×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Lennox Lewis szerint a Ray Mercer elleni volt sikerekben gazdag profi pályafutása legnehezebb 2006-06-05 20:24:23 https://www.profiboksz.hu/2006/06/05/lewis-mercer-volt-a-legkemenyebb-ellenfelem/

Lewis: "Mercer volt a legkeményebb ellenfelem!"

Lennox Lewis szerint a Ray Mercer elleni volt sikerekben gazdag profi pályafutása legnehezebb mérkőzése. Az egykori vitathatatlan nehézsúlyú világbajnok egy interjúban beszélt erről, elmondva, hogy a Holyfield, Tyson, Klitschko vagy Rahman elleni csaták meg sem közelítették azt a próbatételt, amit Mercer állított elé. "Nagyon keményen ütött. Letesztelte a szívemet azon a meccsen. Az ökölvívásban sok mindet bizonyíthatsz. Korábban azt mondták, hogy nincsen szívem a bokszhoz, de Mercer ellen bebizonyítottam, hogy ez nem igaz."
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

pacific

Szerintem pont Te vagy erősen Lewis ellenes (pont azert mert Klicskót megverte) és a többiek itélik meg reálisan a helyzetet. Mellesleg elég komolytalan dolog szerintem azért éltetni valakit (lásd : FOREVER MCCALL), mert az ellenfelét utálod...

» Edgegod    válasz erre
    2006-06-08 21:34:02

Az igaszsághoz tartozik hogy én nem vagyok és voltam Tyson rajongó soha (Klitschko már annál inkább bár ott sem vagyok elfogult szerintem) + ezt a meccset nem sokszor láttam és akkor igaznak tűnt ez a hosszú számolás teória. A bíró túl sokat foglalkozot Tysonnal és Douglast nem mentette volna meg a gong a végtől. Ez maradt meg bennem de ahhoz hogy 100%-ig tudjak veletek vitatkozni meg kéne néznem a meccset mégegyszer majd megtesztem.

» undespuited    válasz erre
    2006-06-08 20:16:16

Én meg közben megmutattam hogyan lehet fél oldal szöveget 3 sorban leírni, hogy ugyanaz legyen a lényege :D

» Romsy    válasz erre
    2006-06-07 15:59:08

úgyhogy a hosszúszámolás az valóban tény...de ez az érvelés, (hogy normál számolásnál Tyson nyer) kb olyan gyenge lábakon áll, mint amilyen lábakon Tyson állt, mikor Douglas leütése után a foggumiját próbálta a szájába helyezni...

» leibigab    válasz erre
    2006-06-07 15:33:29

undespuited

Ez a hosszú számolás teória...na igen, ez az egy szalmaszál mindig megmarad a Tyson rajongóknak, amibe lehet kapaszkodni:-) DE:

Douglasra csak az vonatkozott, ahogy a bíró számolt (jelen esetben igaz, hogy egy kicsit lassabban) Buster figyelte a bírót és kihasználta a maximális pihenő időt...felállt és egyből legongatták, (hisz a számolás elkezdésekor már csak 5 másodperc volt vissza a mentből...így Tyson már egyet sem tudott akkor ütni.
Mi lett volna, ha a bíró normális sebességgel számol?
Ha megfigyeled, Douglas már 4-5 másodpercel a leütés után a bíró számolását figyelte, kitisztultnak tűnt, már akkor feltudott volna állni, HA AKAR . Ezerszer megnéztem azt a jelenetet, és azt látni, hogyha a bíró normál sebességgel számolt volna, akkor valószínű Douglas előbb talpra is állt volna, de mivel már a bíróra figyelt, hát hülye lett volna nem kihasználni azt a plussz 3 másodpercet. Nem volt annyira megütve, szóval rendes sebességű számolásnál felállt volna időben....Tyson pedig akkor ugyanúgy nem tudott volna már egyet sem ütni, mert szintén nem lett volna ideje, mert jön a gong...
Próbáld meg teljesen semleges megfigyelőként nézni, és döntsd el, hogy szerinted ha a bíró gyorsabban számol, Douglas feltudott volna-e állni annyival korábban...
A másik pedig: Még azt is mondhatnám, hogy még az is elképzelhető, hogy a leütés előtt Douglas még halotta a mentvégi utolsó 10 másodperces jelzést is, és akkor (hacsak Tyson ütésétől ez nem törlődött ki a fejéből:-) a bíró számolása közben már azt is tudhatta, hogy ahogy feláll, vége a menetnek, tehát ütést sem fog kapni, mert nincs rá idő. Természetesen ezek már soha nem derülnek ki bizonyosan, hogy mi lett volna....de a felvételekből az derül ki, hogy Douglas nem tűnt annyira roggyantnak , hamar kitisztult és aki nem elfogult, az "kénytelen elismerni", hogy Douglas hamarabb is feltudott volna állni, ha bíró valamivel gyorsabban számol........

» leibigab    válasz erre
    2006-06-07 15:22:20

Persze itt jön be a sokáig számolt duma, Douglas már négynél teljesen tiszta volt, hülye lett volna nem megvárni a számolás végét, ha volt rá lehetősége. Ha meg kétszer olyan gyorsan számolt volna sem történt volna semmi, épp jött a gong.

» Romsy    válasz erre
    2006-06-07 15:06:15

leibigab:
1-et azér ne felejtsünk el ami a tény: ha a bíró nem olyan lassan számol Douglasra akkor Tyson kiütéssel nyer! Sok időt hagyott neki és ezzel elvette Tyson győzelmét és keresztbe törte karrierjét. Tyson elmondása szerint ott tört meg karrierje.
Ezzel nem akarok semmit elvenni Douglas érdemeiből.

» undespuited    válasz erre
    2006-06-07 14:40:14

Támogatom az ötletet.:)

» sasa9    válasz erre
    2006-06-07 10:30:37

Annyira istenititek Lennox Lewis-t, hogy az szinte hihetetlen. Pedig voltak nála sokkal jobb bokszolók. De ha valaki megjegyzi, hogy talán mégsem akkor azt izekre szeditek. :-)))) Javasolom, hogy a wwwprofibokszhu oldalt kereszteljük át wwwlewisakiralyhu oldalra és akkor talán megnyugodtok.

Mindent egybevéve jó bokszoló, mert nem véletlenül szerzett 3-szor VB címet, de nem ő volt a legjobb ahogyan mondjátok.

» pacific    válasz erre
    2006-06-07 08:48:32

ja és még valami....

a 90-es Tyson semmit nem tudott kezdeni a végig elmozgó Douglasel (na, ott láthattad, hogy egy lábon jól mozgó bunyós ellen kb. hogy nézne ki Tyson...a 8. menet végi leütést eltekintve, nem tudott menetet sem nyerni, végig verte Douglas. Na kb. ugyanígy harcolna ellene Ali, csak egy "kicsit" gyorsabban mozogna.) És akkor most jöhet az, hogy Tyson akkor nem volt felkészült, nem edzett. Biztos, hogy edzett, mert a versenysúlya rendben volt...márpedig ha nem vagy keveset edzett volna, akkor lett volna rajta pár kiló felesleg...de nem volt. (könnyebb volt mint 2 és fél évvel korábban Tucker ellen)
Mentális felkészülés? Na, fejben elképzelhető, hogy nem volt a toppon...ezt nem tudhatjuk...de sokan (és ezeknek általában az egyik kedvencük Tyson) elfelejtik, hogy ott az ellenfél is nagyon jó volt, és Douglas nagyon rákészült Tysonra. Ennek a felismerése helyett, általában ilyenkor jön az, hogy Tyson volt gyenge, nem volt formában, nem edzett, nem készült...stb. Egy jó ellenfél ellen nehezebb villogni...és Ali sokkal jobb volt Tyson valamennyi legyőzött ellenfelénél...dehát ezt sokan hajlamosak figyelmen kívül hagyni.

» leibigab    válasz erre
    2006-06-06 23:03:57

Így van, mindenkinek magvan az ellenfele...

Antuofermo

Ali V Norton (szerintem az első és a harmadik volt Nortoné, a második Alié) De az már nem a csúcson lévő Ali volt!!!....A csúcsonlévő Alit (1964-67) Tyson meg sem tudta volna rendesen ütni:-) DE! ha netán mégis, Ali felállt volna belőle...mindig felállt. És hogy miért nem tudta volna megütni? A gyorsasága és a stílusa miatt, és azért, mert a csúcsénlévő Mike Tyson nem tudta KO-zni sem Tillist, sem Smitht sem Tuckert...és ezek a bokszolók lényegesen gyengébbek a csúcsonlévő Alinál mind gyorsaságban, mind technikában, mind védekezésben, mind kondicionálisan. Nem lehet mindent erőből megoldani, Tysonnak sem sikerült!
Foreman: 8 meneten kersztült ütlegelt egy nagyrészben csak védekező Alit...és nem tudta kiütni.

Úgyhogy az átütőerő / fizikális erő önmagában szart sem ér, ha nem tudod megütni rendesen a másikat...

....és ha végig ment volna egy Tyson V Ali (mert a vége felé azért Tyson fáradt volna jobban) nem hiszem, hogy Tyson pontozással labdába rúgott volna:-)

» leibigab    válasz erre
    2006-06-06 22:16:21

Mindenkinek megvan az ellenfele.
Romsy: nálam összességében 4-ig. Ja és a 3 pontozónál is :-)

» undespuited    válasz erre
    2006-06-06 18:13:37

Pacific, te láttad egyáltalán Lewisvs McCall első meccsét? Lewis kipontozta volna simán, ha nem könnyelműsködik. Szerintem, ha Lewis felfészült, akkor nincs ellenfele. (Se Tyson, se Ali fénykorában, talán Big Daddy)
Mercer régeben k...a kemény volt ám!

» sasa9    válasz erre
    2006-06-06 18:04:39

pacific

McCall egy pontos ütéssel kapta el Lewist, semmi több nem volt azon a meccsen.

antuofermo
A hetvenes évek Alija jóval lassabb volt már. Tysonnak sokkal kisebb nevek hasonló stilussal is gondot okoztak mint a fiatal Ali. Foreman keménybb dio már , de őt is verte volna elég egyértelműen. Foreman taktikai érzéke eléggé a nullához konvergált fiatalkorában, ki lett volna pontozva simán.. lehet hogy betalál és vége, de sztem ennek elég kicsi a valószinusége.

» Edgegod    válasz erre
    2006-06-06 18:02:52

Hát, pedig a rossz formában lévőnek is csak 2 menetig adta fel :D

McCall fölényes sikere pedig 1 ütésből állt, az első menetet simán vitte Lewis.

» Romsy    válasz erre
    2006-06-06 17:55:34

Mercer volt a legnehezebb mérkőzése és Vitali elleni a legkeményebb. Ezt kifelejtette:-) Meggyőződésem hogy a jó formában lévő Lewisnak is feladhatta volna a leckét 1 jó formában lévő Vitali!

» undespuited    válasz erre
    2006-06-06 16:08:36

Szerintem Oliver McCall volt Lennox Lewis legnagyobb ellenfele. Kiverte belőle a szuszt is az elős meccsükön McCall, míg a második mérkőzésen sírógörcs és pszichikai "nem akarok bokszolni" végzett vele. Lewis-nak egyik meccsen momentuma sem volt. Kicsit olyan McCall mint Thomas Ulrich, nagy tehetség, de csak akkor, ha odafigyel rendesen mindenre. Sajnálom, hogy másodszorra nem sikerült az első fölényes sikere. FOREVER OLIVER MCCALL!!!!!!!!

» pacific    válasz erre
    2006-06-06 14:54:29

Szerintem Alit is meg lehetett fogni,volt egy két véleményes meccse amit nem nagyon emlegetnek,pl. Norton ellen sem győzött egyszer sem szerintem! És ők fiatalabb korában is gondot okoztak volna neki! Én is ugy vagyok hogy Foreman és Tyson erejét mindennél átütöbbnek éreztem! Egyetértek Victor-ral! Õk ketten fénykorunkban felkészülten mindenkit megoldottak volna szerintem! Õk voltak a legjobbak!

» Antuofermo    válasz erre
    2006-06-06 11:52:27

A fiatal mercer gyilkos volt...de ez 15 éve volt...akkor bárkinek gondot jelentett. a mai nehézsúly szánalmas...15 évvel ezelőttiekhez képest mind csak felhozóember

» Hatton    válasz erre
    2006-06-06 11:08:24

A fiatal, 66-67-es Ali simán kipontozta volna Lewist. Alinak akkor nem volt "keménységre" szüksége (bár elég kemény álla volt sztem), mert annyira gyors volt lábon, hogy utol sem lehetett érni, vagyis találatot is alig kapott. Pontosabban rendesen alátámasztott, romboló erejű ütést volt szinte lehetetlen bevinni neki akkoriban. Az az Ali sztem Tysont és Foremant is legyőzte volna 10-ből mondjuk 8-9-szer biztosan

» Edgegod    válasz erre
    2006-06-06 10:25:09

Máris_szomszed nagyon pontosan és tényszerűen leírta, teljesen egyetértek vele!

» oakenfold    válasz erre
    2006-06-06 08:42:36

Sose felejtem el, hogy nyűglődött a nála 2 számmal kisebb Mavrovic ellen is. Bizony, ha Lewis elkönnyelműsködte a felkészülést vagy elnagyképűsködte a meccseit, könnyen meg lehetett szorítani.

Viszont ha tökéletesen felkészült, nem volt ellenfele, még Foreman, Ali és a többi régi nagy nevet is simán hazavágta volna.

» Maris_szomszed    válasz erre
    2006-06-06 08:00:26

Victor én is azt írtam hogy Tyson megverte volna Wovát.

» huntmas    válasz erre
    2006-06-06 06:14:33

Wovat Mercer egesz meccs alatt haromszor ha eltalalta, amennyiben lattad biztosan emlekszel ...Tyson volt a legjobb ez nem is vitas. Ameg a meccseire keszult is valamennyit ( ugy ertem edzett elotte), senki sem tudta megverni. Orult volt es felelmetes...

» Trinidad    válasz erre
    2006-06-06 05:33:30

1

» Trinidad    válasz erre
    2006-06-06 05:28:36

huntmas....ezen most nagyot mosolygok:))).....a Tyson típusú boxolók a rémálmai W.Klitshkonak.....nem,hogy Tyson maga:))).....ha majréból bunyózott volna ellene akkor 4-5 ha nem olyan okosan akkor max 2 menetet húzott volna ki Iron ellen.A testvére az más....amint tudjuk Vitya álla legalább olyan acélos volt mint Tyson ökle:)))....de nem kétséges szerintem,hogy a két legnagyobb ökölvívó ha a fénykorukat nézzük --nehézsúlyban---az nálam Tyson és A nagypapi Foreman.....Ali ugyan okosabb és élesebb volt mindegyiknél de a keménységben nem volt párjuk.Mielőtt az Ali vs Foreman meccset emlegetné valaki...szerintem ha 10-szer meccseltek volna akkor is csak egyszer verte volna meg Foremant Ali.....többször nem....

» Victor    válasz erre
    2006-06-06 01:13:14

Wova feje is buci volt a 41 éves Mercer ellen, bár egyértelműen jobb volt és nyert.
Én nagy Lewis szurkoló vagyok, és tudom hogy Tysonnal 3-5 évvek korábban sokkal kiegyenlítettebb meccset játszottak volna, de Wladimirt megölte volna Tyson.

» huntmas    válasz erre
    2006-06-05 23:33:36

Mercer akkoriban nagyon erős volt. Vovát simán kiütötte volna!

» Sztrego    válasz erre
    2006-06-05 22:54:02

Nagy Hóhért is valaki el fogja hamarosan picsázni.....:)

» Maximus    válasz erre
    2006-06-05 22:42:28

Ken Norton is alig bírta legyőzni Alit, közben meg Larry Holmes milyen megalázóan elpicsázta.

» Romsy    válasz erre
    2006-06-05 22:25:09

don: ja, 41 evesen....az mar sok.

» fixpont    válasz erre
    2006-06-05 22:20:59

Ahhoz képest Mercert a kis Klicsko nagyon megalázóan elpicsázta.

    2006-06-05 22:17:41

Az nem is címmeccs volt ha jól emlékszem...
Egy nem dekoncentrált Tyson elpicsázta volna... túl későn találkoztak.

» csendtoro    válasz erre
    2006-06-05 22:04:39

Ez igaz lehet. Azt a meccset el is bukta.Szerintem.

» Edgegod    válasz erre
    2006-06-05 20:57:18
Ugrás az oldal tetejére