×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png Közel az 52. születésnapjához, szombaton éjszaka Inglewoodban 2016-12-18 11:13:26 https://www.profiboksz.hu/2016/12/18/a-szoritobol-kiutve-fejezte-be-palyafutasat-bernard-hopkins/

A szorítóból kiütve fejezte be pályafutását Bernard Hopkins

Közel az 52. születésnapjához, szombaton éjszaka Inglewoodban vívta utolsó mérkőzését Bernard Hopkins, az élő legenda befejező ütközetének záró momentumai pedig vélhetően hosszú időre emlékezetesek maradnak. A veterán Hopkinsra az előzetesen több szakértő által is veszélyesnek tartott, de a nagyközönség számára némileg ismeretlen Joe Smith Jr. várt. Hopkins a WBC félnehézsúlyú nemzetközi bajnoki címéért kiírt találkozó első felében még tartani tudta magát a szemmel láthatóan is nagy fizikai fölényben lévő Smith ellen, azonban a 6. menettől a long islandi Smith megtalálta a helyes csapásirányt, és egyre többször került bajba philadelphiai születésű vetélytársa.

A 8. felvonásban aztán Smith rövidre tudta zárni a mérkőzést, de nem akármilyen körülmények között: a címet védő Smith az említett etapban egy elsöprő, fejre irányuló kombináció-sorozattal „elkapta” a kötelekhez szoruló Hopkinst, aki a heves roham hatására kiesett a szorítóból! A ring mellett háton, vállon landoló Hopkins felállt, de nem tudott visszatérni a kötélnégyszögbe (az orvos a szorító mellett vizsgálta a szabálytalanságot reklamáló öklözőt), így a vezetőbíró véget vetett az összecsapásnak, és kihirdette Smith technikai KO győzelmét. Smith 24. hivatásos mérkőzésén a 23. sikerét könyvelhette el, míg Hopkins 55 győzelemmel, 8 vereséggel (ebből mindössze a szombati az idő előtti), és 2 döntetlennel zárta le 28 (!) éves profi karrierjét.

Videó: a mérkőzés felvétele


         

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

Azert az milyen ironikus hogy egy feher srac utotte ki a ringbol.

» VMVKWA   válasz erre
    2016-12-20 19:03:34

@Kane: Persze hogy mindegy es sajnalom is hogy nem Hopkins tartja ezt a rekordot de ami igaz az igaz... Nem Hopkinsnak van a legtobb vb cimmeccse.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-12-18 21:55:59

@foreman99: A Tarver, a Calzaghe, es a Wright elleni meccseket is beleszamolva 36. Nem tudom ezeken kivul meg pontosan milyen nemzetkozi ovekert bokszolt de azokat nem szokas vb cimmeccsnek nevezni ilyen Hopkins felek eseteben. Magyar viszonylatban tudom hogy vilagbajnoki cimnek szamit :)

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-12-18 21:54:22

@foreman99: Igazából mindegy is, mert a mehika még a cipőjét sem köthetné be...

    2016-12-18 21:51:36

@ricfisher: hát igen még nézni is szinte fájt, elég durva volt, de jó hogy nem lett komolyabb baja.

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-18 21:48:58

@Sarkozi Robert: Igen tudom, de a legtöbb helyen a Tarver elleni győzelme is világbajnoki címmecsként van számolva. Illetve voltak kisebb címmeccsei is, de HA valóban a 4 nagy szervezet övéért kiírt meccseket nézzük akkor igen, valóban "csak" második :)

» foreman99   válasz erre
    2016-12-18 21:45:47

Smith nem egy nagy tehetség, semmi extra, viszont jó kis iparos, amit csinál, azt jól tudja. B.Hop 45 éves koráig megette volna.

» cchhiixx   válasz erre
    2016-12-18 20:09:23

Megfogva nem volt az ütésektől , de akkora zuhanás után én sem folytattam volna. Más kérdés, ha folytaja, akkor sem lett volna esélye ma este, csak nyomokban volt önmaga.

» cchhiixx   válasz erre
    2016-12-18 20:07:55

@Sarkozi Robert: Javitas: Ha beleszamoljuk azokat a meccseket ahol a Ring Magazin ove teriteken volt akkor 36 cimmeccse volt osszesen.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-12-18 19:27:41

@foreman99: Nem akarok senkit sem megserteni de nem Hopkinsnak(33) volt idaig a legtobb vb meccse hanem(sajnos) Julio Cezar Chaveznak(37). A tobbi adat stimmel.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-12-18 19:22:29

"meghalt a király, éljen a király!"

» senki-001   válasz erre
    2016-12-18 18:16:09

Mondjuk sokat dobna a dolgon, ha Hopkins a nagy eses miatti sokknak nyilvaniatana a kilokeses reklamaciojat, elnezest kerne es gratulalna Smithnek. A jogos es tiszta vereseg elismerések k kepessege nekem fontos egy bunyos megitelesenek kapcsan. Smith is meltatta Hopkinst, nem a mellet dongette.

» bandi78   válasz erre
    2016-12-18 18:12:15

már hogy a ring körül

» ricfisher   válasz erre
    2016-12-18 18:02:30

@CHUBAKKA: meg túl nagyot lehet esni ráadásul keményre, ki kéne párnázni a szélét vagy valami.

» ricfisher   válasz erre
    2016-12-18 18:01:18

Szép kiütés volt.

» nagygeza   válasz erre
    2016-12-18 17:52:52

@kinai: Szerintem is inkább baleset volt minthogy ütéstől szédült volna meg.

» picker   válasz erre
    2016-12-18 17:46:28

@ricfisher: egyetértek, szerintem is ring széle elég csücskös, jó hogy nem sérült meg a gerince, vagy ilyesmi szerencsére!

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-18 16:59:01

Tényleg lenyűgöző karrier Hopkinsé és szerettem is anno, de a Calzaghe elleni meccs után nagyon unszimpatikus lett. A színészkedés kifejezetten irritál a bokszban és a nyilatkozatai undorítóak sokszor.
Legalább most tudott volna emelt fővel veszíteni, így is vastapssal sétálhatott volna le, de így csak saját nimbuszát rombolta.

» Dr Evil   válasz erre
    2016-12-18 15:56:25

ring szélét azért biztonságosabbra kéne csinálni, jó hogy nem törte nyakát az öreg. az ellenfél választás érdekes volt, sokkal nagyobb a srác mint Hopkins, tényleg azt hitte megoldja?

» ricfisher   válasz erre
    2016-12-18 15:49:22

még jó, hogy nem sérült meg Hopkins komolyabban, mert elég durva volt az az esés, én kicsit meg is ijedtem először. Durván a gerincére esett Bernard. Amúgy meg szerintem nincs mit vitatni, már az első ismétlésnél, lassításnál látszott, hogy Smith eltalálta jó pár kemény bombával, amivel megfogta komolyan Hopkins-ot, ütések voltak, nem lökés! azért szép volt Hopkins a pályafutása, jó pihenést, további sok sikert bajnok!! ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-18 15:31:20

Nem értem mi a bajotok az öreggel,teljesen igaza van,őt kilökték a ringből...csak az esett ki neki a nagy lökdösődésben,hogy ököllel az álcsúcsán keresztül.

» Charlie Firpo   válasz erre
    2016-12-18 15:24:41

@polo: Hopkins ezzel nem tett túl magán, voltak már fura nyilatkozatai:) Pl. amikor azt mondta hogy egy fehér fiú sosem fogja megverni őt, vagy amikor azt mondta, Leonard azért verné Pacmant mert fekete.

    2016-12-18 14:53:42

@Chico: "Mit keresne Erdei félnehézsúlyban?"
Kb 10 éven keresztül volt legalább interkontinentális- vagy vilábajnok félnezhézsúlyban. Értem én, hogy lejjebb kellett volna lennie, de egyrészt a félnehézbe is alig tudott befogyasztani, másrészt meg ott volt sokáig világbajnok, egy félnehézsúlyú címmeccs kapcsán ugrott be, annyira nem alaptalan az összehasonlítás szerintem.

» bandi78   válasz erre
    2016-12-18 14:49:12

@foreman99: ott a pont! ;-)

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-12-18 14:48:42

@menyus: Ezen a meccsen Smith-show nem is volt tervben. Õ volt az, aki asszisztált a búcsúhoz. Sajnos így alakult, de akárhogy is lett volna, nem őt mutatták volna. :)

» GaiusM   válasz erre
    2016-12-18 14:44:06

...olvastam az Nso-n Hop nyilatkozatát....
Gusztustalan ez a pali...Nevetséges volt az egész hóhéros bevonulása,az ellenfél lenézése,...de a mérkőzés utáni reakciója mindenen túltett...
Azt kapta amit megérdemelt..

    2016-12-18 14:33:15

@Chico: Igazából semmi bajom azzal hogy Hopkins valójában egy arrogáns fickó aki - ne szépítsük - rossz vesztes, mert ez a tulajdonsága hozzájárult az elért eredményeihez.. Nem mindenkinek sikerül átlépni a saját határait, Hopkins etalon ebben.
Inkább az szúrta picit a szemem hogy ezzel a mostani nyavajgásával gyakorlatilag ellopta Smith-től a pillanatot, a meccs után gyakorlatilag zéró figyelmet kapott a srác pedig pici elismerés azért jár a neki elvégre egy kiüthetetlennek hitt - igaz öreg - legendát csapott ki tisztán, akit Kovalev sem tudott kifektetni..

Amúgy minden jót kívánok az öregnek a jövőben, megérdemli

» menyus   válasz erre
    2016-12-18 14:26:07

Bernard Hopkins így is egy legenda marad. Azok az eredmények amiket elért már elvehetetlenek tőle.
Egy szóval jellemezném őt a rekorder.... (leggyorsabb KO győzelem, legtöbb középsúlyú címvédés, legtöbb vb meccs, legidősebb világbajnok, legidősebb eggyesített világbajnok...).
A Smith meccs kellett vagy sem? Utólag azt mondjuk, hogy nem. De azért tiszteletre méltó, hogy 52 évesen is végig csinálta a felkészülést, nem volt súlyfeleslege... És igenis voltak még tegnap is szép megmozdulásai. A reflexei még tegnap is 1-2 mommentumra bámulatosak voltak.
Noha talán életemben elöszőr pontoztam elfogultan nekem 7 menet után (67-66) volt Hopkinsnak. (Nálam a 2., 4., 6. és 7. menetet vitte, de mondom most talán elfogult voltam). Minden esetre Pat Russell-nél is Hopkins vezetett 67-66-ra és Tim Cheathamnél is csak 1 ponttal vezetett Smith. Tehát lehet pontozással oda adták volna neki a végén...
A kiütés: sajnos nincs mit szépíteni rajta. Egyensúlyát vesztette bekapott pár ütést és borult. Ha jól megnézzük akkorát esett, hogy a nyakánál a bőr is picit felrepedt... a lábára is sántított. Szerintem még ha akarta volna se tudta volna 20mp után folytatni.
De így egészében mondom azt, hogy köszönjük ezt a 28 évet B-HOp!

» foreman99   válasz erre
    2016-12-18 14:08:37

@GaiusM: Edzőnek kéne lennie, elvégre tényleg mindent tud az ökölvívás szinte minden területéről. Meg hát ki ne akarna tanulni tőle:)

    2016-12-18 14:03:00

Úgy gondolom, hogy sajnos a kor valóban utolérte B-Hopot. Ám semmi szégyellnivalója sincs. Páratlan karrier az övé, és 52!!! éves. Annak idején, amikor a 42 éves Foreman bajnok tudott lenni, mindenki csak hüledezett. Itt az ideje, hogy Börni barátunk egy másik szerepet vállaljon a profi bokszban, a ringen kívül.
Én azok közé tartozom, akiknek tetszett, amit csinált. Rafinált, dörzsölt volt, mindent tud erről a sportról.
Itt az ideje a megérdemelt!!!!!! pihenőnek.

» GaiusM   válasz erre
    2016-12-18 14:01:13

@bandi78: Mit keresne Erdei félnehézsúlyban? Õ egy eredetileg nagyközépsúlyú aki az univerzum nyomás gyakorlása és a rossz spórolós táplálkozás miatt lett félnehézsúlyú ahol ahhoz képest ,hogy puhosan és rossz kondival szerintem Õ dopping nélkül lépett ringbe szépen helyt állt így is és volt idő mikor a top 3ba sorolták. Egyetlen meccsén nézett ki top versenyzőnek és a munkatempó és a menbtalitás is olyan volt az pedig Mitchell ellen volt nagyközépben. Bocs az offokért befejeztem.

    2016-12-18 13:58:03

@kinai: Ez egy olyan helyzet ahol nem feltétlen hibás a bunyós amiért olyan egyensúlyi helyzetbe került hogy kizuhan. Az előtt is kapott pár kemény ütést fejre amitől elvesztette az egyensúlyérzékét, az a támadó bunyós ütőerejét dicséri inkább. Benn sem volt abban hibás hogy McClellan kiverdeste a ringből az első menetben, mert olyan ütést kapott előtte amitől sokaknak lekapcsolták volna a lámpát, mert az amcsi bődületes ütő volt. Igazából szerencsétlen egy helyzet, mert ha nem lenne ott a kötél akkor padlón lennél, és kapnál számolást, de ha rázuhansz a kötélre ott tovább kapod a pofont ami kb olyan mintha a földön ütlegelnélek. Max respect annak aki ilyenből visszamászva tudja folytatni.

    2016-12-18 13:57:16

@mexico: Sajna nekem is ez jut eszembe mostanság, mikor nézem a félnehézsúlyú meccseket.

» bandi78   válasz erre
    2016-12-18 13:50:05

Még az ütés előtt olyan szerencsétlenül helyezkedett a ring sarokban,hogy már elvesztette az egyensúlyát és egy kisebb lökéstől is kiesett volna.Kétségtelen,hogy ez az ütés megváltoztatta a végkifejlet képét.Ha nem legugolva és a semminek támaszkodva éri az ütés akkor ,még egy rászámolás sem lett volna ebből az ütésből.Hopkins csak önmagának tehet szemrehányást ezért a gyermeteg hibáért.Sajnálom,mert egy szebb búcsúzást érdemelt volna.

    2016-12-18 13:49:21

@bandi78: A jelenlegi mezőnyben Erdei biztos,hogy nem lett volna VB....sőt...most rengeteg versenyző jutott eszembe,aki gond nélkül megoldaná.
Azokkal a rendszeres kondi gondokkal nem igazán állná meg a helyét manapság...

» mexico   válasz erre
    2016-12-18 13:46:28

@Chico: Nekem is nagyon tetszett, szerintem az utóbbi idők legjobb meccse volt. Az ilyenek a kedvenceim, ahol ilyen óriási iram és nagy ütések mellett érzékelhetően technikailag is színvonalas a mérkőzés. Barrera érdemelne egy esélyt mégegy nagy meccsre az élvonal ellen, Gvozdykkal nagyon megnézném mit hoznának össze.

    2016-12-18 13:34:47

Kicsit off , de a hétvégén Sullivan Barrera nagyon jó kis meccset csinált Sabranskyyval.

    2016-12-18 13:16:54

@bandi78: Másodvonal, de én nem tennék rá senki ellen... Sajnos a németeknél edzve olyan módszerekkel nem lehet felvenni a versenyt azokkal akik sokkal magasabb iskolát képviselnek, révén hogy jobb lehetőségeik vannak mind edzők, menedzserek, edzőpartnerek terén. Kovalev, Beterbiev, Ward, Stevenson legázolta volna, vagyis az élvonalban semmiképpen nem lenne benne. Az alatt pedig ki tudja.

    2016-12-18 13:12:18

Azon gondolkozom, vajon hova férne be Erdei Zsolti a mai félnehézbe. Még ez a Smith sem rossz.

» bandi78   válasz erre
    2016-12-18 13:04:03

@Chico: ismétlik a gálát a sport1-en, pont akkor volt, mikor írtam. Talán az Usyk meccs közben :)
újra nézem, mert csak a főmeccsre keltem fel.

» bandi78   válasz erre
    2016-12-18 12:59:31

mit nem adtam volna, ha igy latom fiatalon nehany ellenfele ellen, nagyon unszimpatikus volt az egesz pali meg a bunyoja is akkor, de 52 evesen azert faj igy latni az oreget, boldog nyugdijas eveket Hop

» fixpont   válasz erre
    2016-12-18 12:52:32

Ennek se volt sok értelme. Úgy látszik, az érzés győzött az ész felett.

Emellett a 20 másodperces szabályt is furcsának találom. Akárhogy is nézzük, elég nagyot lehet esni, amikor valaki nem egészen a tervezett módon hagyja el a kötélnégyszöget, és nem hiszem, hogy egy jó kis tarkóra zuhanás után, bárki pikk-pakk összekapná magát.

    2016-12-18 12:36:01

@bandi78: Ez hol és mikor van? Kíváncsi vagyok rá. :)

    2016-12-18 12:34:04

@menyus: Igen ez hiányzik belőle, nekem sem szimpatikus ez a viselkedés. Próbálta menteni a KO vereséget már abban a pillanatban mikor kirepült a ringből. Calzaghe meccs előtt pedig megmondta, hogy őt fehér ember nem győzheti le. Ez most a harmadik volt. Vereséggel kezdte és azzal is fejezte be ezt a tényleg bámulatos 28 éves karriert.

    2016-12-18 12:32:24

@menyus: Szerintem nem nonszensz egyaltalan, a felfokozott hangulat valamint a serulese, stb, szoval lehet hogy azt hitte hogy kilokte. Az mas kerdes hogy nem igy tortent, de O azt hitte akkor es ott. Nyilvan kesobb visszanezve latni fogja hogy nem volt jogos a reklamacioja. Aki mar sportolt barmit is, az tudja hogy mint erintett egeszen maskapp latjuk a dolgokat, szoval belefer, nem neveznem rossz vesztesnek emiatt.

» Istvan   válasz erre
    2016-12-18 12:27:02

+1 egy mecset vállalt tökösen vesztére ! Semmit sem von le ez a pályafutásáról, de most már hagyja abba ! Ne legyen Roy !

» udvari   válasz erre
    2016-12-18 12:24:16

Hát sajnos Hopkins is csúnyán, méltóságon alul vonultatta vissza magát.
Nagy harcos, max respect, hall of fame...
de nem hiszem el, hogy ezt edzéseken nem érezte...egyszerűen annyi ereje van mint egy 3 éves kisgyereknek, olyan lassú mint egy szobor és kb semmi kondija.
az ellenfél választás is kajak nulla...ha ilyen gyenge és lassú B, akkor miért egy rakkolós nagyütő, jó kondiban lévő ellenfelet választottak visszavonuló meccsnek?
Remélem nem akar még egy meccset, mert akkor ő is Roy Jones szánalmasságáig fog jutni. nagyon nagy ennyi idősen ilyen szinten sportolni, de neki sem kellene ezt a dolgot tovább erőltetnie.
Nem értem miért volt kiakadva a döntésen...azt mondta lökték...ha így van, akkor miért nem tudott megállni a lábán? ha maradt volna a ringben, akkor simán kiszámolták volna rá a 10-et, sajnos ez egy sima ko vereség egy totál átlag bunyóstól úgy, hogy pontozással sem nyerhette volna a meccset, ha az tovább megy.
Egy dolog miatt volt érdemes látni ezt a mérkőzést:
újabb tévhit dőlt meg: nem igaz az az itt is elhangzott állítás, mely szerint az erő és az ütőerő marad meg legtovább egy bunyósnál. azt hiszem a 6. menetben vagy 10 egymást követő ütés elől hajolt el Hop olyan reflexszel, amit megirigyelhetne bármelyik fiatal bunyós, viszont olyan gyenge, anti-dinamikus, semmi ütőerő, hogy az huh.
sajnálom, hogy egy ekkora ember is ilyen szégyenteljesen tudja végezni, ebbe majd mindenki beleszalad sajnos. ilyenkor kezdem tisztelni pl Calzaghet.

» Hatton   válasz erre
    2016-12-18 12:20:56

Micsoda felvétel... Danny Trejo középen, hátul meg GGG és Roach tapsolnak neki :D

» bandi78   válasz erre
    2016-12-18 12:19:28

Hopkins igazán lenyűgöző karriert tudhat magáénak de igazán megtanulhatott volna emelt fővel veszíteni, most épp azért reklamált mert szerinte Smith kilökte őt a ringből, ami nonszensz

» menyus   válasz erre
    2016-12-18 12:12:39

Unified Rules:
...
A boxer shall receive a twenty (20)second count if the boxer is knocked out of the ring. The boxer is to be unassisted by spectators or his/her seconds. If assisted by anyone, the boxer may lose points or be disqualified with such a decision being within the sole discretion of the referee.

    2016-12-18 12:08:00

Én egyetlen szabálytalanságot láttam. Amikor Hopkinst felsegítették a földről. Ha tudta volna, akkor sem folytathatta volna a mérkőzést.
Ezt leszámítva félelmetes karrier, az egyetlen valódi vitathatatlan bajnok a négy nagy szervezet övével középsúlyban.

» patton   válasz erre
    2016-12-18 12:03:47

B-Hop-nak nagy gyakorlata van már a ringből kiesés terén :D

» penaroaa   válasz erre
    2016-12-18 11:58:11

A meccset meg nem allt modomban megtekinteni de a kiutest mutato rovid videon nem latszik szabalyellenesnek Smith akcioja.
Hat nem eppen ugy fejezte be a karrierjet Hop apo ahogy a legtobben vartak de mindenkinel eljon az ido. Remelem hogy mar nem fog visszaterni, nem lenne ertelme hisz neki mar semmit sem kell bizonyitania. Azt is remelem, hogy anyaglag jol all annyira, hogy az sem lesz egy kenyszerito tenyezo.

Kivanok neki boldog es elegedett "nyugdijas" eveket. Kepernyon mar csak szakkomentatori minosegben (vagy ahoz hasonloban) szeretnem viszontlatni.

» Slajos   válasz erre
    2016-12-18 11:43:49

Kár volt már ezt Bernardnak bevállalni. Látszott a lábmunkáján, hogy távol van már az a Hopkins akit mondjuk Shumenov ellen láthattunk. Nagy kár, hogy megtörtént ez a mérkőzés, de a hiúság felülírta az eszet. A sors ezzel a szorítóból való kieséssel jelezte a nagy öregnek, hogy nincs már helye ökölvívóként ott. Gyönyörű pályafutás, egyik nagy kedvencem, 10 éve "vonult vissza" először Tarver meccs után, akkor még nem gondoltam volna, hogy lesz még 10 és ilyen eredményes. Szép volt Bernard, boldog nyugdíjas éveket!

    2016-12-18 11:39:01

Hát ez a szint már sok az öregnek, ez kiderült. Gratula neki, mutatott pár gyönyörű mozdulatot a meccs során, és tanubizonyságot tett arról megint hogy keményebb álla van mint a legtöbb palinak félnehézben annak ellenére hogy nagyon kicsi ebbe a súlyban. Remélem visszavonul ténylegesen.

    2016-12-18 11:37:17
Ugrás az oldal tetejére