×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Szombaton késő éjszaka Gibraltáron feszült egymásnak immár 2021-03-28 00:38:43 https://www.profiboksz.hu/2021/03/28/whyte-visszavagott-povetkinnek/

Whyte visszavágott Povetkinnek

Szombaton késő éjszaka Gibraltáron feszült egymásnak immár másodízben Alexander Povetkin és Dillian Whyte, az orosz-angol ütközet tétje pedig a WBC szervezet nehézsúlyú interim, azaz ideiglenes világbajnoki címe volt. Érdekes felvezetést adott a mérkőzésnek, hogy annak ellenére, hogy a tavaly augusztusi odavágón Povetkin diadalmaskodott kiütéssel, a mai visszavágó esélyese - legalábbis a fogadóirodák többsége szerint - Whyte volt.

A találkozót a szemmel láthatóan motivált Whyte kezdte agresszívabban, és már az első menetben érzékelhető volt, a hogy a koronavírusos, fertőzésből, megbetegedésből felépülő Povetkin nincs igazán formában. A második felvonásban némileg kiegyenlítettebbé vált a küzdelem, azonban a harmadik etapban ismét látványosabban Whyte felé billent a mérleg nyelve, és Povetkin több alkalommal is úgy tűnt, meg van fogva.

A negyedik felvonás elején ismét Whyte lendült támadásba, és egyre többször hozta zavarba a szívósan küzdő, de egyre rosszabb állapotba kerülő Povekint. A rogyadozó orosz bunyóst az említett menet közepén megrendítette a kihívó, azonban ekkor még kisebb csodaként nem ment le, de a vég már a levegőben lógott, és röviddel ezt követően be is fejeződött a találkozó: a szédelgő címvédőt Whyte letámadta, Povekint pedig a fejre irányuló, érezhetően súlyos ütések hatására padlóra került, és felállt ugyan, de egyértelmű volt, hogy nem tisztult ki, és azzal párhuzamosan, hogy a bíró jelezte, leállítja a mérkőzés, Povekint edzője is bedobta a törölközőt.

Ezzel az idő előtti győzelemmel a 32 éves Whyte visszaszerezte az általa már korábban is birtokolt zöld övet, Povekin pedig könnyen elképzelhető, hogy a súlyos vereséget követően szögre akasztja a kesztyűket.

Videó: a mérkőzés teljes felvétele


Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

a

    2021-04-10 14:06:55

Sajnálom Povetkint, nagy kedvencem. De sajnos White most jobb volt. Lehet, hogy jobb lett volna várnia, még teljesen felgyógyul, de legalább nem futott el a megmérettetéstől, mint sokan mások...

» mc.pofoz   válasz erre
    2021-04-01 10:33:33

@Jersey Joe: Őszintén szólva az okoknak nincs jelentősége,mindenkinek igaza van és akár senkinek is.
Persze mi magunk is nehezen "engedünk el"bokszolókat a ringből,de a lényeg talán az,hogy az orosznak abba kéne hagynia és tudását a kötélnégyszögön kívül átadni,mondjuk a fiataloknak pl.
Én ezt az utat látnám optimálisnak a számára.

» robhalford   válasz erre
    2021-03-30 19:25:08

@Jersey Joe: https://m4sport.hu/uszas/cikk/...

Azért Milák Kristóf 20 éves...nem 42.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-30 19:17:45

@robhalford: Igen, de az első meccsen lenyomta Whyte kétszer is, annak is lehetett pluszban következméyne, azért Povetkin tizenéves kóra óta bokszolt - azt mondják, hogy a hosszú ideje óta tartó állandó ütések jelentik az igazi problémát pl. az agy leépülése szempontjából.
Legutóbb jött még két pofon és ugyan az a felütés zseniális volt, de lehet, hogy már az rontott sokat az összképleten.

Szerintem a leglogikkusabb és legvalószínűbb, hogy ha a koronavírus miatt látták volna a leletein, vérnyomásán, állapotán, hogy rosszabb mint aminek lennie kellene, akkor húzták volna a meccset még pár hónapot még nyárig.

Milák Kristóf is rosszul volt nyáron, panaszkodott, most viszont kb. világcsúcs közeli időt úszott, amire mindenki felkapta a fejét a világon.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-30 19:09:40

@robhalford: Persze, nem is azt mondtam, hogy ha nincs a vírus, akkor Povetkin 3 menet alatt kicsapja Whyte-ot, hiszen már az első meccsen sem neki állt a zászló. Valszeg mindenképp vesztett volna Povetkin, de úgy gondolom, hogy egy fokkal komolyabb ellenállást tanusít, ha nincs a kórházi kezelés.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-30 19:07:42

@robhalford: Ha a logika mentén haladunk,akkor azért látszódott hogy valami nem volt kerek vele,az első meccsen is esett-kelt,de itt már sajnos csak esett,és ez sanszosan nem véletlen.

» robhalford   válasz erre
    2021-03-30 18:47:27

@La Cucaracha: Fikciókon vitatkoztok,csak erre próbáltam reflektálni.
Ami tény,Povi öregedett az első meccs óta és szarul festett a ringben.
Egyébként én is azt érzem hogy köze volt a vírusnak a dologhoz,de nem vitázok ezügyben,mert nem vagyok az orosz szobatársa.

» robhalford   válasz erre
    2021-03-30 18:44:48

@Jersey Joe: "Amúgy csak finoman felhivom a figyelmed, hogy Kovalevnél pont azt hozták fel problémának a Canelo elleni veresége kapcsán, hogy azért fáradt el a meccs második felére, mert nem tudott eleget pihenni, legalább 2-3 hónapot.."
Ez most hogy jön ide? Esküszöm nem értem.

"Azt pedig jelzem, hogy Povetkin egyáltalán nem hivatkozott a koronavirusra, sőt a meccs előtt ő maga nyilatkozta, hogy keményen edzettek és jobb felkészültnek érzi magát, mint az első meccs kapcsán."
Ha fogadni kellett volna, akkor fogadtam volna arra, hogy egy szót sem fog szólni Povetkin a vírusfertőzésről. Le is írtam, hogy nyilván a felkészülés során mindent megtett. De két hónap teljes inaktivitás akkor is nagyon sok.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-30 18:20:24

@La Cucaracha: "december közepén Povetkin még nem volt edzésben"

Amúgy csak finoman felhivom a figyelmed, hogy Kovalevnél pont azt hozták fel problémának a Canelo elleni veresége kapcsán, hogy azért fáradt el a meccs második felére, mert nem tudott eleget pihenni, legalább 2-3 hónapot..

Azt pedig jelzem, hogy Povetkin egyáltalán nem hivatkozott a koronavirusra, sőt a meccs előtt ő maga nyilatkozta, hogy keményen edzettek és jobb felkészültnek érzi magát, mint az első meccs kapcsán.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-30 15:06:44

@robhalford: Könyörgöm, engedjük el a vírus Povetkinre gyakorolt hatását (nem is írtam olyat, hogy "biztos szívizom gyulladása lett", vagy akármi, csak megemlítettem, hogy akár(!) szövődménye is lehetett). Linkeltem egy cikket, december közepén Povetkin még nem volt edzésben.
Ha az égvilágon semmilyen hatása nem volt a vírusnak Povetkinre hosszútávon, akkor is ki kellett hagynia legalább 2 hónapot, ha csak a cikkben a promótere nem hazudik. Egy 42 éves sportolónak, aki 2 hónapig inaktív volt, nem elég a szűk 2.5 hónapos felkészülési idő.
Mégegyszer leírom (mielőtt megint begörcsöl néhányotok ujja): nem állítom, hogy biztosan a vírus szövődményei miatt volt Povetkin rokkant állapotban. Azt viszont állítom, hogy a vírus miatti edzéskihagyás nagyon nem tett jót neki.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-30 13:55:22

@Hatton: Abszolút egyetértek,mivel a vírus hatása 0tól 100as skáláig terjed senkire nem lehet ráhúzni a rá gyakorolt hatását,pláne hogy senki nem ismeri igazából.
Addig pedig csak vaktában pufogtat mindenki.

» robhalford   válasz erre
    2021-03-30 07:37:47

@Hatton: A különbség annyi, hogy nekem vannak olyan cikkek a birtokomban, ami legalább alapot ad az elképzeléseimnek, nektek viszont a "szerintem nem is kapta el, csak a VB övre hajt" konteón kívül semmi objektív adat nem áll rendelkezésre.
Ha több hírportál is leadott cikket Povetkin állapotával kapcsolatban, meg a promótere is nyilatkozott, az már éppen néhány hajszállal több bizonyíték, mint amit "ti" tudtok felmutatni. Továbbá, ha csak az időt akarta húzni, akkor nagyon gagyi a teamje, hogy még rosszabb állapotban küldték ringbe, mint nyáron. Azért remélem nem gondoljuk, hogy ennyire amatőrök lennének. Továbbá az orvosai is amatőrök, ha nem kezelték véralvadásgátlóval és glükokortikoszteroidokkal. A világ minden részén hasonló a kezelési protokoll, de nyilván egy élsportolónál ez nem így van, mer' a Jersey meg a Hatton szerint kamu az egész.

Ez az egyik, a másik, hogy nem én találok be minden kommentelőt, hogy meggyőzzem az igazamról. A mérlegelős és a mostani hír alatt leírtam a véleményem, nem én akarom megtéríteni a jónépet.
Egyébként kit cimkéztem meg, meg milyen propagandát nyomatok?

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-30 00:28:59

@La Cucaracha: Ha az összeesküvés-elmélet, hogy vki kitalálja nem is volt beteg...akkor az is összeesküvés-elmélet, ha vki azt találja ki hogy mit csinált Pov a kórházban meg hogy hogy érzi magát...
Te ugyanúgy vakon találgatsz közben meg nyomod a címkézést meg a propagandát...
Amíg vki nem volt maga Pov addig csak találgatás minden...ahogy mások úgy te is csak találgatsz ezért jó lenne ha nem címkéznél meg másokat akik annyit tesznek pont mint te vagyis egy elképzelt valóságról alkotnak szubjektív véleményt

» Hatton   válasz erre
    2021-03-29 22:57:57

@Jersey Joe: Bocsájtsd meg feledékenységem, itt van pár link:
https://www.profiboksz.hu/2020...
https://www.profiboksz.hu/2020...

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-29 21:23:11

@Jersey Joe: Ellentétben veled, nekem nem függ az egzisztenciám attól, hogy Povetkin a vírus miatt volt-e borzasztó formában, vagy sem. Ugyancsak ellentétben veled, én a véleményemet írtam le, senkire sem akarom erőszakosan rátukmálni a konteókat, nem tudom, hogy mi a célod ezzel.

Viszont te már tavaly is odakommentelted minden Povetkines cikk alá, hogy átverés az egész, nem is fertőzött, csak mutyiznak egy VB meccs miatt. Gondolom ennek a téveszmédnek akarsz igazolást szerezni azzal, hogy az egyértelműen (még a legutóbbi meccséhez képest is nagyságrendekkel) borzasztóbb teljesítményének az égvilágon semmi köze a vírushoz (hiszen ugye szerinted meg sem fertőződött), hanem csak szimplán 7 hónap alatt éveket öregedett, mert ugye a hormon szintje, meg a szalagrendszere, meg az aranyere is kijött (és ezekről a leletekről neked fénymásolat is van az íróasztalod felső fiókjában)...Pech, hogy megint nem lett igazad, hiszen megtartották a visszavágót, minden bizonnyal ezért érzel kényszert arra, hogy mindenkit kiossz, aki a vírusra hivatkozik, mert ez ellentmond a fél éve gondosan építgetett összeesküvés-elméletednek.

Akkor a gyengébbek kedvéért még egyszer: ha kórházban kezelték koronavírussal, akkor 99%, hogy tüdőgyulladást kapott (vagy szepszise volt, citokin vihar, stb, de ez nem valószínű, hiszen akkor még most is lábadozna). Tüdőgyulladás után tilos edzeni, ráadásul általában nyomot is hagy, ami csökkenti a sportteljesítményt. A kora miatt kapnia kellett vérhigító kezelést, ami mellett egy darabig nemigazán javasolt a boxedzéseken részt venni. November elején jött a hír, hogy elkapta a fertőzést, és kórházba kellett szállítani, valószínűleg előtte már jó pár napja beteg volt (a gyengébbek kedvéért: tehát nem edzett). December közepén jött a hír, hogy gyakorlatilag még el sem kezdett edzeni, mert a vizsgálatok szerint több időre van szüksége a gyógyuláshoz (sőt, olyan hírt is olvastam, hogy kétszer is kórházba került). Gyanítom, hogy a karácsonyt a családjával töltötte, nem pedig az edzőjével. Kb januártól kezdhette el az edzéseket, ismerve a korát, a vélt állapotát, és a kihagyása időtartamát (nagyjából 2 hónap inaktivitás), kb február végére érhette el a bázis állapotát, hogy egyáltalán elkezdhessék a rendes csúcsterhelést adagolni. Március 27.-én volt a meccs, előtte 1-2 héttel már érdemi edzésmunkát nemszokás végezni, számításaim szerint volt 2-3 hete, hogy olyan intenzitással eddzen, ahogy 2-3 hónapig kellett volna, arról nem beszélve, hogy fogalmunk sincs, okozott-e olyan maradandó problémát a vírus neki, ami miatt alapból nem képes már azt a szintet hozni az edzéseken, amit vírus nélkül tudott volna.
És akkor most jön a 100 ezer forintos kérdés: a koronavírus miatt kellett-e kihagynia ennyi edzésidőt?
a., igen
b., nem, mert a hormonrendszere meg a szalagja, meg a Hearn meg a Joshua, összeesküvés, soros, gyíkemeber.
Ha az "a"-t jelölted meg, akkor nem csak 100 ezer forinttal lettél gazdagabb, hanem végre megértetted, hogy ha valaki a koronavírus miatt kihagyja az edzéseket, és romlik a teljesítménye, az közvetve vagy közvetlen a vírushoz köthető, nem a szalagrendszeréhez.

Egyébként epekedve várom, hogy megmutasd azt a kommentemet, ahol azt írtam, hogy Povetkin 5 hónapja koronavírusos.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-29 21:21:52

@La Cucaracha: "és utána hónapokig nem tudsz rendesen edzeni"


Vissza is mehetnél az időben segiteni Benedek Eleknek, hogy néhány régi népmesét még hozzá lehessen toldani a hagyatékához, mert látom a történet-költés jól megy neked :)

Végén még azt is kitalálod, hogy valójában Povetkint a kórházi helikopterrel szállitották Gibraltárba, majd a meccs után azonnal vissza, hiszen nála már a koronavirus - a világon egyedülálló módon - 5 hónapja tart folyamatosan és csak a meccset vállalta el, mert ő annyira böcsületes orosz parasztfiú. :)

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-29 20:17:02

@Jersey Joe: Ez neked szólt.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-29 20:01:08

"Plusz a kézgyorsaság, az ütések pontosságának elvesztése nulla összefüggésben áll a koronavírussal, de majd jössz úgyis valami magyarázattal erre is."
Ha te kórházban fekszel, és utána hónapokig nem tudsz rendesen edzeni, akkor te jobb formában leszel, mint valaha?:D Érdekelne engem ez a Jersey Joe Method, sosem hallottam még ilyen edzéselméleti megközelítést, hogy a kórházi kezelés és inaktivitás nem okoz hátrányt.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-29 19:55:36

@La Cucaracha: Szerinted... Te állítasz tényt, a valószínűség ezzel szemben áll, lévén, hogy több tízmilliós kihívói jogot tarthattak volna meg, tehát semmi értelme nem lett volna mostanra kiírni a meccset, amikor az időpontban Hearn-ékkel szabadon állapodhattak meg, először a nyár elejei időpontot is jelölték meg...

Plusz a kézgyorsaság, az ütések pontosságának elvesztése nulla összefüggésben áll a koronavírussal, de majd jössz úgyis valami magyarázattal erre is.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-29 16:43:09

@Jersey Joe: Irigyellek, hogy benne vagy Povetkin orvosi stábjában, és rálátsz az ilyen műhely titkokra, hogy mennyire van roncsolódva a szalagrendszere, meg milyen a vérének a hormon szintje az előző meccséhez képest :D Szerintem csak szimplán a romló teljesítményét még jobban hazavágta a vírus miatti edzés kihagyás és a szövődmények miatti rehabilitáció.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-29 16:07:57

Nem értem miért vállalta be a betegsége után... Csúnya kiütés lett belőle a karrierje végén.

» bigbandi20   válasz erre
    2021-03-29 15:01:13

@La Cucaracha: Batistutának először a térdében alakult ki problémája, elkoptak a porcai már 33 éves korára, ami hirtelen kezdett el meglátszódni a teljesítményén.

Povetkin ugyanez az eset, ugyan neki nem kell sprintelgetnie, de a lábmunkája a berobbanásokhoz éppen nála nagyon fontos, éppen az hiányzott nála és ezek már ízületi kopások, szalag - roncsolódások és bizony a test hormonális visszaesése miatt alakulhatott ki.
Ez látszódott abban is, hogy pontatlanabbul és lassabban ütötte a horgokat is, ahogy azt már az első meccsen is megemlítették az alább belinkelt meccsen.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-28 18:45:51

@Jersey Joe: "Egyrészt de, nagyon is romolhat, kedvenc futballistám, Gabriel Batistuta az AS Rómában még bajnoki címet szerzett és a gólkirályi címért volt harcban 2000-2001-es szezonban, az alig néhány hónappal később kezdődő bajnokságban viszont már csak árnyéka volt önmagának, alig rúgott gólokat és soha többet meg sem közelítette azt a formáját."
Ez szerintem nem éppen jó példa. A futball csapatsport, a teljesítményedet erősen befolyásolja a társak teljesítménye, ezen kívül ha jól tudom, Batistutának elég durva krónikus bokasérülése alakult ki addigra. Alapból nem szerencsés összehasonlítani a két sportágat, ha a fociban 10%-ot lassulsz, akkor egy 40 méteres sprintnél 4 métert rontasz egységnyi idő alatt. Boxban, ha X idő alatt 40-et, vagy csak 36-ot ütsz, a kutya nem veszi észre.

"Boksznál maradva pedig ott volt Roy Jones Jr., aki nehézsúlyú bajnoki címet nyert Ruíz ellen, aztán ahogy visszament Tarver ellen, már soha többet nem nézett ki úgy, mint előtte és vannak más példák is."
Jones teljesítmény romlását az utolsó félnehéz meccséhez kéne hasonlítani, ott már majdnem másfél év eltelt, a fogyasztással is megszenvedett, és mindig megfeledkezünk arról, hogy félnehézben nem sok olyan ellenfele volt Roynak, mint Tarver. És ezzel nem Jones örökségét akarom megkérdőjelezni, de kb élete egyik legkellemetlenebb ellenfele várt rá, sikerre éhesen.
Utána Roy egyébként szép lassan épült le, de Povetkinnél mintha pár lépcsőfok kimaradt volna, és kellemes lefelé lépkedés helyett inkább zuhanás történt volna.
Ha már maradunk box példáknál, inkább Haye-t lehetne felhozni, aki a Bellew odavágó után látványosan még rosszabb lett a visszavágóra, csak éppen itt is bejön a képbe, hogy meg kellett műteni Haye-t, és sokat kellett kihagynia. Tehát nem az idő vasfoga harapott kétszer akkorát, mint kellett volna, hanem a kórházi kezelés tett keresztbe. És szerintem Povetkinnél is ez történt.
Nem azt mondom, hogy ha nem kapja el a covidot, akkor ne lett volna hasonló vége a dolognak, de nem így. Szása úgy nézett ki, mint aki ledöntött 6 feles vodkát a meccs előtt.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-28 17:47:22

@dirhanka: Félek hogy még előkapják pár meccsre,már évekkel ezelőtt vissza kellett volna vonulnia,de a Joshua meccs után mindenképp.
Elő lehetett venni ha ellenfél kellett,nem királykisasszonykodott és ha épp nem dobott az arcába valami szemeset,ki is állt akivel kellett.
Én úgy gondolom megbecsült ember lehet a hazájában,talán már másba kéne fognia,de trtok tőle hogy még erőltetni fogja.Ne legyen igazam.

» robhalford   válasz erre
    2021-03-28 17:11:30

@Jersey Joe: Én ritkán szoktam egyetérteni azzal amit írsz, de most ez a helyzet állt elő. Főleg, hogy nekem is Batistuta volt a kedvenc focistám.

» emgabor   válasz erre
    2021-03-28 15:45:50

@La Cucaracha: "Olyan nincs, hogy valaki 7 hónap alatt ilyen szinten leépül az öregedés miatt. "


Egyrészt de, nagyon is romolhat, kedvenc futballistám, Gabriel Batistuta az AS Rómában még bajnoki címet szerzett és a gólkirályi címért volt harcban 2000-2001-es szezonban, az alig néhány hónappal később kezdődő bajnokságban viszont már csak árnyéka volt önmagának, alig rúgott gólokat és soha többet meg sem közelítette azt a formáját.

Boksznál maradva pedig ott volt Roy Jones Jr., aki nehézsúlyú bajnoki címet nyert Ruíz ellen, aztán ahogy visszament Tarver ellen, már soha többet nem nézett ki úgy, mint előtte és vannak más példák is.

Másrészt az első meccsen Whyte az első 1-2 menetben még nem tudta, hogy milyen szinten leamortizálódott Povetkin, így kissé elővigyázatosabb volt, most a védekezését is jobban összetették, rögtön visszahúzódott, amint az orosz támadott volna.

Még annyit, hogy Povetkinnek nem a kondicionális állapota, általános erőnléte tűnt rossznak, sőt talán még kevésbé lihegett, mint az első meccsen. Egyszerűen egyértelműen "kopást" mutatott, hogy nem tudott már olyan gyorsan és pontosan ütni, koordinálatlanabb volt a mozgása - ez tipikus öregedési tünet, amikor valaki úgy érzi, hogy már nem tudja úgy irányítani a mozdulatait.

Amúgy számomra teljesen a vártnak megfelelően alakult a meccs, sőt én azt hittem, hogy max 2 menet lesz, ezért is vagyok meglepődve. David Haye is a meccs előtt nyilatkozta, hogy Povetkin nagyon rosszul nézett ki az első meccsen, ő kifejezetten utalt is a gyenge lábaira és arra, hogy nagyon elkopott, úgyhogy Whyte fog nyerni.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-28 15:36:47

Maradjunk annyiban, hogy az odavágón azért Povetkin be-be találgatott, most konkrétan egy normál tiszta ütése nem volt, továbbá itt már az első komolyabb Whyte ütés után meg volt fogva, és úgy nézett ki, mint akinek mindjárt vége (az első menetben!!). Nyáron, habár akkor sem festett jól a padlózások után, mérföldekkel stabilabban állt a lábán.
Olyan nincs, hogy valaki 7 hónap alatt ilyen szinten leépül az öregedés miatt. Biztos vagyok abban, hogy Povetkin felkészült, ahogy tudott, és a meccsen is mindent beleadott (mint ahogy Whyte is elég jó formában volt), de itt a covid bizony nem egy, hanem több lapáttal tett rá az állapotára.

» La Cucaracha   válasz erre
    2021-03-28 15:07:49

@robhalford: Magához mérten mutat fejlődést. Whyte sosem lesz tökéletes egyik elemében sem a boksznak, de egy csomagban ,az amit tud ma elég ,hogy tényező legyen.

Egyértelmű ,hogy Povetkin sehol nem volt önmagához képest. És már jó már jópár éve nem látni a csúcs a Povetkint ,csak a jól felkészült egészséges verziót. A Tegnapi Povetkin már Az sem volt sajnos. Bízom benne h utolsó meccse volt

» dirhanka   válasz erre
    2021-03-28 14:50:39

@dirhanka: Főleg azok a "bobszeppes" idióta taglószerű ütések mutatják hűen a fejlődését,amit az elején mutatott be a publikumnak az angol.
Povetkin meg a kovid miatt volt egyértelműen gyenge,és tudta is magáról hogy az,csak a pénzért ment.

» robhalford   válasz erre
    2021-03-28 13:40:17

Nekem is gyengébbnek tűnt Povetkin, mint amit pusztán a kora előrehaladta indokol, de az eredmény amúgy papírforma. Az érdemi karrierje ezzel a meccsel mindenképp lezárult, attól függetlenül, hogy visszavonul -e. Hogy helyes volt -e elvállalni a visszavágót: az egyértelmű, hogy sokkal szebb befejezése lett volna a karrierjének az előző meccs. Másrészt ő már régóta nem a mérlegét építgeti, bevállalt mindenkit eddig is. Most egy valószínűleg szép lelépési pénzért bevállalta ezt is, nem tudom az esélyeit milyennek érezte, mert nem tűnt igazán felkészültnek. Bár lehet, hogy ez nem volt szempont, Whyte-tal szemben nagyon korrekt volt, hogy megadta neki a lehetőséget a csorba kiküszöbölésére, így a karrierjét úgy folytathatja, ahogy tervezte.

» superman   válasz erre
    2021-03-28 13:26:05

@Hurri: "a mélypontra nem egyszerűen egy hozzávetőleg egyenletes folyamat eredményeként ért le, hanem a legutóbbi (a kiütést kivéve harmatgyenge) teljesítményéhez képest is zuhanásszerű összeomlást produkálva"


Szerintem a Hunter elleni teljesítménye és a Whyte 1 meccs között, valamint a Whyte 1 és Whyte 2 meccsek között kb. pont ugyanannyi teljesítményromlás ment végbe.
Ismétlem, remélem, hogy nem a punch drunk játszik már ebben szerepet akár, ezt pár év múlva látni fogjuk.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-28 12:35:44

@menyus: "miért azon lovagolsz folyamatosan hogy "márpedig ez nem covid volt""


Például azért, mert egyre több az ilyen cherry pick up jellegű mérkőzés a bokszban és nevetséges, hogy 40-hez közeli bokszolók elleni győzelmekkel építgetik magukat egyesek, ami az egész boksznak és elsősorban a szurkolóknak okoz károkat ;)

Másrészt meg lássuk meg Povetkin állapotát néhány év múlva, nem lennék meglepődve erősen ha egészségügyileg az agysérülések jelei erősen látszódnának már rajta, szóval én egy kicsit sem estem hanyatt Whyte sokadik válogatott ellenfele elleni győzelmétől.

Ryabinsky álszentségét pedig, aki most hirtelen szenteskedő módon lenyilatkozta, hogy ő majd kérni fogja Povetkint a visszavonulásra, mintha ezt évekkel ezelőtt, legkésőbb a Joshua elleni meccs után nem tehette volna meg, hadd ne minősítsem.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-28 12:29:10

@Jersey Joe: Én nem értem miért akarod foggal körömmel meggyőzni a népet hogy "márpedig a covidnak ehhez nem volt köze, kizárólag annak hogy megöregedett"..

Szerinted nem volt köze, sokak szerint meg volt.. Na bumm.. Let it go

Amúgy amellett hogy Povi már az első meccsen sem remekelt, érdemes lenne visszanézned egymás mellett mindkét meccs első menetét hogy lásd mekkora a különbség Povetkin állapotaiban. A sebessége, koordinációja, pontossága, még a lábai stabilitása is mind sokkal rosszabb volt most mint legutóbb, ráadásul láthatóan még az izomtömegből is veszített..

Egyszóval, ahogy Prof írta korábban, ez minden körülmény egyvelege valószínűleg, életkor, covid, kihagyás, kiégést stb stb.

Ezért nem értem hogy miért azon lovagolsz folyamatosan hogy "márpedig ez nem covid volt"

» menyus   válasz erre
    2021-03-28 12:22:03

@Jersey Joe: Az előzményekkel kapcsolatban mindenképpen igazad van, és lehet, hogy a mostani teljesítménye is csupán ennek a folyamatnak a mélypontja. De erre a mélypontra nem egyszerűen egy hozzávetőleg egyenletes folyamat eredményeként ért le, hanem a legutóbbi (a kiütést kivéve harmatgyenge) teljesítményéhez képest is zuhanásszerű összeomlást produkálva.

    2021-03-28 12:17:00

@prof: " Szinte mondhatjuk, megtanult bokszolni. :)"

egy-egy jab mesterien volt kivezetve, Whyte határozottan fejlődött a régi énjéhez képest.

» dirhanka   válasz erre
    2021-03-28 12:16:42

Csípem Povetkint,de sajnos ez a realitás,és az első mérkőzés volt a csoda.

» Norbisan   válasz erre
    2021-03-28 12:15:06

Nem tudom minek kellett ez Povetkinnek, de engem egyáltalán nem lep meg. Első meccsen is volt bajban, nagyon megkopott már, aztán a covid sem volt biztató előjel. Ebből az értelmetlen visszavágóból egyedül Whyte jöhetett ki jól. Mennyivel szebb lett volna, ha a covid után visszavonul.

» Mr. Stone Cold   válasz erre
    2021-03-28 12:09:13

A meccs sportértéke egyenlő az alsógatyáméval. Povinak már az első perctől nem volt lába. Végig úgy botladozott, hogy komolyan fájt nézni. Egykori teljesítményének kb 15%-át hozta. Azért végig küzdött, valószínűleg előbb lett volna merevre ütve, mint hogy feladja. Viszont az angol javára kell írni, hogy így is hozzá lehet állni egy csúfos vereség utáni visszavágóhoz. Nincs ölelkezés, 12 meneten át tartó futás, görcsös félelem az esetleg benyelt ütésektől.......ugye AJ?

    2021-03-28 12:08:53

@Hurri: " Megöregedett, de emellett biztosan közrejátszott még más is (Covid vagy egyéb nyavalya). "

Én ezt nem így érzem, ahogy lentebb Mr. Boxer írja, az elmúlt évek tendenciájába nagyon illett ez a mérkőzés:

Először már 38 évesen a Rudenko és Hammer elleni gyengébb teljesítmények, amelyek után igazából Price ellen sem villogott, Price egyszer a kötelekre is küldte, talán be is fejezi, ha nem szakítja meg a bíró, itt a riporterek és Haye is beszélt erről:
https://youtu.be/ukMsARMIdiI?t...

Joshua ellen valószínűleg felszívta magát nagyon, ott volt 2-3 jobb menete, de ott is az 5. menet után eléggé visszaesett és a 7. menetben ki is ütötte Joshua.
Majd jött a Hughie Fury és a Hunter elleni döntetlen körüli meccsek, Hunter már majdnem kiütötte Povetkint kétszer is, pedig nem egy bombázó az amerikai.

A riporterek már az első meccsen is arról beszélgettek, hogy lelassult Povetkin már a Joshua elleni meccshez képest is:
https://youtu.be/ukMsARMIdiI?t...

Ott sem volt már meg az egyensúly, Whyte nem volt annyira agresszív akkor még, de nem véletlenül volt annyira magabiztos most a meccs előtt is már.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-28 11:39:35

Sajnálom hogy így lett vége,mert éppen a karrierje vége felé csinált pár jó meccset.

    2021-03-28 11:36:55

Povetkin láthatóan nem volt egészséges, még a riporter is megjegyezte, hogy már az első gong előtt látszott, hogy valami nincs rendben.

Whyte szerintem így is úgyis behúzta volna a mérkőzést, de ennek így végképp nem volt értelme.

    2021-03-28 11:34:23

@Bruneor: "Arnyeka volt regi onmaganak" - inkább még árnyéka sem.

    2021-03-28 11:27:46

Arnyeka volt regi onmaganak az orosz, mar a merlegelesen se festett tul jol.Ennel csak Haye volt kiabranditobb a masodik Bellew meccsen.:)

Whyte nagyon jol felkeszult latszott, h a palyafutasa mulott ezen a gyozelmen.

» Bruneor   válasz erre
    2021-03-28 11:07:47

Ilyesmit vártam, ideje nyugdíjba vonulnia Povetkinnek, köszönjük neki a jó meccseket!

» ogreface   válasz erre
    2021-03-28 10:43:17

Povetkin bátran, ahogy mondani szokták, férfi módjára állt bele ebbe a meccsbe, csak a fizikai korlátok ennyit engedtek neki. Mindennek a keveréke ez, benne volt az életkora, a Covid, az utóbbi meccsek lefelé ívelő tendenciája.
Az egyensúlya, kitámasztása már szinte Wyhte ütésének a szelétől is elment az első menetben, ha egyáltalán rendben volt az edzések, sparringok során...
Whyte nagyon fegyelmezetten tette a dolgát, nagy utat járt be a karrierje kezdete óta. Szinte mondhatjuk, megtanult bokszolni. :)

    2021-03-28 10:34:30

@Jersey Joe: Ahogy a mérlegeléskor gyanítottuk, nem volt jó formában Povetkin. Megöregedett, de emellett biztosan közrejátszott még más is (Covid vagy egyéb nyavalya). Olyan mértékű romlást mutatott egyensúlyban, állóképességben, erőben, gyorsaságban és ütemérzékben egyaránt, hogy azt csak a korra fogni nem lehet. (Még akkor sem, ha a kopás erőteljesen mutatkozik nála már évek óta). Egyszerűen úgy mozgott, mintha részeg lett volna. Tényleg megdöbbentő volt, hogy körülményesen kivitelezett, teljesen tisztán látható lassú jobbegyeneseket úgy nyelt be, mintha nem is látta volna őket. Nagyon felelőtlen és talán kapzsi volt a csapat, hogy ilyen állapotban (amit kizárt, hogy nem láttak a felkészülés alatt) engedték bokszolni. Biztos, hogy ez már sokkal jobb nem lesz. Be kell fejezni!

    2021-03-28 09:17:20

@butters01: Már a bevonulásnál, mintha egyszer-kétszer megbillent volna Povetkin. Botrányos volt az egyensúlya. A mérkőzésen ez már az első perctől látványos volt. Még a szünet végén sem volt képes egyensúlyvesztés nélkül felállni a székről(!)
Valószínűleg azért nem léptette le pár másodperccel hamarabb a bíró, mert Povi már többször bizonyította, hogy képes a feltámadásra.

    2021-03-28 09:09:14

Jaj.... nem tudtam nézni a meccset sajnos bizonyos okok miatt, de hogy ilyen fasza bírót találtak aki szépen felismerte, hogy mikor kell közbe lépnie kb három ütéssel később mint ahogyan az kellett volna maga a csúcs... ahogy leírtátok a merlegeleses cikk alatt a meccs kepet már a köteles tamaszkodasnal nyugodtan számolhatott volna ra, ahhoz képest meg a második ütés után meg le is leptethette volna...

» butters01   válasz erre
    2021-03-28 07:52:10

Őszintèn? Joshua ellen szò-szò, Hunter ellen mèg talàn a 2 Whyte meccs màr necces. Ez a 4 csata ajàndèk volt màr a karierjèben ès a vàrakozàsok felett törtènt, csak magànak køszònheti ès ax ô profi mentalìtàsànak az utolsò èveket. Le a kalappal előtte. Whyte màr ax első meccsen is bomba formàt hozott most meg abszolute főlleg fizikàlisan van a csúcson most, agresszìvan megy előre mèg ha vèdelmi hibàk benne is vannak olyan lesz mint Chisora jò meccseket csinàl ha nyer ha kikap(wach ellen volt borzasztò). Wilder ellen szerintem most 50-50% jò meccs lenne.

» Mr.boxer   válasz erre
    2021-03-28 06:46:04

Én az első meccsen is borzasztónak láttam Povetkint, le is ment kétszer is nagyon könnyen a 3. menetben a padlóra, szóval szerintem nem a covid volt. És pont ennyi idősen, ez a 40-41 átmenet az, amikor szinte mindenkinél érezhető egy nagy romlás az addigiakhoz képest is.

Kicsit a pályafutására visszatérve, nyilván a Wilder elleni elmaradt meccs az nagy kár volt, valójában magának, Wildernek is. Ha ott legyőzte volna Povetkint, más lehetett volna az amerikai megítélése is.

Összességében nagyon szép pályafutása volt, talán a Chambers és a Chagaev elleni győzelmek voltak a legjelentősebbek szakmailag, de az augusztusi felütést követő győzelem miatt megérte elnyújtani a karriert.

Minden jót neki, nagyon remélem, hogy negyed évszázad küzdősport után is egészségesen tud megöregedni.

» Jersey Joe   válasz erre
    2021-03-28 00:51:31
Ugrás az oldal tetejére