×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Wladimir Klitschko vs Ray Austin beharangozó

2007-03-09 00:00:00 /

Wladimir Klitschko

47-3-0 (42 KO)

Kor: 30

Edző: Emanuel Steward

Becenév: Steelhammer

Emlékezetes győzelmei: Chris Byrd 2x W12, TKO7, Samuel Peter W12

Emlékezetes vereségek: Corrie Sanders LTKO2, Lamon Brewster LTKO5

 

Ray Austin

24-3-4 (16 KO)

Kor: 36

Edző: Romeo Connors, Stacey McKinley

Becenév: The Rainman

Emlékezetes győzelmei: Owen Beck W12

Emlékezetes vereségek: Attila Levin LTKO9

 


1999. november 13. Lennox Lewis egyhangú pontozással győzedelmeskedik Evander Holyfield felett, egyesítvén a WBC, WBA és IBF szervezetek címeit. Az utolsó nehézsúlyú „Unification” az elmúlt hét évben. Azóta is várunk egy megkérdőjelezhetetlen, vitathatatlan bajnokra, aki kisajátítaná maga számára a nehézsúlyú történelem legfrissebb fejezetét. Talán mostani beharangozók egyik főszereplője, az örök ígéret Wladimir Klitschko képes lesz rá. A szándék megvan, hiszen Klitschko menedzsmentje mindent megtett, hogy „Vova” megmérkőzhessen a WBC trónján ülő Oleg Maskaevvel, de a szervezetek mostanában görcsösen ragaszkodnak bajnokaik kötelező kihívójuk elleni próbatételéhez, így az ukrán „Acélkalapácsra” március 10-én a németországi Mannheimben az IBF ranglista második helyezettje, az amerikai Ray Austin vár.

 

Bár a nehézsúly továbbra is a legnépszerűbb súlycsoportnak tekinthető, Ray Austin nevével még a szakavatottaknak is igen nehéz dűlőre jutnia. Ha valaki hivatalos kihívó egy rangos szervezetnél, azt gondolhatnánk, hogy az elmúlt évben figyelemre méltó eredményeket ért el, neves ellenfelek ellen diadalmaskodott, és ha Ray Austin ilyen lenne, akkor nevét hallván legalább annyit mondanánk: „igen, Austin erre rászolgált”. De sajnos nem így történt, Ray-nek nem voltak nagyszerű ellenfelei, akik ismerősként csenghetnek, azok ellen sem tudott győzelmet aratni, igaz vereséget sem szenvedett. Mint a rekordján is láthatjuk, Austin a döntetlenek specialistája. Az első még Lance Whitaker ellen 2002-ben, majd Zuri Lawrence, Larry Donald és legutóbb Sultan Ibragimovval szemben. Győzelem Owen Beck, Jeremy Bates és Sedreck Fields ellenében elegendő volt, hogy az IBF, ha törik, ha szakad, de Klitschkóra erőltesse az amerikait. A szabályok, na és Don King. Austin az ő embere. Így már világos? Aki több mint 30 éve kézben tartja a nehézsúlyt, az mindent megtesz, hogy a befolyása ne csökkenjen. Austin csatasorba helyezésével King időt nyert, hiszen Peter, akiben szintén érdekeltsége van, sokkal több eséllyel száll harcba Maskaevvel, mintha Klitschko ellen tenné. És ha még Austin is nyerne, King hahotázása betöltené az Univerzumot. De nézzük csak, van-e erre reális esélye „Rainman” Austinnak!

 

McCline óta a legnagyobb ellenfelével találkozik Klitschko, Austin is 198 cm magas, versenysúlya 110-115 kg között mozog. Nincsenek kiemelkedő képességei, specialitása, így egy átlagos ellenfél vár az ukránra. Általános vélemény Austinról, hogy egy nagydarab, tekintélyt parancsoló bunyós, ugyanakkor nem tűnik túlságosan veszélyesnek. Ütőereje átlagos, technikai hiányosságait szívvel, keménységgel próbálja egyensúlyozni. Ez segítette ki mikor padlón volt és komoly gondba került Ibragimov ellen, de képes volt visszakapaszkodni. Hosszú karjaival viszonylag sok ütést indít, jabjeivel mintha Larry Holmest utánozná, de gyakran küszködik az egyensúly megtalálásával, messze nem olyan atletikus, mint Klitschko. Magassága, lomhasága miatt gyakran kerül nyitott pozícióba, terepet adva ellenfelének a kontraütésekre és átlagosnál is lassabb reflexeivel tökéletes célpont lesz Wladimir balegyenesei számára. Legjobb ütése pontos és viszonylag kemény jobbegyenese, emellett ha ideális helyzet adódik bátran üt hármas kombinációkat. Fiatalon utcai verekedésből tartotta fenn magát, majd 27 évesen lett profi, mindenféle amatőr múlt nélkül. Ennek fényében a Valuevet tisztán verő Donald, és a nagy reménységnek tartott Ibragimov elleni döntetlen mindenképp figyelemreméltó, de világbajnoki kaliberű bunyósnak még jóindulattal sem nevezhető. „Klitschkónak nincs szíve, gyenge az álla, ezért ki fogom ütni őt. Én nem az egyik tapasztalatlan, és méreten aluli nehézsúlyú kihívó vagyok. Nem Calvin Brock, és nem a 95 kilós Chris Byrd. Én egy teljesen kifejlett nehézsúlyú vagyok. Amikor Klitschko legutóbb hasonló súlyúval bokszolt, akkor Samuel Peter háromszor küldte padlóra, miközben sokkal alacsonyabb, ez történt Brewster ellen is, és én is garantálom, néhány esőcsepp Klitschkóra fog esni, mikor megmérkőzünk.”- fogadkozik az „Eső Ember”, Austin.

 

Wladimir Klitschko uralkodásának második időszakát éli, miután tavaly ismét világbajnok lett Chris Byrd újbóli legyőzésével, majd sikeres címvédés következett Calvin Brock ellen. Mindkettőjüket brutális kiütéssel intézte el Dr. Klitschko, és minden esély megvan rá, hogy Ray Austin mannheimi kirándulása is hasonlóan fog végződni. A mondhatni tökéletes felépítésű ukrán számára a mérkőzések nagyjából addig tartanak, amíg sikerül lokalizálnia ellenfelét balegyenesivel. Aki leáll verekedni vele, akármilyen betonfeje is van, jó eséllyel pályázik rá, hogy vízszintesben fejezi be a találkozót. A legjobb dolog ami vele történt a világbajnoki cím mellett, hogy Emanuel Steward kezei alatt ismét felfedezte halálos bal jabjeit, amiket villámként követ a jobbkéz. Alapműveletek, akárcsak a bátyja esetében, de működik! A sztáredző egy igazi gyilkos robotot fabrikált Klitschkóból. Persze vaskos balhorgáról se feledkezzünk meg, amit alkalmilag, da hatásosan használt Samuel Peter ellen is. Ami gyenge pontjait illeti, üvegállára Austin is utalt, illetve sokan jellemzik úgy, mint egy nagyfogyasztású autót, amiből bármikor kifogyhat az üzemanyag a negyedik menet után. Hogy hova folyik el, máig talány, hiszen kőkeményen edz, sebezhetetlennek tűnik, mégis Brewster, Williamson és részben Peter ellen is problémái akadtak e téren. Klitschko oldalmozgása szintén hagy kívánni valót maga után, de elég langaléta ahhoz, hogy 1-2 lépéssel levágja a távolságot. „Nem gondolok most a jövőbeli ellenfelekre. Először Austin, utána beszélhetünk a többiekről. Tudom, hogy Austin egy nagyon veszélyes ellenfél. Magas, szokatlan stílussal és jól üt. Nem fogom lebecsülni.”

 

Az udvarias nyilatkozat után, mi sem becsüljük le az IBF hivatalos kihívóját, de Klitschko 2006-os formáját alapul véve, már az is csoda lenne, ha Austin megérné a hetedik menetet. Ráadásul, leszámítva a Sanders elleni mérkőzését, az ukrán Németországban sokkal nyugodtabban, felszabadultabban bokszol, mint az Állomokban. Austin egyszerűen túl lassú, hogy lereagálja Klitschko balegyeneseit. És a rutin, hiába fiatalabb, a szorító béli tapasztalata szintén az ukrán malmára hajtja a vizet. Klitschko a vánszorgó, egysíkú Austint hamar be fogja mérni, majd folyamatosan emelve a tempót a harmadik, negyedik menetben már egyenesei, esetleg horgai is ülni fognak. A bátor és agresszív Austin azonban nem fogja olcsón adni a bőrét, és párszor meg is lepi a bajnokot, addig amíg az ukrán balegyenesei teljesen le nem lassítják. A hatodik menetben Austin sorra nyeli be jabeket, esélye sem lesz látni, mikor Klitschko megküldi a végzetes jobbkézt.

 

 

Klitschko

 

Austin

9

Rutin

7

10

Ütőerő

8

7

Ütésállóság

7

9

Offenzív képességek

7

8

Védekezés

7

9

Gyorsaság

7

9

Taktika

7

9

Kondíció

9

10

Forma

9

9

Egyéb tényezők

10

89

Összesen

78

 

Esélyek:

Klitschko kiütéssel: 60%

Klitschko pontozással: 30%

Austin kiütéssel: 5%

Austin pontozással: 5%

 

2007.03.09. Kása Csaba (Leone) ©

 

 


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

A többi hozzászólást az odavonatkozó cikkhez várjuk sok szeretettel :D

    2007-03-10 23:37:36

Azok a nyamvadt kesztyűk az okai mindennek :)

» dermedt   válasz erre
    2007-03-10 23:24:05

Erről ennyit...

    2007-03-10 23:21:30

Hááát nemtom kell-e majd a menetről-menetre? :)

» dermedt   válasz erre
    2007-03-10 23:19:24

Nem Mannheimben? :)

» dermedt   válasz erre
    2007-03-10 21:16:37

Grantben bokszolnak.

    2007-03-10 21:11:31

liston!
azt hiszem az előttem szólóak több soron megmagyarázták mit is írtam le tulajdonképpen! viszont arra a kérdésre hogy voltam-e már kiütve: voltam igen, azt hiszem 4-er...méghozzá olyannyira hogy akár 100-ig is számolhattak volna akkor sem bírtam volna felállni!
mentségemre szolgálljon hogy mind a 4 alkalommal pálinka nevezetű ellenfél ütött ki brutálisan, olyannyira hogy még másnap sem hevertem ki az ütést.... persze ez az én mentális állapotomat nem befolyásolja...

» undisputid   válasz erre
    2007-03-10 20:37:12

ha mar az allarol van szo...a Peter elleni meccsen asszem 3. menet vegen kapott egy hatalmas balost amitol paran kiultek volna az elso sorba.

    2007-03-10 17:17:31

komix

"Tehát az én logikám szerint , belefuthat ko ba egy mentálisan is toppon lévő bunyós , ha az ellenfele sokkal jobb képességű"

Ez is igaz! Ha pedig Mayorga nem hiszi magát annyira elpusztíthatatlannak Trinidaddal szemben, mint amennyire hitte (ugye ahoz épp elég önbizalma volt, hisz addig mindössze élete első meccsén szenvedett egy TKO-s vereséget és talán még igazán padlóra sem került addig) akkor talán ugyanabban a szituációban Tito ellen lehet, hogy a 8. menetig sem állta volna Trinidad pofonjait, hanem előbb megadja magát.

» leibigab   válasz erre
    2007-03-10 16:52:03

Elnézést , ez utóbbi hozzászólásnak nem sok értelme volt , mert Mayorga nem szenvedett ko vereséget , és mi ha jól emlékszem egy ütéses ko-ról beszélünk.

    2007-03-10 16:42:48

De most épp azon vagyok Romsy:-)
Annyit még , hogy pl. egy Mayorga Trinidad esetében egy olyan Mayorga lépett szorítóba , aki , mint láthattuk is , elpusztíthatatlannak hitte magát.Tehát nem hiszem , hogy mentális problémái lettek volna a meccsel kapcsolatban , aztán mégis tko lett.Tehát az én logikám szerint , belefuthat ko ba egy mentálisan is toppon lévő bunyós , ha az ellenfele sokkal jobb képességű.

    2007-03-10 16:33:33

Hát azt hiszem , egyet kell értenem , de lehet igazság mindkét oldalon , részben persze!
Beszéljünk egy emberről pl.Egy pályája csúcsán lévő , eleve jó képességű ökölvívó és az ő már kiégett motiválatlan alteregója között tényleg csak annyi a különbség , hogy az utóbbi nagyobb valószínűséggel fog belefutni egy súlyos ko-ba.Pedig ha következetesek vagyunk , és állítjuk , hogy az ütésállóság genetika , akkor természetesen bokszolónk kiégett énjének ugyanúgy kéne bírnia a pofont , viszont sok példa van az ellenkezőjére , és ennek okát ráfoghatjuk a kiégett tűzre , a motiválatlanságra , a mára már csak megélhetési szándékkal való bokszolásra stb. tehát a mentális felkészültség hiányára.A csúcson is érhet az embert a testi lelki felkészültség hiányából adódó ko , ilyen volt valszeg Lennox Rahman elleni első betlije.
Tehát igazad van...

    2007-03-10 16:19:52

Bizony.
Megfigyelhető egyébként, hogy a fizikai adottság szempontjából mennyire fontos a nyak és a nyakizom. Tua, akinek tömör tölgyfából van a feje és azt sem érzi meg, ha ráparkolsz egy csőrös kamionnal, olyan nyakkal bír, mint az én derekam.
Peti Samu is valamennyire hasonló, bár nem egy Tua, de neki is vastag eternitcső van a nyaka helyére építve.

    2007-03-10 16:05:21

Legalább mindig feláll:)

» Shaham   válasz erre
    2007-03-10 15:16:05

Egy KO olyan mint a böszmeség, nem lehet megmagyarázni :D

    2007-03-10 15:12:16

Komix

"Viszont a klasszikus ko-nál lehet az ember bármennyire ott mentálisan , az ellen az akarat nem fog megvédeni.Látod az ütést jobb esetben , de valahogy csak odaér , aztán már csak a tusolóban ébredsz:-))"

Ez így igaz, azonban az ilyen megrendítő erejű ütések és a mentálisbeli képességben annyi az összefüggés, hogy ha mentálisan összeszedettebb, koncentráltabb vagy, akkor az elszenvedett ütést is jobban fogod bírni. Egy ökölvívónál az anatómia már meghatározza egy bizonyos szinten az ütésbíró képességet, amit megerősíthetsz ha mentálisan is erős vagy. pl. Mikor megkérdeztek olyan kőfejű bunyósokat erről a kérdésről, mint LaMotta, Õ azt válaszolta, hogy azért tűri jól a nagy pofonokat, mert már kiskorában bemagyarázta magának (és el is hitte), hogy soha senki nem tudja megrendíteni! (Õ a pályafutása legvégén, (mikor már közel sem volt benne annyi akarat) egyszer került padlóra egy olyan ütéssorozattól, aminél nagyobbakat viselt el szinte megrendülés nélkül a fiatalabb éveiben. A szintén ütésálló volt középsúlyú bajnok Antuofermo nyilatkozta, hogy Õ is részben azért állta a nagy ütéseket, mert fiatalkorában nem tapasztalta meg, hogy milyen érzés mikor kiütik az embert...mert amikor az megtörténik, az nem csak az állat, hanem a lelket is megviseli...
és Klitschkonál azthiszem igen jól látható volt a következő meccsein, hogy a Sanders utáni kiütés megviselte a lelkét...

» leibigab   válasz erre
    2007-03-10 15:09:57

Klicskó kapkodott az utolsó meccsein ha ütést kapott. Nem igazán tudja kezelni, szerintem azért kapott kilencet.

» himpike   válasz erre
    2007-03-10 15:00:17

A rutinra egy kicsit sokat kapott Austin. Ha Wladimir 9 a dupla profi (ráadásul sok világ elit elleni) és több száz amatőr meccsével, akkor Austin max 4 pontot ér. És mi az egyéb tényező, amiben Austin jobb? Fizikálisan is sokkal gyengébb. Szerintem túl értékelitek, de nemsokára meglátjuk. Szerintem nem lesz 4 menettől több.

» lefthook   válasz erre
    2007-03-10 14:48:17

Austin egy kötelező feladat, aztán rövidesen Sanders ellen kellene újra mennie. Csak úgy tudja rehabilitálni magát rendesen, ha visszavágón lenyomja.

    2007-03-10 14:36:39

BlaZe!

Egyetértek, de a SamuPeti elleni és a Brock elleni meccsek lehet, hogy most rendberakták a lelkét egy picit. Ray ellen persze csak az ellentéte derülhet ki, most csak veszítenivalója van.

    2007-03-10 14:29:57

Sztrego az az ütés mindenkit ledöntött volna. Láttuk már Vovát párszor elég nagy ütéseket fejjel levenni. Mégis van, ami nem borította fel. Viszont a mozgáskoordinációja, meg emiatt a védekezése az valóban katasztrófa. Ezzel ő is tisztában van, ezért van a rosás nála, és a Peter elleni padlózások ennek tudhatóak be. A Sanders elleniek nem. Ott úgy lett leütve, ahogy azt a nagykönyv tanítja :) Viszont felállt belőle valahogy. Abból a legtöbben nem álltak volna fel. Brewster ellen is beszedett pár olyat, amitől állnia sem kellett volna tudni. Aztán mégis ment neki (az már más kérdés, hogy utána eldőlt, mint egy zsák :)). Úgyhogy ez az üvegáll nem állja meg a helyét. Viszont valóban sokat keresi a kontaktlencséjét mostanában. Mentálisan kissé oda van szegény. Emiatt mindig benne van a meccseiben, hogy le fog pihenni. De legalább elmondhatjuk, hogy van izgalom benne, ha rá tippelünk :)

    2007-03-10 14:22:45

:-))
Elméletben tegyünk különbséget ko és tko között.Ezen a téren elég nagy a kuszaság.Vegyük tko-nak azt , amikor az ipse védekezésképtelenül nyeli az ütéseket , és vagy állva leállítják a meccset , vagy lemegy , de magánál van , valamennyire...Van , hogy az ember meg van ütve , vagy átment rajta az ütés , de végig megy a meccs , viszont utána ne kérdezd meg tőle , mit csinált az előző 30 percben.Ilyen esetben , ha érzi meg van ütve , elkerülheti a tko-t , ha tudatosan lemegy , így nyerve időt.
Viszont a klasszikus ko-nál lehet az ember bármennyire ott mentálisan , az ellen az akarat nem fog megvédeni.Látod az ütést jobb esetben , de valahogy csak odaér , aztán már csak a tusolóban ébredsz:-))

    2007-03-10 13:52:58

....és esélye sem lesz látni minkor Klicsko megküldi a végzetes jobbkézt...
Ez nagyon nagy volt.
Igy legyen

    2007-03-10 13:49:18

Nem, a Sanders elleni is mentális volt, tudatos padlózás. Eszem megáll!

» Sztrego   válasz erre
    2007-03-10 13:23:40

A Sanders elleni első leütés volt ko szagú egyedül.Akkor pár másodpercig képhiba volt szerintem.Legalábbis nem mozdult...

    2007-03-10 12:46:02

Liston

Az ilyen "téged ütöttek már ki?", "vagy bokszoltál-e valaha?" "volt-e már rajtad kesztyű?"...stb. hozzászólásokkal a probléma, hogy sokan azt hiszik (persze tisztelet a kivételnek), hogy azért mert volt már rajtuk kesztyű, akkor már szakértő az ökölvívás elméletében is, vagyis ismeri az ökölvívás történelmét, bajnokait, taktikáját, élettanát...stb-t. Az, hogy valakin volt kesztyű és ütötték már ki, nem jelenti azt, hogy az elméleti részét is érti vagy ismeri....de mégyegyszer mondom, tisztelet a kivételnek!

» leibigab   válasz erre
    2007-03-10 12:45:35

amit Don írt az is igaz...és bármennyire is hihetetlen, de a mentális képesség szerepet játszik az ütések elviselésének a kérdésében is...

» leibigab   válasz erre
    2007-03-10 12:31:33

Liston mindenki tudja szerintem, hogy a kiütés legalább annyira mentális, mint fizikai dolog.
Ha nem látod az ütést jönni (meglep), sokkal nagyobb eséllyel alszol el. Ezt pedig nyilván nem lehet más okokra visszavezetni, mint mentálisra.
Hasonló ez ahhoz, amikor melletted durrant egy teherautó és te nem ijedsz meg, máskor meg igen. Néha mintha "felkészült" lennél, tizedmásodperc alatt tudod, hogy mi történt és nyugodt maradsz. Így müködik a beszedett ütéseknél is.

    2007-03-10 11:51:33

Liston!

Ha mentális problémáid vannak, akkor azért jól ki tudod ütni magad is, hidd el.:)))
Amúgy sztem Wladnak egyszerűen rossz a védekezése, és így bepánikol, ha az ellenfél hevesen támad. Ellépni még csak-csak el tud, de a fedezéke borzalmas. Illetve azért megy le könnyen, mert elég koordinálatlan a mozgása, így egy jó ütemű találattal könnyen kibillenthető az egyensúlyából. Az álla sem valami jó, bár sztem ha képes túlvészelni a kritikus pár mp-et, akkor elég könnyen kitisztul. Az azonban egyértelmű, hogy Wlad legjobb védekezése a bal-jobbegyenesei. Ha védekezésre van ítélve, akkor lehúzhatja a rolót, folyamatos nyomás alatt kell tartania az ellenfeleit, megelőzni, hamarabb indítani, egyszerűen nem hagyni levegőhöz jutni az ellenfelet. Ez általánosságban igaz rá, és ezt Peter ellen tökéletesen alkalmazta.

» manchester   válasz erre
    2007-03-10 11:31:03

Liston!

Wlad sosem kapott ki KO-val, ez sokat sejtet. Nincs gránitból az tény, de szerintem átlagos nehézsúlyú álla van.

Leone!

60-30-5-5? Csak ötösével lehet százalékolni? :D
Austin pontozással? Szerintem max 1% esély :D Kiütéssel legyen 9, hogy a többit ne bántsuk... :)

    2007-03-10 11:29:00

Csak ez a táblázat nem teccik nekem:)

» Shaham   válasz erre
    2007-03-10 10:48:18

Hogy lehet ütésállóságot mentális problémának nevezni?Voltál már kiütve undisputed?

» Liston   válasz erre
    2007-03-10 10:23:29

Leírom,nem vagyok Klitschko párti!Mégis elismerem, a mai mezőnyben Wladimir tuti a 3 legjobb nehézsúlyú egyike.Szerintem ezt a nagyszájú Austint kiüti legkésőbb a negyedik menetig.Tovább biztos nem huzza!

    2007-03-10 09:56:18

Jó a cikk!Szerintem nem lesz 7 menet.TKO negyedik menetben Wladinak.

    2007-03-10 09:55:19

Ez nem bvm-es cikk?
Különben nagyon tetszik.

    2007-03-10 08:51:41

hát valahogy én is így gondolom! kitűnő cikk, gratula!
bár azt hozzátenném amit már korábban is leírtam hogy Klitschko ütésállósága inkább mentális probléma mint fizikai tulajdonság.
Hajrá Wladimir!

» undisputid   válasz erre
    2007-03-10 08:29:08
Ugrás az oldal tetejére