×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/pic_logok/Olimpia1.jpg Könnyen lehetséges, hogy a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékokon 2018-02-05 13:02:48 https://www.profiboksz.hu/2018/02/05/nem-lesz-boksz-az-olimpian/

Nem lesz boksz az Olimpián?

Könnyen lehetséges, hogy a 2020-as Tokiói Olimpiai Játékokon már nem fogunk amatőr ökölvívókat látni, ha és amennyiben a Nemzetközi Olimpiai Bizottság (IOC) és az AIBA nem talál megoldást problémáik rendezésére. A hírek szerint az IOC mindennemű kifizetést letiltott az AIBA irányába, és kilátásba helyezte, hogy már az idei ifjúsági olimpiáról is száműzi az ökölvívást, tekintettel arra, hogy nem találták kielégítőnek az AIBA beszámolóját, amit a pénzügyeikről, bíráskodásról, doppingellenes lépéseikről és az irányításról készítettek és áprilisig új anyagot várnak tőlük, konkrét eredményekkel és intézkedési tervekkel. A sportágat folyamatosan támadások érik a gyaníthatóan manipulált mérkőzések és a finoman szólva szubjektív bíráskodás miatt, ami nyilván az olimpiák szellemiségét is alaposan megtépázza. Tovább mélyíti a problémákat a jelenlegi vezető, Gafur Rakhimov, akit a szervezett bűnözéssel hoznak kapcsolatba. Az AIBA természetesen megígérte, hogy az április végéig leadandó jelentésük a felülvizsgálatokról és a múlt hibáinak kiküszöbölésére tett lépésekről már teljes lesz, ugyanakkor úgy vélik, hogy általuk célzott reformok teljes végrehajtásának időszükséglete nem szorítható le néhány hétre.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@fixpont: nem keverk én semmit sem össze csak látok és használom az eszemet. ott ahol a nagy halak nagy szeletet esznek atortából a kis halaknak a kisszelet torta jut, de jut nekik és ez a lényeg. a tortából mindenki akar és jut is neki, csak az egyiknek kisebb a másiknak nagyobb szelet jut.
szeted jones olimpiai döntője azoknak szerencsétlen idiótáknak a partizánakciója volt? vagy a közelmúltból a madár-grachev, pac-bradley meccsek ezeknél mind bogár ment a bírók szemébe bogár ment és rosszúl látták a meccset?
hidd el a nagy halak nagyban míg kis halak kicsiben játszanak. de attól még a bűn az bűn marad, mindegy mekkora nagyságrendben követik is azt el.
és az emberek nem fognak elfordúln a sporttól, mert lelehet nyomni a torkukon a válaszokat, a miértekre. nézd csak meg a legkirívóbb csalást: jones meccsét, talán elfordúltak a sporttól? nem. minden csoda 3 napig tart és ment tovább. vagy pár éve a tour de franceon szinte minden bringás használt valamilyen cuccot. és mi lett aztán? semmi, sőt még nagyobb figyelmet kaptak (ami jót tett a sportnak és a sponzoroknak) és minden ment a maga útján.
sajna bix pedig hatványozattaban fertőzött a bűntől. csak az utóbbi időben mik történtek amiktől az ember zsebében kinyílik a bicska. szval akár így akár úgy de ahogy queen mondja: the show must go on.
hidd el: "ahol nagy pénz van ott a bűn az úr".

» csato gabor   válasz erre
    2018-02-07 05:44:49

@csato gabor: Ket alapveto dolgot keversz, a FIFA meg ezek korruptak, megbundazzak mondjuk a helyszint, vagyis, hogy ki rendezhet, de olyrol meg nem hallhattal, hgoy szandekosan korrupt birot delegaltak aki direkt nem fujta be a tizenegyest mondjuk Nemetorszagnak mert valaki fizetett erte. A boxban pedig boven boven ezen a szinten ment a korrupcio. Ezert van az, az embereket mersekelten erdekli a korites es a korrupcionak az a szintje ami a rendezest meg a reklampenzeket meg ezeket illeti ameddig a jatekba direkt modon nem nyulnak bele es fairnek erzik. Ha az emberek magat a jatekot ereznenek korruptnak, elfordulnanak tole, ahogy a az amator boxtol teljesen elfordultak a profitol pedig az utobbi idoben reszben.

» fixpont   válasz erre
    2018-02-06 21:44:09

@Lemmy: lehet hogy nem hiszed de így van. nézd meg a világ legnagyobb sportszövetségét az uefát. a legmagasabb szinten bűnöznek. seff blatter és társai több pénzt csaltak el mint amit el tudsz képzelni.
és vajon egy aiba (aki a közelébe sem fér) amelyik töredéke neki mégis olyan bűnözők vezetik akik legalább 10000 évet kapnának egy független bíróságtól.
hidd el ahol nagy pénz van ott a maffia vezet. ez az élet minden részére vonatkozik. csak nézz körbe és gondolkozz!

» csato gabor   válasz erre
    2018-02-06 18:43:00

Hmm, hat en birkoztam, nagyjaboltudom ertekelni, de a kötöttfogasu birkozasnak, szemben a szabadfogasuval, Tenyleg nincs ertelme, annal Meg a Bowling is jobban megerdemelne az olimpiai statuszt, es akkor a birkozasban is több evtizedes multra visszatekintö Orbitale felrepontozasokrol nem is szoltunk. A csalas PL. Bowlingban joval nehezeb, ott Meg akar fair Play is lehet

» Ohioboksz   válasz erre
    2018-02-06 13:55:57

@Miskolci: "Elég szomorú olvasni, hogy tényleg ilyen ókori ALAP sportágak, mint a birkózás és a boksz kikerülhet az olimpiáról, helyette meg fallabdát, meg Gumiasztalt, meg a fedett pályás távolbanézést erőltetik."

Valóban szomorú és tragikus az egész, de azok a sportágak fognak fent maradni, amire lesz elég szponzor, érdemes támogatni, mert úgynevezett "látványsportág", újdonság, vonzza a nézőket. Lehet tapasztalni, hogy például az ökölvívás minden szinten veszített és veszít a népszerűségéből, lásd például öt éve mennyi és milyen minőségű gálákat lehetett látni a sporttévék műsorán és most mennyit. Szerintem ezer emberből kb. nyolcszáz, főleg fiatal fogja azt mondani, hogy inkább nézi a gumiasztal látványos versenyeit, mint a birkózást. Aki nem volt még szőnyegen, azok nem nagyon tudják, hogy mi munka van abban, hogy két ember percekig "tologatja" egymást, nem is tudja értékelni, viszont az akrobatikus "triplaelszúrtcukaszakikat" ugró embereket tátott szájjal nézik, tehát velük reklámozni valamit sokkal jobban megéri és minden a pénzről szól, ehhez még hozzáadjuk a pontozási, sorsolási és dopping botrányokat és már nem is csodálkozunk annyira.

» ogreface   válasz erre
    2018-02-06 13:23:58

@csato gabor: Abszolút nem értek egyet azzal a mondandóddal, hogy minden profi sportot a maffia vezet. Persze, minden profi sportban van sportpolitika, de ha igazad lenne, nem hiszem, hogy a magyarok a közelébe jutnának bárhol is az érmeknek mérvadó profi sportokban (pénz és jó sportpolitika híján), márpedig korábban azért szereztünk szép számmal vízlabdában, vagy kézilabdában. Szerintem az amatőr boksz, ahogy Kane is írta, valószínűleg túl ment minden határon, amit még a NOB el bírt nézni, nekem nem ellenszenves a lépésük. Ahogy én látom, ami az AIBA nemzetközi szinten, úgy a HBA itthon...

    2018-02-06 12:36:18

@Kane: az igazság az hogy akkor tudna megtisztúlni minden ha valóban tiszteséges - és főleg szak- emberek vezetnének. de olyan helyre nem fér be (illetve nem vállal el pozíciót) tisztességes ember ahol nagy pénz van. ha van még is, akkor előbb-utóbb megeszi a rendszer őt is és ugyanolyan korrupt lesz mint az agová került.
sajnos a politika ilyen, nézd csak meg. lehetne tenni a sport tisztasága érdekében sok mindent, de azok akik tehetnének rte, azok nem tesznek, mert az pont az ő érdekük ellen lenne. így marad az emberek hülyítése. amit az emberek meg is kajálnak.

» csato gabor   válasz erre
    2018-02-06 05:46:13

oszinten? nem fog hianyozni

» fixpont   válasz erre
    2018-02-05 23:17:48

@csato gabor: Ez mind igaz, szinte már tény. Viszont ez nem illegitimálja a sport, meg úgy amblokk mindennek a megtisztítására tett kísérleteket, intézkedéseket, csak kijelöli a helyzetét ennek az egész harcnak, ahol elég durván vesztésre áll a tisztesség.

    2018-02-05 21:13:56

@Kane: akkor nem értetted a mondanivalóm lényegét: egyetlenegy profi versenysport sem lesz sohasem tiszta! abban pénz és qrva sok pénz van, és ahol rengeteg pénz van ott feltűnik a bűnözés. és ma lehet hogy azt mondják valakik hogy véget vetnek a bűnözői múltnak, de ez csak arra jó hogy egy másik bűnözői csapat vegye át. szval ne legyenek illúzióid egyetlen egy sport tisztaságát illetően, mert olyan nincs és nem is lesz soha. a kérdés csak az hogy ki hogy hiteti el az emberekkel azt hogy ő az aki teljesen tisztán vezeti.

» csato gabor   válasz erre
    2018-02-05 20:53:52

A birkózás után ez is!? :(
Elég szomorú olvasni, hogy tényleg ilyen ókori ALAP sportágak, mint a birkózás és a boksz kikerülhet az olimpiáról, helyette meg fallabdát, meg Gumiasztalt, meg a fedett pályás távolbanézést erőltetik. Persze senkit nem megbántani, mivel sport teljesítmények minden sportban nagy erőfeszítések árán jut fel valaki a csúcsra, de azért az ókori és modernkori olimpiák kezdeténél eszünkbe nem jutottak volna ezek a sportok...
Aztán amikor meg nézem a birkózást vagyaz ökölvívást az olimpián meg fogom a fejem, hogy sok esetben mekkora szar meccsek vannak, mennyire elkanyarodott maga a sportág a kezdeti izgalmas csatáktól és végül, hogy milyen gennyes-pofátlan módon csalják el a bírók a meccseket.
17 éves koromig birkóztam az egyik rokonom most is válogatottság határán táncol ezért is szívügyemnek tekintem a birkózást is. Amikor bannolni akarták az olimpiáról kiálltak széles tömegek, hogy mentsük meg a sportágat, kevés dologban állt ki Irán meg az USA közösen azokban az időkben.
Tényleg minden sportközeli ember összefogott és amikor elkövetkezett az olimpia, a bírók minden korábbi tornánál szemetebb módon csaltak és tökéletesen megmutatták, miért is akarták onnan kidobni őket, még egy dobása nem lesz a FILA-nak meg az AIBA-nak sem, jó lenne észbe kapni

» Miskolci   válasz erre
    2018-02-05 19:28:05

Mindig meglep ha vkit meglep egy olyan hír hogy korrupció működik ebbe a sportágba vagy akármibe, a tyúk meg krumplitolvajok általába lebuknak, akik a nagy pénzeket csalják azok szinte sose mert vezetőknek politikusoknak stb hívják őket.

» antonio   válasz erre
    2018-02-05 19:15:10

@csato gabor: Attól hogy sosem volt teljesen az, igenis tenni kell azért hogy a lehető legtisztább legyen. Ez olyan mintha a bűnüldözésre mondanád hogy felesleges, mert mindig mindenhol van és lesz bűnözés.

    2018-02-05 19:08:55

A hoppon maradt oklozok meg levezethetnek a feszultseget a sportagat az elmult evekben iranyito "szakembereken"...

» bpjotruska   válasz erre
    2018-02-05 19:02:43

@csato gabor: Kézenállásban hátrafelé sétálás, úgy hogy közben célba lőni is kell menet közben.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2018-02-05 19:01:06

mikor volt tiszta és igazságos a boxsport? most hirtelen rájuk jött a sportág megtisztítása. valami van a háttérben az tuti. vagy lobbi vagy korrupció (mondjuk mind a 2 ugyanaz, csak az egyik finomabb megfogalmazásban).
vajon milyen sportot akarnak behozni a box helyett?

» csato gabor   válasz erre
    2018-02-05 18:16:59

@Chico: Sajnos egyre több a csalás, a hozzá nem értő tisztviselők csak ártanak, a tervezett-remélem riasztó,és meg nem valósuló-intézkedés szomorú, de logikus.
Egyébként meg inkább azok k.anyját akik idejuttatták ezt a sportot.

» pepegross   válasz erre
    2018-02-05 16:40:43

Szomorú ez az egész történet már nagyon régóta...

    2018-02-05 16:10:59

@Kane: ez egy nehéz kérdés, egyrészt egyetértek azzal, hogy levenni az olimpiáról a bokszot, hát ez nem jelentene megoldást, erről az a nagyon régi vicc jut eszembe, amiben a mikulás a harmadik világba látogat és kérdezi a gyerekeket, hogy miért olyan soványak, a gyerekek mondják, hogy azért, mert nem esznek rendesen, amire a mikulás mondja, hogy ja hát aki nem eszik rendesen, annak nincs ajándék. szóval önmagában a programról való levétel várhatóan csak még mélyebbre taszítaná ezt az amúgy remek sportot, másrészt viszont azt is megértem, hogy valamit lépni kell, nem tudom van-e más hatékony eszköz, mint egy ilyen zsarolás, szóval igen, én nem tudom a megoldást.

    2018-02-05 15:21:54

Ez csak egy hosszú, tragikus folyamat végső következménye lenne, ami az olyan lélektelen, gusztustalan csalásokkal kezdődött mint a Mayweather-Todorov, vagy az RJJ-Park, folytatódott a sportpolitikai célokra felhasznált doppingellenőrzésekkel, mára odáig jutott hogy egy gátlástalan heroinkereskedő található az amatőr ökölvívás élén, mindezt megpróbálták kompenzálni azzal a teljesen szakmaiatlan és életveszélyes baromsággal, hogy levették az amatőrök fejvédőjét. Az amatőr bunyó már évtizedek óta morális válságban van, a pártatlanság és az egyenlő esélyekkel indulás már rég csak illúzió. Azzal, ha leveszik az olimpiáról a bunyót, azokat büntetik leginkább akik amúgy is első számú elszenvedői ennek a folyamatnak, magukat a bokszolókat, akik az életük minden szegmensét feláldozzák a céljaiknak.

    2018-02-05 14:30:36

Na akkor tisztàzzuk. Nem csak az ökölvívásban csalnak, hanem még jópár másik sportágban. Persze jó lenne ha megtisztítanák, de sztem ez nem fog menni.

» kovban   válasz erre
    2018-02-05 14:18:50

Erre nem is nagyon lehet mit írni “szégyen” “csalódás” “felháborító” stb, de ha nem lenne mégsem boksz az olimpián talán észbe kapna a bokszvilág és bekövetkeznénék a szükséges változások.

    2018-02-05 13:47:33

Most ez honnan jött nekik nagy hirtelen? Mikor vagy 30éve sem ártott volna ezzel foglalkozni. Jones olimpiai ezüstérme nem tegnap volt azt mivel korrigálták? Vagy legutobb Conlan jelzése feléjük? Nemtudom, hogy mennyire valós, de a birók arra hivatkoztak, hogy meg volt adva nekik, hogy kit kell kihozni győztesnek. Akkor miről beszélnek,ha a legmagasabb szinten is ez megy? Ez most megoldás vagy csak toljuk át a szart az olimpia "előszobájába" mikor az olimpián ugyanúgy előfordulnak hasonló mutatványok? Amugy meg összegezve hát a k. anyjukat ,ha eltörlik az ökölvivást az olimpiáról.

    2018-02-05 13:45:49
Ugrás az oldal tetejére