Erdei Zsolt: agyban feladtam, de a szívem továbbvitt

2009-11-22 18:07:47 / hollywood

Fantasztikus küzdeni tudásról tanúbizonyságot téve Erdei Zsolt megszerezte profi karrierje második világbajnoki címét, miután többségi döntéssel legyőzte a WBC cirkálósúlyú király Giacobbe Fragomenit. Madár a találkozót követően nyilatkozott a történtekről. "Köszönöm mindenkinek a szurkolást. Nem hagyhattam kezdeményezni Fragomenit, ezért erősen kezdtem. Tudtam, hogy nem fogom azonban ezt végig bírni. Többet találtam, de nem ment jól a bunyó. A bírók szerencsére értékelték, hogy többet találtam. Olyan érzésem volt, mint Sahnoune ellen, a 6. menet után azt hittem nem bírom, de Fritz Sdunek segített. Agyban ott feladtam a meccset, de a szívem továbbvitt. Erősebb volt az ellenfelem, nagyobbat ütött, de nekem nagyobb a szívem. Egy harcos vagyok, a ringbe születtem. Köszönöm a magyar szurkolóknak, hogy eljöttek ilyen messzire megnézni. Most nem érdekel a jövő, meglátjuk majd mi lesz." - mondta szenzációs győzelme után közvetlenül Erdei Zsolt az RTL Klubnak.

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Elvileg valóban az lett volna a legjobb taktika, ha támad, aztán elmozog. De erre mondtuk, mondjuk, meg mondta Madár is, hogy nem lehetett csinálni 12 meneten keresztül. Egyrészt mert kondival nem egyszerű bírni, másrészt meg mert Fragomeni ezt nem igazán hagyja.

    2009-11-23 22:33:47

Azzal egyetértek,hogy Madár nem volt 100 %-os és valószínűleg ezért fogyott el a várhatónál hamarabb a kondija,ellenkező esetben pedig kevesebb rizikóval járt volna számára ez a tempó,de szerintem egy Fragomeni típusú,lassan mozgó,jó közelharcos ökölvívó ellen,egy nála gyengébb,de gyorsabb ökölvívó számára,aki ezért meg tudja előzni,a logikus taktika a megelőző ütések és az elmozgás,vagy ellépés.Hogy Erdei esetében ezen taktikai elemek kicsivel nagyobb arányú használata a folyamatos támadás rovására biztosan kárára vált volna,azt nem igazán tudom belátni,de az biztos,hogy amit ti mondtok,annak igazságát Erdei igazolta,bár sokszor (és Madár elmondása is ezt támasztja alá)úgy tűnt,hogy ez nagyon kevésen múlt.

» superman   válasz erre
    2009-11-23 22:25:00

Superman, Madár mindent jól csinált, hidd el. Ezt a palit ólmosbot nélkül csak így lehetett megverni. Erdeinek tényleg nem volt hozzá elég a kondija, mégis megcsinálta. Ha kevesebbet ütött volna az első 4 menetben, akkor Fragomeni bedarálta volna olasz kolbásznak az biztos. Ez egy nagy bravúr volt. És miután a kisebb Madár így elverte a nagyobb Fragomenit, lehet pucolni cirkálóból... vissza félnehézbe. Nagyközépbe jobb lenne, de á, Madár úgysem fog annyit fogyasztani. Úgyhogy félnehéz lesz megint. Tuti. Látom a szemén. ;)

» Booker   válasz erre
    2009-11-23 19:54:40

Superman mutass egy olyan meccsét Fragomeninek, ahol nem ez volt a képlet :) Megy előre és üt, mint a gép. Bárki áll vele szemben. Egyszerűen nem lehet ellene máshogy bunyózni, minthogy sokat és keményeket ütsz. Főleg úgy, hogy még nem is vagy nála érdemben magasabb. Haye is igen komolyan megszenvedett vele, pedig sokkal nagyobb darab. Ez nem véletlen, szerintem sokan nagyon alulbecsülik ezt a palit.

A kondihoz annyit még hozzátennék, hogy ha Madár tök egészséges, akkor szerintem a 7-8. menetig bírta volna a saját bunyóját hozni. Tök más lett volna úgy a képlet. Az volt a taktika, hogy az elején minél több menetet egyértelműen megnyerni (és minél többet rombolni Fragomenin), mert később a védekezés fogja felemészteni az ereje nagy részét, és nem garantált, hogy ő fogja lehozni a meneteket.

    2009-11-23 19:29:32

De én nem egy radikálisan más taktikáról beszélek és egyetértek azzal,amit írtok,de Fragomeni a 4. menettől így is utolérte Erdeit és attól kezdve fáradtan kellett ottmaradnia verekedni.Nem mindegy mikor jön el az a holtpont,meddig tart és milyen mély,különösen ennek tükrében: "az volt a kérdés, hogy Fragomeni azokban a menetben majd mennyire tud fölülkerekedni Zsoltin." Szerintem Fragomeni elég lassú ahhoz lábon,hogy Erdei kevesebb energiával,több bekapott ütés nélkül is biztosan megnyerhesse ellene azt a 4 menetet és utána több energiája maradt volna.De én nem állítom,hogy az a taktika biztosan jobb lett volna,viszont semmiképp nem állítanám ilyen határozottan,hogy ha valaki egy 12 menetes meccsen az 5. menetre kiüti magát,az biztosan az egyetlen nyerő taktika.

» superman   válasz erre
    2009-11-23 18:54:12

Superman

Azért azt figyelmen kívül hagyod, hogy Erdeinek nem nagyon állt módjában taktikázni a meccsen, mert nagyon fontos volt, hogy amikor még fitt, akkor minden egyes menetet elvigyen és lehetőleg úgy, hogy senki se "láthassa" máshogy a pontozók közül! Egy "csak pont annyit üssek, amennyit kell"-taktika könnyen megbosszulhatta volna magát a pontozólapokon... Az agresszívabb kezdése szerintem meglepte Fragomenit (ez önmagában is pluszot adott), aki nem igazán tűnt ellenfélnek az első 4 menetben. Erdei kondielőéletét ismerve nem lehetett azt hinni, hogy akár egy ilyen taktikát, akár egy elmozgásosat ki fog bírni 12 menetig. Teljesen biztos volt, hogy lesz holtpont, csak az volt a kérdés, hogy Fragomeni azokban a menetben majd mennyire tud fölülkerekedni Zsoltin. Szerencsére nem tudott, mert Erdei a jobb bunyós, de ez a meccs Zsolti számára is meg mindenki számára is megmutatta szerintem, hogy nem érdemes kísérteni a sorsot cirkálósúlyban többet.

Erdei számára ez egy óriási eredmény már csak a felkészülésének körülményeit és a testi adottságaihoz nemigen passzoló cirkálósúlyú kényszert tekintve is és mert a nagy szíve és küzdeni tudása ismét eldöntött egy meccset...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-11-23 17:54:46

Ok, akkor lefordítom a dolgot: az ilyen stílusú bunyósok ellen nem nagyon lehet nem verekedni. Akkor nem üt téged, amikor te ütöd :) Vagy ha nem vagy ütőtávon belül. De azt meg nem lehetett csinálni 12 meneten át. Amikor Madár érezte, hogy az elmozgásos taktika nem fog menni (egyrészt mert fáradt, másrészt meg mert Fragomenit rákapcsolt), kénytelen volt odaállni és ütni, mert még mindig az a legjobb, amit ilyenkor tehet.

    2009-11-23 17:47:02

Ja,de az továbbra is kérdés,hogy több nagy pofon után egy kimerült Erdeivel szemben nagyobb a tisztelet,vagy kevesebb nagy pofon után egy frissebb Erdeivel szemben.Szerintem a válasz nem egyértelmű.

» superman   válasz erre
    2009-11-23 16:52:17

Azt azért szerintem meg lehet figyelni, hogy amikor Erdei "hullafáradtan tántorog a ringben", akkor már az ellenfelei is igencsak bőrlélegeznek. Garay, Sahnoune, Fragomeni sem volt különösebben fitt a meccs végére. Ez azért nem véletlen :) Madárnál 2-3 menettel korábban jött ki a holtpont, mint az várható lett volna. Ez sokmindennel magyarázható, akár még egy influenzával is.

Meg persze, hogy nem látszódott megilletődöttnek. Nem kislány, hogy zokogva elszalad a ringből :) Meg akarta nyerni a meccset, jött is előre, de ezt azért a meccs végét leszámítva nem ész nélkül, mindent egy lapra feltéve, vagyis nem egészséges tisztelet nélkül tette. Ha nem érezte volna azt, hogy egy pofontól neki is keresztbe állhatnak a szemei, akkor sokkal jobban jött volna végig. Megérezte ő azokat az ütéseket, hidd el. Ráadásul a kondiját is rombolta rendesen, ami szintén kellett a győzelemhez.

    2009-11-23 16:43:52

Lehet,hogy igazad van,bár egy takarékosabb stílus mellett is megállíthatta volna néha nagyobb ütésekkel Fragomenit,igaz,akko r folyamatosabban tudott volna előrejönni és valóban lehet,hogy úgy jobban elkapta volna a ritmust.Másrészt viszont annyira nem látszódott megilletődöttnek a későbbiekben és ha Erdei kevésbé lett volna fáradt,akkor tovább tudta volna feltartóztatni.De már úgysem tudjuk meg,hogy ez működhetett volna vagy sem,inkább az ezt követő meccsei szempontjából érdemes ezen elgondolkodni és ha nem javul Erdei kondíciója,akkor a mostani taktikát nem követném helyében a későbbiekben,mert szerencsére Fragomeninek nem sikerült kihasználni,hogy hullafáradtan tántorog Erdei a ringben,de ez akkor sem egy életbiztosítás.

» superman   válasz erre
    2009-11-23 15:12:43

Hát... akkor kikapott volna :) Madár az elején nyerte meg főként a meccset. Hozott simán 4 menetet, és védekezésre kényszerítette az olaszt. Ha nem ezt teszi, akkor Fragomeni nekiesik, és tuti nem bírja végig. Szóval szükséges volt nekimenni. A felesleges nagy energia a "kiütésre" szintén nem volt felesleges. Ha az ellenfél (főleg az ilyen harcos, ütő bunyós) nem azt érzi, hogy észnél kell legyen, mert ha gondolkodás nélkül rohamoz, akkor a padlón találhatja magát. Azok az erős, kemény ütések kellettek ahhoz, hogy óvatosabbá tegyék Fragomenit. Ez a legfontosabb dolog a bunyóban, hogy az ellenfél tartson az ütéseidtől. Ha ez nincs meg, már szinte vesztettél is. Úgyhogy Madár kimondottan állati okosan és taktikusan bunyózott. Annyi baj volt csak, hogy később kellett beleálljon a bunyóba, mint kellett volna, ha 100%-osan érkezik a meccsre. De így is bírta, félholtan még komoly verést is tudott adni itt-ott az olasznak, és ez nagyon nem semmi.

    2009-11-23 14:48:09

Maradjunk a tényeknél,a letámadást nem bírta 12 meneten keresztül,amikor "mocskosul elfáradt",utána a menetek többségében már nem beszélhettünk letámadásról,legfelj ebb az ellenfél részéről és "záporoztak rá az ütések".A folyamatos elmozgás sztem sem lett volna kivitelezhető Erdei számára,nem is a stílusa és valóban fárasztó,bár nem annyira,mintha folyamatosan rohamozza az ellenfelet.Sztem ezzel a kondícióval kicsit takarékosabban kellett volna bunyóznia az elején és néha mintha nagy energiákat fektetett volna abba Erdei,hogy kiüsse Fragomenit,ami fölösleges volt.

» superman   válasz erre
    2009-11-23 14:25:56

De lehetett, mert bírta, csak mocskosul elfáradt, ami előre borítékolható volt, és tökjogos. Ha folyamatosan elmozog, egyre jobban fárad, és előbb-utóbb belebotlott volna egy kemény ütésbe, ami leteríti. De így közelről, az ütésekkel gurulva nagyobb biztonságból tudott bunyózni, mint kívülről tette volna. Leszámítva persze, hogy végig tudja azt csinálni, mint a meccs elején. De az nagyon nem volt reális. Amúgy is igen kemény dolog ilyen súlyban, hát még ekkora súlykülönbséggel.

    2009-11-23 13:38:02

...második felében...

» superman   válasz erre
    2009-11-23 12:44:15

Ezt sem lehetett bírni 12 meneten keresztül.Persze az eredmény igazolja ezt a taktikát,a többi meg kétséges,de a meccs második jó pár menet volt,ahol nem úgy nézett ki,hogy Erdei kihúzza a végéig és ezt az ő nyilatkozata is alátámasztja.

» superman   válasz erre
    2009-11-23 12:43:42

Ez volt a helyes taktika, nem véletlenül mondták ezt sokan. Amikor nem ő tartotta sakkban a támadásaival Fragomenit, akkor záporoztak rá az ütések. Azt nem lehet bírni 12 meneten keresztül, és 12 meneten keresztül elmozogni sem lehet. Főleg ha meccset is akar nyerni. Már a meccs előtt is biztos volt, hogy oda kell állni keményen verekedni is, hátralépésre kényszeríteni, nem csak körbetáncolva pofozni. Pont ezért féltettük nagyon sokan, mert ez állati energiapazarló bunyó, főleg egy 10 kilóval nehezebb tag ellen.

    2009-11-23 11:24:06

Cs Aladár,ne haragudj,de azért ez némi naivitásra vall,hogy szerinted Szántó Imre az itteni hozzászólások alapján alakítja ki a szakmai álláspontját.
Másrészt,mivel az intenzív letámadástól 4 menet után elfáradt Erdei és ennek köszönhetően meneteken át úgy tűnt,hogy a kondi-ko szélére sodródott,szerintem legalábbis vitatható,hogy ez volt -e a legszerencsésebb taktika,persze a lényeg,hogy megvan a győzelem.

» superman   válasz erre
    2009-11-23 10:08:00

Én elejétől fogva a letámadást szajkóztam,és sok más hozzászóló is ,nem öcsi bácsi találta ezt ki, csak egyetértett a hozzászólásainkal.A lényeg ha nehezen is de megvan. Gratulálok Zsoltnak ,de az ellenfele is az eddigi legsportszerűbb volt és tényleg megérdemelne egy visszavágót vagy ezért az övért ha Zsolt leadja az újra küzdelmet.

» Cs Aladár   válasz erre
    2009-11-23 09:45:32

Gratulálok Zsolt!

    2009-11-23 08:41:03

Maximális Tiszteletem Zsolt!!Ezt nem hittem volna.

    2009-11-23 06:27:47

Nagyon nagy volt Zsolt! Gratula!! Őszintén megmondom kicsit féltettem ettől a meccstől előtte. De igazi bajnok Zsolt ezt megmutatta. Nagyon nagyot meccselt.
Nagyon szép volt, még egyszer gratulálok!

» péntek   válasz erre
    2009-11-22 21:49:31

Ez egy prostituáltan jó meccs volt!!
Akármit is mondott Sdunek Madárnak a 6.menet után, azt írják fel a kesztyűjére, és Erdei azt nézegesse mostantól minden találkozóján a szünetekben! Ja, és Balzsay kesztyűjére is írják fel.
Taktikát pedig csak Öcsi bácsitól kérjen a jövőben.
"A bokszban ütni kell."
"A legjobb védekezés a támadás."
Madár előtt le a kalappal!
Fragomeni előtt le a kalappal!

» Booker   válasz erre
    2009-11-22 19:14:03

Mélységes tiszteletem Zsoltnak! A legnagyobbak közül való!
Ha sikerülne végre egy szakember segítségével javítani a kondícióján, azt gondolom bárki ellen eséllyel kiállhatna a sztárok közül...

» leslie   válasz erre
    2009-11-22 18:53:30

Jól van Zsolt! Szép volt!

» yoda master   válasz erre
    2009-11-22 18:38:12

A Szabó féle károgás helyett jobb lett volna ha fordítják mit mond Sdunek.Kíváncsi lettem volna.
Mégegyszer óriási riszpekt!

    2009-11-22 18:30:10
fel