×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Bár még több mint 2 hónap van a sérülés miatt 2024-03-16 12:23:40 https://www.profiboksz.hu/2024/03/16/a-wbc-elnoke-6-pontozos-rendszert-szeretne-a-fury-vs-usyk-merkozesen/

A WBC elnöke 6 pontozós rendszert szeretne a Fury vs. Usyk mérkőzésen

Bár még több mint 2 hónap van a sérülés miatt elcsúsztatott, és a tervek szerint május 28-án sorra kerülő Tyson Fury vs. Oleksandr Usyk WBC, WBO, WBA, IBF, IBO nehézsúlyú világbajnoki címegyesítő mérkőzésig, egyre több hír lát napvilágot a történelmi ütközettel kapcsolatban. Az egyik legfrissebb információ, hogy a nehézsúly vitathatatlan trónjáról döntő összecsapás előtt érdekes javaslattal állt elő a WBC szervezet elnöke, Mauricio Sulaiman, aki azt szeretné elérni, hogy a megszokott 3 helyett 6 pontozóbíró dolgozzon a kiemelt jelentőségű mérkőzésen, mivel az elmélete szerint a több pontozólap minimalizálja annak a hatását, ha egy-egy bíró rosszul dönt.

Embed from Getty Images

"Amit a múlt héten Szaúd-Arábiában láttunk, az egy újabb példa volt arra, hogy a bíráskodás világszerte továbbra is mennyire törékeny.” – beszélt javaslatának hátteréről a BoxingScene.com szaklapnak pár napja a mexikói sportvezető, sportdiplomata, aki a március 8-i, döntetlennel záruló Vargas vs. Ball WBC pehelysúlyú világbajnoki találkozót hozta fel példaként.

"Láttuk, hogy Ball-t az egyik bíró nagy fölénnyel hozta ki győztesnek, egy másik pontozónál pedig Vargas volt a nyerő (akire kétszer is számoltak. a szerk.). Ha ilyen ellentmondások lesznek a Fury-Usyk meccsen is, az megölheti a bokszot.”

Sulaiman kiemelte, hogy a 6 pontozós verzió kizárólag abban az esetben léphet életbe, ha kivétel nélkül minden érintett elfogadja, így levelet küldött a WBO, WBA, valamit az IBF vezetőinek, illetve Fury és Usyk csapatának, azonban egyelőre még nem kapott visszajelzést.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@La Cucaracha: Egyetértek és Lopez győzelmét sok szempontból beárnyékolja, hogy nem adott visszavágót, amit egy akkora bajnok, mint Loma, mindenképp megérdemel, főleg egy szoros meccs után, ha már ő is megadta a lehetőséget a feltörekvő Lopeznek.

» superman   válasz erre
    2024-03-28 06:47:33

@superman: Ezt én is így gondolom, hogy nagyobb mérettel nehéz szebben boxolni, meg a technikai repertoárt is korlátozhatják a testfelépítésből adódó tényezők.
Ha meg Haney-t és Lopezt egy szinten akarjuk említeni Lomával, ahhoz minimum meggyőzően verniük kellett volna Lomacsenkót, baromi nagy súly, és mérvadó méret előnyben voltak. Ehhez képest Haney kikapott, és Lopez is annak köszönheti a győzelmét, hogy az első néhány menetben Loma semmit sem csinált (plusz sérült volt, 2-3 hét ki is maradt neki az edzőtáborból), Lopez sem sokat, de mivel ő kevésbé csinált semmit, (jogosan) neki adták a meneteket.

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-03-27 21:57:21

Lomachenko kapcsán teljesen egyetértek Peacock-al, szerintem ő a legnagyobb zseni a jelenlegi mezőnyben, csak már kissé leszállóagban van és túl magas súlycsoportban, ahogy azt már leírták itt előttem. Ezért a p4p most egyértelműen Crawford.
A mérettel kapcsolatban azért nem árt figyelembe venni, hogy az egyre nagyobb emberek már egyre kevésbé képesek úgy mozogni, mint a kisebbek. Pl. a tornászok sem véletlenül mind kis termetűek. Valujev is jó példa, elég könnyű megfigyelni rajta a mérete okozta korlátokat. Másrészt részben emiatt is, változik az optimális technika, stílus és taktika a méretek növekedésével. Mindez a technikai összevetésben Usyk mellett szól, őt ilyen szempontból a hozzá hasonló méretűekkel kell összehasonlítni, nem a kicsikkel, de még inkább az eredményességet kell nézni, amiben Davis, Haney és Lopez elmarad tőle. A nagyobb súlykulonbseggel aratott győzelmeit viszont a fentiek miatt nem tartom akkora fegyvertenynek, ő is jellemzően előnyt kovácsol a kisebb méretéből adódó előnyökből. A sulycsoportok határai nem véletlenül vannak ott ahol.

» superman   válasz erre
    2024-03-27 20:22:36

@deontay: Mert Lomachenko olyan egyedi stílussal bokszol, mint senki de senki más előtte. Kb. olyan új egyedien magas szintű a bokszstílusa, a szögek, a lábmunka, a kibújásai, mint Mike Tyson peekaboo- ja, Ali rope a dope-ja, Roy Jones kiszámíthatatlansága, vagy May Phily védekezése. Ezért tudott amatőrként 396-1-es rekordot összehozni, ami páratlan a boksztörténetben. Így lett kétszeres olimpiai és amatőr vb. És profiként már a 2-3. meccsén profi vb. (Salidot igazából szűken de legyőzte.) És nyerte el ugyanazt a nagy presztizsű Val Barker Trophy-t az olimpián mint Roy Jones.
Amit ő tud a bokszról, ahhoz képest Tank egy tehetséges iparos, Lopez egy erős favágó, Haney meg (akit szintén legyôzött méret és erőhátrányban is) egy szimpla iskolabokszos.
Loma ebből a szempontból Usyk felett is áll. Usykban inkább az a zseniális, hogy fejben olyan erős, hogy képes messze túllépni a fizikai határait.
Pedig nem olyan erős alkatú mint Holy.

» Peacock   válasz erre
    2024-03-23 19:37:04

@Peacock: Sportemberként oké… de kvalitások terén miért nincsenek ott?

» deontay   válasz erre
    2024-03-23 17:22:35

@Peacock: Ja jó, helyre állt a rend :D

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-03-23 13:16:03

@La Cucaracha: Gervonta, Haney, Lopez a valóságban sehol nincsenek boksz kvalitásban Lomához vagy Usykhoz. (Sportemberileg pedig még távolabb vannak.)
Tank bokszolhatott volna Lomával, de direkt elkerülte - May tanácsára. Haneyt az idős Loma is verte de pénzért elpontozták. Lopez egy sérült Lomával ment egy neki kedvező súlycsoportban, és látványosan kifarolt a visszavágó elöl.
Loma ma már túlvállalja magát súlyban, de Usykra és Lomára is igaz, hogy a saját súlyukban nem volt se igazi kihívásuk, se legyőzőjük se amatőrben, se profiban. Szerintem amúgy Loma technikailag a zsenibb közülük.

» Peacock   válasz erre
    2024-03-23 12:01:10

@Sarkozi Robert: Mondjuk én a mai napig tartom, hogy Haney ellen az nem volt egy egyértelmű meccs. Annak idején Haneynek adtam talán 115:113ra, majd újra kell néznem.

» deontay   válasz erre
    2024-03-22 15:52:15

@Sarkozi Robert: Nyilván Loma színesebben bokszol, de ez azért betudható annak a 40 kilónak, ami közöttük van :D de egyébként aláírom, igazad van!

» deontay   válasz erre
    2024-03-22 13:55:00

@deontay: nem kell vele foglalkozni, megvan neki a maga baja... amúgy sztem Loma es Usyk nem egy szint, igaz nagyon hasonlo a stilusuk viszont Loma szamomra mindenben jobbnak tűnik. És Haney meg Lopez sem egy Joshua, pedig mindketten kb 2 sulycsoporttal nagyobbak Lomanal.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-22 04:24:24

@La Cucaracha: Csak rajtam gúnyolódik…

» deontay   válasz erre
    2024-03-21 22:17:05

@Sarkozi Robert: Igen ők is! Lopez nekem is ott van, csak az elért eredményei miatt nem rakom még Usyk szintjére, tudásban igen. Loma pedig egy mini Usyk, ezért tuti nem tenném Bud elé. :)

» deontay   válasz erre
    2024-03-21 22:16:47

@Peacock: Hm, érdekes meglátás. Haney-t verte Loma, aki Usyknak a pehelysúlyú verziója. Gervontában meg én speciel nem látom a zseni faktort.

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-03-21 01:07:07

@Peacock: Bocs, nem, tévedtem. ;)

» Peacock   válasz erre
    2024-03-20 23:13:15

Szerintem Gervonta, Haney és Lopez jobb is, mint Usyk.

» Peacock   válasz erre
    2024-03-20 23:12:41

@deontay: "Én továbbra is tartom, hogy Crawford jelenleg a legjobb bokszoló. All Time is előkelő helyen van! Usyk zseniális, de vannak azért szerintem olyan bunyósok, akik kvalitásaikban bőven a szintjén vannak, Bivol, Beterbiev, Gervonta, Inoue"

Tovabba Stevenson, Haney, meg ugy gondolom hogy Lopez is tud annyit a bokszrol mint Usyk, csak nala inkabb fejben vannak neha problemak. Egyeblent nalam Loma a P4P pedig mikor megkerdeztek hogy szerinte ki az akkor csak szerenyen annyit mondott hogy Crawford, pedig sztem Loma zsenialisabb es tobbet is tett le az asztalra.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-20 19:52:05

@Sarkozi Robert: Teljesen egyetértek!

» deontay   válasz erre
    2024-03-20 17:31:14

@Sarkozi Robert: Vannak tévedhetetlen emberek na… :)

» deontay   válasz erre
    2024-03-20 17:29:31

@sittes: Én továbbra is tartom, hogy Crawford jelenleg a legjobb bokszoló. All Time is előkelő helyen van! Usyk zseniális, de vannak azért szerintem olyan bunyósok, akik kvalitásaikban bőven a szintjén vannak, Bivol, Beterbiev, Gervonta, Inoue… de zseniális, az biztos!

» deontay   válasz erre
    2024-03-20 17:28:36

@Peacock: Ngannouról ugyan az a véleményem, hogy az egyik leginspirálóbb ember a küzdősportok történetében. Amit elért, ahogy elérte, szinte páratlan. Igen, csalódás volt, ahogy kikapott Joshua ellen és abban az állapotban, amiben voltam, valóban szélsőségesen fogalmaztam. Abban viszont biztos vagyok, hogy MMAban bármelyiket megverné a Top 5ből… Wilder Parker ellen okozott csalódást, emiatt mint bokszoló nyilván más polcra került nálam, beismertem, hogy tévedtem vele kapcsolatban. Persze lehet, hogy a Fury elleni veresége és a 38 éves kora miatt már nem az a bunyós, aki egykor, ez is benne van. Mindenesetre mint fan, ugyan úgy drukkolok majd neki, bárki ellen is megy ( na jó, Ngannou ellen nehezen tudnék dönteni… ), mégha nincsenek is olyan reményeim, hogy valaha top lesz még. Fury kapcsán valóban beszélhetünk 180 fokos fordulatról… nem látom, hogy mi a gond ezzel, de majd kifejted, ha szeretnéd.

» deontay   válasz erre
    2024-03-20 17:25:18

@Sarkozi Robert: Én nagyon sokáig azért nem kedveltem Furyt, mert csak azokat a dolgokat láttam tőle, amit itt az oldalon olvastam róla, vagy mondjuk az olyan felvételeket, mint pl. Az Usyk elleni sajtótájékoztató, ahol iszonyat ordenáré volt. Aztán hogy többet foglalkoztam vele és több anyagot néztem róla/vele, rá kellett jönnöm, hogy Fury egy iszonyat impulzív személyiség, aki nagyon labilis, nagyon szélsőséges hangulatváltásokkal. Emiatt valóban megbízhatatlan és bármikor boríthat mindent. Ugyanakkor megvan benne az alázat is a boksz iránt! Szóval azt gondolom, hogy tévedtem vele kapcsolatban. Usyk kapcsán szintén egyetértünk! Dubois ellen is kiváló volt, már a kezdetektől ezt írtam. Nagyon remélem, hogy mindketten 100% formában lesznek és nem lesz kifogás egyik oldalról sem. Abban biztos vagyok, hogy nem annyi van Furyban, mint amit Francis ellen mutatott!

» deontay   válasz erre
    2024-03-20 17:18:24

@Sarkozi Robert: Valuevnek akkor milyen tudása volt?

Általános iskolai testnevelés órákon nem lett volna jeles...

» sittes   válasz erre
    2024-03-20 15:33:58

@sittes: "A méret nagyon sokat számít, objektív fizikai törvényszerűségek miatt!"

Persze, ezek Valuev es Hongman Choi-nal is rengeteget szamitottak. Serintem a bokszban szamit annyit a boksz tudas es a tehetseg mint a meret. Mi sem bizonyitja jobbban mint hogy ti is ugy gondoljatok hogy Usyk-nak jo eselyei vannak Fury ellen a jelentos merethatrany ellenere...Maradjunk konzisztensek.

"Usyk már cirkálóban kiemelkedő ellenfelekkel találkozott, Gassiev, Briedis, Hunter"

Szandekosan tul miszitifikaljatok Usyk ellenfeleit Cirkalosulyban. Kozepszeru ellenfelek, foleg Gassiev, kb.10 ev mulva senki sem fog rajuk emlekezni. Kb annyira elit ellenfelek mint Horn, Postol, Benvidez jr vagy Idongo, de egyikuk sem olyan kiemelkedo mint mondjuk Gamboa, Khan, Brook, Porter. Meg sem emlitetted, pedig pont Tony Bellew volt a legkomolyabb skalpja Usyknak mielott felrandult nehezsulyba, de Crawford meg mindig sokkal jobban all ilyen teren.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-20 14:58:42

@Sarkozi Robert: A méret nagyon sokat számít, objektív fizikai törvényszerűségek miatt. Szerintem Usyktól legyőzni Joshuát ezért nagyobb tett volna a Crawford vs Spencenél.

Usyk már cirkálóban kiemelkedő ellenfelekkel találkozott, Gassiev, Briedis, Hunter abszolút elitkategória és mindegyiket legyőzte. Briedis volt nagyon szoros, de ott nem volt edzője sokáig.

Ezért nem gondolom, hogy Crawford komolyabbat vitt véghez, ráadásul Usyknál ott van az olimpiai és amatőr aranyérem is.

» sittes   válasz erre
    2024-03-20 13:43:56

@sittes: Kozel vannak az teny, de nehez lenne letenni a voksomat amellett hogy Usyk a jobb bokszolo. Joshua lehet nagyobb volt Usyknal mint Spence Crawfordnal, viszont Spence tehetsegesebb Joshuanal, es megis ugy lett lenullazva mint egy debut ellenfel...Usyk egy komolyabb ellenfelet sem verte meg ilyen szinten, es ugy altalaban elmondhato, merettol fuggetlenul hogy Crawford sokkal jobban dominalja az ellenfeleit mint Usyk.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-20 13:03:49

@Peacock: van aki kepes belatni ha teved vagy rosszul latott dolgokat, nincs ezzel semmi baj, sot, kovetendo pelda. Bar sokak szamara idegen vagy ures fogalmak a "jellem" vagy a "gerincesseg"...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-20 12:53:12

@deontay: "Usyk hihetetlen szimpatikus sportember, de most már Fury is az, szóval nem fogok egyiknek sem drukkolni májusban, vagyis inkább úgy mondom nyerjen a jobb!"


Az nem kérdés, hogy Usyk sokkal-sokkal jobb bokszoló Furynál, s mindenki másnál is a nehézsúlyban.

(Sőt, szerintem mindenkinél, Crawfordot is beleértve - ő jóval nagyobb súlyugrást megtett Joshua ellen.)

» sittes   válasz erre
    2024-03-20 10:07:04

@Peacock: 360 fokos fordulatot vett az élete.

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-03-20 09:11:06

@deontay: Hát, lassan egy random chatbot variabilitási szintjét eléri az a sok full 180 fokos, fokozat nélküli véleményváltozás (szeretem-fújolom, szupertehetség-kókler és egyéb más skálák) amin te itt átmész, különösen az utóbbi időben :D
Ngannou, Fury, Wilder szintjén.

» Peacock   válasz erre
    2024-03-20 06:56:24

@Mr. Stone Cold: Az a baj, hogy Fury esetén nehéz szétválasztani, hogy éppen mikor viccel, meg mikor showman, és hogy mikor beszél komolyan.
Nagyon sokszor kiderült, hogy nem mond igazat, de sokszor meg akkor lett igaza, amikor mindenki azt hitte, hogy viccel. Például nyilatkozott valami olyasmit, hogy élete legnehezebb meccse lesz az Ngannou elleni, erre mindenki legyintett, hogy csak rafinált, és azért mondja, hogy több legyen a bevétel. A bevétel tragikus volt, és tényleg az volt élete egyik legnehezebb meccse.

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-03-19 10:48:49

Szerintem ezt eddig mindenki elismerte, hogy többnyire egy showman. Csak mióta az Usyk meccs nem jött létre, és úgy beszélt Usykról, mint egy darab szarról elég sokan megutálták nem ok nélkül. Azért elég nagy taktikai mellélövés egy olyanról ilyeneket nyilatkozni aki még majdnem utolsóként igazi sportemberként viselkedik mindig miközben az egyik legjobb.
Ráadásul Fury jött olyanokkal, hogy ingyen is kiállna stb. aztán utána meg keveselt egy halom pénzt, meg kurva szar % arányokból nem engedett stb.
Ez már elég negatív showmankedés. Igazi kontraproduktív hülyeség.
Ezek tetejében meg az Ngannou elleni szégyen teljesítmény teljesen beárazta a média megítélését. Ja meg az a thaiboksz sparring a végén, az zseniális volt.

Pedig ezek előtt tényleg rohadt motiváló egy sztorija volt, ráadásul a Wilder elleni meccsei is elég tökösek voltak.

De most már nagyon ideje, hogy porba hulljon ez a Fury féle bohózat, ez már nem az a hős visszatérő meg aki mutogatta a borzasztóan elhízott testét majd igazi elit teljesítményt nyújtott a ringben, ez már csak a non-stop pénzen picsogó gyökér aki többet harcol a neten, mint a ringben miközben mindenki más fél tőle, pedig ő ingyé is menne a skalpért.

Van ilyen máshol is, és ott is a nagy rajongás átfordult egyre inkább utálatba amiért a duma vagy showmankedés jóval több, mint az aktuális teljesítmény.

» Mr. Stone Cold   válasz erre
    2024-03-18 22:02:40

@deontay: Igy van Fury nem akkora segg arc mint amilyennek sokszor mutatja magat. Kimondottan szeretheto figura es tenyleg egy igazi showman. Korabban tobbszor is ramcafolt (Wlad, kokozasbol valo sikeres visszateres, Wilder 1). Szamomra meghokkento volt ahogy a visszavagon total stilust valtva vegig presszionalta Wildert. Boksz stilustol es egyenisegtol fuggetlenul, en alapvetoen kedvelem azokat a bunyosokat akik kepesek ujra es ujra meglepeteseket okozni. Pacquiao is ilyen volt, egy ideg azert nem kedveltem sokaig mert kiutotte a kedvenc bunyosaimat (Barrera, Morales), de aztan kesobb el kellett ismernem hogy hatalmas harcos es Klasszis.

"Usyk hihetetlen szimpatikus sportember, de most már Fury is az, szóval nem fogok egyiknek sem drukkolni májusban, vagyis inkább úgy mondom nyerjen a jobb!"

Usyk nekem is szimpatikus, es azt nem lehet elvitatni hogy bokszfenomen. Sokakkal ellentetben, szerintem Dubois ellen oriasi teljesitmenyt nyujtott azzal ahogy a leutes-melyutes(ki hogy latta) utan magas fordulatszamra valtva bedaralta az angolt. Usyk itt is megmutatta hogy oriasi szive van a bokszhoz, es egyaltalan nem hanyatlik, csak nem talalta a ritmust az elejen.

Fury es Usyk meccsevel kapcsolatban, en orulni fogok a gyoztesnek fuggetlenul attol hogy melyikuk nyer. De ha Fury esetleg megint alibi bunyoval fog nyerni, annak nem fogok orulni, es legkozelebb inkabb Usyk gyozelmet fogom varni.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-18 21:30:08

@Sarkozi Robert: Az utóbbi időben komolyat változott a véleményem Furyról. Sok interjút néztem vele, illetve most a sorozatát is néztem és nagyon félre ismertem. Ez az ember egy igazi showman, aki szerintem nem egy rossz ember. A története pedig nagyon inspiráló. Elvileg már nem iszik, mert fél, hogy visszaesik, de valahogy mégsem vette elég komolyan az edzést Ngannou ellen. Az a komoly, hogy nem is láttuk a 100%os potenciált, ahová eljuthatott volna, ha nincs a mentális törés miatti kihagyás. Usyk hihetetlen szimpatikus sportember, de most már Fury is az, szóval nem fogok egyiknek sem drukkolni májusban, vagyis inkább úgy mondom nyerjen a jobb! Joshua ellen meg bármelyik megy, remélem elveri! :D Let’s gooo you big dosseeer! :)

» deontay   válasz erre
    2024-03-18 20:35:57

@kovban: "Nem akarok gonoszkodni, de tényleg nem vállalta. Kevesellte az 1 millió font fellépti díjat. Konkrétan azt mondta, hogy magocskákkal akarják kifizetni:)))!"

Nem veszem gonoszkodasnak, mert tudom hogy reszedrol ilyen fel sem merul. Egyebkent fel millio volt az ajanlat.
https://bleacherreport.com/art...

"Amúgy asszem pont Price verte amatőrben az olimpiáért. De erre lehet rosszul emlékszem"

Igen, ez igy tortent.

"Persze örülnék az AJ meccsnek. Lehet kikapna, nem tom:)"

Persze, benne van, foleg most. Egy Wilder 2 elleni Fury-t nem hiszem hogy barmikor megallitana, de akit legutobb lattunk azt eleg jo esellyel. Azert bizom benne hogy tenyleg csak telibeszarta a felkeszulest, mert ha mar csak ezt a teljesitmenyt tudja hozni 12 hetes felkeszulessel, akkor Fury mar nem tartozik az elitbe.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-18 17:32:08

@Sarkozi Robert: Ha Usykot tisztán elveri Fury, akkor - számomra legalábbis - nem kérdés, hogy ő a No1. Persze örülnék az AJ meccsnek. Lehet kikapna, nem tom:)

» kovban   válasz erre
    2024-03-17 20:56:18

@Sarkozi Robert: Lassan ott tartunk hogy Fury úgy volt 2x a sulycsoport legjobbja hogy közben igazából még egy David Price-t sem vállalt. Nagy mágus lehet ez a Fúrko gyerek....“

Nem akarok gonoszkodni, de tényleg nem vállalta. Kevesellte az 1 millió font fellépti díjat. Konkrétan azt mondta, hogy magocskákkal akarják kifizetni:)))! Tegyük hozzá, hogy akkor még Price nem találkozott Thompsonnal. Amúgy asszem pont Price verte amatőrben az olimpiáért. De erre lehet rosszul emlékszem.

» kovban   válasz erre
    2024-03-17 20:52:08

@deontay: Ezek a meccsek már tényleg nem kellenek Furynak-ezek a Swarcok meg Seferik helyett kellettek volna még a maguk idejeben (ezért tartom jobbnak AJ listáját). Neki már csak Usyk és Joshua kell! Wilder mára már kiesett az elitből (mondjuk nálam nem is nagyon volt benne, max a jobb keze), így Usyknak ez lehez az utolsó meccse!

    2024-03-17 20:31:38

@Hari: AJnek max akkor a másod vonalból lesz több skalpja, ami nem számít. Nem hiszem, hogy sokat adna Fury legacyjához egy Pulev, vagy Takam, esetleg Ruiz elleni siker… ellenben egy Usyk elleni többet ér, mint AJ bármelyik skalpja… már csak azért is, mert nem tudta megverni az ukránt Joshua.

» deontay   válasz erre
    2024-03-17 20:15:49

@Sarkozi Robert: Azért AJ kellene szerintem a vitathatatlansághoz. Azért mégis AJ az egyik legmeghatározóbb alakja ennek az érának. Usyknak is akkor lenne teljes a kép, ha Wildert is megverné. Nem azért mert egy AJ és Fury elleni sikerekkel nem bizonyítaná, hogy a legjobb, de ha mind a három bajnokát verné ennek az érának az lenne az igazi.

» deontay   válasz erre
    2024-03-17 20:14:06

@deontay: Te így látod, én másképp! Sztem az Usyk-Furytól függetlenül is AJ-nek van a legjobb ellenfellistája! Ha Usyk nyer, egyértelműen ő a király, ha Fury nyer, akkor verje meg még AJ-t és akkor ő lesz az!

    2024-03-17 20:05:15

@deontay: Igy van, HA legyozi Usyk-ot akkor nem kell feltetlenul merkoznie Joshua-val ahhoz hogy a sulycsoport legjobbjanak nevezzek, es onnantol neki lessz a legerosebb listaja.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-17 20:02:29

@Hari: AJ a másodvonal ellen kipróbáltabb. Most viszont ha szigorúan vett elit ellenfeleket nézzük, abban Fury és Usyk most jobban fog állni. Furynak ott van Klitschko, Wilder és Usyk, AJnek pedig Wlad és Usyk. Usyknak meg AJ és Fury. Ha Usyk megveri Furyt egyértelmű, hogy ő lesz a legjobb, ha viszont Fury nyer, akkor neki lesz a legerősebb listàja.

» deontay   válasz erre
    2024-03-17 19:56:12

@Hari: Ugy jott ki, hogy gyakorlatilag maskepp nem lehet ertelmezni amit mondasz. Ja, mar korabban en is akartam mondani, szerintem is hagyjuk inkabb...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-17 19:44:25

@deontay: A.jelenleg aktív bunyósok közül egyértelműen AJ. neki van a legjobb ellenfél listája, nem kerülgetett senkit! Bevallalta a karriere korai szakaszában Klichkót, aztán Whitot, Parkert, Povetkint, Ruizt, Usykot stb. Mindig benne volt a pakliban a vereség, mégis megtette! Számomra ez szimpatikusabb, mint amit Fury vagy Wilder összehozott!

    2024-03-17 19:41:17

@Sarkozi Robert: Ez hogy jött ki neked? Szerintem itt hagyjuk abba!

    2024-03-17 19:36:38

@Hari: És ki bokszolt a súlycsoport összes elit bunyósával? Usyk ment AJ ellen, illetve fordítva, Fury Wilderrel. Most lesz Usyk Fury. Így AJ és Wilder le vannak maradva. Ha a Top 4et nézzük.

» deontay   válasz erre
    2024-03-17 19:33:06

@Hari: Tehat akkor azt mondod a Ring Magazine azert tette a sulycsoport elso helyere ket alkalommal is mert Fury kikialtotta magat minden idok legjobbjanak?!

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-17 19:02:10

@Sarkozi Robert: Én nem keverek semmit-semmivel!!!

    2024-03-17 17:24:22

@Hari: Nem tudom te melyik szervezet rangsorat kevered a Ring magazin rangsorolasaval ami a legobjektivebb kepet adja gyakorlatilag...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-17 17:14:26

@Sarkozi Robert: Szerintem nem lehet olyan valali a súlycsoport legjobbja, aki nem boxolt a legjobbakkal!!!! Persze rangsorolják őket valahogy addig is, míg nem találkoznak, de én erre sokat nem adok! Főleg úgy, hogy tudjuk jól ezek a rangsorok hogyan készülnek! Bár lehet elég manapság annyi is ehhez, hogy kikiáltja magát minden idők legjobbjának valaki, ahogyan azt Furkó tette! Majd ha megveri Usykot és utána Joshuát, akkor már én is ezt fogom mondani! De addig.....

    2024-03-17 16:45:23

@Hari: 2x volt a sulycsoport legjobbjakent rangsorolva de ne törődj vele...
persze erre is megvannak a kifogasok: mindenki teleszart gatyaval bokszolt, vagy kalimpalt...

Egyébként nekem az is új elképzeles hogy valaki csak úgy a sulycsoport legjobbjakent lehet rangsorolva mert "nincs más választása". Ezek ilyen meroben idegen elkepzelesek attol ahogy én láttam a profi bokszot idaig ...

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-17 15:13:52

@Hari: Nem egyszer volt 1. Helyen rangsorolva már.

» deontay   válasz erre
    2024-03-17 14:19:43

@Sarkozi Robert: A súlycsoport leglobbja még sose volt (most lehetne ha végre boxolna) ahhoz a legkobbakkal kellene kiállnia!!! Kétszer volt vb. az igaz, először egy teleszart gatyával boxoló Klicskó aztán meg egy kalimpász Wilder ellen!!! Hagyjuk is...

    2024-03-17 13:39:25

@Peacock: Nem tudom, mennyire vannak a fogadóirodáknak matematikai képletei.

Mert akkor nyilván nemcsak a Ngannou meccs számított, hanem, hogy két korábbi ellenfelét, Wildert és Wallint is legyőzték.

De ez korántsem biztos, hogy reális képet mutat.

» sittes   válasz erre
    2024-03-17 11:43:49

@Hari: "David Price-t sem vállalta"

Lassan ott tartunk hogy Fury úgy volt 2x a sulycsoport legjobbja hogy közben igazából még egy David Price-t sem vállalt. Nagy mágus lehet ez a Fúrko gyerek....

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-17 11:42:11

@Roy Jones Jr.: Nagyon jó ötlet ????

    2024-03-17 09:09:22

@Peacock: Olvastam valami olyat is, hogy Fury, feltörekvő és veretlen korukban David Pricet sem vállalta! Nem tudom...

    2024-03-17 09:04:31

Nem tartom hulyesegnek a dolgot bar en 5 bironak orulnek.

» Xavier   válasz erre
    2024-03-17 02:19:25

@sittes: Elsősorban a paraméterei miatt én is Furyt tartottam sokáig sokkal esèlyesebbnek. De mint a belinkelt cikkből is látszik, a bukmékerek egyre kevésbé, sőt átfordultak. Szerintem ez egy érdekes adalék, ezért írtam be.
Egyébként szurkolóként én is egyre jobban reménykedem Usykban, minden Fury általi meccstolással egy picit jobban:) De azért én még mindig Usykot látom underdognak.
Maliggnanival amúgy nem először van, hogy végtelenül nem értek egyet, ő szeret azért nagyokat mondani. Fury pedig már 2x visszavonult. Usyk pedig most először kebbentette be hogy Fury után lehet vumisszavonul s elmegy focizni.

» Peacock   válasz erre
    2024-03-16 23:53:25

@Peacock: Aktívan hallgatom a véleményeket.

A megkérdezett szakmabeliek (punditok) 60-70 százaléka Fury tartja esélyesebbnek.

Maliggnani odáig ment, hogy szerinte a legnagyobb ász a bokszban, aki a leghamarabb visszavonul, az Usyk lesz, miután egyértelmű vereséget szenved Furytól májusban.

» sittes   válasz erre
    2024-03-16 22:56:59

@Peacock: “Wilder 3-at Joshua helyett vállalta.”

Arra kötelezte a bíróság. Tudom volt itt, aki ezt megkérdőjelezte, de még Hearn sem ekézte ezért. Amúgy a többivel egyetértek.

» kovban   válasz erre
    2024-03-16 21:21:56

@Moorer: Így van. Elég egy embert megkenni, és kapásból a meccsbe és a pontozásba is bele tud nyúlni :)

    2024-03-16 21:18:39

Offtopic: nemsokára bokszol Joyce.
https://www.vipleague.la/boxin...

» Wolwerine   válasz erre
    2024-03-16 21:17:14

@Sarkozi Robert: A gyáva szó nem megfelelő, itt senki sem gyáva, inkább max. annyira óvatos és kockázatkerülő, hogy ne lehessen igazi nagy bajnoknak tekinteni. Az ilyen bokszoló jellemzője szerintem az, hogy mikor már van mit kockáztatnia, nem áll ki bokszolni veszélyes ellenféllel, hanem könnyebb ellenfeleket választva addig húzza a veszélyes meccseket míg csak lehet, vagy akár végleg elkerüli.
Fury világbajnokként eddig csak a Wlad visszavágót kerülte el - azt sajnos végleg. Ezért szerintem joggal kritizálható azok által, akik szerint egy Wlad kaliberű bikszoló megoldhatta volna jobban felkészülve. A Joshua meccset - ezt még lebokszolhatja, ha nagyon sok pénzt kap, szerintem meg is teszi, ezt így egyelőre nem nevezném erős kifarolásnak, és csak egyszer mondta le. De sokadjára mondja le / halasztja a Usyk meccset - ezt a megapénz hatására talán most végre meglépi, talán nem. De ez már most klasszik elkerülési story.
Wlad 1 és Wilder 1-2: oda kihívóként ment, hogy egyáltalán vb kegyen, minden bunyós ilyen lehetőségre vár. Wilder 3-at Joshua helyett vállalta.
Whyte-al ki kellett állnia.
A vb időszaka előtt Haye meccs ami nem jött össze az az egyedüli bevállalós lett volna, egyetértek.

» Peacock   válasz erre
    2024-03-16 20:57:20

@La Cucaracha: Igazat adok teljesen, mind1 hány bíró nem attól függ az igazságos pontozás. Sztem a legjobb és legegyszerűbb megoldás az amit angliai meccseken szoktam látni, hogy a ringbíró az aki nem csak vezeti a meccset de pontoz is.

» Moorer   válasz erre
    2024-03-16 20:44:34

Szerintem meg ha 66 bíró pontozna az sem jelentene korrekt bíráskodást...

» Moorer   válasz erre
    2024-03-16 20:42:17

@Peacock: Akkor Fury megint az eselytelenebb mint ahogy Haye, Wlad, es Wilder(2x) ellen is az volt. Tipikus jellemzoje a gyava bokszolonak hogy a legfontosabb meccsein underdog....

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2024-03-16 20:04:52

Off
Érdekesség: bár a fogadóirodák a számok alapján továbbra is kiegyenlített meccset vízionálnak, a Joshua-Ngannou meccs után átfordultak a Fury sérülése miatt újra, immár 2024.05.18-ra kitolt Usyk-Fury undisputed meccs oddsai 2024 márciusban. Bár sem Fury, sem Usyk nem bokszolt idén, a fogadóirodáknál korábban szűken underdog Usyk szűk esélyessé lépett előre mostanra.
Az esélyszámok változása számszerűleg az elmúlt hónapban így sem tűnik persze jelentősnek, de kicsit visszább tekerve az időt az eltérés annál nagyobb. Egy éve, azaz 2023 márciusában Furyt még sokkalta esélyesebbnek látták a fogadóirodák Usyknál. Aztán miután Fury kifarolt a saját promótereit is időlegesen zavarba hozó, ellentmondásos médianyilatkozatai közepette a 2024 április végére tervezett undisputed meccsből, az egyértelmű odds előnye elkezdett apadni. Ezt tovább rontotta a nem épp meggyőző teljesítménye sőt sok szakértő és szurkoló szerint ellentmondásos, padlózással tarkított győzelme a profi boksz debütáns Ngannou ellen. Ezt tetézte, hogy a Ngannou meccs után sérülésre hivatkozva újra lemondta a 2023 decemberi Usyk meccset, majd 2 héttel a 2024-es új időpont előtt egy edzéssérülésre hivatkozva ezt megismételte. Feltehetően sokakat elbizonytalanított korábban, Fury halovànyabb teljesítményében mekkora szerepet játszottak Ngannou kvalitásai, így nem meglepő, hogy miután az Usyk által kétszer is legyőzött olimpiai bajnok és kétszeres nehézsúlyú vb Joshua 2 menet alatt kis túlzással lenullázta második meccsén Ngannout, a fogadóirodák ezt beemelték kockázatelemzésükbe. Eközben Usyk egy nem egyértelműen megítélhető mélyütés miatt szintén sokak számára ellentmondásos, de összességében kiütéses győzelmet abszolvált kötelező címvédésként a nagyütő Dubois ellen.
Persze két kvalitásos bokszoló esetében, különösen kiegyenlített esélyek esetén a fogadóirodák oddsai semmiképp sem befolyásolhatnák a végeredményt, mégis érdekes, hogy a hatalmas fizikai hátrányból, kb. 20 kiló súly és 15-18 centis magasság és karhossz deficitből induló Usykot most már a fogadóirodák nagy része ha nagyon szűken is, de már favoritként kezeli.
https://www.boxingscene.com/ol...

» Peacock   válasz erre
    2024-03-16 19:46:49

Nagyon aggódik a wbc a kis fury-káért..

» szakika10   válasz erre
    2024-03-16 18:36:12

@sittes: Csak egy oké jel volt, nagyon találó.

» sittes   válasz erre
    2024-03-16 18:28:04

@rumble: ????

» sittes   válasz erre
    2024-03-16 18:27:22

Minden lépést üdvözölni kell, ami arra hivatott, hogy egy rendkívüli jelentőségű meccsen a helyes eredmény szülessen! Nem kell túlzásba vinni az alkalmazását, de minden olyan alkalommal, amikor két bunyós címeket egyesíti, szükség lenne erre!

Már rég be kellett volna vezetni valamiféle értékelő rendszert a pontozóknál. Minden meccset utólag hivatásosokkal lepontozni, abból egy átlagot vonni és megnézni, hogy a meccsen pontozók közül ki mennyire pontozott ennek közelében és aszerint értékelni a teljesítményüket. Minden komolyabb pontozó neve mellett lenne egy együttható/pontszám és a világbajnoki címmeccsekre/ címegyesítésekre/ vitathatatlan meccsekre, mindre csak egy bizonyos együttható/pontszám feletti egyének lennének hívhatóak. Ezek nem állandó számok lennének, hanem tudnának javulni, illetve romlani és komoly következményekkel járnának (pl. egy extrém hiba olyan együttható-/pontszámromlással járna, hogy rögtön csak alacsonyabb kategóriás meccsekre lennének delegálhatóak, szemben a korábbi státuszukkal), amivel feltehetően jobban elejét lehetne venni a kókler vagy csaló pontozásoknak...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2024-03-16 18:11:45

Sikerült felhozni a legrosszabb példát, mert a Vargas - Ball meccsen éppen a döntetlen volt a legigazságosabb végeredmény.
Minél több a pontozó, annál kisebb az esélyes, hogy döntetlent hoznak ki.

» gabriel_mtb   válasz erre
    2024-03-16 17:47:45

mondjuk nem véletlenül van páratlan számú bíró

    2024-03-16 16:28:38

Az a baj ezzel, hogy ha 2 bírót le tudnak fizetni, akkor négyet is.
Alapvetően 3 szakembernek el kéne tudnia dönteni egy meccset, pár méterről nézve.

» La Cucaracha   válasz erre
    2024-03-16 14:16:22

Legyen hét! Én győztem!

» ogreface   válasz erre
    2024-03-16 13:07:13

Ez kicsit olyan mintha Eszak-Koreaban aggodnanak a demokraciaert:)

» rumble   válasz erre
    2024-03-16 12:42:37
Ugrás az oldal tetejére