×

A weboldalon cookie-kat (sütiket) használunk, amik segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. Weboldalunk további használatával jóváhagyja, hogy cookie-kat használjunk.

profiboksz.hu https://www.profiboksz.hu//images/logo.png A királykategória újhullámának minden bizonnyal egyik legizgalmasabb 2014-02-03 11:18:42 https://www.profiboksz.hu/2014/02/03/fogyokuraba-kezd-andy-ruiz-jr/

Fogyókúrába kezd Andy Ruiz Jr.

A királykategória újhullámának minden bizonnyal egyik legizgalmasabb bunyósa az az Andy Ruiz Jr., aki tavaly Makaón már Manny Pacquiao gálájának előprogramjában is megmutathatta magát, amikor is Tor Hamert rendezte le négy menetben. A látványos stílusú Ruiz képességeit mindenki elismeri, ám általában senki nem megy el szó nélkül élvonalbeli sportolóhoz méltatlan megjelenése mellett, ami leginkább látványosan magas testzsír arányából adódik. A túlsúly nem elsősorban az esztétikum, sokkal inkább a későbbi, várhatóan hosszabb mérkőzései miatt jelenthet problémát, Ruiz azonban úgy fest, tisztában van a problémával és tesz is lépéseket a változtatások irányába: „A testem jelenleg átalakítás alatt van. Sokat foglalkozunk most ezzel a problémával, hiszen rengetegen kritizálnak miatta, én pedig be akarom bizonyítani neki, hogy nincs igazuk. Meg akarom mutatni, hogy tényleg komolyak a szándékaim, le akarok menni úgy 235-240 fontig. A legközelebbi meccsemen már sokkolni fogom a világot, teljesen máshogy fogok kinézni és máshogy is fogok harcolni emiatt. Az emberek nem arról beszélnek, hogy teljesítek a ringben, hanem, hogy hogyan nézek ki. Nem kapom meg azt az elismerést, amit szeretnék, inkább tehát lefogyok, hogy ne az alkatom legyen a beszédtéma, hanem a bunyó, amit bemutatok. A makaói meccsem után megfogalmazódott bennem, hogy ezt kell tennem. Ez már teljesen más szint, a WBO a 3. helyen rangsorol. És az idei évben még szebb dolgokra készülök.”
Oszd meg, tedd a kedvencek közé!
Kommentek »

Hozzászólok:

» regisztráció

@Balogh Ádám: "Nem lehet egyszerre fogyni és izomtömeget növelni. A kettő totál kizárja egymást."

Már hogyne lehetne. Értsd így: testzsír-százalék csökkentése.

Mondjuk, nem egyszerű feladat, az biztos.

» Perkins   válasz erre
    2014-02-04 22:35:47

@Sárközi Róbert: Kétségtelenül látványos bunyót csinál és tehetséges is Ruiz, de én egyelőre még nem fűznék hozzá túlzott reményeket, mivel a védekezése kijátszható és többnyire alkati hátrányban is van.

» superman   válasz erre
    2014-02-04 11:43:07

@tomba: örülök,hogy valaki előállt ilyen személyes tapasztalattal, mert magam is sejtettem,hogy így van,de nem tudtam biztosan - viszont más bunyósokat nézve is így tűnt. Plusz még gondolom a megváltozott tömeghez és egyensúlyhoz is alkalmazkodni kell,amiből szintén problémák adódhatnak.
És pl. Arreola esetében sem nagyon emlékszem kondiproblémákra.

» superman   válasz erre
    2014-02-04 11:40:44

nahát én pont lefogytam 139 kg-ról 100-ra, és futni tényleg jobban tudtam (egyáltalán - tudtam), de a ring kondim nem javult sokat, és akkor tört (vagy repedt) el egyetlen alkalommal életemben a bordám, mert lekerült róla a pajzs.
szal van ennek kockázata bőven.

    2014-02-03 21:31:49

Ebben a sracban latok a legtobb potencialt a sulycsoportjaban. Kivancsi vagyok hogy fog kinezni a kovetkezo meccsen mert ha sokat javul a kulseje akkor megvan benne a megfelelo akaratero hogy bajnokka valhasson. Arreola is borzalmasan nez ki es nem is tett semmit annak erdekeben hogy ez valtozzon. Meg is lehet nezni hogy a lehetosegek kapujaban rendre elbukott...de ebben a sracban valahogy sokkal tobbet latok mint ami latszik rajta. Baba arc tartaly test de ugy bokszol hogy az a kilencvenes eveket idezi. Ezt sajnos senki masrol nem mondhatom el a nehezsulyban. Teljesen ures a sulycsoport es nincs benne egy ikonikus figura. Wilder, Fury remenysegek? Vicc az egesz. Stivernet meg nem lattam de allitolag jol nyomja. Haye nekem kicsit gyanus mert ameddig nem Wladdal allt szemben azt hittem hogy bajnok alkat. De amit ott lattam tole attol elvesztettem a hitemet. A folyamatos meccslemondasairol es visszavonulasairol nem is beszelve. A legszomorubb hogy ugy tunt gyavanak Haye hogy kozben Wladon is latszott hogy iszonyuan tart tole. Ilyen rossz egyesitett nehezsulyu bajnoki meccset nem lattam meg. Valaki mentse meg a nehezsulyt mert ennyire rossz talan sosem volt

» Sarközi Róbert   válasz erre
    2014-02-03 20:58:40

amúgy egy nagyon jó bunyós, remélem, hogy legközelebb egy kemény ellenfelet kap majd mondjuk Mansourt, vagy mittomén, akit azért nem üt ki pár menet alatt, az meg, hogy lead egy kis felesleget jó ötlet, kevesebb súlyt kell cipelnie, szóval ártani nem fog. hajrá Andy !!!

» horváth gergely   válasz erre
    2014-02-03 20:50:25

@bpjotruska: Nem is mondtam, hogy menjen le cirkálóba, csak szerintem felesleg nélkül ő ott lenne naturálisan. Egyébként egyetértek.

» Balogh Ádám   válasz erre
    2014-02-03 20:31:34

@Balogh Ádám: Cirkaloba esetleg, de azert 25 kilot ledobni sem lenne setagalopp... azon kivul meg mi ertleme lenne? Eleg eros a nehezsulyhoz, es itt szinte mindnekinel gyorsabbak a kezei, raadasul tobb penzt is tud keresni. Cirkaloban azert a gyorsabb bunyosok ellen mar nem lenne elonyben - lasd Chambers csunya fiaskojat - a 25 kilo fogyas gondolom az erejenek sem tenne tul jot... jol van o itt, ahol van, szinesiti a mezonyt, es van benne potencial.

» bpjotruska   válasz erre
    2014-02-03 20:28:13

@Perkins: Nem lehet egyszerre fogyni és izomtömeget növelni. A kettő totál kizárja egymást. Mondjuk szerintem is lazán beférne cirkálóba ha ledobná magáról a felesleges szalonnát.

» Balogh Ádám   válasz erre
    2014-02-03 20:21:44

@Perkins: Lehet, hogy nem mindenki tudja, de Ruiz Jr. 135 kilosan kezdte a profi karrierjet, vagyis 20 kilotol mar megszabadult azota. Igaz, jo ideje megallt 115-120 korul. Vilageleteben kover volt, egy interjuban mondta, hogy mar tinedzserent is mindig felnotekekl boksozlt, mert nem nagyon voltak vele egykoruak az o sulycsoportjaban :-)
Persze, nem lenne tiszta izom, ha lefogyna mondjuk 100 kilo kornyekere, de en nem latnam ertelmet annal drasztikusabb fogyasnak. Ha mar hasonlitjuk valakihez, akkor ott van a szinten orokos sulyproblemakakl kuzdo Arreola - na o szerinhtem kevesbbe eros, magasabb, "vekonyabb" alkat, csapottabb valakkal, es ranezere gyengebb karokkal... Ruiz inkabb nehezulyu alkat, de mindketten eleg erosek ahhoz, hogy szinte soha ne kelljen hatramaneteben bokszolniuk, s rendre legyoznek sokkal jobb izmozatu ellenfeleket. Igaz, Arreola-t joparan kibokszoltak mar, de Ruiz remek kezsebesseget szerintem nem sokan tudnak kezelni, ha meg le is fogyna mondjuk 10-15 kilot, es labon is mozgekonyabba valna, akkor nagyon nehez ellenfel lehetne szinte barkinek.
Kivancsi vagyok, mit fog megvalositani ebbol az atalakulasbol, ha 110 kilo ala bemegy, szerintem az mar jo jel.

» bpjotruska   válasz erre
    2014-02-03 20:14:55

@bpjotruska: "Nana... jokora tulsuly van rajta, de azert nem eppen 35 kilo."

Ha azt nézed hogy 188cm magas, kinéz minimum 130kg-nak. Hidd el, ha "normális" kinézetű nehézsúlyú akar lenni, akkor nem 10-15 kg-tól kell megszabadulnia. Ha tényleg csak 115kg, akkor 100 kilósan is majdnem így nézne ki.

Azért kellene -szerintem- izomtömeget növelnie, hogy a zsírcsökkenéssel elvesztett súlyt pótolja.

» Perkins   válasz erre
    2014-02-03 19:38:57

@bpjotruska: Köszi a segítséget!Megcsináltam , müködik!

» elesel2   válasz erre
    2014-02-03 18:45:53

@elesel2: Csinalj egy user-t, es jelentkezz be, jo ideje mar csak ugy mutatja a sulyokat. Par perc alatt megvan, nem kerul semmibe.

» bpjotruska   válasz erre
    2014-02-03 18:38:56

Off.Másnak se mutatja már a boxrec a mérlegelési súlyokat? Régebben láttam , manapság már nem, vagy beállítási hiba van nálam?

» elesel2   válasz erre
    2014-02-03 18:07:57

@Perkins: "Ha ledobja a zsírt magáról, akkor esetleg félnehézsúlyba tudna bemérni. Egyidőben kellene izomtömeget is növelnie, ha nehézsúlyú szeretne maradni,"
Nana... jokora tulsuly van rajta, de azert nem eppen 35 kilo. A 115 kilotol a felnehezig pedig annyi van. Szerintem Ruiz nem egy dagadt felnehez- vagy cirkalosuly, hanem egy dagadt nehezsulyu :-) es ez nem kis kulonbseg. A vallai, karjai nem 80-90 kilos bunyoshoz valo meretek szerintem. Kivancsi lennek, sulyfelesleg nelkul hany kilo lenne, de en ugy erzem, boven a cirkalo hatarafelett lenne ugyis.
Azzal egyetertek, hogy jo lenne lefogynia, de szerintem 10-15 kilo boven eleg lesz - nem lesz akkor sem kockas hasu, szalkas ficko, de a kondijanak nyilvan jot fog tenni. Izomtomeg novelessel nem latom, miert kene foglalkoznia, ha nala latvanyosan jobb felepitesu, sokkal atletikusabb, izmos fickokat is vegig hatramnenetre tud kenyszeriteni, es le tudja bontani, ki tudja utni oket. Az ereje es utoereje szerintem egyertelmuen megallja a helyet nehezsulyban, nem egy Foreman-i osero, de boven atlag feletti.

» bpjotruska   válasz erre
    2014-02-03 17:56:42

Nem tudom, hogy mit vár, mert a testalkatát és magasságát elnézve két lehetősége van, ha nehézsúlyban marad:
- vagy cipel valemnnyi szalonnát, és akkor dagadtnak hívják (függetlenül attól, hogy 25 vagy 10 kilo van-e rajta)
- leszálkásít és izomtömeget szed fel, de akkor félig már testépítőnek kellene lennie, az meg bokszhoz annyira nem jó

Bár általában támogatom, hogy egy bunyósnak legyen sportember kinézete, de szerintem nála ez könnyen rosszul sülhet el, ha túlzásba viszi.

» Layman   válasz erre
    2014-02-03 17:15:55

Valószínűnek tartom,hogy ilyen esetben kemény edzésekkel célszerű leadni a súlyt, nem pedig fogyókúrával és a hirtelen súlyvesztés legalább olyan kockázatosnak tűnik számomra,mint a plusz súly cipelése.

» superman   válasz erre
    2014-02-03 15:21:07

Ha ledobja a zsírt magáról, akkor esetleg félnehézsúlyba tudna bemérni. Egyidőben kellene izomtömeget is növelnie, ha nehézsúlyú szeretne maradni, és mindezt úgy kell tennie hogy az izmai lazák maradjanak. Sok sikert hozzá, én szurkolok neki!

» Perkins   válasz erre
    2014-02-03 13:44:20

Nagyon tetszik a stílusa, remélem szakemberek fognak foglalkozni vele, mert nagy lehetőségek várhatnának rá. Hajrá Ruiz!

» Balboa Róbert   válasz erre
    2014-02-03 13:43:38

hát igen nem mindegy, hogy mennyi plusz súlyt cipel az egyszer biztos, főleg hogyha hosszabb meccsen kell bizonyítani. egyébként szerintem Ruiz Jr egy tehetséges, jó bunyós, és kemény is, és az ütőereje is rendben van szerintem, kíváncsian várom, hogy ki ellen fog bunyózni legközelebb.

» horváth gergely   válasz erre
    2014-02-03 13:25:00

@Nenad Afteric: mondjuk szerintem 240 fontosan is ugyanúgy megkapja majd, hogy dagadt, mert az is lesz.

    2014-02-03 13:18:08

hajrá Ruiz Jr gyerünk mutasd meg!! én nagyon szurkolok neki, az egyik kedvenc bunyósom nehézsúlyban !!

» horváth gergely   válasz erre
    2014-02-03 13:14:36

@Romsy: Azért annál kevésbé drasztikus fogyásról beszél Andy. 212 volt Povetkin ellen Byrd és 174-re ment le, tehát 18%-át vesztette a súlyának. Andy mindössze 6,5% súlycsökkentésről beszél.

» Nenad Afteric   válasz erre
    2014-02-03 13:13:00

vigyázni kell azért, Chris Byrd is ledobta a zsírocskát, aztán annyira jó lett, hogy kicsapta egy noname félnehézsúlyú.

    2014-02-03 12:36:43
Ugrás az oldal tetejére