Spinks, Johnson és Kotelnik is a bírókra panaszkodott

2010-08-09 09:21:03 / greg

Don King hétvégi, Andriy Kotelnik és Devon Alexander nevével fémjelzett gálája nem kis izgalmakat tartogatott, hiszen az IBF nagyváltósúlyú bajnoka, Cory Spinks idő előtti vereséget szenvedett, Tavoris Cloud és Glen Johnson egy "év mérkőzése" gyanús találkozót produkált, a WBC/IBF kisváltósúlyú világbajnok Alexander pedig a vártnál jóval nehezebben boldogult kihívójával. A vesztesek természetesen nem igazán hajlandók elfogadni az eredményt, még a kiütéssel alulmaradó Spinks sem. "A mérkőzésvezető leállította a meccset, csak azt nem tudom, miért. Egyáltalán nem értek egyet vele. Meg sem ütött, és elvették a címemet." - mondta Spinks. "Az egész meccs alatt követtem őt. Rengeteg ütést indított, amiből én a legtöbbet levédtem. De a bírók mindegyiket behúzták neki. Megfogott egy ütéssel, amire nem voltam felkészülve. Elvesztettem az egyensúlyomat, de ez volt az egyetlen alkalom, mikor meg voltam fogva." - nyilakozta Glen Johnson. "Akarom azt az övet! Megdolgoztam érte! Ha ez a meccs nem itt, hanem akárhol máshol van, én vagyok a bajnok! Nem találok szavakat. Nem tudom szavakba önteni azt, ami itt velem történt. Van valami ennél a csávónál, ami az enyém!" - panaszkodott Kotelnik.

Oszd meg, tedd a kedvencek közé!

Hozzászólok:

login: jelszó: » regisztráció

Mostanra megnéztem a Cloud-Johnson meccset is. Nem tudom Lederman miért adta az utolsó menetet Johnsonnak, mikor szerintem Cloudé volt, egyébként minden más menetet jól adott az öreg. Szerencsére ez egy könnyen és tisztán pontozható meccs volt, 115:113 Cloud, se több, se kevesebb!

Hogy "ki tett több kárt" a másikban, nem is lehet kérdéses (Cloud), Johnson mintha kondiproblémákkal küszködött volna a menetek végén, amiben lehetett valami szerepe annak is, hogy 192 fonttal lépett ringbe.
Cloud is mintha takarékoskodott volna egyes menetekben az erejével, bár nála Johnson testütései vastagon belejátszottak a dolgokba...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-10 18:46:02

@Morgo: "Mivel nem a meccsről írtál, hanem általánosságokat hoztál fel, és a jab kontra power punch-ról filozofáltál, kiemeltem az egyik lényegtelen témát..."

Megspórolhattad volna nekem, ha nem hirdetnéd azt, hogy a power punch az valami többszörös értékű ütés lenne a jabhez képest, mert az általam felsorolt bokszolóknál rögtön értelmetlenné válik.
A Guzman vs Funeka I ütésstatisztikájának tanulmányozása meg pont neked való lenne, mert megmutatja, hogy miért kellett volna valakinek simán nyernie attól függetlenül, hogy csak a power punch-okat nézve simán vesztett...

"Klicsko és Erdei jelen esetben szerintem rossz példa, mert igaz, hogy ők is elsősorban jab-et ütnek, de nem kapnak közben annyi ütést, amit Kotelnik beszedett."

Nem értem, mi köze van egymásnak a két dologhoz?

"Aki a stílusát jobban el tudja adni a pontozóknak, az fontos meneteket hozhat vele. Most is ez történt."

Alexander "eladta" magát az 1100+ indított ütésével, mert mást nem tudott eladni! Azt meg te sem gondolod komolyan, hogy pontozással nyerhetett Kotelnik St.Louis-ban, Alexander városában, Don Kinggel a háta mögött?!

"Öt menetet Te is elismersz Alexandernek, illetve a 7. akár szerinted is lehetett az övé. Ez már döntetlen. Én ehhez képest még egy menetet adtam Alexandernek, szóval ha belegondolsz nincs túl messze a véleményünk egymástól ;-)"

De, messzebb van, mint hinnéd! Tudod, ha azon vitáznánk itt a lapon, hogy Kotelnik nyert 115:113-ra, vagy hogy 114:114 lett a meccs és jöhetne az azonnali visszavágó, akkor tényleg közel lenne, dehát arról kell beszélnünk, hogy hogyan lehetett kihozni Alexandert egy olyan meccsen 116:112 UD-vel, amit meg sem nyert!

Nem tudom a Compubox rövid értékelését le kell-e fordítanom...?

"Alexander, who went to school, was the busier fighter, averaging 93 punches thrown per round. Kotelnik appeared to land the harder shots and outlanded Alexander 225-202 in total punches."

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-09 23:32:06

@Roy Jones Jr.: Európa: tartalom. Amerika: látvány.

    2010-08-09 23:28:29

@Roy Jones Jr.: "Bravó, hogy pont magát a(z önmagában totál lényegtelen) kérdést tudtad kiidézni"

Mivel nem a meccsről írtál, hanem általánosságokat hoztál fel, és a jab kontra power punch-ról filozofáltál, kiemeltem az egyik lényegtelen témát...

Klicsko és Erdei jelen esetben szerintem rossz példa, mert igaz, hogy ők is elsősorban jab-et ütnek, de nem kapnak közben annyi ütést, amit Kotelnik beszedett. A jab-ről alapvetően az a véleményem, hogy ez nem amatőr boksz, ahol pontozógépet nyomogatnak. Itt igenis sok múlik a látványon, még akkor is ha ezt sokan igazságtalannak tartják. Aki a stílusát jobban el tudja adni a pontozóknak, az fontos meneteket hozhat vele. Most is ez történt.

más...

Öt menetet Te is elismersz Alexandernek, illetve a 7. akár szerinted is lehetett az övé. Ez már döntetlen. Én ehhez képest még egy menetet adtam Alexandernek, szóval ha belegondolsz nincs túl messze a véleményünk egymástól ;-)

Azt természetesen nem vitatom, hogy a 116:112 túlzás, mert öt tiszta menete mindenképpen volt Kotelniknek, a Lederman féle 117:111 pedig tényleg nevetséges.

Mára búcsú, Minden jót!

    2010-08-09 22:38:25

@Morgo: ""A Funeka-Guzman I meccsen szerinted ki nyert?"

Nem láttam azt a meccset, legalább is nem emlékszek rá, de jelen meccsünk eredményébe nem hiszem, hogy abból bármit is beleszámoltak volna :D"

--- Bravó, hogy pont magát a(z önmagában totál lényegtelen) kérdést tudtad kiidézni, még véletlenül sem a VÁLASZT, amiben leírtam, hogy miért olyan értelmetlen az ún. power punch-okhoz ennyire ragaszkodni a statisztikában, ha az egyik bunyósnak, pont a jab az egyik erőssége vagy fő fegyvere (Klicskók, Michalczewski, Erdei, Funeka stb.) mint jelen esetünkben Kotelniknek is, dehát gondolom az nem tetszett. Pff...

"1,3,4,8,11 ezeket a meneteket szerintem elvitte Alexander"

--- Igen, ennyi volt Alexander menete mondjuk...

Az meg rejtély, hogy az 5.menet, mitől lett Alexander menet... 5 jab, ami egyébként pont Kotelnik erőssége, nem vált ki 2 "power punch"-ot?! :) Ugyan már...

A 7.menet meg megint olyan, hogy mit preferál az ember? Kotelnik többert talál, de ez a menet volt az, amelyikben a legnagyobb különbség van az indított ütések számában Alexander javára, azaz Alexander támadó bunyója - az eredményességétől függetlenül - elvihette a menetet Alexandernek. És nyugodt lehetsz, hogy ez a munkatempó vitte a meneteket az amerikainak a pontozóknál és nem az általad emlegetett több erős ütést, ami ráadásul nem is igaz, látszatra meg főleg nem volt az...

Ezen a meccsen a hangsúlyos ütéseket nem Alexander vitte be, az biztos. Viszont Harold Lederman végig azt nyomta indoklásként, hogy miért adta ezt a menetet is, meg amazt is Devonnak, hogy "Alexander mekkora tempót, meg ütésszámot produkál, meg hogy Kotelnik nem dolgozik eleget ahhoz, hogy elvigye a meneteket", meg hogy "Alexander mennyi kombinációkat üt" (ja, az hogy a kesztyűket ütötte, az nem számított neki)...

"Amúgy a meccs során egyébként is jobban tetszett Alexander mozgása. Ruganyosabb volt lábon, sokkal több féle helyzetből és változatosabban ütött, gyakrabban váltott ritmust stb. Emellett 1100+ ütést indított."

--- Azt hittem, bokszmeccset nézünk, nem szépségversenyt! Nekem meg Alexander benyögései nem tetszettek, meg az, hogy a "változatos ütéseivel" egyfolytában Kotelnik kesztyűjét verte. Emellett Kotelnik többet talált 23 ütéssel.

"Ha védekezése nem lett volna pocsék, akkor most nyilván nem is kéne arról vitatkozni ki nyerte a meccset."

Ilyet én is tudok mondani. :) Ha még két menetet tartott volna ez a meccs, akkor Alexander KO-vereséget szenvedett volna...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-09 22:10:51

@Roy Jones Jr.: "A Funeka-Guzman I meccsen szerinted ki nyert?"

Nem láttam azt a meccset, legalább is nem emlékszek rá, de jelen meccsünk eredményébe nem hiszem, hogy abból bármit is beleszámoltak volna :D


"Alexander az elején volt jó, mondjuk az 1-4. menetben, azoknak a többségét megnyerte, utána meg jó ha még 2 menetet össze tudott még kaparni..."

Én nem így láttam. Szerintem a meccs kétharmadból Alexander elvitt hat menetet, és a hajrában még egyet. Ha már vita, elővettem a videót és ki is részletezem.
1,3,4,8,11 ezeket a meneteket szerintem elvitte Alexander
2,6,9,10,12 ezeket pedig elvitte Kotelnik
A fennmaradó 5, és 7. menetet én szorosnak láttam, ahol Kotelnik több előkészítőt, Alexander viszont több erőset ütött. Én ilyenkor inkább hajlok a power punch felé. (Mint a hivatalos eredmény mutatja, a pontozók is)

Amúgy a meccs során egyébként is jobban tetszett Alexander mozgása. Ruganyosabb volt lábon, sokkal több féle helyzetből és változatosabban ütött, gyakrabban váltott ritmust stb. Emellett 1100+ ütést indított. Ha védekezése nem lett volna pocsék, akkor most nyilván nem is kéne arról vitatkozni ki nyerte a meccset.

Ogre: Azzal maximálisan egyetértek, hogy a most látott Alexandernek Khan ráhúzná a bohócsipkát a fejére :)

    2010-08-09 21:02:03

Szerintem vitatható a végeredmény, de egyáltalán nem mondanám "égbekiáltó csalásnak". Valószínűleg Németországban Kotelnik kezét emelték volna a magasba. Egyébként úgy gondolom, hogy ez az Alexander így nem lenne ellenfél Khannak, bárhol is rendeznék a mérkőzést.

» ogreface   válasz erre
    2010-08-09 20:16:12

@Morgo: "Amúgy a meccs hajrája valóban az övé volt, de a mérkőzés közepén sorra bukta a menteket, és akkora hátrányba került, hogy már a huszáros hajrá sem segített."

Alexander az elején volt jó, mondjuk az 1-4. menetben, azoknak a többségét megnyerte, utána meg jó ha még 2 menetet össze tudott még kaparni...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-09 19:57:18

"Meg akarod cáfolni az éppen általad belinkelt ütésstatisztikát?"

Miért cáfolnám meg?! A CompuBox-nak az a része amely kiveszi a Jabet külön és az összes többi ütést Power Punch-nak minősíti az egy nagy baromság! A CompuBox-ban az össz-ütésstatisztika és a menetekre lebontott találati statisztikája az értékes.

Mi maradna egy Klicskó ütésstatisztikájából , ha kivennénk belőle a jabeket?! Kotelniknek is pont ez a fő fegyvere, nehogy már ezt ignoráljuk, mert hát ha van Power Punch, akkor a Jab, csak valami gyenge minőségű ütés lehet!

A Funeka-Guzman I meccsen szerinted ki nyert? Mert szerintem a bokszot követők legalább 90%-a mondja, hogy Funeka nyert, amin a pontozók döntetlent láttak. De mégis hogyan nyerhetett ennyi ember szerint, ha a Power Punch-okat tekintve Guzman legalább 8 menetet elvitt!

Miért kellene valakinek horgokat ütnie, ha a jabje az erőssége?!

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-09 19:52:33

@Roy Jones Jr.: "Dehogy volt fölényben a hangsúlyos ütésekkel Alexander. Éppen hogy Kotelnik ütötte ott is a tisztákat és látványosakat"

Meg akarod cáfolni az éppen általad belinkelt ütésstatisztikát?

A meccs végén amikor zónák szerint megmutatták a testeket ért ütéseket, na ott egyértelműen látszott, hogy Kotelnik csak jab-ből ütött többet. Kotelnik 225 találatából 120 a fej jobb oldalára menő balegyenes volt. Nem véletlenül lett olyan bibis Alexander jobb szeme környéke a végére. Amúgy a meccs hajrája valóban az övé volt, de a mérkőzés közepén sorra bukta a menteket, és akkora hátrányba került, hogy már a huszáros hajrá sem segített.

    2010-08-09 17:59:46

@Morgo: "Kotelnik csak jab-ben volt jobb, a hangsúlyos ütésekben viszont Alexander komoly fölényben volt."

Dehogy volt fölényben a hangsúlyos ütésekkel Alexander. Éppen hogy Kotelnik ütötte ott is a tisztákat és látványosakat. A meccs második felében szinte minden menetben előfordult, hogy Kotelnik a kötelekhez terelte Alexandert és szétverte a fejét. Egy nagy nulla volt Devon védekezése és ő volt az, aki semmiképpen sem nyerte ezt a meccset...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-09 17:21:14

Ti talán még nem gépeltetek el véletlenül valamit? Aki akarja megérti :P

    2010-08-09 16:03:00

@Morgo: "155:113 Alexandernek"

Az elég komoly előny:)

» deniro2   válasz erre
    2010-08-09 15:37:30

155:113 :) elég keményen nyert akkor alexander :D

» Micimacko   válasz erre
    2010-08-09 15:36:36

Kotelnik csak jab-ben volt jobb, a hangsúlyos ütésekben viszont Alexander komoly fölényben volt. Szóval maradjunk inkább a szoros, vagy maximum vitatható vereségnél, de ne kiabáljunk már megint azonnal pontozói csalást! Nálam az eredmény 155:113 Alexandernek, esetleg 114:114, de Kotelnik semmiképpen nem nyerte meg a meccset.

    2010-08-09 15:21:41

szerintem ezt a meccset Kotelnik nyerte, tényleg elég csúnyán meglopták. a meccs végén örültem is, hogy európai bunyós nyert, aztán lekonyult a vigyorom. Don Kingéknél a kesztyű eltalálása is pontot ér...

    2010-08-09 14:39:54

@Roy Jones Jr.: Nem láttam még a meccset, de a stat alapján 7 menetet vitt Kotelnik elég tisztán, ami 115-113... Meglessük.

» deniro2   válasz erre
    2010-08-09 14:15:01

Alexander vs Kotelnik - Compubox
http://www.boxingsce ...

Cloud vs Johnson
http://www.boxingsce ...

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-09 13:55:59

@Dr Evil: "Kotelniknek szurkoltam, de jogos Alexander győzelemnek láttam, bár nem ponttoztam a meccset."

Elég érthetetlen akkor az, amire jutottál. Nem tudom, hogy Alexander kesztyű szétverését meg benyögéseit miért kellett volna pontokkal jutalmazni, amikor mellette 750 feletti ütésszámot indított Kotelnik.

Alexander: 202/1113 - 18%
Kotelnik: 225/763 - 29%

» Roy Jones Jr.   válasz erre
    2010-08-09 13:52:25

Spinks és Johnson szerintem fölöslegesen háborog. A Kotelnik vs Alexandert még nem láttam, ma sort kerítek rá.

» ogreface   válasz erre
    2010-08-09 13:20:57

Kotelniknek szurkoltam, de jogos Alexander győzelemnek láttam, bár nem ponttoztam a meccset. Bátrabban kellett volna az ukránnak nyomulni már a meccs elején.
Cloud is jugosan nyert, nem bírta már kondival a végét Johnson.
Spinks meccsét nem láttam, de gondolom nem véletlenül állította le a bíró a meccset. Feleslegesen síránkoznak mindannyian.

» Dr Evil   válasz erre
    2010-08-09 12:52:39

szegény kotelnik bár én nem láttam a meccset de az ilyen donking által pátyolgatott aranytojást tojó tyukot egy europainak amerikában csak kiütni lehet. ha nem üti ki nem nyerhet :( ezert nem lett volna sok ertelme szerintem (bár nagyon vártam) a RJJ-darius , kokó-hamed meccseknek sem anno.

» lace789   válasz erre
    2010-08-09 10:53:36
fel