×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Minden idők legnagyobbjai súlycsoportonként - NAGYKÖZÉPSÚLY

2021-10-19 08:15:11 /

Az ökölvívás klasszikus nyolc súlycsoportja (légsúly, harmatsúly, pehelysúly, könnyűsúly, váltósúly, középsúly, félnehézsúly és a nehézsúly), az utolsóként, 1903-ban bevezetett félnehézsúly óta létezik. Az ezt követő évtizedekben a "junior" ("kis") és "szuper" ("nagy") súlycsoportok bevezetésével a számuk fokozatosan a nyolcról 17-re bővült. (És esetleg 18-ra, ha a WBC vadonatúj bridgerweight kezdeményezése elindul és elterjed). És bár már ez sokak szerint így is túl sok súlycsoport, azonban tanúi lehettünk annak is, hogy rengeteg kiváló harcos jelent meg minden súlykategóriában.

Minden súlycsoport, minden idők legjobb bokszolóinak rangsorolása nehéz és szubjektív feladat. Legutóbb a Ring magazin kiváló boksztörténészei és szakírói vállalkoztak a feladatra, hogy rangsorolják súlycsoportonként minden idők legjobbjait. Név szerint: Steven Farhood, Doug Fischer, Tom Gray, Lee Groves, Stephen Edwards, Cliff Rold, Bob Yalen és Anson Wainwright. Valamennyien minden súlycsoport a valaha volt legjobb 5 bokszolóját rangsorolták. Miután megvolt mindenki összeállítása, 5 pontot kapott az első, négy pontot a 2., hármat a 3. és így tovább, majd összesítve a pontszámokat alakult ki a végső sorrend.

(Felhívva mindenki figyelmét: Ebben a rangsorolásban nem az egymás elleni képzeletbeli összecsapás "eredményei" a mérvadók, hanem a bokszolók a saját korukban "letett eredményeiknek" a rangsorolása!)

Ismét egy nem klasszikus, hanem egy "fiatal" súlycsoport. Az IBF 1984-től tartja nyilván az új kategóriát. Az év március 28-án a skót Murray Sutherland 15 menetben győzött az amerikai Ernie Singlatery ellen - ezzel ő lett a súlycsoport első bajnoka. A WBA 1987. december 6-án rendezte a kategória első világbajnoki küzdelmét, amikor is az addigi IBF címvédő Chong Pal Park "átnyargalt" a WBA-hez és elvállalta az egyik résztvevő szerepét a szervezet első nagyközépsúlyú világbajnoki címmérkőzésén, ahol aztán a 2. menetben kiütéssel győzött a mexikói Jesus Gallardo ellen. A világszervezetek közül utolsóként  a WBC intézkedett az új kategóriáról, amikor 1988 novemberében Donnie Lalonde Sugar Ray Leonard elleni félnehézsúlyú címvédése mellé tették a szervezet üresen álló nagyközépsúlyú címét is, amit végül Sugar Ray nyert el kiütéssel a 9. menetben. Őket mindössze három nappal beelőzte az akkoriban alakult, elismerésért küzdő, és éppen a szárnyait bontogató szervezet, a WBO, amikor Thomas Hearns-James Kinchen mérkőzéshez felajánlották az övüket.  Hearns a 4.-ben padlóra került, de végül 12 menetben pontozással megnyerte az összecsapást.

Nagyközépsúly

1. JOE CALZAGHE (36 pont)

A gyors öklökkel rendelkező wales-i már az első tesztjén megmutatta rátermettségét, amikor legyőzte Chris Eubank-et (P 12) és megszerezte a WBO koronát…Összesen 21-szer védte meg címét, amivel egy közös rekordot oszt meg Sven Ottkeval...A serény balkezes bokszoló olyan kihívók támadását verte vissza, mint: Robin Reid (P 12), Richie Woodhall (TKO 10), Mario Veit (TKO 1 és TKO 6), Charles Brewer (P 12), Byron Mitchell (TKO 2) Sakio Bika (P 12) vagy az IBF címvédő Jeff Lacy (P 12) és WBC bajnok Mikkel Kessler (P 12)... 46-0-ás rekorddal veretlenül vonult vissza.


2. ROY JONES JR. (27 pont)

Az IBF középsúlyú címvédőjeként tesztelte a nagyközépsúlyú vizeket Thulani "Sugar Boy" Malinga (KO 6) ellen egy nem nagyközépsúlyú világbajnoki mérkőzésen...Generációs talentumát mutatta, amikor szinte mentet is alig vesztve legyőzte a veretlen IBF nagyközépsúlyú világbajnok James Toney-t (P 12)... Kevesebb mint két évig uralkodott ebben a divízióban, ami megnehezítette az esélyét, hogy az első helyen legyen a nagyközépsúly ilyen jellegű rangsorában, de sokan úgy gondolják , hogy a 168 fontosok között érinthetetlen volt... IBF címét ötször védte meg, Antoine Byrd (TKO 1), Vinny Pazienza (TKO 6), Tony  Thornton (TKO 3), Eric Luvas (TKO 11) és Bryant Brannon (TKO 2) ellen.



3. ANDRE WARD (26 pont)

5 évébe telt mire az aranyérmet nyert 2004-es olimpia után az első profi világbajnoki címmérkőzésén a szorítóba állhatott... Ravasz, kitartó, technikailag képzett és nagyon jó taktikai harcos, úgyhogy minden a rendelkezésére állt, hogy bevesse a győzelemért... A super six bajnokság első fordulójában legyőzte az egyik favorit, Mikkel Kessler-t (TD 11) elnyerve tőle a WBA  koronát... Egész a döntőig menetelt Arthur Abraham (P 12) elleni győzelmével, de közben még címvédésen megverte Allen Green-t (P 12) és Sakio Bika-t (P 12) is... A döntőben a WBC világbajnok Carl Froch-ot (P 12) múlta felül, hogy végül egyesítse a  WBA és WBC címeket, és elnyerje a Ring magazin üresen álló címét is... Lecsábította nagyközépsúlyba a tehetséges akkori WBC félnehézsúlyú bajnokot, akit aztán többször padlóztatva végül megállított a 10. menetben... 32-0-ás rekorddal veretlenül vonult vissza.


4. JAMES TONEY (9 pont)

Nevet szerzett magának középsúlyban, ahol IBF címvédőként 1991-ben kiérdemelte a Ring magazin Év bokszolója címet, de a súlyproblémái kényszerítették egyre inkább felfelé... Miután feljebb lépett nagyközépsúlyba, 6 menetben megállította Doug DeWitt-et, hogy aztán 1993februárjában lenyűgözően darabokra szedje az IBF király Iran Barkleyt (TKO 9)... Két izgalmas (Tim Littles (TKO 4), Charles Williams (KO 12) és egy kevésbé izgalmas (Tony Thornton (P 12) címvédést abszolvált, mielőtt veszített Jonesszal szemben.


5. CARL FROCH (9 pont)

A "Kobra" becenévre hallgató bokszoló egy háromszoros nagyközépsúlyú világbajnoki címvédő... Mindig odatéve tesztelte magát és harcolt egy gyilkos ellenfél sorral... Nem olyan tehetséges mint a fölötte állók, de keményöklű, vasállú, fizikailag erős és fegyelmezett volt... Keménységét és alulértékelt képességét felhasználva legyőzte kora számos világklasszisát, köztük Jean Pascal (P 12), Jermain Taylor (TKO 12), Andre Dirrell (P 12), Arthur Abraham (P 12), Glen Johnson (P 12), Lucian Bute (TKO 5), Mikkel Kessler (P 12) és George Groves (TKO 9 és KO 8)

Egy fokkal alattuk, akik még szóba kerültek: Mikkel Kessler (6 pont), Nigel Benn (2 pont), Sven Ottke (2 pont),  Steve Collins (1 pont) , Lucian Bute (1 pont), Canelo Alvarez (1 pont)

2021. október 18 - Leibinger Gábor


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@Sarkozi Robert: "Jonesra visszakanyarodva, azért az ő kopás eleg szembeötlő volt a meccset megelozo 5 évben is, ahol nem csak veresegei, de győzelmei is voltak, es azoknal is nyilvánvaló volt a kopás."

Persze egyetértek. Én nem azt mondtam hogy Calzaghe is ugyanolyan mértékben használódott el addigra. Lehet hogyfélreérthető volt, nyilván Jones árnyéka volt önmagának addigra.

    2021-10-21 19:16:41

@zappa: Persze en sem azt mondtam hogy valószínűleg nyerne, hanem hogy a Jones-Ward-Toney-Calzaghe négyesbol utobbi ellen lennének a legjobb eselyei. Nalam olyan 50-50 ez a meccs.
Jonesra visszakanyarodva, azért az ő kopás eleg szembeötlő volt a meccset megelozo 5 évben is, ahol nem csak veresegei, de győzelmei is voltak, es azoknal is nyilvánvaló volt a kopás. Lacyt igaz nagyon megverte, de Lacynel a stílus különbség is közre játszhatott, vagy pl az is hogy hiaba mindketten meg voltak kopva, de Jones akkor jobban felkeszult mint Lacy aki ugyancsak 3 eve folytamasan alul teljesített. Meg ha megnezed Jones következő meccsein is tetten érhető a kopás. Calzaghe ugyanolyan jol bokszolt, ugyanolyam élesnek tűnt mint 6 évvel korabban, ezzel szemben, Jones minden téren kopottabbnak, enervaltabbnak tűnt, egykori csúcsformajahoz kepest, ugyanúgy mint az ezt megelozo es követő osszecsapasain, akar vesztett akár nyert.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-21 19:12:11

Bocs a sok félreütött betűért!

Még azt akartam megjegyezni, hogy az hogy calzaghe közelmegy és üt-vág kinyílik, az azért akkor volt jellemző rá, mikor biztonságban érezte magát. Főleg a meccsek elején, vagy amikor tartott valakinek az ütőerejétől, nagyon is tudott vívni. Pl Kessler elleni meccsen!
Persze sokszor elkapta a hév, meg ő sokszor el is mondta nem zavarta ha be be kapott ütéseket, meg ugye nagyon jó álla is volt.

Én se munkatempóban, se gyorsaságban, se lábmunkában, se ugye ütőtávban, se kondiban, nem érzem hogy Canelo jobb lenne. Sztem amúgy a meccskép az lenne, hogy az ellején óvatosabb lenne Calzaghe is és több mozgással, előnyben lenne egyszerűen a jobb távolság miatt. El tudom képzelni hogy főleg később belemenne hirigelésbe, de ha rendre keresztbeverné canelo, nem hiszem hogy azt erőltetné.
Itt Canelo sztem max ha sokszor leütné vagy kiütné tudna nyerni. De azt meg pont calzaghenál nem tartom valószínűnek, azért naturálisan nagyobb, kurva jó állal vagy inkább regenerálódással.

    2021-10-21 18:50:28

Ja igen Jones elleni meccshez már a megkopott Jones is kellett. Sztem Lacy ellen pl jobb volt még. Csalóka mert a kopás sokszor csak úgy szembetűnő ha valaki kikap.

    2021-10-21 18:23:45

@Sarkozi Robert: Én nem igy latom a Calzaghe canelo képzeletbeli meccset. Pontozássalmajdnemesélytelen lenne Alvares, egyszerűen a kisebb munkatempo miatt. Plusz calzage reach magasság előnyben os lett volna nemkicsit. Az onés hogy Calzaghe szeretett belharcban küzdeni, és kinyilott hoszen iszonyat ütés mennyiséget tolt. Az ő védekezése ilyenkor az vol hogy nem hagyott időt az ellenfélnek. De az okés valszeg Alvares is be be találgatna ahogy irod, de nem gondolom hogy ki tudta volna ütni. Legalábbis sztemsokkalvalószinűbb hogy pontozással elverte volna. Alvarez nagyon jól hajolgat el, de pont a nagyon sok ütéseskombókból szedne be jó pár ütést. Ráadásul Calzaghe balkezes volt és piszok jól ütötte a felütést az alacsonyabb vagy mélyebbre hajló ellenfelek ellen. Ezt gondolom. De nem vitatkozom, tiszteletben tartom hogy te másképp érzed. A kopassal kapcsolatban is.

    2021-10-21 18:18:32

@Sarkozi Robert: Javitas: Calzaghe-ra nem mondanam hogy rosszabb bunyos volt mint 6 evvel korabban

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-21 16:08:35

@zappa: Reszben egyertetek, habar Canelo elleni gyoztes forgatokony szerves reszet kepezte a gyorsasagi foleny, illetve a kontrabunyo (amilben ugy gondolom Calzaghe hatranyban lenne Caneloval szemben), masreszt Calzaghe sem volt az a kimondottan tavolsagtarto tipus mint Mayweather. Tavolrol a Jabjeivle szepen nyitott utat, onnantol pedig a belharcos szitukat, illetve a kombinacokat eroltette. Viszont akarhogy nezem Calzaghe kozelharcos akcioit, sajnos tul nagy reseket hagyott ahhoz hogy Canelo sikerrel beleveregessen, akar kontrak formajaban is. Calzaghe nagyon jo volt abban amit csinalt, de Canelo ellen komoly problemai lennenek ha megprobalna eroltetni a megszokott bunyojat. Calzaghe egyetlen eselye kivulrol kibokszolni Canelot, de ebben meg nem volt olyan jo mint Mayweather vagy Jones.
Masreszt, en nem gondolom hogy Calzaghe meg volt kopva Jones ellen, ennek semmi jele nem volt a bunyojaban, sot, elete egyik legjobb teljesitmenyet nyujotta, szoval en ezt egyfajta alaptalan belemagyarazasnak velem. Egy bokszolo 36 eves eletkora nem jelenti automatikusan a kopast, foleg ha a teljesitmenyeben semmi erre utalo jelet nem lehet kiemelni. Jones viszont annal inkabb meg volt kopva, nem csak ezen a meccsen,de az ezt megelozo 5 evben is eszre lehetett venni. Jones annyival jobb bunyos volt 6 evvel korabban hogy ha akkor talalkoznak akkor az egy teljesen mas meccs volt. Calzaghe-ra nem mondanam hogy 6 evvel korabban rosszabb bunyos volt, eleve az ellenfelei is mas szintet kepviseltek, masreszt nem is ugyanabban a sulycsoportban bunyozott...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-21 15:55:46

@superman: "Amiatt erős hiányérzetem is van a lista kapcsán, hogy Benn-t lepontozták, Eubank meg szóba sem került."

Igen, mondjuk azt a meccs Benn-é volt.

» leibigabi   válasz erre
    2021-10-20 19:57:38

@leibigabi: Amiatt erős hiányérzetem is van a lista kapcsán, hogy Benn-t lepontozták, Eubank meg szóba sem került.

» superman   válasz erre
    2021-10-20 19:50:46

Sztem Jones Toney és Ward is verte volna top formában Canelot. Ezt már többen írták lentebb ezzel én is egyetértek. Én viszont Calzaghet is esélyesebbnek érzem, több okból is.
Azon túl hogy magasabb hosszabb kezekkel, fordítot alapállással, Joe lábon is nagyon jó volt. Ez a kombó stílusban pont nem feküdt volna szerintem Canelonak. Calzaghe remekül tudott kintől bokszolni, ke-be mozogni. Ráadásul főleg a fiatalabb kivitel gyorsabb is volt. ja igen Calzaghenél legtöbbeknél a pályafutása végi meccsei maradtak meg, amikor tényleg a jobb nevekkel bokszolt, de már némileg ő is kopott valamennyit 35-36 éves kora körül.

A legjobb formájában lévő Calzaghe sztem verte volna Canelot.

    2021-10-20 18:57:05

Csak nekem nem csúnyák Ward meccsei? :)

» PeteTheGreek   válasz erre
    2021-10-20 17:43:05

@prof: "Steve Collins nagy figura volt, első blikkre senki nem adott volna neki esélyt a rettegett Benn és az extravagáns Eubank ellenében, aztán tessék... :)"

Ja, kemény csávó volt. Hagler mellett kezdte tanulni a szakmát. McCallumnak annyira még nem, de aztán a középsúlyú világbajnok Reggie Johnsonnak már elég jó ellenfele volt... aztán még jobb lett :)

» leibigabi   válasz erre
    2021-10-20 13:05:44

@leibigabi: Steve Collins nagy figura volt, első blikkre senki nem adott volna neki esélyt a rettegett Benn és az extravagáns Eubank ellenében, aztán tessék... :)

    2021-10-20 12:34:23

@leibigabi: Jah, meg Toneynál a Barkley elleni győzelem azért az még elég nívós volt.

» leibigabi   válasz erre
    2021-10-20 11:51:38

@faceload: Hát igen, mondjuk ha pusztán a neveket nézzük, akkor Roy Jones sora, elég gyenge. Mondjuk Toney legyőzése nagyot dob rajta, de ott meg Toney állítólag nagyon szar formába ment a meccsre. (A többiek az ex könnyúsúlyú világbajnok Pazienzán kívül nem nagy nevek. Ő itt már (Lucassszal és Thorntonnal együtt) középszerű ellenfelek, akik kb kapuőrök, illő őket legyőzni ezen a szinten) James Toney megverte a veretlen Tim Littles-t, aki egy elég komoly és jó bokszolónak számított az amatőr napjaiból, a Charles Williams elleni győzelme elég nívós, de szépséghibája, hogy a telivér félnehézsúlyú Williams lekínlódta magát nagyközépbe. Ottke, Kessler, Eubank és Benn is vagy dupla annyi címvédést abszolvált, mint ők, és azért Kesslernél ott volt egy Beyer, Andrade vagy a Froch elleni győzelem, Eubanknél mondjuk egy Malinga, Watson, Holmes, Rocchigiani, Wharton és egy döntetlen Bennel, míg utóbbinál Wharton, Malinga, Nardiello és Gerald McClellan... és persze valamennyiüknél még a gyengébb skalpok. Steve Collins meg aztán lenyomta kétszer-kétszer Eubank-et és Benn-t....

» leibigabi   válasz erre
    2021-10-20 11:44:00

Nem értem mit keres RJJ/Toney a listán. Kettőnek együtt éppen hogy csak van bő tucat meccse és nem vertek meg klasszisokat ebben a súlyban. Nálam egy Eubank vagy Benn jobban megérdemelné a rangsorolást nagyközépben mint az amerikaiak. Ettől persze baromi jó bunyós mind2, csak ebben a súlyban nem tettek le eleget az asztalra sztem.

Calzaghe vs Ward az nagy meccs lett volna. Szívem Calzaghet mond, de az eszem inkább Wardot. Csúnya meccs lett volna az biztos mint a legtöbb Ward meccs. Ha Ward nem könyökölhet és fejelhet akkor 60-40 Calzaghenak :D

Canelo ellen Ward, Calzaghe és RJJ lenne favorit sztem. Toney ellen már tudna nyerni sztem, de a legszívesebben Ottke ellen nézném meg a vöröskét. Őt szívesen láttam volna a padlón :D

» faceload   válasz erre
    2021-10-20 10:23:25

@deontay: Valajogy így. Jöjjenek a kommentek. :-) Számoljuk persze ide is a tömeggel és regenerálódási idővel történő Canelos machinációkat is. Mert azert senki sem gondolhatja komolyan hogy a Ward I-en vagy a Hopkins ellen menő Kovalev ellen lett volna Caneonak vagy 10% esélye...

» jebuzita   válasz erre
    2021-10-20 05:06:55

@Beast_Pete: úgy fest, ezt nagyon benéztem, a lista sokkal hosszabb, bár még így is elég komoly eredmény ezt elérni. Olyan meg pláne kevés van, akinek egy döntetlen vagy NC sincsen a rekordjában.

https://www.goliath.com/sports...

» Beast_Pete   válasz erre
    2021-10-20 04:51:36

@leibigabi: az a nem semmi, hogy ebben a top-10 -es boxrec listában 3-an is vannak, akik veretlen bajnokként vonultak vissza. Gyakorlatilag rajtuk kívül csak Floyd és Rocky tudták ezt még megcsinálni, ha jól emlékszem. Ergo az 5 ilyen bajnokból 3-an nagyközépsúlyűak voltak. Ez elég beszédes.

» Beast_Pete   válasz erre
    2021-10-20 04:49:33

Nálam is Calzaghe az első, hiába vannak nagyon komoly nevek a rangsorban. Minden mérkőzése előtt favoritnak éreztem és talán az is volt az odds-ok szerint.

    2021-10-20 01:23:15

Én még akkor is Wardra fogadnék bárki ellen, nagyközépben, ha nem könyökölhet/fejelhet :))

» PeteTheGreek   válasz erre
    2021-10-19 23:32:07

@deontay: A May meg Lara meccs nem jó indok, mert akkor még messze volt attól a formájától(pl. Lábmunka), mint amit GGG ellen mutatott

» kovban   válasz erre
    2021-10-19 21:31:16

@Sarkozi Robert: Ez a cipőfűzős dolog,szimpla boomer baromság.

» Norbisan   válasz erre
    2021-10-19 21:29:50

@LLopez: Sarkítasz és erősen túlzól.
A top Roy Jones bunyóját imádtam de,hogy Calzaghe meg se érinthette volna!?
Na ne hülyéskedj már! a wales-i is remek ütemérzékű és meglehetősen gyors bokszoló volt.
Munkatempóban még felűl is múlta az amerikait,igaz mindenki mást is a súlycsoportjában.
Persze ha az a kérdés,melyikük volt a virtuózabb,izgalmasabb bokszoló!? Akkor egyértelműen rávágom : Roy Jones Jr. !

» Norbisan   válasz erre
    2021-10-19 21:25:03

@Sarkozi Robert: Akkor ebben teljesen egyetértünk! +1 ;)

» deontay   válasz erre
    2021-10-19 20:40:29

Jones szerintem egy nagyon sima meccsen verné a vöröst, Ward és Toney szintén, de mar nem akkora fölénnyel. Frochot es az összes tobbi felsorolt bunyost szerintem verné Alvarez. Calzaghe ellen is jo eselyei lennenek Alvareznek, mert a gyorsasagi fölény mellette lenne, plusz Calzaghe védelme tulsagosan kinyilik mikor az ellenfelei utotavjaba kerul, Alvarez pedig ezt büntetné mert közelről es kontraban eletveszelyes.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-19 20:33:06

Igazabol mint Canelo mint Ward, Roy Jones, Joe Calzaghe annyira elkepesztoen jo bunyosok (voltak) hogy lehetetlen eldonteni, ki kit vert volna csucs formajaban. Es ez a lenyeg. Siman benne van, hogy Canelo mondjuk elkapta volna a csucs Royt egy jol inditott testutessel, de az is lehet hogy Roy ugy jatszott volna vele mint May csak sokkal nagyobb tuzerovel es kiutotte volna, vagy Ward verte volna Calzaghet, vagy Canelo Wardot. Szerintem ez egy nagyon jo lista, en imadom az ilyen cikkeket.

» LLopez   válasz erre
    2021-10-19 20:25:38

@leibigabi: "A végén úgy is egyértelműen le fog térdelni a világ Ward zsenialitása előtt, ez elkerülhetetlen!" :D

» ogreface   válasz erre
    2021-10-19 20:19:32

Felreertes ne essek, Canelo egy veszettul jo bunyos. Nagyon hatekony, iszonyat kondival es elvegzi ami kell a gyozelemhez. A legmagasabb szintet kepviseli, ahova szorgalommal es edzessel el lehet jutni. De a listarol Jones es Toney siman zsenik, szerintem top formaban a sajat sulyuk korul csak egy masik zseni tudna lenyomni oket . Ward is kozel all a zseniseghez, Froch es Calzaghe mar verhetobbek. Szerintem. Nem topformaban viszont a zsenifaktor kiegyenlitheto, tuldolgozhato mar. De topformarol volt szo, szerintem Toney es Jones siman nyernenek topfprmaban Alvarez ellen.

» bandi78   válasz erre
    2021-10-19 20:17:21

Canelo veszettul jo bunyos, de nem legyozhetetlen. Kiutessel nem hiszem, hogy barki ellen is gyozne a listarol (eleve top formaban levo komoly ellenfelet nem igazan szokott kiutni, masreszt a listan levok top formajukban nem igazan voltak konnyem kiuthetok).
Froch ellen komoly bunyo lenne, azert joval magasabb es eleg elnyuhetetlen Froch. Barmennyire is nagy kedvencem a Kobra, itt Canelo pontozassal.
Toney. Szerintem nagyon elverne James baratunk Alvarezt.
Ward: egy ritka ronda meccsen valamelyik tobbsegi pontozassal.
RJJ top formaban. Elfogult vagyok, bokszsuli, Canelora bohocsipka kerulne, akar ki is utne Jones.
Calzaghe. Itt szerintem lenne leutes, se Joe hamar regeneralodik. Sosem volt nagy kedvemcem Calzaghe, de rengeteget utott es eleg hatekony volt. Calzaghe pontozassal.

» bandi78   válasz erre
    2021-10-19 20:10:10

@gulogulo: Roy Jones nem csak magasabb és hosszabb karú, mint Canelo, de gyorsabb és fürgébb lábú is volt fénykorában, mint a vörös, így elég nehezen tudom elképzelni, hogy 50% körüli esélye lett volna Jr. ellen, láttuk May és Lara ellen, hogy milyen az, ha valaki nemcsak hosszabb karú, de gyorsabb is, mint Canelo, Roy pedig még őket is felülmúlta ezekben, ráadásul az ütőereje kb. 5ször akkora volt, mint Mayweatheré vagy Laráé. Toney egy Mayweatherhez hasonló klasszis, hasonló stílussal, csak nagyobb és erősebb kiadásban, akit még nehézsúlyban sem tudtak kiütni még öregen és dagadtan sem. Ellene sem gondolnám, hogy 50% körüli esélye lenne. Ward pedig szintén egy hihetetlen komplex és jó bunyós volt, aki a csúcs Kovaljovval is egy szinten volt, márpedig Canelo még az árnyék Kovaljovval is elég nehezen bírt csak el, így Ward ellen sem őt tartanám a favoritnak.

» deontay   válasz erre
    2021-10-19 20:05:29

@Sarkozi Robert: Nálam GJ-t tisztán verte 7-5-re.

    2021-10-19 18:34:42

@joeyy: Szerintem Ward mumusa Canelo lett volna, viszont Calzaghe ellen 50-60%-ot adtam volna neki, attól függően mennyire csibész stílusban nyomta volna - a szinte kizárólag az otthonában fellépő - S.O.G. Érdekes, hogy alig tűnik fel az embereknek, hogy szinte kizárólag az USA-ban bokszolt, annak ellenére, hogy elég sok jó harcos volt a súlycsoportjában akkoriban Európában is. Na jó egyszer átruccant a Bahamákra. Nemtom hogy bírta ki elviselni a honvágyat akkora távolságra Floridától...

» gulogulo   válasz erre
    2021-10-19 17:36:42

@La Cucaracha: "Mondjuk ahhoz, hogy az oroszt elindítsa a lejtőn, a ringbeli képességein kívül kellett egy kis pontozói, meg ringbírói hátszél."

lehet,de nálam nagyobb teljesítmény volt,hogy a padlóról visszajött,egy olyan kovalev ellen aki akkor még eltakarított mindenkit az útjából,és eléggé félelmet keltő formában volt

míg canelo meg a kiütésig konkrétan szenvedett vele még úgyis(jó tudom a pontozó lapokon akkor is a mexikói vezethetett),hogy szokás szerint minden a szájuk íze szerint alakult(rövid felkészülés kovalevnek),és az orosz már amúgy is messze volt a legjobb formájától

    2021-10-19 17:26:55

@joeyy: Mondjuk Hop általában akkor nyúlt piszkos eszközökhöz, ha arra feltétlen szüksége volt, míg Ward bunyójának ez szinte állandó részét képezte. Ezt egyébként nála sosem értettem, mert annyival felette állt általában tudásban, képességben a legtöbb bunyósnak, hogy erre sztem nem volt szüksége, pl Kessler meccs.

» kovban   válasz erre
    2021-10-19 17:22:50

+1 Ward, megoldotta volna Calzaghe-t is valahogy.. RJ meg nekem is nagy kedvencem de soha nem tudjuk meg sajnos a top formája mire lett volna még elég.

» PedroMagi   válasz erre
    2021-10-19 17:11:22

@deontay: Szerintem a jelenlegi Alvarez szinte bármelyik nagyközépsúlyú ellen minimum 50% eséllyel indulna. A fizikai (magasság, reach) hátrányát elég jól tudja kompenzálni a nem kis sebességével és a kiemelkedő ütemérzékével. Ezt bemutatta már pl. Kovaljov és Callum Smith ellen is. Még Ward és Calzaghe ellen sem látnám esélytelennek, mert rendkívüli módon tud az ellenfeleihez alkalmazkodni. Nem mindig bízom a Compubox-ban, de már évekkel ezelőtt feltünt a statisztikáikban, hogy két bokszoló kiemelkedik a mezőnyből a magas találati arányokban illetve az alacsony kapott ütésszámban. Ez a két ember: Mayweather és Alvarez volt.

» gulogulo   válasz erre
    2021-10-19 17:03:08

@joeyy: Mondjuk ahhoz, hogy az oroszt elindítsa a lejtőn, a ringbeli képességein kívül kellett egy kis pontozói, meg ringbírói hátszél.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-10-19 16:58:20

@leibigabi: Lucian Bute???? Hát ő meg hogy a francba kerül ezekkel az emberekkel egy listára? :)))

» Thotesz   válasz erre
    2021-10-19 16:56:09

@joeyy: En sem kedvelem Ward-ot, de egyetertek, nem tudom elkepzelni hogy valaki peppe verne, ahhoz egyszeruen tul jo kepessegu, es jol alkalmazkodo bunyos. Calzaghe-val lettek volna problemai, nalam ez egy eleg ket eselyes meccs lenne, talan egy picit megis Ward fele billenne a merleg nyelve. Roy Jones egyertelmuen legyozhetne, de ehhez nagyon koncentraltan kene bunyoznia vegig.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-19 16:14:37

@GaiusM: "Szívesen megnéztem volna, ahogy Calzaghe lebontja Wardot és pépessé veri. Elnézést mindenkitől, de Wardot én nagyon nem bírom."

pedig nagy tanár volt a ringben,néha nem is értem,hogy amit egyes emberek(ne vedd magadra,általánosságban írom) hopkinsnál dörzsöltségnek meg zsenialitásnak látnak,legendának titulálják,addig ugyanezért wardot többnyire ellenszenves figurának tartják.

azért,ahogy visszajött a kovalev meccsbe az elsőn,meg ahogy összességébe elindította a lejtőn az oroszt,wardot péppé nem hiszem,hogy bárki verte volna

    2021-10-19 16:04:11

Egy kis vitaindító :) mit gondoltok, ha Canelo a jelenlegi formájában meccselne a listán szereplőkkel csúcsformájukban, ki ellen milyen eredményt tudna elérni? Kezdem: Frochot egy kemény meccsen, de egyértelműen megverné, Toney és Ward ellen 3-4 menetet elvinne, de pontozással kikapna, Roy Jones ellen nagyon kikapna, akár a végén TKOval is, Calzaghe ellen pedig egy ide is-oda is adható meccset vívna, ahol az elején padlóztatná is a walesit, a meccs első pár menetét simán vinné, de a mérkőzés második felére Calzaghe fölényesen dominálna, rettenetes nyomás alá helyezve Alvarezt. Ugyan hatalmas vitákat generálna a győztes személye, de a pontozók Alvarezt látnák jobbnak. :)

» deontay   válasz erre
    2021-10-19 15:55:50

@superbeast: Találtam lassítást megfelelő szögből és tényleg. Bár nem volt szándékos szabálytalanság, Calzaghe belehajolt az ütésbe és ha szabályosan talált volna Jones, az sem lett volna kevésbé hatásos, sőt.

» superman   válasz erre
    2021-10-19 15:52:11

@superman: Ilyen tenyeres-alkaros ütéstől ment le. Amikor ment a meccs, emlékszem még a a közvetítésben is lelassították, és a kommentátor is mondta (sőt, a meccs wikipédiáján is írják, hogy a lassítások után nyilvánvaló volt, hogy szabálytalan ütés volt).

» superbeast   válasz erre
    2021-10-19 15:16:06

Nalam Ward #1, bar Calzaghe is nagy kedvencem volt, de Ward sokretubb bunyos, egymas ellen Ward nyert volna. Roynal nehez eldonteni hogy hova akarod tenni, kozep, nagykozep vagy felnehezbe, ha ez pusztan a nagykozep lista, akkor Jonesnak messze voltak olyan minosegi ellenfele mint Wardnak itt es a felnehez Royt meg nem tudok itt figyelembe venni, szoval o nalam szoba se johet mint top5 itt. Szoval nalam 1. Ward 2. Calzaghe 3. barki mas

» fixpont   válasz erre
    2021-10-19 15:07:40

@robhalford: Nekem a Mundine elleni meccse, illetve a Tate visszavago tetszettek, viszont Tate ellen le kellett volna leptetniuk TKO-val, erre lepontoztak fejelesre hivatkozva, es kihoztak Ottke-t annak ellenere hogy Tate volt a jobb. Brewer ellen ugyancsak elcsaltak a meccset, illetve meg Glen Johnson es a Robin Read elleni meccsekre mondjak hogy azokat sem nyerte meg (de ezt a kettot nem lattam).
Igazsag szerint a nemet hatszel nelkul egy nagyon kellemetlen ellenfel szintjen maradt volna meg az emberek emlekezeteben, kb olyasmi mint Bennie Briscoe, de ez a 6 eves vilagbajnoksaga, meg a veretlen merlege egy ordenare nagy parasztvakitas...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-19 14:59:36

@Sarkozi Robert: Lehet,számomra egy isten csapása dögunalom bokszoló volt.

» robhalford   válasz erre
    2021-10-19 14:42:27

@leibigabi: Na, ezzel a listával már nem nagyon vitatkoznék. Az első hely Calzaghe vagy Ward, előbbi sokkal szimpatikusabb, egymás ellen sajnos nem mentek, én kb. 50%-ra tettem volna az esélyeket, de nem lett volna szép meccs.

» gulogulo   válasz erre
    2021-10-19 14:39:47

@Sarkozi Robert: Teljesen igaz, bár szerencsétlen Mundine-nak erről lehet más a véleménye. :-)

» gulogulo   válasz erre
    2021-10-19 14:30:43

Mindig nyomják Krahácsot! Meg Ottkét. Bezzeg a Lúváriak!

» Untouchable   válasz erre
    2021-10-19 14:30:29

@robhalford: Szerintem Ottke azert nincs az ötben, mert tul sok velemenyes meccse volt, es az utoereje is rendkívül szerény volt.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-19 14:23:25

@superbeast: Erre nem emlékeztem és visszanézve sem látom szabálytalanak.

» superman   válasz erre
    2021-10-19 14:06:00

(A boxrec ebben a súlyban nem rangsorolja sem Jones-t, sem Toney-t, de a pontszámaik alapján egy megfelelő matematikai képlettel beillesztettem őket :) )

Semmi érzelem, csakis a tudomány, a számok nem hazudnak, úgyhogy minden idők legnagyobbjai nagyközépsúlyban, boxrec lista:

1. Andre Ward
2. Joe Calzaghe
3. Saul Alvarez
(4.) Roy Jones
5. Carl Froch
6. Mikkel Kessler
(7.) James Toney
8. Lucian Bute
9. Sven Ottke
10. Arthur Abraham

» leibigabi   válasz erre
    2021-10-19 14:02:18

@superman: "Jones ellen is ő került padlóra"

Mondjuk szabálytalan ütéstől volt, de ki számolja?

» superbeast   válasz erre
    2021-10-19 13:54:12

@yoda: "Travernek se adtál volna sok esélyt egy ko győzelemre aztán láttuk mi történt. "
Tarver ko győzelme bizonyította be, hogy Jones formája az első meccsükön nem a véletlen műve volt, nem múló gyengélkedés (amiben Jones rajongói reménykedtek), hanem tényleg megkopott. Aztán Johnson ezt a tényt megerősítette azok számára, akik még a történtek ellenére is úgy gondolták, hogy nem Jones került lejtőre, hanem Tarver a király, mert megtalálta a kulcsot a legyőzéséhez. De ahogy írod, Calzaghe nem volt nagy ütő és a megkopott Jones ellen is ő került padlóra, tehát max szoros pontozással verhette volna (ami a csúcs Jones ellen senkinek sem sikerült több súlycsoportból sem).

» superman   válasz erre
    2021-10-19 13:09:15

@robhalford: Ottke pedig azért nincs az ötben mert egy amerikai soha nem tenne egy németet oda.

:D:D:D

» kovban   válasz erre
    2021-10-19 12:54:56

Ottke pedig azért nincs az ötben mert egy amerikai soha nem tenne egy németet oda.

» robhalford   válasz erre
    2021-10-19 12:23:23

@Levis: Egyetértek,ez így ismét egy vicclista.

» robhalford   válasz erre
    2021-10-19 12:19:05

RJJ can't be touched. Persze, vannak szempontok meg minden, de nálam ezen listán van Jones és utána jöhetnek a többiek. Minden bizonnyal elfogult vagyok, de ha nincs Morales, Jones meg Tyson sosem lettem volna bokszrajongó. Szóval nálam a #1 ezen a listán mr. "can't be touched". Már csak azért is, mert sokat tett azért, hogy megszeressem a bokszot. :)

» bandi78   válasz erre
    2021-10-19 11:57:29

@Hurri: Nekem is valami ilyesmi rémlik. Iszonyat elhízott, de nem akart kihátrálni a büszkesége és a meccspénz miatt. Így kiállt az addigi legjobb ellenfelével, miközben ő az addigi legrosszabb formájában volt. Ez meg is látszott a teljesítményén, volt egy két szép kontrája, de enerváltan asszisztált RJJ győzelméhez. Utána feljebb is lépett, majd még feljebb és ott is megállta a helyét, igaz egy hakni erejéig Jones is felnézett nehézbe, de gyorsan vissza is fogyott. Ha jól tudom a meccs előtt a bukik és szakértők Toney egyértelmű sikerét várták.

    2021-10-19 11:53:50

@superman: Travernek se adtál volna sok esélyt egy ko győzelemre aztán láttuk mi történt. RJJ gyenge álla hamarabb is kiütközhetett volna, elég egy jó ütés. Bár tény, Calzaghe nem az ütőerejéről volt híres.

    2021-10-19 11:48:47

@yoda: Talán nem is az volt a gond Toney-val, hogy már túl volt a csúcson RJJ ellen, hanem inkább az, hogy (ha jól emlékszek) arra a mérkőzésre már csak nagyon kínkeservesen tudott befogyasztani, és ez nagyon meglátszott az erején-teljesítményén.

    2021-10-19 11:29:21

Nigel Benn azert izgalmasabb volt mint a fentiek. Nem vagyok benne biztos, hogy a fentiek megvertek e volna a Benn, Eubank, Collins, Watson, McClellan ötöst

    2021-10-19 11:22:14

@yoda: Calzaghe bunyózott (és padlózott) a kiégett RJJ ellen, szóval ha arra gondolsz, hogy a csúcs Jones-ot viszont lehet, hogy kiütötte volna....nos, erre olyan túl sok esélyt nem látok :)

» superman   válasz erre
    2021-10-19 11:21:56

@GaiusM: "Szívesen megnéztem volna, ahogy Calzaghe lebontja Wardot és pépessé veri. Elnézést mindenkitől, de Wardot én nagyon nem bírom."
Valószínűleg nem vagy ezzel egyedül, viszont Calzaghe-t két Ward-hoz hasonlóan bunyózó ellenféllel szemben láttam, de Hopkins és Bika sem annyira ízlettek neki, szóval szerintem nagyon ne sajnáld, hogy ilyen meccset nem láthatsz. Nem állítom, hogy Ward nyerne (bár a stílusok alapján inkább rá tippelnék), de aligha verné péppé Calzaghe és minden bizonnyal nagyon csúnya mérkőzés lenne.

» superman   válasz erre
    2021-10-19 11:19:48

Az egyetlen aki az akkori mezőnyből a még prime Jones ellenfele lett volna az Toney. Kár, hogy akkor ott már ő nem volt a csúcson, aztán később még nehézben is megszorongatott pár embert. Bár lehet, hogy Calzaghe is sikerrel kipontozta, vagy kiütötte volna RJJ-t.

    2021-10-19 11:11:54

@GaiusM: Szerintem 1 bunyos sem tudta volna pepesse verni Wardot, tul jo ahhoz. Kipontozni persze ki lehet :)

» PeteTheGreek   válasz erre
    2021-10-19 11:03:38

@LLopez: Ezzel a listaval tobbe kevesbe egyet is ertek. Mondjuk azert nem szabad elfelejteni hogy a nagykozepsuly egy viszonylag uj sulycsoport 1984-ben alakult. Namost, nyilvanvalo modon ide nem fertek be az old timer bunyosok, ha ez egy regi sulycsoport lenne akkor kb Calzaghe is valahol a lista vegen kullogna, a 40-50-es evek bunyosai pedig legelol foglalnanak helyet, hiszen ez mar bizonyitott teny hogy a modernebb bunyosok a cipofuzojet nem kothetnek meg egy akkori kapuoroknek sem :).

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2021-10-19 10:57:44

Benn, Eubank, Collins nincs a szűk listában

    2021-10-19 10:56:26

"Lecsábította nagyközépsúlyba a tehetséges akkori WBC félnehézsúlyú bajnokot, akit aztán többször padlóztatva végül megállított a 10. menetben" - titokzatos a megfogalmazás. De most gonosz leszek és csak azért is felfedem a kilétét: Chad Dawson (ha jól írom).

    2021-10-19 09:49:39

Szívesen megnéztem volna, ahogy Calzaghe lebontja Wardot és pépessé veri. Elnézést mindenkitől, de Wardot én nagyon nem bírom.
Azonban emlékszem arra, hogy Calzaghe-t először egy Tyson gálán mutatta a hazai TV, akkor volt valami hisztije is, hogy de ő a világbajnok, miért Tysoné a főmeccs. :)

» GaiusM   válasz erre
    2021-10-19 09:49:33

“A prime Roy Jonest meg se erinthette volna Calzaghe” “Mit keres Froch a listán???” “Toney megint hatul van” “Ward megnyerte a super six-et ergo jobb mint Calzaghe”
Szivesen, csak leirom elore hogy nektek ne kelljen :D

» LLopez   válasz erre
    2021-10-19 09:31:24
Ugrás az oldal tetejére