×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu

Amikor minden bokszra fordul: Foreman vs Cotto

2010-05-31 19:52:48 /

Helyi idő szerint szombaton éjszaka a híres New York-i Yankee stadion szabadtéri szorítójában feszül egymásnak a WBA nagyváltósúlyú világbajnok Yuri Foreman és Puerto Ricói kihívója, Miguel Cotto. A Sport1 csatornának köszönhetően hazánkban is élőben követhető találkozó több érdekes kérdést is felvet. Vajon 3. súlycsoportjában is világbajnok tud lenni, illetve kiheverte-e a Pacquiaotól elszenvedett súlyos vereséget Cotto, vagy a köztudatba Daniel Santos legyőzésével berobbanó Foreman ismét begyűjt egy értékes skalpot? A profiboksz.hu szerkesztői ezúttal is kísérletet tesznek a találkozó lefolyásának és végeredményének megtippelésére.

Erwin: Úgy érzem, Cotto számára sok lesz a nagyváltósúly és Yuri Foreman. Daniel Santos legyőzése minden körülményt figyelembe véve is elismerésre méltó fegyvertény volt, és ha összeadom a mutatott teljesítményt, illetve a 10 centiméteres ütőtáv és magassági előnyt, akkor Foreman bőven jó lehet egy pontozásos győzelemre. Nagy kérdés, hogy Cottot mennyire viselte meg a Pacquioatól elszenvedett vereség, és milyen szinten zavarja meg, vagy össze az edzőváltás és egy esetleges Steward által kitalált és ráerőltetett, a korábbiaktól eltérő taktika, harcmodor. Tippem szerint Cotto agresszorként fog fellépni, és űzni, hajtani fogja a kontra taktikára kényszerű Foremant, aki megelőző, feltartó egyenesekre alapozva távolról kibokszolja a kihívót, és pontozással megvédi a címét.

Hollywood: Érdekes összecsapásra számítok. Foreman szerintem egy meglehetősen alulértékelt bokszoló, aki nem nagy ütő ugyan, de kemény, okos, fizikálisan nagyon jó felépítésű és jó taktikai érzéke van. Cotto ezzel szemben most valószínűleg mentálisan nincs a toppon a Pacquiaotól kapott verés után, fizikai hátrányban lesz, kisebb lesz az ütőtávja és nagy kérdés, hogy nagyváltósúlyba is el tudja-e hozni az ütőerejét. Mindenképpen pontozásos meccsre számítok, ahol Foreman 116-112 arányban megoldja a feladatát és megvédi a világbajnoki címét.

Greg: Sokszor elmondom Cottoval kapcsolatban, hogy szerintem előbb eszébe juthatott volna normális edzőt szerződtetni, miután Evangelistával vége lett az együttműködésnek. Ezt a nyüglődését ezzel a főedzőnek tekintett segédedzővel nem igazán értettem, és azt sem, hogy élete meccsére miért ezzel az ehhez a szinthez nyilván nagyon kevés csapattal készült fel, pláne, miután Clottey ellen bebizonyosodott a taktikai impotenciájuk. Örülök, hogy végre talált egy jó szakembert Emanuel Steward személyében. Viszont még ezzel az adalékkal sem hiszem, hogy meg tudja oldani Foremant, aki szerintem elég alulértékelt bokszoló. Nem gondolom, hogy Cotto fel tud nőni a nagyváltósúlyhoz, fizikálisan kevés lesz hozzá, Foreman pedig ki tudja majd ellene használni hosszú kezeit, illetve a gyorsaságát. Megjegyzem, benne van a pakliban, hogy Arum úgy dönt, Cottonak kell nyerni, mivel így övé lesz a nagyváltósúlyú világbajnoki cím, amiért aztán majd megfuttathatja Pacquiaot. Láttuk, hogy a filippínó milyen könnyedén vette a puerto-ricoit, valószínűleg, egy visszavágón sem lenne ez másképp, azt viszont Pacquiao már többször hangoztatta, hogy Foremannel nem hajlandó kiállni, mivel túl nagynak érzi a fizikális különbséget. Szóval, ilyen formán elképzelhető, hogy előre meg lesz mondva a győztes személye... De ettől most eltekintek és Foreman WP-re tippelek.

Prof: Érdekes párosítás, több szakmailag érdekes kérdéssel és jelentős emberi vetülettel. Vajon Cotto pályafutása milyen irányt vesz most, amikor bizony már kellene neki -és szurkolóinak szerte a világon- a megerősítés… Megtalálja-e a családi-magánéleti, sportszakmai megnyugtató válaszokat? Steward mester jelenléte semmiképp nem veszi ki rosszul magát, bár azért vannak olyan vélemények, melyek szerint manapság már egyre inkább csak a múlt sikerei köthetők a nevéhez. No igen, ha már múlt, akkor Foreman neve sem cseng rosszul, de szerencsére Cottonak nem Big George az ellenfele, bár a jelentős méret-, magasságkülönbség még így is elgondolkodtató. :-) Itt elérkeztünk a mérkőzés egyik kulcsmozzanatához: képes lesz-e Foreman jól kipróbált, saját stílusában kívülről kontrollálva mintegy végigtechnikázni a meccset? Cotto fénye egyrészt megfakulni látszik, másrészt viszont Foreman sem találkozott eddig elvileg ilyen szintű technikás, egyben küzdő, harcos, nyomásgyakorlásra képes ellenféllel, akivel szemben a 12 menet minden perce veszélyes lehet. Kérdés viszont, hogy Cotto más kottából bokszol-e majd, nem esnek-e bele Stewarddal abba a mindenki számára amúgy látható és ismert csapdába, ami egy esetleges stílusfinomítás-profilmódosítás nyomán keletkezhet. Így a Foreman WP lehetséges és indokolható tipp, de akkor a 36 perc döntő többségében -leginkább már a mérkőzés első harmadában megmutatkozó- hidegvért és elegáns dominanciát kell tapasztalnunk Yuri részéről, amelyhez asszisztál majd egy növekvő tanácstalanságú, frusztrált Cotto. Mégsem ilyen forgatókönyvet írnék, ha csak rajtam múlna: legyen Cotto ismét tudatos és hatékony, Foreman meg őszintén és elismerésre méltóan küzdjön, majd hajoljon meg a hatékonyabb presszió előtt… Cotto WI!


2010. június 3. - Profiboksz.hu


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Cotto nagy formában, van nem kellet fogyasztania és ha az elején az elsö hármat átvészeli és frankon kitér az ütések elöl Yurinak elmegy az önbizalma és akkor itt a végén bizony csücs lesz.Legalábbis nagyon remélem, mindenesetre Yuri nagyon elszánt és biztos lesznek veszélyes megmozdulásai.De az erö Cotto oldalán áll, fizikálisan nagy formában van és szerintem a mentálisan is rendbelesz.GO COTTO

    2010-06-05 16:50:25

@uzsidoboz: Bocsi, félreértethető voltam. Csak fel akartam hívni a figyelmet, hogy érdemes megnézni, hátha más is szokott fogadni és ennél a meccsnél most elég jó szorzók vannak ahhoz, hogy az, aki szerint Foreman fog győzni megtegye. De Cottora sem rossz a szorzó. (a döntetlenről ne is beszéljünk, bár ez esetben biztos ami tuti alapon ezt az esetet bebiztosítottam :D) Egyébként bokszra utoljára a Taylor-Froch meccsen fogadtam Taylorra, ami a 12. menetig bejönni látszott...
Igazad van, itt bármikor jöhet egy lucky punch, egy sérülés, egy kondi ko (mert a 250%-os favorit lebecsülte az ellenfelet). Technikai sportokban (F1,rally) meg egyszemélyes sportokban (boksz, tenisz, stb) mindig bele kell kalkulálni pár plusz dolgot.

» bandi78   válasz erre
    2010-06-05 13:41:49

Foreman 154 Cotto 153,5

http://sports.yahoo.com/video/...

» arrogant   válasz erre
    2010-06-04 23:16:05

@bandi78: Az oddsokról annyit, hogy most 1.4-es odds van Cottora, Clottey ellen 1.25ös volt, és elég szoros meccs volt. Vagy pl Abrahamra 1.27-es odds volt Dirrel ellen és mégis kikapott. Vagy Chris Johnra is a legutóbbi meccsén 1.3 körüli volt, és majdnem kiütötték. Vagy Valuevre Holy apó ellen 1.1-es volt az odds, és azt a meccset elcsaltál, Holyfield volt a jobb. Vagy Balzsaira az utóbbi 2 meccsén 1.2 körüli odds volt, mégis egyszer kiütötték, egyszer meg "csak" jól megverték. Vagy mondhatnám Koko Chacón elleni meccsét. Tehát az oddsok eléggé neccesek a boxban, én csak néhány bunyósnál tekintem mérvadónak, mint pl Pacman, Méjvödör, Kahn, Chad Dawson, stb, bár régebben Cotto is ide tartozott, de ez a meccs sztem necces lesz, benne van még akár a döntetlen is...

» uzsidoboz   válasz erre
    2010-06-04 23:14:22

Én Cottonak szurkolok de Foreman sem kutya csak hát ez igazából az ő vadászterülete.

» lucky stars   válasz erre
    2010-06-04 22:18:58

Tippmixen messze Cotto az esélyesebb. Cottónak szukolok, de valószínűleg megteszem Foremant. Ezeket az esélyeket hogy hozták ki vajon?
Y. Foreman - M.A. Cotto 2.56 / 22.00 / 1.40

» bandi78   válasz erre
    2010-06-04 22:13:34

Egyetértek, szerintem alulértékelt Foreman, de ti most Cotto-t is alulértékelitek. Ha Foremannak valamivel több ütőereje lenne, én is hasonlóan gondolkodnék, de Cotto elképesztő testütő, a képek alapján most nem kell szívnnia a fogyasztással, egyszerűen át fog gyalogolni Foreman ütésein és szerintem a meccs végére felörli.

    2010-06-04 17:46:09

@vizslahal: Az ökle majdhogynem fele akkora.

» mrburns   válasz erre
    2010-06-04 17:21:55

@vizslahal: Ok, magasabb 10 centivel és az ütőtávja is ennyivel nagyobb, de volt már nem egy hasonló méretű ellenfele Cottonak, sőt, szerintem az ütőtáv sokkal lényegesebb, mint a testmagasság és ebben a tekintetben jóval nagyobbak is akadtak: (magasság-ütőtáv) Carlos Quintana (177-183), Zab Judah (171-183), Shane Mosley (175-188), Antonio Margarito (180-185). Szóval, ha Cotto hozza a legjobb formáját, akkor emiatt nem fog kikapni szerintem.

» deniro2   válasz erre
    2010-06-04 16:43:13

@vizslahal: Huh hát a Yuri gyerek egy T-rex Cotto mellett. Érdekes lesz.

» justice   válasz erre
    2010-06-04 16:23:44

@Irbisz: hát itt szerintem most jóval kisebb cotto. ha ezt megoldja, az baromi nagy teljesítmény lesz. ettől függetlenül én is cottonak szorítok.
itt van két kép szemléletetésként:
http://www.boxinginlasvegas.co...
http://www.boxinginlasvegas.co...

» vizslahal   válasz erre
    2010-06-04 15:21:56

Üssed agyon Miguel mint Khan Salitát !!!

» justice   válasz erre
    2010-06-04 15:05:39

Én speciel nem írom le Cottot, egyszerűen nála szerintem sokkal több most a bizonytalansági tényező (komoly zakó után, új súlycsoport, új edző stb.). Az persze nem kérdés, hogy ha az eddigi pályafutásukat nézzük, akkor Cotto a nagyobb név és ő a jobb bunyós, de itt jön a sok ha... Az meg szerintem evidens, hogy ilyen tippelésnél az utolsó meccs nyomja a legtöbbet a latba, és nem mondjuk a 2 évvel ezelőtti felvételek alapján tippelünk a lehetséges győztesre. A főoldali szavazásokról meg annyit, hogy látva az eddig tendenciát, a kicsit is kétesélyes voksolások esetében szinte mindig fordított eredmény születik, mint amit a szavazás mutatott előzőleg. Mondjuk most hogy ezt így leírtam, tuti megfordul ez a széria :-)

    2010-06-04 14:45:56

@deniro2: Tulajdonképpen klónoztam Superman hozzászólását, na mindegy:)

» deniro2   válasz erre
    2010-06-04 14:00:23

@Chico: Mégha a szerkesztők -velem ellentétben- találtak is egy rakás Foreman meccset valahol, olyat biztos nem láttak, ahol nem harmadvonalas ellenfél ellen bokszolt, úgyhogy szerintem senki nem tudja, hogy mit tud a srác egy klasszissal szemben.

» deniro2   válasz erre
    2010-06-04 13:57:39

@Chico: "mindenki annyit bokszol,amennyit az ellenfél enged neki."
Nem vonom kétségbe a szerkesztők tájékozottságát,de a formán kívüli Santos-t leszámítva más élvonal-közeli ellenfél ellen szerintem még ők sem láthatták Foreman-t,ellentétben Cotto-val,aki már egy rakás top bunyóssal megküzdött és jól helytállt ellenük.

» superman   válasz erre
    2010-06-04 13:34:39

Cotto WP! (simán)

» kilcsko   válasz erre
    2010-06-04 13:26:29

az első alkalom, hogy Cottonak szurkolok. Cotto WI

» maddog   válasz erre
    2010-06-04 13:23:52

némileg off, 6 részes beharangozó, rövid klipek Road to the Bronx néven Cotto felkészüléséről

http://www.heavy.com/tag/cotto...

» arrogant   válasz erre
    2010-06-04 13:00:12

Nem vagyok biztos benne, hogy az utóbb látott Cotto elég jó-e Foreman-hez? Reménykedem benne... de ahhoz a régi TOP-os formáját kellene mutassa.
Go Cotto!

» grabanc   válasz erre
    2010-06-04 12:42:27

@superman: Sztem meg a szerkesztők nem egy db Santos elleni Foremen meccs alapján döntöttek úgy ahogy... :)

    2010-06-04 12:20:29

Cotto W 10RD KO/TKO.

» arrogant   válasz erre
    2010-06-04 11:55:30

@Gaius: szerintem a szerkesztők leírják Cottot,mivel nagyon sok negatív körülmény befolyásolhatja ezen a meccsen és viszonylag nagy az esélye,hogy ezek közül egy vagy több befolyással lesz a teljesítményére.De véleményem szerint ha ezektől eltekintünk,akkor Cotto egyértelműen jobb ökölvívó,mint Foreman,tehát ha mindketten a maximum közelében teljesítenek,akkor Cotto az esélyes.

» superman   válasz erre
    2010-06-04 11:48:27

Cotto megoldja.

» Pablo Escobar   válasz erre
    2010-06-04 11:44:10

Épp ezt néztem, hogy a tippelésen 50% gondolja, hogy Cotto WI, 25% pedig Cotto WP. Magyarul a tippelők 75%-a Cotto győzelmet vár. A szerkesztőknél pedig pont fordított az arány. :) Vagy a tippelők becsülik túl Cottot (és nem ismerik Foremant), vagy a szerkesztők becsülik túl Foremant, és írják le Cottot. Érdekes lesz. :)

    2010-06-04 11:29:09

Csodálkozom, hogy a szerkesztők szinte egyöntetűen Foreman-t tartják esélyesnek. Eddigi ellenfeleik szinvonala között óriási különbség van Cotto javára. Foreman még senki komolyat nem győzött le. Szerintem Cotto ki is üti, de az biztos, hogy jól megveri.

» marquez   válasz erre
    2010-06-04 10:34:03

Annyira jó lenne Cotto győzelme, hogy rá tettem pontozással, de ha a realitásokat nézem, sima Foreman WP.

» szerkesztokedvence   válasz erre
    2010-06-04 10:33:48

Foreman WP.

» ogreface   válasz erre
    2010-06-04 10:29:18

csapd agyon Miguel!

» Caspah   válasz erre
    2010-06-04 10:15:55

Cotto lezúzza! annnyira felhúzta magát PacMan-en, hogy szerintem bárkit megverne!
Tulajdonképp remélem...

    2010-06-04 09:57:15

Foreman WP én ezt gondolom mióta felröppent a hír hogy összecsapnak. Sztem is sok az a 10sm magasság és ütőtáv fölény. Távolról kipötyögi majd Cotto akin majd nagyon látszik hogy ide már kics lesz ő.

    2010-06-04 09:16:47

Az a jó Foremanben, hogy mindenki azt képzel bele, amit akar, mert bár nagyjából senkit nem győzött le eddig, a Santos elleni fölényes győzelmét mindenki látta:)
Mondhatom azt is, hogy egy papíröklű arc, akinek senkiken hízlalták a rekordját és szerencsésen kifogott egy rossz formában lévő világbajnokot, meg mondhatom azt is, hogy Santos ellen megmutatta, hogy micsoda rejtett tehetség, aki végre megkapta a lehetőséget és átgázolt a világbajnokon...

» deniro2   válasz erre
    2010-06-04 09:10:09

Ha Cotto a margarito elleni vereség óta nem a régi, akkor ez most hatványozottan igaz.
Yuri szerintem is igen alulértékelt boxoló. Ez szerintem a stílusa miatt van elsősorban.Valóban nem igazán látványos amit csinál, de nagyon nehéz őt megverni.
Nem véletlen hogy a Roach-Pac páros kerüli, mint a leprást.

» Walmer   válasz erre
    2010-06-04 08:56:44

A fizikai hátránynak túl nagy jelentőséget tulajdonítanak, nem egy olyan bunyóssal találkozott, akiknek az ütőtávja nagyobb volt mint Foremané, a ilyen magas ellenfele is volt már.
Mosley, Margarito, Quintana mind hasonló méretű volt, és elég jól szerepelt ellenük.

» Irbisz   válasz erre
    2010-06-04 08:52:23

Hát nálam spec. Cotto WP játszik, amit arra alapoztam, hogy Foreman egy jól képzett ökölvívó minimális ütőerővel, és kevés élvonalbeli tapasztalattal, így a mérkőzés első felében lazán partiban lesz Cotto-val, viszont a mérkőzés vége felé kiütköznek majd az ütőerő és tapasztalatbeli különbségek, ami Cotto-nak fog kedvezni, de nem hiszem, hogy annyira egyoldalú lesz, hogy Cotto ki is tudja ütni, így én egy sovány 115-113-as Cotto pontozásos győzelemben bízom...

» Carlsson   válasz erre
    2010-06-04 08:46:17

Ahhoz képest, hogy 1 meccsel ezelött Cottot sokan simán képesnek tartották rá, hogy legyőzze Pacquiaot, Foremanról meg a többség nem is hallott, elég nagy ász lett mostanra Yuri... Tény, hogy Cottonak mostanában elég sok problémával kellett szembenéznie, de bízom benne, hogy nem fog egy rossz forma miatt kikapni egy olyan ellenféltől, aki semmiben nem jobb nála a fizikai paramétereket leszámítva. Miguel találkozott már nem egy olyan bokszolóval, aki magasabb volt nála és ez az ütőtáv különbség sem egyedülálló a karrierjében, úgyhogy nem ez fog dönteni szerintem. Ha tudja hozni a régi formáját, akkor szétkapja Foremant, ha nem, akkor veszíthet, de én bízom benne, hogy Cotto lesz a ringben holnap és nem az árnyéka.

» deniro2   válasz erre
    2010-06-04 08:45:29

Szerintem nem annyira rosszak Cotto esélyei,ahogy itt a latolgatásból kitűnik.Pl. én nem lennék biztos benne,hogy Foreman alulértékelt,ugyanis szerintem Santos nagyon gyenge formában volt,amikor legyőzte,más komoly ellenfele pedig nem volt.Az ütőereje nem biztos,hogy elég lesz Cotto megfékezéséhez,aki Foreman-nal ellentétben már bizonyította,hogy az élvonalhoz tartozik.Persze,miként a cikkben fel van sorolva,számos tényező hátráltathatja Cotto-t,ha valóban ezek határozzák meg majd a meccs képét,akkor kikaphat.

» superman   válasz erre
    2010-06-04 08:32:00

Én úgy gondolom, hogy ezeket a véleményeket látva inkább Cotto van alulértékelve. :) Azért, mert rajta is végiggyalogolt a PacMan henger, nem biztos, hogy olyan nagy hátrányba került. Szerintem Cotto egy nagyon jó, technikás, erős bunyós, és meg fogja oldani Foremant.

    2010-06-04 08:16:03

remélem Cotto WI bízok benne.

» zsoltii   válasz erre
    2010-06-04 08:13:48
Ugrás az oldal tetejére