×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Hasim Rahman, avagy meddig élhet még meg valaki egyetlen ütésből?

2008-11-12 00:00:00 /

Nemrégiben került bejelentésre, hogy Hasim Rahman léphet a sérült Alexander Povetkin helyére, Vlagyimir Klicsko következő címvédésén, decemberben. A szurkolók és az ökölvívás iránt érdeklődők némi csalódással vették tudomásul a választást, hiszen Rahman legutóbbi meccsének végkimenetele, egy vitatható no contest eredmény James Toney ellen, nem predesztinálta Õt egyik szervezetnél sem kihívói pozícióba. A Toney elleni meccset megelőzően Rahman négy győzelmet gyűjtött be, másod és harmad kategóriás vetélytársak ellenében, miután Oleg Maskaevtől kiütéses vereséget szenvedett, a WBC világbajnoki címéért folytatott találkozó során. Nem túl meggyőző eredménylista egy olyan sportolótól, aki jövő hónapban negyedszer áll majd a világbajnoki cím kapujában. Rahman pályafutása során azonban nem először fordul elő ilyen, enyhén szólva megkérdőjelezhető lehetőség a címszerzésre. Mit keres ez az ember ismét címközelben? Az alábbi cikk, Mark Gregory írása alapján, ezt a kérdéskört boncolgatja.

Hogy a választ megkapjuk, vissza kell kalauzolni magunkat egy 2001-es, dél-afrikai éjszakára, amikor Hasim Rahman abszolút esélytelenként lépett ringbe az akkori vitathatatlan nehézsúlyú bajnok, Lennox Lewis ellen. Lewis, és a közvélemény is, abszolút rutinfeladatnak tekintette ezt a címvédést, ami a bajnok felkészülésére is nagyban kihatott, Lennox rossz edzettségi állapotban, igen későn, az akklimatizálódásra fittyet hányva, érkezett Dél-Afrikába. Az első három menet után már meglehetősen fáradtnak látszott, az ötödik körben pedig, a köteleknél ácsorogva egy lekezelő mosolyt küldött Rahmannak, aki ezt egy pontos, romboló erejű jobbegyenessel hálálta meg, ami egyenesen a bajnok állán robbant. Lewis képtelen volt felkelni a leütésből, így hirtelen az áldozatnak feltálalt amerikai lett a nehézsúly vitathatatlan világbajnoka.

A minden idők legjobbjai között számon tartott Lewis azonban még ugyanabban az évben visszavágott Rahmannak a vereségért, egyoldalú három menet után a negyedikben simán kiütötte az „egy ütéses csodát”, akiről eztán mindenki azt hitte, hogy tiszavirág életű bajnokságát követően el fog tűnni a süllyesztőben. Mások azonban nem így gondolták, és Rahman következő megmérettetése már egy eliminátori meccs volt, a WBA égisze alatt, Evander Holyfield ellenében. Az idősödő Holyfield alapos verést osztott ki ellenfelének, amelyet legjobban a Rahman fején megjelenő, teniszlabda méretű, dunakavics alakú púp szimbolizált. Az összecsapást végülis, az említett objektumnak köszönhetően, idő előtt megállították és Holyfield technikai döntéssel, két pontozónál magasan vezetve, megnyerte a találkozót. Az eredmény az IBF döntéshozóit azonban nem tántorította el, és Rahman következő összecsapásán már ennél a szervezetnél vívhatott eliminátori mérkőzést. Az eredmény, az abszolút formán kívül bunyozó David Tua ellen, döntetlen lett. 

                       

Meglepő, vagy már nem is meglepő, de Rahman ezt az ütközetet követően a ringben legközelebb John Ruizzal találkozott, mégpedig a WBA megüresedett világbajnoki címéért, amelyet Ruiz egy nagyon megalázó vereséggel veszített el, a középsúlyból induló Roy Jones ellenében. Nem lehet Rahmant vádolni, hiszen ki ne használta volna ki az ölébe pottyanó lehetőségeket, de, hogy a WBA három vereséggel a háta mögött hogyan hagyhatta jóvá ezt a találkozót, nagy talány. A szorítót Hasim, egy élvezhetetlen összecsapást követően, ismét vesztesként hagyta el, és itt már mindenki joggal gondolhatta, hogy nagyon nehéz lesz visszakapaszkodnia abba a magasságba, amit Lewis kiütésével ért el.

Láss csodát, főhősünk nem egészen két év múlva már Monte Barrettel küzdhetett a WBC interim világbajnoki címéért. Ezt megelőzően ugyan megnyert egy WBC, IBF, WBA eliminátori meccset, de a lehetőség, jegyzett ellenfelek legyőzése híján, ismét érthetetlen.

Ezt a karriert, amely folyamatosan az említett 2001 – es dél-afrikai éjszakából táplálkozik, józanul szemlélve megállapítható, hogy Rahmant nem kellene többet címmeccs közelébe sem engedni. A híres/hírhedt találkozót követően „A Szikla”, a Barrett ellenit kivéve, az összes, jegyzett ellenféllel szemben vívott meccsét elveszítette, vagy döntetlenre hozta csupán. 

Vlagyimir Klicsko választása nagyon különös és érthetetlen. Egy olyan ellenfelet szemelt ki magának, aki nem több mára egy üres névnél, amit már lassan egy évtizede harcolt ki magának, egyetlen pontos jobbegyenessel. Még a visszavágón elszenvedett vereség is  elhanyagolható tényezőnek látszik annak fényében, ahogy karriere azután alakult. Nagyon minimális azoknak a sportolóknak a száma, akik ennyi ki nem érdemelt lehetőséget kapnak pályafutásuk során, a legrangosabb címek megszerzésére. Vajon miért nem lépett az ukrán tábor egy feltörekvő tehetség irányába, akik még soha nem kaphattak esélyt? Vagy mi van James Toney-val, aki, ha őszinték akarunk lenni, TKO győzelmet aratott Rahman felett, pár hónapja?

A legelszomorítóbb az egészben, hogy Rahman valószínűleg bekövetkező csúnya veresége ellenére sem kizárható, hogy a decemberi összecsapást követően is kap még majd lehetőséget valamelyik világszervezetnél. Rahman csillaga egyszer, egy pillanat erejéig ragyogott csak fel, amikor az a jobbkezes célba ért, azóta pedig csak az keresi a nehézsúly egén, aki éppen a nevéből fakadó, magasabb bevételekre pályázik, vagy csak egyszerűen le akarja tenni a névjegyét a csúlycsoportban. Az Õ karriere egy rossz kezdetről és számos borzalmas befejezésről szól. Csak reménykedhetünk benne, hogy bár elég későn, de szemtanúi lehetünk, ahogy Rahman pályafutása befejeződik, mikor decemberben összecsap Klicskoval.


2008. november 3. - Greg


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

nemá, a cikkben a megoldás is bene van.

"azóta pedig csak az keresi a nehézsúly egén, aki éppen a nevéből fakadó, magasabb bevételekre pályázik, vagy csak egyszerűen le akarja tenni a névjegyét a csúlycsoportban" ettől függetlenül "hideg állra" az üvegállút is elkaphatja :)

» eurolevi   válasz erre
    2008-11-14 21:41:36

Bennem él a gyanu, hogy itt megint a pénzről van szó. Sokan emlékeznek arra az egy ütésre és ezért még mindig el lehet adni a fickót. Elképzelhetőnek tartom, hogy Rahman kevés pénzzel is beéri így több marad a menedzsmentnek, szervezőknek, ellenfeleknek és még a világszervezet is kaphat belőle :-)

» Lancelot   válasz erre
    2008-11-14 17:50:20

A francba!rahman...

» ogreface   válasz erre
    2008-11-14 17:42:17

elrontottad,az nem volt még leírva,hogy rahman

» superman   válasz erre
    2008-11-14 16:12:29

Rahman...leírtam!Na jó leírom még egyszer:Rahman! :-) /Hú de rossz volt!/

» ogreface   válasz erre
    2008-11-14 10:20:44

barkit padlora kuldhet ha jo utemben kapja el..//meg nincs leirva rahman,,

» sydney   válasz erre
    2008-11-14 09:51:53

"greg, greg, greg...múltkor nekem félrészegen azt mondtad, hogy Rahman lecsavarta volna Fraziert is...meg, hogy all-time legjobb szinte...erre ilyen cikket írsz róla? :D bitang...:D"

Justin, én nem végzek félmunkát;-)! A másik, hogy akkor Te aztán tökrészeg lehettél, ha ilyet hallottál tőlem :D:D!

    2008-11-14 07:24:52

jah a cikk pedig teccett! Köszi.

    2008-11-14 02:52:32

Én sokszor megbántam hogy leültem kínozni magam ha nekiálltam megnézni egy-egy mérkőzését. a Ruiz elleni ótvar sz@rt soha nem fogom feledni... semmire nem tartom én sem de ezt már sokszor leírtam...
mégis most örülök hogy ő mérkőzhet Vova ellen. Pár éve azért szurkoltam hogy majd Vitya rendesen kiossza aztán eltűnik végre... Nem úgy alakult és akkor lesokkolt hogy nem lett meccs ,de most az öccse kárpótolhat :-) amúgy én még sszívesen megnézném valamelyik Klitschko ellen Toneyt és Ruizt is. persze szigorúan csak olyan megfontolásból mint ahogy Rahmant is...

    2008-11-14 02:50:54

Jó cikk nagyon. Rahmant én sem kedvelem. Egy jó ütése volt egész életében. Utána levrték a komolyabb fickók, mint vak a poharat. A kolárovics Béla haosnlat az nagyon jó.

» Hollywood   válasz erre
    2008-11-13 22:18:36

sperman,boccs,2-t akartam írni.
Az én véleményem szerint pedig teljesen jogos a döntetlen a Toney-Rahmanra,mert a meccs első felében tisztán Rahman nem talált.
Ahogy Dőry Mikibá mondaná:"aki csak az ütéseket nézi,az csak a meccs felét látja!":)

    2008-11-13 18:41:06

"Rahman a boksz Koplárovics Bélája :D"
:)

» himpike   válasz erre
    2008-11-13 18:39:44

Én csak gratulálni tudok Rahman menedzsmentjének!Nincs óvatoskodás,"mi lesz ha megverik" parázás.Ez az igazi "ide nekem az oroszlánt is" stílus.Ha a többi ökölvívónak is is ilyen lenne,lehet hogy még sokkal izgalmasabb meccseket élvezhetnénk! /súlycsoporttól függetlenül/

» ogreface   válasz erre
    2008-11-13 18:30:27

Meg hát a neve több pénzt hoz mint a fiatal "reménységek". Beugrónak Povetkin helyett teljesen jó szerintem!

» Shaham   válasz erre
    2008-11-13 17:56:59

Rahman megkapja a címmérkőzéseket, az egy dolog. Az meg egy másik, hogy ő az egyik legpechesebb versenyző, ami a pontozók és a bírók ténykedését illeti.

Kezdeném a két Tua meccsel, ahol az elsőn le kellett volna léptetni Tuát, mert annyira frusztrálta Rahman jó taktikája, hogy nekirontott gong után, amikor Rahman kb annyira védte már magát, mint Lewis ellene... A második Tua meccs pedig egyértelmű csalás volt és még egy leütést is elvettek tőle. Az első Toney meccsen is mindenki látta, mi történt. Megnyert kb 10 menetet, erre még ő örülhetett a végén a döntetlennek.

Nem olyan rossz azért Rahman, csak sokszor problémái vannak a formaidőzítéssel.

    2008-11-13 16:43:59

Vladimirnek rossz választás, Vitalai meg "fosott" amikor sérülés miatt nem állt ki ellene, mint kötelező kihívóval évekkel ezelőtt?

Ruizzal ugyanez a helyzett a WBA-nél, soha többet nem szabadna címmecs közelébe engedni.

» Blackpanther   válasz erre
    2008-11-13 16:27:42

greg, greg, greg...múltkor nekem félrészegen azt mondtad, hogy Rahman lecsavarta volna Fraziert is...meg, hogy all-time legjobb szinte...erre ilyen cikket írsz róla? :D bitang...:D

» Justin   válasz erre
    2008-11-13 16:10:08

igen és az a baj hogy sem komoly, sem pedig komolytalan érvei nincsenek...

» undisputid   válasz erre
    2008-11-13 14:00:35

De Sztrego szerint ez egyértelműen Vova hibája, nem is tudom, hogy volt képes erre, hogy nem bunyózott a 21. század Joe Louis-ával, aki feltehetőleg még meg sem született...

Sztrego, ha nem bír valakit, akkor az adott bunyós azonnal elkönyvelheti magának, hogy Õ csak kiöregedett bajnokokat, illetve nevenincs ellenfeleket vert meg. Asszem, ebbe a két kategóriába akárkit be lehet sorolni...

    2008-11-13 13:52:49

Ez azt jelenti, hogy nincs igazán nagy név nehézsúlyban, ezért Vova nem tudott meccselni senki igazán nagy bunyóssal :)

    2008-11-13 13:40:27

"Ha megnézzük Vova listáját, és az azon szereplő nekevet, akkor semmi különös nincs ebben......"

Részletezd légyszíves az állításodat, hogy mire gondolsz, fejtsd ki 3 tőmondatnál bővebb formában!

    2008-11-13 13:29:17

Greg,igazad van,nagyon jól menedzselik Rahman-t,de a profi bokszban elég általános,hogy sokan nem pusztán az eredményeik alapján jutnak lehetőségekhez.Ez Rahman-ról is elmondható,de sztem nem annyira kirívó és vérlázító az ő esete,miként pusztán a cikk alapján hihetné valaki.
A Maskaev-meccset csak azért említettem,mert az is bizonyítja,hogy hasonló szinten van a másodvonal többi képviselőjével.

» superman   válasz erre
    2008-11-13 13:27:33

"Vlagyimir Klicsko választása nagyon különös és érthetetlen. Egy olyan ellenfelet szemelt ki magának, aki nem több mára egy üres névnél"

Ha megnézzük Vova listáját, és az azon szereplő nekevet, akkor semmi különös nincs ebben......

» Sztrego   válasz erre
    2008-11-13 13:26:36

Szerintem is túlzó Rahman ilyen mértékű degradálása. Asszem a képességeivel tisztában vagyunk, mindig a közelben van, hogy beugorjon egy-egy cím vagy eliminátori "rangadó"-ra...
Én speciel már csak azért is nem bánom, hogy feltűnt, mert mi van ha megint elsül a keze? Benne legalább ott van a kisördög... vagy persze ki lesz csapva, ami valószínűbb. De amíg nem, addig igenis reménykedik az ember.
Ezt a kritikát - az én olvasatomban - magának a súlycsoportnak kellene kapnia! Cakkumpakk!

» grabanc   válasz erre
    2008-11-13 12:53:27

Figyelj, Superman, itt nem az a lényeg, hogy kapott-e lehetőséget, mert evidens, hogy egy-kettőt megérdemelt, de az, hogy folyamatosan zsebelte be a vereségeket, és mégis futószalagon kapta a lehetőségeket, szerintem nem normális dolog.

Tuánál jobb volt a második meccsükön? Lehet, de egyrészt nem Tuát hozták ki a győztesnek, másrészt azután a meccs után közvetlen mehetett Ruizzal a megüresedett WBA címért. Úgy, hogy elbukott Lewis ellen, majd Holy ellen és döntetlenezett Tuával. Ez egy vb cím lehetőséget ért volna? Ne mondd már nekem!

Maskaev ellen simán vezetett? És akkor mi van?! Maskaev pontott tett a meccs végére, mégpedig elég egyértelműen.

    2008-11-13 12:49:57

Greg,a pozitívumok fel lettek sorolva a hozzászólásokban.Rahman az ellenük nyújtottak alapján a többi potenciális kihívóhoz hasonló eredményekkel rendelkezik,ha figyelembe vesszük,hogy Toney-nál jobb volt az első meccsükön,Tuánál a másodikon,Maskaev ellen is simán vezetett,a gyengébb ellenfeleit pedig elintézte.Más súlycsoportokban is előfordul,hogy Rahmanhoz hasonló ellenfelet választ magának egy világbajnok egy "felhozó" vagy szintentartó meccshez.Nem mondom,hogy hiteles kihívó lenne,vagy megérdemelné a lehetőséget,de ebben a mezőnyben egynek még elmegy.

» superman   válasz erre
    2008-11-13 12:39:14

greg itt irták épp páran hogy azok a vereségek,és döntetlenek közül nem mind volt vereség.Na de mind1.Mondj jobbat aki szerinted a mai mezőnyben megérdemel egy lehetőséget is.Sokmindenkit nem tudsz felsorolni az biztos.Lehet Rahman sem érdemli meg de nem nagy a választék az biztos!

» Balagee   válasz erre
    2008-11-13 12:38:18

Rahman a boksz Koplárovics Bélája :D

» jonesjr9   válasz erre
    2008-11-13 12:32:30

Nem nagyon tudok különbséget tenni a nehézsúlyú eredményeket illetően Rahman és Toney között. Rahman verte Toneyt de csúnyán buktázott Maskaev ellen. Toney kikapott Rahmantól, először szűken verte majd csúnyán kikapott Petertől. A fiatalok előbb utóbb szintén odajutnak Wladimirhez, emiatt nem aggódom, viszont a két öreg amcsi biztos jobb pénz, úgyhogy én nem hibáztatok senkit. Nem lesz egy izgalmas párosítás, de volt már rosszabb is.

    2008-11-13 12:15:18

Superman, milyen pozitívumokat? Egyszer az ősidőben legyőzte Sanderst, és azon kívül mi volt még, ami nem szerepel a cikkben? Kali Meehan? Na, aztán értékes trófea!

Kevés kihívó van, aki Rahmannál többet tett le az asztalra? És mégis, mit tett le Rahman? Kiütötte Lewis-t... és utána? Ahogy a cikk is részletezi, az összes jelentős meccsét bukta. Ez alapján érdemli meg a lehetőségeket? Ne viccelj már!

    2008-11-13 12:08:15

Szerintem Briggs, Golota, Tua is lényegesen jobb, de mindenképpen veszélyesebb bunyósok voltak Rahmannál még fénykorukban. Hogy most mit csinálnak, az már egy kicsit más tészta. Golota abszolút a legpechesebb (leghülyébb) nehézsúlyú az elmúlt tizenegykét évben, Tua pedig egész máshova ért volna, ha rendben lett volna a menedzsmentje.

A cikk pedig valóban elég rosszindulatú. Legalábbis Rahman személyét nem érheti kritika, ő valóban csak kihasználja a lehetőségeket, és jól teszi. Azokat kell kritizálni, akik oda tolják őt, ahová mindig kerül.

    2008-11-13 12:07:56

Flex,milyen 3 meccs? Sztem nyilvánvalóan egyoldalú a cikk,mivel csak a negatívumokat emeli ki Rahmanról,a pozitívumokat pedig szépen elhallgatja,ezért sem korrektnek,sem keményen realistának nem nevezném.Az alapfelvetése attól még jogos, azonban sajnos manapság kevés kihívó van a nehézsúlyban,aki többet tett volna le az asztalra Rahmannál,tehát annyira nem meglepő,hogy az ismertség okán és némi szerencsével lehetőséghez juthat.

» superman   válasz erre
    2008-11-13 11:34:03

Hát igen, én sem szeretem Rahmant, de Flex szerintem neked kéne megnézni a Rahman Toney első meccsét!

» Miskolci   válasz erre
    2008-11-13 10:51:25

Szerintem sem rosszindulatú csak keményen realista:). Teljesen egyetértek vele (főleg az utolsó mondatával), azért szőttem át magyarra. Magam sem értem már jó ideje, hogy ez az ember, Ruizzal karöltve, hogy a francba kerül állandóan címközelbe. Rahman Aliék korában még felhozóembernek is harmatos lett volna, ami persze abszolút a mostani mezőny kritikája...

    2008-11-13 10:43:58

rahman toneyt megverte az 1. meccsükön ez nem kérdés. mint ahogy az sem hogy tua ellen 2-er is jól boxolt rahman bár az elsőnek csunya vége lett. viszont valóban hogy a rákban kap ennyi lehetőséget? ne feledjük viszont ruiz is ennek a mázlista vonalnak a tagja:-) ez egyébbként arra utal hogy erős a promótere és gyenge a világszervezetek hozzááállása.

» undisputid   válasz erre
    2008-11-13 10:42:06

Talán a szabad kőművesek állnak Rahman hátterében, h mindig ott van a lehetőség kapujában ? :)

» tony26   válasz erre
    2008-11-13 10:40:03

ennyire sz@r a nehézsúly, ez van

» eurolevi   válasz erre
    2008-11-13 10:21:43

Szerintem is korrekt cikk.
A meccs azon fog múlni,hogy Wlagyimir mennyire lesz beszarva.

Miskolci,
Toney és Rahman mindhárom meccsét szerintem nézd meg mégegyszer.

    2008-11-13 10:15:12

Teljesen jó a cikk GREG!

» oakenfold   válasz erre
    2008-11-13 10:05:25

Tuát is megverte valójában, amikor döntetlen lett a meccs, és amit a cikkíró egy sorral később vereségnek számol. Meg az első meccsükön is gong utáni ütéssel nyert Tua az abszolut vezető Rahman ellen. Annyira nem szar bunyós csak egy-egy eliminátori meccs hiányzik neki jó ellenfél ellen, mielőtt VB lehetőséget kap.

» ecstasy999   válasz erre
    2008-11-13 09:43:22

"Rahman szerencsésebb kiadása a Shannon Briggs - Golota - Tua vonulatnak." Ez nagyon is találó. És ami kiemeli ôt ebbôl a brigádból, az az ominózus egy ütés valóban.
Bár Tuát egyébként nem sorolnám ide, ô szerintem egészen más kategória volt és lenne (ha...), én inkább Ruizt írnám helyette, szintén kiegészítéssel: ô is a szerencsésebbek közé tartozik, neki is érdekesen sok a lehetôsége, akár Rahmannak...

» Nikike   válasz erre
    2008-11-13 09:34:15

Szerintem is rosszindulatú. Toney ellen miért vesztette el TKO-val a meccset!? Az első dagadt elleni meccsét meg meg is nyerte csak a pontozók nem így látták. Corrie Sanders-t is kiütötte anno. És amúgy is amerikai ami már alapból eladhatóvá teszi a mai nehézsúlyban. Lehet, hogy Rahman nem minden idők legjobb bajnoka, sőt biztos... de akkoris ő az utolsó aktív ex vitathatatlan világbajnok. Amúgy meg voltak nála szarabb bajnokok is az utóbbi időben.

» Miskolci   válasz erre
    2008-11-13 09:02:55

Rahman szerencsésebb kiadása a Shannon Briggs - Golota - Tua vonulatnak.

    2008-11-13 08:57:20

Hát van benne valami,de szerintem azért kicsit ellenszenves és rosszindulatú a cikk!De tény hogy kimondja a frankot,bár azért szerintem nem ennyire sz@r boxoló Rahman!

» Balagee   válasz erre
    2008-11-13 08:46:18
Ugrás az oldal tetejére