boxkesztyű, boxzsák, bandázs

Edzője szerint autizmus okozza Chisora botrányos magatartását

2012-07-11 09:56:30 / greg

A hétvégén, egy nagy érdeklődéssel kísért találkozón David Haye ellen lép szorítóba a korábbi nehézsúlyú világbajnoki kihívó, Dereck Chisora. A nehézsúly jelenlegi botrányhősének edzője, Don Charles szerint tanítványa autista, ezért cselekszik néha úgymond egészen furcsa dolgokat: "Dereck egy igazi extrovertált, énközpontú személyiség és teljesen kiszámíthatatlan. Eddig még nem vizsgálták soha, de szerintem autista, illetve vannak még bizonyos problémái, amikről nem beszélnék, de megmagyarázzák a viselkedését. A diszlexiás, és némileg autista emberek általában tettekkel beszélnek, és könnyen lesznek frusztráltak. Én úgy gondolom, hogy ő a beszédzavarai miatt inkább a cselekedetekkel hívja fel magára a figyelmet. Nagyon nehezen fogadja el, hogy más irányítsa, terelgesse őt, éppen ezért borzasztó bonyolult dolog edzeni őt. Az autizmus és a diszlexia miatt nagyon nehezen fogadja be az információkat. Három évig csak vertem a fejemet a falba miatta, aztán egy szakember azt tanácsolta, inkább boncoljam szét az információkat, és csak apránként adagoljam neki. Azóta képes vagyok elfogadtatni vele a dolgokat. Mindazonáltal elég lobbanékony kapcsolatban vagyunk. Nagyon nehéz őt edzeni, de éppen ebben rejlik az ő lényege, mint ökölvívó. Ha kiöljük belőle ezt az állati ösztönt, akkor megszűnik igazi harcosnak lenni. Megmondtam Derecknek, az emberek csak az alapján tudják megítélni, amit látnak tőle. Még nem ismerik az igazi Dereck Chisorát, de ha legyőzi Haye-t, akkor meglesz az esélye egy bajnoki pályafutásra és arra, hogy a közönség megkedvelje őt." - mondta Charles, aki bevallotta, többször össze is verekedett tanítványával: "Sokszor úgy voltam vele, hogy kész, elegem volt, nem kell ez nekem, hagyom a fenébe, nem edzem őt tovább. Az évek során számtalan eset volt, hogy úgy kellett bennünket szétszedni. Állandóan összeverekszünk, ez pedig nem jó dolog. Nem tagadom, a mostani edzőtáborban is volt rá precedens, hogy összebunyóztunk. Két órával később odajött hozzám, és bocsánatot kért, hogy kirobbantotta ezt a dolgot, én pedig azért, mert kezet emeltem rá.".

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

@Irbisz: o.O bazz beteg vagyok én is a francba! Lehet van farburgerem is ? megyek megnézem :)

» Dirhanka   válasz erre
    2012-07-12 10:17:04

Elolvasva az Asperger-szindróma tüneteit, kérni fogom a moderátorokat hogy enyhébb elbírálásban részesítsenek, több konfliktusunk oka az lehet, hogy enyhe v. részleges A.-szindrómám van, a tünetek és a velük való konfliktus kísérteties egyezést mutat:
"Ez úgy hat, mintha az Asperger-szindrómás egyén nem lenne tekintettel másokra, figyelmen kívül hagyná mások érzéseit, így érzéketlennek tűnhet.[16]

A tesztek szerint az Asperger-szindrómás gyerekek elméletben értik mások érzelmi reakcióit, és a szociális normákat;[18] az életben azonban nehézségeik vannak az alkalmazásukkal."

Pont ilyen okok miatt fenyegettek többször is kizárással, szerintem akkor is teljesen jogtalanul, míg szerintük az nyilván jogos lett volna - az eltérő megítélés oka ezek után kétségtelen, jogtalan és méltánytalan lenne amiatt büntetni h. részleges A-szindrómám van. Még ez is stimmel h. "Az Asperger-szindróma egyik fő tünete a szűk körre korlátozott érdeklődés.[18] Az Asperger-szindrómáso k több kötetnyi információt gyűjthetnek össze az olyan viszonylag szűk témákban, mint például..." vagy "A koherencia is sérülhet. Az Asperger-szindrómás egyén hosszan beszélhet egy számára érdekes témáról, figyelmen kívül hagyva a hallgató jelzéseit, és észre nem véve azt, hogy érdekli-e a hallgatót az, amiről beszél."

» Irbisz   válasz erre
    2012-07-12 09:07:13

@belizar: jogos lehet a te meglátásod is, igazad van abban h nem minden olyan egyszerű ,mint látszatra.
és hogy szakértő kell egyes esetekben.
amúgy is, hol a határ, ki hülye és ki nem?
ha egy 160as IQval rendelkező embert kérdeznétek, nyugodtan mondhatná, h majdnem mindenki hülye.

egyedül az nem tetszik, h egy szintén hozzá nem értő ember(edzője)magyará zza ezt, akinek ugyancsak nincs köze hozzá,h megállapítson bármit is

» kovacsik   válasz erre
    2012-07-12 08:38:00

Mennyi pszihiáter és ideggyógyász van köztünk.Ennek örülök ez még jól jöhet:)))

» dudás istván   válasz erre
    2012-07-12 06:45:24

@deniro2: ..., bocs, de szerintem Chisora az Asperger-szindróma egyetlen tünetét sem produkálja

Kb. 2 napos megfigyelés és rengeteg teszt után mondják ki valakire a Bókai utcában, hogy aspergeres. Aki nem szakavatott, az csak annyit lát az emberből, hogy rigolyás és paraszt módon viselkedik. Kb. mint Chisora.

» belizar   válasz erre
    2012-07-11 23:59:20

Az autizmus nem egy pontosan meghatározható valami, amit (itt) mindenki felismer, mint pl. egy náthát (pl. "nem kér bocsánatot":)))). Ennek is vannak fokozatai, ahogy néha "csak kicsit folyik az orrod", azaz igen kellemetlen, sajnos látható jelei is vannak, de igazából az életminőséged csak annyiból befolyásolja, hogy bizonyos dolgokra nem vagy képes, vagy korlátozottan, de sok dologra meg ezzel együtt is. Nem feltétlenül olyan, mint a filmekben, hogy valaki hülyén tartja a fejét, a kezét, érthetetlen dolgokat mormol, és gyakorlatilag lehetetlen vele kommunikálni, teljesen antiszociális, képetelen az öngondoskodásra. Sok esetben csak orovos tudja megállapítani, hogy valaki autista, vagy pedig szimplán hülye (miből ered a diszlexia, a diszgráfia, vagy épppen a disszociativitás). Egyáltalán nem kizárt, hogy ez az ürge autista legyen, de ezt csak orvos tudná megerősíteni, vagy céfolni, - mi csak találgathatunk...

    2012-07-11 19:08:31

@deniro2: szerintem is az észbéli képességeit tekintve egyszerűen az IQ Gauss-görbének erősen a bal oldalán helyezkedik el, és a nem ideális szocializációjának köszönhetően még neveletlen tuskó is.

» Irbisz   válasz erre
    2012-07-11 18:36:56

@belizar: Háát..., bocs, de szerintem Chisora az Asperger-szindróma egyetlen tünetét sem produkálja: http://hu.wikipedia. ...
Nem mindenki szenved valami egzotikus betegségben, aki nem tud viselkedni és/vagy értelmi képességeit tekintve kihívásokkal küzd...:)

» deniro2   válasz erre
    2012-07-11 17:26:57

Van az autizmusnak egy fajtája: asperger-szindrómána k hívják, ami kifejezetten az okos emberekre jellemző. Úgy tartják, hogy Einstein, Newton valószínűleg ilyen volt. A magyar iskolarendszerben többnyire kisegítőben kötnek ki, mert a tanárok (ahogy az egész társadalom) nehezen tolerálják az átlagtól való eltérést. Kb. "ha nem tud szépen írni, akkor nyilván hülye is". Nyugaton ezerrel szűrik, és átmenekítik tehetséggondozókba őket, ahol kissé bogaras, de amúgy nagyon hasznos emberekké válhatnak.

» belizar   válasz erre
    2012-07-11 17:09:08

Tourette szindróma, paranoid skizofrénia?

» gyurcio   válasz erre
    2012-07-11 17:08:31

"Két órával később odajött hozzám, és bocsánatot kért, hogy kirobbantotta ezt a dolgot, én pedig azért, mert kezet emeltem rá."

Ha valóban autista lenne, nem kérne bocsánatot.

Nem tudom, minek kell ezt felfújni, régen is volt ilyen, akkor azt mondták, "balhés bunyós". Most meg jön a sok okoskodás, elmélet, spekuláció.

Nyilván nem a Rózsadombon nevelkedett, szerető, törődő családban, ahol a szülei odafigyeltek rá és kellőképpen (érzelmileg is) gondoskodtak róla.

Már várom, hogy a kockafejű Végh Józsefet is megkérdezzék, a "nagy kriminálpszichológus szakember" mindjárt előre megmondaná, miféle erőszakos hajlamai vannak.

» Maris_szomszed   válasz erre
    2012-07-11 16:10:47

@edge: Azaz gengszter.

    2012-07-11 15:24:38

Inkább szociopata lesz az az autista szerintem...

    2012-07-11 14:21:09

@Jor-El: Valószínűleg Csernus új könyvét már posztumusz adnák ki... :)

» ogreface   válasz erre
    2012-07-11 14:09:02

@ogreface: Vajon Csernus doki és Chisora mire menne egymással. :-DDDD

» Jor-El   válasz erre
    2012-07-11 14:02:35

@Rajhi: ez jó..
költséghatékonyak..

nem mennék bele kultúrákba, történelembe, de azért anglia szépen ível lefelé... chisora is első generációs bevándorló, hát biztos ilyeneknek örülnek igazán..

» kovacsik   válasz erre
    2012-07-11 13:54:26

Megint tanultam valamit! Akkor én 25 évvel ezelőtt Kőbányán, a Mázsa téri kocsmámban nem egy csomó antiszociális, öntörvényű bunkót ismertem és kellett kezelnem, hanem egyszerű elmebetegeket, autistákat. De hiszen akkor én egy Csernus vagyok! :)

» ogreface   válasz erre
    2012-07-11 13:50:46

furcsa ez az egesz sztori sztem.. anno azt olvastam, hogy Chisora egy autokereskedest vezet (tulajdonoskent), anyagilag elég jol áll, a boksz csak hobby számára.. nehezen hiszem el, hogy ezt autistaként siman meg tudna csinalni....

    2012-07-11 13:48:01

Persze sarkítva írtam, vannak fokozatok, fajták.

» sziporka   válasz erre
    2012-07-11 13:40:09

@Untouchable: Pontosan. Az autistáknak nincsen érzelmi intelligenciájuk. Épp, hogy teljesen magába fordult személyiségek, teljesen introvertáltak.

» sziporka   válasz erre
    2012-07-11 13:39:42

Honfitársa Carl Froch is azon a véleményen van, hogy pszichikailag valami nincs rendbe nála, vagyis idegbeteg.Magyarán, vírusos a vinyója.

» Einfug   válasz erre
    2012-07-11 13:32:10

Szerintem az autizmus éppen hogy a másik végleten van az extroverzióhoz képest. Úgyhogy a kettőt együtt nem tudom elképzelni.

» Untouchable   válasz erre
    2012-07-11 12:38:09

@Cs Aladár: "a magas tesztoszterin,hidrok ortizol,és adrenalin ,plusz ha cukor ingadozás is van az mind hasonló agressor magán uralkodni nemtudó egyénre utal.Ilyenek a nemi erőszakosok is ... lásd Tyson"

most ebben az a durva ,hogy edzőre és a boxolójára is igaz :) .Ritka felállás

» Dirhanka   válasz erre
    2012-07-11 12:10:01

a magas tesztoszterin,hidrok ortizol,és adrenalin ,plusz ha cukor ingadozás is van az mind hasonló agressor magán uralkodni nemtudó egyénre utal.Ilyenek a nemi erőszakosok is ... lásd Tyson.Ez csak az én véleményem.

» Cs Aladár   válasz erre
    2012-07-11 12:01:08

"Állandóan összeverekszünk"

Zsák a foltját... Valahogy nehéz elképzelnem, ahogy Vitali vagy Erdei üti Sdunek mestert.

» Layman   válasz erre
    2012-07-11 11:43:51

Ha autista lenne, akkor nem is bokszolhatna. Egyik orvos se adna neki versenyengedélyt. KAMU!!!!!!

» Jor-El   válasz erre
    2012-07-11 11:39:46

Idiotizmus lesz az, nem autizmus...

    2012-07-11 11:37:44

Az extrovertált személyiség társaságban könnyen boldogulnak, lazák, beszédesek, nem veszik fel az elutasítást. Don Charles hallott egy érdekes szót és bedobta anélkül, hogy tudná mit jelent. Hasonló a helyzet az autizmussal is, hallotta a szót, tud róla valamit, és használja mert azt hiszi, hogy aki olvassa se tudja mit jelent.

"Állandóan összeverekszünk..."
Költséghatékony sparring partner megoldás. :)

    2012-07-11 11:36:11

"Én bírom Chisorát, nem egy hétköznapi alak, és amikor nem a gengsztermacsó figurát hozza, szerintem vicces tud lenni."
Vicces? Maximum úgy, ahogy mondani szokás szánalmas alakokra (pl. valóságsó szereplők), nem vele nevetnek, hanem rajta.

» Irbisz   válasz erre
    2012-07-11 11:18:16

Akkor ezek szerint ő Mario Balotelli bokszoló változata... :DDD

» Carlsson   válasz erre
    2012-07-11 11:11:44

Az elég valószínű, hogy Chisorának van vmi pszichológiai problémája, az autizmus meg kicsit "divatbetegség" lett az utóbbi évtizedben, de itt sztem nem valószínű, hogy erről lenne szó. Én bírom Chisorát, nem egy hétköznapi alak, és amikor nem a gengsztermacsó figurát hozza, szerintem vicces tud lenni.
Arról fogalmam sincs, hogy Don Charles általában véve jó edző-e, és ő se tűnik teljesen 100asnak, de Chisorával összeillenek, szerintem jól ki van találva a bunyója.

» phillyshell   válasz erre
    2012-07-11 11:04:48

Az extrovertált ember a valóság tárgyaira alapoz, aszerint tájékozódik. Gondolatait, cselekedeteit és erkölcsi törvényeit a környező társadalom szokásai befolyásolják, határozzák meg.

Hát nem tudom... egy pofon , egy arcon köpés ,kisbalhé a sajtótájékoztaton,bu nyó a mesterrel...XD .Biztos van bővebben is leírás az az extrovertált ember viselkedésről,de itt tényleg csak annyi lehet a gond ,hogy őstulok az ember :D, az edző meg nem tudja hogyan kezelje,és ezért nyilatkozik ilyeneket párnappal egy kemény meccs elött

» Dirhanka   válasz erre
    2012-07-11 10:46:09

Szerintem nem kell ezt tulvarialni Chisora mar tobbszor bizonyitotta,hogy csak egy muveletlen bunko gettoszokeveny amit ugy tunik mar sosem fog tudni kinoni.

    2012-07-11 10:41:32

a győztes pedig Tyson Furyval fog bunyózni ,mert a youtube-on láttam egy videót ,bár nem igazán tudok angolul ,de ha jól értettem Fury kihívta a győztest,aki valószínüleg Haye lesz ,bár sosem szabad lebecsülni az ellenfelet nagy meglepetés lenne számomra Chisora győzelme!!! :))

» horváth gergely   válasz erre
    2012-07-11 10:32:38

"Dereck egy igazi _extrovertált_ ..."

Ez szerintem vagy excentrikus akart lenni, vagy introvertált. Extrovertált is van, de szerintem az nem Derek...

» belizar   válasz erre
    2012-07-11 10:31:59

@Horváth András: "Eddig még nem vizsgálták soha, de szerintem autista, illetve vannak még bizonyos problémái, amikről nem beszélnék, de megmagyarázzák a viselkedését"

Nem tudom,de szerintem Don Charles nem pszihiáter :), ezért gondolja hogy nevelgetni kell veréssel.

Lassan ebből kenyértörés lesz ,általában az edző védi tanítványát a médiumok elött, ennek meg olyan sértődött ,kicsit lejáratom Chis-t szaga van. 3 hetente két verekedés az nem legjobb barátság jelei :)!

» Dirhanka   válasz erre
    2012-07-11 10:28:17

Gondolom Chisora hogy fog örülni, ha meglátja ezt a nyilatkozatot... máris jöhet a következő bunyó közöttük?

    2012-07-11 10:24:15

@Dirhanka: Igen sejtettem, ezért nem akartam az általam tapasztalt esetre alapozni. :) De egyetértek a korábbi hozzászólókkal hogy a verés nem éppen egy képzett edző viselkedésére utal. Nekem ellentmondásossá válik az egész írás.

» Horváth András   válasz erre
    2012-07-11 10:20:20

szerintem Chisore nem autista, hanem egyszerűen egy vérbeli gyökér!

» kovacs alajos   válasz erre
    2012-07-11 10:18:57

@Horváth András: sok fajtája van

» Dirhanka   válasz erre
    2012-07-11 10:16:08

Hát nem tudom... Volt autista munkatársam, hát nem így viselkedett, de biztos ennek is van több fajtája. De azt aláírom hogy nem teljesen százas a fickó, kicsit tysonos. :)

» Horváth András   válasz erre
    2012-07-11 10:15:01

:D Nem tudom kit sajnáljak jobban ,ha valóban enyhén autista akkor tényleg nem egyszerű vele. Veri a tanítványt ...ha ez a srác tényleg beteg akkor ez a legroszabb dolog amit tehet vele,mert csak tovább erősiti benne ,hogy valami nem stimmel. Mind2-nek kezelés kellene :D

» Dirhanka   válasz erre
    2012-07-11 10:14:47

Ennek a csávónak fogalma sincs, hogy mi az autizmus. Teljesen hülyeségeket beszél.

» sziporka   válasz erre
    2012-07-11 10:13:48

:) Na ne már :)

» Kovács Károly   válasz erre
    2012-07-11 10:06:17
fel