×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Élet a Klitschkók után, avagy a jövő nehézsúlyú világbajnokjelöltjei

2010-06-29 17:57:01 /

Napjainkban a - korábban szebb időket is megélt - nehézsúly Wladimir Klitschkóval kezdődik, és Vitali Klitschkóval fejeződik be. Szimpátia alapján ugyan erősen megoszlanak róluk a vélemények a bokszrajongók körében, ám egy dologban mindenki egyetért: ma vitathatatlanul ők a legjobbak a súlycsoportban. Jelen állás szerint úgy fest, ez a visszavonulásukig így is fog maradni, ugyanis az egyetlen trónfosztásra alkalmas jelöltnek egyelőre nem áll szándékában ringbe lépni az ukránok ellen. Azonban, mivel a testvérpár felett is eljár előbb-utóbb  az idő, hisz már ők sem lesznek fiatalabbak, egyre többen teszik fel a kérdést: ’Mi lesz a nehézsúly sorsa, ha a Klitschko fivérek visszavonulnak?’ Vajon ismét felvirágzik a súlycsoport, és újra izgalmas ki-ki meccseket láthatunk? Vagy pont az ellenkezője fog történni, és alacsony színvonalú mérkőzéseken egymást fogják váltogatni az elhízott, limitált képességű bunyósok? Esetleg jön egy született tehetség, aki új fejezetet nyit, és hosszú éveken át uralni fogja a királykategóriát? Ismerkedjünk meg néhány jövőbeli bajnokjelölttel!

10. – Samuel Peter (34-3, 27 KO): Bármennyire is meglepő, az örökifjú afrikai még mindig csak 29 éves. Ennek ellenére már jó néhány tekintélyt parancsoló skalppal rendelkezik. Többek között elmondhatja magáról azt is, hogy a legrangosabb szervezet nehézsúlyú világbajnoka volt, és hogy sikerült mindkét Klitschkóval összemérnie erejét. A nigériai rémálom 24 zsinórban megnyert mérkőzés után volt kénytelen elszenvedni pályafutása első vereségét Wladimir Klitschkóval szemben, ahol ugyan három alkalommal is padlóztatta ukrán riválisát, a végelszámolásban, pontozással mégis alulmaradt. A vereség azonban nem szegte kedvét,  a továbbiakban sem tett le azon álmáról, hogy ő legyen Nigéria első nehézsúlyú világbajnoka. Ennek érdekében azonnal meg is kezdte a visszakapaszkodást a ranglistákon, amelyet a korábban négy súlycsoportban is világbajnoki címet szerző James Toney kétszeri legyőzésével, majd a Jameel McCline elleni, többszöri padlózás után aratott pontozásos sikerével ért el. Világbajnoki törekvéseit végül siker koronázta: a hatodik menetben egy látványos letámadás után valósággal megsemmisítette az aktuális WBC világbajnok Oleg Maskaevet. Az elementáris őserőt képviselő, robosztus felépítésű afrikai azonban nem sokáig élvezhette a világbajnoki cím nyújtotta előnyöket, ugyanis egyből a következő mérkőzésén megalázó vereséget szenvedett a négy éves pauza után visszatérő Vitali Klitschkótól, amelyet 8 menetnyi "oktatás" után a saját kérésére szüntettek be. Később pontozással kikapott a feltörekvő Eddie Chamberstől is, bár a jövője mindezek ellenére bizalomgerjesztő: néhány felhozóember, és egy középszintű bokszoló kiütése után jelenleg az IBF bajnok hivatalos kihívója.

Előrejelzés: Jó menedzseléssel lesz még esélye világbajnoki címmérkőzésen bokszolni, de világbajnok nem lesz újra.

9. - Alexander Dimitrenko (29-1, 19 KO): A babaarcú ukrán karrierje más ex-szovjet öklözővel hasonlóan szintén reményteljesen indult a profik táborában, hosszú éveken át a jövő egyik meghatározó világbajnokának, és a Klitschkók egyik potenciális legyőzőjének látták, amelyre 29 győzelemből álló veretlen mérlege, és hatalmas termete (201 cm) engedett következtetni. A többiekkel ellentétben viszont ez idáig nem sikerült a hozzá fűzött világbajnoki reményeket beváltania, ugyanis egy évvel ezelőtt, a világbajnoki mérkőzés lehetőségének kapujában egy bántóan egyoldalú meccsen vereséget szenvedett a koránt sem legyőzhetetlen ifjú amerikai reménység, Eddie Chambers ellenében. Ugyan a pontozólapok számadatai szorosabb mérkőzésre engedtek következtetni, az igazsághoz azonban hozzátartozik, hogy az ukránra több alkalommal számolni kellett, és számos hiányossága is megmutatkozott a mérkőzés alatt, amely alapján erősen kétségbe vonható az is, hogy egyáltalán világbajnok válhat-e belőle majd a későbbiek folyamán. Az Universum színeiben versenyző Sascha mindenesetre nem tett még le arról, hogy a Klitschko fivérek után harmadik ukránként ő is világbajnoki címet ünnepelhessen, amelynek első lépéseként az EBU Európa-bajnoki címét vette célba. Amennyiben ezúttal sikerrel veszi az akadályt, ismét lehetősége lesz rá, hogy a későbbiekben világbajnoki babérokra törjön.

Előrejelzés: Néhány győztes mérkőzéssel újra a világbajnoki cím közelébe kerülhet, de egy képzettebb ökölvívó ellen ismét el fog vérezni.

8 - Denis Boytsov (27-0, 22 KO): A még mindig csak 24 éves orosz reménység a keleti blokk egyik feltörekvő ifjú tehetsége, aki jelenleg az Universum Box Promotion csapatát erősíti. A jövője jelen pillanatban erősen kétséges a német istállónál, az viszont már szinte biztosan eldőlt, hogy korábbi trénere, Fritz Sdunek nélkül kell a továbbiakban boldogulnia. Elért eredményeire azonban a legkisebb mértékben sem lehet panasz: 27 mérkőzését kivétel nélkül mind megnyerte, ebből 22 alkalommal idő előtt abszolválta a küzdelmet, ami a számadatok alapján igen tekintélyt parancsoló eredménynek számít. Gyorsaságával, kemény munkatempójával és brutális ütőerejével eddig minden esetben ellensúlyozni tudta pontatlanságát és szellősebb védekezését, melyekre ugyan az utóbbi időben már több figyelmet szentelt, még mindig akadnak hiányosságai. Pályafutása legnagyobb győzelmét közel egy évvel ezelőtt aratta, ukrán klubtársa és egyben a civil életben jó barátja, Taras Bidenko legyőzésével, akit a hatodik menetben intézett el egy látványos kiütéssel. Ezzel a győzelmével ugyan előkelő helyre került a WBA ranglistáján, a világbajnoki címmérkőzése egyelőre még várat magára, ugyanis jelen pillanatban a szintén Universum kötelékéhez tartozó Ruslan Chagaev a világbajnok kötelező kihívója, amely lehetőséggel minden bizonnyal élni is kíván a jövőben.

Előrejelzés: A kora és a képességei alapján minden esélye meg van rá, hogy világbajnok lehessen a későbbiekben, a kérdés már csak az: hogyan fogják menedzselni és felépíteni a karrierjét a továbbiakban.

7 - Chris Arreola (28-2, 25 KO): A mexikói származású, de amerikai színekben versenyző „Rémálom” üde színfoltja a jelenlegi nehézsúlynak. Amennyire nem erőssége a védekezés, annyival jobban jeleskedik a támadásokban, agresszív, nyílt sisakos stílusából adódóan rendkívül izgalmas mérkőzéseket produkál. Gyakran a védekezésről teljesen megfeledkezve indít látványos rohamokat, és ütőerőért sem kell a szomszédba mennie: 28 győzelméből mindössze egyetlen alkalommal volt szükség a pontozólapokra. A pályafutását tekintve csak az utolsó pár évben kezdte a komolyabb ellenfeleket kapni, amelyek közül a két ifjú amerikai reménységet, a veretlen Chazz Witherspoont és a technikás Travis Walkert, majd a korábbi sokszoros világbajnoki kihívó, rutinos Jameel McCline-t is idő előtt intézett el. Ütőerejéről, és gyilkos harcmodoráról sokat elárul az a tény, hogy a fent említett három bokszoló "likvidálásához" együttesen nem volt szüksége tíz menetre. Az elmúlt egy év azonban számára nem éppen a sikerekről szólt: előbb a Vitali Klitschko elleni világbajnoki címmeccsén kényszerült feladni a küzdelmet tíz menet után, majd a Brian Minto elleni kiütéses sikerét követően a cirkálósúlyból érkező lengyel Tomasz Adamekkel szemben maradt alul egy szoros pontozásos mérkőzésen. A vereségei ellenére viszont továbbra is életben tartja azon reményeket, hogy a jövőben ő legyen az első mexikói származású öklöző, aki nehézsúlyú világbajnoki övet csatolhat a derekára.

Előrejelzés: Látványos stílusa miatt több alkalommal is lehetősége lesz rá a jövőben, hogy világbajnoki címmeccseken bokszolhasson, és ha a védekezése és kondíciója fejlesztésén kívül a súlyára is odafigyel, komoly veszélyt jelenthet bármelyik aktuális világbajnok számára.

6 - Tomasz Adamek (41-1, 27 KO): A korábbi félnehézsúlyú, majd cirkálósúlyú világelső az elmúlt egy évben a nehézsúlyban is komolyan letette névjegyét. Habár előzetesen sokan úgy vélték, hogy a 33 éves lengyelnek túl nagy falat lesz a nehézsúly, hamar elhallgattatta a kétkedőket, szorgalma és bevállalós ellenfélválasztása eredményeképp pillanatok alatt hiteles világbajnoki kihívóvá lépett elő. Nehézsúlyú sikerszériája első állomásaképp a szebb napokat is megélt Andew Golotát múlta fölül az évszázad lengyel mérkőzése néven elhíresült összecsapáson, ahol mindössze öt menetet engedélyezett a korábbi többszörös világbajnoki kihívó, örök vesztes hírében álló honfitársának. A komolyabb megmérettetések azonban csak ez után következtek: előbb a korábban olimpiát is megjárt, nagy reménységnek kikiáltott amerikai Jason Estradát, utoljára pedig egy véres küzdelemben az előzetesen esélyesebbnek tartott KO királyt, Chris Arreolát, gyűrte le nagy nehézségek árán, mindkét esetben szoros pontozással. Soron következő mérkőzésén a Klitschkóékhoz hasonló testi adottságokkal rendelkező, ám lényegesen szerényebb képességű Michael Granttal fog majd farkasszemet nézni a szorítóban, amely akadályt, ha sikerrel vesz, a következő mérkőzésén már az ukránok ellen mutathatja meg magát a világnak.

Előrejelzés: A bátorsága, hatalmas szíve és kitartása miatt hamarosan eljut a világbajnoki címmérkőzés kapujába, ám a nehézsúlyú trónra is felülni csak az ukránok visszavonulása után lesz reális esélye.

5 - Odlanier Solis (16-0, 12 KO): A korábbi háromszoros amatőr világbajnok, és az athéni olimpia aranyérmes nehézsúlyú szuperklasszisa gyakorlatilag mindent elért a fejvédősök között, amit csak el lehetett. Amatőr pályafutása során olyan neveket győzött le, mint a háromszoros olimpiai bajnok honfitársa, a legendás Felix Savon, a korábbi profi világbajnok Sultan Ibragimov, vagy a jelenlegi WBA világbajnok David Haye. A rendkívül eredményes amatőr múlt után meglehetősen viszontagságos körülmények között állt profinak, 2006-os szökését követően az Ahmet Öner által vezetett Arena Box Promotion alkalmazásában kezdte meg a menetelést a világbajnoki cím felé. Az eredményekkel ugyan itt sem maradt adós, de az utóbbi időben egyre többen kritizálták a mérhetetlen lustasága, az ebből adódóan korántsem ideálisnak mondható versenysúlya, és a kicsapongó, bulikkal és tivornyázásokkal tarkított életstílusa miatt. Az egyébként rendkívül technikás és gyorskezű kubai az ellenfeleit tekintve eddig jobbára csak másod- illetve harmadosztálybeli öklözőket győzött le, ezek közül Monte Barrett vagy Carl Davis Drumond neve lehet ismerős a bokszrajongók számára. Ugyan szóba került már Fres Oquendo, Kevin Jonhson, Ray Austin, és Nikolay Valuev neve is, mint lehetséges ellenfél, amely meccsek abszolválásával a WBC világbajnok Vitali Klitschko hivatalos kihívójává léphetett volna elő, ám az érdekesnek ígérkező összecsapások eddig minden esetben meghiúsultak valamilyen oknál fogva. Az „Árnyék” becenévre hallgató Solis így egyelőre kénytelen türelemmel lenni, és kivárni, hogy összejöjjön számára is a komolyabb megmérettetés, vagy akár egy világbajnoki címmérkőzés, ahol végre bizonyíthatja klasszisát.

Előrejelzés: Világbajnok anyag, az eredményes amatőr múlt, és a képességei alapján mindenképpen esélyes a világbajnoki címre, bár a jelenlegi túlsúlya és a kellő motiváltság hiánya könnyen a vesztét okozhatja.

4 - Ruslan Chagaev (26-1-1, 17 KO): A fordított alapállású üzbég, Solishoz hasonlóan, szintén egy eredményes amatőr pályafutás után állt a profik táborába. Az olimpiai bravúr ugyan neki nem jött össze Sydneyben, azonban elmondhatja magáról, hogy kétszeres amatőr világbajnok, melyből a ’97-es budapesti világbajnokság döntőjében a kubai ikon Felix Savont győzte le meggyőző fölénnyel, ám később megfosztották címétől, de ez mit sem von le érdemeiből. A 2001-es belfasti vb győzelme után profinak állt, ahol a 2006-os év hozta számára a fordulópontot: az év elején Rob Calloway-t nullázta le mindössze két menet alatt, majd a kőkemény ukrán Vladimir Virchis következett, akit szoros pontozással múlt fölül, és a Michael Sprott felett aratott kiütéses győzelme után a korábbi többszörös világbajnok John Ruizt verte megosztott pontozással egy WBA eliminációs mérkőzésen. Végül 2007 áprilisában a nála 28 (!) centivel magasabb címvédő Nikolay Valuevtől hódította el megérdemelten a WBA világbajnoki övét, és vette el az orosz óriás veretlenségét. A világbajnoki cím megszerzése után azonban alaposan rájárt a rúd a „Fehér Tyson” becenévre keresztelt bunyósra. Előbb egy Sultan Ibragimov elleni címegyesítést kellett visszamondania betegségre hivatkozva, majd a Matt Skelton elleni címvédése után sérülések sora következett, amelyek eredményeképp többször is kútba esett a kötelező kihívó Nikolay Valuev elleni visszavágó, végül egy közel másfél éves huzavona után a WBA hivatalosan is megfosztotta világbajnoki címétől, és az orosznak ítélte azt. 2009 nyarán élete nagy lehetősége előtt állt, amikor bevállalta a Wladimir Klitschko elleni világbajnoki meccset, miután az ukrán ellenfele, David Haye, hátsérülésre hivatkozva visszalépett a küzdelemtől. A lehetőséggel viszont nem tudott élni, sőt, csalódást keltő teljesítménye mellett gyakorlatilag tiszta találata sem volt a mérkőzés 9 menete alatt, melyet később a ringsarokban adott fel. A sokkoló vereséget követően az Universumos illetőségű öklöző újabb esélyt kapott a visszakapaszkodásra, melyet ezúttal nem bízott a véletlenre, és egy rendkívül fegyelmezett és technikás ökölvívást bemutatva nagyarányú pontozással verte az ausztrál Kali Meehant, amely győzelmével a WBA világbajnokának hivatalos kihívójává lépett elő, és így hamarosan újra világbajnoki mérkőzésen kamatoztathatja majd boksztudását.

Előrejelzés: Korábbi amatőr és profi világbajnoki múlttal rendelkezve a későbbiekben is komoly esélyekkel indul harcba a világbajnoki övért, amelyet a rutinjával könnyen el is dönthet majd.

3 - Eddie Chambers (35-2, 18 KO): A „Fast Eddie” név már önmagában sokat sejtet az amerikaiak alighanem legnagyobb reménységének a kvalitásairól, akit egyedülálló kézgyorsaság, remek lábmunka, és ringen belüli kimagasló intelligencia jellemez. A minden hájjal megkent 28 éves tehetség évről évre jobb teljesítményt nyújt, és látványos, éleslátású, találékony boksszal örvendezteti meg a nagyérdeműt. Érdemi pályafutása 2007-ben vette kezdetét: Derric Rossy, majd Dominick Guinn legyőzése után részt vett az IBF bajnok kihívási jogáért rendezett négyes tornán, amelynek elődöntőjében egy nagyon szoros meccsen Calvin Brockot győzte le megosztott pontozással. A döntőben ugyan pontozásos vereséget szenvedett Alexander Povetkin ellenében, alaposan feladta a leckét orosz riválisának a mérkőzés első harmadában, és csak a gyenge kondíciójának köszönhette, hogy a végén 12 menet után mégsem az ő kezét emelték magasba. Vereségéből minden bizonnyal leszűrte később a tanulságokat, ugyanis három felhozómeccs után remek teljesítményt nyújtva előbb a korábbi WBC világbajnok Samuel Petert, három hónappal később pedig általános meglepetésre a veretlen Alexander Dimitrenkot győzte le idegenben pontozással. Utóbbi győzelmével az IBF-WBO világbajnok Wladimir Klitschko hivatalos kihívója lett, és Povetkinnel ellentétben azon nyomban meg is kapta a lehetőséget. A bravúr azonban neki sem sikerült: Wladimir mindenféle nehézség nélkül semlegesíteni tudta támadásait, és egy merőben egyoldalú meccsen az utolsó menet utolsó másodperceiben egy hatalmas KO után kényszerült fejet hajtani az ukrán nagysága előtt. A vereségtől eltekintve azonban továbbra is helye van a nehézsúly legjobbjai között, hogy mi, illetve ki lesz számára a következő állomás, még a jövő zenéje.

Előrejelzés: Amennyiben hasonló ütemben fejlődik tovább, mint az elmúlt pár évben, minden esélye meg lesz rá, hogy világbajnok lehessen.

2 - Alexander Povetkin (19-0, 14 KO): A 30 éves orosz kiválóságnak szintén tekintélyes amatőr múlt áll a háta mögött, azt viszont csak kevesen tudják, hogy ökölvívó pályafutását megelőzően egy másik küzdősportban, a kick-boxban is felért a csúcsra. Később a fejvédősök táborában szintén bizonyította klasszisát: 2002-ben Európa-bajnoki, 2003-ban világbajnoki, 2004-ben pedig Európa-bajnoki, majd olimpiai aranyérmet szerzett szupernehézsúlyban. Sikereinek értékét pedig tovább emeli az a tény, hogy a szóban forgó három éves időtartam alatt egyszer sem kapott ki. Amatőr sikerszériája után a Sauerland istállónál kezdte meg profi pályafutását, ahol 12 sikerrel megvívott mérkőzés után egyből be is dobták a mélyvízbe. Kezdésnek a remek rekorddal bíró, rutinos Larry Donaldot győzte le úgy, hogy a mérkőzés folyamán menetet sem veszített. Ez után némi meglepetésre ő is meghívót kapott az IBF által rendezett négyes tornára, ahol az elődöntőben az előzetesen esélyesebbnek tartott, korábbi kétszeres világbajnok Chris Byrd-öt intézte el idő előtt. A döntőben az ifjú Eddie Chamberst fogadta második hazájában, Németországban, ahol a technikás amerikainak ugyan sikerült borsot törnie Sascha orra alá a kezdeti menetekben, a folytatásban azonban kiütköztek a tudásbeli és főként kondicionális különbségek az orosz javára, így 12 menet után nem volt kérdéses a győztes kiléte. Az IBF hivatalos kihívójává avanzsálódott „Fehér Oroszlán” közel egy év elteltével kapta volna meg a lehetőséget a bajnok Wladimir Klitschko ellen, azonban kénytelen volt elállni a mérkőzéstől azok után, hogy egy szerencsétlen baleset következtében súlyos lábsérülést szenvedett egy erdei futás alkalmával. Felépülését követően a korábbi olimpikon Jason Estradát pontozta ki, majd további két könnyed kiütéses győzelemmel hangolódott a várva várt Klitschko elleni összecsapásra. Jelen állás szerint úgy tűnik, több mint két éves várakozás után végre meg is kapja az esélyt, bár a széles technikai repertoárja, eredményes múltja, és veretlen mérlege ellenére is komoly bravúrra lenne szüksége ahhoz, hogy a több mint 10 centis, 10 kilós, és tetemes ütőerőbéli hátrányát áthidalva elhódítsa a világbajnoki címeket ukrán riválisától.

Előrejelzés: Potenciális jövőbeli bajnokjelölt, aki a későbbiekben, ha rövid időre is, de világbajnoknak mondhatja majd magát.

1 - David Haye (24-1, 22 KO): Az angolok büszkesége alighanem a jövő legnagyobb nehézsúlyú reménysége, aki jelen pillanatban is a WBA szervezet világbajnokának mondhatja magát. Egy viszonylag szerényebb amatőr múlt után állt profinak: Legnagyobb eredménye egy nehézsúlyú ezüstérem a 2001-es belfasti amatőr világbajnokságon, ahol a döntőben kiütéses vereséget szenvedett a kubai klasszis Odlanier Solistól. A remek felépítésű, gyors, robbanékony, és brutális ütőerővel megáldott „Hayemaker” a 2002-es év végén cirkálósúlyban debütált a profik táborában, majd két évre rá a 10 mérkőzés, 10 győzelem, 10 KO-s rendkívül imponáló mérlege ellenére általános meglepetésre kiütéses vereséget szenvedett a 40 éves, korábbi többszörös világbajnok Carl Thompson ellen. Egy évvel a veresége után azonban Európa-bajnoki címet szerzett, amelyet három alkalommal meg is védett, és a veretlen, későbbi WBC bajnok Giacobbe Fragomeni kiütéses győzelmével a világbajnok kötelező kihívója lett. Egy nehézsúlyú kiruccanás után idegenben győzte le az egyesített cirkálósúlyú világbajnok Jean Marc Mormecket, aki a 4. menetben ugyan padlóztatta, végül mégis kiütéses vereséget szenvedett. A rendkívül értékes győzelme után címegyesítő mérkőzést vívott Enzo Maccarinelli ellen, amelyet két menet alatt zárt rövidre, így a WBC és WBA világbajnoki címek mellé a WBO övét is megszerezte. Ezt követően súlycsoportot váltott, és a királykategóriában próbált új kihívások után nézni, amelyet meg is talált Wladimir, majd később Vitali Klitschko személyében, akiket leginkább hangzatos nyilatkozataival, és arrogáns fellépésével próbált meg a ringbe csalogatni, semmint a szorítóban nyújtott teljesítményével elérni, hogy a világbajnokok kötelező kihívója legyen. Az esélyt a bizonyításra mindenesetre mindkét ukrán megadta volna neki, ám egyik alkalommal sem kívánt élni a lehetőséggel. Helyette inkább a harmadik utat választotta az orosz óriás, Nikolay Valuev elleni WBA világbajnoki mérkőzéssel. Dávid és Góliát csatája végül egy unalmas pontozásos mérkőzésbe torkollott, ahol végül Hayemaker kezét emelték a magasba. Első címvédése alkalmával a kötelező kihívó John Ruiz ellen lépett szorítóba hazájában, ahol 9 menetet engedélyezett a korábbi többszörös világbajnoknak, mielőtt a bíró végleg beszüntette az egyenlőtlen küzdelmet. Látványos győzelmét követően nyílt kihívást intézett felé a súlycsoport jelenlegi legjobbja, Wladimir Klitschko, de a 29 éves angol tehetség ezúttal is kitért a mérkőzés elől, és ismét a könnyebb utat választva inkább egy Audley Harrison elleni brit házirangadó mellett döntött. Mostanra már egyre valószínűbb az is, hogy a jövőben sem kíván kiállni egyik Klitschkóval sem, így az ő ideje minden bizonnyal csak az ukránok visszavonulása után fog eljönni.

Előrejelzés: A jövő vitathatatlan nehézsúlyú bajnokjelöltje, aki az ukránok visszavonulása után hasonlóan a cirkálósúlyú bravúrjához, nehézsúlyban is képes lesz a címeket egyesíteni.


A cikket írta és összeállította: Carlsson

2010.06.29.


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Haye egy nudli kerüli a klitschkókat(jogosan) Povetkin egy lufi és azért verekszik b kategóriás bunyósokkal ki ne pukkasszák.Solin ha megveri austint akkor vityaval bokszolhat én adnék neki 35 40%ot chambersben nem látok akkora jövőt gyors de semmi több Arreloa stílusával és jó meccseivel hódít. Visszatérve Hayere még megnézném azért mit kezdene a listán lévő bunyósokkal mert eddig nekem nem bizonyított nehézsúlyban valuev már kikapott holyfieldtől csak ezt máshogy látták a pontozók. A listán lévők közül eggyel sem öklözött még haye...

» K. Péter   válasz erre
    2010-11-27 18:05:16

Az a gond hogy mindenkinél "ha"van.
Ha Adamek és Haye valódi nehézsúlyú volna,
Ha solis komolyan venné,
Ha Arreola figyel a súlyára(ez komoly kérdés egy igazinál?)
Maradtak a volt szovjetek......meg Chambers

» reiderattila   válasz erre
    2010-09-30 19:35:06

Lehet,hogy nincs hivatalosan alsó határ megnevezés de a lejjebb lévő súlycsoportokat mindenképpen át kell lépni szerintem,hogy ha egy nálad nagyobbal akarsz küzdeni.Szerintem másként ezt nem engedik.Pacquiao semmiképpen nem boxolhatna nehézsúlyba vagy akár félnehézbe,hogy ha marad 60 valahány kg.

» Farkas Krisztián   válasz erre
    2010-07-08 19:59:10

"Alsó limit tényleg nem számít?"

Szerintem számít. Nem nagyon tudom elképzelni, hogy egy jóval kisebb embert szorítóba engedjenek egy sokkal nagyobbal szemben....bár talán van egy olyan megkötés, ha írásban lemond a súlykülönbségről.(?) Szerintem Jones sem véletlenül mérlegelt szabadidőbe Ruiz ellen...(és így átlépte a nehézsúly alsó határát, hogy létrejöhessen a meccs) De már Henry Armstrong korában a 30-as években volt olyan megkötés, ha nem ér el X súlyt (felfelé) akkor nem lesz meccs...

» leibigab   válasz erre
    2010-07-05 20:27:48

@zappa: Más sportágakban nincs így, és szerintem a bokszban sem.
De akinek van ideje keresse meg valamelyik nagy szervezet vonatkozó szabályzatát :)

» Irbisz   válasz erre
    2010-07-05 18:08:35

bpjotruska!

Alsó limit tényleg nem számít?

Ugyan itt Offnak számít, de akkor Pacquiao akár 150 fonton Dawsont is kihívhatja? És Lehet hogyha Dawson meg a világszervezet belemegy még félnehézsúlyú öve is lenne?:D
Ez tényleg így van?

    2010-07-05 15:12:55

@Farkas Krisztián: 90.7 kilo a cirkalosuly felso hatara, nem a nehezsuly also hatara, merthogy also hatara nincsen semmilyen sulycsoportnak. Manny Paqcuiao is bokszolhat nehezsulyban, ha kedve tartja, nem kell magara szednie semennyit.

» bpjotruska   válasz erre
    2010-07-05 14:06:43

Jonesnak meg a legnagyobb súlya amikor nehézsúlyú meccset vívott Ruiz ellen 88 kg volt (akkor ugye még 86 kg volt az alsó határ) de 95-98 kg-san szerintem nem lenne gyorsabb mint Haye.Ma minimum 90.7 kg-ot kellene hoznia,már azzal is lassabban boxolna mint szokott.

» Farkas Krisztián   válasz erre
    2010-07-05 13:38:49

Haye-nek szerintem nem számít brutálisnak az ütőereje nehézsúlyban,és az igazán nagy ütő bunyósok ellen nem engedhet meg magának ilyen nyegle védekezést,egy pillanatra Ruiz egyik ütése is átszaladt rajta.A többivel ami a cikkben szerepel róla,egyetértek.

» Farkas Krisztián   válasz erre
    2010-07-05 13:32:02

@kilcsko: Dehát Roy Jones az Roy Jones! Egy All-Time szupersztár. Haye, ha kiütné mindkét Klicskót, akkor sem lenne az.

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-03 12:04:27

@Roy Jones Jr.: .

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-03 10:48:36

Ezt nem akarom pont neked magyarázni,de Roy Jones aki hasonlo stilusban bokszolt mint Haye (csak 10x jóbban) egy ilyen kaliberü ellenfél ellen mint a mostani Ruiz volt hány ütést kapott volna?! (Kb.0)

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-03 10:47:30

@Roy Jones Jr.: Rossz kifejezes az, hogy Haye kepessegei B-kategoriasak. Viszont amig nem all ki a Klicsko testverek ellen, addig lehet azt mondani, hogy csak B-kategorias ellenfelek ellen tud villogni, paradezni. Persze en Ruizt szolid top-15os bunyosnak tartottam ebben a mezonyben, de a ket Klicsko mas kategoria, most izles dolga, hogy oket nevezzuk A+ kategorianak, vagy mindenki mast B, C stb.-kategorianak. Nem egy szinvonalat kepviselnek a kihivokkal, ez minden cimvedesen kiderult. Viszont paradezni Eddie Chambers is paradezott Dimitrenko ellen, aki azert nem rossz bunyos ( Valunal sztem sokkal jobb ), es jelentos fizikai hatranyban is volt az amerikai ( kb -20 centi es -20 kilo ). Ennek ellenere, teljesen tehetetlen volt Wlagyimir ellen - es lehet, Haye is az lenne. Vagy lehet, hogy nem... De alljon mar oda, az eg szerelmere, hogy deruljon ki vegre!

» bpjotruska   válasz erre
    2010-07-03 10:13:02

@kilcsko: Ezt komolyan magyarázni kell?! Ne már...

Klicskóék teljesen más stílusban bokszolnak, mint Haye. Náluk mindennek az alapja a feltartó egyenesek. Minden bunyós, aki nem tudja kezelni ezeket a jabeket, az egy pancsernak fog tűnni a Klicskók előtt.
Chagaevnek se magassága, se ütőtáv-előnye nem volt Wladmir ellen. Ilyen semmi lábmunkával, esélye sem volt arra, hogy legalább elkerülje ezeket az egyeneseket.

Haye meg Ruiz magassági meg ütőtávbeli paraméterei között alig volt valami eltérés. Magasságban Haye javára volt 3cm, ütőtávjaik meg egyenlőek voltak. Haye nem nyomja a feltartó egyeneseket, inkább csalogatja az ellenfeleket, aztán vagy elmozog vagy rájuk kontráz. Klicskóéknak elég hátralépni egy-két lépést, meg hátrakapni a fejüket (amit pl. Vitali csinál), plusz azzal, hogy 2m felettiek, már eleve spórolhatnak valamit a védekezésükön, ha az ellenfelük csak 180-190cm között van. El sem érik őket. A mostani ellenfeleiknek nincs se lábmunkája, se gyorsasága, se hasonló ütőtávja, hogy elérje őket... Egyedül Haye-nek vannak ezek, aztán lehet, hogy neki sem sikerül majd...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-03 00:27:55

@Roy Jones Jr.: "Ha valakit leütnek 4-szer, akkor nem azt kéne meglátni, hogy a másik betalált néhányszor, aminek az égvilágon semmi jelentősége nem volt"

Ne viccelj már hogy ne lenne jelentősége hogy ha a másik betalált néhányszor!
Sokan azt mondják hogy Chagaev olyan szinten volt klicsko ellen mint Ruiz Haye ellen,és mint tudjuk Chagaev egyszer sem tudta megütni szabályos kereteken belül! Evvel szemben Ruiz jó néhányszor oda szúrt!

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-02 23:48:13

@Tigga: Nem kell, hogy Haye all-time top bunyós legyen nehézsúlyban, de nagyon is jó képességei vannak. Majd linkeld már be légyszi, azt a "szakértőt", aki Haye kézgyorsaságát, robbanékonyságát, ütőerejét, lábmunkáját vagy akár a technikai képzettségét B-kategóriásnak tartja jelenleg. Hadd röhögjek...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 23:43:47

@kilcsko: Akkor nem fogalmaztál jól az előbb.

Nem azzal van a baj, hogy Haye számodra hiteltelen lett amiatt, hogy kerüli a Klicskókat, hanem az, hogy ugyanezen a szemüvegen át nézed a teljesítményét is.
Ha valakit leütnek 4-szer, akkor nem azt kéne meglátni, hogy a másik betalált néhányszor, aminek az égvilágon semmi jelentősége nem volt.

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 23:30:53

@Roy Jones Jr.: Vagy én nem jól fogalmaztam vagy te nem jól értelmezted!

"Tudod hogy ha egy ember számodra nem szimpatikus kijelentéseket tesz, szava-hihetetlen, megbizhatatlan,hiteltelen st st."

Akkor ugy fogalmazok hogy állandoan pofázik hogy ő majd igy meg veri a klicsko-kat ugy meg veri a klicsko-kat aztán mikor ott lenne az alkalom látványosan lapit mint ürülék a füben! Ki áll ilyen alibi emberekkel nehézsulyu mérleg hizlalás gyanánt,200 fotos előtt fosa a szót hogy állj ki velem Valdimir(vagy valami ilyesmi) Na hát számomra ezért vált hiteltelenné!

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-02 23:12:16

@Roy Jones Jr.: Bizony. Most az "első vonal" két fős - pont emiatt van a nehézsúly "válságban". (Olvass el bármilyen szakírói elemzését a nehézsúlyról, ugyanezt fogják mondani) A többiek a "futottak még" kategória - akik reményteliek lehetnek, de vagy még nem bizonyítottak, vagy már leszerepeltek. Sajnos Haye is ide tartozik. Meg kell hagyni viszont, hogy a többi bunyós között kiemelkedik a kézgyorsasága és az ütőereje, sajnálatos, hogy az állóképessége (és feltehetően az ütésállóképessége) gyengébb a szükségesnél.

    2010-07-02 22:55:58

@kilcsko: "Tudod hogy ha egy ember számodra nem szimpatikus kijelentéseket tesz, szava- hihetetlen, megbizhatatlan,hitel telen st st."

Ja, tehát, ha nem tetszik amit mond, akkor csakis hiteltelen lehet?! Ez szép...

"A Ruiz elleni meccs pedig lehetett volna egy jó mecsis ha nem lettek volna
azok a gusztustalan tarko ütések!"

Mindegyik padlózásnál volt egy szabályos ütés, ami megrogyasztotta Ruizt és csak azután jött a tarkóra csúszott ütés másodikként vagy harmadikként (inkább nevezzük így, mert nem hiszem, hogy Haye direkt ütne ilyet).

A meccset megnézve azon elmélkedtél, hogy milyen gyenge volt Ruiz és hogy még így is mennyiszer betalált Haye-nek!!! Ezt szűrted le egy olyan meccsen, ahol Haye 4-szer leküldte Ruizt és a 9.menetben KO-val nyert... Így ismered el, ha valaki jó ökölvívó?!

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 22:17:30

@Tigga: "Emberként előttem leírta magát Haye, bokszolóként ennek ellenére elismerem (a jelenleg másodvonalasnak tűnő, de legalább nem rossz) kvalitásait."

Ja, meg Haye képességei másodvonalasok?! Jóég...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 21:59:25

@Tigga: De mi az, hogy átkúrtak? Ki fog parádézni Valuev ellen?!

Haye nehézsúlyú jövőjére nézve rendkívül fontos volt a Valuev elleni meccs megnyerése. Miért pont ellene kellett volna kockáztatnia, meg hősködnie?!
Nézd meg hogy intézte el Barrett-et, meg Ruizt. Az ő stílusuk tökéletesen feküdt neki, nem is okozott csalódást. Ha valaki nem tudja értékelni azt, hogy 4-5 alkalommal leküldi az ellenfelét, annál "valami" van, amit úgy hívnak UTÁLAT.

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 21:58:27

@tomba: "Valójában az elfogultság pont titeket jellemez, mert annyira várjátok, hogy valaki megverje valamelyik Klicskót, hogy a legkisebb esély esetén is elszálltok, és onnantól személyes sértésnek vesztek minden kritikát, még ha megalapozott és visszafogott is."

Én - személy szerint - mikor bíráltam valaha a Klicskókat??? Nekem Vitali a kedvenc bunyósom Roy Jones után az aktívak közül, utánuk jön Haye.

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 21:51:41

@Roy Jones Jr.: "Az a baj, hogy akik utálják Haye-t azért, mert így-úgy csúfot űzött a kedvencükből, képtelenek arra, hogy Haye sokkal okosabb annál, mint amennyire szeretnék, hogy az legyen."

Én konkrétan utálom Haye-t, ez nem titok. Az sem, hogy remek adottságú bokszolónak tartom. Te viszont folyamatosan (szerintem szándékosan) félreérted a rá vonatkozó kritikákat. Nekem semmi bajom azzal, hogy Valut (a vitathatatlanul leggyengébb, fényévekre a Klicskók alatti képességű világbajnokot) választotta, de nem is érzem valami kimagasló tettnek. Valu méretei azóta ekkora érték a szemetekben, amióta Haye legyőzte, előtte mindenki egyet értett abban, hogy szar bokszoló (jelzem én pl. többre értékelem, mint sokan), és igaz ami igaz, egyetlen minőségi ellenfelet sem tudott csalás nélkül hozni. Akkor miért akkora tett kipontozni?
Engedd már meg, hogy kedvelni meg a sportszerű, visszafogott bunyósokat kedveljem, ne a szájkarate mestereket. Valójában az elfogultság pont titeket jellemez, mert annyira várjátok, hogy valaki megverje valamelyik Klicskót, hogy a legkisebb esély esetén is elszálltok, és onnantól személyes sértésnek vesztek minden kritikát, még ha megalapozott és visszafogott is.

    2010-07-02 20:12:57

@Roy Jones Jr.: Tudod hogy ha egy ember számodra nem szimpatikus kijelentéseket tesz, szava- hihetetlen, megbizhatatlan,hiteltelen st st.

Akkor az hiába "jó ökölvívó" nehezedre esik ki mondani!

A Ruiz elleni meccs pedig lehetett volna egy jó mecsis ha nem lettek volna
azok a gusztustalan tarko ütések!

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-02 19:58:07

"De nem azzal van baj, hogy ti ezt nem értitek, vagy nem fogjátok fel"
Az, hogy nem értek veled egyet, korántsem jelenti, hogy ne lehetne igazam, vagy hogy olyan hülye vagyok, hogy vérprimitív dolgokat ne tudnék felfogni.

másrészt viszont kétségkívül büszke lehetsz a "világbajnokodra", bár meg kell jegyezzem, hogy nem egy úriember.

Tudod, amikor átkúrnak valakit a pénzért, gyenge védekezés urak között, hogy azért volt, mert megérte. Emberként előttem leírta magát Haye, bokszolóként ennek ellenére elismerem (a jelenleg másodvonalasnak tűnő, de legalább nem rossz) kvalitásait.

    2010-07-02 19:52:09

@kilcsko: "Én Haye-t elismerem mint ökölvívó de mint embert.."

Légyszi, hadd ne idézzem már be, hogy mit írtál, miután megnézted Haye, Ruiz elleni meccsét... Hogy mi az, ami megmaradt benned az egész meccsről...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 18:15:01

@Tigga: Wladimirnek mikor kellett magasabb, nagyobb ütőtávval rendelkező bunyós ellen bokszolnia?
Wladimirt el sem találják az ellenfelek, mert oda sem férnek hozzá.

Ezt a meccsek alól való kibújás is... Haye piaci értéke jóval nagyobb most már, mint lett volna anno. Ez nyilvánvaló volt előtte is, hogy WBA-bajnokként többet ér, mint amikor még nem volt semmije. Most először lehetne bírálni igazából, hogy miért nem bokszol valamelyik Klicskóval, mert először választhat ellenfelet szabadon.

Az a baj, hogy akik utálják Haye-t azért, mert így-úgy csúfot űzött a kedvencükből, képtelenek arra, hogy Haye sokkal okosabb annál, mint amennyire szeretnék, hogy az legyen.

Ha Haye annak idején bevállalja Wladimirt és kikap, most nem lenne se pénze, se pályafutása. Kezdhetné a szarakodást felhozó ellenfelekkel, ahogy más.

De nem azzal van baj, hogy ti ezt nem értitek, vagy nem fogjátok fel, csak arról, hogy már alig bírjátok kivárni, hogy szétverje már valamelyik Klicskó! Csak akkor ezt kéne mondani eleve...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 18:13:06

Én Haye-t elismerem mint ökölvívó de mint embert.. bár ki tudja milyen a való
életben!

Csak hát itt arrol van szó hogy ha Haye-nek meg volt (meg van)
minden adottsága hogy tisztábban látványosabban verje Valuev-et akkor miért nem tette?!

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-02 17:44:01

azzal még nem is lenne baj, hogy Valuev ellen olyan biztonsági boxott nyomott, mint amit még Wladimirtől se lehetett soha látni, a baj inkább az "ide nekem az oroszlánt is!" hozzáállással, aztán a mérkőzések elől való ki- és elbújásban van.

Vagy én vagyok az egyetlen akinek csalódást okozott Haye ellenfélválasztási "stratégiája"?

    2010-07-02 17:30:44

@Tigga: Hagyjuk már ezt, hogy ki mit ígér meg a meccs előtt...

Tyson azt ígérte, hogy megeszi Lewis gyerekeit, mégsem bánja senki, hogy nem tette meg...

Hány meg hány kihívó "ígéri meg", hogy kiüti a bajnokot, tudja, hogy hogy fogja majd legyőzni, a szurkoló meg röhög, mert nem hiszi el neki, mert nem tartja rá képesnek. És nem a marhaságokkal kell foglalkozni, hogy ki mit "ígér", hanem azt, hogy Te alkalmasnak tartod-e rá. Ha igen, akkor elhiszed neki, ha nem, akkor megmosolygod!

El kéne már felejteni ezt a hülye számonkérősdit, mikor mindenki nyerni megy be a ringbe. Ha ez úgy sikerül, hogy közben brillírozik meg látványosan bokszol, akkor fasza, dől majd a pénz, ha meg nem, akkor meg majd csordogál csak, de az ember akkoris felfigyel majd rá előbb-utóbb.

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 17:08:15

Klicsko! Sztem Chagaev is jobb állapotban volt akkoriban, nem csak Ruiz. Sőt Ruiznál Haye ellen kifejezetten jó súlyban volt. Sztem egész jól bírta is, és sosem volt túl gyors, Chagaev ellen sem.

    2010-07-02 17:02:15

@Roy Jones Jr.: Megjegyzem, Vitali sem bokszolt magánál nagyobbakkal emlékezetem szerint, de ez még nem teszi önmagában a Vitali vs. Valuev meccset az évtized mérkőzésévé...

Haye-t egyébként sokkal inkább bunyózni szeretném látni, mint feküdni. A végeredmény mindegy is. De a felvezetés ellenére úgy eltűnt a képből, mint az állomásfőnök aranyórája az algidai búcsúban.... nekem ez sokatmondó...


én asszem emiatt szeretném már Hayet bukfencezni látni, de nem sopánkodok a Valuev elleni mérkőzésén sem. Azt tette, amit kellett, mégha mást is igért korábban, lássuk be, hogy ő egy profi boxoló, akit tulajdonképpen nem az igazmondásáért, hitelességéért szeretnek.

    2010-07-02 16:48:33

@ogreface: "A méltányosságról meg annyit hogy aki elmegy utcalánynak az ne sírjon ha kefélik! :)"

Egyértelmű. Én csak arról beszéltem, hogy valaki mindig lelkesen felhozza, hogy Chagaev bezzeg hogy verte Valuev-et, Haye meg "csak" kimozogta és hogy eközött a győzelem között micsoda éktelen nagy különbség van és ezáltal Chagaev micsoda bokszoló, míg Haye csak valami irgalmatlan szerencse folytán volt képes erre a bravúrra!

A régi Ruiz nagyobb ellenállást fejtett volna ki, az biztos, azzal együtt, hogy így is csak minimális esélye lett volna Haye ellen, a kiütés maximum. Számodra nem kétséges, hogy Haye nyerne mindig - számomra sem -, de valaki mégis unos-untalan állandóan előszedi ezt a témát, mert annyira nem bírja Haye-t.

Mostanában sokan beszélnek, hogy Valuev bár köze sem lesz a győzelemhez Vitali ellen, mégis szó van róla, hogy érdekes lesz majd látni, hogy egy Klicskó mit csinál majd, ha neki kell ütőtávba menni, meg felfelé bokszolni...

Amikor méltányosságról beszélek, azt azért mondom, hogy mit mondjon akkor Haye, aki minimális nehézsúlyú rutin mellett megoldott egy extrém testi adottságú, masszív fölényben lévő bokszolót. Hogy nem ez volt ez az év meccse?! Csak az, sopánkodik ezen, aki Haye verve akarta látni...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 16:39:14

@Roy Jones Jr.: Azért jobban megnehezítette volna a régi tapadós - birkózós Ruiz Haye dolgát mint ez a mostani sokkal nyíltabban öklöző. Szerintem nem kétséges hogy akkor is az angol győzött volna, de sokkal nyögvenyelősebben mint most.

A méltányosságról meg annyit hogy aki elmegy utcalánynak az ne sírjon ha kefélik! :)

» ogreface   válasz erre
    2010-07-02 16:00:28

"Az a mecs 4 évvel ezelőtt volt,és ott azért még Ruiz fényévekkel jóbb állapotban volt mint Haye ellen!"

Pff... Te csak szeretnéd azt hinni, hogy ezen múlt! :)

Chagaev egész profi karrierje során nehézsúlyban bokszolt, nagyon sokszor nála nagyobbakkal. Haye-nek meg Barrett után bevállalta... Egy kis méltányosságot már, jó?

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 13:25:41

@superman: Egyértelmü hogy avval a kemény oda állos taktikával beszedett egy pár ütést de látványosabban,izgalmasabban,egyértelmübben verte valuev-et!
Haye meg ahogy kipontozta hát mit mondjak.... A Haye rajongok eltüntetnék azt a mecset..:)

Roy Jones Jr!

Az a mecs 4 évvel ezelőtt volt,és ott azért még Ruiz fényévekkel jóbb állapotban volt mint Haye ellen!

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-02 12:18:51

@kilcsko: Te meg a Ruiz elleni teljesítményüket...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-07-02 11:43:52

@kilcsko: jó,Haye úgy pontozta ki,hogy alig kapott ütést - ez is volt a célja,Chagaev,mivel egyrészt nem tudott úgy elmozogni,mint Haye,másrészt sokkal ütésálóbb,egy mindkét oldalról jóval több találattal tarkított,szorosabb meccsen pontozta ki.

» superman   válasz erre
    2010-07-02 11:22:39

@superman: Ha már a mecsek ősszevetésénél tartasz vesd már őssze ahogy Haye "kipontozta" Valuev-et,és ahogy Chagaev!

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-02 10:52:02

Jó cikk,de több megállapításával sem értek egyet.
Szerintem egyébként Solis-ban van a legnagyobb potenciál ezek közül a bunyósok közül,de az igaz,hogy ha nem edz rendesen és nem elég motivált,akkor valószínűleg el fogja pazarolni a tehetségét.
Chagaevvel kapcsolatban szkeptikus vagyok,profiként nagyon lomha lett,a listán szereplő fiatal,gyors és motivált bunyósok szerintem mind kipontoznák(de még akár az öreg JC Gomez is,elég összevetni kettőjük Virchis elleni teljesítményét).
Számomra Povetkin is talány,hogy mire jut majd a Teddy Atlas által ráhúzott,Tyson-szerű,hajolgatós,hajlított karú ütésekkel operáló új stílusával.Klicsko ellen szerintem csúnyán elbukik még vele,de lehet,hogy más ellenfelekkel szemben sem lesz sikeres ez a leszűkített repertoár,mert ő a keménységét tekintve nem egy Tyson.
Haye egy ügyes bunyós és Valuev ellen bizonyította,hogy remek taktikai váltásokkal is képes alkalmazkodni az ellenfélhez,de szerintem nehézsúlyban csak szerencsével egyesíthetné a címeket,ha egyáltalán be merné vállalni az összes többi top-nehézsúlyút.Szerintem a gyenge álla időzített bomba a nagyot ütő és emellett kellően robbanékony ellenfelekkel szemben,mint pl. Solis és előbb-utóbb valamelyikük be fog találni...

» superman   válasz erre
    2010-07-02 10:14:07

@kilcsko: Minden vesztes beteg, ne komolytalankodj már! :)

» southpaw   válasz erre
    2010-07-02 06:09:51

MIke Perez, csak pár mecsce volt de meggyöző nagyon.

» Roberto   válasz erre
    2010-07-01 16:17:52

Kihagytátok a felsorolásból "mindenkit seggberúgó" Toneyt, aki elől pánikba esve menekülnek a "nővérek" + a komplett királykategória.
Aztán ott van az öreg Hopkins aki régebben már nyilatkozta hogy felmegy nehézbe, akiről tudjuk legyőzhetetlen és az összes veresége súlyos csalás volt és bármikor átrendezné a rangsort.
Persze ott van még a három havonta "visszatérő" Lewis és Tyson és sárga házban tartó hosszú pihenését bármikor megszakító Ibeabuchi is.
De már közeledik a félelmetes Tarver barátunk is, aki vidám cigánykerekeket hányva fogja a legjobbakat lealázni.
Ugye hogy közeledik a mennyország? :)

» ogreface   válasz erre
    2010-07-01 15:31:47

@southpaw: Én ugy gondolom azon a meccsen tőbb dolog is kőzre játszot!

1.Kevés volt az ideje ráhangolodni klicsko stílusára!
2.A betegsége is elő jőtt és hátráltata! (szerintem)
3.Amit a legfontosabbnak tartok nem tudott taktikát váltani ami az edző hibája!!

Tehát ha mindent egybe veszünk kapunk egy nagyon kébzet beton állu de uj edzőre szoruló jővőbeli nagy bajnokot!!

(Hozzá teszem ha egy top Chagaev lett volna akkor sem tudta volna meg verni
klicsko-t esetleg jól meg dolgoztatni)

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-01 13:39:25

ne felejtkezzünk el Holyfieldről sem, aki itt:

http://sportsillustrated.cnn.c...

úgy nyilatkozott, hogy leverné mindkét testvért. Szeretem Holyfieldet, a bunyójáért, a múltjáért, az egyéniségéért, de szegény mostanra már alighanem túl sok ütést kapott a fejére.

    2010-07-01 13:10:25

@kilcsko: Ja, bocs, akkor ott van a legfontosabb, a Klicsko elleni! Most lehet azzal jönni, hogy tőle nem szégyen kikapni, de az, hogy valakinek még egy tisztességes találata se legyen, az már elég nagy szégyen és szerintem nem lehet nevezni még világbajnok aspiránsnak sem az illetőt!

» southpaw   válasz erre
    2010-07-01 12:07:46

Szerintem az nem bizonyul "LEVES"-nek aki egy nagyon komoly betegség után visszatér, és nem tud kirobbanó teljesitmenyt nyujtani ráadásul még szét is fejelik! Ugyhogy szerintem ne ítélj egy pár gyengébb teljesítményű meccse alapján!

» kilcsko   válasz erre
    2010-07-01 11:35:12

@kilcsko: "Chagaev kivételével egyetértek! "be is bizonyosodott" Mond már el nekem hogy "bizonyosodott" be Chagaev-ről??"

Az, hogy profiként nem több egy erős középszintű bunyósnál: a Virchis meccset nem láttam, de azt mondják, elég véleményes győzelem volt, ilyen Matt Skeltonokat, meg Kali Meehaneket nem pontozással kell megverni és hát még a jelenlegi nehézsúlyban is csak 3-ad vonalasnak mondható Drumonddal sem illett volna ki-ki meccset csinálnia. Egyedüli meggyőzőnek mondható teljesítményt John Ruiz ellen láttam tőle!

» southpaw   válasz erre
    2010-07-01 10:44:14

Említették itt Ustinovot és Furyt. Sztem ők kapnak majd egy igazi bokszolót aki nyerni megy ellenük nem csak a meccspénzért, akkor majd éri őket kellemetlen meglepetés.

    2010-07-01 10:00:51

Dikk, itt a Sprott elleni meccse magyar kommentarral. Szerintem jo kis meccs volt: http://www.youtube.com/watch?v...

» bpjotruska   válasz erre
    2010-07-01 09:00:29

@zsoltii: En evek ota figyelem Usztinovot, sokat vartam tole, de azt kell mondjam, hogy nem lesz nagy durranas belole. Egyszeruen nem fejlodik a boksza. Roppant fizikumu, hihetetlenul utesallo bunyos, a sulyahoz ( 130+ kilo ) kepest nagyon jol mozog, de pontatlan, gyenge a kondija, es komolyabb ellenfeleket nem nagyon sikerul kiutnie. Egyebkent szombaton egy szornyen elhizott ex-europa bajnok Paolo Vidoz legyozesevel szepitette 21-0 ( 16 KO ) a merleget. Nem lenne kellemes ellenfel talan senkinek, de egy gyors, ugyes, mozgekony top-bunyos szerintem magabiztosan kipontozna.

» bpjotruska   válasz erre
    2010-07-01 08:56:30

Jó lista ez Carlsson-tól, gyakorlatilag én is ugyanezekre a nevekre gondoltam a cím után.

Szerintem ide még Tony Thompson(34-2) is befér, magas, hosszú kezekkel, a másik Ibragimovot, Krasniqit és Witherspoon-t is verte, Wladimir dolgát is megnehezítette pár menet erejéig. Kissé idős sajna(38), viszont nincs mögötte amatőr múlt és csak 2000-ben debutált, ugyhogy pár jó éve még lehet, talán pont annyi hogy a Klicskók után még hiteles kihivó legyen.
Nem tudom kit lehet még megemlíteni, talán Ustinovot? Nagyjából ezek a nevek vannak csak.

» Amador   válasz erre
    2010-07-01 03:59:48

@Edgegod: szerintem a Klicskok még pár meccs és max 2 év múlva visszavonulnak mivel már ígyis elég pénzt kerestek a boxból és nem akarnak Roy sorsára jutni. Még ha nehézsúlyba akkor sem kerülnének veszélybe ,de szerintem vannak olyan intelligensek h kiszálljanak és szépen elpolitizáljanak.:) vagy ne adj isten promóterek lesznek!

» pintyo   válasz erre
    2010-06-30 23:26:39

@southpaw: "A felsorolt ígéretek közül Chagaev, Solis, Peter, Arreola, Dimitrenko- LEVES"

Chagaev kivételével egyetértek! "be is bizonyosodott" Mond már el nekem hogy "bizonyosodott" be Chagaev-ről??

» kilcsko   válasz erre
    2010-06-30 23:18:49

Akkor előreláthatólag kik a jövő nehézsúlyú trónörökösei?

: Pulev, Wilder, Helenius, esetleg Haye, de túl kicsi.

» southpaw   válasz erre
    2010-06-30 22:20:49

A felsorolt ígéretek közül Chagaev, Solis, Peter, Arreola, Dimitrenko- LEVES!

Solis kivételével be is bizonyosodott mindegyikről.

» southpaw   válasz erre
    2010-06-30 22:18:27

@Roberto: Na igen, ezért is nem akartam belevenni fiatal, kipróbálatlan, kevés profi tapasztalattal rendelkező öklözőket belevenni, mert az egy dolog, hogy valaki az olimpián jól szerepel, de az nem vonja maga után egyértelműen, hogy a profik között is annyira sikeres lesz... Harrison olimpiai bajnokként, kb. 20 győztes meccs után szenvedte el az első vereségét, azóta pedig még lejjebb sikerült magát küzdenie... Estrada, Witherspoon, és Marrone is csak addig voltak jók, amíg nem kezdtek el komolyabb ellenfeleket kapni, manapság meg már a 15-ös renglistákba sem férnek be...

Ettől függetlenül nyilván jönnek majd új, fiatal hiteles világbajnoki kihívók, de ők rendszerint a semmiből szoktak feltűnni, akikről meg azt gondolná az ember, hogy a későbbiekben tuti világbajnok lesz, azoknak meg a jó 70-80 százaléka még a kihívói státuszig sem jut el...

» Carlsson   válasz erre
    2010-06-30 20:14:13

Én ennek a remakjére lennék kiváncsi: http://www.profiboksz.hu/cikk....

» Roberto   válasz erre
    2010-06-30 19:53:38

A cikk remek, tartalmas olvasmany, viszont azzal nem ertek egyet, hogy ők lennének a Klitschko korszakot kovetoen a legjobb vilagbajnokjeloltek. Wladimir 34 eves, kivalo formaban van, sztem meg vagy 5-6 évig biztosan nem fog visszavonulni. A felsorolt tiz bunyos pedig pillanatnyilag a legkomolyabb 10 trónkovetelo. 5-6 év mulva egeszen masok lesznek a csúcson. Valoszinuleg olyanok, akiket meg nem ismerunk, vagy csupán par meccsuk volt a profik kozott. Szivesebben láttam volna a listán olyan bunyosok bemutatását, akiknek a nevét még nem ismeri mindenki, de már jelentos sikereket arattak amatorkent, vagy a profik kozott volt pár komolyabb meccsuk...

» Edgegod   válasz erre
    2010-06-30 18:51:30

Örülök, hogy tetszik a cikk, igyekeztem objektíven bemutatni a bunyósokat, és eszerint állítottam össze a sorrendet is, ha szimpátiáról lenne szó, nálam is merőben más lenne a sorrend. :)

Amúgy a listával kapcsolatban még annyit, hogy csak és kizárólag olyan bokszolókból állítottam össze, akik fiatalabbak a kisebbik Klitschkónál, eredetileg amúgy 32 év lett volna a korhatár, de Adamek annyira ide illik, hogy muszáj volt őt is bele vennem...

Tyson Fury amúgy meg még túl fiatal, és kb. 10 meccsel a háta mögött, és komoly ellenfél legyőzése nélkül nem igazán lehet még róla eldönteni, hogy mennyire világbajnok anyag valójában, elég ha csak az olimpiai bajnok Audley Harrison-ra gondolunk... Amúgy a listám 11. bokszolója Kevin Johnson lett volna egyébiránt... :)

» Carlsson   válasz erre
    2010-06-30 15:30:53

sztem Ustinov is ott lesz még a várományosok között:)

» zsoltii   válasz erre
    2010-06-30 15:20:39

NEm HErbie HIDe volt az elso Nigériai világbajnok? Am sztem Boystov-Povetkin- Solis 3 a skozul lesz nagy meglepetés.

» Roberto   válasz erre
    2010-06-30 15:05:50

Tuanak 2003 óta nemvolt komoly ellenfele, így még azt se tudhatjuk mire menne a mostani "top" kihívókkal szemben.

» Miskolci   válasz erre
    2010-06-30 14:32:18

Nagyon szegényes felhozatal. Haye 1. helye egyértelmű, viszont sztem Solis a második még a jelenlegi formájával is. Abban biztos vagyok hogy ha lehetőséget kapna egy címmeccsre akkor azért rendesen edzene Solis. Povetkin egy vicc, szóra sem érdemes, abszolút túlértékelt, Chambers és Chagaev technikás de nulla az ütőerejük. Akinek még van keresni valója az egyértelműen Adamek, a motiváltsága miatt legfőképpen és még Arreolában van valami de sztem belőle az Adamek elleni vereség nagyon sokat kivett tehát én őbenne már nem látok nagy lehetőséget. A három veterán pedig Tua, Briggs és Holyfield pedig már szintén csak a "címmeccs előtti jó erőpróba" poszt betöltésére érdemesek hiszen már nem motiváltak és egyiküknek sincsen kondija.Tehát összegezve: 1.Haye, 2.Solis, 3.Adamek a Klicskók után.Jelenleg Klicskók ellen mindhármuknak kb 30% esélyt adnék, Hayenek talán 40%-ot.

    2010-06-30 14:31:21

B-Hop 43, mégis ott van az elitben. Mosley 39, ő is topon van még. Holyfieldet meg ne is említsük. Forman 40 felett lett újra világbajnok. És nem lehet tudni a Klitschkók mikor vonulnak nyugdíjba. Szóval a kérdés akár jogos is lehet...

    2010-06-30 14:22:43

@Attis: azért tua már nem annyira a jövő. gondolom azért nincs rajta.

» vizslahal   válasz erre
    2010-06-30 14:21:13

@Attis: "Élet a Klitschkók után" a cikk címe. Tua 37 éves, nem vár rá fényes jövő...:)

» Shaham   válasz erre
    2010-06-30 14:08:15

Tua hol van a listáról? A felsoroltak kb 70%-át leverné szerintem.

    2010-06-30 13:43:02

@Sztrego: Igazad van! Akiket most lépten-nyomon lehurkázol meg kigúnyolsz, azok fogják elhozni a nehézsúly új aranykorát! :)))))))))

» ogreface   válasz erre
    2010-06-30 13:31:08

Szerintem Povetkin túl van becsülve, Peter viszont alá. Ha figyel magára, nem hagyja megint elszaladni a súlyát mint Chambers ellen (120kg), mindenki ellen lenne esélye. Mindenesetre bíztató hogy megint rendben a súlya (107kg körül), látszik hogy nem hanyagolja az edzéseket. Solis egy lusta dög, úgynézki a kubaiak mind megőrülnek a szabadságtól...:)

» Shaham   válasz erre
    2010-06-30 13:17:48

"Újra izgalmas meccsek, sok kiütéssel"

Jaja, így van, az ukránokra pont az a jellemző, hogy szépen kipontozgatják az ellenfeleiket. Elég ránézni a mérlegükre!

"A két Klicskó visszavonulása után dicső időket és a nehézsúly régi fényét várom!"

Így van, jönnek majd a remek Ray Austinok, Audley Harrisonok, Samuel Peterek, akik futószalagon hozzák az izgalmat a súlycsoportba. Legalább olyan izgalmakat, mint amiket Haye okozott Valuev ellen!

"Bárcsak ott lennénk!"

Így van, legalább elhallgatnál végre!

    2010-06-30 13:10:04

Számomra egyértelmű hogy ha klicsko-ék visszavonulnak Chagaev lesz az egyik
meghatározo személyiség nehézsulyban! Aztán mondjuk szüken Haye, esetleg Povetkin. A Többiekre ugyanaz vár mint most talán ha meg embereli magát Solis
és lefogy ott lehet az elitben!

De várjunk csak Haye nem azt mondta hogy 31 évesen visszavonul?
És hát Vovában még van 3 akár 4 jó év!!

» kilcsko   válasz erre
    2010-06-30 12:59:31

A Klicskók után már nem lesz élet, hiszen állítólag 2012-ben jön a világvége, addig meg úgyis ők maradnak a csúcson.

» Zoli74   válasz erre
    2010-06-30 12:45:05

a nehézsúlyúaknak tessék hátrakötni a bal kezét!

csatlakozok Sztrego petíciójához szívesen. Ha esetleg a Klicskók így is győznének, akkor nekik a jobb kezüket is a hátuk mögé kell kötözni.

Ez mentené ám csak meg a nehézsúlyt a hurkáktól....

    2010-06-30 12:42:26

"Élet a Klitschkók után"

Bárcsak ott lennénk! A két Klicskó visszavonulása után dicső időket és a nehézsúly régi fényét várom! Újra izgalmas meccsek, sok kiütéssel, nem úgy, mint most, hogy balegyenessel 11 menet, aztán az edző kiszól, hogy csak nem kéne már így befejezni... szóval elég volt ebből, igazi bajnokokat akarunk látni!

» Sztrego   válasz erre
    2010-06-30 12:30:32

Hm, és Hopkins hol marad:)? Azt mondta, hogy felmegy nehézsúlyba:). Akkor már meg is van az új megmentő, a gyilkos ütőerejű Nárd személyében:)!

    2010-06-30 12:12:13

David Ha mint a nehézsúly megmentője? Atyaég!

» Thunderstruck   válasz erre
    2010-06-30 12:11:18

Nekem is tetszik, de vita tuti lesz belőle!:D Főleg, hogy nagyon sok a vitatható pontozás ezen bunyósok karrierjében! Pl.: Virchis-Chagaev meccs abszolút x lett, de ez csak egy a kb 10 ilyenből. De azér jó írás Carlsson csak így tovább!;-)

» Miskolci   válasz erre
    2010-06-30 11:50:20

Amugy jo osszeallitas, nekem tetszik.

» bpjotruska   válasz erre
    2010-06-30 11:47:03

@Gaius: Harrison sajnos mar elverni senkit nem tud, nemhogy a bajnokok kozul, de ugy kb a top-30-bol sem. Michael Sprott ellen is komoly ponthatranyban volt, mikor beakadt egy szerencses utese ; persze egy olyan utest megerdemelne Haye is a bevallalos ellenfelvalasztasa miatt.

» bpjotruska   válasz erre
    2010-06-30 11:46:43

Hat Tyson Fury hol van? :-)))

» bpjotruska   válasz erre
    2010-06-30 11:44:02

Egyetértek, Adamek messze a legkiemelkedőbb, ha minden képességet egybegyúrunk. Neki egyetlen hátránya, hogy nem naturális nehézsúlyú. Haye egy bohóc, látványosan arra játszik, hogy elkerülje a Klicskókat, amíg azok aktívak, és utána akar majd villantani. Remélem, hogy Harrison most az egyszer igazolni fogja, hogy miért lett amatőrben olimpiai bajnok, é jól elveri.

    2010-06-30 11:38:36

Érdekes cikk let tköszi.
Én is Adameket tisztelem a legjobban közülük a szorgalma és bevállalóssága miatt.

    2010-06-30 11:33:26

na ebből azért lesz vita... amúgy jó kis összeállítás!

Chagaev és Haye rám sosem tett jó benyomást.

a listából én Adameket tisztelem a legjobban, mégha nem is a nehézsúly megmentője.

    2010-06-30 11:29:23
Ugrás az oldal tetejére