×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

„A tettre kész emberek megtalálják az útjukat” – Interjú Rácz Félixszel 1. rész

2017-01-03 16:25:01 /
Karácsony előtt néhány nappal Rácz Félixszel találkoztam. Azt terveztem, hogy beszélünk majd az ökölvívásról. A valóságban azonban ennél jóval többről beszélgettünk. Álmokról, vágyakról, kockáztatásról. A magyar amatőr ökölvívás helyzetéről. És arról, hogy vajon miképp válhat az élet egy váratlan pillanatban blackjack játszmává…



Induljunk egészen a forrástól. Hogyan kerültél kapcsolatba az ökölvívással, és miképp fonódott ez össze rövid úton az üzleti élettel?

Tulajdonképpen úgy kezdődött az egész, hogy édesapám a román válogatottnak volt a trénere, így a bokszhoz történő kötődésem adott volt. Aztán áttelepültünk Magyarországra, és valamikor húsz éves korom körül édesapám – akit mindig is vonzott a hivatásosok világa – kitalálta, hogy ő kipróbálná magát a profi ökölvívásban is, mint edző. Apám nagy Sugar Ray és Ali szurkoló volt. A promóteri munkához azonban szükséges volt a nyelvismeret és az üzleti affinitás, ő pedig nem igazán beszélt nyelveket, ráadásul emocionális beállítottságából fakadóan nem érdekelte az üzlet.

Ha jól sejtem, ezek ki is kövezték a te szerepedet a vállalkozásban…

Így van. Úgy indult az egész, hogy valahonnan lőtt néhány kontaktot, és akkor megkért, hogy írjam meg ezt majd azt. És akkor én lefordítottam, aztán jött a válasz, amit megint lefordítottam, és tulajdonképpen így kezdtük el.

Mikor és milyen ütemben indult útjára a közös promóció?

Apámmal közösen megalapítottuk az Unio Boksz Team nevű gazdasági társaságot, amely egyébként a mai napig működik egyesületként. 1993 március tizenegyedikén került sor az első rendezvényünkre Szekszárdon, ami úgy gondolom, hogy nagy mértékben megalapozta a jövőt, mert egy teltházas esemény volt, ráadásul az első az abban a csarnokban lebonyolított sportesemények közül. Egy durván kétezer fős csarnokról beszélünk. Úgy gondolom, hogy így indulni neki valaminek mindig jó érzés, mert nem csak a szervezőknek ad pozitív visszajelzést, hanem a sportolóknak, és a sajtón keresztül pedig az embereknek is.

Aztán szépen fokozatosan, akár tudatosan, akár nem, rám hárultak a szervezéssel kapcsolatos feladatok, hogy tárgyaljak a partnerekkel, szerkesszek meg egy szerződést, míg végül olyan 94-95 környékén egyszer csak megkérdezte apám, hogy mi lenne, ha én lennék ennek a Teamnek a menedzsere. Amit tulajdonképp már csináltam kimondatlanul is. Így mindez családi vállalkozásként ment tovább.

Hogy sikerült terjeszkedni, és mely eredményeket emelnél ki ebből az időszakból?

Azt fontos megjegyeznem, hogy akkoriban Magyarországon még csak nem is gyerekcipőben, hanem inkább mezítláb járt a magyar profi ökölvívás, és mi voltunk az úttörői ennek az egésznek. Ha valaki utánanéz, láthatja, hogy édesapám már 1991-ben járt külföldre profikkal. Azt mondhatom, hogy több sikeres rendezvényt hoztunk tető alá, és azok, akik a 90-es évek óta kísérik figyelemmel akár a magyar ökölvívást, akár a mi munkásságunkat, azok tudják, hogy szerveztünk Szekszárdon, Pakson, Pécsen és Bonyhádon is eseményeket, és szinte mindenhol teltházunk volt. Ez részben annak is köszönhető, hogy egy olyan csapatunk volt, amelyben sok korábbi amatőr válogatott is volt, vagyis rendelkeztek olyan ismeretséggel, amely lokális szinten eladhatóvá tette a rendezvényt. Beszélek itt Bognár Lászlóról, Kalocsai Zoltánról, Szabó Lóriról, Erős Lajosról. Õk mind komoly eredményeket értek el amatőrként, később pedig profiként értünk el együtt nemzetközi sikereket. Gondolok itt a Szabó Lóri-Jason Matthews, a Bognár László-Michael Gomez, a Kalocsai Zoltán-Artur Grigorian, vagy az Erős Lajos-Wladimir Klitschko mérkőzésekre.

Alig néhány évvel később azonban már valami egészen más szintre emelkedtél a szakmádban. Mi történt pontosan a kilencvenes évek végi sikerek és a 2001-ben Felix Promotion néven megalapított promóciód között eltelt időszakban?

2001 őszén egy apám és közöttem kialakult szakmai félreértésnek köszönhetően úgy döntöttem, hogy önállósodom. És miután úgy gondoltam, hogy az a város túl kicsi kettőnknek, így Budapestre költöztem. Volt egy megállapodásunk, hogy az a sportolói állomány, amellyel dolgoztunk, azt nem mi osztjuk el egymás között, hanem a srácok választhatnak, hogy kivel terveznek együtt dolgozni a jövőben. Aki apámmal akart maradni, az vele maradt, aki pedig velem akart jönni, az velem jött.

És valaminek a vége mindig egyben valami újnak a kezdete…

Igen, a Felix Promotion 2001-es megalapítása után villámrajtot vett. Először sikerült aláírnom egy televíziós szerződést a Sport TV-vel, majd 2003-ban a TV2-vel, és ekkor jöttek a teltházas hazai események és a nemzetközi címmérkőzések. Ezekben az években egy nagyon jó kis csapat alakult ki, akiknek azóta is köszönettel tartozom. Beszélek itt Nagy Jánosról, Kovács Attiláról, Nagy Józsiról, Miló Vikiről, Csábi Bettináról. Õk voltak a magja az akkori Felix Promotionnek.

Ez a szárnyalás 2006 végéig tartott, és a sokat emlegetett Jorge Barrios vs Nagy János világbajnoki címmérkőzéssel tetőzött. Az az összecsapás ambivalens érzelmeket generál a mai napig. Az addigi munkásságod abszolút csúcsát rajzolta meg, és egyszerre tett pontot egy hosszú és sikerekben gazdag időszak végére.

Igen. Viszont szeretnék tisztázni valamit. Sokan mondták, és gondolják a mai napig azt, hogy engem menesztett a TV2 a Barrios vs Nagy mérkőzés után. Erről szó sem volt. 2007-ig volt érvényes szerződésünk, de kétségtelen, hogy ennek a mérkőzésnek a kimenetele felvetett kérdéseket a csatornánál és biztos, hogy elvesztettük az addig felépített belénk vetett bizalmukat. Ennek következtében az akkori program igazgatóval elég gyakran – csaknem heti szinten – volt valamilyen konfliktusunk. Végül az ősz folyamán közös megegyezéssel elváltak az útjaink. Nem titok, hogy Nagy Jani májusi mérkőzésének eredménye olyan demoralizáló volt még számomra is, mint menedzser, promóter, hogy úgy éreztem, meg kell állnom, és átértékelnem a dolgokat. És itt nem a pénzről volt szó, sokkal inkább arról, hogy mennyi időt és energiát fektettem bele abba, hogy összehozzam azt a mérkőzést, amely aztán végül olyan szerencsétlenül végződött. Tudom, hogy Nagy János sem úgy ment oda, hogy csak negyveniksz másodpercet akar bokszolni, ennek ellenére rosszul, nagyon rosszul sült el az a meccs…

Ekkor elgondolkodtam azon, hogy vajon mit ért az én tevékenységem, hogy ha akkor, amikor odaértünk, ilyen produktummal tudtunk előrukkolni. Végül azután, hogy megszerveztem Kovács Attila IBO címmérkőzését Steve Conway ellen, úgy döntöttem, hogy leteszem a lantot. Azt is kevesen tudják, hogy az ökölvívókkal három éves kontraktust kötöttem még 2003-ban, párhuzamosan a TV2-vel történő megállapodással, és mindenkinek 2006 őszén járt le a szerződése. Tehát senki, senkit nem csapott be! Hoztam egy döntést, miszerint visszavonulok egy időre és egy ökölvívó kivételével mindenki szabadon igazolható volt, ami a profi világban most is és akkor is elég szokatlan volt, hisz épp akkor tájt voltak a nagy kivásárlások, Michalczewski, Sturm, Klitschko, Jones, Calzaghe mind kiváltak a menedzsment alól és önállósodtak.

A visszalépésed hihetetlen viharokat keltett, sokan vádoltak mindenfélével. Milyen volt ezt megélni, és milyen érzés mai szemmel visszatekintened arra az időszakra?

A fogadtatás sokak számára kellemetlen volt, miután szembesültek azzal, hogy nincs tovább. Volt, aki civilizáltan kezelte, volt aki kevésbé, akár a sportolók, akár azok hozzátartozói között. Viszont úgy alakultak a dolgok, hogy azok közül, akik annak idején negatívan álltak hozzám, vagy ehhez az egészhez, legtöbben mára már másképp értékelik az akkori döntésemet. Valószínűleg kellett nekik pár év, talán hogy megérjenek, és ők is átlássák, hogy mi, miért történt. Lehet, hogy át kellett nekik is élniük valami ehhez hasonló helyzetet, mint amit én átéltem. Pont pár hete találkoztam és beszélgettem egy jót az egyik volt ökölvívómmal, Popovics Tamással, aki annak idején az egyik legnagyobb ellen szószólóm volt. Épp ő mondta, hogy ma már másképp látja, másképp értékeli az akkori helyzetet. Hoztam egy döntést, amiért, mint ahogy mindegyik után, vállalom, vállalnom kell a következményeket. Sok házasság köttetik úgy, hogy ”holtomiglan, holtodiglan”, akkor egy üzleti – már lejárt megállapodásból – miért ne lenne joga valakinek ”kilépnie”, továbbállnia? Én ezt nem láttam olyan tragikusnak, mint amennyire egyesek felfújták. Ha valaki rendelkezik megfelelő képességekkel, hisz magában és emellett kellően alázatos és szorgalmas, meg fogja találni a sikerhez vezető utat. Én ebben hiszek. Csak az eszközök változnak, a cél megmarad.

Jött az inaktív időszakod boksz terén. Ez hat éven át tartott, majd 2013-ban tértél vissza. Mi történt, mi adta a motivációt arra, hogy újra belevágj a bunyóba?

A kilépésemmel, nem állítom, hogy összeomlott a magyar profi ökölvívás, viszont annyi biztos, hogy komoly űr keletkezett itthon az aktivitás tekintetében, egészen 2013-ig. Visszatérésem egyik, ha nem a legnagyobb támogatója régi „fegyvertársam”, Bertók Robi volt, akit nagyon kedvelek és remek szakembernek tartok. Amikor elkezdtem mocorogni, Kelemen Balázs és Nagy Sándor lettek az első bunyósaim, majd Kovács Attila és Bedák Zsolt is reaktiválta magát. Akkor picit kísérleti jelleggel álltam hozzá a dologhoz, ám meglepően konstatáltam, hogy nagyjából senki nem hitte el, hogy még egyszer fel tudom építeni azt, amit anno felépítettem. Az első motivátoraim épp a kétkedők voltak. És most ezen interjún keresztül is szeretném nekik megköszönni, mert többek között ez adott egy jókora pluszt. Sok helyzetben nem én voltam a favorit. Akkor sem hittek bennem, amikor önállósodtam. Nem hitték el, hogy tető alá tudom hozni a Nagy-Chacon meccset. Nem hitték el, hogy el tudom érni, hogy egy magyar világbajnoki címért bokszolhasson az USÁ-ban Nem hitték el, hogy ide tudom hozni Kovácsnak azt a Conwayt, aki anno legyőzte Kótai Misit. Nem hitték el, hogy újra fel tudom építeni az egészet… Hát, mindenre rácáfoltam. Tudom, hogy ez most nagyképűnek fog hangzani, de ha még nyolcszor kellene újrakezdenem, akkor nyolcszor csinálnám meg! Mert ismerem a szakmát, megvan bennem a megfelelő alázat és még ennyi idő után is (24 év) folyamatosan tudok tanulni.

Mondhatjuk, hogy számodra ez nem is munka, sokkal inkább egy hivatás, amelyben feloldódsz?

Azon szerencsések közé tartozom, hogy azzal kereshetem a kenyerem egy részét, ami a hobbim, a szórakozásom. Viszont mára tapasztaltabb lettem és nem követtem el azt a hibát, hogy csak ezzel foglalkozom. Ez is közrejátszott anno ahhoz a helyzethez, hogy végül abbahagytam. Már belefásultam, túl sok volt az évente nyolc rendezvény, plusz a külföldiek. Nem hagyott teret, sem a magánéletre, sem egyéb üzleti tevékenységekre. Most picit csökkentettem a tempón, nyolc rendezvény helyett csak hatot szervezek éves szinten, továbbá vannak egyéb vállalkozásaim, érdekeltségeim is, pont azért, hogy a hétköznapjaimat is színesítsem. Ez továbbá abban is segít, hogy ne legyen csőlátásom, „bokszlátásom”, ami akkor alakul ki, ha csak egy valamit csinál az ember.

2007-ben, miután kiszálltam a mókuskerékből, szembesültem azzal, hogy van élet a – nem a halál, hanem a – boksz után is. Most már egy picit lazábbra veszem a „figurát”. Azt szokták mondani, hogy ha a környezeted nem változik, akkor próbálj meg Te magad változni. Én úgy voltam vele, hogy ezt megteszem. Cserébe ma nagyon jól érzem magam a bőrömben.

Ez kifejezetten jól hangzik, és örülök, hogy így van. Térjünk vissza még egy kérdés erejéig a kezdeti időkre. Akkor még fiatal voltál, jóval lobbanékonyabb, mint ma, negyven felett. Ahogy beszéltél azokról az évekről, úgy éreztem, hogy a magvát mindenképp magában hordozták annak, amivé később váltál, viszont mégis hatalmas a kontraszt a szekszárdi helyi rendezvények és a magas nézettségű televíziós gálák között. Elég nagyot kellett álmodnod, és aztán nagyot ugranod is, hogy rövid úton oda kerülj, ahová kerültél…

Hát, a szekszárdi gálákra kifejezetten mondhatjuk, hogy megyei szintű gálák voltak. Paks, Bonyhád, később átmerészkedtünk Pécsre, Baranyába is egy-egy rendezvényre. És tulajdonképpen az apámmal történő összetűzésemnek ez volt az egyik oka. Én picit nagyobbat szerettem volna álmodni, és úgy voltam vele, hogy ha ezt huszonévesen nem merem meglépni, akkor mikor? Édesapám kicsit konzervatívabb volt nálam, érthető okokból, én viszont kockáztatni akartam. A szakma fortélyait azonban tőle sajátítottam el, és ezért hálás vagyok neki.

A kockáztatással nem spóroltál. Melyik pillanatra emlékszel vissza a leghajmeresztőbbként, amikor pellengérre állt minden, és kérdés volt, hogy melyik oldalra dől?

Kevesen tudják, de amikor 2003-ban megszerveztem a Nagy János vs Pablo Chacon összecsapást, akkor eladtam a lakásomat, a kocsimat, és minden készpénzemet ebbe a mérkőzésbe fektettem bele. Ma, családapaként valószínűleg már nem merném ezt megtenni egy rendezvényért. De akkor Sváby Andrással abban egyeztünk meg a találkozó előtt, hogy ha ez sikeres lesz, és nyerünk, - és úgy gondolom, hogy Nagy Jánoson, Klein Csabán és rajtam kívül nagyon kevesen bíztak ebben a győzelemben, sőt, szinte senki–, akkor felkínálnak nekünk egy TV-s szerződést. És akkor én azt mondtam, harminc évesen, hogy ha most nem húzok tizenkilencre lapot, akkor mikor? És azt mondtam magamnak, hogy ha sikerül, mennybe megyek, ha pedig nem, akkor, miután beszélek románul, franciául, angolul, kicsit olaszul és spanyolul, elmegyek hajóra dolgozni, és ott próbálok szerencsét. Nem hiszem, hogy csak én álmodtam erről a meccsről és azt sem hiszem, hogy nekem lett volna akkor a legtöbb pénzem. De én voltam az egyetlen, aki ezt meg merte lépni! És innen indult az egész.

Ez hihetetlen. Már értem, hogy mit keres a pikk kettes az irodai asztalod mögötti képre ragasztva…

Amikor a szememre hányják, hogy nekem mennyire könnyű, akkor mindig erre gondolok. Nem hiszem, hogy én bármit könnyebben kaptam volna az életben, mint bárki más. Nekem is mindenért meg kellett dolgoznom, ahogy másnak is, nem beszélve arról, hogy nekem nem volt az sem, hogy az unokatestvérem akárkije ez vagy az. Mert még egy szerencsétlen unokatestvérem sincs, akihez mehetnék, vagy akitől bármilyen szívességet kérhetnék. Az egészet így építettem fel, támogatók nélkül. A szüleim voltak egyedül, akik mellettem álltak. Nekik nagyon sokat köszönhetek.

Miután felköltöztem Pestre, emlékszem, hogy amikor felkerestem például a Nemzeti Sport akkori főszerkesztőjét, vagy a Blikket, vagy épp a TV2-t, és egy találkozót megbeszéltünk, én előző nap éjjel autóval elmentem a szerkesztőségig, és kikalkuláltam, hogy másnap mennyi időre lesz szükségem, hogy biztosan odaérjek a megbeszélt időre, és ne késsek el, és semmi olyan akadály ne háruljon elém, amely meggátolhatna abban, hogy tovább léphessek. Azt látom a világban mindenhol, hogy a pozitív, ambiciózus és tettre kész emberek megtalálják az útjukat. Bár tudom, hogy ez picit elcsépelt, de pont annyit kapsz, amennyit igazából teszel érte! A fotelforradalmárok és a nyalisták, akik „osszák az észt” csak ideig óráig lesznek. Ha pedig tovább is, akkor sem lesznek soha megkerülhetetlen pozíciókban!

Az interjú második része a napokban következik!

Az interjú eredetileg a ringcsoda.blog.hu oldalon jelent meg. Megtekintéséhez KATTINTS IDE.


Az interjú 2016.12.22-én készült.
Az interjút készítette: Pradarics Tamás (IMiKeT)


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@superman: Egyetértek!

» VITAMINKIRALY   válasz erre
    2017-01-04 19:59:21

@VITAMINKIRALY: az előző neked ment

» superman   válasz erre
    2017-01-04 19:53:19

csakis a profi bunyóra gondoltam, konkrétan a profi bokszolók felépítésére, menedzselésére, edzésére, ezekben jóval előrébb tartanak, nem véletlenül futnak be ott karriert az általad említett "emberkék" és nem véletlenül mentek oda profinak a mi legjobb bunyósaink sem. Konkrétan Erdei és a hazai edzők összehasonlításáról volt szó és én úgy gondolom, hogy Erdei azért láthatott ott egy s mást a profi ökölvívók felkészüléséről, ami a tanítványai hasznára válhat a hazai edzőkkel készülő bunyósokhoz képest. Visszatérve a németekhez, mint mondtam, egyetértek mindennel, amit a korábbi kommentedben írtál róluk és szerintem sem elsősorban róluk kéne példát venni, már csak azért sem, mert a németországi profi boksz szerintem nagyon mély hullámvölgybe került mostanra, ahhoz képest, ahol korábban tartott.

» superman   válasz erre
    2017-01-04 19:52:53

Ugy emlékszem még hogy Félix apja a ksiebb szervezetek felé orientálodott inkabb, mig Félix csak a négy nagyot vette célba.

» felix trinidad   válasz erre
    2017-01-04 18:36:10

@superman: Abszolút értelemben előrébb tart, de relatív értelemben nem olyan sokkal mint gondolnánk! Németországban is a labdarúgás a fő sport, mint itthon, nem az ökölvívás. Azt ne feledjük, hogy mennyivel nagyobb a lakosság, ezáltal a merítési lehetőség! Ennek ellenére is a német "bajnokok" döntő többségét a honosított örmény, szerb, egyéb balkáni emberkék teszik ki! Szóval örülnék igen, ha nekünk is lenne 1-2 ilyen szintű bunyósunk, de a németek messze a lehetőségeik alatt teljesítenek. Nézd viszonyításképp a lengyeleket, milyen jó kis boxolóik vannak, ott sem tradicionális sportág, és gazdaságilag is inkább hozzánk állnak közelebb mint a németekhez.

» VITAMINKIRALY   válasz erre
    2017-01-04 17:15:55

@kovban: magam is hasonló dolgokról hallottam akkoriban, mindenesetre nagyon sajnáltam, hogy az egyik legjobb akkori itthoni ökölvívó pályafutását végleg lezárta emiatt Félix és soha többé nem láthattuk a ringben Nagy Janit.

» superman   válasz erre
    2017-01-04 17:15:11

@superman: Ha jól tudom - de ez nem biztos - nem épp békében váltak el, mivel asszem anyagi vitájuk támadt a Barrios meccs miatt, Jani olyanokra hallgatott akkoriban, akikre nem kellett vna, és mivel hangoztatta is ezeket a dolgokat Félix berágott rá, és nem engedte máshová szerződni.

» kovban   válasz erre
    2017-01-04 16:32:00

@Flex: milyen további célja lehetett volna vele, miután nem foglalkozott már boksszal Félix?

» superman   válasz erre
    2017-01-04 15:36:10

@VITAMINKIRALY : "sikerek halmozását gondosan válogatott ellenfelekkel szemben érték el" így igaz, akárcsak Félix bunyósai. Csak azok grúzok. Sztem sokan kiegyeznénk azokkal az eredményekkel amik vannak a német bunyósoknak. Amúgy nekem sem tetszik a német bunyó, de viszont eredményes. Nézd csak meg az eredményekeiket. A német boxiskola pedig valóban jó lenne az olyan bunyós jelölteknek akik az alapokat akarják megtanulni mert sajna ezt sem úgy tanítják ahogy kéne. Ha majd csillagos ötösre felmondják a leckét a fiúk, akkor mehetnek eggyel feljebb. Tehetség, alázat és kitartó meló ez a siker alapja.

» szikozoltan   válasz erre
    2017-01-04 14:33:08

@kovban: utólag beugrott h körülötte volt valami kavarás.Azt kifejthette volna bővebben,h mi volt vele a további célja.

    2017-01-04 14:29:41

@Heat: "Kiváncsi lennék Félix miben látja a magyar ökölvívás kitörésének akadályát? Belátható időn belül egy Universumos háttér nélkül ökölvívók befuthatja-e a kokói utat?"
Ahhoz egy Kokó is kellett...Nem tudok senkiről a jelenlegi hazai amatőr és profi mezőnyben, akinek a képességei és tudása kicsit is megközelítenék Kokóét és az amatőr ökölvívás helyzetét elnézve a remény is egyre kisebb, hogy kinevelődjön egy ilyen tehetség.
"Ha Ukrajnából ki tudnak kerülni világsztárok, miért nincsen legalább egy magyar nemzetközi szinten a felső egyharmadban?"
Nem tudom mennyire komoly a kérdés, Ukrajna azért igen komoly boksznemzetnek számít (ami persze szovjet örökség is), ők aztán minden téren előrébb vannak az ökölvívásban.

» superman   válasz erre
    2017-01-04 14:19:26

...kár, hogy nem lehet utólag javítani a kommentet, az előző én elkövetett nyelvtani bukfencért elnézést kérek!

Félixnek,és a magyar bokszolóknak sok sikert, remek gálákat és a további mérföldkőnek elérése érdekében eredményes építkezést kívánok.
Nagyon hiányzik már egy olyan ökölvívó, akit ismét lehet sztárolni, akárcsak Kokót, Erdeit, Kótait, vagy Nagy Janit. Remelem egy ilyen sportoló felépítése még szerepel a kitűzött céljai között, persze ehhez kell emberanyag is, ami a jelenlegi amatőr eredmények fényében nem kecsegtet sok jóval.

    2017-01-04 13:53:30

@VITAMINKIRALY : Mint ha a számból vetted volna ki a szavakat pontosan ezt gondolom én is .
Alapjába véve már az nagy előrehaladás lenne nálunk vagy inkább egy elérendő cél , hogy a német szintet tudjuk hozni hiszen akkor már lehetnének bajnokaink vagy olyan bunyósaink akik nem full underdogként indulnának már egy B kategória ellen is . De az teljesen megállja a helyét , hogy egy kicsit ösztönösebb/különlegesebb bunyóst a német iskola lebutít és kiöli a bunyójából azt a dolgot amivel képes lehetne szintet lépni .
Erre egy nagyon jó példa Maidana aki a pályája elején Universumos volt még.
Nekem már régről ismerősen csengett a neve és láttam bunyózni is felvezető meccseken és láttam benne fantáziát de tisztán látszódott rajta , hogy korlátok közé akarják terelni . Jó persze később sem váltotta meg a világot és Hall of Fame tag sem lesz viszont aki emlékszik a régi meccseire és arra amit már Broner ellen nyújtott pl az látja a fejlődést és az éles kontrasztot. Õt pl az ösztönök vitték a ringben és az a háát kicsit sem szép bunyója amit mutatott . Egy német stílussal soha nem jutott volna el Bronerig , Floydról ne is beszéljünk .

» Ultrasberry1990   válasz erre
    2017-01-04 13:44:13

Nagyon jó interjú, köszi érte!
Félixet eddig is bírtam, jó őt hallgatni a tv-ben és most olvasni is.
A lakáseladás nagyon vakmerő lépés volt, egyből Niger Mansel jutott eszembe az F1-ből, aki szintén a lakását (házát) adta el azért, hogy autóba ülhessen. Majd sztár lett és világbajnok.
Kiváncsi lennék Félix miben látja a magyar ökölvívás kitörésének akadályát? Belátható időn belül egy Universumos háttér nélkül ökölvívók befuthatja-e a kokói utat?
Ha Ukrajnából ki tudnak kerülni világsztárok, miért nincsen legalább egy magyar nemzetközi szinten a felső egyharmadban?

    2017-01-04 13:44:01

@VITAMINKIRALY : "Személy szerint nem vagyok elájulva a német iskolától. 1) szerintem elavult 2) ugyanazt a szög egyszerű sémát húzzák rá mindenkire (ez az ösztönösebb, kreatív bunyósoknak gátat szab) 3) bármennyire is tisztelem Erdeit, pont hogy erőnléti téren voltak hiányosságai! 4) a sikerek halmozását gondosan válogatott ellenfelekkel szemben érték el, amint szembekerültek a nemzetközi elittel, nem festettek túl jól, lásd Abraham esete. Úgy vélem, a német iskola azoknak a boxolóknak lenne jó, akik közepes vagy gyengébb alapképességűek, azokba jól beleverik ezeket az egyszerű alapokat, és ad egy biztos tudásalapot, de akikben van valamk plusz őket inkább gátolja. A keleti (orosz, ukrán) vagy az angol iskolával jobban tudok azonosulni, a tengeren túliról nem is beszélve!"

Teljesen elfogulatlanul és reálisan látod ezt a témát....pontosan ezt akartam írni én is....

» mexico   válasz erre
    2017-01-04 13:06:44

@HunFighter: Ehhez szív és akarat is kell nem csa tehetség.

» szikozoltan   válasz erre
    2017-01-04 13:02:20

@VITAMINKIRALY : Nagyon is egyetértek veled, de azért a hazainál a német profi bunyó még mindig jóval előrébb tart.
Konkrétan Harcsa esetében nem akarnék állást foglalni, majd az elkövetkező meccsein mutatott teljesítménye alapján kiderül, hogy helyesen döntött -e. Ha valóban úgy érzi, ahogy nyilatkozta, akkor legalábbis mentálisan erősebb lesz az edzőváltás után.

» superman   válasz erre
    2017-01-04 11:51:59

@nobody: Személy szerint nem vagyok elájulva a német iskolától. 1) szerintem elavult 2) ugyanazt a szög egyszerű sémát húzzák rá mindenkire (ez az ösztönösebb, kreatív bunyósoknak gátat szab) 3) bármennyire is tisztelem Erdeit, pont hogy erőnléti téren voltak hiányosságai! 4) a sikerek halmozását gondosan válogatott ellenfelekkel szemben érték el, amint szembekerültek a nemzetközi elittel, nem festettek túl jól, lásd Abraham esete. Úgy vélem, a német iskola azoknak a boxolóknak lenne jó, akik közepes vagy gyengébb alapképességűek, azokba jól beleverik ezeket az egyszerű alapokat, és ad egy biztos tudásalapot, de akikben van valamk plusz őket inkább gátolja. A keleti (orosz, ukrán) vagy az angol iskolával jobban tudok azonosulni, a tengeren túliról nem is beszélve!

Egyébként tetszik az interjú, ad egy átfogó képet Félix munkásságáról, várom a folytatást!

» VITAMINKIRALY    válasz erre
    2017-01-04 11:10:11

IMiKeT nem szeretnéd Nemesapátit is meginterjúvolni valamikor?:) Mindig is nagy viták mennek itt Norbival kapcsolatban, hátha választ kapnánk pár kérdésre.:)

» Henry1987   válasz erre
    2017-01-04 10:40:57

@Flex: Nagy Jani

» kovban   válasz erre
    2017-01-04 10:37:00

@Flex: Nagy Jani volt, a miértet én is remélem, hogy megválaszolja Félix (nekem ez a húzása tetszett legkevésbé valamennyi közül, bár egyébként drukkolok neki, mert a magyar profi bunyó előremozdításának első számú alakja és szerintem minden bokszkedvelő örülhet, hogy ő pont ezen a téren folytat üzleti tevékenységet). Úgy emlékszem, hogy azt nyilatkozta, Nagy Jani nem kérte meg szépen, nem ült le vele beszélgetni, ráadásul kritikusan is nyilatkozott Félixről a Barrios-meccs előtti viselkedése miatt.

» superman   válasz erre
    2017-01-04 10:36:55

@IMiKeT: köszi!

A Csötönyi téma meg annyira lerágott csont.Nekem érdekesebb mikor magáról beszél.

    2017-01-04 10:30:06

@nobody: "Egy témát hiányoltam hogy nem érintettek: Csötönyit és vele együtt az amatőr bunyót."

Ez a hiány nagyon hamar fel fog oldódni benned. Délután jön a második rész. ;-)

» IMiKeT   válasz erre
    2017-01-04 10:21:06

@Flex: Ha ezt a kérdésedet olvassa majd Félix, biztos megválaszolja. Én nem tudtam visszakérdezni, mert már a kész anyag átolvasásakor írta hozzá azt a gondolatot.

» IMiKeT   válasz erre
    2017-01-04 10:18:31

Köszönöm, srácok! :-)

» IMiKeT   válasz erre
    2017-01-04 10:16:36

és anno ki volt az akit nem lehetett szabadon kivásárolni,és miért?

    2017-01-04 09:50:03

Chacón, Kokó elleni győzelmének pedig biztos, hogy Félix lett a legnagyobb magyar haszonélvezője.:D

» Henry1987   válasz erre
    2017-01-04 09:05:10

Egyébként érdekes, hogy Félix karrierjének 2 legmeghatározóbb pillanata is 1-1 Nagy Jani meccshez köthető. Az egyik felemelte, a másik sárba tiporta. Vajon a 2. felvonásban is lesznek ilyen pillanatok?

» Henry1987   válasz erre
    2017-01-04 09:03:26

@Gergoke: Szerintem szimplán azért hagyta ott Erdeit, mert lelkileg nem bírja azokat az erőnléti edzéseket, amiket Erdei kínált neki. Kíváncsi leszek, hogy a következő meccsén mennyi kondija lesz. Egyébként kár lenne érte, ha a "lustasága" és a kondíció hiánya miatt kallódna el, mert alapvetően ügyes srác.

» HunFighter   válasz erre
    2017-01-04 09:02:00

Ez a pikk kettes sztori nem semmi... Én is ilyen akarok lenni, ennyire bátor, le a kalappal előtte!

» HunFighter   válasz erre
    2017-01-04 08:59:12

@Gergoke: "jobban teszi,ha visszamegy Németországba" miért? Vannak olyan eredményei amiket rajta kívül magyar ember még nem ért el (és ahogy látom ezt a silány felhozatalt nem is fogja egyhamar), és azokért az eredményekért nem képesek hajtani, küzdeni a bunyósok, mert nekik "lelkük" van? Akkor hagyjuk ezt a sportot meg a csajoknak ez férfi sport nem angol kisasszonyok teadélutánja. Végre van kisországunkban egy olyan ember aki a németektől elhozza azt az edzésmódszert amivel sikert sikerre halmoznak az ottani bunyósok, de ez nem kell a magyarnak, neki inkább a jól bevált kevés sikert elérő edzés kell ahol a lelkével foglalkozik az edző, röhej és szánalom komolyan mondom.
Papp Laci sem volt könnyű eset, de nézzük meg milyen eredményei voltak mint edző is.

» nobody   válasz erre
    2017-01-04 06:48:59

A Rácz Félixet, illetve az ő döntéseit kritizálók ide írják le roviden az ő saját élet történetüket. Engem érdekel!

Nekem a személyes véleményem az, hogy vannak akik jól végzik a munkájukat és vannak akik nem. Az elöbbieket kedvelem, értékelem, az utóbbiakat kevésbé. Lesz.rom a stílusát, etnikumát, vallását stb. Rácz Félix jól csinálja a dolgát, de persze várom ki akar majd helyette fából vaskarikát fabrikálni a mai magyar mezőnyből.
Egyébként szerintem Rácz Félix csak nyakasságból (megmutatom csak azért is,magamnak IS) erőlteti ezt a magyar profi bokszsportot. Máshol kevesebb melóval gyorsabban több pénzt is kereshetne.

Harcsáról meg annyit, hogy nagyon tökös döntés volt otthagyni Erdeit, remélem (szerintem igen) jól döntött. Erdei nem lehet egy egyszerű ember(ha az lenne nem èrte volna el mindezt) Remélem Erdei megtalálja majd itthon is a számításait, de szerintem jobban teszi,ha visszamegy Németországba.

» Gergoke   válasz erre
    2017-01-04 01:31:51

"Erős Lajos-Wladimir Klitschko"

Ez az a mérkőzés, amely ezzel a névvel, ezzel a leosztással abszolút tükrözi a hazai viszonyokat, amolyan magyaros mesebeli párosítás.

EGyébként nem tudom, kinek mi a véleménye arról, ha azt írom, hogy Erős Lajos óta nem volt olyan jó profi nehézsúlyú bokszolónk...

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-01-03 22:46:13

Nagyon jó interjú! Köszönjük! :)

» Peacock   válasz erre
    2017-01-03 22:20:32

Nem semmi.. Nagy Jani-Chacon sztorit nem hallottam..
Ha ezt így meglépted bakker az több mint vagányság... Sok jó gálát kívánok neked és magunknak is..
Sok károgóval meg nem foglalkozni..
Mindenki előtt ott a lehetőséget..

    2017-01-03 20:38:44

Köszönjük az interjút, sok sikert a továbbiakhoz:)

Félix, neked is sok sikert, remélem, minél hamarabb megtalálod azt az "egyet".

» Jersey Joe   válasz erre
    2017-01-03 20:25:09

Az igen, nem gondoltam volna hogy ekkora áldozatokat hozott. Lehet csak én vagyok túl kiváncsi, de engem érdekel hogy még mikkel foglalkozik a boksz mellett.

    2017-01-03 20:25:08

@nobody: Lesz még 2. része is az interjúnak!:)

» Henry1987   válasz erre
    2017-01-03 20:07:34

@nobody: Nemrég érintette ezt a témát Félix! Csötke válaszolt is rá, sajnos Csötönyi elnök úr még nem akar távozni, de a remény hal meg utóljára:)

» kovban   válasz erre
    2017-01-03 20:07:12

Egy témát hiányoltam hogy nem érintettek: Csötönyit és vele együtt az amatőr bunyót. Kíváncsi lennék rá hogy mi a véleménye a magyar bunyósok olimpia szerepléséről és arról, hogy ilyen "eredmények" után még mindíg csötke maradt az amatőrök elnöke. Ha olvasod a hozzászólásomat Félix, kérlek válaszolj! Köszönöm!

» nobody   válasz erre
    2017-01-03 19:47:43

Bertok Robirol is lehetne 1 picit tobbet beszelni mert megerdemelne.Nagyon jo bunyos volt lattam mikor a magyaron a dontoben megverte a Nagy Janit.Amugy koszonet az interjuert nagyon jo es letisztult es lenyegretoro koszonjuk Tamas.

» torontoisrac   válasz erre
    2017-01-03 18:32:58

Nagyon érdekes interjú, köszönet érte! :) Rácz Félixnek és csapatának további sok sikert kívánok, jó látni, hogy megmozdult valami a honi profi ökölvívásban. A 2013 márciusi szentesi gála óta követjük az eseményeket, amelyek egyre jobbak. Remélhetőleg az idei gálák is hasonlóan izgalmasak és sikeres lesznek. :) Várjuk a folytatást! :)

» Rako17   válasz erre
    2017-01-03 17:54:40

Remek interjú Tomi! És persze remélem/reméljük, hogy Félix még sokáig tudja ezt hozni!

» kovban   válasz erre
    2017-01-03 17:42:57

Ha már a magyar bokszéletről van szó, legjobb tudomásom szerint kb egy hét múlva Fragomenivel bunyózik cirkálósúlyban az egyik magyar bokszolónk (Polster), legalább egy kósza hírt vagy említést megérdemelne szerintem az ügy

    2017-01-03 17:04:43

Köszi az interjút, Félix nem semmi egy emberke, lehet szeretni vagy nem szeretni, de azt bizony el kell ismerni, hogy lerakott valamit az asztalra. Továbbra is sok sikert és jó meccseket! :)

» bandi78   válasz erre
    2017-01-03 16:59:08

@Henry1987: Én nagyon bírom Norbit, többet vártam tőle ennél, remélem, hogy az edzőváltás jót tesz neki.

» bandi78   válasz erre
    2017-01-03 16:57:32

Kicsi off: Harcsa megvált Madártól.

http://www.m4sport.hu/2017/01/...

» Henry1987   válasz erre
    2017-01-03 15:42:09
Ugrás az oldal tetejére