×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/pic_logok/Rio2016.jpg Már Rióban is bevetésre kerülhetnek profi bokszolók az olimpiai 2016-02-25 14:46:30 https://www.profiboksz.hu/2016/02/25/profi-bokszolok-a-rioi-olimpian/

Profi bokszolók a riói olimpián?

Már Rióban is bevetésre kerülhetnek profi bokszolók az olimpiai játékokon. „Mi vagyunk valószínűleg az egyetlenek, akiket még mindig az amatőrök képviselnek az olimpián. Azonban mi a legjobb bokszolókat szeretnénk odaküldeni.” – mondta a nemzetközi amatőrboksz-szövetség, az AIBA elnöke, Wu Ching-Kou szerdán. Ez azt jelenthetné, hogy a már folyó kvalifikációba is be kellene avatkozni. Az olimpiai játékokon tradicionálisan megkülönböztetik az amatőröket a profiktól. Számos eredményes olimpiai bokszoló lett később szupersztár: Muhammad Ali, Foreman, Lennox Lewis, vagy éppen Henry Maske, aki Szöulban nyert 88’-ban. „Már vannak saját profiaink, az APB-nél és WSB-nél, de mi tovább akarunk menni ennél.” – folytatta Wu. A szükséges változtatások még Rió előtt megtörténhetnek, még akkor is, ha már a kvalifikáció folyamatban van. „Ez a mi alapszabályzatunk szerint abszolút működhet.” – szögezte le Wu. A szövetségek ezek szerint új jelölteket nevezhetnek meg az olimpiai helyekre. Amennyiben ez elfogadottá válik, nem lenne akadálya annak sem, hogy például Floyd Mayweather, aki az 1996-os olimpia miatt még mindig becsapva érzi magát, újra elinduljon.
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

Még jó, hogy nem érdekel az amatőr boksz, különben felbaszna ez a böszmeség.

» Brian Sutherland   válasz erre
    2016-02-26 19:17:02

@zappa: Még a végén Solis is visszatér:)

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-02-26 19:03:25

@Lemmy: Igen, ahogy mondod. Engem bokszrajongóként egyáltalán nem zavarna ha profik is indulnának, nekem ettől csak érdekesebb lenne pl. az olimpia.
De hozzáteszem ha nagyobb az érdeklődés ezáltal, akár az amatőr bunyósok is profitálhatnak ebből. Nagyobb érdeklődés, több pénz. Illetve egy egy profi elleni szép helytállás, vagy győzelem, lehetőséget adna egy még gyorsabb kitörésre.

Mondom, én csak önző módon ha magamat nézem, én szívesen néznék ilyen meccseket, ahol esetleg a profik közül egy egy kiemelkedő is ott lehetne. Bár a 15 meccs, és a 35 év eleve totál lekorlátozza.
Innentől ez inkább fog arról szólni, hogy amatőrök hamarabb mennek profinak, és párhuzamosan a kezdeti profi időkben még amatőr világversenyeken is részt vehetnek.

    2016-02-26 18:08:55

"Floyd Mayweather, aki az 1996-os olimpia miatt még mindig becsapva érzi magát, újra elinduljon."

ááááá. 1Márd$-ért ha róla nevezik el az olimpiát és a nappalijában van a döntő. Persze a teljes bevétel 3/4ért, amennyiben a reklámfelületek fele TMT és minden néző kötelezően megveszi 20$ért a pólóját a jegy mellé.

    2016-02-26 17:40:07

@Tom Cormie: Küldtem neked egy privátot...

» pittman   válasz erre
    2016-02-26 14:27:45

lehet nem olvastam figyelmesen, de senki nem beszélt a menetszámok különbségéről. az amatőr bunyó még mindig a rövid, pörgős meccsekről szól, egészen más technika és erőbeosztás kell hozzá. Erdei Zsoltot kérdeztem a pályája csúcsán, hogy mit bunyózna az olimpikon önmagával? azt mondta, hogy amatőr szabályok között egyáltalán nem biztos hogy meg tudná verni korábbi önmagát. szóval azt is el tudom képzelni, hogy éles fiatal amatőrök nagy profikat is ki tudnának pontozni 3x3 percben (ha éppen annyi van most az olimpián :) )

» Prince   válasz erre
    2016-02-26 12:37:09

Azert az is hozza tartozik, hogy a tervek szerint max. 15 meccsel rendelkezo profik indulhatnanak. Ezen a szinten keves az a profi, ako 6-8 menetes meccseknek tobbet viv es ha kicsit belegondolunk a WSB-nel kemenyebb meccseket vivnak, mint a legtobb tizenegynehany meccses feltorekvo hivatasos...

» zolimt   válasz erre
    2016-02-26 11:58:07

@pittman: Igen ez nemzetközileg elfogadott. Az Olimpiának régen pont az volt a "varázsa", hogy csak amatőr sportolók indulhattak rajta. Ha jól emlékszek 1988-ban Szöulban indulhattak először profik. Ekkor még talán csak a teniszezők között indultak az ATP/WTA ranglistások, aztán 92-ben jött kosárlabdában a Dream Team, és azóta egyre több sportágban "vették el" az amatőrök elől a helyeket.

» Tom Cormie   válasz erre
    2016-02-26 10:51:54

@zappa: "Sztem nagy jelentősége emiatt nincs a döntésnek. Itt max az lesz, hogy aki nem régóta profi, az párhuzamosan építgeti a profi karrierjét, és egy egy világversenyen még amatőrként is indul. "
Ezzel egyébként abszolút egyetértek, a legjobbak sosem fognak elmenni az olimpiára, ott már csak a pénz dominál, de majd meglátjuk...

Csak azt nem értem, hogy töben a felkészülési lehetőségeken meg a pénzen vannak fennakadva, ilyen alapon gyakorlatilag USA-t (és még pár országot) egy az egyben ki lehetne zárni, mert az ottani lehetőségeket a legtöbb sportnál nem lehet megközelíteni sem más helyeken.
A boksz amúgy szerintem nem feltétlenül ilyen, az amatőr szabályrendszerre nem kell 12 menetre elegendő brutál kondi, "csak" képzettség, meg jó kondi. Ez meg a legtöbb sporthoz alap, és ide nem kellene csilliárdos pályák, speckó körülmények, csak egy terem, ahol megfelelően megtanítanak a sportra.

    2016-02-26 10:40:42

@Jersey Joe: Nem a tehetségeket szóltam le, hanem alapvetően az amatőr boksz színvonalának romlásáról beszéltem. Meg arról, hogy szerintem korrekt amatőr szabályrendszerben szembeállítani az amatőröket a profikkal (akik közül erre késztetést éreznek), fordítva nyilván nem lenne az...

    2016-02-26 10:02:45

Úgy gondolom, hogy ez egy teljesen értelmetlen dolog, mert hosszútávon az egész olimpia lényege átértékelődik majd boksz szempontból, hiszen, aki a karrierje elején van, az nem igazán juthat majd csillogó aranyhoz.

Kérdés, hogy lesz-e akkora presztízse az olimpiabajnoki címnek, hogy a legjobb profik is elinduljanak? Mert, ha nem, akkor odajutunk, hogy a legjobb amatőröknek esélye sem lesz, a legjobb profik meg el sem indulnak, és így a címet olyasvalakik fogják elhódítani, akik egyik mezőnyben sem a legjobbak. (A profi mezőny elejéhez közel esőkre gondolok.)

És ez csak egy szempont. Végtelen sok aspektusból kellene megvizsgálni ezt a kérdést, és nem vagyok meggyőződve róla, hogy ez meg is történt.

    2016-02-26 09:17:25

@Jersey Joe: Lehet kicsit elsiették a dolgot, túl hamar jön Rió. Talán négy év múlva jobban kiforrja magát. Zappa felvetésében is van valami, valszeg nem minden profi fog indulni, bár már teniszben az utóbbi időben a legjobbak nagyobb része már elindul.

» gulogulo   válasz erre
    2016-02-26 08:53:28

Én még emlékszem olyanra, hogy "kalóriapénz"... :-)

» pittman   válasz erre
    2016-02-26 08:27:27

Szóval ez az "amatőr" cirkusz a legnagyobb átverés, ami létezik, amióta élek, és a világon mindenhol. Ilyen alapon pedig az olimpián induljanak a legjobbak! Ezt mondja az AIBA és az IOC. Szerintem jól mondja. Más kérdés, hogy az olimpia/cirkusz mire jó...

» pittman   válasz erre
    2016-02-26 08:26:53

@Tom Cormie: És ez Magyarországon/a világon így van?

» pittman   válasz erre
    2016-02-26 08:24:03

De minek menne oda egy olyan profi, aki már mondjuk a profi boksz csúcs közelében (vagy csúcsán) van?
Mi értelme lenne, a pénzes és kényelmesebb profi karriert visszacserélni, a strapásabb és jóval kisebb hasznot hozó amatőrre? Egyszer pont ezért ment el profinak, minek mennének vissza tömegével az élvonalbeli profik "szívatni magukat" amatőrként?

Sztem nagy jelentősége emiatt nincs a döntésnek. Itt max az lesz, hogy aki nem régóta profi, az párhuzamosan építgeti a profi karrierjét, és egy egy világversenyen még amatőrként is indul.
Én marhára nem hiszem, hogy élvonalbeli profik hirtelen tömegesen mennének kitúrni a fiatal amatőröket.

Még a profi mezőnyben is jellemző a kockázatkerülés, minél makulátlanabbul eljutni a nagy pénzekhez. Semmi értelme nem lenne egy ezen az úton járó profinak mondjuk amatőrként esetleg elveretnie magát.

Szóval sztem nem kell túl aggódni a dolgot.

    2016-02-26 07:34:09

@gulogulo: De értjük, de összetett téma ez.

Kisülhetnek belőle jó dolgok is, ezen az olimpián még azonban fals dolog lesz.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-02-26 02:43:14

@Jersey Joe: Már megint nem értitek, mi az olimpia lényege!

» gulogulo   válasz erre
    2016-02-26 00:09:17

@CHUBAKKA: Szerintem sem.
Egy profi sokkal jobb felkészítést kapott már, ráadásul vélhetően a "pörköltje" is jobb.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-02-25 23:50:10

valahogy nekem nagyon nem szimpatikus ez, hogy egy profi bunyós menjen vissza az amatőrök közé. nem fair szerintem. :-(

» CHUBAKKA   válasz erre
    2016-02-25 23:44:53

@ogreface: ez most is így van több sportágban is.

» kuncsorszky   válasz erre
    2016-02-25 23:05:02

@ogreface: Vannak ilyen dolgok. :-) Bár én is a kommunizmusban nőttem fel.

» gulogulo   válasz erre
    2016-02-25 22:13:29

Fasza! Az egyik beáll az olimpiai faluba a csilliárdos verdájával, mögötte a sok emberes team és három bőrönddel cipelik utána a fellépti díjat, a másik meg begördül a légkondi nélküli csapatbusszal, mögötte egy 3 emberes "segítőbrigád", amiből 2 jutalomutazáson van és talán a versenyző a selejtezők végére megkapja a kalória pénzt. Fincsi lesz! :P

» ogreface   válasz erre
    2016-02-25 22:11:07

@pittman: Az amatőr, aki mondjuk úgy "műkedvelő" szinten űzi amit csinál. Nem ez a foglalkozása, nem kap, sőt nem is kaphat fizetést érte. A profi, vagy más néven a hivatásos sportoló foglalkozás szerűen sportol, munkaszerződése van, és ezért kapja a fizetését.

» Tom Cormie   válasz erre
    2016-02-25 21:36:43

Off.. A "profiaink" szót kérném profijainkra javítani.

» batka1   válasz erre
    2016-02-25 21:17:26

Mi az, hogy "amatőr" és mi az, hogy "profi"?

» pittman   válasz erre
    2016-02-25 20:13:17

@dondannyboy: De azok már lezsírozták magukat:) Ezek a fiúk viszont most fognak ismerkedni az új módszerekkel:)

» kovban   válasz erre
    2016-02-25 19:55:49

@kovban: Igen mert az olimpián csupa naturál van:)

» dondannyboy   válasz erre
    2016-02-25 19:38:13

Elvben egyet kell értsek vele. Az olimpia szellemiségének lényege az, hogy egy adott sportág legjobbjai mérettessenek meg. Ha a legjobb mondjuk 51 éves, akkor ő az olimpiai bajnok. Ez nem tehetségkutató, hogy a fiatalokat nehogy már elveressük a profikkal. Arra ott van az EB meg a VB és a többi amatőr verseny. Ha meg eleve korrupt volt a pontozás, akkor mit sírunk. Én támogatom. Az más kérdés, ha több súlycsoportot csinálnak, vagy valami hülyeséget kitalálnak, akkor elronthatják a lényegét.

» gulogulo   válasz erre
    2016-02-25 18:46:31

@kovban: De egyébként is. Sztem amúgy se lesz nagy érdeklődés. Mert pénzben olyan sokat nem hoz, mint amennyi munkát bele kellene fektetniük. Plusz szakmai elismerést is max tényleg egy olimpiai győzelem jelent, de minden vereség, bukta és élvonalbeli profinak. Nem lesz ez népszerű...

    2016-02-25 18:45:43

@bandi78: Na arra én is kíváncsi leszek:). Sztem a profik kétszer is meggondolják, hogy elinduljanak-e. Asszem ezt a doppingszűrést nem nekik találták ki!

» kovban   válasz erre
    2016-02-25 18:41:34

Ez nem egy szerencsés döntés... És akkor még nagyon finoman fogalmaztam.
Mondjuk némely bunyós arcát szívesen megnézném, mikor olimpiai szintű drogszűrésre hívják éppen :)

» bandi78   válasz erre
    2016-02-25 17:48:34

@Sarkozi Robert: A világversenyeken szabadon választott ellenfelekrol se feledkezzunk meg.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-02-25 17:19:05

Hamarosan akkor bevezetik az amatorok kozott is a koztes sulycsoportokat. Illetve az olimpiai aranyerembol is lesz kulon interim, intercontinental és szuperbajnoki. Mashogy nem lesz hajlando bokszolni az Olimpian a sok primadonna.

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-02-25 17:10:10

@Lemmy: Mivel ez egy hirtelen döntés, ezért inkorrekt.

Egyébként az amatőrök között sok nagy tehetség van, aki később nem is lesz profi. Szóval, én nem szólnám le őket.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-02-25 17:05:30

Egyébként tényleg a foci és a boksz talán a két sportág, ahol ki vannak tiltva a legjobbak az olimpiáról. Ha a többi sportban ez működik, működhet itt is szerintem, a presztízs ezzel csak nőni fog. Amúgy aki kicsit követi az amatőr ökölvívást, valószínű tényleg elborzad ezen az ötleten, mert szerintem az amatőr bunyó fényévekre van már a profitól lassan, a mai amatőrök között keresni kell az igazán nagy bunyósokat, tehát az AIBA ezzel valahol öngólt rúg. Mondjuk ha az AIBA kvalifikációs versenybe beszállnak a nagymenők, akkor nem biztos, a részleteken sok múlik.
Amúgy meg felnőtt verseny teljesen korrekt szembeállítani a tapasztalt bunyósokat a feltörekvő tehetségekkel, hiszen ez olimpia, nem diákolimpia.
35 évesen meg már azt hiszem nem lehet indulni világversenyen, szóval ha tényleg így van, Floyd kilőve... :)

    2016-02-25 16:58:31

@Kane: "Az egyik legnagyobb baromság lenne amit valaha akartak csinálni a boksztörténelemben."
Szerintem is, es eppen ezert meg is fogjak csinalni :-)

» bpjotruska   válasz erre
    2016-02-25 16:10:40

@Kane: Egyébként úgy hírlik, közben ez ténnyé vált a mai napon, hogy így lesz.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-02-25 16:03:37

@Kane: Teljesen egyetértek.


Egyébként óriási kihatásai lehetnek ennek a döntésnek a profi bokszra és a szervezetekre is.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-02-25 16:02:47

Rohadtul inkorrekt lépés lenne, nem értem mi a baj a mostani rendszerrel. Baromira nem korrekt az hogy feltörekvő tehetségeket szembeállítanak 30+ éves tapasztalt szupersztárokkal akik több millió dollárral és a legprofibb szakmai stábbal a hátuk mögött készülhetnek, nem mellesleg az amatőr boksz ezerszer korruptabb még a profinál is, óriási csalások lennènek. Az egyik legnagyobb baromság lenne amit valaha akartak csinálni a boksztörténelemben.

    2016-02-25 15:43:06

@superman: Ja, sajnos adja magát.

» Winwin   válasz erre
    2016-02-25 15:03:23

Szerintem egy nagyon szép hagyomány törik meg ezzel.

» Jersey Joe   válasz erre
    2016-02-25 14:55:38

@Winwin: Az enyhe kifejezes hogy Roy Jones be lett csapva

» Sarkozi Robert   válasz erre
    2016-02-25 14:55:32

@Winwin: csak nehogy ezúttal ki legyen csapva...

» superman   válasz erre
    2016-02-25 14:52:16

"Floyd Mayweather, aki az 1996-os olimpia miatt még mindig becsapva érzi magát, újra elinduljon."

Esetleg Roy Jones Jr. is elindulhatna, ő is be lett csapva.

» Winwin   válasz erre
    2016-02-25 14:49:39

maske nevének említésére is megborzongtam. szupersztár...

» Winwin   válasz erre
    2016-02-25 14:48:20
Ugrás az oldal tetejére