×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png 11. profi mérkőzésén 10. kiütéses győzelmét aratta, 2016-12-18 11:57:15 https://www.profiboksz.hu/2016/12/18/usyk-kiuteses-gyozelemmel-vedte-meg-vilagbajnoki-cimet/

Usyk kiütéses győzelemmel védte meg világbajnoki címét

11. profi mérkőzésén 10. kiütéses győzelmét aratta, ezzel pedig első ízben védte meg WBO cirkálósúlyú világbajnoki címét Oleksandr Usyk. A 2012-es olimpia aranyérmes a szombati inglewoodi gála programjában húzott kesztyűt, ellenfele pedig a dél-afrikai Thabiso Mchunu volt. Az ukrán Usyk meglehetősen óvatosan kezdte a mérkőzést (a helyi publikum hangot is adott a nemtetszésének), miközben Mchunu több kontrája is pontosan talált. A találkozó előrehaladtával Usky egyre jobban magára talált, és a 6. menetben már számolni is kellett riválisára, majd a 9. etapban még két alkalommal padlóra került a kihívó, és utóbbi esetet követően a vezetőbíró ki is számolta az afrikai bunyóst (KO).
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Flex: Lomachenko nem brillírozott Walters ellen a meccs elején, azt csak a 6-7. menetben, de ezt el is mondta, hogy az első négy menetet arra használja, hogy kiismerje az ellenfeleket, és onnantól indul a pöröly. Ugyanez volt Usykkal is a dél-afrikai ellen. Mellesleg szerintem is jobb Lomachenko p4p mint Usyk, de azt nem látod, hogy a kettőnek nagyon hasonló a stílusa? Mert ez a közük egymáshoz. Mindketten eredetileg jobbkezesek, de Lomachenko apjuk miatt bokszolnak fordított alapállásban.

Usykkal nekem csak az a bajom, hogy még mindig eléggé olyan stílusban nyomja, mint amatőr/WSB-s korában. Lomachenkónak jobban sikerült az átállás a profik közé a stílust tekitnve, Usyk még mindig sokat pötyög, és kevés ütést húz meg, ami miatt lehet, hogy nem lesz népszerű az államokban.

» northpaw   válasz erre
    2016-12-19 21:23:38

@bpjotruska: Igen tohonya ember ez a Joyce,a mostani vb-khez képest is,azt se tudta Usyk hol van,bár még így is be-be találgatott a vége fele.
Belenéztem ebbe az olimpiai döntőbe,oda lehetett adni a franciának,bár nem sok ütés volt,inkább birkóztak.
Jó arc ez a Usyk,tetszik ez a tatár imidzs amit kitaláltak neki.
Remélem legközelebb már nem egy hozzá képest úttörő méretű legényt hoznak neki.
Bemutatkozni a jenkiknél jó volt mondjuk,mert ha valami jobb névvel kezd és nem uralja a meccset,hamar kiesik a bokszmekka kegyeiből.

» picker   válasz erre
    2016-12-19 20:11:47

@picker: Joe Joyce az idei olimpian szupernehezsulyban dontot bokszolt, es sokak szerit aranyat erdemelt volna, nem ezustot. Usyk-nal 8 centivel magasabb es bo 10 kiloval nehezebb, ehhez kepest WSB-ben latvanyosan romma verte ot az ukran. Ime:
https://www.youtube.com/watch?...
Nem tartom akkora nagy tehetsegnek Joyce-ot, de ilyen fizikai hatranybol igy elverni egy megsem kutyauto-kategorias bunyost, azert nem semmi.

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-19 17:55:09

@Kane: Fogalmam sincs az ukrán edzéskultúráról,lehetséges amit mondasz,nem vitatkozom.
Lehet hogy sokakat lázba hoz pl egy Huck -Durodola derby,engem nem nagyon,de hát nem vagyunk egyformák ugye.
Én csak nem kedvelem ha előre világsztárnak van kikiáltva valaki,aki még nem villantott eleget.
Elismerem Usyk képességeit,de a röhejes méretkülönbségeken kívül azt is láttam hogy a kicsi is betalált párszor,ami Usyk lehetséges nevesebb ellenfelei kihasználhatnak.

» picker   válasz erre
    2016-12-19 17:12:56

@picker: Akármit is állítasz, a cirkálósúly az egyik legsűrűbb súlycsoport a bokszolók minőségét nézve. Szerintem mindannyian leszarjuk ki mennyi ember mozgat meg és hogy Usyk mennyi pénzt kereshet mert egy bokszoló kvalitásait nem a pénz határozza meg. Loma és Usyk bunyójában nem lehet nem észrevenni a hasonlóságokat, nyilván ez a mozgékonyságra épített stílus kevésbé hat földönkívülinek a 100 kilós Usyk esetében mint a 60 kilós Lomachenkonál, de ugyan az az edzőjük már ősidők óta, ugyan azokat a technikákat alkalmazzák. Nyilván ebből többet tud mutatni Lomachenko mint mondtam, de ha jobban megnézed a mozgásuk lényegében szinte teljesen ugyan olyan, ahogy vezetik ki az ütéseket, amilyen módon váltanak ritmust és ahogy a lábmunkájukkal kibillentik az ellenfelet az egyensúlyából és hozzák olyan testhelyzetbe, amiből roppant nehéz leblokkolni az akkor már érkező ütészáport. Emellett mindketten átlagon felüli mentális koncentrációval rendelkeznek, ami lehetővé teszi ezt az egész iszonyatosan bonyolult bunyót amit mutatnak mind a ketten.

    2016-12-19 16:58:28

@csiga: És megint.
Sosem értettem miért van nálad ez az állandó f@szméregetés,de kezdem kapisgálni:)
Ha nem is saját kúfőből,de jó és érdekes cikkeket írsz,fordítassz,de soha nem állod meg hogy oda ne szúrj valakinek.
Hát nekem aztán tökmindegy,legyen a cirkáló sűrű.erős,népszerű súlycsoport,ezen ne múljék:)

» picker   válasz erre
    2016-12-19 16:44:57

@picker: Te konkrétan ostobaságot írtál, nem neveket. Az, hogy mennyi embert mozgat meg, az irreleváns a súlycsoport sűrűségére nézve.

Sajnos, veled ellentétben én nem jártam magyar iskolába, de kétlem, hogy helyesírási hibát találnál az írásaimban, egy-két elütéstől eltekintve. :)

    2016-12-19 16:29:12

@csiga: Persze,neveket én is fel tudok sorolni,a kérdés az hogy ezek a nevek mennyi embert mozgatnak,a cirkáló mindíg is mostoha súlycsoport volt és az is marad.
Inkább tanulj meg magyarul írni ha már személyeskedsz.

» picker   válasz erre
    2016-12-19 15:26:50

@northpaw: Lomachenko onnantól brillírozik, h megszólal a gong.Az embert nem találják a ringben.Ahogy ő "vár ki" az elején,az nem egy szint sok klasszissal sem.
Még mindig nem értem mi köze Usyknak Lomachenkóhoz,azon kívül h ukrán mindkettő.
Persze jó bunyós,de a nehéz felejtős még a mai mezőnnyel is.

    2016-12-19 15:18:31

@picker: Tényleg nem túl sűrű a cirkáló... Uszik, Gasszijev, Lebegyev, Kudrjasov, Durodola, Dortycos, Breidis, Glowacki, Huck, Makabu, Nielsen, Gevor, elég szar nevek ebben a súlycsoportban, és még bokszolni sem tudnak.

Látom, ebben a kategóriában is naprakész vagy, mint a többiben.

    2016-12-19 14:45:21

@dondannyboy: Az ki?
Azonkívül amit ki lehet gogglizni?

» picker   válasz erre
    2016-12-19 14:44:00

@picker: Joe Joyce-t azért megoldotta:)

» dondannyboy   válasz erre
    2016-12-19 14:21:23

Magas,gyors,ügyes srác,egyelőre ennyit tudni róla.
Nem túl sűrű súly a cirkáló,így sokáig ott lehet a szeren.
Nehézsúlyba kicsi,ott már 12 egy tucatnak számítana.

» picker   válasz erre
    2016-12-19 12:22:46

@gulogulo: Igen, neki van talán a leggyorsabb keze a jelenlegi cirkálók közül, és olyan könnyedén mozog, mint egy jóval kisebb ember. De azért Bellew lenyomná simán, na.

» northpaw   válasz erre
    2016-12-19 11:44:39

@northpaw: Ráadásul az egyik leggyorsabb cirkálósúlyú!

» gulogulo   válasz erre
    2016-12-19 11:41:45

@Flex: "ezen az oldalon szépen lassan rájövök h tök hülye vagyok a boxhoz."

Hát ha ilyet írsz, hogy Bellew lenyomná Usykot simán, akkor valóban az vagy. Miben jobb Bellew, mint Glowacki, akit Usyk vert gond nélkül?

Azt, hogy Usyk az elején nem csinált semmit, ugyanezt felróhatnád Lomachenkónak is, aki a korai meneteket szintén arra használja, hogy feltérképezze az ellenfelet, ő sem brillírozik az elején. Mellesleg most egy olyan bunyós volt Usyk ellenfele, akinek rendkívül kellemetlen a stílusa és jól védekezik. Mchununak három veresége van eddig, de a korai meneteket mindig nyerte, mert eltart egy ideig megtalálni ellene a ritmust.

» northpaw   válasz erre
    2016-12-19 10:54:51

Szerintem Usykban is sok van még van hova ,de képesnek is tartom fejlődésre hisz még csak 11 meccse votl profiként. Loma is látványosan kezdett el fejlődni kondiban és ütőerőben is. Szerintem is sok mindenben hasonlítanak talán annyi ,hogy Usyk klasszis Loma pedig extraklasszis, de aki nem látja a hasonlóságokat az nem tudom mit néz.

Flex ne viccelj már Bellewet 3 menet alatt szétszedné szerintem. :)

    2016-12-19 10:40:10

@Flex: Usyknak nem kulonosebben latvanyos a bunyoja es nem is tartozik a nagy utok koze, raadasul altalaban lassan, ovatosan kezd. Nem egy meccse volt mar ahol az elso meneteket csak szorosan vitte vagy akar el is mentek neki.
Viszont miutan kiismeri az ellenfelet es elkezd felporogni, onnantol mar nem igazan tudnak beleszolni vagy menetet vinni.

Az utoero hianya miatt egyetertek azokkal akik szerint nem kene neki nehezsulyba felmennie de cirkaloban jo eselye van uralni a sulycsoportot idovel. Vannak persze itt is olyanok akik veszelyesesek ra es legyozhetik mint pl. Briedis, Gassiev, Dorticos vagy akar Kudryashov is ha betalal, foleg az elejen. Viszont szerintem egyertelmu, hogy a jelenlegi cirkaloban Usyk top kategoria es en nem igazan emlekszem olyan idoszakra amikor a cirkalo surubb lett volna mint most.
Egy cirkalo orokranglistan csak Holyfield es Haye ellen tennem underdognak Usykot a tobbiek ellen favorit vagy min. 50%.

» Slajos   válasz erre
    2016-12-19 10:27:13

@Slajos: ezen az oldalon szépen lassan rájövök h tök hülye vagyok a boxhoz.
ha mondjátok biztos úgy van.
én most 6 menetig nem láttam lószart sem,utána meg erőből ledózerolta a dél-afrikait.

    2016-12-19 10:10:49

Itt van egy kis részlet, amit hasonlóan alkalmaznak. Érdekes egy technika az biztos, pláne nem túl gyakori.
https://www.youtube.com/watch?...

» bandi78   válasz erre
    2016-12-19 10:09:02

@picker: Egyreszt nem mindegyik bokszol ebben a stilusban, masreszt pedig ahhoz hogy eredmenyes legyen valaki az adott stilusban meg kell hogy legyenek a megfelelo adottsagok hozza. Usykban megvannak.

» Slajos   válasz erre
    2016-12-19 10:05:44

@tomba: :D

» Slajos   válasz erre
    2016-12-19 10:02:43

@Slajos: Akkor minden ukrán bunyós Loma.

» picker   válasz erre
    2016-12-19 09:59:56

@Slajos: mert csak!!!
nnnnaaaa .....

    2016-12-19 09:58:53

@Flex: "..Lomachenkohoz hasonlítgatni pedig finoman szólva is megmosolyogtató:).."

Mar miert lenne az?
Usyk lenyegeben ugyanabban a stilusban bokszol mint Loma nem hiszem el hogy ezt nem vetted eszre. Sok mozgas labon, elhajlasok, forditott alapallas, ritmusvaltasok az alkalmazott technikak ugyanaz az iskola. Lomachenko apja volt Usyk edzoje amator koraban meg a WSB-ben is.
Amatorben Olimpiai es Vilagbajnok profiban szinten VB. Magas szintu technikai kepzettseg ugyanugy mint Lomanal es az ellenfeleit mind nagy folennyel verte. Ezek alapjan miert lenne alaptalan Lomahoz hasonlitani?

» Slajos   válasz erre
    2016-12-19 09:53:53

@bpjotruska: miben kimagasló?
Lomachenkohoz hasonlítgatni pedig finoman szólva is megmosolyogtató:)

    2016-12-19 09:32:33

Usziknak éppenséggel van némi magasság-tartaléka a feljebb lépéshez, de:
-valóban nem ártana erősödnie hozzá. A nagyobb, kötöttebb izomzat pedig nem tenne jót a gyorsaságának, mozgékonyságának. Vagyis éppen az erősségeivel fizetne érte.
-jobban kéne ügyelnie a bekapott pofonokra. A nagyobb fiúktól nem volna tanácsos ennyit kapni, amennyit most az afrikaitól beszedett (aki ráadásul jelentős karhossz-hátrányban volt).

Szóval, csatlakozom tombához: nem muszáj mindig, mindenkinek feljebb lépnie.

» Untouchable   válasz erre
    2016-12-19 08:43:40

@Flex: Bellewet meg Mchunu is jo esellyel verne nemhogy Usyk.

» Slajos   válasz erre
    2016-12-18 23:27:29

@bpjotruska: Jah, csak Holy is cirkálóból lépett át, ő sem volt soha naturális nehézsúlyú.

    2016-12-18 22:56:36

@Flex: Szerintem is, de talan Szello ellen sem allna vegig 10-12 menetet. Nagy Jozsi fenykoraban meg 1-2 menet alatt foldbe dongoltae volna.

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-18 22:43:13

@superman: :)

    2016-12-18 21:20:44

@Flex: az előző hozzászólásod alapján nem ugyanarról az Usyk-ról :)

» superman   válasz erre
    2016-12-18 21:15:01

@tomba: Szinte teljesen ugyanúgy bokszolnak, Civilben legjobb barátok is, edzőtársak, szóval ez tényleg így van. Aztán majd elválik melyikőjük viszi végül többre, habár Ukrajnában ők istennek számítanak. Lomáról már utcát is neveztek el:)

    2016-12-18 21:03:54

Ti miről beszéltek?:)

    2016-12-18 20:52:11

@tomba: nem tudom pontosan mire gondolsz, de jó párhuzamnak tartom és sok hasonló technikai elemet alkalmaznak.

» superman   válasz erre
    2016-12-18 20:43:38

szerintem usik ugyanaz cirkálóban, mint loma a saját súlyában, akármelyik is az most éppen (nagypehely).

    2016-12-18 20:00:49

@Flex: talán még lehet olyan meccs is, bár nem tudom, hogy Bellew-nek mennyire lesz kedve még bokszolni majd miután Haye brutálisan ki fogja ütni. ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-18 19:59:44

Nem tudom Usyk mitől olyan nagy durranás.Sztem Bellew lenyomná simán.

    2016-12-18 19:55:00

@bpjotruska: de ma még messze nem is nehézsúlyú. ha valaha az lesz, akkor hozzá kel erősödnie, és hozzá is fog szerintem. holyfield se félnehézsúlyú korában ütötte le az említetteket.
emlékezzünk, hogy povetkint is egy nagyon kombinatív kiválló bokszolónak tartottuk, akinek a kezében ugyan nincs benne az együtése ko, de a legtöbb nehézsúlyút fel tudja őrölni. aztán mi lett belőle (bár ugye pont most kérdéses, hogy mitől lett ilyen erős).
igazad van persze, hogy nem az erejéért szeretjük.
egyénbként én azzal sem értek egyet, hogy feltétlenül és mindenkinek feljebb kell lépni.

    2016-12-18 19:27:39

@tomba: Toled meglep ez picit, oszinten szolva. :-) Usyk remek bunyos, kepzett, gyors, magas, hosszu kezu, jo szemu stb., igy nyilvan a folyamatosan zaporozo uteseivel le tudja amortizalni az ellenfeleit, foleg ugy, hogy eddig sem tudasban, se meretben nem nott foleje senki sem. De attol meg az igazi atuto erot, amivel egy jo nehezsulyut, pl Povetkint, Joshuat, Ortizt vagy akar egy Takamot fel lehet tartoztatni, meg lehet fogni, netan le lehet utni, en azt nem latom benne. Anelkul meg nehez boldogulni, nem igy gondolod? Volt par jo nehezsulyu, aki nem utott igazan nagyot, de nem sok jut eszembe. Meg Holyfiled, akit sokan nem tartanak nagy utonek, o is le tudott kuldeni szinte barkit, Mercer, Bowe, Douglas meretu bivalyokat is le-lecsapott. Usykot nehezen tudom elkpezelni, hogy hasonlot produkaljon, bar pontozassal mindenki ellen van eselye, olyan ugyes.

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-18 18:45:30

@bpjotruska: :)

    2016-12-18 18:13:37

@bpjotruska: 11 mecsből 10 ko. valszeg tényleg nagyon hiányzik az ütőerő.

    2016-12-18 18:13:17

Nem lattam a meccset, de a leirasokbol itelve Mchunu cseppet sem volt kellemes ellenfel, foleg a korai menetekben. Az elso par menetben statisztika szerint szinte egyforman talaltak, aztan rakapcsolt Usyk, es a 4.-tol kezdve minden menetben 2-3x annyit talalat. A tempoja sem semmi, 517 utes 8.5 menet alatt, mikozben allandoan mozog labon is, az eleg szep egy ekkora embertol. Cirkaloban nem sok ellenfele lesz, de ha fellep nehezbe, ott az igazi aszok ellen az atuto ero hianya nagyon ki fog jonni.

» bpjotruska   válasz erre
    2016-12-18 17:54:36
Ugrás az oldal tetejére