×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Inkin vs Balzsay beharangozó

2009-01-07 00:00:00 /

Hosszú idő után vív olyan világbajnoki mérkőzést egy magyar Universum-bunyós, amellyel kapcsolatban nem a negatív hangú kritikák vannak többségben a honi szurkolók részéről. A Denis Inkin vs Balzsay Károly WBO nagyközépsúlyú összecsapás az egyértelműen kétesélyes találkozók közé sorolható, és még a külföldi szakértők sem merik letenni a voksukat teljes biztonsággal egyik fél oldalára sem. Ha Balzsay sikerrel veszi az akadályt, akkor nem csak karrierje első világbajnoki övét csatolhatja a derekára, de ezt olyan rivális legyőzésével teheti meg, akit nemzetközi szinten is magasan jegyeznek.

Korai mélyvíz, vagy kötelező házi feladat egy kiemelkedően tehetséges bunyós számára, esetleg a kettő között van valahol az igazság? Nehéz megítélni, de nem első sorban azért, mert nem ismerhetjük elég jól Inkint, vagy ne lennénk tisztában Balzsay kvalitásával. Sokkal inkább az a kérdés, hogy Karesz hogy tudja kezelni az első világbajnoki meccs terhét, és képes lesz-e arra, hogy kikapcsolva a tét nagyságát, kihozza magából tudása legjavát. Ha ez utóbbi sikerül, akkor reményeink szerint nem lehet kérdés a végeredmény. Mivel Balzsay nyitott könyv a magyar bokszfanok számára, így beharangozónkban első sorban nem Karesz kerül górcső alá, hanem főként arra próbálunk választ keresni, hogy vajon mitől veszélyes bokszoló Inkin, vagy, hogy veszélyes-e egyáltalán, illetve röviden bemutatjuk a címvédő eddigi karrierjét.

A novoszibirszki születésű orosz világbajnok érdekes, nem túl hosszú, de eredményesnek mondható amatőr karrierrel a háta mögött lépett a profik táborába 2001-ban. A katonaként - a Wikipédia szerint konkrétan harckocsi parancsnokként - szolgáló Inkin 1994-ben kadet Európa-bajnoki címet-, majd 3 évvel később aranyérmet szerzett a Katonai Világbajnokságon, San Antonióban, amit két év múlva megfejelt egy újabb első hellyel a zágrábi Katonai Világjátékokon. Érdekesség, hogy míg kadetként félnehéz-, addig később már középsúlyban indult a versenyeken. Az orosz hadseregben uralkodó szigort nem kell bemutatni senkinek, így nem csoda, hogy Inkin a mai napig híres a fegyelmezettségéről, amit kamatoztat a szorítóban is.

Az orosz öklöző 2005. júniusában csatlakozott az Universum Box Promotionhoz, de addigra már túl volt 23 győztes találkozón (ebből 17 ko), melyeknek nagy részét hazájában vívta, és az IBF nagyközépsúlyú interkontinentális címe is a birtokában volt. Inkin menedzselése a kezdeti - Universum előtti - időszakban nem az óvatosságról szólt, ugyanis már a 2. profi mérkőzésén a későbbi Európa-bajnok Mger Mkrtchiannal találta magát szembe, de tapasztalatlanság ide, nagy lépés oda, Inkin már a második menetben kiütötte addig veretlen riválisát. Skalpjai között olyan ismerős neveket is találhatunk, mint a Balzsay és Erdei által is legyőzött Jose Hilton Dos Santos, a Hidvégit kiütő Ovil McKenzie, vagy a korábbi többszörös nagyváltósúlyú világbajnok argentin Julio Cesar Vazquez. Nem csoda, ha az Universum - eltérve az addig többségében alkalmazott stratégiától, mely szerint főként olyan tehetséges amatőröket csábítottak a klubhoz, akik még nem kezdték el a profi karriert - leigazolta a feltörekvő oroszt.

A német klubnál 5 mérkőzést vívott Inkin, majd megkapta az első komoly bizonyítási lehetőséget Mario Veit személyében. A nagyközönség számára ekkor még ismeretlennek számító Inkint előzetesen lesajnálta a többség, de a mindig nyugodt oroszt ez nem zökkentette ki, és a tét sem nyomta agyon, pedig fent állt a veszélye annak, hogy veresége esetén hamar parkoló pályán, vagy még rosszabb helyen találja magát. A WBC nagyközépsúlyú nemzetközi bajnoki címért is zajló találkozónak pikáns ízt adott, hogy Veit a szomszédja és barátja volt abban az időben Inkinnek. Az összecsapás nyitó meneteiben még úgy tűnt, hogy a nagy magassági fölényben lévő, és hosszú végtagokkal megáldott Veit megoldja a feladatot. Inkin támadott, elhajlásokkal próbált is közelebb jutni a némethez, de a szórványos találatok mellett ő is benyelt több erős bombát. A folyamatos nyomás azonban meghozta a sikert Inkin számára, aki átgyalogolva Veit ütésein elfogyasztotta ellenfelét, és a 7. menetben egy fejre mért kombinációval leütötte nyurga riválisát. A feltápászkodó Veit láthatóan teljesen elkészült erejével, de Inkin nagyon okosan nem rohanta le fejetlenül Fritz Sdunek tanítványát, hanem higgadtan becserkészte, majd egy gyilkos testütéssel (a borulófélben lévő német még benyelt, kvázi kegyelemdöfésként egy fejre mért felütést is) végleg eldöntötte a találkozót és a német bunyóst.

A kissé meglepő győzelmet követőn Inkin nemzetközi elismertsége sokat javult, bekerült a szervezetektől független ranglisták élmezőnyébe, és az Emmanuel Duma elleni sikert követően elérhető közelségbe került egy Carl Froch elleni eliminációs mérkőzés, de felmerült egy Joe Calzagheval vívandó világbajnoki küzdelem lehetősége is, mivel Inkin lett a WBO által kijelölt hivatalos kihívó. Inkin közben újra megvédte címét Nagy „Hóhér” József-, majd Martin Abel Bruer legyőzésével. A hajdúsági bunyós brutális fogyasztáson esett át a találkozó előtt, és így még kevesebb sansza volt a meglepetésre, ami végül el is maradt.

Bruer viszont majdnem belerondított Inkin levesébe. A rutinszerű rekordjavításnak ígérkező összecsapás a 2. menetben vett majdnem drámai fordulatot, ugyanis a bátor argentin egy remek jobbhoroggal leütötte a komótosan kezdő oroszt. Inkin a súlyos padlózás után megmutatta, hogy fizikálisan és mentálisan is nagyon erős, és nem csak megfordította a mérkőzést, de a végén Bruer örülhetett, hogy megérte talpon a záró gongot, ugyanis a 11. menet végén érdekes jelenetnek lehettek tanúi a nézők:  a felpörgő Inkin a kötelekhez szegezte az argentint, és a felvonás utolsó másodpercében közbeugrott a mérkőzésvezető, az olasz Sergio Silvi, jelezve, hogy lelépteti Bruert, majd pár pillanat múlva, mikor már a segédek is elkezdtek bemászni a szorítóba, meggondolta magát, és mégis jöhetett a záró etap... A slusszpoén természetesen elmarad, és Inkin egyhangú pontozással győzött.
A találkozó jól kiemelte Inkin erényeit és gyengéit is: az orosz bajnok üthető, sőt leüthető, a védekezése közel sem beton biztos, viszont gyorsan képes regenerálódni, és nem hullik szét mentálisan akkor sem, ha bajban van. Ahogy az várható volt, a pénzes csatákban gondolkodó Calzaghe ezt követően sem foglalkozott érdemben az orosszal, viszont WBC vonalon sikerül megállapodni Frochal az említett selejtező találkozóról. Már a dátum is megvolt, és úgy tűnt semmi sem gátolja meg az érdekesnek ígérkező küzdelmet, mikor jött a hír: Inkin betegség miatt visszalép. A felek gyorsan más időpont után néztek, de a pechszéria tovább folytatódott, és orosz öklöző másodszor is ágynak dőlt, aminek következtében végleg kútba esett a Froch elleni mérkőzés. 

   

Nyolc hónapos kihagyás és bizonytalanság következett Inkin számára. A WBC-nél kínálkozó lehetőség végleg elúszott, és a tv csatornák által nem túlzottan kedvelt Inkin karrierje megrekedni látszott egy rövid időre. A novoszibirszki bunyós viszont nem adta fel, és 2008. közepén több év után ismét hazájában lépett szorítóba. A Sergey Beloshapkin fölött aratott sima, 6 menetes pontozásos győzelemmel Inkin jelezte kenyéradói felé, hogy számíthatnak rá, Kohlék pedig vették lapot, és az orosz öklöző már készülhetett is a szeptember 27-re kiírt Balzsay Károly elleni - eredetileg csak interim, azaz ideiglenes - WBO világbajnoki mérkőzésre. A találkozó végül Balzsay szemsérülése miatt elmaradt, és a magyar tehetség helyett a kolumbiai Fulgencio Zunigával mérhette össze az erejét Inkin. A küzdelmes, feszült hangulatú találkozón az orosz minden rutinjára és tudására szükség volt, és végül pontozással abszolválta élete első világbajnoki mérkőzését.

Több hazai szurkoló aggódott az Inkin vs Zuniga találkozó után, hogy a sérüléséből felépülő Balzsayt félreállítja az Universum a friss világbajnok útjából, de a félelmek megalapozatlannak bizonyultak, és WBO ranglistán első helyen található magyar sportoló már csak pár napra van attól, hogy megmutassa a világnak, hogy miért is tartják az Erdeit követő generáció lehetséges nagy bajnokának. Mielőtt rátérnénk Balzsay rövid elemzésére, pár mondatban foglaljuk össze, hogy mit is tudtunk meg Inkinről. A világbajnok egyik legnagyobb erénye a sokoldalúság és az alkalmazkodó képesség: ha kell, akkor közép távolról vív, ha viszont a szituáció azt kívánja, belemegy bátran a közelharcba is. Inkin szeret első szándékból bokszolni és irányítani, de a kontrázás sem állt tőle túlzottan távol. Előnye Balzsayval szemben, hogy kétszer annyi időt töltött profiként a ringben, mint magyar vetélytársa, és ebből adódóan rutinosabb, illetve nem elhanyagolható szempont, hogy Inkin többször vívott már a pályafutása szempontjából sorsdöntőnek mondható csatát, melyek nagyon jól megmutatták, hogy mentálisan stabil, és nem roppantja össze a tétből eredő nagy nyomás. Az ütésállósága jó, és ha padlóra kerül sem esik szét, hanem hidegvérét megőrizve átvészeli a kritikus pillanatokat, és regenerálódó képességének köszönhetően hamar vissza tud térni a saját taktikájához. Katonai múltjához méltóan fegyelmezett, nem ragadja el a hév, nem rohan fejjel a falnak, de nem habozik kihasználni az adódó lehetőségeket sem. Ütőerőben elmarad a nagy bombázó Balzsay mögött, de mivel jó alapokkal rendelkezik, így az iskolázottságából adódóan képes pontos találatokkal kompenzálni a hátrányát. Inkin lábmunkája közepesnek mondható, de a taktikája első sorban nem is erre épül. Kombinatív bunyós, aki testre-fejre egyaránt jól dolgozik, és hajlított karú ütések mellett az egyenesekre is nagy hangsúlyt fektet. A védekezése viszont hagy kívánnivalót maga után. A mérkőzések elején sebezhető, és a kettősfedezéke is szellős időnként.

Cikkünk végén térjünk is át - tényleg csak röviden - Balzsayra és az esélyekre. Kareszt nem kell bemutatni a magyar szurkolóknak, hiszen kevés olyan népszerű és elismert bokszoló van hazánkban, mint a balkezes klasszis. A korábbi amatőr Európa-bajnoki ezüstérmes 2004. óta erősíti a hamburgi istállót, és Fritz Sdunek edző kezei alatt a súlycsoport egyik potenciális klasszisává érhet. A feltételes mód nem véletlen, ugyanis hiába nyújtott eddigi 19 összecsapásán hibátlant Balzsay, az igaz megmérettetés még csak most következik, mivel az eddig legyőzött ellenfelek egyike sem képviselt olyan erőt, mint Inkin. Karesz gyorsasága, dinamikája, ütőereje kimagasló, és talán ez lehet a két fő fegyver a világbajnok ellen, valamit a fordított alapállásból adódó kellemetlen stílusa is sokat nyomhat a latba.

A hírek szerint Inkin nagyon keményen felkészült a találkozóra, mivel tisztában van vele, hogy bár ő a címvédő, szombaton neki is szüksége lesz tudása legjavára, ha győzni akar, mert veresége esetén könnyen romba dőlhet, amit hosszú évek munkájával felépített. Sikere esetén viszont akár egy Kessler elleni címegyesítésre is sansza lehet, mivel a világbajnoki cím megszerzése után bejelentkezett egy orosz befektetői csoport, amely szívesen támogatná a 30 éves bajnokot. Biztató kilátások ezek, és így valószínűleg motiváció és eltökéltség terén toppon van Inkin is.

Kisebb aggasztó jel, hogy a legutóbbi fotók szerint Karcsi korábban megsérül jobb szeme mellett még mindig látható egy nem túl szép forradás, így fennállhat a veszélye annak, hogy ismét felreped, ami erősen rányomhatja a bélyegét a mérkőzésre. Kritikus része lehet a magdeburgi ütközetnek az is, hogy Balzsay képes lesz-e arra, hogy kordában tartsa a nyomuló, és a tempót diktálni szándékozó Inkint. Karesz eddig minden egyes mérkőzésén irányító szerepben tudott fellépni, és így a neki megfelelő ritmusban folyt a küzdelem, ezért első ízben fordulhat vele elő, hogy neki kell majd felvenni az agresszor - jelen esetben Inkin - iramát, és rá fognak nyomást gyakorolni, nem pedig fordítva. Ha Balzsay ezt nem tudja kezelni, idő előtt elfárad, vagy nagyon behátrál Inkin előtt, akkor hosszú és feszült este elé nézünk. Ennek elkerülésére lehet jó például a kimagasló ütőerő. Eddig minden Balzsay-rivális harci kedve alábbhagyott, mikor megérezték a pusztító ütéseket, és Karesz azonnal nyerő helyzetbe került. Reméljük ez most sem fog változni, és sikerül Balzsaynak kordában tartani a kemény Inkint, akit kiütni vélhetően nem egyszerű feladat, de a pontozásos magyar diadalra jó esély van, miként arra is, hogy egy magabiztos győzelmet követően a nemzetközi sajtó is egy csapásra a brutálisan erős nagyközépsúlyú elitbe fogja sorolni a 3. honi WBO világbajnokot. 


       





2009. január 3. - Gallen Ervin (Erwin)


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

gyerunk Karesz!!!..szurkolok neked...elkel pusztitanod ezt a Oroszt:)

» slovakia   válasz erre
    2009-01-10 10:23:03

illetve nem a cikktől,hanem a hozzászólásoktól naaaaaaaaaaa :-)

    2009-01-09 18:52:12

Szerintem meg ne vészmadárkodjunk többet,mert ha Balzsay olvassa a cikket elmegy a kedve :-)

    2009-01-09 18:42:53

Remélem hogy az orosz befektetői csoport nem jattolta le a bírókat. Eddig is attól tartottam hogy a szoros meneteket Inkinnek adják mert ő a világbajnok és szoros pontozással megveri Karcsit, ezeután pedig méginkább félek ettől...

» tibcsi   válasz erre
    2009-01-09 18:35:23

Úszik a lóvétok fiúk, hacsak a pontozók nem állnak a mi fiúnk mellé! Emlékszem mikor Karesz 2000-ben kiesett az olimpián, na ott kezdődtek a gondok, valami thaiföldi ejtette ki( mert beparázott) és attól tartok ez most is így lesz.

» soti69   válasz erre
    2009-01-09 16:33:51

Én láttam Tiozzo-t pl Branco,és Hill ellen is
de nem gondolom,hogy az elittől messze lett volna,mert Hill megverte.
Akkoriban volt Michalczewski,és Jones,plussz az élmezőny.
Na ebben az élmezőnyben volt benne bőven Fabrice Tiozzo.

    2009-01-09 16:23:40

Gondolom repülôvel, de még nem hívta senki...

Tiozzot nem azért tartottam élvonalbelinek, mert levert egy se színe, se szaga Brancot... Ráadásul ott meg ô volt gáz, még le is ment.
Egyébként láttad te bokszolni ôt? És nem a Darek meccsenre gondolok. Én nem onnan ítélem meg és nem ott ismertem meg. (Szerintem rengeteg embernek sajnos csak onnan ismerôs a neve.)

» Nikike   válasz erre
    2009-01-09 14:19:53

Rémesen nehéz lesz ez a meccs mindkét palinak. nem lesz itt kiütés egyik oldalon sem. Pokoli szoros pontozás lesz, Inkin javára talán.

» George   válasz erre
    2009-01-09 14:10:37

Az idézőjelet csak a szövegből való kiemelés miatt tettem,
egyébként semmi jelentősége nincs!
Hatton hogy jön ide? Õ többre becsülöm, mert van benne
versenyszellem, és csak a legjobbakkal akart mindig is bokszolni!
Õ az ELIT-ben van, a középkategórások nem jelentenek neki
kihívást!

» The executioner   válasz erre
    2009-01-09 13:57:28

Inkin nyer sima pontozással.

    2009-01-09 13:57:27

Akkor ilyen alapon Hatton sem az elit, mert csúnyán kikapott Floydtól...
És kösz az idézôjelet. De nem fogom, mivel érdemeltem ki...

» Nikike   válasz erre
    2009-01-09 13:28:42

off:
Bocsika, de nekem Tiozzo a középmezőny teteje volt!
(Miért lett volna az elit?Mert pontozással megverte Brancot?
Vagy, ahogy ÉN is írta kiütötte a valóságtól eltávolodó Dariust?
Vagy ahogy "Nikike" írta, bokszolt 1-2 meccset az USA-ban?
Igaz WBA félnehéz-,és cirkálósúlyban is vbajnok volt,
dehát ott se bokszolt a akkori ászokkal!
Erről Virgil Hill tudna inkább mesélni, hogy milyen szintű
bokszoló volt! Szerintem sose volt az ELITben!)
Az ELITet számomra R.Jones Jr. jelentette, és még mindig benne
van, habár már csak az alján!

» The executioner   válasz erre
    2009-01-09 12:13:05

"Karesz mikor adta meg magat bombatol? "
Az előzményekben hoztuk szóba a Szellő elleni ko vereségét még amatőr korukból és erre jött példának ez a pár név, akik szintén feküdtek már le, de egyiküket sem nevezhetnénk csak emiatt üvegállúnak. Reméljük, hogy Karesz anno amatőrben is csak egy ilyen, kizárólagosan tökéletes, pontos (a szintén remek Szellő Imre általi) ütés miatt adta meg magát és rácáfol mindenkire, aki őt esetleg üvegállúnak gondolná.

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 22:43:07

BlaZe irta:
"Karesz, Kokó, Lewis, Klicskó... mind 1 nagy bombától adták meg magukat."
Karesz mikor adta meg magat bombatol?
Nagyon varom mar ezt a meccset. Teny, hogy Inkin az eselyesebb a papirforma szerint, de ha Karesz egyszer eltalalja ugy mint Bruer akkor Dennis nem fog regeneralodni se gyorsan se lassan, ott lessz vege a meccsnek. Karesz a legnagyobb utoereju bunyosok kozott van a sulycsoportjaban. Egyik sparringpartnere mondta rola, hogy olyanok az utesei mint a lorugas.
Persze ehez el is fog kelleni talalnia Inkint. Az pedig nem lessz konnyu!

» Slajos   válasz erre
    2009-01-08 21:26:23

1. Nagyon jó felmérő, kiértékelő cikk született Erwin tollából...
2. Inkin bunyója nem lebecsülendő sőt... bizony nagyon ott van...
3. Karesz bizonyára nézett elég meccset Inkin-től és tudja a választ...
4. Hajrá Karesz!!!

» grabanc   válasz erre
    2009-01-08 21:17:18

Elfogtunk egy levelet....
Kedves Kisunokám ! Kérlek szombat este cáfolj rá a kétkedőkre, s üssd ki a ringből is ezt az Inkin gyereket.... Hogy ne legyen kétsége a Magyar szurkoloknak. Sérülésre nem számítok, ( főleg tőled ) , de Inkin nem számít... :) Csak legyél Világbajnok. Puszil és ölel a Te Nagyid..... :)

» Martien   válasz erre
    2009-01-08 21:12:43

Viszont míg Balzsay egy ütéssel is többször hidegre tette az ellenfeleket, addig Inkin inkább felőröli őket, ezért lehet az, hogy nagyjából egyforma a ko arány, de Balzsay számít nagyobb bombázónak.

    2009-01-08 20:37:29

Inkin (70,5%) majdnem olyan KO eredményeséggel bír mint Karesz (73,6%), tehát nem értem miért kezeli úgy mindenki h. ebben olyan nagy hátrányban lenne ...
ha a cikkben említett meccsen kiütötte volna Bruert akkor már egyenlő lenne a KO arányuk

» Irbisz   válasz erre
    2009-01-08 20:16:00

Faceload: tény, picit félreérthető így. Rá inkább az igaz, hogy nem derült ki hogy hogy bírja a pofonokat, mert az első (egyébként tényleg eléggé) kemény ütésre ráment a meccse Chacon ellen. Bár amatőrben, pl a 97-es vb-n az elődöntőben (ha jól emlékszem) sikerült belelépjen egy olyanba, hogy még a döntőn is keresték a fejét :)

Na de mind1, hajrá Karesz!

    2009-01-08 19:59:31

Valaki Tiozzo-t középszerűnek mondta... Nem te voltál Hóhér?! Ne mááár...
Sosem voltam Dariusz-rajongó, de nálam a J.C.González elleni meccsen ő nyert... Rosszkor csalták el a meccset a pontozók az ellenfélnek...

Remélem Balzsay is követi a tendenciákat és látja, hogy jobban teszi, ha világbajnok lesz, különben...
Ez a nagyközépsúly brutalizálódni fog, Itt van már Taylor is, André Ward a spajzban, Dirrell a lábtörlőn toporog... Később jönni fog Abraham is...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2009-01-08 19:48:30

Hello Mindenki !
Megpróbálok rövid,és lényegre törő lenni :) : szóval távol élek Magyar hontól.és eléggé körülményes lenne tv-n élőben nézni a gálát, viszont jobb lenne a lehető leghamarabb :) többen vagyunk a környezetemben magyarok, akik min.bokszrajongók,és vasárnapra már örömest programunkba iktatnánk az izgalmakat, amennyiben ez lehetséges. A kérdésem az lenne, mikor lehet leghamarabb majd Ftp-ről a gála összecsapásait -nyílván főleg Madár ,és Balzsay mérkőzését- leszedni ? (meg kell jegyeznem még, sok éve olvasom az oldalt, legnagyobb megelégedésemre)
Előre is köszönöm a választ !

» Hontalan   válasz erre
    2009-01-08 19:47:11

Ez az első magyar vonatkozású meccs amit várok az Erdei vs Sahoune óta. Nagyon bízom Kariban, nálam 50-50% nem tudok dönteni. Mindamellett Kari ütőerejét egy kicsit túlértékelitek sztem, nem tartok valószínűnek egy Kot. HAJRÁ KARESZ!!!


Flex: "nkább hagyni kéne pár menetet elmenni,aztán egyszer villani. "
Inkin gyengén kezd, sztem inkább az elején kéne neki megmutatni hol a helye

"Batka: Feldühített, hogy a fogadóiroda majdnem duplát adott rá, ezért egy nagyobb összeggel meg is büntettem! :) "

Én közepeset tettem, de kötésben is. Remélem kaszálunk ;-)

Chagaev: Itt azért több idő lesz hogy magához térjen mint amatőrben

D-guy: Inkin egy szinten van Gonzival sztem mert sokkal technikásabb és taktikuksabb, mindamellett "névtelen" és nem annyira agresszív.

Blaze: Kokó nem illik a sorba sztem, mert nem volt tesztelve."bekapott ütés nélkül" abszolválta a meccseket :-) Engem nem győzött meg, hogy olyan nagyon bírná a gyűrődést.

» faceload   válasz erre
    2009-01-08 19:46:19

"Karesszal mi lesz, ha veszít???"

Amennyire én tudom, Karesz azok közé az Uni bunyósok közé tartozik, akinek talán akkor sem kell félni a kirúgástól, ha kikap. Nyilván egy esetleges zakó esetén azért az sem mindegy, hogy hogyan, milyen formában, milyen súlyosan szenved vereséget, de reméljük ezen nem kell majd filózni, és a WBO elnök nem potyára visz magával egy új övet a meccsre :-)

    2009-01-08 19:44:55

Nem igazán értem, miért pont nekem a kérdés.
De BlaZe leírta, amit nagyjából írhattam volna, szerintem...

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 18:54:13

Kori a kiütési pontot azért hívják kiütési pontnak, mert ha oda egy kellő erejű és dinamikájú ütést helyeznek el, ami pont ott robban, akkor abból nincs felkelés, bárkiről is van szó. Bárkit ki lehet ütni 1 jó ütéssel. Üvegállú az, aki nem megrendítő erejű ütésektől inog meg. Lásd pl Khan miktől bicsaklott meg Prescott előtt...

Karesz, Kokó, Lewis, Klicskó... mind 1 nagy bombától adták meg magukat, illetve hordtak ki lábon egyébként szintén nagyon komoly pofonokat.

    2009-01-08 18:41:53

Jó dolog a nyugottság, de nem sokat ér, mikor jön egy jobb horog balegyenes egy Karesz féle bunyóstól. 12 menet nagyon hosszú. Ott sokat ér a fordított alapállás, mert elég 1 nagy ütést elnézni. Ez csak beton fejű bunyósok ellen nem mindig jön be. Remélem Inkin nem az.

» lefthook   válasz erre
    2009-01-08 18:40:06

De persze nyerjen mindenképpen a mi fiúnk,én neki szurkolok
ugyhogy Karesz kőkeményen csak!!!!!!!!!!!!!!!!!

    2009-01-08 17:39:29

Nikike szerinted ki az üvegállú?
Aki egyetlen bombától lemegy,és képtelen folytatni a küzdelmet (mert Lennoxot is leüvegállúzta mindenki Rahman,és Oliver miatt)
vagy aki több nagyon komoly találat után léptet le a mérkőzésvezető???
Én az először felhozott kategoriát tartom üvegállnak,de persze ez szubjektív megítélés kérdése.
Mike Tyson pl nem porcelánból készült,mégis ki lett ütve jópár alkalommal.

    2009-01-08 17:37:59

"Én nem hiszem, hogy Inkin komolyabb ellenfél lenne egy épp Dariuszt verő Gonzaleznél... Karesz, drukkolunk, hajrá! "
Így is van.

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 17:37:16

Én nem hiszem, hogy Inkin komolyabb ellenfél lenne egy épp Dariuszt verő Gonzaleznél... Karesz, drukkolunk, hajrá!

    2009-01-08 17:28:04

Én nem kívántam felemlegetni Szellôt, de nekem is erôsen átfutott az agyamon még az az egykori történet. De így van, az hogy valakit kiütöttek egyszer csúnyán, az nem azt jelenti, hogy üveg az álla...

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 17:26:45

Az, hogy valakinek leszakítja a fejét egy ütés, és utána fel kell mosni, még nem jelenti azt, hogy nem bírja az ütést :) Szerintem Balzsay álla még nem nagyon volt tesztelve. A mentális dolog már kérdésesebb, de szerintem már elég érett hozzá, hogy tudja kezelni. Meg gondolom erre is felkészítik valamennyire. Én bízom benne.

    2009-01-08 17:17:47

Executioner!!!
Michalczewski nyílván megkopott a vége felé,de azért azt kétlem,h bármelyik középszerű bikszoló megverhette volna (ugyanis Tiozzo nem számított annak - különösen az akkori formájában)
Gonzi véleményem szerint vitathatóan vette el a címét,amondó vagyok,ha ez nem fenyegeti a Rocky-rekordot akkor marad az öv a lengyelnél,mert a meccs döntetlen volt!!!!!
Nikike te meg most állj csak ide mellém :-))))
Karesz álla "sajnos" volt már tesztelve Szellő Imre személyében (amatőrként)
...hát mit mondjak - ritkán látni akkora bődületes KO-t.
Mindenesetre szívből remélem,hogy megnyeri ezt a meccset Balzsay,és az csak emeli az esetleges győzelmének a fényét,hogy azt verheti meg akit.
Erdeinek ez egy kötelező feladat,ekkora rutinnal amivel ő rendelkezik szerintem kár erről több szót fecsérelni.

    2009-01-08 16:51:06

Fizikálisan és boksztudásilag Karesz előtt megoldható a feladat, a kihívást abban látom, hogy amatőr korában is sokszor agyonnyomta a tét Karcsit, és kikapott a jóval gyengébb ellenféltől is.
Remélem Koko és Madár ilyen tekintetben is jó hatással volt az elmúlt időben Balzsayra és megszerzi a VB címet!

» Chagaev   válasz erre
    2009-01-08 16:49:21

Karesz győzni fog mert muszáj!!
Sérüléstől,leütéstől tartok én is,de ezt meg kell oldani ha igazi hírnevet akar!
Talán még annyi hogy Karesz ha túl görcsösen kézben akarja tartani a meccset,akkor lehet elfárad.Inkább hagyni kéne pár menetet elmenni,aztán egyszer villani.

    2009-01-08 16:03:02

Á, nem kellene aggódnotok. Karesz nyilvánvalóan kiüti Inkint a dorcójából. 4-5 menet. Tudja, hogy miatta nem mehet el a fogadásom. Feldühített, hogy a fogadóiroda majdnem duplát adott rá, ezért egy nagyobb összeggel meg is büntettem! :)

    2009-01-08 15:56:51

Bizom Karcsi Ökölvivó és nagyon kimagasló sport multjában,okos inteligens ökölvivó párosulva félelmetes ütőerejével.
Tehát aggodjon az ellefél.Inkinnek van oka félni és nem karcsinak.

» gazdika   válasz erre
    2009-01-08 14:26:51

Jah, hogy Tiozzo meg középmezôny...
(Már bocs, nem kötekszem, csak homlokegyenest máskép látom. Én nem Darek ellen láttam elôszôr Tiozzot. Sôt, ha belegondolok, ellene utoljára láttam. Viszont pl Darek mikor volt mondjuk Holyfield elômeccs...? De inkább nem kanyarodnék el Karesztôl ennyire.)

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 14:18:57

kiváló cikk, nincs is mit hozzáfűzni. kezdek izgulni!

» undisputid   válasz erre
    2009-01-08 13:27:47

Bocsi "superman", nem akartam félremagyarázni a dolgot,
legalábbis nem úgy ahogy gondolod,
csak arra akartam célozni, hogy a mostani feltörekvő,
veretlen világbajnok Inkin nagyobb kihívás lesz Karesznak,
mint az a Gonzi akit nem tartottam akkor se sokra amikor
Erdeivel bokszolt (Zsolt sokkal jobb volt már akkor is!)
és most sem tartom a középmezőnynél többre!
De az biztos, hogy megvan az az előnye, ami a legtöbb
bokszolóból hiányzik, az ütésállóság, amit Cloud is
megmondhatna ugyebár!
Azért azt felhozni, hogy Jones Jr. nem tudta kiütni kicsit
durva, szerintem Gonzi örült, hogy még a nevét le tudja írni!
G.Johnson 2003 óta, amikor is csak többségi pontozással
kapott ki , bármikor lealázná Gonzit! A pályafutása végén járó,
Dariust meg bármelyik középmezőnybe tartozó bokszoló kiütötte
volna, lásd Tiozzo ,(nem pedig vitataható pontozással veri) ő már akkora annyira elszakadt a valós mezőnytől!

» The executioner   válasz erre
    2009-01-08 13:24:48

Lehet Erdeit fikázni (csak nem érdemes...), de a Gonzales meccsen nagyon jó volt és baromira nem egy hurka ellen. (Az más kérdés, hogy sosem rajongtam Gonzi stílusáért...) Ezzel persze nem Karcsit kicsinylem, neki hasonló karriert kívánok, mint Zsoltinak, már ami az eredményeket és rangot illeti, de elismertségben és a klubbjuk általi megbecsülésben sajnos eddig egyikük sem azt kapta, amit valójában megérdemeltnének.

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 12:57:31

Téged értettelek super.
Greg viszont megfogalmazta, amire nagyjából gondoltam, amikor is kérdôre mertem vonni a "hóhért".

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 12:51:50

jó kis vita kerekedik abból,hogy executioner-nek sikerült félremagyarázni amit leírtam. De ha már így alakult,nem fogalmazom meg a "gyengébbek kedvéért" változatot.

» superman   válasz erre
    2009-01-08 12:41:58

Azért egy hazai bunyósnál az ütőtávnál elég hülyén néz ki, hogy nincs adat... :)

    2009-01-08 12:36:27

"Gonzi és Inkin két külön fogalom, ne hasonlítsuk már össze!"

Ebben valahol igazad van, de szerintem nem úgy, ahogy Te gondolod. Gonzales lenyomta Letterlough-t, Glenn Johnsont, Michalczewskit, Telescot, Griffint, ami azért nem rossz névsor. És mellesleg a csúcson levő Jones sem tudta kiütni, ami nem rossz fegyvertény. Szerinted Inkin miben eredményesebb, vagy jobb, mint Gonzales?

    2009-01-08 12:32:46

Inkin pocakos???!!!

» Maris_szomszed   válasz erre
    2009-01-08 12:31:44

Ha válaszolhatok a kérdésedre Gonzales szerintem rakkolósabb, pörgősebb mint Inkin! Máshogy tartja nyomás alatt az ellenfelét!

» Kocsis Máté   válasz erre
    2009-01-08 12:30:12

Gonzi gázabb, mint Inkin?

» Nikike   válasz erre
    2009-01-08 12:22:29

Szerintem az Uni nem fogja nyomni Inkint Karesz ellen, már csak az orosz befektetők miatt se! Sőt, ha összeesküvés elméletet akarok gyártani lehet így akarja otthon tartani a WBO övet!!! És ha hozzáveszem azt, hogy egy Balzsaynál gyengébb ütőerővel rendelkező(Bruer) leütötte Inkint, akár Balzsay KO is lehet a vége!!!

» Kocsis Máté   válasz erre
    2009-01-08 11:52:38

Karesz szerintem nem kerül süllyesztőbe, mert nagyon eladható bunyója van. Az ilyen bombázókra mindig vevő a nép, még egy esetleges vereség után is. Szimplán az ütőerőtől Inkin nem fog berezelni, annál keményebb pali. Viszont Karesz helyében én sokat ütnék testre is, annak lehet eredménye. Megosztja Inkin figyelmét, és még lassítja is. Láttunk szép testütéseket már Balzsay meccsen, remélem él majd ezzel a fegyverével.

A sérüléstől viszont én is félek. Remélem nem szakad fel a meccsen újra.

    2009-01-08 11:32:26

Köszi Erwin,ez megint nagyon jó lett!
Én Kareszt a kiújuló sérüléstől és az ez általi leléptetéstől féltem a legjobban.Szerintem ha fejben ott lesz,megtudja oldani Inkint.Ha veszít akkor süllyesztőbe teszi az Uni.Hiszen selejtezni akarnak ők is.
Hajrá Magyarok!

» ogreface   válasz erre
    2009-01-08 11:03:44

Gonzi és Inkin két külön fogalom, ne hasonlítsuk már össze!
Balzsay már most sokkal nagyobb kihívást kapott, mint a két
közepes Garay, vagy Gonzi! (Mondjuk nagyobb lesz a respektje is,mint Erdeinek!)
Elfelejtettem még megírni, hogy ismét egy jó cikk, DE
az benne van Inkinnel mi lesz, ha nyer, de Karesszal mi lesz,
ha veszít???

» The executioner   válasz erre
    2009-01-08 10:51:04

Remek cikk,ahogy az Erdei-féle is az volt.Sztem egyelőre nem kell még borúlátónak lenni,nem tudhatjuk Balzsayra milyen hatással lesz a nagy tét és az erős ellenfél,de azt igen,hogy kiváló edzője és képességei vannak.Remélem hasonló meglepetés lesz majd,mint az Erdei-Gonzales meccsen,csak Karesz stílusában.

» superman   válasz erre
    2009-01-08 10:38:53

Én is Karesz talán picit szellős védekezésében látom a veszélyt, illetve a sérülés miatt korai befejezésben.
Mégis, remélem, hogy Karesz kioszt pár nagyobb ütést, amivel valamennyire megfogja Inkint, és akkor a pontozás talán nem lehet kérdés.
Hajrá Karesz!

    2009-01-08 10:34:17

Hajrá Karesz!!!!! De félek, h Inkin lesz a jobb. Több tapasztalat, nagyon nyugodt. Akkor is hajrá Karesz !!!!!

» matador   válasz erre
    2009-01-08 10:30:52

Pontozas valoszinusitheto a tenyek alapjan a kiutesnek kicsi az eselye. Masreszrol kerdes kit tamogat az UNI mert ez fontos lesz pontozasos gyozelem eseten.
Szoval szerintetek kit tamogatnak???

» gyilok   válasz erre
    2009-01-08 10:28:06

Azért vannak még kérdések: Karesznak eddig nem túl veretes ellenfelek ellen mentek a kiütések, de Inkin más kategória, vmint Karesznak is némileg szellős a védekezése, és az ő állát még nem tesztelték.
Eddig úgy voltam vele, h Kareszfelé fog lejtenia pálya, mivel jobban eladható, de ha igaz az orosz befektetői csoport, akkor ez megfordulhat.
Tippem borulátó, de sztem realista: Inkin W UD 116-112.

    2009-01-08 10:19:02

Balzsaynak hogy sosem adatott meg amatőrként az a nagy siker amire képességei predesztinálták, az akár fejben lévő problémákra is utalhat...
ha fejben rendbe lesz, szerintem közép-végtájon (7+) nyerni fog kiütéssel, ha nem , és elveszti a nyugalmát, és túlzottan erőlködik esetleg,akkor kipontozzák...
Hajrá Karesz!

» ringsider   válasz erre
    2009-01-08 10:18:45

Három meccsét láttam Inkinnek és én is hasonló kövekeztetésekre jutottam, de a meglátásaimat ilyen profi módon összefoglalni nem tudtam volna. :(
Köszönjük!

    2009-01-08 09:57:40

Szerintem, ha Inkin nyer, és mögé állnak az oroszok, akkor
nemsokára veszi a kalapját, és odébbáll Teskohltól, mert
itt címegyesítő,nagy meccsekre nincs kilátás, az biztos!
Annyit még megkérdeznék, hogy mi van akkor, ha Balzsay
veszít? Mert azt tudjuk, ha nyer nyitva vannak előtte a kapuk,
de ha veszít, irány egy másik szervezet, csakhogy ott nem
Valcarel az elnök, hogy bármikor hivatalos kihívó legyen,
vagy hazajön, vagy elmegy az UBP-től (ezt tenné a legjobban),
vagy tovább bokszol no-name-ekkel, arra várva, hogy kap majd
egy visszavágót Inkintől (ha még meglessz az öve!) !
Azért, Hajrá Karesz! De neki is van vesztenivalója, nemcsak Inkinnek,
sőt jelenleg Inkin nagyobb név, őt könnyebb lenne visszahozni
egy visszavágóra! Sok még itt a kérdés!

» The executioner   válasz erre
    2009-01-08 09:50:58

Köszi Erwin :)

És a lényeg: Hajrá Karcsi!

    2009-01-08 09:41:58

Erwin ott vagy te is a toppon :D

    2009-01-08 09:41:57

Én Inkint soha nem tartottam Top bunyosnak Balzsay ha jónapot fog ki akkor simán megoldhatja...

» Monzon   válasz erre
    2009-01-08 09:36:41

A próféta szóljon belőled Greg, bár én is így gondolom a mérkőzés kimenetelét...

» Iron Cat   válasz erre
    2009-01-08 09:27:36

szép munka jó a cikk.

» spiller   válasz erre
    2009-01-08 09:04:30

Nagyon jó összefoglaló, köszönjük, Erwin!

Inkin legnagyobb erőssége a feje... mármint nem az ütésállóságára gondolok, hanem arra, ami benne van. Rohadtul egyben van pszichikailag, és taktikailag és rendkívül koncentrált, nagyon-nagyon nehéz kizökkenteni. Én úgy érzem, ebben nő leginkább Karesz fölé. Kiegyenlített, vagy enyhe Inkin fölényben zajló 6-7 menetet várok, és ezt követően egy Karesz villanást, ami után Inkin nem tud majd felkelni.

    2009-01-08 09:03:58
Ugrás az oldal tetejére