíg fel tudta dolgozni a Froch elleni vereséget?

Kellett egy kis idő, amíg mindent elrendeztem magamban. De ez tavaly volt, idén már egyáltalán nem gondolok a dologra. Ez egyszerűen nem az én évem volt, de bízom benne, hogy idén ismét sikeres leszek, úgy tekintek 2011-re, mint egy új kezdetre.

Azt mondják a vereség vagy erősebbé teszi az embert, vagy végképp megtöri. Erősebbnek érzi magát?

Sokkal tapasztaltabb lettem, sokat tanultam ezekből a vereségekből, annak elviseléséből. Céltudatosabb, magabiztosabb lettem, szóval mondhatjuk, hogy erősebb lettem.

Ha most megint kikap, akkor vége a pályafutásának?

Nem foglalkoztat ez a dolog, nem hinném, hogy most kellene szögre akasztanom a kesztyűimet. Fizikálisan erős vagyok és mentálisan is sokat fejlődtem. Voltam már lenn és egészen fenn, úgyhogy ezt fogom csinálni a közeljövőben is.

2009-ben azt mondta, ha megnyeri a Super Sixet és szuperbajnok lesz, akkor befejezi a pályafutását.

Már másképp látom ezt, ezután is remek meccsek várhatnak még rám.

Az ellenfele, Andre Ward toronymagas esélyese a mérkőzésnek. Egy ilyen technikás bunyós ellen hogyan lehet nyerni?

Meg kell semmisíteni. Ha csak legyőzöm, az nem lesz elég Amerikában. Egyértelműen, döntő fölénnyel kell megvernem. A kiütés lenne persze a legjobb, de ha nem sikerül, akkor nagyon sok menetet meg kell nyernem majd.

Ward azt mondta, hogy már az első menetben úgy fogja érezni magát, mint a Froch elleni mérkőzés után. Szeretné összezavarni önt, sikerülni fog neki?

Biztos, hogy nem fog neki sikerülni, sőt fordítva fog elsülni a dolog. Nem fogok esélyt adni neki. Az elejétől kezdve nyomás alá kell helyeznem, fel kell áldoznom magam erre a meccsre, át kell lépnem a korlátaimat, mindent ki kell adnom, különben nincs esélyem.

Ward Carl Frochcsal ellentétben minden valószínűséggel nemcsak távolról fog kezdeményezni, hanem közelről is próbálkozni fog.

Ez így van, Ward teljesen más stílust képvisel. Technikailag sokkal képzettebb, nehezebb ellenfél lesz, de sokat elemeztük a stílusát és megpróbálom majd már a legelején nyomás alá helyezni. Nem hagyhatom, hogy pontozásra kerüljön sor, meg kell semmisítenem.

Ha esetleg legyőzné, akkor valószínűleg ismét Carf Frochcsal nézhetne farkasszemet. Ha Froch jutna döntőbe, az elégtétel lenne Önnek, vagy jobban örülne esetleg Glen Johnsonnak?

Egy újabb meccs Froch ellen, ez az álmom.

Visszavágna neki?

Pontosan, ezért mondom, hogy egy valóra vált álom lenne ez a visszavágó.

A Bjozic elleni győzelem után a WBO első helyre rangsorolta, így a közeljövőben akár a világbajnok Robert Stieglitzet is kihívhatná.

Remélem így is lesz, az ilyen meccsekre nagy szükség van Németországban. Szóval miért ne csaphatnánk össze a Super Six küzdelmei után?

Más lehetőségek is vannak, mit szól Lucian Butéhez?

Õ az egyik legjobb nagyközépsúlyban. Szívesen bokszolnék ellene, de előbb a mostani feladatomat kell elvégeznem. Ez pedig Andre Ward, majd a döntő a Super Sixben. Utána beszélhetünk Stieglitzről vagy akár Lucian Butéről is.

Ez azt jelenti, hogy marad nagyközépsúlyban, vagyis a Felix Sturm elleni nagy érdeklődéssel várt párharc továbbra is várat magára.

Egyelőre el vagyok kötelezve a Super Sixnek, addig nincs értelme Felix Sturmról beszélni. Le akarom győzni Wardot, utána pedig szuberbajnok akarok lenni a döntő megnyerésével. Utána jönne Stieglitz és utána Sturm.


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Alig várom már a meccset! A király visszatér és aludni küldi Wardot!

» Arcos Harcos   válasz erre
    2011-05-14 14:29:34

Sturm bohócot csinálna belőle.

» Roberto   válasz erre
    2011-05-13 16:32:10

@Layman: Nem azt írtam hogy padlóztatta, hanem egy lassú, kinyílt Artur ellen nem vetem el a lehetőségét. Persze csak az oda-vissza adok-kapokban. Egyébként marad az örmény unalmas "csigaházból indítok párszor" taktikája.

» grabanc   válasz erre
    2011-05-13 13:31:57

@George: Ezelőttig csakis ez motiválta... legalább is úgy tett :) Hurkatöltés és még csak nem is magas fokon.

» grabanc   válasz erre
    2011-05-13 13:27:26

@grabanc: Stieglitz úgy járna Arthur ellen, mint Gevor. Sturm pedig ügyes, de pont, hogy esze nincs a bunyóhoz, nem tudná olyan szépen hatástalanítani Abraham-ot, mint azt tette Dirrell vagy Froch. Feküdne ő is. Ilyen másodvonalas bunyósok ellen simán szerezhet a pali még öveket, csak kérdés, hogy ez a dolog motíválja-e őt.

» George   válasz erre
    2011-05-13 11:46:52

A cikk nagyon jó, felteszi a fontos kérdéseket, pergős, rövid, lényegre törő válaszokkal. Abraham emberi habitusáról is sokat mond. Tükrözi azt az elszántságot, amivel Arthur indul a csatába. Ilyeneket jó olvasni.

Abrahamban pedig konkrétan is megvan a KO esélye bárkivel szemben is, tehát izgalmas csatára van kilátás. Mint a Cunningham-Huck meccsen. Előbbi volt szemmel láthatóan a sokoldalúbb, képzettebb bunyós, de végig ott volt az óriási feszültség: betalál-e Huck? Izgalmas persze valóban csak akkor lesz a csata, ha Abraham félreteszi a Froch elleni hozzáállást és mindent egy lapra tesz fel.

» Bumbum   válasz erre
    2011-05-13 11:41:20

@grabanc: Azért ennyire ne írjuk már le, kétlem, hogy pont Stieglitz tudná kiütni. :)

» Layman   válasz erre
    2011-05-13 01:49:00

Végül is nem bánnám, ha Artur lenyomná Ward-ot. Pedig az örménynek nem szoktam szurkolni. De talán izgisebb lenne megint a taglózásától tartani. Persze egy technikásabb, de főleg rafkósabb, fineszesebb bunyóssal (mint sajna Ward) már nem nagyon tud mit kezdeni. Ha itt is kikap, akkor már a "hazaiakról" sem nagyon van értelme gondolkodni. Sturm-nak is több esze van a bunyóhoz mint neki, míg Stieglitz egy hirigben ki is csaphatja.

» grabanc   válasz erre
    2011-05-12 20:57:22

Szerintem esélytelen Ward ellen, ugyanis az amerikai nem tűnik annak a típusnak aki nagyon zavarba jönne ha nyomás alá helyezik, Bika is ráment rendesen, de Ward jól megállta a helyét közelharcban és a verekedésben is.

» Amador   válasz erre
    2011-05-12 18:43:40

@George: Én is így gondolom.

» Perkins   válasz erre
    2011-05-12 17:59:55

Artgur nem mehet vissza középsúlyba, mert nem tudná hozni a súlyhatárt. Egyébként Ward ellen fel kell tenni mindent egy lapra, akkor nyerhet. Ha viszont Mosley módjára várja a csodát, akkor annyi neki.

» George   válasz erre
    2011-05-12 17:18:39

"Ward tud bokszolni Abraham meg nem"

Ezt már többször olvastam, de még mindig nem tudok vele egyetérteni. Szerintem aki nem tud bokszolni, az Taylor-tól kikapott volna, pláne hogy Taylor Froch-t is simán verte (padlóztatta is), csak hát kevés volt a szufla a végére...

» Perkins   válasz erre
    2011-05-12 16:53:04

Mondjuk egyiket sem szeretem, de a két ember között az a különbség, hogy Ward tud bokszolni Abraham meg nem, sőt Andre tud fejelni is, no meglátjuk a tippem 120-108, 119-109, 118-110

    2011-05-12 16:34:05

Mindenesetre abban egyetértek vele, hogy most csak akkor győzhet, ha mindent egy lapra téve megpróbálja megtörni Ward-ot.

» Perkins   válasz erre
    2011-05-12 16:18:23

Egyébként úgy rémlik, hogy Ward pontjaival is voltak furcsaságok.

» Perkins   válasz erre
    2011-05-12 16:14:21

Ha hozza a Taylor elleni formáját és "intelligenciáját", akkor lehet esélye, de szerintem Ward is nagyon keményen készül, ráadásul az amerikai az igaz minden hájjal megkent fajta, úgyhogy szerintem tényleg hülyét csinál majd Artúrból.

"ha kikap, én a helyében rögtön visszamennék középsúlyba. ott talán egy felhozómeccs után már kaphatna címmeccset. én pl megnézném martinez ellen"
Miért menne, ha azonnal WBO címért mehet fogyasztás nélkül?

» Maris_szomszed   válasz erre
    2011-05-12 16:12:50

@duc-king: Ugy hogy neki volt KOja az meg 3 pont a sima gyozelem csak 2, plusz ugye, csomoan otthagytak a tornat.

» fixpont   válasz erre
    2011-05-12 15:41:32

Szeretném ha Abraham győzne, de nem fogadnék rá...

» Perkins   válasz erre
    2011-05-12 15:31:21

"2009-ben azt mondta, ha megnyeri a Super Sixet és szuperbajnok lesz, akkor befejezi a pályafutását.

Már másképp látom ezt, ezután is remek meccsek várhatnak még rám."

Szerintem már Õ is tudja, hogy nagyon halovány, vagy inkább semmi esélye sincs a torna győzelemre...

» ogreface   válasz erre
    2011-05-12 15:16:36

Van még, aki komolyan veszi ezt a "szupertornát"?
Abraham 12 meneten keresztülfogja nyomozni Wardot.

    2011-05-12 14:45:19

ha kikap, én a helyében rögtön visszamennék középsúlyba. ott talán egy felhozómeccs után már kaphatna címmeccset. én pl megnézném martinez ellen.

» charlie.firpo   válasz erre
    2011-05-12 14:24:37

@duc-king: "A sérülések és a kilépők miatt mégis ott lehet a legjobb négy között"
hát ezért! :)

» Mizsei Zsolt   válasz erre
    2011-05-12 12:57:52

Hogy kerül Abraham az elödöntöbe 2 vereséggel?

» duc-king   válasz erre
    2011-05-12 12:53:15

Ward hülyét fog csinálni belőle.

» EVERLAST   válasz erre
    2011-05-12 12:49:31

@miholje: igaz, de inkább kicsit túl sok is van! szüksége is lesz rá, mert nem ő az esélyes(ezt ő is tudja)főleg idegenben... csak a kiütés segítene!!!

» Mizsei Zsolt   válasz erre
    2011-05-12 12:38:11

Gyerunk Artur,szet tudod kapni az amcsit!

» tököm tudja   válasz erre
    2011-05-12 12:37:09

Ha ezt elbukja, mert el fogja bukni, marad a felhozószerep 1-2 meglepetéssel

» szerkesztokedvence   válasz erre
    2011-05-12 12:34:58

Önbizalomból nincs hiány!

» miholje   válasz erre
    2011-05-12 12:00:25
Ugrás az oldal tetejére