×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Németországi TV-s nézettségi adatok, avagy mennyien voltak kíváncsiak Erdei Zsoltra?

2009-04-06 00:00:00 /

Az elmúlt hetekben az Erdeivel kapcsolatos hírekben gyakran téma volt, hogy mi éri meg a Zsoltot foglalkoztató Universumnak, mi éri meg az Erdei meccseit közvetítő ZDF-nek, mennyire eladható vagy nem eladható Zsolt a német piacon. A tisztán (vagy tisztábban) látás érdekében közzétennénk néhány adatot, melyek a "Boxsport" című lap egyik korábbi cikkében jelentek meg. Tavaly novemberben a német bokszlap örömmel üdvözölte, hogy mennyire megnövekedett az élőben közvetített mérkőzések száma 2008-ban a német televíziókban és ennek apropóján szedte csokorba és hasonlította össze konkrét nézettségi adatokkal a 2008-as év első kilenc hónapjában közvetített gálákat.

A felsorolásban először a dátum (hónap, nap) szerepel, majd a gála főmérkőzése, ezt követi a nézők száma, végül pedig egy százalékos adat, arról, hogy ez a szám az adott időpontban a németországi tv-nézők hány százalékát jelentette. Lássuk tehát:

Gálák az ARD (Erste) televízióban:

01.26 Alexander Povetkin vs Eddie Chambers : 4,44 millió (20,7 %)
02.16 Nikolay Valuev vs Sergei Liakovich : 5,36 millió (26,7 %)
03.29 Arthur Abraham vs Edvin Ayala  : 5,82 millió (30,5 %)
04.12 Javier Castillejo vs Sebastian Sylvester : 3,99 millió (24,4 %)
05.17 Marco Huck vs Frantisec Kasanic  : 2,94 millió (14,7 %)
06.22 Arthur Abraham vs Edison Miranda  : 0,57 millió (25,5 %)
08.31 Nikolay Valuev vs John Ruiz  : 4,06 millió (28,3 %)

Az ARD (Erste) a Sauerland Promotions-szel áll szerződésben, az ő gáláikat közvetíti. Szombati esti rendezvényeken stabil 4-5 millió körüli a nézőszámuk és láthatóan ellenféltől függetlenül a két húzónév Arthur Abraham és Nikolay Valuev.

Gálák a ZDF televízióban:

01.19 Ruslan Chagaev vs Matt Skelton  : 4,42 millió (16,6 %)
02.23 Thomas Ulrich vs Yuri Barashian  : 3,61 millió (22,0 %)
03.08 Ina Menzer vs Sandy Tsagouris  : 3,19 millió (17,2 %)
04.05 Felix Sturm vs Jamie Pittman  : 3,93 millió (13,2 %)
04.26 Erdei Zsolt vs Deandrey Abron  : 3,55 millió (14,4 %)
05.03 Firat Arslan vs Darnell Wilson  : 3.54 millió (24,2 %)
05.31 Ina Menzer vs Stacey Reile  : 2,63 millió (11,3 %)
07.05 Felix Sturm vs Randy Griffin  : 3,90 millió (18,6 %)
09.27 Firat Arslan vs Guillermo Jones  : 3,66 millió (23,4 %)

A ZDF az Universum Promotionssal áll szerződésben és láthatjuk, hogy nézettségben kicsit le vannak maradva a Sauerlandtól, rendszerint 3-4 millió nézővel büszkélkedhetnek. Nincsen kiemelkedő húzónév, nagyjából mindenki egy szinten mozog, de sajnos ha mégis sorrendbe akarjuk rakni őket, akkor Zsolti a férfiak között a lista végén szerepel.

Gálák az RTL televízióban:

02.24 Wladimir Klitschko vs Sultan Ibragimov : 2,31 millió (64,3 %)
03.09 Oleg Maskaev vs Samuel Peter  : 0,48 millió (22,0 %)
04.20 Bernard Hopkins vs Joe Calzaghe  : 1,06 millió (19,5 %)
07.12 Wladimir Klitschko vs Tony Thompson : 9,23 millió (46,1 %)

A német RTL televízió nem áll semelyik bokszvállalkozással kizárólagos, hosszú távú szerződésben. Jól láthatóan a nemzetközi szinten is nagy érdeklődéssel várt meccsekre specializálódtak. A számok elég nagy szórása abból is adódik, hogy a közvetítések egy része - tekintve, hogy a mérkőzést Amerikában rendezték - hajnali 4-5 körül volt és emiatt ezen gálák nézettsége jóval alacsonyabb. Ha a fenti adatokhoz a Vitali Klitschko vs J.C. Gomez 11 millió feletti nézettségét még hozzávesszük és összehasonlítjuk a többivel, akkor egyértelmű, hogy a Klitschko testvérek messze a legnépszerűbb bokszolók és ez által a legeladhatóbbak a német piacon.

Németországban az RTL, a ZDF es az ARD (Erste) a három legnézettebb televízió (kb. mint nálunk az RTL klub, a TV2 és az MTV), lássuk a kicsik mire voltak képesek mellettük:

Gálák a Pro7 (Prosieben) televízióban:

02.29 Susi Kentikian vs Sarah Goodson  : 1,38 millió ( 7,1 %)
04.19 Sebastian Zbik vs Marco Schulze  : 1,01 millió ( 5,4 %)
05.10 Susi Kentikian vs Mary Ortega  : 1,02 millió ( 5,4 %)

A Pro7 (Prosieben) az Universum leányvállalatával, a Spotlighttal áll szerződésben. Kisebb tv, kisebb gálák, kevesebb néző, nagyjából ezt láthatjuk. Azonban az 1 millió körüli rendszeres nézettség egyáltalán nem elhanyagolható.

Gálák az Eurosport televízióban:

03.11 Herbie Hide vs Rüdiger May  : 0,33 millió

Gálák a DSF televízióban:

03.15 Natascha Ragosina vs Terasa Perozzi : 0,37 millió ( 2,3 %)
04.29 Selcuk Aydin vs Lucky Lewele  : 0,17 millió ( 0,7 %)
05.16 Ramona Kühne vs Galina Ivanova  : 0,24 millió ( 1,4 %)
05.18 Yuriorkis Gamboa vs Darling Jimenez : 0,04 millió ( 2,2 %)
05.30 Konstantin Airich vs Danny Williams : 0,24 millió ( 1,4 %)
07.04 Sinan Samil Sam vs Paolo Vidoz  : 0,37 millió ( 2,1 %)
07.11 Natascha Ragosina vs Conjestina Achieng : 0,27 millió ( 1,5 %)
07.19 Yuriorkis Gamboa vs Al Seeger  : 0.04 millió ( 2,1 %)

Az Eurosportot és a DSF-et egy kalap alá vettem, ők azok, akik nem fizetnek komoly pénzt egy gála közvetítéséért, pedig a meccsek nem sokkal rosszabbak, sőt. Többnyire az Ahmet Öner által vezetett promoció gáláit közvetítik, de nincsenek állandó szerződésben velük. A nézettség a három nagy tv-hez képest szinte elhanyagolható, talán Öner cégének felfutásával együtt valamelyest növekedni fog, de az említett három nagyot biztosan nem fogja veszélyeztetni.

Végezetül röviden összegezve a fentieket, megállapíthatunk néhány dolgot. Egyrészt, hogy a Klitschko testvérek szinte már irreálisan kiemelkednek a mezőnyből, másrészt, hogy Németországban a női boksz is komoly nézettséget tud produkálni, harmadrészt pedig hogy német tv-nézők igen jól el vannak látva bokszközvetítések terén, szinte minden hétre jutott egy élőben közvetített gála. Hogy ez Erdeinek mennyire jó vagy rossz, arra itt most nem térnénk ki, mindenki gondolja végig saját maga, a mi - már említett - tervünk az volt csupán ezzel a cikkel, hogy kicsit átláthatóbbá tegyük németországi viszonyokat. Reméljük ennek a célnak sikerült megfelelni.


Edgegod 2009.04.05


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

ja, a nemetekre :)

szerintem egy ilyen kozvetitesert bago az az osszeg. de mindegy is :)

    2009-04-12 20:51:37

Cezi

Kikre gondolsz? Egy szakertot meg egy szakkomantátort kuld az RTL klub sztem.. mast nem.. nehogy mar ok ketten fejenként 5 millát kapjanak egy estére...:)

» Edgegod   válasz erre
    2009-04-12 16:28:00

10 millio forint jelenlegi arfolyamon olyn 33-34k euro. abbol azok bere nem jon ki, akik dolgoznak a galan :)

    2009-04-12 10:01:55

Ezt már csak az rtlklub, vagy valaki bennfentes tudná meggyőzően eldönteni.

» Killjoy   válasz erre
    2009-04-09 21:22:43

Szerintem nincs 50 millió, sőt...

    2009-04-09 20:42:04

2004-es rtlklub reklámárak: I. kategória 3 300 000Ft/30sec, II. kategória 3 000 000Ft/30sec, ..... XI. kategória 750 000Ft/30sec. Ebből már lehet saccolni, mennyi lehet egy bokszközvetítési jog. Szerintem egy 50 millió Ft simán megvan.

» Killjoy   válasz erre
    2009-04-09 20:31:57

Az 1 millió lehetetlennek tűnik, a 10 millió viszont nem biztos, hogy messze jár a valóságtól, de gyanítom, hogy ahhoz hogy Madár kaphasson 300e eurót, ahhoz az egész gála bevételének legalább 600e eurósnak kell lennie, (én inkább tippelnék 800e-1millióra), hiszen nagyon sokan kell hogy jól járjanak az egésszel, és kiadás is van nem kevés. A 600e euró még tavalyi árfolyamon is 150 milla. Na most ha az RTL ad 10 milliót és az összes néző harmada magyar, akkor a kétharmad néző 14-szer annyi bevételt hoz, ami hétszeres vásárlóerőt feltételez minimum. Ez mondjuk a 2-3szoros fizetésekhez képest elsőre soknak tűnik, de a lakás és egyéb kötelező dolgok kifizetése nekik relatíve könnyebb, ezért az "elkölthető" pénzük simán lehet hét-tízszeres. Az én tippem azért inkább 15-30 millió RTL klubbos pénz lenne, de lehet hogy kevesebb és persze tökéletesen laikus vagyok.

    2009-04-08 23:04:37

Pontos adatokat nem tudok, de szinte biztos vagyok benne, hogy ilyen nagysagrendu az osszeg. Talan ha Koko errejar..megsúghatná, hogy mennyivel lőttem mellé.

» Edgegod   válasz erre
    2009-04-08 21:54:49

10 millio forint a kozvetitesert? ne viccelj mar, az loturo.

    2009-04-08 21:46:17

MADÁR HAJRÁ!

    2009-04-08 20:44:31

köszi,Edge,tényleg fogalmam sem volt erről,azért kérdeztem.

» superman   válasz erre
    2009-04-08 09:22:35

superman

Amennyire en tudom Zsolti meccseiert az RTL milliós nagyságrendű pénzeket fizet (tehát 1-10 milla között), persze mindez forintban ertendo. Ha ezt átváltod eurora és összehasonlitod Erdei 1-300 ezer euros meccspénzével (ez megint csak az en sejtésem, tehát nem feltétlenul fedi a valosagot), akkor lathatod, hogy mennyire csak a töredeke lehet az RTL Klub által fizetett penz a ZDF-ének, ha már Zsolti gázsija is messze meghaladja az RTL-es összeget.

» Edgegod   válasz erre
    2009-04-07 21:36:38

"Mert azt gondolná az ember,hogy az ebből származó haszon is hasonló jelentőségű tényező lehetne,mint a német tv-é.Vagy el vagyok tévedve?"

szerintem elég alaposan. van ugyan jelentősége, de a nélkül, hogy tudnánk, mennyit fizet az rtlklub, az biztos, hogy csak a töredékét erdei meccspénzének.

» sugar greatest jr   válasz erre
    2009-04-07 12:47:00

Gondolom nem csak Erdei az egyetlen uni légiós akinek a meccseit közvetítik a hazájában. Szal ez nem lehet döntő tényező.

» Miskolci   válasz erre
    2009-04-07 12:39:25

De Erdei nézettségéhez még hozzájönnek a hazai közvetítés adatai is és ezekkel együtt Erdei már a legnézettebb universum-bunyós lenne a felsorolásban.Valaki nem tudja,hogy az ebből származó bevételek kb. hogyan oszlanak el?Mert azt gondolná az ember,hogy az ebből származó haszon is hasonló jelentőségű tényező lehetne,mint a német tv-é.Vagy el vagyok tévedve?

» superman   válasz erre
    2009-04-07 11:26:55

fixpont

Hát, Dáriusz az egy kicsit más kategória volt:) Õ olyan 7,5 milliós nézettséget produkált.

» leibigab   válasz erre
    2009-04-07 10:55:14

Szerintem ezek a %-os adatok elég csalókák. Nem hiszem, hogy akkor fizet többet egy reklámozó, ha 99%-os a csatorna nézettsége, de összesen csak 100 db ember néz éppen tv-t, mint amikor 1%-os nézettséget produkál ugyanaz a csatorna, de 30 millió német tv-zik, ami 300 000 ember. Szóval sejtésem szerint sokkal többet számít az, hogy hány emberhez jut el a reklám, mint az, hogy ez %-ban mennyit jelent. Ebből a nézőpontból Erdei már nem is produkál olyan rossz eredményt.

» Killjoy   válasz erre
    2009-04-07 08:43:28

grabanc: nem tudom, érdemes-e így összehasonlítani. Mo-on egy RTL-es kótai meccset vagy egy tv2-s nagy janis gálát stabilan néztek másfél millió körülien. Hogy a Hopkins-Calzaghe-t, a Pac-Oszit vagy bármi mást néztek volna ennyien, azt kétlem (bár itt is sántít az összehasonlítás, mert a sport1-ért fizetni kell). Amúgy nem vagyok német. ;)

» Nagypapi   válasz erre
    2009-04-07 07:45:51

Amikor Erdei első címvédése ment Garay ellen, akkor lehetett olyan adatokat olvasni, miszerint 4 millió feletti nézőszámot kellene Zsoltnak elérni, hogy jól fizethessék. No, ezt azóta is csak alulról döngeti.

A számnak azért van jelentősége, mert a televízió bevételi reklámtarifái sávosak. A reklám megrendelőjétől annál többet lehet kérni, minél magasabb nézettségi sávba esik a műsor. Innen jön tehát a pénz, így van közvetlen összefüggése a nézettségnek és a bokszoló fellépti díjának. A pénz tehát csak áttételesen függ a sportteljesítménytől és az övtől, meg attól, hogy címmeccsről van-e szó.

Ezzel persze nem sok újat mondtam, de ha Zsolti folyamatosan nem ugrotta meg a négymilliót, gazdasági válság idején nem csoda, hogy nem is adnák élőben a meccset. Ugyanis a reklámok megrendelői is takarékosak, visszavettek a költségekből, nehéz hirdetésbevételhez jutni.

» Bumbum   válasz erre
    2009-04-07 07:37:43

Hajnal 5-kor az 1 millio sokkal jobb eredmeny mint este 22 orakkor a 4 millio, ebbol latszik hogy a minosegre mindig vevok az emberek.

» fixpont   válasz erre
    2009-04-07 03:47:07

Jo lenne latni mennnyi volt mondjuk Darius fenykoraban.

» fixpont   válasz erre
    2009-04-07 03:41:18

érdekes kérdés, ha az lennék, az változtatna bármit az időzónákon?

» sugar greatest jr   válasz erre
    2009-04-06 23:12:18

Érdekes szöveg... Te német vagy?

» grabanc   válasz erre
    2009-04-06 21:22:50

csakhogy az német idő szerint is hajnalban volt. arra már csak a fanatikusabbak kiváncsiak annyira, hogy élőben megnézzék.

» sugar greatest jr   válasz erre
    2009-04-06 20:51:59

Egy ilyen meccs:
"04.20 Bernard Hopkins vs Joe Calzaghe : 1,06 millió (19,5 %)" ennyire érdekli a dajcsokat??!! Röhej!
A meccssor legveretesebb mérkőzése és ennyire nézik Dajcslandban? No ez a kritika a kutyaütőkre nézve... Innentől baromira nem érdekel, h Madár avagy más meccseit hányan nézik...
Edge, köszi a kigyűjtést!

» grabanc   válasz erre
    2009-04-06 20:46:32

Jah, de engem nagyon meglepett, hogy Valuev és Cahagaev nézettsége sem sokkal nagyobb a többo bokszolónál, sőt még 1-2 német bunyós is 15% körülre van kalibrálva. Így nézve Zsolti adatai nem rosszak sztem.
Mindenki azzal jön, hogy Ina Menzer meg minden... és Chagaev? Sturm? ők nem hinném, hogy annyiért bokszolnak mint Zsolti. Ráadásul Matt Skelton nem Abron, bár lehet, hogy ha Glen Johnson lenne Zsolti ellenfele ugyanígy 15-20% között mozogna a nézettsége.

» Miskolci   válasz erre
    2009-04-06 13:23:50

"Nem, mert mindkettő "saját" bunyós."

nnna, sok értelme volt szélesíteni az olvasók horizontját ezekkel az adatokkal, ha még mindig itt tartunk. a nézők többsége nem is tudná, hogy házon belüli összecsapásról van szó, ha csak nem informálják őket erről is, de ez nem oszt, nem szoroz. itt a nevek számítanak, és mivel a két bokszoló közül egyiknek sem klicskó a vezetékneve és nem is németek, ráadásul nem nehézsúlyúak, a nézettséget stabilan 4 millió alá lehetne belőni.

» sugar greatest jr   válasz erre
    2009-04-06 13:11:50

Nem, mert mindkettő "saját" bunyós.

    2009-04-06 12:40:24

Szerintetek az sem ültet le több embert a képernyők elé, hogy címegyesítésről van szó?

» Kocsis Máté   válasz erre
    2009-04-06 12:01:02

Szerintetek az sem ültet le több embert a képernyők elé, hogy címegyesítésről van szó?

» Kocsis Máté   válasz erre
    2009-04-06 12:01:00

Igazából én ebből azt szűrtem le, hogy kb mindegy, milyen gálát rendez az Universum, nagyjából ugyanazt a nézettséget produkálják, így nagyobb költsügű gálát nyílván nem annyira megérős nekik megszervezni. Ezért jöttek Ina Menzerrel, hiszen őneki kevesebbett kellene fizetni, mégis nagyjából ugyanannyian ülnének le a TV készülékek elé... Németországban.

» Beast_Pete   válasz erre
    2009-04-06 11:51:51

szerintem a befektetés nem kevesebb és nem is több, mert nem gálánként fizetnek az ubpnek, úgyhogy ha akarnák, lenyomhatnák a teljes gálát élőben, ugyanannyiért, mint ha csak két percet adnak belőle. bár az is lehet, hogy mégis így gondolkoznak, csak hosszabb távon, és így jeleznek kohlnak, hogy kit érdemes sztárolni. menzer nyilván kevesebb pénzbe kerül.

» sugar greatest jr   válasz erre
    2009-04-06 10:16:17

Hát igen, de azért Zsolti sincs túl fizetve,szal szavuk sem lehet!
Valuev a 20%-os nézettséggel sztem 5-6-szor annyit keres, mint Erdei a 14,4%-al.
Persze így sem lehet reális képet kapni a dolgokról, de sztem azért amit az uni mondott az biztos, hogy nem fedi a valóságot, mármint, hogy Zsolti többe van mint amennyi hasznot hoz. Ha ő is német zászló alatt bokszolna, mint Abraham, sztem egy 5-10%-al növelné a nézői számát, ezt úgy lehetne kiküszöbölni, hogy németekkel bokszoltatnák, akkor néző is több lenne, de azok meg nem fognak bevállalni 1 tuti vereséget mondjuk Brahmer-nek.

» Miskolci   válasz erre
    2009-04-06 10:11:53

Nagyon érdekes és hasznos cikk. Segít tisztábban látni. Ez alapján nem tudom mit akarnak Ina Menzerrel, mert gyengébben hoz, mint Madár. Lehet, hogy azért rentábilisebb a dolog, mert a befektetés is kevesebb nála, mint Zsoltnál.

» Hollywood   válasz erre
    2009-04-06 09:55:56
Ugrás az oldal tetejére