×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Súlyos nyomás alá került Alexander Povetkin, az oroszok nehézsúlyú 2016-12-20 15:55:01 https://www.profiboksz.hu/2016/12/20/dopping-botrany-povetkin-egy-igazi-szegyen/

Dopping-botrány: „Povetkin egy igazi szégyen”

Súlyos nyomás alá került Alexander Povetkin, az oroszok nehézsúlyú üdvöskéje doppingbotrányát követően. Ahogyan arról a bokszszurkolók bizonyára értesültek, a sokak által várt Alexander Povetkin vs. Bermane Stiverne összecsapás elmaradt, miután a VADA, illetőleg a WBC illetékesei közölték: A Povetkin által a doppingszűrésekhez leadott mintájában a tiltólistán szereplő ostarine használatának nyomaira bukkantak. Bár további vizsgálatok szükségesek a helyzet tisztázása érdekében, a hír megrázta a boksz világát és különösen érzékenyen érinti az orosz sportot, amelyet az utóbbi években egyébként is számos támadás ért doppingügyek miatt.

Az ügyben megszólalt Vitalij Klicsko is, a profi nehézsúly korábbi uralkodója, Wladimir Klicsko-nak, Povetkin korábbi ellenfelének bátyja. „Povetkin elveszítette a szurkolók bizalmát és ez nagyon súlyos fejlemény. A sportnak tisztának kell lennie. Nem szabad, hogy a versenyek arról szóljanak, ki doppingol jobban.” – magyarázta Klicsko.

Maguk, az orosz újságírók és a közösségi oldalak orosz hozzászólói közül is többen úgy látják, az eset Povetkin pályafutásának lezárulásához vezethet. A korábbi amatőr és profi világbajnok, Yuri Arbachakov is úgy gondolja, ha valóban nem tudja tisztára mosni magát, Povetkin nehéz helyzetbe kerül. „Neki el kell döntenie, hogy mit tesz – folytatja, vagy befejezi. Megmaradni magas színvonalon nem könnyű. A profi ökölvívás rendkívül nehéz pszichológiailag, a fáradtság folyamatosan halmozódik fel az emberben, s nehéz versenyezni ugyanazon a szinten a fiatalabb sportolókkal.” – mondta Arbachakov.

Maga, a World of Boxing feje, a szintén nehéz helyzetbe kerülő Andrew Ryabinsky is látja a korábban az amatőrök között Európa-, világ-, és olimpiai bajnoki címet is szerző bokszoló szorult helyzetét. „Ha nem tudjuk bizonyítani az állításainkat, Sashá-t kizárhatják. Ostarine-használat esetén ez két év lehet. Ez egy 37 éves bokszoló esetében súlyos csapás.” – nyilatkozta az utóbbi időben több nagyszerű gálát is összehozó promóter. „Bízom benne, hogy magunk részéről már újév előtt, 10-14 napon belül kiderítjük, hogy mi történt. Biztos vagyok benne, hogy Sasha szándékosan nem vett be ilyen készítményt. De ki kell vizsgálnunk a dolgokat és ha bűnösnek bizonyulunk, be kell vallani.” – magyarázta Ryabinsky.

A Povetkinnel jó kapcsolatot ápoló Grigorij Drozd azt is elárulta, hogy kollégáját rendkívül megviselik a történtek. „A mérkőzés után elárulta, hogy fél, ez a botrány mindent összetör majd. Elmondta, hogy fél és nagyon ideges.” – mondta Drozd.

Povetkin esetével kapcsolatban az oroszok részéről sokan emlegetik Don King nevét, aki Bermane Stiverne promótere is egyben. Mint ismert, King-nek volt korábban már egy botránya orosz földön, akkor a Lebedev vs. Guillermo Jones mérkőzés után az általa promótált Jones keveredett dopping-gyanúba. Nem lényegtelen, hogy emiatt Don King később egy jelentősebb pert (és ezzel együtt egy rakás pénzt) is elveszített. Orosz állítások szerint ez az ügy Don King bosszúja is lehet. Érdekesség mindenesetre, hogy Don King nem utazott el a mérkőzés helyszínére, Oroszországba, így nem jelent meg a sajtóeseményeken sem. A legújabb sajtóhírek szerint azonban pert mindenképpen fog indítani Ryabinsky-ékkel szemben.

„Szomorú ez a történet, Povetkin egy igazi szégyen.” – magyarázta Don King a botrány kirobbanását követően. „Én nem tudom, hogy mi zajlik a háttérben, hogy ilyen sok orosz sportoló keveredik botrányba, de mindenesetre ezt meg kell állítani.” – mondta az immár a hetvenes évek óta bokszpromóterként is aktív King.

Megszólalt mindeközben Bermane Stiverne is, aki igyekezett egyértelmű magyarázatot adni arra vonatkozólag, hogy miért utazott el azt követően, hogy a WBC bejelentette: Nem fogja szankcionálni (értékelni) Povetkin dopping-gyanúja miatt a mérkőzésüket. „Azért repültem Jekatyeringburg-ba, hogy megküzdjek Povetkinnel az ideiglenes világbajnoki címért és azért, hogy én hívhassam ki Wilder-t. Hallottam, hogy sokan fel vannak háborodva, hogy elrepültem és végül nem bokszoltam Alexander-rel. De miért? Én egy sportoló vagyok, aki eredményekért és célokért küzd, onnantól kezdve pedig ez már egy értelmetlen küzdelem lett volna.” – mondta Stiverne.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Peacock: Nevetséges.

Nyilvàn neki a perek miatt kell.

Még maga a WBC is pert indíthat ellenūk.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-21 09:34:08

Kis bulvár színes (mikor egy forrásból olvastam csak tegnap, még nem hittem el de mára több portál is átvette), hogy Ryabinsky a teljes Povetkin teamet hazugságvizsgálóra kívánja kötni hogy irgum-burgum kiderítse hogy kerülhetett a szer Povetkin szervezetébe (mintájába) :D
Persze: 1. az eredmény semmit nem bizonyít; 2. Ryabinsky is a team tagja mint promóter; 3. A Povetkin csapat így önmaga értékeli ki így a saját "vizsgálati" eredményét:D; 4. nem vagyok biztos benne hogy ez nem sért személyiségi jogokat ha túl komolyan veszik és egy pénzember rendeli el kötelezőre; 5. Summa: nagyon látszik hogy ez egyfajta színjátékként a médián keresztül a szakmának és a szurkolóknak szól mint egyfajta reputácició helyreállítási kísérlet.

Továbbá kijelentette, hogy legkésőbb 14 napon belül, de inkább még év vége előtt ő kideríti mi történhetett. Hát... ha nyomta a szert és elrontották a kiürítést/maszkolást akkor ezt úgyis tudja már; ha meg nem akkor meg nem tudom hogy deríti ki mert túl sok lehetőség adott.

Egyben megvan már az első feltételezésük is: Szennyezett ételt ehetett Povetkin, mert néhány állattesnyésztő cég állítólag ostarinnal (és egyéb szteroidokkal) turbózza fel a vágóállatait. Ez nekem meg kicsit olyan mintha ezt a védekezést Morales és Stiverne védekezéséből gyúrták volna össze amúgy ügyesen, és szerintem ha akarnak találnak is ilyen céget, ha más nem van az a pénz. Szóval ez még össze is jöhet.

» Peacock   válasz erre
    2016-12-21 08:48:17

Napok óta olvasva a híreket és a hozzászólásokat, csak egy rövid észrevétel az üggyel kapcsolatban. Tömören és velősen, az állatkerti zsiráfot megpillantó egyszeri parasztember szavaival élve, „ilyen állat pedig nincs”. Hosszú időt eltöltve kutatási területen (igaz nem sportélettani részen) elég jól ismerem az orosz laboratóriumban található vizsgálati eszközöket és a hozzájuk kapcsolódó technológiai hátteret. Ilyen hibát profi csapat nem követ/követhet el, feltételezve, hogy Povetkin csapatának elég jó szakmai stáb áll rendelkezésére. Hasonló eset előfordulhat egy nagyon hosszú időn át tartó pl. olimpiai felkészülés során vagy mondjuk egy nigériai sportoló esetében, de ebben az esetben- nem összeesküvés elméleteket gyártva- ilyen malőr egész egyszerűen nem lehetséges. Kíváncsi leszek a hivatalos véleményre és indoklásra.

    2016-12-21 07:14:24

@CHUBAKKA: Az 100% hogy kiüti :-D

» WLADFAN   válasz erre
    2016-12-21 05:32:03

@Jersey Joe: Szerintem Pulev nagyon egysíkú (előre-hátra beugrások, az is már megkopva) és főként kevés már fizikálisan Wilderhez (kondi elfogyott Chisora ellen is).
A Wlad elleni formában lévő Pulev izgalmas lenne Wilder ellen és nem épp esélytelen, de a mai szerintem (sajnos) már nem.
Persze ha Wilder úgy bokszol ellene ahogy szokott a gyengébb meccsein, nos akkor naggyá tehetné Pulevet és lehetne meglepetés, és hát erre is van esély. Szóval végül is: miért ne? De én egy ilyen meccset egyáltalán nem várnék.
Wlad, Fury, Joshua, Haye, Povetkin, Parker, és talán Ruiz (a magasságkülönbség ellenére) és Miller (hosszan lehet kritizálni de dinamikus és erős) azok, akik ellen én látni szeretném Wildert.
De Whyte (persze kicsit gyorsulnia kéne de azt egy vb meccsre ő talán még megoldja), Washington (keveset bokszol, de nagyon lassan azért javul), kicsi Fury (bár szerintem túl egyszálbél viszont képzett) és Ugonov (nem is tudom igazán mi hiányzik belőle de hátha megtalálná egy bajnoki meccsen;)) esetén sem ejtenék krokodilkönnyeket.

» Peacock   válasz erre
    2016-12-20 23:26:15

@Subi: Egyébként tényleg:)))

» kovban   válasz erre
    2016-12-20 21:28:36

@Jersey Joe: ja Pulev is jó lenne egyetértek, de Wilder-ék még őt sem akarnák választani, mert ha ők választanak akkor inkább Molina, és társai. viszont Whyte megküzdött a lehetőségért, álljon ki vele Wilder, szerintem ő sokkal jobb, mint az eddigiek. Whyte ellen azért nem lenne sétagalopp Wilder-nek úgy érzem, Stiverne után végre ismét lenne egy normális ellenfele Deontay-nak. ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-20 21:06:42

@kovban: Nem sokat tökölt... Wlad fan létére, lehet, hogy azért vett rajta erőt egyfajta karácsonyi depresszió, mert összekeverte a testvéreket? :D

Ugyanis az előző hírnél - amikor is agybajt kapott - szó nem volt Wladról...

    2016-12-20 20:56:57

@Jersey Joe: Nem azt mondtam, h nincs eselye, hanem azt, hogy nincs SOK eselye. De ahhoz kepest, hogy eddig minden valasztott ellenfelnel igyekeztek gondosan 10% alatt tartani az eselyeket ( a legjobb Szpilka volt, aki ugyes, csak epp komoly utoereje nincs, s a Wilderhez kepest papiroklu Jennings is kiutotte korabban, ;szal megvoltak az okai annak a valasztasnak is ), Whyte talan meg veszelyesebb is. Ha nem is igazan nagyuto, azert eleg becsuletes sallerokat elenged idonkent, es eleg vad meg bator ahhoz, hogy Wilder ellen is legyenek veszelyes probalkozasai.
Nalam a jobb bunyos nem feltetlenul = veszelyes bunyos. Pl Szpilka vagy Scott is jobb bokoszlok Whyte-nal, szerintem megis Whyte a veszelyesebb.

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-20 20:48:05

@CHUBAKKA: Wilder vs Pulev lenne èrdekes.

Pulev lenne az elsõ, akinek pontozàs alapjàn esèlyt adnèk. Magasabb, jó a làbmunkàja ès az egyenesei, bírja a pofont, vagàny.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-20 20:36:32

amúgy engem is érdekelne egy Wilder-Whyte meccs, szerintem Dillian az eddigi legjobb kihívója lenne Deontay-nak, és veszélyes lenne, jó meccset csinálna. Wilder-nek oda kéne figyelnie nagyon ám !!

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-20 20:29:11

@Jersey Joe: ja jó arcnak tűnik, és mellette egy remek bunyós is, csak bunyózna sokkal gyakrabban, legalább félévente ! ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-20 20:26:23

@bpjotruska: Azt nem lehet tudni, hogy Allen mit csinált Ortiz ellen pontosan. Mind a mai napig tanakodnak kutatók, hogy mi lehetett.

Ellentmondasz: a hülyeség nem érdekel. Ha nincs esélye, akkor a meccs unalmas, engem a show nem érdekel.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-20 20:20:47

@Jersey Joe: Lehet, hogy nem sok eselye lenne Whyte-nak, de alapvetoen nem egy unalmas bunyos, es odateszi magat rendesen. Szerintem erdekes meccs lenne, es valoszinuleg mar a meccs elott ki tudna hozni Wildert a sodrabol. Allen-t lekuldeni Ortiz sem tudta asszem ( vagy lement egyszer? ), es eleg nehezen allitotta meg.

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-20 20:15:48

@Moorer: Stiverne és Whyte haverok, ráadásul Whyte-nak megvan már az eliminátori, ezek után szerintem ezt nem írhatja már ki a WBC.

Legvalószínűbb szerintem, hogy Stiverne fogja kapni a Wilder elleni meccset Don King miatt.
Meglepődnék, ha nem ő, hanem Whyte jönne egyből.

Whyte-nak viszont semmi esélyt nem adok boksztudás alapján. Valószínűleg annyi esélye van, hogy kiidegeli Wildert, ahogy Joshuá-t és akkor esetleg betalálhat egyszer-kétszer, de neki meg KO ütése nincs.

MÉg David Allennel is elbokszolt egy egész meccset, előtte sem volt nagy KO király. Tehát Whyte lenne a legunalmasabb, mégha csinálná is a cirkuszt

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-20 20:08:37

@Subi: Stiverne egy nagyon normális fazon.

Nyáron Haiti-n volt, gyerekeknek adakozott, nem feledkezett meg arról, honnan jött.

Régen egyébként call-center-ben dolgozott :D

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-20 20:04:57

@WLADFAN: Wlad meg kiüti majd Joshua-t ! ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-20 20:00:21

@WLADFAN: Ez gyors volt Krissz22 :)

» kovban   válasz erre
    2016-12-20 19:59:03

Beszélhetünk akármit, Klitchko az nagy munkás gyerek, nem áll semmi ki a kezéből. Dolgozik hogy meglegyen a mindennapi betevő!

» WLADFAN   válasz erre
    2016-12-20 19:56:04

@bandi78: Hat ha Stiverne gyozne, akit ismer, vagy ha Pulev egy szar, nyogvenyelos teljesitmennyel, akkor igeg, Ha viszont nagy formaban bokszolva elverne Stiverne-et, netan sikerulne meggallitania ( nem valoszinu, de nem is teljesen kizart ), akkor tudod mikor jutna el Wilderig ;-)

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-20 19:51:59

@bpjotruska: Nem vagyok egy nagy Pulev rajongó de jelen esetben egyetértek veled ő sokkal jobban megérdemli mint Stiverne, Chisora azért mégsem Rossy, akivel viszont a beszámolók alapján eléggé megkínlódott Stiverne. Dilian Whyte ellen látnám őt szívesen.

» Moorer   válasz erre
    2016-12-20 19:49:11

@Jersey Joe: A Wilder - Stiverne meccsnek annyi ertelme van, hogy Wilder vegre ringbe mereszkedik majd.

» bandi78   válasz erre
    2016-12-20 19:43:18

Szerintem is az lenne a korrekt, ha a WBC kiirna egy Stiverne-Pulev eliminatort, mivel ok vannak kozvetlenul povetkin utan a ranglistan. Persze Stiverne-nek ez sokkal nagyobb szopas lenne, egy uj datumra ujbol felkeszulni, viszont az sem korrekt, hogy a Wilder elleni veszets meccs utan lassan ket ev alatt egyszer bokszolva, Rossy legyozesevel ujra VB-meccshez jusson. Persze, masok is jutottak mar igy oda, de egy komoly megoldas szerintem a Stvierne-Pulev eliminator lenne. Lehet nem lenne tul latvanyos meccs, de ket tapasztalt, kemeny nehezsulyu talakozna, Stiverne reszerol vegig benne lenne a KO, ha meg nem jonne be pontozassal kikapna szerintem.
Stiverne nyilatkzoata amugy korrekt, Vitalijnak viszont mar par ev politizalas utan szakmai artalmai vannak.

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-20 19:34:09

mondjuk az is fura, hogy pont mostaniban bukik meg Povetkin mikor már nagyon közel van a Wilder elleni meccs. Előtte miért nem bukott meg pl Takam ellen?.

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-20 18:32:26

Egy kicsit furcsa, hogy Stiverne nincs kiakadva, és nem szállt be a sárdobálásba. (Legalábbis nem láttam ilyen nyilatkozatot tőle.) Manapság ez nem sokat nyom a latba, de sokat elárul egy ilyen helyzet, hogy ki, milyen ember.

Pl. Vitali Klicsko meglehetősen álszent, és jobb lett volna, ha meg sem szólal. Persze lehet, hogy a jellembeli gyengeségét a politikának köszönheti.

    2016-12-20 18:10:49

@mikike1: Nem kapott egyetlen fillért sem, ahogy Wilder sem.

    2016-12-20 17:46:15

@mikike1: Joshua hogy szerezte az övét ?Parker hogy szerezte ? Ez nem Wilder ez a mai nehézsúly .

    2016-12-20 17:42:49

vagy akkor valami jó meccset összehozni Stiverne-nek, pl egy Ortiz vagy ilyesmi ellenfél ellen, lényeg, hogy ne legyen neki sok kihagyás megint, nem tenne jót Bermane-nak! bár Ortiz ellen jó meccs lenne, viszont mindkettő nagy kedvencem! Stiverne-Jennings, vagy Stiverne-Miller stb is jó lenne stb.

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-20 17:12:06

@CHUBAKKA: Pulevvel egyetértek de Stiverne már egyszer elbukott simán Wilder ellen valaki más kellenne helyette.

» mikike1   válasz erre
    2016-12-20 16:53:46

@CHUBAKKA: Pulev ugyanazt megcsinálná, mint Chisora ellen. Egyenes, aztán visszaugrás.
Baromi unalmas lenne, ha csak Stiverne nem készül fel extrán, amivel kapcsolatban szkeptikus vagyok... A mostani felkészülése is nehezen megítélhető, hiszen 113 kilót nyomott, még Kirpa is megjegyezte, hogy 4,5 kiló felesleg van rajta, igaz, izmosabbnak is tűnt.

Szerintem ki fogják írni - sajnos - a Wilder vs Stiverne visszavágót, aminek jelenleg nem sok értelmét látom.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-20 16:52:35

a wbc-nek ki kéne írni egy másik meccset : Stiverne-Pulev! ők vannak legelőrébb , Povetkin után a ranglistán. Szóval szerintem ezt kéne tenniük, Wilder nem úszhatja meg , hogy kiálljon végre!

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-20 16:46:59

@Jersey Joe: Folytatva:

Szerintem a helyzet a következő:
Stiverne azt is nyilatkozta, hogy visszagondolva neki úgy tűnt, az oroszok már eleve tudták, hogy baj lehet a meccsel. Napokkal a meccs előtt kezdték szervezni Duhaupass-t is.
Közben pedig Don King sem utazott el a meccsre.

Ugye, azt tudjuk, hogy december 6-ai a minta, ami bukott.

Tehát igen valószínű, hogy már kiszivárogtak hírek arról, hogy Povetkin bukott és ezt mindkét fél menedzserei sejthették.

Magyarán: a nézők át lettek verve szépen.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-20 16:32:44

@mikike1: Szerintem teljesen korrekt Stiverne nyilatkozta, nem sározta Povetkint.

Annyit mondott, hogy nem volt már célja a meccsnek és jogos is, hogy nem állt ki, mert motiváció (interim vb-cím, kihívói jog) nélkül nehéz küzdeni 15 ezer orosz szurkoló előtt a helyi sztár ellen.

Szerintem a helyzet a következő:
Stiverne azt is nyilatkozta, hogy visszagondolva neki úgy tűnt, az oroszok már eleve tu

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-12-20 16:30:52

Stiverne-t nem lehet hibáztatni,neki Don King parancsol. Magától serintem kiállt volna becsületből is, de ő sem járt túl jól mert a meccsel együtt elmarad a fellépti díja is. Mindkettő áldozat a "diplomácia" oltárán. A vén piszok rabló King ellopta tőlünk a meccset, keresztbe tett a bunyósoknak, és még lehet hogy hasznot is húz az egészből.

    2016-12-20 16:10:37

Mindenki kokszol az élsportban pofátlan hogy pont Stiverne hivatkozik arra hogy ezért nem állt ki Povetkin ellen. A Wbc meg teljesen Haymon irányítása alatt van lehetne Haymon World Council is a neve mostantól. Stiverne meccs nélkül kapott pénzt és ez jó neki mert biztos hogy kikapott volna, az is nagy vicc volt amikor ő meg Arreola bokszoltak világbajnoki övért, így lehetett Wilder a Wbc öv tulajdonosa hogy senkik ellen szerezte meg és senkik ellen védi meg.

» mikike1   válasz erre
    2016-12-20 16:08:49
Ugrás az oldal tetejére