Forma-1, a Fapados Cirkusz (3. topik)
-
- Super Champ
- HozzászólásokCOLON 611
- CsatlakozottCOLON 1970-01-01 02:00:00
- Tartózkodási helyCOLON Kiskunfélegyháza
-
- Hall of Fame
- HozzászólásokCOLON 3065
- CsatlakozottCOLON 2007-04-15 09:36:52
- Tartózkodási helyCOLON Budapest
Tisztelt Nagyérdemű!
Azé meg kék várni, hogy jövőre mit tesznek autó helyett a pilóták segge alá!!! Mennyire lesznek lepusztítva és azokhoz hogy idomulnak a sztárok...
No lehet folytatni a nagybecsű feltevéseket (és majd utólag örülni neki)
Azé meg kék várni, hogy jövőre mit tesznek autó helyett a pilóták segge alá!!! Mennyire lesznek lepusztítva és azokhoz hogy idomulnak a sztárok...
No lehet folytatni a nagybecsű feltevéseket (és majd utólag örülni neki)
"A valóság olyan illúzió, amelyet az alkohol tartós megvonása idéz elő"
-
- Super Champ
- HozzászólásokCOLON 611
- CsatlakozottCOLON 1970-01-01 02:00:00
- Tartózkodási helyCOLON Kiskunfélegyháza
-
- P4P
- HozzászólásokCOLON 1832
- CsatlakozottCOLON 2005-03-03 01:10:52
- Tartózkodási helyCOLON A tabella élén.
Alonso 2010-től Raikkönent válthatja a Ferrarinál!
A Gazzetta dello Sport szerint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso egy titkos megegyezés értelmében 2011-től a Ferrarinál fog versenyezni. A hír a spanyol sajtóban is megjelent.
Az olasz sportlap vasárnapi számában arról számol be, hogy a jelenleg a Reanult-nál alkalmazott Fernando Alonso előzetesen megállapodott a Ferrarival, és 2011-től az olasz istálló pilótája lesz.
Úgy tudják, a szerződés négy szezonra kötné Alonsot a Ferrarihoz, és várhatóan Kimi Raikkönen helyére igazolnák, amennyiben a finn pilóta teljesítménye nem javul 2009-ben.
A Gazzetta azt is megemlíti, hogy bár a Ferrari állítólagos szerződése Alonsóval 2011-től érvényes, tartalmaz egy olyan kitételt, hogy amennyiben Raikkönen nem hozza jövőre azt a szintet, amit várnak tőle, Alonso már 2010-től a Ferrari pilótája lesz Felipe Massa csapattársaként.
Tehát jól gondoltam, Massa csapattársa lesz!
A Gazzetta dello Sport szerint a kétszeres világbajnok Fernando Alonso egy titkos megegyezés értelmében 2011-től a Ferrarinál fog versenyezni. A hír a spanyol sajtóban is megjelent.
Az olasz sportlap vasárnapi számában arról számol be, hogy a jelenleg a Reanult-nál alkalmazott Fernando Alonso előzetesen megállapodott a Ferrarival, és 2011-től az olasz istálló pilótája lesz.
Úgy tudják, a szerződés négy szezonra kötné Alonsot a Ferrarihoz, és várhatóan Kimi Raikkönen helyére igazolnák, amennyiben a finn pilóta teljesítménye nem javul 2009-ben.
A Gazzetta azt is megemlíti, hogy bár a Ferrari állítólagos szerződése Alonsóval 2011-től érvényes, tartalmaz egy olyan kitételt, hogy amennyiben Raikkönen nem hozza jövőre azt a szintet, amit várnak tőle, Alonso már 2010-től a Ferrari pilótája lesz Felipe Massa csapattársaként.
Tehát jól gondoltam, Massa csapattársa lesz!
-
- Super Champ
- HozzászólásokCOLON 967
- CsatlakozottCOLON 2006-01-02 18:54:48
David Coulthard "kitálal" - Michael Schumacherről
Írta: Zuzmara Nyomtatóbarát verzió
Dátum: 2008.12.20. 20:07
David Coulthard 2008-ban befejezte 14 évig tartó Forma-1-es pályafutását. Jövőre már a BBC szakkommentátoraként folytatja a munkát. Előtte azonban még elmesélt néhány érdekes anekdotát magáról és versenytársairól a német Bild-nek. Az első részben Michael Schumacherről írt:
„Üldözni akartam. El akartam menni mellette. Egyszerűen meg akartam mutatni Michael Schumachernek, ennek a gazfickónak, hogy én vagyok a gyorsabb. Igen, bemutattam Michael Schumachernek a középső ujjamat, iszonyúan dühös voltam erre az alakra a Ferrariban. És újra bemutatnám a középső ujjamat hasonló helyzetben. Sajnálom Schumi, de ez az igazság!
A versenyeim ellene gyakran voltak kőkemények, néha veszélyesek és mindig a határon. És sajnos többnyire ő volt a győztes. De a középsőujjas verseny 2000-ben Franciaországban az én napom volt! Azon a vasárnapon én voltam a leggyorsabb ember a pályán és el akartam menni Michael mellett, de ő egyszerűen bevágott elém! Nekem azonnal az jutott eszembe, hogy ez olyan, mint egy szándékos szabálytalanság a futballban. Ha nem vettem volna el a lábam a gázról csúnya ütközés lett volna belőle. Azonnal bosszút forraltam! Amikor aztán végre elmentem mellette, szabad utat kellett engednem a dühömnek. Sajnos ő akkor nem látta a középső ujjamat.
De a fotó bejárta a világot. És ritka elégedetten álltam fel a dobogóra. Schumi az év végén ennek ellenére megnyerte első világbajnokságát a Ferrarival, én harmadik lettem. Sokszor történt így. Én jó voltam, de ő még jobb.
Azt mondanám, hogy ma férfibarátság köt minket össze. Ez a szép dolog, amiről pontosan senki sem tudja, hogy mit takar. De kapcsolatban vagyunk egymással. Már csak az hiányzik, hogy gyerekkel és családdal együtt járjunk nyaralni.
Tiszteljük egymást. Michael mindig közelebb autózott a határhoz, mint bármelyikünk. És ha átlépte a határt, mint akkor ott Franciaországban, akkor én ennek megfelelően frusztrált voltam. De aztán megmutattam neki. Schumi sosem volt úriember a versenypályán. Ez az egyik oka, hogy olyan sok világbajnoki címet és győzelmet szerzett. Még jól emlékszem egy rövid párbeszédre, amit folytattunk egymással.
Azt kérdeztem: 'Michael, te sosem követsz el hibát?'
A válasza: 'Nem emlékszem ilyenre.'
Ez számomra arrogánsnak tűnt. Én jól emlékszem Michael hibáira. A 2006-os monacói verseny időmérő edzésén bemutatott parkolási manővere után az egész világ őt szidta. Egészen világos volt, hogy szándékosan állította le a Ferrarit a Rascasse-kanyarban. Fernando Alonso közvetlenül mögötte volt, Schumi így tönkretette a gyorskörét.
Michaelnek az a baja, hogy a nyilvánosság számára megközelíthetetlennek tűnik. És ha az egész világ azt gondolja, hogy bűnös, akkor csak még inkább ragaszkodik a véleményéhez. Mint akkor Monacóban. De a büntetés után letörtnek tűnt. Biztos vagyok benne, hogy a pilótaparádén elszigeteltnek érezte magát. Mi versenyzők mérgesek voltunk, páran pedig azt mondták, hogy 'szemét ember'. Az sem segített, hogy nem ismerte el a hibáját.
Ő szerezte a legtöbb pontot, a legtöbb futamgyőzelmet, a legtöbb leggyorsabb kört, a legtöbb pole pozíciót és a legtöbb világbajnoki címet. Kivételes versenyző, ez tény. Munkamániás, de kivételes tehetségű is. Az is segítette, hogy egész pályafutása során ugyanazok maradtak a barátai, ugyanaz a menedzser és ugyanaz a csapat. De nehéz a sport más nagyjaival összehasonlítani - Sennával vagy Fangióval.
Sosem voltam Michael otthonában, de amikor nem szupersztárként állt a középpontban, ijesztően normális fickó volt. Dobozos sörrel ünnepeltünk. Ha nem ismerném nem gondolnám, hogy hihetetlenül sok milliója van a bankszámláján. És egészen őszintén: Mike-nak - ahogy én hívom - szuper humora van.
Még jól emlékszem egy jelenetre a Mercedes-teherautók között: Michael hátulról a hátamra ugrott, majd utána azt mondta: 'Most már tudod milyen volt akkor Spa-ban (1998-ban).' Nem gondoltam, hogy ilyen nagy önirónia szorult belé.
Spa volt a legnagyobb vitánk színhelye. Folyamatos eső, egy verseny vakrepülésben. Én utolsó voltam, Schumi érkezik hátulról. Egy kicsit elaludtam az autóban, túl sokáig maradtam az ideális íven és Schumi teljes erőből belém ütközött hátulról. A boxomba rohant, sosem láttam még olyan dühösnek: 'Megpróbáltál megölni!' Még rajtam volt a bukósisak és semmit sem tudtam válaszolni. Később szándékossággal vádolt. A szupersztárok, mint Schumi, bizalmatlanok. Még emlékszem egy párbeszédemre mercedeses csapattársammal, Mika Häkkinennel:
Én: 'Megbízhatsz bennem.'
Mika: 'Senkiben sem bízom. Sem benned, sem a menedzseremben, sem a feleségemben. Senkiben sem bízom.'
Ami nekem kezdettől fogva feltűnt: Schuminak akkora szüksége van a családjára, mint másnak az ivóvízre. Eltöltöttem egy kis időt vele és a családjával Ausztráliában és voltam egy grillpartiján Hockenheimban. Tiszteli a feleségét, Corinnát és szívesen mutatott nekem képeket a gyerekeiről. A családjáról még nagyobb lelkesedéssel beszél, mint a telemetriai adatokról. Legjobb tudomásom szerint más nők sosem érdekelték, amíg a Forma-1-ben volt.
Engem igen, ezt elismerem. Sok barátnőm volt és nem mindig voltam hűséges. Megtörtént, hogy egy lány egyszerűen bekopogott a szobám ajtaján, maradt egy órát és utána még a nevét sem tudtam. De ez már egy másik történet."
-
- P4P
- HozzászólásokCOLON 1832
- CsatlakozottCOLON 2005-03-03 01:10:52
- Tartózkodási helyCOLON A tabella élén.
Nem hiszek kimi feltámadásában. Massa annyit fejlődött, olyan szintre ért, ami már neki is sok, nagyon sok. Ahhoz, hogy Massával partiban legyen, 110%-ot kell beleadnia, minden lazsálás nélkül... és én nem hiszem, hogy képes erre. Tavaly végig összetett 3. helyezett volt, idén végig összetet 4. helyezett, és csak az utolsó futamon jött össze a 3. hely(Kubicának köszönhetően). Irvinenak igaza van, a Ferrari nem azért fizet neki annyit, hogy 3.-4. legyen.undespuited írtaCOLONsztregó te még ne ringasd ebbe bele magad. meglátjuk mit hoz a 2009-es év kimi számára. nekem kedvencem de ez a teljesítmény valóban kiábrándító volt az idén. viszont az is lehet hogy jövőre megint alonsó lesz a bajnok. ez a sok szabály-módosítás érdekességeket szülhet...
-
- Super Champ
- HozzászólásokCOLON 611
- CsatlakozottCOLON 1970-01-01 02:00:00
- Tartózkodási helyCOLON Kiskunfélegyháza
sztregó te még ne ringasd ebbe bele magad. meglátjuk mit hoz a 2009-es év kimi számára. nekem kedvencem de ez a teljesítmény valóban kiábrándító volt az idén. viszont az is lehet hogy jövőre megint alonsó lesz a bajnok. ez a sok szabály-módosítás érdekességeket szülhet...
"A példaképem, apám faliórája. Egyszer én is szeretnék olyan pontosan ütni"-Vitali Klitschko
-
- Hall of Fame
- HozzászólásokCOLON 3065
- CsatlakozottCOLON 2007-04-15 09:36:52
- Tartózkodási helyCOLON Budapest
Persze én is... a BMW-nél...Blackpanther írtaCOLONÉn jobban örülnék egy Alonso - Vettel párosnak!Sztrego írtaCOLONVettel a negyedébe sem kerülne, és jobb teljesítményre lenne képes. A Ferrari -ha hihetünk a pletykáknak- Alonsoban gondolkodik. 2010-től Massa Alonso páros a legvalószínűbb.VRRRT írtaCOLONJöhetne a helyére Vettel. Ismét egy piros autós német hátát néznék az egész szezonban.
"A valóság olyan illúzió, amelyet az alkohol tartós megvonása idéz elő"
-
- Super Champ
- HozzászólásokCOLON 967
- CsatlakozottCOLON 2006-01-02 18:54:48
Én jobban örülnék egy Alonso - Vettel párosnak!Sztrego írtaCOLONVettel a negyedébe sem kerülne, és jobb teljesítményre lenne képes. A Ferrari -ha hihetünk a pletykáknak- Alonsoban gondolkodik. 2010-től Massa Alonso páros a legvalószínűbb.VRRRT írtaCOLONJöhetne a helyére Vettel. Ismét egy piros autós német hátát néznék az egész szezonban.
-
- Hall of Fame
- HozzászólásokCOLON 3065
- CsatlakozottCOLON 2007-04-15 09:36:52
- Tartózkodási helyCOLON Budapest
Szerintem várjatok még azzal a nagy cserével... mint ahogy a csapat is
Kap még egy évet, aztán kiderül...hisz azóta sem nyert egy Ferrari-s sem bajnoki címet.
Eddy pedig az egyik kedvencem volt (brit), de neki nem most kell észrevétetni magát ilyen szövegekkel, hanem akkor kellett volna, mikor Mikka Hekki elorozta előle a címet .
Kap még egy évet, aztán kiderül...hisz azóta sem nyert egy Ferrari-s sem bajnoki címet.
Eddy pedig az egyik kedvencem volt (brit), de neki nem most kell észrevétetni magát ilyen szövegekkel, hanem akkor kellett volna, mikor Mikka Hekki elorozta előle a címet .
"A valóság olyan illúzió, amelyet az alkohol tartós megvonása idéz elő"
-
- P4P
- HozzászólásokCOLON 1832
- CsatlakozottCOLON 2005-03-03 01:10:52
- Tartózkodási helyCOLON A tabella élén.
Irvine a Ferrari helyében kirúgná Raikkönent
Bár kiválóan kezdte az idei évet, és az első négy futamból kettőt megnyert, Raikkönen teljesítménye csúnyán visszaesett, és a szezon negyedik állomásának helyet adó Spanyol Nagydíj után egyetlen egyszer sem ünnepelhetett a dobogó legmagasabb fokán.
A finn pilóta, csapattársával Felipe Massával sem tudta tartani a tempót, aki az utolsó verseny utolsó kanyarjáig harcban volt a bajnoki címért Lewis Hamiltonnal.
Miközben a gazdasági világválság elérte a királykategóriát, és egyre többen beszélnek a versenyzők gázsijának csökkentéséről, az idei évben gyengén teljesítő Raikkönen az egyik, aki a legtöbb pénzt hazaviheti a jelenlegi mezőnyben.
Éppen ezért Irvine elmondta, ha a Ferrari helyében lenne, biztosan csökkentené a finn pilóta fizetését, és azon is elgondolkodna, hogy van-e értelme a közös munkának, különösen akkor, ha a következő idényben sem tud dobbantani.
"Kimi nem végezte el a feladatát az idei évben, és ennek elleére hatalmas pénzt tesz el, talán a legnagyobbat a Forma-1-es mezőnyben" - mondta Irvine. "Ha pedig te vagy a teljobb pilóta, akkor neked is kell a legjobbnak lenned, ez ennyire egyszerű."
"A sportban az ember vagy jól teljesít, és akkor rendesen megfizetik, vagy nem, és akkor vége. Ha a következő idényben nem tudja tartania tempót Massával, és nem tud felülkerekdeni rajta, akkor én a Ferrari helyében kirúgnám, vagy lecsökkenteném a gázsiját."
Egyetértek Irvinenal, itt csak a teljesítmény fogatható el, és a legtöbbet kereső versenyzőtől, nem ezt várja el az ember. Jövőre ki is rúghatják, ere már Luca di Montezemolo is célzott, aki szintén kritikával illette a finnt.
Bár kiválóan kezdte az idei évet, és az első négy futamból kettőt megnyert, Raikkönen teljesítménye csúnyán visszaesett, és a szezon negyedik állomásának helyet adó Spanyol Nagydíj után egyetlen egyszer sem ünnepelhetett a dobogó legmagasabb fokán.
A finn pilóta, csapattársával Felipe Massával sem tudta tartani a tempót, aki az utolsó verseny utolsó kanyarjáig harcban volt a bajnoki címért Lewis Hamiltonnal.
Miközben a gazdasági világválság elérte a királykategóriát, és egyre többen beszélnek a versenyzők gázsijának csökkentéséről, az idei évben gyengén teljesítő Raikkönen az egyik, aki a legtöbb pénzt hazaviheti a jelenlegi mezőnyben.
Éppen ezért Irvine elmondta, ha a Ferrari helyében lenne, biztosan csökkentené a finn pilóta fizetését, és azon is elgondolkodna, hogy van-e értelme a közös munkának, különösen akkor, ha a következő idényben sem tud dobbantani.
"Kimi nem végezte el a feladatát az idei évben, és ennek elleére hatalmas pénzt tesz el, talán a legnagyobbat a Forma-1-es mezőnyben" - mondta Irvine. "Ha pedig te vagy a teljobb pilóta, akkor neked is kell a legjobbnak lenned, ez ennyire egyszerű."
"A sportban az ember vagy jól teljesít, és akkor rendesen megfizetik, vagy nem, és akkor vége. Ha a következő idényben nem tudja tartania tempót Massával, és nem tud felülkerekdeni rajta, akkor én a Ferrari helyében kirúgnám, vagy lecsökkenteném a gázsiját."
Egyetértek Irvinenal, itt csak a teljesítmény fogatható el, és a legtöbbet kereső versenyzőtől, nem ezt várja el az ember. Jövőre ki is rúghatják, ere már Luca di Montezemolo is célzott, aki szintén kritikával illette a finnt.
-
- Hall of Fame
- HozzászólásokCOLON 3065
- CsatlakozottCOLON 2007-04-15 09:36:52
- Tartózkodási helyCOLON Budapest
Hát ez tényleg érdekes felvetés, valszeg az elvetés szintjén... Gyöngyöznének rendesen, hogy is kéne NEM kihúzni egy Force India-t...ogreface írtaCOLON...összegyűlnének a pilóták és sorsot húznának,hogy ki melyik autóval nyomja a következő pályán.Két hete van rá hogy szokja,aztán hajrá!Szerintem minden sorsolás előtt lenne dara rendesen! Tudom hogy kivitelezhetetlen, / meg hülyeség / de szerintem marha érdekes lenne!
"A valóság olyan illúzió, amelyet az alkohol tartós megvonása idéz elő"
Szerintem is így van.grabanc írtaCOLONBizony az egyenmotoroknál és kaszninál előjön a pilóták kvalitása... és ott nem biztos,hogy egy Hamilton vagy Alonso nem szaggatja szét a verdát maga alatt...
Ott nem biztos hogy a technika kisegít ha béna vóóótál... ráadásul a kicsik is úgy érezhetik, hogy van némi esélyük a "híresek"-kel szemben.
Én gondoltam egy olyanra is például,hogy megmaradnának a különböző motorok és kasznik ahogy régen.Az első verseny lemenne a szokás szerint.Utána összegyűlnének a pilóták és sorsot húznának,hogy ki melyik autóval nyomja a következő pályán.Két hete van rá hogy szokja,aztán hajrá!Szerintem minden sorsolás előtt lenne dara rendesen! Tudom hogy kivitelezhetetlen, / meg hülyeség / de szerintem marha érdekes lenne!
"A stresszhelyzetek elleni legjobb védekezés, ha az ember újra és újra az éber
nirvana állapotába hozza magát."
nirvana állapotába hozza magát."
-
- P4P
- HozzászólásokCOLON 1237
- CsatlakozottCOLON 2004-05-08 20:32:46
- Tartózkodási helyCOLON Nyíregyháza
- CONTACTCOLON
Az egyenmotorok esetén sem változna a helyzet jelentősen.
Csak annyi, h az autógyártók számára érdektelenné válna a sport és az komoly anyagi veszteséggel járna az F1-nek.
Nem beszélve arról, h a szurkolók egy része a gyártók alapján választ kedvencet.
Ha egyen motorok lennének ki lenne a jó?
Szerintem maradna a Hamilton, Massa, Räikkönen, Alonso, Vettel, Kubica vonal elől. Nem hiszem, h pl. Fisichella javula egy óriásit és egyből vb favorit lenne...
Szerintetek?
Csak annyi, h az autógyártók számára érdektelenné válna a sport és az komoly anyagi veszteséggel járna az F1-nek.
Nem beszélve arról, h a szurkolók egy része a gyártók alapján választ kedvencet.
Ha egyen motorok lennének ki lenne a jó?
Szerintem maradna a Hamilton, Massa, Räikkönen, Alonso, Vettel, Kubica vonal elől. Nem hiszem, h pl. Fisichella javula egy óriásit és egyből vb favorit lenne...
Szerintetek?
-
- Hall of Fame
- HozzászólásokCOLON 3065
- CsatlakozottCOLON 2007-04-15 09:36:52
- Tartózkodási helyCOLON Budapest
Bizony az egyenmotoroknál és kaszninál előjön a pilóták kvalitása... és ott nem biztos,hogy egy Hamilton vagy Alonso nem szaggatja szét a verdát maga alatt...
Ott nem biztos hogy a technika kisegít ha béna vóóótál... ráadásul a kicsik is úgy érezhetik, hogy van némi esélyük a "híresek"-kel szemben.
Ott nem biztos hogy a technika kisegít ha béna vóóótál... ráadásul a kicsik is úgy érezhetik, hogy van némi esélyük a "híresek"-kel szemben.
"A valóság olyan illúzió, amelyet az alkohol tartós megvonása idéz elő"