×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Pedro Diaz, a múlt hétvégén nagypehelysúlyban bokszoló 2017-12-14 10:03:34 https://www.profiboksz.hu/2017/12/14/rigondeaux-edzje-magara-vallalta-a-felelsseget/

Rigondeaux edzõje magára vállalta a felelõsséget

Pedro Diaz, a múlt hétvégén nagypehelysúlyban bokszoló kubai klasszis Guillermo Rigondeaux edzõje elmondta, hogy mi is történt a ringsarokban a mérkõzés alatt, miért is adta fel tanítványa a további küzdelmeket. "Rigo úgy érezte, hogy valami nincs rendben a bal kezével, a második menetben, de hagytuk, hadd menjen tovább a meccs. Nyilván így már nem tudott megfelelõen koncentrálni, és megvalósítani a taktikát, amit kitaláltunk neki. Lomachenko végig nagyon hatékony volt, aztán a hatodik menetben betalált egy nagy ütéssel Rigonak, én pedig mikor ezt láttam, rájöttem, hogy a bunyósom minden szinten hátrányban van, technikailag, iramban, mindenhogy, így azt mondtam, hogy inkább húzzuk le a kesztyût és védjük meg õt a felesleges problémáktól. Nem Rigo adta fel. Az edzõnek viszont meg kell látni dolgokat a sportolóján, a testbeszédébõl, a mozdulataiból, olyanokat, amiket esetleg õ maga észre sem vesz. Itt egyértelmû volt, Lomachenko mennyire jó, Rigo pedig két súlycsoporttal lejjebbrõl érkezett erre a meccsre. Ezzel persze nem a vereséget akarjuk magyarázni, Rigo vesztett, Loma gyõzött, ennyi történt. Megpróbálkozott a 130 fonttal, ez van, vissza fogunk térni alsóbb kategóriába, és Rigo igazolni fogja, mennyire jó ökölvívó."
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@zappa: Nana hogy szamitott a meret. Meg a kor is. Azer 37 evesen mar biztos, hogy nem olyan gyors Rigo mint volt mondjuk 7-10 eve. Csak ez az eddigi ellenfelei ellen nem latszott. Loma ellen meg biza kijott mar.

De valoszinusitem, hogy a 29 eves Rigo sem tudta volna verni az ukrant. Reszben a meretkulonbsegek, de foleg Vasyl technikai tudasa miatt. Loma ismeri a kubai stilust, tudta mire keszuljon hiszen amator koraban sok jo kubait megvert, de Rigo sosem talalkozott olyan stilussal mint amilyen az ukrannak van.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-15 21:56:06

@Untouchable: Igen. És itt azért sebessgben pici különbség is sokat számít. Ezért dobtam fel azt az elméleti kérdést, hogy ha így nem számított a méret difi, akkor ha ugyanilyen a gyorsasággal de Lománál pont annyival nagyobb méretű lett volna Rigo mint amennyivel most kisebb akkor is ugyanez lett volna a sztori?

    2017-12-15 20:01:22

@Slajos: Ezért írtam máshol, hogy igenis, volt szerepe a méretkülönbségnek. Mert a nagyobbik megteheti, hogy karból üssön, így fokozva a gyorsaságát, a kisebbiknek viszont törzsben, lábban is bele kell támasztania ahhoz, hogy a kellő erő benne legyen. Az pedig lassabban megy.

» Untouchable   válasz erre
    2017-12-15 07:15:46

@zappa: persze nehez megmondani, hogy egy Rigo kaliberu bunyosnak mi a rosszabb a 120-108 ami kinezett vagy a KO

» fixpont   válasz erre
    2017-12-14 22:31:11

@pressurefighter0088: Tökéletesen jól leírtad. Loma izomzata ráállt erre a sok, szinte egyenlő erejű ütésre, átgyalogolni nem lehet rajta, viszont szinte minden esetben elég gyors és kreatív kombinációkkal dolgozik, így nem is egyet kell kibírni belőlük, hanem rengeteget.

    2017-12-14 21:12:58

@pressurefighter0088: Mindig ilyen Loma stílusa, de most én is azt néztem, hogy még inkább gyors karból ütésekkel dolgozott. Sztem is tudatos volt, mert ezeket marha nehéz megkontrázni.

    2017-12-14 20:52:51

@Slajos: Persze, ez mind így van. Én pusztán arra írtam ezt, hogy Rigo feladta mert meg akart menekülni a biztos KO-tól. Sztem védekezés, hajolgatás, fogás, passzivitás, stb, nem úgy nézett ki a meccs, mintha nagyon benne lett volna a levegőben a KO.

De amiket írsz az igaz persze.

    2017-12-14 20:51:56

@pressurefighter0088: "..miért nem áll bele jobban az ütéseibe...Szerintem direkt erre a stílusra építették fel.."

Calzaghe-nek volt hasonlo stilusa olyan szempontbol, hogy o is rengeteget utott es mozgott labon de az utesei nagy reszet nem huzta meg igazan es a sok talalattal tuldolgozta az ellenfeleit.
Pedig Calzaghe sem volt amugy kis uto csak a jobb ellenfeleivel szemben mar inkabb a sok mozgasos "maszatolos" bunyot preferalta. Gondolom azert mert egyreszt jol ment neki ez a stilus, masreszt meg a kepzettebb ellenfeleknek igy jobban fole tudott kerekedni mintha nagyobb, de kevesebb utessel dolgozna.

Loma is valahogy igy lehet vele. Mondjuk a testuteseit azt eleg jol meg szokja huzni, gurult is mar par ellenfele a foldon azoktol.

» Slajos   válasz erre
    2017-12-14 20:37:19

@zappa: Az azert varhato volt, hogy a vilag egyik legjobban vedekezo bunyosa ellen azert Loma sem fog annyit talalni, mint egy tamado felfogasu bunyos ellen.

"..Szóval Walters kb 3-szor annyi powert szedett be mint Rigo.."

De ebben azert az is benne volt, hogy Rigo sokkal tobbet fogott mint Walters. Gyakorlatilag a menetek fele azzal telt, hogy az ukran probalt szabadulni a kubai fogasaibol. Ha Rigo csak annyit fogott volna mint Walters, akkor szerintem o is beszedett volna kozel annyi powert mint Nicholas.

Meg azert itt van ennek a masik oldala is. Walters ugyan 3x annyi powert szedett be mint amennyit Rigo, viszont 7x annyi powert osztott ki Lomachenkonak mint Rigo!

» Slajos   válasz erre
    2017-12-14 20:22:46

@zappa: Szerintem se lett volna kiütés.

Egyébként azon gondolkoztam, hogy Lomacsenko miért nem áll bele jobban az ütéseibe. Szerintem direkt erre a stílusra építették fel.... Nagyon erős fizikailag (amit írtam hogy kézenállásban ugrál, és ez csak bemelegítés, ja és valamelyik videóban láttam egy kézzel húzódzkodni, az se semmi......), jók a reflexei, a koordinációja, ritmusérzéke, stb (ugye elég megnézni néhány edzésvideót, a hagyományos módszerek mellett mindenféle fejlesztő gyakorlatot végez, amikett nála látok először). Ha nem áll bele az ütéseibe, az ellenfelei akkor se tudnak álsétálni azokon, az erejének és a jó időzítésének, pontosságnak köszönhetően, és így gondolom sokkal többet, valamint gyorsabbakat tud ütni, mintha pl minden 2. ütést meghúzna erőből. Talán egyszer lesz valaki, aki ellen nem válik be ez a stílus, és akkor ő sem tud majd váltani, mint most Rigo, mert az évek során hozzászokik, hogy ez bőven elég mindenki ellen?

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-14 20:07:19

@csato gabor: Ettől függetlenül méltánytalanul és túlzóan fogalmaztam róla. Ha tényleg azaz igazság, hogy Pedro Diaz csak menti Rigo becsületét, akkor Diaz mester még nagyobbat nőtt a szememben.

» HunFighter   válasz erre
    2017-12-14 20:06:48

@pressurefighter0088: akkor ebből látszik hogy takam nem ember:D

» csato gabor   válasz erre
    2017-12-14 20:03:30

@Totti: Hát én se, kivéve egy formában lévő Walters ellen.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-14 19:53:53

@zappa: Hát igen. Nem volt egy jó mérkőzés az egyszer biztos. Nehéz megmondani, hogy mi lett volna ha, de attól tartok sok mindentől nem fosztott meg minket Rigo sarka. Egyszerűen ő egy zseni, de képtelen jó mérkőzést csinálni. Baromi passzív. A jó meccshez 1 ember kevés, ahhoz 2 kell. Ettől függetlenül kiváló ökölvívónak tartom a kubait, de pénzt sosem adnék a meccseiért.

    2017-12-14 19:51:25

@pressurefighter0088: Rigo ölte a bunyót, meg elég jól védekezik. Persze ezzel együtt nyilván Loma sokkal jobb volt, de sztem kiütni nem nagyon ütötte volna, de közelében nem volt az tuti akkor még.

    2017-12-14 19:51:16

@zappa: Ráadásul hülyeséget mondtam. Szóval Walters kb 3-szor annyi powert szedett be mint Rigo.

    2017-12-14 19:50:10

@zappa: Mint Fury Klitschko ellen, ott is kevés ütés volt, persze nem a legjobb példa.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-14 19:49:26

@Totti: Én is ezt mondtam. Totál egyoldalú volt, biztos vereség sztem is. Én csak azt mondom, Rigo semmit nem csinált. De ezzel együtt se hiszem az első 6 menet alapján hogy nagyon benne lett volna a KO, magyarul hogy ettől megijedtek és feladták. LOma is alig talált, de még ezzel is egyoldalú volt, mert Rigo meg az alignál is kevesebbet.

    2017-12-14 19:47:36

Rigonak is dominozni kéne, meg kézenállásban ugrálni.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-14 19:47:20

Megnéztem egy statisztikát, Loma átlagban 14 power ütéssel szokott találni meccsein menetenként. Ez Rigonál 4 alatt volt. Én erre gondolok.

    2017-12-14 19:45:52

@zappa: Ez a meccs total egyoldalú volt. Rossz volt nézni, amit Rigo csinál. Nem volt önmaga.
Hogy ez miért volt, nem tudom, de nem voltak egy szinten. Esélytelen volt sajnos.

    2017-12-14 19:44:45

@csato gabor: "ezt ember nem bírja ki amit loma csinál"

Takam is ember. Õ kibírná. :)

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-14 19:43:22

@pressurefighter0088: Egyetértek. Ennek ellenére, az nyilvánvaló volt, hogy Rigo nem fordított volna sztem is, de pont a rutinja meg a védekezése miatt LOma se nagyon szedte volna szét. Egy sima pontozásos vereség lett volna, sok fogás, kínlódás, intés , stb. Loma nem az az egy ütéses KO király, ő sok ütéssel szedi szét az ellenfelét, de az utolsó két menetben a bevitt 3 illetve 5 power, erre kevés lett volna. Walters ellen 6 menetre jutott kb. 2 és félszer ennyi power Loma találat.

    2017-12-14 19:43:06

@csato gabor: Oké te így gondolod, én meg nem így. Én azt láttam hogy 6 menet alapján alig alig talált Loma is komolyabb ütéssel, persze lehet hogy hirtelen megváltozott volna a meccs képe, de ez már csak feltételezés. Persze voltak találatok, de neki is elég kevés. Ha szar volt a balja Rigonak, hova kergette volna?

    2017-12-14 19:39:00

@pressurefighter0088: ha csak én éreztem ezt így, akkor rohanok kitölteni egy lottót:D de nekem az apró mozdulatokból úgy tűnt hogy rigo túlságosan tiszteli és loma pedig felméri az ellenfelét. és ez is lett.

» csato gabor   válasz erre
    2017-12-14 19:37:41

@zappa: A jó védekezésük miatt volt olyan kevés találat. Biztos számított valamennyit a sérülés, meg a méretkülönbség, de sztem főként a stílusbeli különbség miatt kerekedett felül Loma, mert a sok kicsi ütésből néhány beakad, hiába a jó védekezés, Rigo viszont inkább kevés nagyot üt, azt pedig könnyebb levédeni ilyen szintű bokszolónak. Rigo a stílusával akkor nyerhetett volna, ha gyorsabb, valamint jobb ritmusérzékű/reflexűűűű lett volna Lomacsenko-nál......de túl sok a ha, inkább váltsa be azt, amit ígért, hogy izgalmas meccseket fog csinálni.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-14 19:37:22

@pressurefighter0088: Pontosan, ha megnézed az első menetet a menet közepéig Rigo fölény volt. Ahol könyökön találta egy testütéssel Lomát. Addig ment is pár balos Rigotól, utána már csak olyan visszafogottan. Persze biztos nem lehetek benne, de alapból nem kell sztem hazugot kiáltani.

    2017-12-14 19:36:56

@zappa: még csak nem is kergette lomát rigo. sztem azt se tudta hogy hol van. az ukrán csúnyán hülyét csinált rigóból. előbb utóbb kiütötte volna, ha addig meg nem szédül loma kergetőzésébe.
loma puhította és biztos vagyok benne hogyha így folytatódott volan a meccs, akkor tuti hogy padlózik rigo. ezt ember nem bírja ki amit loma csinál.

» csato gabor   válasz erre
    2017-12-14 19:35:42

@csato gabor: Nagyrészt igaz, de nem volt látható az első menettől, mert az első menetben még nem volt Loma fölény.

» pressurefighter0088   válasz erre
    2017-12-14 19:28:22

@csato gabor: "ezt egyből levették és valljuk meg ez volt a legjobb megoldás hogy ne üsse ki loma rigot. "

Pont azért furcsálta mindenki a feladást, mert nem hogy kiütés közelében nem volt a meccs, nagy verést se kapott Rigo. Elment a meccs fele, alig alig talált Loma is komolyabban. A meccs képe alapján, ha továbbmegy, kb semmi esélyt nem adtam volna Rigonak, de sztem a kiütésre is nagyon kevés esély volt a másik oldalról az első 6 menet alapján. Lement a meccs fele, és kb menetenként talált Lomának 4 power ütése, az utolsó két menetben összesen 18 loma találat Jabekkel együtt. Pont emiatt volt fura a feladás. De ha megsérült, akkor érthető.

    2017-12-14 19:25:59

Az utolso ket mondatot ha elovassuk eleg nagy az ellentmondas.

» VMVKWA   válasz erre
    2017-12-14 19:18:47

@mikike1: így van, ráadásul öreg és lassú is a régi önmagához.

» csato gabor   válasz erre
    2017-12-14 19:05:53

@csato gabor: Lomachenko sokoldalúbb egyetértek, Rigondeux annyira egyfajta stílusra rendezkedett be hogy már képtelen volt egy másikat felvállalni.

» mikike1   válasz erre
    2017-12-14 18:44:46

@HunFighter: mennyi idős vagy hogy hiszel a mesében? ne tedd! rigonak semmi esélye nem volt az első menettől látható volt. teljesen más dimenzióban bunyózik loma mint rigo. ezt egyből levették és valljuk meg ez volt a legjobb megoldás hogy ne üsse ki loma rigot.
ezzel amit mondott diaz megmaradt rigo becsülete, de azért ne feledkezzünk meg hogy a másik interjúban pont rigo mondta hogy nem megy tovább. most meg diaz. most akkor hol van az igazság?

értsd meg: ha fene fenét eszik akkor sem tudott volna érdemleges momentumot produkálni az egész meccsen lomán rigo. ez az ukrán pali olyan dimenziban bunyózik amiben senki emberfia itt a földön.

» csato gabor   válasz erre
    2017-12-14 18:25:00

@pepegross: Nem egy súlycsoport a két ember sajnos.

» gulogulo   válasz erre
    2017-12-14 17:34:15

@Totti: Azt a meccset szívesen megnézném, bár Walters is komoly méretelőnyben van.

» pepegross   válasz erre
    2017-12-14 16:08:34

Ez tok jó dolog de így a közönségtol vette el a "szórakozást" azért anno jonest is imádta a közönség ahogy alázta az ellenfeleket. De megértem a döntését

» Krissz97   válasz erre
    2017-12-14 16:06:16

@pepegross: Walters szerintem bevállalná. Mindkettőnek ez lenne az utolsó esélye visszakerülni a vérkeringésbe. Talán még pénz is lenne benne. Szerintem összejöhet. (Bár fogalmam sincs mi van Walters-szel)

    2017-12-14 16:00:49

@pepegross: Ez egy jó felvetés!

» gyuriabator   válasz erre
    2017-12-14 15:18:31

@HunFighter: Tiszteletre méltó tőled!

    2017-12-14 13:35:23

@spomb: Azt is el tudom képzelni,hogy most több bokszolónak lesz kedve kiállni ellene a következő logika(?) alapján: megöregedett, nem is olyan jó, ugye simán meg lehet verni....aztán kiderül.

» pepegross   válasz erre
    2017-12-14 11:31:26

Bravo Pedro Diaz! Sok edzőt beíratnék hozzá egy kicsit tanulni.

» pepegross   válasz erre
    2017-12-14 11:28:44

Vissza kéne vonulnia,évekig nem állt ki vele senki,nincs ideje újabb éveket hurkatölteni.
Ez van sajnos....

    2017-12-14 11:26:43

Nagyon korrekt edző, le a kalappal! És belátom, hogy jogtalanul pocskondiáztam Rigot és kérdőjeleztem meg férfiasságában, küzdősportolói mivoltában, elég meggondolatlan és modortalan véleménykifejtés volt a részemről. Én hiszek Diaznak!

» HunFighter   válasz erre
    2017-12-14 11:07:22
Ugrás az oldal tetejére